אחרי האקורד הצורם - האם הפריצה במעו"ף עדיין בדרך?

אייל גורביץ', המנתח הטכני של ביזפורטל, על המדד המוביל בארץ
אייל גורביץ', צילום: Bizportal; Getty Images Israel
ירידות המחירים שנעלו את שבוע המסחר בשוק המניות המקומי הרחיקו את מדד ת"א 35 +0.24% מדד ת"א 35 1,461.34 +0.24% מדד ת"א 35 בסיס:1,457.83 פתיחה:1,459.97 גבוה:1,464.6 נמוך:1,439.29 תמורה:1,714,908,672 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא: מרמת 1,500 הנקודות. על פניו נראה שפריצתה של רמה זו הולכת ומתפוגגת. השאלה המרכזית היא האם יש לשנות הערכות או שמא מדובר בכשל נקודתי. מה השתנה? האם מדד המעו"ף מתנהג אחרת?
בגרף השבועי
כאן אפשר לראות את תהליך הדשדוש שמאפיין את מדד המעו"ף  מאז פברואר 2016, אז הגיע המדד לשפל של 1,383 הנקודות תוך שהוא חוצה כלפי מטה את רצועת בולינגר התחתונה. מאותה נקודת זמן החל דשדוש (שנמשך עד היום) בין אותה רמת שפל שהחזיקה מעמד מספר פעמים לבין השיא ברמת 1,500 הנקודות. בנוסף אפשר לראות את רצועות בולינגר שהפכו לאופקיות סביב אותן רמות ובכך נותנות לקיומן וחשיבותן משנה תוקף.
בגרף היומי
טרם סיום שבוע המסחר האחרון אפשר לראות שמדד המעו"ף דשדש בטווח צר יותר. נקודות השיא והשפל היו מסודרות עוד קודם במבנה אופקי. רמת ההתנגדות 1,450 הנקודות שנפרצה מעלה הפכה לשמש כתמיכה. גם ביום חמישי האחרון נסוג מדד המעו"ף לרמה זו והחל להתאושש. כלומר, גם בגרף היומי אין שינוי מהותי. 
 
סיכום
למרות הסיום החלש של שבוע המסחר האחרון הרי שהתנהגותו של מדד המעו"ף לא השתנתה מהותית. הירידה של יום חמישי לא יצרה נזק. לכן, ההערכה שלפיה פריצתה של רמת 1,500 היא שאלה של זמן בעינה עומדת.  

*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ
**הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
***אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

תגובות לכתבה(26):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    הפוך גוטה הפוך
    גיא 31/08/2016 16:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1450 הולכת ומבססת את עצמה כרמת התנגדות
    סגור
  • 20.
    שאלה של זמן? ניסוח מאוד לא מוגדר
    גיל 31/08/2016 12:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בין שבוע לשנתיים.....
    סגור
  • 19.
    זוכרים? (ל"ת)
    590 31/08/2016 01:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    מי שיקשיב לו הולך לאכול אותה בגדול
    סוחר ותיק 30/08/2016 12:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חודשים ספטמבר ואוקטובר ידועים היסטורית בתור חודשים גרועים במיוחד לבורסה. אחרי הזינוק של החודשים האחרונים אין יותר בשר לעליות והבורסה הולכת לרדת הרבה מתחת ל .1400
    סגור
  • 17.
    אייל צודק הפעם לא רק שנעלה המדד יטוס ומי שישאר בחוץ
    דוד 29/08/2016 20:28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יבכה. השבוע אני רואה 1467 ושבוע הבא 1488
    סגור
  • 16.
    אייל צודק הפעם לא רק שנעלה המדד יטוס ומי שישאר בחוץ
    דוד 29/08/2016 20:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יבכה. השבוע אני רואה 1467 ושבוע הבא 1488
    סגור
  • יטוס דרומה (ל"ת)
    נכון. 31/08/2016 01:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    היו הרצות שורטים ורשות ניירות חוקרת ומבצעת מעצרים
    יאיר 29/08/2016 20:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אייל צודק וזה יקרה מהר מאד וכול מזלזלים עצמו את עצמם בסוף חודש לפני ראש השנה עם מעוף מעל 1525 מגמה עליות חבל על כסף בחסר ישרף כמו שיפוד על מנגל שפרשה של מעצרים תפורסם. אני כבר אמרתי את שלי מי שהולך ראש בקיר ירידות ישאר בלי כלום אבטלה 9% אחוזים מדד = 1535 סוף חודש ספטמבר סוף שנה 1640 הכסף נכנס לשוק בתעודות סל מניות ומעוף . אמרו חכמים שנהיה לראש ולא לזנב מי שרוצה לשאר בזנב שיקשקש בשורט וימחק .
    סגור
  • 14.
    אין חדש תחת הגורביץ
    י 29/08/2016 13:17
    הגב לתגובה זו
    0 4
    הפוך ממה שהוא אומר מתקיים
    סגור
  • 13.
    ראשי תיבות א ג = ל אתה גנב או אתה גזלן בן זונה (ל"ת)
    אייל גורוביץ 28/08/2016 21:45
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    מנבאי השחורות
    אינך חושב 28/08/2016 12:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הולכים ומתרבים
    סגור
  • 11.
    שאתה דוחף
    אינך חושב 28/08/2016 12:04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    משקיעים לבועות ארהב בועת האגחים הנוראית מכולם האם אנחנו על קצה מצוק ? מי שחוסך דרך אגחים משוגע ומי שחוסך דרך מניות שהם בועות הוא מטורף . יום הדין בבורסות עולם ובמיוחד ארהב מתקרב עפי לוח זמנים ביולוגי מחזוריות בורסה .אם אתם עדיין חוסכים כסף כאשר תשואות האגחים הן שליליות אתם משוגעים ואם אתם משקיעים בשוק המניות כאשר אין שום קשר בין מחיר המניות למציאות אתם מטורפים . קחו דוגמאות רבות מהנאסק כאשר התרסק ב2000 ריסק הכלללללל כל העולם
    סגור
  • 10.
    גורביץ
    משה 28/08/2016 10:47
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אילו היית כזה חכם ומבין, לא היית כתב בביזפורטל כיוון שלא היה לך זמן לזה!!!
    סגור
  • למשה. מה יש לך מהאורנג'דה?
    ביזפורל 28/08/2016 18:18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אנו טוענים שאינו כזה חכם ומבין סתם כך. אלא..הרבה יותר ..הבנת במבי? וחוץ מבעייתך זאת. אני. שאני תותח וגבוה וחכם וכוסון אמיתי. כשאהיה גדול אני רוצה להיות כתב בביזפורטל וכך אגיע ביתר קלות להכיר אנשים מטומטמים כמוך. הבנת? לא חשוב. לא הבנת? גם לא חשוב. בכל מקרה שים קסדה קושקוש כי עומדים לקבל בראש. הבנת? לא חשוב. לא הבנת? גם לא חשוב.
    סגור
  • טוב אתה עוד ילד מושפע ...
    צדוק 29/08/2016 10:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם זה יעבור לך
    סגור
  • 9.
    תמשיך בדרכך רק המבין יודע שאתה צודק (ל"ת)
    משקיע מתמיד 28/08/2016 10:40
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • רק המבין יודע שזה ברבור ללא בסיס (ל"ת)
    משה 29/08/2016 18:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    בהחלט כן יפרוץ ... (ל"ת)
    וותיק 28/08/2016 10:30
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 7.
    מצחיק
    אבי 28/08/2016 10:05
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מתחילת השנה המעוף הפסיד 4%. גורביץ יכול להמשיך לבלבל את המוח אבל תתאפסו על עצמכם. אנחנו עוד רגע במפולת.
    סגור
  • 6.
    מר אייל היקר.
    א 28/08/2016 09:57
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מפקד שיוצא לקרב וניצמד לתוכניות המקוריות..בעודו רואה את התפוגגות יצירת העובדות לתכנית הראשונה..ובכל זאת ניצמד למקור..דינו להינגף וחבל. אז נכנס המשפט האלמותי: "שינויים תוך כדי תנועה"..לצערי או לשמחתי זה העולם שאנו חיים בו גם במדעי הרפואה וניסויים מורכבים ועד ...יום טוב חבר. אתה באמת טוב ואפילו טוב מאוד.. יכול להיות מצויין. אך זה יבוא לך. נ.ב: יש מדעים באקדמיה שבהם הצלחה או דיוק ב 15% ייחשבו להצלחה כבירה..עלה והצלח.
    סגור
  • 5.
    זה לא מוגזם לתת טווח של 120 נקודות?
    דודו 28/08/2016 09:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים מפסידים הרבה כסף שכל בורסות העולם עולות ופה רק ירידות , "ואנחנו עדיין בטווח", .אפשר גם להגיד 1000 למטוה 2000 למעלה וללכת לים
    סגור
  • 4.
    אייל גם שהבורסה היתה כול הזמן במפולת אמרתה כול הזמן עח
    fkfki 28/08/2016 09:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אייל אמרתה כול הזמן עליות והי נפלה האים אתה בעד הציבור או אתה בעד הבנקים לפיל את הציבור על תשקח שהבורסה נפלה עד ל580 מדד 25 ואמרתה כול הזמן למעלה למעלה בעק אזה בעק אכול נפל לתהום אייל תהיהה אוגן בעד הציבור שהציבור יעריך אותך יותר טוב ולו להתאות את הציבור לאורך כול הדרך
    סגור
  • 3.
    אייל הבנקים שלחים אותך להתאות את הציבור אייל הבורסה בסי
    fkfki 28/08/2016 08:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הציבור על הגדר אייל אין מה ליכנס לבורסה
    סגור
  • עדיף לך ללמוד עברית. (ל"ת)
    אתה מדבר שטויות 28/08/2016 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    כשמדד יוצר גאפ (כלפי מטה או כלפי מעלה) :
    הלוחש לבורקס 28/08/2016 08:49
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ברוב המקרים המגמה נמשכת. מכיוון שביום חמישי המעו"ף פתח גאפ משמעותי וברור כלפי מטה הרי שמירב הסיכויים שמגמה זו תימשך בימים הקרובים. תמוה מאד שהמנתח הטכני של ביזפורטל אינו מתייחס כלל לסוגיית פער המחירים שהתרחשה ביום המסחר האחרון שהיא משמעותית ביותר
    סגור
  • 1.
    ט ע ו ת - זהירות (ל"ת)
    יוסף 28/08/2016 08:31
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור