רוב השווקים מצביעים מעלה, למה דווקא מדד המעו"ף מפגר מאחור?

אייל גורביץ', המנתח הטכני של Bizportal, על המדד המוביל בארץ
אייל גורביץ', צילום: Bizportal; Getty Images Israel
רוב השווקים המובילים מצביעים מעלה בצורה כזאת או אחרת, רק מדד ת"א 35 +0.24% מדד ת"א 35 1,461.34 +0.24% מדד ת"א 35 בסיס:1,457.83 פתיחה:1,459.97 גבוה:1,464.6 נמוך:1,439.29 תמורה:1,714,908,672 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא:  מפגר הרחק מאחור. ההערכות שלי אודות פריצתה של רמת 1,500 הנקודות בעינן עומדות וכפי שכתבתי בשבוע שחלף וכפי שאחזור כעת, מדובר בעיכוב נקודתי.
בגרף השבועי
כאן אפשר לראות את תהליך הדשדוש שמאפיין את מדד המעו"ף  מאז פברואר 2016, אז הגיע המדד לשפל של 1,383 הנקודות תוך שהוא חוצה כלפי מטה את רצועת בולינגר התחתונה. מאותה נקודת זמן החל דשדוש שנמשך עד היום בין אותה רמת שפל שהחזיקה מעמד מספר פעמים לבין השיא ברמת 1,500 הנקודות. בנוסף אפשר לראות את רצועות בולינגר שהפכו לאופקיות סביב אותן רמות ובכך נותנות לקיומן וחשיבותן משנה תוקף.

בגרף היומי
בגרף היומי אפשר לראות שמדד המעו"ף מדשדש בטווח צר יותר. נקודות השיא והשפל מסודרות במבנה אופקי. רמת ההתנגדות 1,450 הנקודות שנפרצה מעלה הפכה לשמש כתמיכה. כלומר, גם בגרף היומי אין שינוי מהותי.

 
סיכום
למרות החולשה הנקודתית הרי שהתנהגותו של מדד המעו"ף לא השתנתה מהותית. הנסיגה האחרונה לא יצרה נזק. לכן, ההערכה ולפיה פריצתה של רמת 1,500 היא שאלה של זמן בעינה עומדת.  

*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ
**הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
***אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

