המניה הענקית במעו"ף - בדרך למהלך נפילות

אייל גורביץ', המנתח הטכני של Bizportal, על המניה הכי מדוברת בארץ שתצריך מכם הרבה כדורים נגד כאבי ראש
 |  (37)
אייל גורביץ, צילום: Getty images Israel
לא אחת ניתחתי את טבע +4.46% טבע 9,212 +4.46% טבע בסיס:8,819 פתיחה:8,825 גבוה:9,290 נמוך:8,825 תמורה:67,306,257 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , ולאחרונה המסקנה היתה זהה בכל פעם. מגמת עלייה אין וכיוונה של המניה אינו מעלה אלא דווקא מטה. אחד הדברים אותם אני מציין כמעט ללא הרף זו העובדה שלפיה מגמות עלייה אינן מסתיימות בחטף וללא הכנה מוקדמת. כמעט כל מניה המתרסקת, קורסת, נחתכת וכדומה, עברה עבודת הכנה ארוכת טווח. וכמו שטבע נראית, הדרך דרומה מתחת למחיר של 200 שקלים למניה נראית מרוצפת בכדורים נגד כאב ראש אחד גדול.
הגרף החודשי
מגמות עלייה ארוכות טווח אינן מסתיימות כמעט אף פעם עם שיא בודד. באפריל 2015 הגיעה טבע למחיר של 263.15 שקל למניה, אך שני הניסיונות הבאים כשלו בפריצת אותה רמת שיא. לא נרשמה סגירה גבוהה יותר מהמחיר הגבוה ביותר אליו הגיעה המניה באפריל 2015. יחד עם זאת, נרשמה נקודת שפל נמוכה מקודמתה כפי שאפשר לראות על הגרף. המשמעות היא שהמגמה ארוכת הטווח אינה עלייה עוד כי אם ירידה. עוד אפשר לראות את הסידור של הממוצעים הנעים על פני הגרף ששינוי את סידורם רק לאחרונה.
אז מדוע הדרך דרומה סלולה?
הדבר נעוץ בשימוש בכלי טכני שמוגבל לשימוש במקרים כגון זה. מדד החפיפה-סטייה מראה לנו שבמהלך העליות האחרון קיימת "סטייה שלילית". בעוד שהמניה עולה מספר חודשים, עקומת macd (האדומה) נותרת לאורך כל מהלך העליות מתחת לקום הפעולה (הירוקה). הדבר מעיד על חולשה מובנית, ומעלה את הסבירות לירידות משמעותיות.
היעד
שבירתה של רמת התמיכה, 213 שקל למניה, מאפשרת להתבסס על עומק הדשדוש, ועומקו, כפי שנמדד באחוזים מלמעלה למטה, עומד על כ-20%. הדבר מעיד על העיד המינימאלי אליו תשאף המניה לאחר השבירה. היעד המסתמן מצוי סביב 175 שקל למניה. 
 
*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ
 
**הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
 
***אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
תגובות לכתבה(37):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    איפה 175 אבל???
    אדי 10/05/2016 11:31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עשיתי שורט ואני כבר מופסד. מה קורה אייל? מה עושים? לסגור פוזיציה בהפסד או לחכות ל-175 כמו שכתבתה לפני 6 ימים בדיוק.
    סגור
  • 19.
    איי יי יי , טבע עלתה יופי , חבל שהקשבנו לגורו ... (ל"ת)
    מנתח שניצלים 09/05/2016 21:51
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 18.
    פעם אחת הצליח לו הכותר לא יורדת (ל"ת)
    666 08/05/2016 16:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 17.
    תודה ,זרקתי באותו היום את טבע (ל"ת)
    גורביץ סחטיין 08/05/2016 10:35
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 16.
    גם שעון מקולקל מראה את השעה הנכונה פעמיים ביום ......
