מדד ת"א 90 - האם התיקון לקראת סיום?

אייל גורביץ', צילום: Bizportal; Getty Images Israel
מדד ת"א 90 עדיין ברצף יורד. השאלה המרכזית היא האם המגמה ארוכת הטווח נפגעה או שמא מדובר בעוד תיקון כמותו חווינו לא מעט. אני מניח שהשורה התחתונה ברורה די הצורך. 
בגרף החודשי
 
1. בגרף החודשי אפשר לראות רצף עולה שהחל ברמת  669 הנקודות וללא כל תיקון הזניק את המדד לשיא של 1,085. 
2. בדרכו מעלה נפרצה רמת 980 הנקודות שכעת אמורה לשמש כרמת תמיכה. 
3. הזינוק של המדד קרב אותו לרמת 1,100 הנקודות לערך המשמשת כרמת התנגדות. 
4. מחזורי המסחר גדלים בעקביות יחד עם העליות. 
5. הממוצעים הנעים מסודרים בסדר עולה. 
6. כמו כן אפשר לראות את רמת 980 הנקודות שנפרצה מעלה וכעת משמשת כרמת תמיכה. 
7. המרכיבים הללו מעלים את הסבירות ולפיה כל ירידה צפויה להיות בבחינת אפיזודה חולפת.
 

בגרף השבועי
 
1. מבחינת מבנה המחירים הגרף השבועי קשה יותר. 
2. לפני שבועיים נשבר הרצף העולה והחל רצף יורד. 
3. נקבעה נקודת שיא נמוכה מקודמתה, דבר המעלה את הסבירות להמשך השחיקה בטווח הבינוני. 
4. המשמעות כאן פשוטה – עלייה ברמת הסיכון וסבירות להמשך הירידות. 
5. כדי לסיים את הירידות המדד חייב לסגור את השבוע מעל לרמת 1,018 הנקודות, לפחות כדי לשבור את הרצף היורד ולהתחיל רצף עולה.

סיכום ומסקנות
 
סביר להניח שמה שיאפיין את המדד בתקופה הקרובה זו תנודתיות גבוהה. כל עוד לא ישבר הרצף היורד תישאר רמת הסיכון גבוהה והמסחר במניות ספציפיות לא יהיה קל ופשוט.
 
* הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ
 
** הערה: כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
 
*** אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
 

תגובות לכתבה(18):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    למה מניות הגז כל יום יורדים ?
    קובי 08/08/2017 17:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דלק קבוצה
    סגור
  • 9.
    משהוא טען כאן שנעלמתי ..........
    יוסף 06/08/2017 18:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והגיע למסקנה המגוחכת שהלכתי ללמוד ניתוח טכני ושהתחלתי להאמין באשליה הזו - אז כך ... נעלמתי מכוון שגורביץ ' כבר מוכיח לבד בכל שבוע שניתוח טכני אין לו ערך מוסף מחוכמת המטבע התחזיות שלו מפספסות באופן צורם יותר מקליעת חצים למטרה של מניות ולכן ההוכחה שלו שווה יותר מ 1000 מילים .
    סגור
  • 8.
    מי אמר על טבע ש28 דולר זה התחתית??
    עומרו 06/08/2017 14:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי המליץ לקנות סרגון ב1280 (היום 800) מי המליץ לקנות אזורים ב430 (היום 340) מי המליץ לקנות פמס ב15100 (היום 13500) מי המליץ לקנות אלרון ב2080 (היום 1715) ואלה רק המניות שאחריהם עקבתי מתוך מכלול ההמלצות החובבניות שלך. המלצה שלי, לקחת את כל מה שאייל אומר בעירבון מוגבל (משום מה הוא אף לא מדבר על המניות שהוא ניתח ובשביל ההגינות ממליץ למכור).
    סגור
  • 7.
    מה הקשר בין תנודתיות לסיכון
    שלמה מרציאנו 06/08/2017 11:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סיכון נמדד עפי החוב של החברה ולא תנודת המחיר שלה. דוגמא עכשווית טבע ברגע שהחוב החל לגדול רמת הסיכון גדלה ולאחר מכן התנודה במחיר. תפסיקו להטעות את הציבור!!!
    סגור
  • לא בדיוק סיכון נמדד גם ע"פ יציבות של מנייה ....
    יוסף 06/08/2017 18:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם המנייה נוטה לרדת באחוזים גדולים ולעלות המנייה נחשבת יותר ספקולטיבית בעלת סטיית תקן גבוהה . לכן סיכון משכלל גם את התנודתיות של המנייה .ואתה צודק כמובן גם ע"פ המינוף שלה
    סגור
  • 6.
    לא אמרת לפנים שבועיים שלושה לקנות את פריון נטוורק?
    השוקע 06/08/2017 11:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז איך זה שמאז כבר 25% הלכו לי? תחזיר לי את הכסףףףףף
    סגור
  • גם במנית אלרון אייל נכשל באופן זהה. (ל"ת)
    קצצש 06/08/2017 18:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    לאייל
    שמש 06/08/2017 10:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    1)שורה תחתונה ברורה? האומנם? 2)רמת סיכון ותנודתיות שאתה טוען ..כאילו לא אמרת כלום..ולמעשה לא קידמת אותנו היום בכלום.3)מעניין שהטכני איתך יחד ניכנסו לסיטואציה של חוסר בטחון מה קורה וזאת עקב המכה בתל אביב 35. וזאת מול בטחון רב בזמן הדישדוש ופיספוס כל הדרך למטה של הבורסה בשנים האחרונות. 4)עדיף לדעתי לנתח את המדד המרכזי בו כולנו מושקעים שם ולא מדדי קצה.5)אני מבין שאנו בסיטואציה מאד קשה לניתוח בפן הטככני ובטח בפן הפונדמנטל..כך שמאד קשה לנבא(לחזות בעצם)
    סגור
  • 4.
    הוכחה נאה לכשלון השיטה
    גבי 06/08/2017 10:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל חומר קריאה מהנה למי שצריך להינפש בהפסקה.
    סגור
  • כן מהנה ומצחיק איך עוד אנשים מאמנים בשיטה הזו .. (ל"ת)
    רן 06/08/2017 18:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מה עם קמהדע? אפשר ניתוח טכני בבקשה? (ל"ת)
    שמעון 06/08/2017 09:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    מה עם היתר... (ל"ת)
    ri 06/08/2017 09:44
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    מה עם טבע ,מה עם הנפט , מה עם הדולר .....
    1 06/08/2017 09:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הטכני קזינו שלך השנה חלש מאוד הפספוסים צורמים אולי תעבור לקלוע חצים במקום לצייר ציורים כנראה זה יצליח יותר מהציורים הצבעוניים שלך .
    סגור
  • הגיע הזמן שהבחור יתחיל להודות בטעויות שלו
    רועי 06/08/2017 09:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן שהבחור יתחיל להודות בטעויות שלו, ולא יזיק אם הוא יתחיל להגיד "טעיתי" ..
    סגור
  • לרועי
    שמש 06/08/2017 10:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל אחד טועה ובכל מקצוע ומדע. השאלה לא מודה או לא.. השאלה אם אחוז הדיוקים לאורך שנים בכל מצבי שוק היא סבירה ובעיקר בנושאים העיקריים. לדעתי סבירה בהחלט עם מקום לשיפורים..אבל זה אצל כל המנתחים באשר הם וכל המשקיעים בכלל.
    סגור
  • במקה שאחוז הדיוקים שלו היה עולה על אחוז הםיספוסים שלו .
    יוסף 07/08/2017 08:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר מזמן הוא היה מפרסם את זה בתיק יחס או טבלה יחס -עובדה הוא לא מפרסם מכוון שהוא עצמו יודע שאחוז הדיוקים שלו לא עולה על האחוז הפספוסים הצורמים שלו .
    סגור
  • לשמש
    רועי 06/08/2017 16:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה נכון שאנשים טועים, אבל הבחור מדבר בביטחון כאילו הוא יודע דברים בוודאות גמורה ! הכול מתוך ניסיון לייצר תחושת אמינות. הוא יודע שככל שהוא מדבר בביטחון, כך דבריו נשמעים אמינים יותר, כל זאת מתוך כוונה שאנשים ילכו לקורסים שלו ויבזבזו אצל כסף.. (ואני לא מדבר על זה שייתכן שיש פה ניסיון לייצר כיוון במניות כאלו או אחרות, כאילו הוא קיבל על זה כסף מהחברות..) לדעתך שיעור הטעויות שלו סביר ? טבע התרסקה 33% אחרי שאמר תחתית אחרונה, סרגון ירדה 25% אחרי שאמר שהכיוון הוא עלייה, קמעדע נפלה (לפי מה שאחרים מספרים פה..) אתה לא חושב שפעם אחת ! פעם אחת !! מן הראוי שהבחור ייתנצל ויגיד "טעיתי" ? אחרי שכ"כ הרבה אנשים איבדו את הכסף בגללו ? נכון,
    סגור
  • גם שעון מקולקל מדייק פעמיים ביום (ל"ת)
    את 06/08/2017 15:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור