אחרי ההתנהלות אתמול - כדאי להעיף מבט נוסף במדד ת"א-75

אייל גורביץ, המנתח הטכני של Bizportal, סוקר המדד השני בחשיבותו בבורסה המקומית בהמשך לסימני החולשה הנוכחיים
אייל גורביץ, צילום: Bizportal
ב-20 לאוקטובר ובסקירות שלאחר מכן הבעתי את האפשרות לסבירות לגל ירידות ב מדד ת"א 90 -0.08% מדד ת"א 90 1,078.01 -0.08% מדד ת"א 90 בסיס:1,078.89 פתיחה:1,076.22 גבוה:1,078.7 נמוך:1,071.47 תמורה:130,737,302 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא: על רקע סימני חולשה קיימים. לאחר ההתנהלות של אתמול, כדאי להעיף מבט נוסף.

הנקודות המשמעותיות
1. גל העליות האחרון שהחל ברמת 850 הנקודות היה אמור להצפין תוך רצף בודד וללא תיקונים משמעותיים מעל לרמת 980 הנקודות.

2. הנר שנעל את ספטמבר היה נר של מוכרים - נר עם גוף קטן המצוי בחלקו התחתון של הנר לצללית עליונה ארוכה. הוא אינו אמור להופיע לאחר קביעת תחתית.

3. חודש אוקטובר הסתיים גרוע:
א. נר אדום המייצג שליטה של המוכרים.
ב. סגירה בסמוך לנמוך של אוקטובר.
ג. סגירה מתחת לנמוך של ספטמבר.
ד. סגירה מתחת לממוצע נע ל-5 חודשים.
***כל אלו מהווים סימני חולשה, שהעלו את הסבירות להמשך הירידות.

4. הבעיה המרכזית בסימני החולשה היא ביציאת שיא נמוך מקודמו. השיא הגבוה ביותר הוא ברמת 980 הנקודות, בעוד שיצירת שיא נמוך יותר מעידה על סבירות גבוהה ליצירת שפל נמוך מרמת 850 הנקודות. במילים פשוטות, מדד תל אביב 75 בדרך לשפל נמוך מרמת 850 הנקודות.

הגרף השבועי
1. בגרף השבועי יש את אותם הסימנים:
- רצף יורד.
- מתחת לממוצע 5.
- שערי סגירה הנסוגים מתחת לנמוך של הנר הקודם.
***המשמעות היא חולשה ושוב חולשה.


*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ

**כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

***אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
תגובות לכתבה(17):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    כותרת מסקירה של איל ב 23/7/14....
    אחד העם 14/11/2014 17:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    "מדד תל אביב 75 עומד לצאת לדרך של גל עליות". מאז צלילה.
    סגור
  • 9.
    סיכום ניתוח של אייל מה 17/9/14
    אחד העם 14/11/2014 17:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    "ארבעת המרכיבים הללו: טווח התיקון, המדד הסטוקסטי, רצועות בולינגר ורמת התמיכה הקרובה מעלים את הסבירות שמדד תל אביב 75 אינו רחוק מתחתית." כלומר רק סבר שהמדד כלפי מעלה. מאז צלל.
    סגור
  • 8.
    גורביץ כנס
    שי 13/11/2014 18:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אינטרנט זהב הולכת לפרוץ....שים לב אליה...תחזור לנתח אותה בבקשה...
    סגור
  • הדיסקאונט באינטרנט זהב תומך בפריצה (ל"ת)
    דני 14/11/2014 15:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    כבוד לשורטים באפריקה
    גורביץ 13/11/2014 13:31
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אמנם לא הצליחו לסגור שורטים אבל הצליחו להוריד שער לרצפה. וזה יפה רק שגם ב1000 לא נמכור לכם חזרה יא מנוולים.
    סגור
  • 6.
    ניתוח טכני
    סוחר 12/11/2014 11:48
    הגב לתגובה זו
    4 3
    כל ילד בגיל חמש יודע לשים סרגל ולמתוח קווים כמו גורביץ שמדבר כל הזמן בדיעבד "מלך הבדיעבד".
    סגור
  • בדיעבד? כל ילד בן חמש מבין שהוא מדבר על ירידות בעתיד... (ל"ת)
    משקיע 12/11/2014 12:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בעתיד
    סןחר 12/11/2014 14:19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה יודע העתיד יכול להיות מחר ויכול להיות עוד חמש שנים ביתיים פחות מחודש ה s&p רק עלה ושובר עוד שיאיים
    סגור
  • 5.
    אז אם הוא חלש תתן לו לאכול (ל"ת)
    יוני 12/11/2014 11:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    כל מילה בסלע גורביץ!!
    משקיע 12/11/2014 11:26
    הגב לתגובה זו
    5 4
    אני רוצה להצטרף ולחזק את דבריו של אייל, חבל שאנשים לא מבינים שהשוק לפני גל ירידות אך כשיפסידו יגידו איך לא ראינו את זה בא. מדד הנאסד"ק ביחס למדד הדאקס מתנהג בדיוק באותה צורה שבה התנהג מספר חודשים לפני גל הירידות של 2008. הסבר: בין 06-12/2007 מדד הדאקס דישדש ואפילו ירד בשעה שהנאסד"ק המשיך לטפס קצת כל הקונים בטווחים האלה נקראים הקונים הפראיירים. כיום אנו רואים בדיוק את אותה התנהלות הדאקס יורד וכבר נכנס לגל הירידות ( מי שלא רואה את זה שפשוט יפרוש) הנאסד"ק מנסה להראות יציבות ואולי יעלה אפילו מעט אך גל הירידות קרוב הרבה יותר ממה שאנשים חושבים או שגורמים להם לחשוב. אז לסיכום שוב מחזק את אייל וטוב שהוא כאן להאיר לפחות לחלק מאיתנו את העיניים . בהצלחה לכולם!!
    סגור
  • אשמח לתגובות ענייניות לנאמר ולא סתם unlike. (ל"ת)
    משקיע 12/11/2014 12:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כל מילה על קרח!!!!
    סוחר 12/11/2014 11:42
    הגב לתגובה זו
    2 5
    ה s&p דפק ריצה של 10% בערך בזמן ש"אדון גורביץ" היקר אמר שלא נראה שיאיים חדשים והבן אדם לא יודע לומר טעיתי אני הפסדתי בגלל שהקשבתי לשטויות שלו. עכשיו זו לא חכמה לנתח כל טיפש יודע שהשווקים גבוהים.
    סגור
  • זה ממש לא סותר את דבריי
    משקיע 12/11/2014 12:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מדבר על טווח ארוך כמובן של מספר חודשים קדימה ולא בכמה אחוזים בודדים שהעלה ה s&p ועוד במחזורים עלובים. שוב , אמרתי שזו בדיוק הייתה התנהלות השוק לפני המפלה וגם כעת, ההתנהלות הייתה שהשוק בארה"ב טיפס למרות דישדוש וירידה בשווקים של אירופה אך אותם קונים כעת הם הקונים הפראיירים , סוחר מנבון קונה מנה ראשונה של שורט על ארה"ב כרגע ומנה נוספת ניתן יהיה לקנות אם השוק בארה"ב יטפס בעוד כמה אחוזים בודדים.
    סגור
  • השוק
    סוחר 13/11/2014 07:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבר׳ה לפי הגרפים השוק לא נראה טוה הוא ירד בעוד חודש חודשיים אולי חצי שנה מתשיהו... זה הניתוח של גורביץ
    סגור
  • 3.
    טעיתי גם לגבי אפריקה (ל"ת)
    עוף החול 12/11/2014 10:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    סאפיינס בניגוד לתחזית שלי יצאה עם דוח מצויין