    יוסף פותר החלמות 07/05/2016 20:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את הקליעה הממזולת שלו הוא לא ישכח להזכיר לכם הרבה זמן אבל את רוב מקרי הכישלונות שלו הוא נוטה לשכוח מהר מאוד והם קבורים בבתי קברות אנונימיים . גם כל מהמר מקזינו לפעמים מרוויח (ברוב המקרים מפסיד) , וגם אתם אם כל שבוע תהמרו על כמה מניות ותחזו תחזיות (שלליות או חיוביות ) בטוח שלפחות במספר קטן של מקרים אתם תפגעו בול זה פשוט חוק מספרים גדולים אירועים הקראים (זנבות ) הם בלתי נמנעים כאשר יש מרווח דגימה גדול מספיק למשל הוצאת 5 קלפים של תלתן מחפיסה טרופה היא אירוע נדיר מאוד אבל עם תעשו את זה אלפי פעמים בסוף אתם תצליחו לעשות זאת ללא ספק. גורביץ מנתח בכל שבוע כמה מניות ומדדים לכן זה היה נס עם הוא לא יפגע בול באחד הפעמים שמראה לנו היפוך יחס כל המאמינים בשיטת ההימור הטכני המצאו סיבה מזויפת לאנקודוטה אחת של הצלחה מוצלחת ולא בגלל השיטה אלה בגלל סטטיסטיקה פשוטה של חוק המספרים הגדולים מכוון שכולם כבר יודעים שהרוב התחזיות שלו לא יותר חכמות מהטלת מטבע אקראית .
    סגור
  • 15.
    תודה גורביץ פגעת בול אכן קרסה בשישי
    המתחזה 07/05/2016 15:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שאלה אליך, למה אתה לא מנתח את טבע גרף חו"ל ? הרי נקבעת שם ולא בארץ.
    סגור
  • 14.
    בושה למגיבים שלא יודעים לפרגן
    בוגלולו 07/05/2016 14:53
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אייל כל הכבוד לך על הקליעה בול
    סגור
  • זרוק מספיק פעמים מטבע גם אתה תוציא .........
    יוסף פותר החלמות 07/05/2016 21:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סדרה רציפה של 6 פעמים עץ או פלי ב 97 אחוז הסתברות היה זה נס עם גורביץ לא יקלע פעם אחת בול ולא מזה שהוא יודע יותר טוב ממך אלה מעצם חוק מספרים גדולים .
    סגור
  • 13.
    טבע יורדת בגלל עיכוב מיזוג אלנרגן
    נדב 05/05/2016 19:57
    הגב לתגובה זו
    3 3
    המניה הסתובבה חודשים סביב 61-63$ ומרגע שהמיזוג התעכב הנייר ירד חזק. ישנה חולשה במניה אבל בירידות יש קונים גדולים. יתכן שהמניה תשבור את קוו 200 שקל ותרד וזו הזדמנות קניה נוחה למשקיע לטווח בינוני.
    סגור
  • הפוך גוטה הפוך
    טל 07/05/2016 22:02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כולם כבר מבינים שהמחיר מופרז. ענף הגנריקה מתרסק. אם העסקה תתבטל המנייה של טבע תעלה מאוד. החטיבה שטבע קונה שווה עכשיו חצי מהמחיר שסוכם עליו.
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    גורוביץ חולה נפש מספר 1 (ל"ת)
    ניתן להכריז 05/05/2016 11:41
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 11.
    הוא נכס
    ברבי 05/05/2016 10:41
    הגב לתגובה זו
    8 4
    מתי תפנימו שהגור הזה הוא נכנס.תעשו הפוך וכך הסיכוי לרווח גדל
    סגור
  • 10.
    הוא נכס
    ברבי 05/05/2016 10:13
    הגב לתגובה זו
    6 2
    מתי תפנימו שהגור הזה הוא נכנס.תעשו הפוך וכך הסיכוי לרווח גדל
    סגור
  • 9.
    אתה נוכל תראה אחורה נשאר לך חרה מסריח במכנסיים (ל"ת)
    מניאק 04/05/2016 17:19
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • 8.
    תראו מה הוא חשב על המעוף.נו אז.לא לקשקושים (ל"ת)
    Pini 04/05/2016 12:41
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • חשב מתי? אתמול או שלשום?
    אדי 07/05/2016 16:24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כי זה הבדל גדול. אם אתמול הוא אמר ירידות ושלשום עליות אז באחד המקרים הוא צדק בוודאות.
    סגור
  • 7.
    עם כל הכבוד ! לניתוח הטכני - המגמה..כ
    סתם קשקושים... 04/05/2016 12:28
    הגב לתגובה זו
    10 2
    מניות הפארמה נמצאות ובכללם טבע נמצאות במגמת ירידה מתמשכת מזה תקופה . (מיילן . פריגו . טבע . פייזר . ועוד.. ) החולשה שולטת בענף ומה שייקבע זה פרמטרים כלכלים חיובים שחברה כזו או אחרת תפרסם (דו"ח תקופתי רווח או הפסד . או התפתחות כלכלית חיובית או שלילית ) לכן המסקנה היא . כרגע לא ניתן לשייך לשום ניתוח טכני ... ק ש ק ו ש ..אחד ענק והתחכמות מיותרת !
    סגור
  • שתדע שהכל בא לידי ביטוי בגרף רק צריך לדעת לנתח אותו (ל"ת)
    לסתם קשקוש 04/05/2016 12:57
    הגב לתגובה זו
    0 7
    סגור
  • מה הקשר ? לטכני וגרף ..לפרמטרים אחרים וכלכלי (ל"ת)
    וזה עוד קשקוש ..קבל 04/05/2016 15:52
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • הגרף נקרא בעני המתבונן ..................
    יוסף פותר החלמות 04/05/2016 14:03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    למעשה כפי שצינתי כבר בעבר הגרף הולך אחרי המפרש ולא המפרש אחרי הגרף מכוון שיטת הניתוח הטכני אין שום סטנדרטיזציה יש מאות כלים טכנים וכל מנתח מנתח בנקודות זמן שונות מערכת מורכבת רבוית משתנים שלא ניתנת לניבוי וכל המטמתזציה של השיטה זה לא יותר מאשליית ידע ומימנות ששוה להימור בהטלת מבטבע אקראית .
    סגור
  • תראו כמה תגובות ליוסף פותר החלומות נגד ניתוח טכני..חחחח
    רן 05/05/2016 12:09
    הגב לתגובה זו
    0 4
    כמה כסף הפסדת אחי???
    סגור
  • רן בנתיים 12 שנה אני מורווח ברוך השם ....
    יוסף פותר החלמות 05/05/2016 16:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מהסיבה שאני לא משתמש בשיטה הזויי ודמיונית שקוראים לה ניתוח טכני
    סגור
  • 6.
    טבע ירדה מ270 ל 200 , על עיכוב במיזוג
    תגיד אתה עושה צחוק? 04/05/2016 12:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מהלך תיקון משמעותי... אז גם אם תרד בעוד 10%, במידה והמיזוג יעבור עד סוף יוני, שווי החברה הממוזגת הוא 270 לפחות... חכה להפסקת המסחר ויום ההודעה( במזל ולא יהיה יום שחור שיודיעו על דחייה/ביטול או דרעק אחר) אני סומך על המנכל
    סגור
  • 5.
    במקרה של טבע המגמה החודשית ברורה והיא למטה
    Rsi-47.65 04/05/2016 12:01
    הגב לתגובה זו
    0 4
    נמצאת בטרנד יורד איפה תהיה הקרקעית אף אחד לא יודע לכן כרגע עדיף לצפות מהצד ולחכות בסבלנות יש מצב שנראה פלאנ'צ כמו בפריגו !
    סגור
  • 4.
    אייל אפו כול העליות שאמרתה חד משמעית (ל"ת)
    sדוד 04/05/2016 12:00
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • אמר- עם היתה צריך לבדוק את כל מה שהוא אמר .....
    יוסף פותר החלומות 04/05/2016 17:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ולא התקיים המדור של ניתוח הטכני בביזפורטל היה נסגר כוון שכולם היו מעדפים להטיל מטבע
    סגור
  • 3.
    התלהמות
    יוסף 04/05/2016 10:15
    הגב לתגובה זו
    5 5
    חברה. מדובר על ניתוח טכני כך שכדאי להפסיק עם ההתלהמות.
    סגור
  • רוצה לומר מדובר באסטרולוגיה טכנית (ל"ת)
    1 04/05/2016 13:57
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 2.
    הגורו אמר אז נעשה מה אמר אבל מה עם טבע שכבר יש לי
    אליעזר 04/05/2016 10:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה האם כדאי למכור ולהמתין לרכישה חוזרת יותר מאוחר מתי שהמחיר יהיה 18-19 או להמתין ולראות מגמה בטבע מה הגורו חושב שכדאי לי ממתין לתשובה נב בבנק אמרו לי לא להיבהל ולהמתין האם גם זה נכון בתודה מראש ויום טוב לכולם
    סגור
  • אני מפציר בכל המנתחים הטכניים
    יומי 07/05/2016 00:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תחשבו פשוט. רווחי החברות עולים בממוצע ארוך טווח בשני אחוזים בשנה. תשואת השוק הארוכה היא סביב 10 אחוז. אולי נמוך יותר נניח בין 7 ל 9 אחוז. ניתוח טכני אומר לקנות אחרי עליות כי המגמה חיובית. בממוצע מנתח טכני מפסיד כי קונה יקר אחרי עליות. גם גורביץ מפגר שחושב שצריך לקנות יקר. רמת הניתוח של הטכני לא דורשת שום ידע. הוא עושה טכני גם על מניות ביו קטנות שברוב הפעמים יורדות לאפס כי נכשלות. הוא ממליץ אחרי עליות חדות או של מספר שבועות בודדים. כלומר. לפחות לגבי ההיסטוריה 99 אחוז מהניתוחים שלו על מניות ביו גרמו הפסדים למי שהקשיב. עדיף לכולם לא להקשיב לו
    סגור
  • אם המחשבה שלך היא להחזיק לט"א- תעיף אותה!
    רן 04/05/2016 13:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יכול להיות שבטווח הקצר יהיו ימי עליות. בגרף החודשי זה צועק למכור!!!! שים לב גם איך חודש קודם זה לא הצליח לסגור מעל להתנגדות- הולכת מטה
    סגור
  • התנגדות ותמיחה יש רק בראש של המתבונן .....
    יוסף פותר החלומות 04/05/2016 17:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל מנתח עושה אקרובניזציה אחרת לגרף ובדיעבד חושב שיש איזה קו דימיוני של התנגדות . כאשר בשיטה כגון ניתוח הטכני יש דרגות חופש אין סופיות כל אחד יכול לפרש את האירוע לפי ראות עיניו בדיעבד . אבל לאדם יש זיכרון סלקטיבי הוא זוכר רק את ההצלחות שלו ואת הכשלונות שלו בניבוי הוא קובר זה הטעיות של היפוך היחס .
    סגור
  • אני מפציר בך לא להשקיע בשוק ההון
    רן 05/05/2016 12:07
    הגב לתגובה זו
    1 3
    לא תעשה כסף אם אתה לא מבין קונספט בסיסי (דימיוני :) ) של התנגדות ותמיכה.
    סגור
  • אני מפציר בך לא להשקיע בשוק ההון ....
    יוסף פותר החלמות 05/05/2016 16:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא תעשה כסף מקווים דמיוניים וקונספט הבסיסי של חרטא שקוראים לה נותוח טכני
    סגור
  • 1.
    אכן קיימת סבירות גבוהה להשלמת ירידות עד ל רמה של 178 (ל"ת)
    zz 04/05/2016 10:00
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • טעות בכתבה
    אמיר ש 05/05/2016 22:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אייל גם אמר שהנו יגיע ל70 אז הוא אמר זה קרה לא אז שיפסיק לבלבל את המוח .....
    סגור
  • אייל אמר גם שעון מקולקל מראה את השעה הנכונה פעמיים..
    יוסף פותר החלמות 06/05/2016 17:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ביום - קודם שיראה לנו תיק יחס ואחרי זה תראה שיש היפוך יחס וזה הסיבה למה הוא לא בונה בביזפולטל תיק כזה רוב ההמלצות שלו כושלות אבל זה היה נס עם כמה המלצות שלו לא יפגעו בדיוק כמו כל מהמר אין כזה דבר מהמר שרק מפסיד לפעמים הוא גם מרוויח אבל ביחס המצרפי שלו יש יותר הפסדים מרווחים .
    סגור