האם הנפט בדרך לשפל חדש? ניתוח בטווח בינוני

אייל גורביץ, המנתח הטכני של Bizportal, סוקר את מדד הנפט בטווח הבינוני ובודק מה הם הסיכויים לשפל חדש
אייל גורביץ, צילום: יח"צ

בתחילת פברואר הערכתי שתיקון אלים עומד בפתח במדד הנפט. היה זה לאחר התדרדרות לשפל של 46.57 דולר לחבית. התיקון אכן הגיע ונשא את הנפט למחיר של 62.99 דולר לחבית. אלא שמעבר לזה כשל כוחו והוא החל להתדרדר. השאלה לאן.

הגרף השבועי

מתוך ההנחה שהמגמות הארוכות מצביעות כלפי מטה, הרי שהתשובות ליעדיו של הנפט מצויות בגרף השבועי - גרף בו כל נר מייצג שבוע מספר קלנדרי.

  • אפשר לראות מגמת ירידה ברורה הנתמכת על ידי נקודות שפל ושיא יורדות, המביאות לידי ביטוי קונצנזוס של השוק לגבי הכיוון.
  • אחת מהאמיתות ההיסטוריות שעמדה במבחן הזמן גורסת שבכל פעם שתיקבע נקודת שיא נמוכה מקודמתה, תיקבע גם נקודת שפל נמוכה מקודמתה.
  • דוגמאות לכך לא חסרות, ואפשר לראות זאת על הגרף המצורף.
  • לפני כשבוע קרו מספר דברים המעלים את הסבירות שהנפט צפוי להתדרדר מתחת לרמת 46.57 דולר לחבית:
  1. הרצף העולה נשבר.
  2. נקבעה נקודת שיא נמוכה מקודמתה.
  3. הנפט נסוג מתחת לממוצע הנע ל-5 שבועות.
  4. Cci נסוג מתחת לרמת 100. 

***כל אלו מעלים את הסבירות שכיוונו של הנפט כלפי מטה. במהלך השבועות הקרובים הוא אמור לסגת מתחת לרמת השפל בה נקבתי. 


הסיכוי היחידי של הנפט לשנות מגמה הוא לשבור את הרצף היורד לפני חצייה מטה של רמת 46.57 דולר לחבית . 
 
*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ
 
**כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
 
***אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

תגובות לכתבה(27):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    נו באמת
    צבי נגב 24/03/2015 12:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני כחודש בשיא התיקון אמרת שהכיוון של הנפט הוא חזק למעלה. היום אתה אומר שטענת שזה רק תיקון והוא במגמת ירידה. עשה לנו טובה.
    סגור
  • 13.
    ביבי
    היידה 21/03/2015 22:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לראש ממשלה
    סגור
  • 12.
    השבוע הקרוב
    מה נשתנה 21/03/2015 10:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכל השבועות שעברו?
    סגור
  • 11.
    קיש קוש בלבוש כול הטכני הזה....... (ל"ת)
    רפאל 20/03/2015 16:57
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 10.
    הוא משרת את הפוזיציה של ביזפורטל (ל"ת)
    דני 20/03/2015 15:47
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 9.
    זאת שניבאה שאם ביבי יעלה הבורסה תתרסק
    איפה המבינה 20/03/2015 15:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואם המחנה הציוני יזכה הבורסה תעלה. אח"כ היא עוד הכפישה את בוז'י בטענה שאין לו כריזמה . איזה ניתוח מעמיק איזה כושר אבחנה איזה חכמת ההמונים כל זה התרכז באישיות אחת נעלה ומבינה. אשרינו שזכינו .
    סגור
  • 8.
    אמרת שדולר ירד מתחת ל 3.4
    מחכה למשיח 20/03/2015 15:12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לאיזה שנה התכוונת?
    סגור
  • 7.
    טועה ומטעה
    שלומי 20/03/2015 15:03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני טענתי בכתבה הקודמת שלו שמחיר הנפט יצלול וצדקתי גורביץ פשוט לא יודע לנתח מחיר נפט וזהו
    סגור
  • 6.
    אייל. ראה איזה קוראים חכמים יש לך.
    יא אללא 20/03/2015 13:51
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כתוב שהכתבה נירשמה ב 20/03/15 בשעה 08:00. איך יכול להיות? לפותרים החידה. פרס מאתגר.
    סגור
  • אייל. באמת חכמים. ואפילו מאד.
    יא אללא 20/03/2015 15:10
    הגב לתגובה זו
    14 3
    החלו להגיב כבר ב18/03/15. מדהים. איך זה?
    סגור
  • טען עוד
  • דחפו את החוזים בהיסטריה
    יא אללא 20/03/2015 15:48
    הגב לתגובה זו
    13 2
    ואף פתחו המסחר בסערה..אירופה ובעיקר פוטסי הלונדוני ועוד כמה בורסות ביבשת..לא קונות את העניינים היגעים של היבשת החדשה.
    סגור
  • 8 בבוקר היום זה התפרסם. (ל"ת)
    מה הבעיה? 20/03/2015 15:03
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • לא מבין מה קורה ומי נגד מי וכמה ולמה ואיך והיכן
    אם אתה באמת 20/03/2015 15:44
    הגב לתגובה זו
    26 4
    ומתי ומדוע...השאר כאן או בכל מקום שתודיע לי ..אמצעי קשר ואעדכן אותך...
    סגור
  • נפל לי האסימון...
    יא אללא 20/03/2015 18:29
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אולי זה בכל זאת קסם משולב של מוח אנושי ותעלולי מחשב. כמו שמכריחים אנשים לתת צבע אדום או ירוק בכמויות ענק..איך זה יתכן? ואיך משפיעים על קהל לעשות דבר מה והוא עושה מבלי שהוא מודע....ואולי משדרים לבחור נחמד שמגיב בערב שטויותיו ומעבירים לו מסרים שיקבל גם בקרוב ויצטער על בולשיטיותיו כשיראה את הפלא שנעשה בכל צורת שוק ובכל זמן...מה אתה אומר...? ועכשיו גם נייצר ששבת תהיה טובה..ושבוע הבא מבורך...
    סגור
  • ליא אללא
    נפתלי 20/03/2015 23:24
    הגב לתגובה זו
    30 39
    הנושא של על חושי מצד אחד מפחיד אותי ומצד שני ראיתי דברים מדהימים ממש לא יאומנו. הייתי מת להתעסק ולנסות ללמוד קצת בתחום אם אפשר בכלל ללמוד או נולדים עם זה. ראיתי את אורי גלר ועוד כמה ולא יצאתי ראש עד היום.אתה רוצה להגיד לי שמידהוא יכול או כל מי שכתב זאת להכריח אותי לסמן צבע כזה או אחר. אין מצב. וגם נירה לי שאחרים לא יסמנו אלא אם יש אמת בעל חושי. בו ונראה מי שיסמן לתגובתי איזה 30 חתיכות אדום ו30 חתיכות ירוק. לא מאמין אבל מפחיד אם כן
    סגור
  • חכו רגע..אל תיסגרו עוד ת'בסטה..
    היי יא ג'מע 20/03/2015 21:34
    הגב לתגובה זו
    5 0
    די נמאס לי..ניששברתי.אני פוחד.הביצים משגשגות..תנו לי לצאת..לא רוצה להיות כאן.פוחד פחד מוות.דיי גמרתי..העמסתי די ליותר..תנו ללכת לים ו להסתכל על הגלים..
    סגור
  • דיברו לנו על הרחבה כמותית...
    נו באמת 20/03/2015 20:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היום שמענו שחושבים על כיווץ כמותי..האזרחים יכניסו יד עמוק לכיס על מנת לתת ג'ובות למדינה. תגידו . זה לא נכון לעשות ככה. אל תשאל מה המדינה תעשה בשבילי..שאל עצמך מה אתה יכול ו צריך לעשות למען המדינה המקראית..מה עוד שכל המדינות כולל ארצות הברית זורקים אותנו לקנטים..אז מה יהיה?
    סגור
  • 5.
    אני מחפש הלוואת גרייס כנגד נכסים .מישהוא יכול לסייע?
    יופיטר שוקי הון ונכס 20/03/2015 10:25
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סניף בינלאומי ששון דוד הרג אותי... מישהוא מכיר מוסדי או בנק שמעניקים הלוואה לחברה בעל נכסים? אשמח לסיוע ... מ 11 מיליון ש״ח אשראי ירדתי ל 127 אלף ש״ח... אני רוצה לקחת את יופיטר לפירוק.... הופסק פעילות בחברה... יום א אגש למכרנתיל בש נראה מה להם יש להגיד... מישהוא /מישהיא יכול לסייע אשמח 0532855155
    סגור
  • הוא יהרוס את כל הבנקים ביחד עם אלה שלא נתנו לך אשראי
    אולי כחלון יסייע לך 20/03/2015 15:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אמן
    סגור
  • מ כחי שלנו
    מה אתה רוצה 20/03/2015 16:28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זה טוב שיהרוס הבנקים הגנבים ויבנו אותם מבראשית.
    סגור
  • 4.
    מזל שקניתי קסם נפט אתמול (ל"ת)
    ט 20/03/2015 09:43
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 3.
    פשוט שקרן !!
    רועי 18/03/2015 16:24
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אמרת שלפי בולינגר, הוא אמור לעלות, ואכן עלה, רק שעכשיו הוא שובר שיא חדש כלפי מטה ואתה משנה את דעתך.. שקרן !
    סגור
  • אין לו מושג
    שלומי 20/03/2015 15:02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    צודק אין לו מושג
    סגור
  • ל-3
    אשר 20/03/2015 08:42
    הגב לתגובה זו
    3 9
    אם הוא "שקרן" - מעניין מאוד למה אתה ממשיך לקרוא את הניתוחים של אייל בכזאת שקיקה....אתה פשוט פאטטי...
    סגור
  • 2.
    מה עם הזהב ??? (ל"ת)
    סיפור בהמשכים 18/03/2015 12:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    את נחמדה
    לאחת שמבינה 18/03/2015 09:46
    הגב לתגובה זו
    8 2
    אבל זה לא המדור של כאן..זה של אייל..כמו שכתבתי..כמו שאמרתי..כמו שחשבתי..כמו..כמו..אז גברת ניכבדה אם את מהוונת את העבר לטובתך...זה לא ראוי. הצלחות ואל תישכחי לבקר באומן באוקראינה של הברסלבים.
    סגור
  • הגורו.. וגם המדור להפצת מנשקי הקברים
    זה המדור של נגד 20/03/2015 08:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והשתטחות על הקברים. בארץ יש יותר קברים להשתטח ובחינם
    סגור