תגובות לכתבה(32):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    בורסה מורסה
    אורי 07/09/2016 08:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למה ? כי זו לא בורסה. זו מורסה !
    סגור
  • 18.
    למי שזוכר
    אאא 05/09/2016 09:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את המשבר האחרון מדד המעוף מתנהג בדיוק אותו דבר. אני לא נביא אבל נראה שהמדד ידשדש עוד מספר שבועות עד שנראה משהו מהותי. יש לי הרגשה שזה יהיה מטה.
    סגור
  • 17.
    הסיבה האמיתית למה מדד המעו"ף לא עולה
    אדי 05/09/2016 07:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בגלל שכלכלת ישראל מתנהלת כמו במדינות אפריקה. שחיתות וברדק.
    סגור
  • 16.
    מפגר מאחור
    איש פשוט 04/09/2016 18:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אילו היו ירידות בעולם היה יורד פה חופשי יש תקציב לא יעלו ריבית אחרי דו"ח התעסוקה בעולם שיאים מידי יום ופה...........?המדד מפגרק מאחור כי הוא פשוט.......מפגר סליחה ובושה לבורסה 1500 מזמן היה צריך להיות
    סגור
  • 15.
    שרה (ל"ת)
    היידה 04/09/2016 16:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    בסופו של דבר גם המעוף יעלה
    אבי 04/09/2016 16:16
    הגב לתגובה זו
    4 3
    זה הכל שאלה של זמן.
    סגור
  • אתה גאון פיננסי (ל"ת)
    אליהו 04/09/2016 17:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • שבסוף בסוף יעלה
    בטח 04/09/2016 17:23
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אי פעם. מגיע לו גם לעלות לאחר שירד 20 אחוז מהשיא וכנראה יירד עוד. אבל באמת מגיע לו לעלות בהזדמנות.
    סגור
  • 13.
    חברת חלל היא המצב האמתי של הכלכלה
    YL 04/09/2016 15:34
    הגב לתגובה זו
    3 8
    השוק העולמי מאוד רגוע הבום העולמי של סחר כלל עולמי כולל סין ו USA מאותתים המשבר בפתח לי אן ספק מחירי המניות בארץ מנופחים ולא שווים את ערכם בשוק אן ספק משחק הכסאות המוזיקלים בפתח השאלה היא רק המועד הנכון לקנות פוטים
    סגור
  • כתה שטויות אתה מדבר
    יוסי 04/09/2016 16:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברת חלל היא מצב האמיתי של הכלכלה ? אתה ממש חי בללה לנד.
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    רק סבלנות (ל"ת)
    משקיע מתמיד 04/09/2016 14:59
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • סבלנות בטח לא צרכה ניתוח טכני ......
    חי 04/09/2016 17:22
    הגב לתגובה זו
    9 3
    ניתוח טכני זה שיטה ללא סבלנות המנסה ללא הצלחה לתזמן את השוק כדאי לגרוף רווחים גבוהים שנהפכות להפסדים גבוהים
    סגור
  • 11.
    מדוע ללכת שבי אחרי המדד הזה ?
    משקיע וותיק 04/09/2016 12:51
    הגב לתגובה זו
    11 1
    הוא כבר מזמן לא מייצג את השוק הישראלי. רוב המניות במדד הזה עלו , אבל המדד מציג ירידה מתחילת השנה אך ורק בגלל מניות התרופות, וזה כבר ממש לא מייצג. בנטרול החברות הללו המדד בכלל הציג עליה השנה , כמו מדד 75 , מדד היתר , מדד הנדלן ועוד. בסה"כ הכללי הבורסה בת"א השנה הציגה עליות יפות , למעט המדד הספציפי הזה שאינו מייצג את השוק כלל , הוא המדד שעליו נסחרות האופציות ולכן יש עניין לסוחרי המעוף בו , הוא המדד שמבצעים בו איזונים רק על מנת לשרת את סוחרי המעוף. בקיצור , כל אדם ששכל בראשו צריך להבין שאין לו מה להשקיע במדד הזה אלא לעבור להשקיע במדדים אחרים.
    סגור
  • 10.
    מדד המעוף
    משקיע 04/09/2016 09:06
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אני חושב ששחקני המעוף אשמים בזה שהמדד לא מגיע ל- 1500 הם משחקים עם האופציות בכל מיני אסטרטגיות . הם מנצלים את משקלן של מניות הבנקים ומניות טבע, פריגו, בזק ועוד מניות כבדות בהתאם לפוזיציות שלהם. לתשומת לב מנהלי הבורסה.
    סגור
  • 9.
    הציבור למד את הלקח .
    גולד השקעות 04/09/2016 08:55
    הגב לתגובה זו
    7 3
    הכל חארטא . יש פה קבוצה של נוכלים . הכל ישק על פי רצונם. הציבור הסיק את המסקנות. הבורסה גוססת.
    סגור
  • הציבור ישירות כמעט לא בבורסה.
    יוסי 04/09/2016 09:24
    הגב לתגובה זו
    9 2
    בורסה גוססת בגלל שגופים גדולים הוציאו לחו"ל יותר מחצי מהשקעותיהם. הם עשו את זה בגלל הרגולציה יתר, בגלל פיזור השקעותיהם, בגלל חוקים יתר(זה כמו כל חייל צריך להסתובב עם עו"ד צמוד), בגלל ששוק ראשוני(גיוסים) מת וכו'.
    סגור
  • 8.
    פריצתה של רמת 1,500 היא שאלה של זמן בעינה עומדת.
    ראם 04/09/2016 08:53
    הגב לתגובה זו
    8 1
    בוודאי שזו שאלה של זמן חודש חודשיים שנה שנתיים גם אני יכול לתת תחזית
    סגור
  • 7.
    משפחות ידוע תיזהרו ממנו הוא הגורם מספר אחד בישראל להפסד
    הבנאדם הורס 04/09/2016 08:53
    הגב לתגובה זו
    3 14
    כספים ולהריסת משפחות
    סגור
  • איני מכיר את אייל ואני מניח שאינו מכירני.
    א למגיב 7 04/09/2016 11:48
    הגב לתגובה זו
    14 5
    מעולם לא פגשתיו. ציינת בשבוע שעבר בתגובה דומה להיום..שמצד שני אני תוקף אותו בכתבותיו. אז שלא..ממש לא תוקף ובטח לא על במה זאת. מה שכן..מעיר לעיתים את דעתי על הנכתב..ואם כבר: אני חושב שאייל מנתח טוב מהרבה מנתחים בעולם וזאת רק מקריאה של רבים בעולם ולמרות שאיננו מתעסקים בטכני בכלל. ועכשיו לסיכום..אני אומר שגישתו החיובית מוטעית בעליל וזאת למרות שהגרפים מראים לו דרכו והוא מאמין בשיטתו. יום טוב.
    סגור
  • 1.מה הכוונה הורס משפחות? אני מאמין ובטוח שבמקרים שאתה
    א שואל את 7. 04/09/2016 11:31
    הגב לתגובה זו
    8 6
    מתכוון המשפחות הורסות את עצמן במו ידיהם!! קחו אחריות על מעשיכם!! 2.אני לא ידעתי. מי אמר שהוא ידוע? 3.לא כותבים תיזהרו. כותבים היזהרו. 4.גורם מספר אחד. איך מדדת זאת בדיוק? יכול להיות מספר 7 או 32 או בכלל לא. 5.מהי השיטה הבדוקה להיזהר ממישהו? להסתכל אחורה ומסביב? לשאת נשק ואביזרי הגנה? חשוב על דבריך. לדעתי הם רחוקים מהאמת ולא יכולים להיות סבירים ונכונים בעליל. 6. אני מציע לך לרדת ממשפטים כאלו. הם פוגעניים מאד גם לקשוחים. לא נכונים ואף צופנים בחובם אפשרויות משפטיות רבות נגדך. נ.ב:אני מניח שתבוא תגובה תוקפנית אלי על דברי..חסוך לך את הזמן. אני עומד אחרי דברי ואף חסין ומחוסן מכל פגע. יום טווב חבר ודע חיים טובים.
    סגור
  • ל -א
    ב 04/09/2016 13:52
    הגב לתגובה זו
    6 7
    1. כאשר הוא מראה ביצועים כוזבים ושיטה ששווה לקלפי הטרוט זה הזמן להיזהר מהשיטה . 2.מה אתה רצייתה להוכיח שאתה איזה אבן שושן בסדר היבנו 3. מה אתה הסנגור או שוטה שהולך לאחר שיטה
    סגור
  • ל - ב
    א 04/09/2016 14:42
    הגב לתגובה זו
    11 6
    1.אני לא נזהר מהשיטה. לא מכיר אותה או לחילופין לא מאמין בה. 2. איני אבן שושן וגם לא אבן שושו ולא רצייתה להוכיח דבר וגם שום דבר. 3. קרא שנית את דברי. אני לא סנגור ולא קטגור בעניין. 4.וקרא עוד פעם את דברי שכתבתי היום ותמיד. אני איני אוהב את ההשתלחות בכותב. 5.יש אומרים שאיני שוטה. יום טוב.
    סגור
  • ל-א
    ב 05/09/2016 15:42
    הגב לתגובה זו
    0 4
    כנראה גם אתה "מהגברים" שזורקים מלים מאחורי מקלדת ינקבה גולמית
    סגור
  • ל-א
    ב 04/09/2016 17:19
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אני מבין שאתה לא אוהב את ההשתלחות בכותב אז המסקנה המתבקשת שאתה סניגור שלו אני מביע את דעתי ועומד מאחוריה עם זה לא מוצא חן בעינך שתה מים
    סגור
  • אתה דביל גמור (ל"ת)
    ל -א 04/09/2016 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 6.
    ישראל צעירה ודינמית מארה"ב ומאמריקה
    כי ביבי דפוק 04/09/2016 08:49
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אבל ביבי בובה שלא עושה דבר. לדוגמא, עד ביבי הביקוש לדיור היה לקטר המשק ואצל ביבי זה הפך למשבר הדיור. כי לא נבנות מספיק תשתיות ובאמת שאי אפשר לאשר תכניות כמו פינוי-בינוי (הפיתרון היעיל ביותר) וקרקעות מופשרות. ראה משבר הרכבת.
    סגור
  • 5.
    נשלט עלידי חברות גדולות עם כסף נזיל
    המעוף 04/09/2016 08:48
    הגב לתגובה זו
    7 0
    שמשנות את השוק כרצונם ודוגמה ראו את טבע שעולה ללא קשר למה שאומרת קלינטון כדי לאזן את המעוף זאת בדיחה גם טבע אמורה לספוג מכה ולרדת
    סגור
  • 4.
    הסיבה שהמדד מפגר היא שהעם איבד אימון בממשלה הכפוית
    מדד הבלוף 04/09/2016 08:43
    הגב לתגובה זו
    5 1
    טובה ובבורסה אחרי 25% מס מי רוצה להשקיע אחרי הטיפש לפיד עם חובת הגשה על דוח מחזור מי רוצה להיות פרייאר שמגיש דוחות סתם עוד התעמרות בצבור כי המס מנוכה ישירות בבנק וסביר להניח שלנישום מגיע החזר מס ולא לממשלה. הממשלה מתערבת בכל דבר ואחרי ששומעים על חוקים חדשים שבהם הממשלה מתערבת בבנקים ורוצה חוק שיקבע אחידות בבנקים לחלוקת דיבדנדים . מי רוצה לקנות מניות בנקים. אחרי לפיד הכושל שאמר שכעת הממשלה תקבל מכיל דיבדנדים ולא הצבור מי רוצה לקבל 10 א"ג דיבידנד ועוד לשלם על זה 25% מס. עדיף לא להשקיע. מאשר לסכן את כספנו ולשלם לממשלת הזדון כפוית הטובה מיסים שהיא תחלק למקורבים שלה. ועדיף לא לקנות שום מניה שהממשלה מתערבת בה. דהיינו גז, בבנקים וכיל. וגם מניות התקשורת מיותרות אין מה לקנות פה. גם לא דירות
    סגור
  • 3.
    רמת 1450 נפרצה כלפי מטה אז איך אתה אומר תמיכה. (ל"ת)
    צחי 04/09/2016 08:27
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • ביומי 1450 לא התנגדות ולא תמיכה.
    יוסי 04/09/2016 08:57
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בגלל ש1450 ביומי הייתה כגבינה שוויצרית, אז גם לאייל יצא משפט מצחיק שכתבת. לדעתי ביומי 1442/4 תמיכה, 1452/5 התנגדות.
    סגור
  • 2.
    רק לאחר נגיעה ב1420 (ל"ת)
    טכנית 04/09/2016 08:16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 1.
    מתפלא על השאלה אין דלק שיניע את המדד אין כסף האנשים למד