מדד המעו"ף: הזינוק ברביעי-חמישי - מצביע על תחתית אחרונה או תיקון טכני בלבד?

אייל גורביץ, המנתח הטכני של Bizportal, סוקר את כיוונו ויעדו בטווח הקצר של המדד המוביל בשוק ההון המקומי
אייל גורביץ
בסקירה האחרונה הערכתי ששבירתה מטה של רמת 1,107 הנקודות תוביל לירידה עד לטווח 1,060-1,080 הנקודות. מדד המעו"ף נפל לשפל של 1,063.22 הנקודות ומשם החל לעלות. השאלה המרכזית כמו תמיד היא, האם מדובר בתיקון טכני או שמא בתחילתו של מהלך עליות ממשי?

היום אהיה זמין לשאלותיכם באמצעות התגובות בתחתית הכתבה. אשמח לענות לכל שאלה למעט אלו הקשורות למניות ספציפיות.

המגמה המינורית

בגרף הנרות היומי רואים את המרכיבים הבאים:

1. לאחר תקופת הדשדוש שבר מדד המעו"ף מטה תוך שהוא נסוג לשפל של 1,063.22 הנקודות. אפשר לראות שרמת 1,107 הנקודות שימשה כרמת תמיכה. כלומר כאזור המבטא ריכוז גבוה של קונים. שבירתה מטה לוותה במחזור מסחר גבוה שהעיד על מהימנות הפריצה.

2. יחד עם זאת לוותה הפריצה מטה ב"פער מחירים" יורד המצוי ברמות של 1,117-1,110 הנקודות. פער זה מייצג רמת התנגדות. כלומר, אזור על הגרף המייצג ריכוז גבוה של מוכרים.

3. עליות בעלות משמעות נוטות להיות מלוות במחזורי מסחר המתרחבים לתוך העליות, דבר שלא קרה בימי המסחר האחרונים ובמיוחד ביום המסחר שנעל את השבוע. יחד עם זאת, האזור של 1,107-1,115 הוא אזור התנגדות שכישלון לחצותו מעלה יוביל לגל ירידות נוסף.



סיכום

בשלב הנוכחי אין עדיין סימנים לסיומה של מגמת הירידה ורמת הסיכון ברכישת מניות גבוהה.

לאתר בית הספר ול קורסים בשוק ההון : www.eyalg.co.il

*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ

**כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

***אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    לגורביץ האם אתה מרגיש ש
    אלעד 05/03/2012 21:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהמצב הכלכלי של רוב חברות המעוף והבעיות שלהן מפה ועד אילת משפיע על המעוף? ושאלה שנייה מתי נצא מהטווח של 1048 או מ1134 בגרף החודשי?!
    סגור
  • 21.
    תשובה לשלומי 14
    אייל גורביץ 05/03/2012 08:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלומי שלום. מדד המעו" ף מדשדש בטווח מאוד רחב. כאשר אתה חש שהשוק מתעתע, אנא עלה מדרגה אחת מעלה במדד הזמן כדי לראות את התמונה בזווית רחבה יותר. שבוע טוב
    סגור
  • 20.
    תשובה לברנרד 12
    אייל גורביץ 05/03/2012 08:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברנרד שלום. אין אני יכול לענות על שאלות מסוג זה בפורום. יחד עם זאת, אנא מקם סטופ שיוציא אותך ברווח מהעסקה. שבוע טוב
    סגור
  • 19.
    תשובה לאילן 12
    אייל גורביץ 05/03/2012 08:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אילן שלום. בתקופה כזאת יש לעניות דעתי שתי אפשרויות : הראשונה היא להמתין עד לקבלת כיוון ברור מהשוק. השנייה היא לסחור רק לטווחים קצרים אך כאן נדרשת רמה גבוהה של מיומנות. שבוע טוב
    סגור
  • 18.
    תשובה לאורני 10
    אייל גורביץ 05/03/2012 08:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אורני שלום. כמובן שלא. הערכותי אז לא היו נכונות וירידה למחיר כזה לא היו חלק מהתחזית. יחד עם זאת שים לב להתאוששות האחרונה. שבוע טוב
    סגור
  • 17.
    תשובה לדרור 9
    אייל גורביץ 05/03/2012 08:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דרור שלום. האמת היא שאיני יודע. שבוע טוב
    סגור
  • 16.
    תשובה לאייל 8
    אייל גורביץ 05/03/2012 08:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל שלום. עדיין לא חזרתי לבודקו מאז. אעשה זאת בימים הקרובים ואפרסם את מסקנותי. שבוע טוב
    סגור
  • 15.
    תשובה לדן 7
    אייל גורביץ 05/03/2012 08:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דן שלום. הצדק איתך אכן מדובר בנר של קונים. יחד עם זאת מרבית הפרמטרים הטכניים עדיין שליליים. שבוע טוב
    סגור
  • 14.
    שאלה לאייל
    שלומי 04/03/2012 23:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוק ההון מטעטע ללא כיוון ברור לא ירד מתחת לרמת ה-1000 למרות הערכותיך בעבר שכך יקרה , גם לא עולה ,איך אפשר לנתח שוק כזה תגיד
    סגור
  • 13.
    לאייל שלום, אני בשורט על המעוף כבר מה 27.2
    ברנרד 04/03/2012 17:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם לצאת? כי לדעתי הירידות ימשיכו אך מה שקורה בימים האחרונים מוזר ומערער לי את הביטחון, תודה
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    שאלה לאייל - מסחר בתקופה כזו
    אילן 04/03/2012 17:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל למה לסחור בתקופה שבה ישנה אי ודאות לגבי המשך הכיוון , מדוע לא לחכות עד שהמעוף יצביע על כוונת עליה או ירידה ? זה בניגוד לכל מה שאתה מלמד בקורס , מסחר בתקופה כזו מיועד רק לסוחרי יום ולמקצוענים והמנוסים ביותר , הסוחר הממוצע שיסחור בתקופה כזו הרי דינו הפסד .
    סגור
  • 11.
    תכלס צודק
    אביטל 04/03/2012 14:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין עניין אין מחזורים דשדוש מוביל לירידות
    סגור
  • לכל המתפלפלים ... גלי אליוט ועוד מיני חמוצים
    הקלפן מלוד 04/03/2012 17:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה חברה מספיק ודי ........ תבדקו את היסטוריה ותבינו לבד.... שאם אתם מחפשים גלים חכו לימים חמים ולכו לים..... שם תמצאו הרבה גלים..... {אני בשרתון}
    סגור
  • 10.
    שאלה לאייל
    אורני 04/03/2012 13:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום אייל לפני מספר חודשים סיקרת את מניית AIG ושיערת שהיא תגיע ל100$ האם סקירתך עדיין בתוקף שהרי המנייה צנחה מאז והגיעה למחיר של 29$ אשמח לתשובה.
    סגור
  • 9.
    אליוט
    דרור 04/03/2012 13:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום אייל, האם לדעתך אנחנו נמצאים במשולש מתכנס ABCDE? בכל התנודתיות בחודשים האחרונים גם בעליות וגם בירידות רואים בבירות שאין חמישה גלים, עולים בabc ויורדים abc, לכן להערכתי המעו" ף נמצא כרגע בגל D עד 1010 ומשם שוב לE. אני מנסה לתזמן את זה מול השוק האמריקאי ולא כל כך מצליח. אשמח לשמוע דעתך?
    סגור
  • 8.
    האם דעתך השתנתה לגבי מדד הניקיי?טענת שיירד (ל"ת)
    אייל 04/03/2012 12:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    מה עם הגרף השבועי?
    דן 04/03/2012 12:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למרות שאכן בגרף היומי נראה כדבריך, בגרף השבועי נוצר שבוע שעבר נר עם צללית תחתונה ארוכה וגוף קטן. האם זה לא מעיד כי הקונים התאוששו וניצלו את הירידות לקנות סחורה, מה שבעצם אומר שהפריצה מטה כשלה? אם אני לא צודק נא פרט מדוע! תודה שוב על הסקירות המחכימות.
    סגור
  • 6.
    תשובה לאייל 3
    אייל גורביץ 04/03/2012 11:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום לך. אכן כן. שבוע טוב
    סגור
  • 5.
    תשובה לציון 2
    אייל גורביץ 04/03/2012 11:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה לך ציון ושבוע טוב
    סגור
  • 4.
    תשובה ללומד 1
    אייל גורביץ 04/03/2012 11:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום לך. עקרונית כן יחד עם זאת קצרה כאן היריעה מלפרטם. שבוע טוב
    סגור
  • 3.
    שפל נוסף?
    אייל 04/03/2012 09:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל אי היכולת לחצות את 1,100 תוביל לדעתך לגל ירידות נמוך מ 1063.22?? תודה מראש
    סגור
  • 2.
    תודה על סקירתך. שבוע טוב ! (ל"ת)
    ציון 04/03/2012 08:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לאייל
    לומד 04/03/2012 08:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום, האם קיימים יחסים בין גלי אליוט מלבד רמות פיבונצ' י בתיקונים ? האם קיים יחס בין גל A לגל C ? תודה.
    סגור
  • אחינו עזוב אותך משטויות...... השוק לא במיטבו
    הקלפן מלוד 04/03/2012 17:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השוק לא במיטבו נקודה........ ואם אתה מחפש גלים חכה לקיץ ולך לים ........
    סגור