ה'נר' הבעייתי במדד המעו"ף, שימו לב כעת לרמה של 1,227 נק' ם זו רמה קריטית

אייל גורביץ'
שתי הנחות עבודה איפיינו את הערכותי בשבועות האחרונים: הראשונה שמדד המעו"ף אמור להגיע לפחות לרמת 1,350 הנקודות מבלי לחזור מתחת לרמת 1,174 הנקודות. השנייה הייתה שרמת 1,240 הנקודות תישבר מעלה בסופו של דבר.

עלי לציין בהקשר זה שההחלטה אם להותיר פוזיציות פתוחות במניות קשורה בראש ובראשונה לכיוונו של השוק. ההיררכיה קובעת ששוק חיובי יעלה את הסבירות להצלחה בעוד ששוק שלילי יקשה מאוד על עסקאות לונג. ושבוע המסחר האחרון מתאפיין בנר בעייתי שיחייב מבט ממוקד לשבוע הקרוב.

מהו רצף עולה

1. רצף עולה עונה על שני תנאים בסיסיים לפי סדר החשיבות הבא :
א. שער הסגירה של הנר האחרון, גבוה מהשער הנמוך של קודמו.
ב. שער הסגירה של הנר האחרון גבוה ממוצע נע ל-5 יחידות זמן.

2. כפי שאפשר לראות, בשבועות האחרונים מקיים המדד את שני התנאים הללו מדי שבוע. הוא עושה זאת גם בשבוע האחרון.



הנקודה הבעייתית

1. הנקודה הבעייתית היא הנר האחרון.

2. מדובר בנר שאני מכנה אותו "נר של מוכרים". בספרות המקצועית הוא נקרא "כוכב נופל". נר זה מעיד על יציאתם של המוכרים מהשוק והוא מופיע בסמוך לסיומו של רצף עולה.

3. בלתי אפשרי להתעלם מקיומו ויש לקחת בחשבון את האפשרות שהוא מעיד על קרבה להיפוך מגמה.

4. ולכן, השבוע יש לשים לב היטב לרמת 1,227 הנקודות. זהו השער הנמוך של השבוע האחרון.

5. סגירה מתחת למחיר זה ביום חמישי הבא, תעיד על הצורך לחסל פוזיציות שכן רמת הסיכון תעלה משמעותית.

6.מאידך, סגירה מעל לרמת 1,277 הנקודות תספר עוד שבוע של המתנה.

7.סגירה מעל לרמת 1,249 הנקודות תחזיר את המדד למסלול עולה.



*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ

**כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

***אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
תגובות לכתבה(26):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    משחילן מקצועי.אין ספק.אתם מתארים שכולם היו... (ל"ת)
    אנונימי 17/12/2012 13:52
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 21.
    שיכור (ל"ת)
    R76 17/12/2012 13:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 20.
    שכונה;
    on 16/12/2012 23:31
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אתה שכונה. ולחשוב שעוד משלמים לך על זה!!!. פשוט ביזיון. אמרת שחור, נהייה לבן- אז אמרת לבן. לפחות תודה שטעית, ותנסה להסביר למה!!!!.
    סגור
  • בשוק אין ודאות
    סוחר 17/12/2012 17:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה ששוק פרץ רמה מסויימת לא אומר שזהו הדרך סלולה ל-1350. הכל יכול לקרות תמיד , מסחר זה לא משהו מדעי , מדוייק. הכל עניין של הסתברויות כש-1240 נפרצה ההסתברות להמשך עליה גבוה מההסתברות לירידה . זה לא אומר שזה יקרה במאת האחוזים , הנה דוגמא של פריצה במעוף , מה שהתברר כפריצת שווא. למה אתם שואלים ? כי זהו טבעו של המסחר.......
    סגור
  • 19.
    אייל שלום! כיצד ניתן לדעת איזה חלק בנר מסמן את הסגירה? (ל"ת)
    רפאל 16/12/2012 21:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תשובה
    טל 17/12/2012 09:05
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אם הנר אדום - מחיר הסגירה בקצה התחתון של הנר אם הנר ירוק - מחיר הסגירה בקצה העליון מקווה שהתכוונתה לזה
    סגור
  • 18.
    שני אי דיוקים
    יעקב 16/12/2012 21:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לדעתי, נפלו כאן שני אי דיוקים בתאור המצב: 1. בסעיף 2 נר של מוכרים לא מעיד על יציאת המוכרים, אלא על דווקא על יציאת הקונים! מגמת עליה נעצרת בגלל העדר קונים ולא העדר מוכרים. 2. בסעיף 6 הכוונה היא כמובן ל- 1227 ולא 1277 כפי שזה מופיע.
    סגור
  • 17.
    חכם חנוכה
    חכם חנוכה 16/12/2012 20:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הלו?! חנוכה כבר נגמר!לא כל יום ניסים...
    סגור
  • 16.
    תודה אייל אתה סוחר מדויק!!! (ל"ת)
    סןחר 16/12/2012 19:53
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 15.
    אם כל "השמוקים" יפעלו לפי הניתוח "הנבועה" אכן תתממש (ל"ת)
    007 16/12/2012 19:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 14.
    מהמר
    קזינו 16/12/2012 17:50
    הגב לתגובה זו
    4 1
    חברה זה לא חדש , כל פעם לפי המצב קובעים תחזית , פעם למעלה פעם למטה , זה לא רציני ברולטה הסיכוי 50% אדום שחור יותר גבוה מהבורסה זה בטוח
    סגור
  • 13.
    ואתה אמור להיות המומחה של התחום הטכני ?
    יושבעלהגדר 16/12/2012 17:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא נראה לי שאתה סגור על עצמך ,כל יום אתה משנה גירסה בהתאם לאותו יום מסחר . כבר חודשים שאתה מעלה תחזית ל-1350 במדד ,עכשיו זה נשמע שאתה כבר בספק . זאת לא חוכמה גדולה לנחש כיוון ולחכות פרקי זמן לא מוגדרים שיתאימו לתחזית . שאלה: כמנתח תכני איפה אתה רואה את המדד בעוד 3 חודשים ,ואיזה סקטור ישפיע בצורה ברורה על תוצאה זו . תודה
    סגור
  • 12.
    אתה כמו אותו ילד שהולך עם הקבוצה המנצחת... (ל"ת)
    ליצן 16/12/2012 17:27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 11.
    נשמע כמו מלחמת עולם בפתח (ל"ת)
    עופר 16/12/2012 17:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    יש לי בעיה עם הניתוח הטכני.
    oraemunna 16/12/2012 17:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הניתוח הטכני מניח כי המדד הוא מוצר אחרוני המשקף את מחירי המניות במפגש קונים מוכרים. אין בו התיחסות למצב שונה שבו המדד הוא העיקר ומחירי המניות באותו מפגש הם בעצם הטית מספרים לצורך מדד. ישנה התעלמות מוחלטת משיתוף בין גופים בכדי לייצר מדד מסויים. יתרה מכך, הניתוח הטכני אינו מתייחס למצב של מצגת מטעה על כיוון מסויים למען הטייתו לכיוון נגדי על מנת לשרת פוזיציות מסויימות. חסרה לי ההתייחסות של כדאיות מחירי המניות מול כדאיות הפוזיציות הנכתבות או הנרכשות עליהן ועל המדדים.
    סגור
  • 9.
    "הנר הבעייתי" או גורביץ הבעייתי
    banjil 16/12/2012 17:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ההימורים שלך הם פשוט בדיחה, 1240 השוק יפרוץ יעלה בלה בלה בלה, חבל שיש אנשים שמקשיבים לשטויות שלך, ניתוח טכני לא רלוונטי לשוק הקטן שלנו, מתי תבין את זה !!!
    סגור
  • 8.
    אייל סגר 1220....
    דן 16/12/2012 16:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה עם הפריצה?
    סגור
  • 7.
    יום שישי דיברת אחרת! לדעתי צריך לפתוח חקירה אודתיך
    משחילים ציבור 16/12/2012 16:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ולבדוק מי מפעילך , דעתי האישית עליך ואני מתעד כל משהנך אומר תוך ניצול במה ציבורית, בקובץ מיוחד!!! מי שרץ בדרכך הפסדי את הכל!!!
    סגור
  • 6.
    לא קשור לענף
    רוני 16/12/2012 16:34
    הגב לתגובה זו
    8 2
    חוכמולוג בדיעבד שבוע שעבר טענת שהדרך סלולה ל 1350 תפסיק לשגע
    סגור
  • 5.
    אם ואם ואם ואם ואם הייתה מיליונר בדולרים אז מה ? (ל"ת)
    vekpi nkus 16/12/2012 16:31
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 4.
    דיבר על 13420- פריצת נעליים,קשקשן (ל"ת)
    שאול-קשקשן בדימוס 16/12/2012 16:30
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 3.
    השבועפריצה חזקה למעלה
    TCHJHK4 16/12/2012 16:16
    הגב לתגובה זו
    3 7
    הנר האחרון הוא ממש לא בעיתי הוא מלמד אותנו מה צפוי השבוע יום שני השוק יתחיל לעלות ויעבור את השער 1250 בהצלחה לכולם וחג אורים שמח
    סגור
  • 2.
    פשוט זיקית! מתהפך לפי מזג האויר. (ל"ת)
    מני 16/12/2012 16:14
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 1.
    מיהרת להכריז על פריצת 1240
    חובבן שכמוך 16/12/2012 15:41
    הגב לתגובה זו
    16 5
    וכרגיל נכשלת והכשלת
    סגור
  • מזל שיש לנו אותך - המקצוען
    אנונימי 17/12/2012 02:24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    דביל
    סגור
  • אכן הייתה פריצה,אבל
    יאגור 16/12/2012 19:52
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה ששיבש עניינים 1 -צוק פיסקלי ועקשנות שרפובליקנים,2 -עדכון מדדים,3 - מימוש רווחים על ידי מוסדיים גם בארץ וגם בחול כי סיום שנה פיננסית. הסיפור הזה חוזר על עצמו כל שנה רק שאף אחד לא רוצה לזכור.
    סגור