הפוגה ותו לא: ה-S&P 500 עומד לפני מהלך חד למעלה

אייל גורביץ', המנתח הטכני של Bizportal, על המדד המוביל בוול סטריט
אייל גורביץ', צילום: Bizportal; Getty Images Israel
בכל ההערכות האחרונות שלי הערכתי שכיוונו של שוק המניות האמריקאי הוא מעלה. שוק המניות האמריקאי שפרץ לא מכבר לשיא כל הזמנים ממשיך להחזיק מעמד וכוחו עוד במותניו. ההערכות אודות מהלך חד מעלה בעינן עומדות מהסיבות אותן אמנה מיד. ההערכה היא שמדובר בעיכוב נקודתי ותו לא.
מיד לאחר פריצת שיא כל הזמנים היה המסר חיובי. ההיסוס שהגיע לאחר מכן הוגדר על ידי כהפוגה נקודתית שבסיומה ימשיך המדד צפונה. כתבתי שלא מעטות הן הפעמים שסימנים חיוביים דורשים את הזמן כדי להבשיל וכך גם עם התנהגותו של השוק האמריקאי המצוי בשיא כל הזמנים. וביום שישי האחרון, לעניות דעתי, ניתן הסימן לחידוש העליות גם בטווח הזמן הקצר.
קצר וקולע
אחרי שניתחתי את השוק האמריקאי לפני ולפנים בממדי הזמן הארוכים והבינוניים, הגיע תורו של טווח הזמן הקצר ושם מסמן מדד ה- S&P 500 +0.98% S&P 500 2,677.88 +0.98% S&P 500 סגירה:2,652.01 פתיחה:2,660.63 גבוה:2,679.25 נמוך:2,659.14 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא: על מהלך חד העומד בפתח. בגרף היומי אפשר לראות את הדשדוש שהגיע לאחר פריצת שיא כל הזמנים. רמת ההתנגדות הפכה לשמש כרמת תמיכה. יחד עם זאת, אפשר לראות את רצועות בולינגר שהפכו להיות צרות ואופקיות. הדבר מעיד על ירידה בתנודתיות ובסטיות התקן, התנהגות המובילה למהלכים חדים.
מדוע המהלך יהיה מעלה? מכמה סיבות:
  1. רמת השיא של כל הזמנים שנפרצה מעלה הפכה לשמש כרמת תמיכה
  2. ה דאו ג'ונס +0.64% דאו ג'ונס 24,665.37 +0.64% דאו ג'ונס סגירה:24,508.66 פתיחה:24,585.71 גבוה:24,677.34 נמוך:24,584.44 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא:  וגם ה נאסד"ק +1.19% נאסד"ק 6,938.44 +1.19% נאסד"ק סגירה:6,856.53 פתיחה:6,871.55 גבוה:6,940.36 נמוך:6,871.46 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא: פרצו אף הם
  3. שלושת הממדים הגדולים יותר מצביעים אף הם מעלה


*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ
**הערה: כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
***אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

