אפריקה נכסים - מה עושים איתה?

אייל גורביץ, המנתח הטכני של Bizportal, סוקר את מניית אפריקה נכסים כדוגמא על התאמת אסטרטגיית המסחר לאורך חיי המשקיע
אייל גורביץ'
אסטרטגיית מסחר חייבת להיות מותאמת לאורח חיים. רבים מתנתבים על רקע פנזטיות אישיות למסחר קצר, בעוד שמערכת האילוצים אינה מאפשרת ישיבה מול המסך והקדשת שעות רבות לביצוע עסקאות. עבור רבים, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לבצע פעולות לטווחים בינוניים עד ארוכים. החזקת מספר שבועות עד מספר חודשים, ובחינת עסקה אחת לשבוע ולא יותר מכך. לאלו המעדיפים זאת, ישנן מניות בעלות התנהגות ספציפית המאפשרת זיהוי קל בעזרת הסורק הייחודי של בורסהגרף, מעקב קל ופעולות הגיוניות. אפריקה נכסים} היא דוגמה אחת מני כמה.

הגרף השבועי
1. בגרף השבועי אפשר לראות את הדשדוש שחווה המניה. הוא מאופיין בירידה בתנודתיות המקבלת את ביטויה על ידי ההיצרות של רצועות בולינגר. בדרך כלל, אירועים מסוג זה מגיעים לסיומם תוך מהלכים משמעותיים.
2. הדשדוש הרחב והעמוק מבטיח פוטנציאל רווח מרשים לאחר הפריצה.
3. המניה נעה בטווח של 21.40-39.45 ש' למניה. הדשדוש עומד על כ-45%. הקנייה תתבצע רק בפריצת הרף העליון.

מהי פריצה אמיתית?
התזמון מתבצע על גבי הגרף היומי לקראת תום יום המסחר וחייב לכלול שלושה מרכיבים: מחזור מסחר גבוה, רוב הנר מעל לרמת השיא של הדשדוש ועל הנר להיות ירוק כאשר שער הסגירה סמוך לגבוה היומי.

*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ

**כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

***אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
תגובות לכתבה(11):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    קונה אזורים
    דן 16/10/2012 09:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קונה אזורים בכל הכסף טטוס כמו יתר מניות היתר אינטרנט זהב בי קומוניקשיין ביוליין אלביט הדמייה ודיסקונט השקעות רק זמן
    סגור
  • 4.
    גורביץ
    יוחנן המהלך 15/10/2012 21:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מר גורביץ הניתוחים שלך ניפלאים ואני נעזר בהם רבות
    סגור
  • 3.
    ל - 1 - נתוח אזורים
    איילי 15/10/2012 09:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המניה מדשדשת מאז פברואר בטווח מחירים שנע בין 3-4.5 ש"ח. רק פריצה מעל שער 4.5 ש"ח במחזור גדול ואמין יכול להוביל את המניה לפסגות חדשות. לא הייתי מציע לך למכור כעת , במיוחד שמדד הנד"לן עולה מעלה יחד עם כל השוק. חכה שתגיע לאזור מחירים זה ואם לא תפרוץ , תוכל למכור אותה ולהפנות את הכסף למניה חדשה. כמובן נתוח טכני לבדו אינו מספיק , מכיוון שמצבה של אזורים נובע ממצבה הפיננסי והטלטלה שעברה , לכן יש לתת את הדעת גם על נתוח פונדמנטאלי (האם הבעלים יזרים כסף ?). מאחל לך בהצלחה.
    סגור
  • לאייל תודה
    אנונימי 16/10/2012 08:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הניתוח שלך על אזורים חיזק אותי מאד לא למכור כי המנייה עדיין לא עלתה ותיקנה בכלל. והיא בשער שאמרתה לא למכור ולחכות שער 350 עד שער 450 זה עוד 25 אחוז ולחכות לפריצה .אני מאד אופטימי יום טוב
    סגור
  • אני לא מר גורביץ
    איילי 16/10/2012 11:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ידידי אני לא מר גורביץ כי אם אייל אחר , טעות מצידי שלא ציינתי זאת בהודעתי הקודמת. כבודו של מר גורביץ מונח במקומו :-)
    סגור
  • אזורים
    לאיילי 16/10/2012 15:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל זאת אני מודה לך אני רואה שיש לך ידע ואני תקוע באזורים שהיא מנית היתר בין הבודדות שלא מתקנות מחזורים גדולים מכפיל 5 הון יציב וכלום לא קורה משהו מחזיק אותה אמרתה להחזיק אותה עד שער 450 זה עוד 25 אחוז עד לפריצה אני נשאר עד הסוף המר כבר היפסדתי את כל העליות של דיסקונט השקעות אפריקה אלביט הדמיה ואינטרנט זהב כשברחתי בשער 746. ונישחטתי עכשון היא שער 1560 חחחח איזה טיפש אני. אם אני יברח מאזורים יקרה לי אותו הדבר כל מניה עולה בסוף. דעתך בנושא. בברכה
    סגור
  • אזורים
    איילי 16/10/2012 16:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנתוח הטכני הוא לא חזות הכל. הוא אמנם נותן מבט ויזואלי על השוק , מתריע בפני סיכויי כניסה או יציאה מן השוק , אמנם לא תמיד פוגע. הדרך לעבוד בנתוח טכני היא לעבוד עם סטופ לוס צמוד , אחרת השיטה הזו לא שווה כלום. מנגד , מי שמחזיק מניות לטווח היותר ארוך חייב לתת את הדעת גם על נתוח פונדמינטאלי , תוך שימת דגש על מצבה הפיננסי של החברה, מצבת התחייבויות , נזילות , תחרות בשוק ,מצבו הכללי של הסקטור אליו משתייכת החברה ,פעילות בעלי עניין וכו'. כרגע כלל השוק מתקן מעלה כולל סקטור הנד"לן , תן לאזורים לעשות את שלה , יכול להיות שתפרוץ ויתכן שלא. מנגד אם יש לך מניות מרוויחות אחרות , תוכל מידי פעם למכור קצת מאזורים ולקזז רווחי הון. תלמד להבא תמיד לעבוד עם סטום לוס צמוד , עסקה לא הצליחה ? לא נורא מוכרים בהפסד מינימלאי ומתקדמים האלה לעסקה הבאה , זה עדיף מאשר לתת להפסדים לגדול ולגדול ואז אתה ממש תקוע , וכמובן שלא למצע לתוך מניה מפסידה , זו גם טעות שרבים עושים אותה. שיהיה לך בהצלחה !
    סגור
  • 2.
    יש לה אג"ח
    אג"ח 15/10/2012 09:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שווה בדיקה
    סגור
  • 1.
    מר גורביץ
    אנונימי 15/10/2012 08:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמה אפשר לבקש סיקור על אזורים לטוב ורע כדי שאוכל או למכור או להחזיק האם זו בקשה כל כך מוגזמת מחכה כבר חודש לאחר 3 פניות שאתה פשוט מתעלם בברכה.
    סגור
  • אזורים
    שלום כהן 16/10/2012 06:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תבקש ממנו במייל אני בטוח שהוא ימצא זמן לענות לך
    סגור
  • לשלום