הקושי המתמשך של ה-S&P500 לשבור שיאים חדשים - האם זו סיבה לדאגה?

איל גורביץ', המנתח הטכני של Bizportal בוחן את המדדים המובילים, ו-2 מניות מעניינות בת"א
אייל גורביץ', צילום: Bizportal; Getty Images Israel
מאז נגע ב-1 במארס ה-S&P500 בשיא כל הזמנים, המדד המרכזי בארה"ב לא מצליח לצבור מומנטום חדש ואתמול (יום ה') סגר בשפל של חודשיים ובמרחק של 2.8% מאותו שיא שנקבע לפני חודש וחצי. גורביץ' מתייחס מדדים המובילים בבורסות ול-2 מניות בת"א.

תגובות לכתבה(40):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    אני באטרף
    יבור 16/04/2017 21:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פוחד שהשוק בתל אביב שנפל מהשיא שלושים וחמש אחוז יתמוטט עוד שתיים שלוש אחוז.
    סגור
  • 18.
    אייל שוב אתה מטעה את הציבור לו לשקוח את המפולת
    דוד 16/04/2017 14:01
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אייל אתה שוב חוזר לאוטו מצב על תשקח שמדד 25 הגיעה ל 580 ואתה כול הזמן חוזר לאוטו מצב חק למעלה אבל אתה לו שקח את המצב שהישתנה בעולם המצב היום הוא מפולת בדרך חברים מי שחחכם לצאת מהשוק
    סגור
  • 17.
    פאניקה גורמת
    לזכור 16/04/2017 13:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לבריחה המונית פאניקה יכולה להיווצר מסיבות שונות
    סגור
  • 16.
    אייל מלך. לכו ללמוד אצלו. מניסיון. (ל"ת)
    מוקי 15/04/2017 17:47
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • מה ללמוד ? איך להטיל מטבעות אפשר ללמוד ....
    יוסף 15/04/2017 18:47
    הגב לתגובה זו
    9 1
    גם בבית .בשיטה שכל אחד מהמתבוננים רואה משהוא אחר אין מה ללמוד אין לשיטה שום קונסנזוס ובסיס כל אחד ילמד משהוא אחר וכולם צודקים בעיני עצמם . אייל הופך את עורו לפי המגמה ובטח לא צופה אותה בעזרת הציורים שלו והפסאדו מתמטיקה שבשיטה ,הציורים והמספרים הם רק אחיזת עניים ואשליית הידע של המנתח . הגרף הציורי הולך אחרי המנתח ולא המנתח הולך אחרי הגרף הציורי .
    סגור
  • 15.
    החכמתי (ל"ת)
    S 15/04/2017 14:29
    הגב לתגובה זו
    0 8
    סגור
  • 14.
    נראה שהפעם עוזרים לשוק לרדת במדרגות בביטחה
    Bengely 15/04/2017 08:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמו שדאגו בזמן אובמבה שהשוק יעלההפעם דואגים שירד לאט והבטיחה.
    סגור
  • 13.
    תודה אייל,מעניין מאד. (ל"ת)
    יוסי 15/04/2017 08:37
    הגב לתגובה זו
    0 14
    סגור
  • 12.
    עד 31.12 השנה
    ינקי 14/04/2017 22:19
    הגב לתגובה זו
    2 2
    בדקתי שיהיו עליות של שבע עשרה אחוז. זה לא הטיסות שציפיתי אבל זה לא רע
    סגור
  • 11.
    טאואר
    מדריוס 14/04/2017 22:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה קרה לטאואר?
    סגור
  • טען עוד
  • טאואר בתיקון טכני. מגמת עליה רצף יורד. (ל"ת)
    מוקי 15/04/2017 17:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    יוקרו יעלה לשמים. (ל"ת)
    ממה 14/04/2017 21:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 9.
    Vix שאלה לאייל
    שועל לא ותיק 14/04/2017 14:15
    הגב לתגובה זו
    1 9
    אייל. תודה על הניתוח. מה אתה חושב על הפריצה האחרונה של מדד vix s&p ומה לדעתך זה אומר לגבי ההמשך
    סגור
  • 8.
    נו באמת, הרי אחרי כל ירידה באה עליה ולהיפך...זה חדש! (ל"ת)
    מר בין 14/04/2017 13:42
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 7.
    איל אפשר ניתוח טכני של סרגון,האם צפויה עוד לעלות? (ל"ת)
    סמדר 14/04/2017 13:40
    הגב לתגובה זו
    1 7
    סגור
  • 6.
    בחייאת שחררו אותנו כבר מהשטויות האלה שלו (ל"ת)
    איילי 14/04/2017 13:14
    הגב לתגובה זו
    4 11
    סגור
  • ל 6
    גור 14/04/2017 21:05
    הגב לתגובה זו
    5 2
    מה פרוש בחייאת?
    סגור
  • לא טוב להגיד שטויות על דברים שאתה או לא מסכים להם
    רופא 14/04/2017 19:13
    הגב לתגובה זו
    11 3
    או לא מבינם. אני מניח שהכותב צודק במעל 51 אחוז מכתביו. . לידיעתך ..ישנם מבחנים או ניסויים או מחקרים..שגם אם 25 אחוז צודק ולעיתים בגדול..זה נחשב לטוב מה עוד שלעיתים קרובות ה25 אחוז גדולים בהרבה מה75 אחוז. תודה. נ.ב מה פרוש שחרר אותנו? נא לא לכתוב ברבים לא היסמכנו אותך. דבר שני אף אחד לא אוחז בך חבר.
    סגור
  • כאשר מחקר לא מצליח לדחות את השארת ה 0 לכוון .....
    לרופא המשך 15/04/2017 11:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ההשערה אלטרנטיבית המחקר נכשל , בטרם מנסים לדחות את השארת ה 0 ביצוע המבחן צריך לקבוע את רמת המובהקות של המבחן, אשר מסומנת ע"י ערך P רמה זו בדרך כלל תהיה טובה ביותר כאשר ה ה-p-value הוא "ההסתברות כי התוצאה התקבלה במקרה רמה זו בדרך כלל נקבעת להיות ברמה של 1% או 5% ,זה אומר שמתוך X תצפיות וניסויים צריך להיות לך לא יותר מ 5 אחוז כשלנות ככל שאחוזי הכישלונות שלך רבים יותר הטענה שלך פחות חזקה וכאשר היא לא עברתה את דרגת האקראיות מתחת ל 50 אחוז הניסוי כשל והתאוריה נפלה והטיעון האלטרנטיבי לא התקבל והשארת ה 0 לא נדחתה . כדאי לבדוק את האמיתות של ניתוח טכני היא צרכה לעבור את דרגת האקראיות ולצערי מר גורביץ לא עומד בשום קריטריונים ,אומנם הוא יודע לשחק יפה מציורים הגרפים שלו אבל לשיטה שלא אין שום ערך מוסף לניבוי המדדים או המניות בפועל יותר מחוכמת המטבע . כנראה זה גם הסיבה שגורביץ לעולם לא יציג לך תיק יחס כזה . כמו שטענתי בעבר עדיף לגורביץ לא להציג תיק יחס ולהיחשב לצודק מאשר להציג תיק יחס ולהסיר את הספק .
    סגור
  • א.זה שאתה מניח שהכותב מצליח ב 51 אחוז
    לרופא 15/04/2017 11:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בטח לא מאשש שזה נכון בדקת אותו ? הכותב לא מציג תיק יחס או טבלה יחס מכוון שכנראה הוא יודע שהוא רחוק כמזרח ממערב ביחס של 51 אחוז הצלחה מול כישלון . הכותב משנה את דעתו לפי משב הרוח ומסתמך על חיי המדף הקצרים של הזיכרון המאמינים שלו . הכותב לא נוקב בזמנים ולכן יש לו דרגות חופש אין סופיות בניבוי שלו דבר שמצדו אין לו שום ערך אינפורמטיבי .הכותב משתמש במשפטים עמומים היכולים להתפרש לכל מצב נתון .דבר נוסף אולי ברפואה שמדובר בהצלת חיים גם עם הצלחתה לפעמים להציל רק 1 אחוז מהחולים הקשים זה הצלחה אבל היחס נשאר בעל הסתברות קטנה לשאר החולים. הדבר שונה במחקר , במחקר מדעי לא יכול להתבסס על 25 הצלחה מכוון שמחקר זה נמצא בספקטרום של האקראיות וכאשר אתה בא לאשש טענה מדעית כדאי שתוכל להפיק ממנה איזה אינפורמציה היא צרכה לעבור את דרגת האקראיות . המשך..........
    סגור
  • 5.
    תודה אייל. איפה עדי ? (ל"ת)
    דן 14/04/2017 10:42
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • עדי עברה כנראה לקריאה בקפה היא הגיע ......
    1 14/04/2017 19:58
    הגב לתגובה זו
    4 0
    למסקנה המתבקשת שקריאה בקפה לא נופלת משיטת הניתוח הטכני והציורים שם דומים לציורים הטכניים אומנם פחות צבעוניים אבל לפחות הפשרי לתבל אותם בעוגיה או עוגה להביט בהם ולראות מה שכל אינדבדואל מחפש .
    סגור
  • מחבר אפשרי הגיעה
    למר הפשרי הגיע 15/04/2017 15:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חג משמח.
    סגור
  • 4.
    אייל שלום רב. הופעתך בצורה זאת מרשימה כבפעם הקודמת..
    100 14/04/2017 10:38
    הגב לתגובה זו
    26 3
    לגבי שיאים ועליות נוספות..אולי הגרפים שהם תחום התמחותך ואתה באמת בין הטובים בתחום זה בארץ וגם בעולם..אותם גרפים עלולים לאכזב קשות בהמשך למה שקורה תקופה ארוכה בשווקים ובכלל בכלכלות.יש בעולמנו חוץ מבעיות הכלכלה.. בעיות שעלולות להעיב קשות. לדעתנו..לפי כל הפרמטרים שבידנו ..אנו בדרך לתהומות שטרם חווינו. שבת וחג טובים ומבורכים. ושאלתי: האם אתה צמוד רק לתורתך אמונתך..או שגם מכניס פרמטרים שונים ומגוונים על הקורה במציאות היום יומיתמ בעולם שלא נראית טוב בעליל..
    סגור
  • אולי תעשו כבר חישוב מסלול מחדש
    איצקו 16/04/2017 12:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אותה מנטרה כבר 5 שנים והשוק נתן ראלי של פעם בדור. בסוף תהיו צודקים, רק בלי שקל על התחת, בטח לא מהשקעות בבורסה
    סגור
  • 3.
    רק אצלנו המעוף בשפל של 3 שנים (ל"ת)
    טלטל 14/04/2017 10:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לטלטל
    גור 14/04/2017 21:04
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אתה תועה חביבי. רוב הבורסות בעולם לא כולל ארה"ב בשפל שימשיך.
    סגור
  • 2.
    בחיית אייל,שתה מים לפני ההקלטות
    D 14/04/2017 10:00
    הגב לתגובה זו
    6 8
    ניתוח פשטני , נכון, אבל פשטני
    סגור
  • מה זה ניתוח פשטני ? בניתוח טכני כל אחד רואה את מה שהוא
    יוסף 14/04/2017 20:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאמין לראות . לפעמים בחיים צריך לראות בשביל להאמין ובהניתוח הטכני צריך להאמין בשביל לראות .
    סגור
  • D
    D 15/04/2017 21:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתה עוקב, מקצת יודע ניתוח טכני אני מניח שגם אתה סבור שהניתוח שהוא מציג הוא פשטני ומאוד שטחי, יש דברים קצת יותר מורכבים שמבהירים את הגרף. אבל כנראה שזה לא הקהל פה. שבוע טוב
    סגור
  • לחבר D
    רופא 14/04/2017 19:05
    הגב לתגובה זו
    15 1
    1.מה הקשר בין שתיית מים שהיא מאד מומלצת בכל עת לבין דבריו של אייל. 2.אם הוא נכון אז מה משנה לך אם פשטני? ואם היה מסובך ולא פשטני הרי היית מקבל אותן תוצאות..(לדבריך שהם נכונים)..אז תן צ'אנס לדברים.אני גם בעד פשטות הרצאות וכתבות. במקרה הצורך תמיד אפשר לעלות לפילסופים מסובכים...בקשר לתוכן הדברים אני חולק על אייל בהתממשות הדברים..
    סגור
  • D
    D 15/04/2017 21:09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הוא משתנק בהתחלת ההקלטה, לכן כוס מים. פשטני בהקשר של הניתוח הטכני, יש דברים קצת יותר מורכבים שמבהירים יותר דברים
    סגור
  • גזגז (ל"ת)
    ל 2 14/04/2017 10:34
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 1.
    תודה אייל על הניתוח המועיל
    אשר 14/04/2017 09:33
    הגב לתגובה זו
    8 6
    וחג שמח
    סגור
  • אייל סולו
    דוד יצחקי 14/04/2017 10:51
    הגב לתגובה זו
    2 6
    כתלמיד שלך מזה -15 שנים אני נהנה כל פעם מחדש לשמוע אותך. היה עדיף לי הפעם בלי עדי ברזילי להתרכז בניתוחים שהשמעת.
    סגור
  • 15 שנה תלמיד שלו .ואתה לא מיליונר מעניין.. (ל"ת)
    ר.ב 14/04/2017 15:53
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • אתה צודק..אני מליארדר.למה שאחזור להיות מליונר? קטן עלי. (ל"ת)
    לטוען 15/04/2017 15:03
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • מצבו קשה שאחרי 15 שנה .....
    9 15/04/2017 12:06
    הגב לתגובה זו
    6 5
    הוא עוד לא גילה שהוא מפסיד כסף מהרולטה הטכנית
    סגור
  • איך אתה יודע שבדיוק 15?
    איך אתה יודע שמצבו קשה? 16/04/2017 21:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך אתה יודע שלא גילה? איך אתה יודע שמפסיד כסף? איך אתה יודע שהטכני רולטה? איך אתה לא יודע שאתה ילד רע?
    סגור
  • אייל סולו
    דוד יצחקי 14/04/2017 10:50
    הגב לתגובה זו
    1 4
    כתלמיד שלך מזה -15 שנים אני נהנה כל פעם מחדש לשמוע אותך. היה עדיף לי הפעם בלי עדי ברזלאי להתרכז בניתוחים שהשמעת.
    סגור