במגמת ירידה: 3 מניות בת"א שכדאי לשמור מהן מרחק

המנתח הטכני של Bizportal, אייל גורביץ', בוחן את כדאיות ההשקעה בשלוש מניות שנמצאות בכיוון ירידה
 |  (16)
ירידות בשוק ההון, צילום: Getty images Israel
קלישאה שחוקה ביותר אך גם אחת מהאמיתות ששרדו את מבחן הזמן והרווחיות במסחר במניות היא "המגמה היא חברתך". באנגלית זה נשמע טוב יותר. משמעות פשוטה: סחור בכיוון המגמה. וההיפך הגמור הוא הימנע ממסחר בניגוד למגמה או הימנע מרכישת מניות במצויות במגמת ירידה. כמובן שרכישת מניה שמצויה במגמת ירידה יכולה להניב רווח אדיר אך שימוש באסטרטגיה זו כשיטה לאורך זמן יוביל רק להפסדים. ליקטתי שלוש מניות מקומיות המתאפיינות במגמת ירידה שכדאי להימנע מהן.
  אבוג'ן -3% אבוג'ן 827.1 -3% אבוג'ן בסיס:852.7 פתיחה:830 גבוה:832.3 נמוך:825 תמורה:62,410 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  
1. בגרף החודשי שלה אפשר לראות מגמת ירידה  ברורה.

2. נקודות השיא והשפל מסודרות במבנה יורד.

3. הרצף האחרון יורד.

4. הממוצעים הנעים מסודרים בסדר יורד.

5. המניה מתחת לממוצע הנע ל-5 חודשים.

מסקנה : גוואלד – איפה שלא קנית בסופו של דבר הפסדת. מי שהרוויח פה שיקום.


  אינטרנט זהב -1.48% אינטרנט זהב 949 -1.48% אינטרנט זהב בסיס:963.3 פתיחה:963.3 גבוה:964.2 נמוך:933.3 תמורה:90,228 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  
1. מגמת ירידה למרות היעדר נקודות שיא ושפל יורדות. הרצף האחרון כל כך ארוך שהוא מספיק ומספק.

2. הרצף כמובן יורד.

3. הממוצעים הנעים מצביעים מטה.

4. המניה מתחת לממוצע נע ל-5 חודשים.

מסקנה : ככה לא סוחרים במניות. גם אם יהיה היפוך בקרוב כדאי להמתין. 

  אל על -1.42% אל על 118.1 -1.42% אל על בסיס:119.8 פתיחה:119.8 גבוה:119.8 נמוך:117 תמורה:688,474 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:
1. דומני שאמרתי באחת מהפינות המצולמות שלי שהמניה גמרה את הסוס. 

2. מגמת ירידה שזה עתה החלה לאחר שנקבעה נקודת שפל נמוכה מקודמתה.

3. הממוצעים הנעים הפכו כיוון.

4. הרצף יורד.

5. המניה מתחת לממוצע נע ל-5 חודשים.
מסקנה : מי שאוהב סרטי אסונות על מטוסים מתרסקים יכול להזמין ב-vod במקום לקנות את המניה.   


סיכום
אל תקחו את זה יותר מדי קשה. זה עדיין לא אומר שהמניות אכן יתרסקו. זה רק אומר שאם אתם רוצים לשמור על הכסף שלכם, אלה לא המניות המומלצות לרכישה. הסיכון בהן פשוט גובר על הסיכוי.
* הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ
** הערה: כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
*** אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
תגובות לכתבה(16):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    המלצות גורביץ
    ארנה רז 23/10/2017 22:02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מעניין עצובים
    סגור
  • 10.
    איך לא נמאס לו מהניתוח הטכני הרדוד הזה?
    רן 22/10/2017 18:06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בינינו, שטויות במיץ. מחר מגיע גל גדול וסוחף את הכל..למטה או למעלה ולא יעזור שום גוף קצר או צללית ארוכה. הכסף הגדול שם ללעג אותו ואת המנתחים הטכניים באתרים "מובילים" אחרים ועושה בהם כרצונו ומתי שיחפוץ. ראיתי אותו בהרצאה בירושלים בשלהי משבר 2008. טען שהמעוף ייעצר ב 800...נעצר ב 650. לא מעט מניות נסחרות הפוך לחלוטין מניתוחיו ומסתבר שהניתוח נעשה אך המניה לא ממש הגיבה בהתאם. מניית טבע, תחתית אחרונה ב 11,000 נק', זוכרים? מצאנו אותה 50% למטה. שטויות רבותיי, שטויות. הכסף הגדול קורא את הניתוחים ומפעיל את קסמיו על פי רצונו. פעם עם הניתוח ואז צוהלים חסידי הטכני ופעם נגדו, ואז צוהלים מתנגדיו. קיצר, ניתוח שווי חברה ומניה, כל השאר זה בולשיט לחלשים.
    סגור
  • 9.
    אפריקה האם עדיין להחזיק לפנסיה ?
    גלעד 19/10/2017 16:42
    הגב לתגובה זו
    1 1
    או שכדאי להשלים עם ההפסד?
    סגור
  • 8.
    צריך לשמור מרחק מהכתבות שלך (ל"ת)
    גוגוגוגורביץ 19/10/2017 06:24
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 7.
    כל מה שהוא אמר קרה הפוך היום...חחחחחח
    רון 18/10/2017 21:08
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אינטרנט זהב עלתה חזק ואל על שברה רצף של ירידות היום...
    סגור
  • 6.
    מר גורביץ, אני רוצה להתייחס למנית אל על
    אחת שמבינה א 18/10/2017 17:54
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כתבת שבאחת מהפינות המצולמות שלך אמרת שאל על גמרה את הסוס, להזכיר ך שאמרת את זה אחרי שהמלצת עליה שהיא בדרך לגל עליות משמעותי וכמובן שזה לא קרה, אל על הציגה דוחות מאוד חלשים והתחילה לרדת ואז שינית את דעתך ועל זה נאמר חכם בדיעבד. אתה צריך להבין שלא כל מניה שיורדת לשפל צריך להתרחק ממנה ואמרת את זה על הרבה מניות שירדו הרבה ואחרי זה יצאו לגל עליות משמעותי. לפעמים מניות כאלה מהוות הזדמנות קנייה, אני קניתי היום אל על כשהיתה בירידה מחכה ל10% רווח ואמכור אותה. לעניין אחר, עד היום לא התייחסת לכישלון שלך במניית בזק שאמרת תגיע לשיאים חדשים זוכר? לא צריך לנפנף רק בהצלחות.
    סגור
  • 5.
    תן בבקשה ניתוח לבזק ולטבע. (ל"ת)
    אהוד 18/10/2017 15:36
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • שאלה לי את עיוור או מה ? ............
    לאהוד 18/10/2017 16:29
    הגב לתגובה זו
    4 1
    איך אתה מבקש מאייל לנתח את מניית טבע שהניתוח האחרון שלו (ולא רק בטבע גם בבזק ) היה צורם
    סגור
  • 4.
    צריך ממך לשמור מרחק
    גורביץ 18/10/2017 11:41
    הגב לתגובה זו
    16 0
    לשם שינוי אינטרנט זהב עולה כי היא תלויה בבזק והיא לא מניה בפני עצמה אז תעשה שעורי בית לפני שאתה קובע עובדות
    סגור
  • לא צריך להתרגז הוא יודעי בדיוק כמוך ......
    1 18/10/2017 13:00
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אמר ....אז אמר תגיד גם אתה אייל הוא לא נביא ואין לו שום יכולת ממשקיע ותיק אחר .
    סגור
  • 3.
    אייל מורה מעולה. תמיד צודק בכיוון הsap.
    מוקיל׳ה 18/10/2017 11:28
    הגב לתגובה זו
    0 5
    במניות הוא חלש.
    סגור
  • נוח לאייל לנתח את מדד ה S&P מכוון שהמדד נמצא.....
    למוקיליה 18/10/2017 12:59
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בצד החיובי הרבה זמן ,כך ההסברות שהוא הטעה היא יותר קטנה ותמיד יש לו מקום לשנות את דעתו במקרה שהמדד מתחיל לרדת אייל כבר הטען באקרובטיקה מילולית ובלתי קונקרטית - כרגע המדד נמצא ב X נקודות במקרה שהוא ישבור למטה רמת הסיכון עלה וזה צריך להדליק מנורה הדומה למשקעים – במקרה שהוא יראה שהמדד מתחיל באמת ליפול הוא כבר ישנה את עורו ודעתו (אייל פשוט הולך לפני המגמה שם ההסתברות שלו גבוה יותר ,מה שבמניות קצת יותר קשה לעשות ) . לכן אין שום מידע אינפורמטיבי מתחזיות שלו לגבי מדד ה S&P יותר מכל דעתו הסובייקטיבית של כל משקיע מהשורה .מה שקורה מניות , שם יותר קשה לנחש (במנייה אחת יכול להיות גשם זלעפות ובמניה שניה יכולה השמש לזרוח ,בזמן שבמדד יש הסתברות גדולה בחורף שאם אתמול השמש זרחה גם מחר היא תזרח ) לכן רוב הניחושים של אייל במניות הוא מפספס בגדול מהסיבה הפשוטה שהוא יודע בדיוק כמוך ומי מוכיח את זה טוב יותר מאייל גורביץ . ניתוח טכני הוא פשוט אשליה אין בגרף שום מידע קונקרטי לכוון העתיד לבוא לא במנייה ולא בממדים הגרף הולך אחרי דעתו הסובייקטיבית של אייל ולא אייל הולך אחרי הגרף מכוון שהגרף עיוור לעתיד לבוא
    סגור
  • 2.
    להישמר מהמלצות
    מני 18/10/2017 09:31
    הגב לתגובה זו
    15 1
    לא מזמן אל על היתה מומלצת חבל"ז - הלא כן ? מי שקנה ונרדם בשמירה הפסיד...
    סגור
  • 1.
    השוק לא מעריך את החברה. כי הם לא מבינים
    אבוג'ן 18/10/2017 09:02
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כלום. גם את מזור השוק לא העריך בזמנו.
    סגור
  • סקירה על מניית אל על
    Sharon swing 18/10/2017 09:46
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מניית אל על הייתה בדשדוש רחב וניתן גם לראות שדשדוש זה יצר תבנית ראש וכתפיים (עם קצת גיבנת ?? ) מרמת 370 לרמת 210 במידה ובשבועי ואחר כך בחודשי תסגור מתחת ל 210 נוכל לומר בסבירות גבוהה שמנייה זו תמשיך את התדרדרות דרומה .בדרך יש תמיכות כמו 180 ואחר כך 160 , 140 והלאה. אם המניה בטווח הארוך תממש את פוטנציאל הירידה לפי גובה התבנית אזי אנו עלולים לראות את המניה חוזרת אף לרמה ה 50 שכרגע נראית כדמיונית אבל הכל יכול להיות . לסיכום : סוף שבוע ואחר כך סוף החודש חשובים מאוד לראות אם שברה סופית 210 או שאולי תפתיע ותצא לתיקון מעלה. זו דעתי בלבד ואין באמור המלצה ואינו מתיימר להחליף יעוץ מסודר וכל אדם יעשה כראות עיניו ועל אחריותו הבלעדית ??
    סגור
  • לא לקחת את בתפקיד של אייל הלוחש לגרף (ל"ת)
    יוסף 18/10/2017 13:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור