אחרי חודשיים של עליות רצופות, החלום האמריקני מתחיל להתפוגג - האם זה הזמן לצאת?

המנתח הטכני של Bizportal על המדד המוביל בשוק המניות האמריקני
 |  (28)
אייל גורביץ', צילום: Bizportal
בניתוח האחרון בחרתי לפתוח בשאלה האלמותית "מתי יוצאים מהשוק". מתי עולה הסבירות לקיומו של מדרון חלקלק, לתיקון עמוק, לירידות מתמשכות. במהלך הניתוח סיפקתי תשובה חד משמעית, וגם בניתוח הנוכחי אצביע על הנקודה הקריטית היות שהשבועיים הקרובים יהוו מבחן משמעותי לשוק המניות האמריקני המצוי בין הפטיש לבין הסדן.
S&P 500 -0.09% S&P 500 2,801.83 -0.09% S&P 500 סגירה:2,804.49 פתיחה:2,804.55 גבוה:2,809.7 נמוך:2,800.01 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא:
 
בגרף השבועי
מגמת עלייה מוגדרת כסדרה עולה של נקודות שיא ונקודות שפל. על כל נקודת שיא להיות גבוהה מקודמתה, וכך גם לגבי כל נקודות שפל. זהו בדיוק המצב המתקיים בגרף השבועי. כל עוד יישאר סידור זה על כנו, תישאר הנחת העבודה לגבי כיוונו של השוק האמריקני על כנה.
 
הסימן הנכון ביותר ליציאתו לדרך של תיקון טכני הוא שבירתו של רצף עולה - מצב שבו שער הסגירה האחרון נמוך משער הסגירה הנמוך של הנר הגבוה ביותר ברצף העולה. לפני שבועיים נשבר הרצף העולה.
 
עומק התיקון נקבע לפי המהלך העומד לתיקון. המהלך העומד לתיקון הוא זה שהחל ברמת 1,801 הנקודות באמצע פברואר ותם ברמת 2,011 הנקודות לפני שבועיים. בהערכה ראשונית וגסה אפשר לצפות לירידה לרמות של 1,995-1,925 הנקודות. בתווך אפשר למצוא תמיכה משמעותית ברמת 1,947 הנקודות.
מתי יוצאים?
הסימן המוסכם מבחינתי ליציאה מהשוק ועלייה ברמת הסיכון הוא שבירת הרצף העולה בגרף החודשי. במקרה של S&P 500, רמת המבחן לסוף חודש מאי עומדת ברמת 2,033 הנקודות. סגירה בתום החודש הנוכחי מתחת לרמה זו תבסס שבירת הרצף העולה וסימן ברור לצאת מהשוק משני טעמים מרכזיים:
  1. שבירת רצף עולה המעידה על עלייה ברמת הסיכון
  2. קביעת שיא נמוך יותר מקודמו, גם כאן התנהגות המעידה על חיסולה של מגמת העלייה ומכאן שרמת הסיכון תעלה

סיכום
השוק האמריקני מתקן אחרי יותר מחודשיים של עליות רצופות. מדובר בתיקון בלבד ולא בשינוי מגמה. עקרונית, כל שנותר הוא כדי לבסס החלטות בעלות משמעות ארוכת טווח הוא להמתין לסיום החודש הנוכחי.
 
*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ
 
**הערה: כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
 
***אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
תגובות לכתבה(28):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    זוכרים את הגרף של הדאקס והניתוח של אייל
    כותב 17/05/2016 23:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מה קרה החלום עומד לא שורים ולא עשב ?
    סגור
  • 18.
    לפני שבוע אמרת "שיאים חדשים בארה"ב"!! מה השתנה? (ל"ת)
    עידו קורן 17/05/2016 15:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 17.
    אוי גורביץ שלי, ההיית או חלמתי חלום
    שימי 17/05/2016 09:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה עם ״s
    סגור
  • 16.
    אז השוק יעלה..לא יירד..לא יעלה..לא יירד (ל"ת)
    חיים 17/05/2016 06:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    מנתח זהב והשוק יטוס (ל"ת)
    עינת 16/05/2016 20:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    פרשן בחינם..ניתוח שווה 0 (ל"ת)
    צחי 16/05/2016 20:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 13.
    אתה תותח רק שהשווקים יעלו עכשיו דווקא (ל"ת)
    רונן 16/05/2016 20:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    אתר מצויין מנתח שחצן והפכפכן (ל"ת)
    יעקב 16/05/2016 20:14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 11.
    אמרתי לכם שישנה דעתו..ככה זה גורביץ (ל"ת)
    אמיר 16/05/2016 20:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    איך אתם נותנים עדיין במה לשרלטן הזה?
    קובי 16/05/2016 12:34
    הגב לתגובה זו
    12 1
    כל שבוע נע ונד לפי מה שקרה וכל הניתוחים שלו קדימה שווים כקליפת השום. הגיע הזמן שתתנו למישהו מקצועי באמת לנתח את השווקים כי בבורותו הוא גורם נזק רב לאנשים שחושבים שהשבשבת הזה מבין משהו. לתשומת ליבכם.
    סגור
  • טען עוד
  • זיו סגל פנוי (ל"ת)
    חוזה עתידי 16/05/2016 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    מר גורביץ, דבר ראשון אתה נראה טוב בתמונה
    אחת שמבינה א 16/05/2016 12:03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ודבר שני מה עם אל על? אמרת שיאים חדשים ובינתיים היא רק יורדת.
    סגור
  • נראה טוב שרשמת הוא לא במקום ולא לעניין
    לסתומה 17/05/2016 10:39
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ולא תוכלי כך לרצות את האדון שאת משתלחת בו. אני מציע שתעשי קודם סדר בביתך שבו את כושלת קשות. ועל הדרך מכשילה את הקוראים. ועוד מעזה להמשיך לכתוב ולתרץ. את תופעת טבע בלתי ניתנת לניתוח והסבר. יש כמה אקזמפלרים כמוך ביקום. אבל, ההם יודעים את מקומם ולא כמוך שמקשקשת ומברברת עצמך לאבדון.
    סגור
  • תרגיע אחי! מה אתה רוצה ממנה? למה להתלהם ככה? (ל"ת)
    עידו קורן 17/05/2016 15:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • למה סתומה לא מוצא חן בעיניך אז לא צריך אבל היא לא סתומה (ל"ת)
    חיים 17/05/2016 11:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    טיפש הוא אדם שמאמין לאדם שאין מבין כלום והולך אחריו ... (ל"ת)
    מסתכל מלמעלה 16/05/2016 10:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    חד כיווני חד משמעי חחח
    שונג 16/05/2016 09:53
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שוב עבדו עליך גורביץ' תתחיל להסתכל גם על אינדיקטורים כי יש דברים שקורים מתחת לפני השטח. את מבנה המחירים כולם רואים אין בזה שום יתרון סטטיסטי!!!
    סגור
  • 6.
    מה קרה עם חולצה מכובדת? חחח (ל"ת)
    ג 16/05/2016 09:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    ישראלים היסטרים תמשיכו לקנות ולמכור
    אביתר 16/05/2016 09:13
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אני מחזיק את s&p משנת 90 ומרוצה מאד. רק קונה וקונה כל פעם שנכנס כסף.
    סגור
  • לא הירווחת. ההפך. (ל"ת)
    מאמי 16/05/2016 09:54
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    גל 2 של 5 (ל"ת)
    חד משמעית 16/05/2016 08:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    שימו לב לדאו
    כותב 16/05/2016 08:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחרי נר חודשי דומה בסוף דצמבר 2015 הדאו רשם ירידה של חמש עשרה אחוז בתוך ארבעה ימים.
    סגור
  • 2.
    בגלל גורביץ הפסדתי את הבית
    מומו 16/05/2016 08:43
    הגב לתגובה זו
    14 4
    לפני שבועיים יצאת בקביעה חד משמעית שהמעוף בדרך למעלה, אז הוא עמד על 1490. שמעתי לך וקניתי המון קולים, ומאז המעוף התרסק. תתבייש לך, מתיימר להיות גורו ומפיל אנשים בפח
    סגור
  • למומו
    מאמי 16/05/2016 09:52
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אם באמת הפסדת את הבית זה בגלל שאתה אדיוט ודביל. מה הקשר ל"בגלל"? אם היה כותב שטוב וכייף לקפוץ ממטוס בלי מצנח. היית עושה זאת? ומי משקיע בית בבורסה? כנראה רק אווילים.
    סגור
  • למאמי
    מומו 16/05/2016 11:05
    הגב לתגובה זו
    8 0
    וזה שאני אדיוט ודביל משנה את מה שכתבתי עליו?
    סגור
  • כן- זה משנה מאוד שאתה אדיוט. הפסדת את הכסף בגללך ואך
    רן 17/05/2016 15:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ורק בגללך
    סגור
  • 1.
    אייל
    רוברטו 16/05/2016 08:43
    הגב לתגובה זו
    10 2
    איך הכתבה מתיישבת עם :"ניתוח חד משמעי.לגבי ס.פ וגם ס.פ בדרך לשיא כל הזמנים "האם יתכן שהגרפים מתהפכים ב180 מעלות בתקופה כה קצרה? ועוד כהנה וכהנה. האם באמת הניתוח טכני על שלושת הזמנים משתנה במהירות הבזק תוך ימים? או שהוא כפוף ב100 אחוז למה שקורה בשווקים בפועל ובדיעבד.
    סגור
  • מומו-מאמי-ושותפיהן...
    קוקי 16/05/2016 22:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הפכפך או לא ....שרלטן או לא....תקחו את האחריות תהיו זהירים אין -רוח קודש- לאף אחד וגם לא לאייל גורביץ אף אחד לא יכול לדייק בתחזיות ולקבוע את העתיד של מדד זה או אחר ואל תהמרו על כסף של חובות וכדומה.
    סגור