המניה הדואלית שנמצאת במגמת עלייה שעשויה להימשך זמן רב

המנתח הטכני של Bizportal על מניית טאואר שממשיכה לרכז עניין
אייל גורביץ', צילום: Bizportal; Getty Images Israel
בעת האחרונה אני נוטה להתמקד במניות בעלות סיכוי טוב למהלכים ארוכי טווח מתוך חשיבה והבנה שלא כולם מעוניינים להזיז את התיק חדשות לבקרים. ולמען האמת, הסבלנות היא תכונה נדירה אך חשובה בכל מה שקשור להתנהלות פיננסית. על טאואר 0% טאואר 11,800 0% טאואר בסיס:11,800 פתיחה:11,790 גבוה:11,870 נמוך:11,750 תמורה:15,933,345 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: כתבתי לפני כחודש ואחרי המהלך שעשתה נשאלת השאלה האם יש עדיין אוויר לנשימה.
טאואר היא מניה נפלאה לאסטרטגיה ארוכה. היא ניחנת בכל התכונות שיכולות לייצר מהלך עליות ארוך ורווחי בתנאי שלא תצמיד את אפך למסך ובתנאי שתיערך עם תוכנית מסחר טובה. מאז 2001 החלה המניה לרדת. ממחיר של יותר מ-1,000 שקל למניה בודדת, הועם זוהרה עד לשפל של כ-5 שקלים למניה שנרשם ב-2008. משם החלו העניינים להתייצב, ולהתייצבות זו מספר מרכיבים: 
  • כפי שאפשר לראות לווה גל העליות של 2009 בגידול ברור במחזורי המסחר כעדות לכניסה של "דם חדש" למניה.
  • הירידות שהחלו מאותה נקודת זמן ועד לסיום 2013 לערך לוו בדעיכה במחזורי המסחר. דעיכה זו מבטאת את העובדה ולפיה ההיצע העומד למכירה הולך ואוזל.
  • העליות של 2014 לוו שוב בגידול בהיקפי הפעילות.
  • מנקודת השיא האחרונה ולאורך כל גל הירידות – שוב דעיכה במחזורים. 

התנהגות זו מייצגת התייצבות המעידה על סיום מגמת ירידה ושלב חיוני בדרך למגמת עלייה. שינוי מגמה פירושו אך ורק שינוי בסידור של נקודות השיא והשפל. אין בגישה הטכנית פרמטר אחר היכול להעיד על שינוי בהתייחסות של השוק למניה. וכאן, מ-2008 אפשר לראות את השינוי. נקודות השיא והשפל כבר אינן מסודרות במבנה יורד. המסר הוא שמגמת הירידה תמה. 

כפי שאפשר לראות בסיומו של הרבעון השלישי של השנה נשבר הרצף היורד ונקבעה נקודת שפל גבוהה מקודמתה. המשמעות היא שהקונים מכריזים שהם נכונים לשלם עבור אותה סחורה בדיוק, מחיר גבוה יותר מזה ששולם בעבר. אחת מהתנהגויות השוק היותר מדויקות גורסת שבכל פעם שתיווצר נקודת שפל גבוהה מקודמתה, תיווצר נקודת שיא גבוהה מקודמתה. 
 
כלומר, המסר המרכזי למחזיקי המניה הוא שרמת השיא 73.79 שקל למניה עומדת בפני שבירה מעלה.
הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ 
הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    ניתוח מעולה...
    יוסי 22/11/2016 14:13
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אייל גורביץ הוא מנתח מעולה של העבר, של מה שכבר היה... אנחנו צריכים מנתח טוב של העתיד
    סגור
  • גורביץ
    שלם 24/11/2016 22:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי ששמע בקולו הפסיד הכול
    סגור
  • אין חייה כזו מנתח של העתיד .......
    שי 23/11/2016 13:42
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עם היה בטח הוא לא היה מגלה לך את הסוד גורביץ יכול להתפרנס רק ממכירת קורסים של אסטרולוגיה טכנית ובטח לא יכול להתפרנס ממסחר במניות מכוון שהוא יודע בדיוק כמוך
    סגור
  • עם היה בטח.. (ל"ת)
    אין חיה כזאת 23/11/2016 19:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    כתבתי זאת ב 12$ וקראו את דבריי גם עתה
    dudus 22/11/2016 13:28
    הגב לתגובה זו
    5 1
    טאואר בדרך ל 20-24 דולר מהסיבה הפשוטה, היא ממשיכה לצמוח ויש לה לאן והמכפיל שלה משקף צמיחה נמוכה יותר ממה שהיא צומחת בפועל. אגב, אנליסטים אמריקאים מדברים על 24-30 דולר, אני חושב שמעל 24 דולר זה מוגזם אלא אם יקרה עוד משהו חיובי כמו רכישת חברה נוספת. עד 22$ ואפילו 24 אני די שקט. אבל גם אני טעיתי לא פעם,...
    סגור
  • 14.
    תודה
    drors30 22/11/2016 12:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    באמת תודה, המניה כבר עשתה יותר מ - 18% החודש, לפחות ההיתם אומרים לפני פרסום הדוחות לרבעון
    סגור
  • 13.
    מלאנוקס
    אבי 22/11/2016 11:27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אפשר ניתוח למניית מלאנוקס
    סגור
  • 12.
    מלאנוקס
    אבי 22/11/2016 11:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלאנוקס
    סגור
  • 11.
    אפריקה
    ארי 22/11/2016 10:07
    הגב לתגובה זו
    4 2
    שבוע שעבר קראתי כתבה שלך לניתוח טכני למניית אפריקה, אנשים שקנו בעקבות הכתבה מופסדים היום באיזור 60-70 אחוז וצריכים שתעלה 120 אחוז כדי להגיע לשער שלהם, ובינתיים יותר נראה שהיא בדרך עוד למטה ובעוצמה, חבל מאוד. כמובן שסייגת את דבריך ולא המלצת וכו' וכו' אבל בכל זאת כמנתח טכני מוערך היה יותר מתאים שלא תכתוב כתבה על חברה בדרך לפירוק, חבל.
    סגור
  • 10.
    קלפים
    מגדל 22/11/2016 09:45
    הגב לתגובה זו
    0 8
    מכפיל השתנה מ10 ל13 בזמן קצר מדי. אין דבר כזה שמניה תעלה כי בולינגר רואה שהיא עולה. בקרוב מחזורי הקונים יקטנו מאד.
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    ניתוח זהב
    רמי 22/11/2016 09:41
    הגב לתגובה זו
    1 2
    האם יש שינוי בניתוח לגבי הזהב לאור הירידות בשבועות האחרונים?
    סגור
  • 8.
    לא חוכמה
    מאוחר מדי 22/11/2016 09:39
    הגב לתגובה זו
    8 0
    פורסם באיחור של חודש
    סגור
  • 7.
    אם....
    יוסי 22/11/2016 09:30
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אם הטיפשות הייתה מחלה כואבת, כל החיים הייתם בגבס...
    סגור
  • 6.
    שרלטן!!!!! תקרא מה כתבת על קמהדע
    גורי 22/11/2016 09:17
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ואיך היא צוללת מאז.
    סגור
  • 5.
    הגיע הזמן לממש ! נכנסת לאזור התנגדות קשה משנת 2010 - 11 (ל"ת)
    קוקי 22/11/2016 08:51
    הגב לתגובה זו
    2 11
    סגור
  • 4.
    תיקון
    דודי 22/11/2016 08:44
    הגב לתגובה זו
    3 9
    המניה אוטוטו תיכנס למהלך ירידות - דעה
    סגור
  • זה לא דודי מתגובה 2 (ל"ת)
    דודי 24/11/2016 09:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    זה הזמן למכור (ל"ת)
    רוקי 22/11/2016 08:42
    הגב לתגובה זו
    3 11
    סגור
  • 2.
    טאואר ב-70 ש"ח
    דודי 22/11/2016 08:32
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כותב על עלייה מעבר ל-52.40 ש"ח , כאשר שער הסגירה אתמול הוא 70 ש"ח.התאריך היום 22.11.2016 וגם של הניתוח. הסבר את הפער הזה????
    סגור
  • 1.
    טאואר
    יובל 22/11/2016 08:20
    הגב לתגובה זו
    4 13
    לא לקנות את טאואר ! לא לקנות בשום פנים לא !
    סגור
  • כי אני בחוץ ורוצה לקנות בזול (ל"ת)
    רוצה לקנות 23/11/2016 12:43
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • למה? (ל"ת)