תגובות לכתבה(32):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    גורביץ תודה":טעיתי והטעיתי (ל"ת)
    tzipi 12/09/2016 01:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    וואלה קלעת בומבה (ל"ת)
    אאא 11/09/2016 18:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    ירידה של כ10% על המדד לפחות 2050ו1900לערך
    הברבור הירוק 11/09/2016 01:58
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שורט על המדד כבר מחודש יוני עדין מופסד אבל מגדיל קצת בעליות אין כל ברירה הוא חיב לתקן למטה ויש סימנים טכנים שמעידים על כך
    סגור
  • 15.
    מה התגובה
    דוד בראון 10/09/2016 18:43
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אחרי ששמענו על רצועות בולינגר ועל כיוון המדדים.מה עושים עכשיו ?כי בעליה אתה מקושש בקושי שניים שלושה אחוזים אבל בכיוון למטה זה במנות של 2.5%.
    סגור
  • 14.
    הפסדתי 7500 שח בזכותך
    אדיוט 10/09/2016 14:03
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שמתי 300 אלף בספ.
    סגור
  • אדיוטים לא מתים רק מתחלפים (ל"ת)
    פראייר 10/09/2016 21:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אם לא מכרת לא הפסדת
    לאדיוט 10/09/2016 19:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואם מכרת סימן שאין לך מרווח נשימה.
    סגור
  • התכוונת לעצמך, נכון? (ל"ת)
    דודו 10/09/2016 18:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    איך אתה עושה את זה, ג' ????
    דחילקיהו 10/09/2016 11:24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לא, באמת, תגלה לי. בבקשהההה! איך ידעת שהשוק יעשה מהלך חד למעלה??? זה פשוט לא ייאמן! גובל במיסטיקה!!! גם 100% פיספוס זה דבר מדהים!
    סגור
  • 12.
    גורביץ ממשיך לפגוע
    שאול 07/09/2016 00:00
    הגב לתגובה זו
    4 4
    אמר שארה"ב תעלה וזה בדיוק מה שקורה , שוברים לשיאים חדשים.
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    בעבר כל פעם שהיה שיא התחילו ירידות (ל"ת)
    צוחק, לא לרוץ לבדוק 06/09/2016 14:42
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • שיאים נועדו להישבר
    אריק 06/09/2016 19:04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תמיד יש מימוש אחרי עליות חזקות אבל אם תסתכל על המדד תראה שבסה"כ זה תיקון והוא ימשיך את המגמה צפונה.
    סגור
  • גם זה תיקון קטן??? (ל"ת)
    פספוס גדול 11/09/2016 00:31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 10.
    עולים למעלה והסיבה
    אבי 06/09/2016 13:20
    הגב לתגובה זו
    4 3
    שכל מדדי הזמן מצביעים על אותו כיוון וזה למעלה , ביומי יש קצת חולשה , אבל אני מאמין שזה זמני וגם הוא יעלה.
    סגור
  • 9.
    מפולת
    avi abs 06/09/2016 12:38
    הגב לתגובה זו
    2 5
    רק פוטים הרבה כסף עשינו בעבר מפוטים
    סגור
  • אין מצב
    שלומי 06/09/2016 13:15
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אם רכשת פוטים כלומר הפסדת את התחתונים שלך מכיוון שהמדד עלה לאזור שיא. שקרים לא אצלנו , השוק לונג בשנים האחרונות וכל עוד לא משתנת המגמה הראשית , השוק ימשיך לעלות.
    סגור
  • 8.
    הבורסות בעולם עולות מאט מיידי ולאט מיידי כאילו מחכות...
    susu 06/09/2016 09:53
    הגב לתגובה זו
    3 5
    בעוד בארה"ב הבורסה בשיא כל הזמנים הבורסות בעולם לא שם וניכר שיש איזה שהיא ציפייה למשהו שיקרה. אני יהיה מאוד מופתע אם העליות ימשיכו - העסק נראה רע מאוד.
    סגור
  • על מה אתה מדבר
    יוסי 06/09/2016 13:17
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אסיה עולה , אירופה מתקנת את הירידות וגם עולה , ארה"ב בשיא , אצלנו למעט המעוף כמעט כל המדדים עלו השנה. על איזה פלאנטה אתה חי ?
    סגור
  • 7.
    איפו א .....
    ב 05/09/2016 20:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ה"גבר" שזורק קללות מאחורי מקלדת איזה נקבה גולמית
    סגור
  • 6.
    מתי יתחיל גל 5 גל הקריסות ? (ל"ת)
    השואל הפגוע 05/09/2016 10:51
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 5.
    עליות שאינן מבוססות על כלכלה בריאה
    א. ב. 05/09/2016 09:59
    הגב לתגובה זו
    8 5
    אלא על אשראי שהבנקים מחלקים ביד רחבה, לא יוכלו להחזיק מים לעוד הרבה זמן. פעמוני האזעקה מצלצלים ושומר נפשו ירחק.
    סגור
  • כשהמכפילים הם עשרים או פחות והריבית היא אפס הבורסה עולה
    אדם 05/09/2016 18:51
    הגב לתגובה זו
    4 1
    חוק הכלים השלובים עם מקדם סיכון של 1-2%. כלומר, מכפילים של 30;40% עדיין לא בועה.
    סגור
  • 4.
    צודק רק למבינים (ל"ת)
    משקיע מתמיד 05/09/2016 09:17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • איזה מבינים כל פעם זורק אותה מנטרה......
    יוסף 06/09/2016 21:06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מי שחושב שהוא מבין סימן שהוא לא מבין דבר את הבורסה אי אפשר להבין היא פועלת בצורה אקראית ושום ציור גורביצי מבורסה קפה לא יכול לנבא אותה יותר מהטלת מטבע רנדומלית .
    סגור
  • 3.
    כל הכבוד על הפגיעה עם הכסף (ל"ת)
    שאפו 05/09/2016 08:38
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    מהלך חד למעלה? כשהנפילה תגיע היא תהיה במהלך חד למטה (ל"ת)
    המציאותי 05/09/2016 08:33
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • שטפו לך את המח עם הנפילות , מספיק!!!!
    רק למעלה 05/09/2016 09:07
    הגב לתגובה זו
    5 5
    זה הכיוון
    סגור
  • זה משאלות ליבך אבל בכלל לא בטוח שזה הכיוון (ל"ת)
    ט 05/09/2016 09:37
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 1.
    צודק 100 אחוז רק למעלה בתמיכת הנגידים (ל"ת)
    אמנון 05/09/2016 08:24
    הגב לתגובה זו
    6 8
    סגור
  • אמנון אל תהיה תמים (ל"ת)
    ה אס אנ דפי+ snp 05/09/2016 12:43
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • אין נגיד. יש נגידה. אז מה אתה עובד עלינו. (ל"ת)
    אבל באמריקה 05/09/2016 12:42
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • ממחר והלאה מקבלים מסובבת רצחנית לפנים. (ל"ת)
    א+ב+ג+ד++++++ 05/09/2016 16:00
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור