במדד המעו"ף, זה דשדוש או התבססות של מגמת עלייה?

אייל גורביץ', המנתח הטכני של ביזפורטל, על המדד המוביל בארץ
אייל גורביץ', צילום: Bizportal; Getty Images Israel
קשה לומר ששבוע המסחר האחרון היה דרמטי. היה מאבק על רמת 1,450 הנקודות אבל קשה להפוך את זה לאירוע משמעותי או דרמטי. שוק המניות המקומי ממשיך להתאושש. היכולת שלו להתגבר על ימים שליליים מסמנת על התנהגות חיובית. הגם שעדיין לא צלח את המכשול המרכזי המצוי ברמת 1,500 הנקודות, הרי שהכיוון נראה חיובי יותר.
בגרף השבועי
כאן אפשר לראות את תהליך הדשדוש שמאפיין את מדד המעו"ף  מאז פברואר 2016, אז הגיע המדד לשפל של 1,383 הנקודות תוך שהוא חוצה כלפי מטה את רצועת בולינגר התחתונה. מאותה נקודת זמן החל דשדוש שנמשך עד היום, בין אותה רמת שפל שהחזיקה מעמד מספר פעמים לבין השיא ברמת 1,500 הנקודות. בנוסף אפשר לראות את רצועות בולינגר שהפכו לאופקיות סביב אותן רמות ובכך נותנות לקיומן וחשיבותן משנה תוקף.
בגרף היומי
בגרף היומי אפשר לראות מעבר ממגמת עלייה לדשדוש. מטבע הדברים שהטווח הקצר מחליף כיוון חדשות לבקרים. העניין הוא שהטווח הקצר נוטה ליישר קו עם הטווחים הארוכים יותר. לכן, על רקע העובדה שבגרף החודשי הרצף עולה ובטווח השבועי הנטייה היא חיובית הרי הטווח הקצר בסופו של דבר יישר קו.


סיכום
זו עדיין לא מגמת עלייה מבוססת אבל מדובר בשיפור משמעותי ויחד עם התמיכה מהמדדים הרחבים יותר המשוואה הופכת לחיובית יותר מבעבר.

*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ
**הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
***אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
תגובות לכתבה(21):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    קנו פרוטרום ואלוני חץ באחריות מלאנ לא כיל ולא בזק (ל"ת)
    קובי 19/08/2016 07:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    שעטת עמצליח אם לא יילך נשנה (ל"ת)
    רוני 19/08/2016 07:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    גורביץ' תותח!!
    משקיע 09/08/2016 10:59
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני גם מאלה שרשמו שיהיו ירידות חזקות בקרוב וגורביץ' צדק שיהיה עוד גל של עליות לפני הפיצוץ הגדול!!!
    סגור
  • 11.
    פרוטרום אמרנו בזק לא. אלוני חץ כןיל לא טאואר כן (ל"ת)
    קובי 08/08/2016 06:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • קובי מה קרה קבלתה איזה הזיות של נביא ....
    3 09/08/2016 10:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא שנדבקתה מתעתועי הראייה של גורביץ
    סגור
  • 10.
    קנו גם רציו טאואר שהמלצתי ב 4800 (ל"ת)
    קובי 08/08/2016 06:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    כי אני לא טועה פרוורום ואלוני חץ (ל"ת)
    קובי 08/08/2016 06:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    כפי שאאמרתי לא לגעת בבזק ולא כיל רק פרוטרום ואלוני חץ (ל"ת)
    קובי 08/08/2016 06:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    מדדים
    קובי 08/08/2016 06:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כאמור וכפי שהבטחתי אנו בדרך לשיאים חדשים בכל העולם. לא יעזור פיגויים.ריבית.רווח או הפסד. לא טעיתי ולא טועה לעולם
    סגור
  • אני גם מומחה לעברית ולא טועה אף פעם.
    קובה 08/08/2016 10:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא פיגויים ולא שיגולים.
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    מר גורביץ היקר!
    אחת שמבינה א 07/08/2016 18:02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הנה עוד הוכחה שניתוח טכני לא עובד, בניתוח האחרון שלך לטאואר כשעמדה בשער 4300 בערך, אמרת לא לגעת בה, ההיפך היה כן צריך לגעת בה פשוט להתנפל בשער הזה. זו היתה ממש טעות. ומה עם מזור? ומה אם אל על? המניות שציינתי היו לך טעויות משמעותיות. אף אחד לא מצפה ממך שתדייק ותמיד תצליח , אבל כשישנן טעויות משמעותיות לא פעם ולא פעמיים, זה רק מוכיח שניתוח טכני לא עובד. מר גורביץ, נסה פעם אחת לפחות לנתח מנייה לפי בקשת הגולשים לפי הידע שלך וההיגיון ואת הגרפים תניח בצד אני בטוחה שתצליח הרבה יותר, אשמח מאוד אם תתייחס לתגובתי.
    סגור
  • 99 מהבעיות האדירות שאת סובלת מהן
    טיטו 08/08/2016 10:38
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אפשר לטפל בלי להבטיח הצלחה סוחפת.
    סגור
  • לפחות רואה את האשליות הגורביציות ......
    אחד שרואה 09/08/2016 10:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כנראה שאתה הוא זה שצריך טיפול עם אתה לא רואה אותם בלי להבטיח הצלחה סוחפת
    סגור
  • חחח
    רוצה צומת לב? 08/08/2016 00:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איזה מניה את רוצה שהוא ינתח?
    סגור
  • 5.
    בבקשה ניתוח מנית ויתניה.
    ישראל ישראלי 07/08/2016 13:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה.
    סגור
  • זורק מטבע
    אדי 14/08/2016 07:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או שזה ירד או שזה יעלה. 50/50
    סגור
  • זרוק מטבע (ל"ת)
    1 08/08/2016 08:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    פשש איזה גאון גורביץ חחחח
    דורו סוחר 07/08/2016 11:35
    הגב לתגובה זו
    1 1
    איזה ניתוח מדויק חחחחחח
    סגור
  • 3.
    שלום אייל, האם אפשר ניתוח של מדד הבנקים ? (ל"ת)
    אילן 07/08/2016 10:37
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    גורביץ', The trend is your friend?
    בנימין זאב לינקולן 07/08/2016 10:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אתה מגדל זקן???
    סגור
  • 1.
    שלום אייל , אפשר טכני של טאואר ? (ל"ת)
    דנה 07/08/2016 10:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור