בינתיים מחכים לפריצה

אייל גורביץ, המנתח הטכני של Bizportal, סוקר את המדד המעו"ף בזווית המגמה המישנית
אייל גורביץ
על פניו השנה הנוכחית נפתחה בדיוק כפי שנסגרה, המדדים המובילים בשוק המניות המקומי לא נהנו מזרימה של פרמטרים שאמורים לשנות את המשוואה הטכנית שהייתה מאוזנת בתום השנה שיצאה. אלא שמתחת לפני השטח אפשר לראות הצטברות של סימנים חיוביים לפחות לטווח הזמן הקצר.

היום אהיה זמין לשאלותיכם באמצעות התגובות בתחתית הכתבה. אשמח לענות לכל שאלה למעט אלו הקשורות למניות ספציפיות.

המגמה המשנית

1. בשבועות האחרונים כתבתי שהמגמה המשנית, זו שאפשר לראות בעיקר בגרפים השבועיים, מייצגת דשדוש. הדשדוש האמור מתקיים בין תמיכה ברמת 1,000 הנקודות לערך ובין 1,174 הנקודות שמייצגת רמת תמיכה. יחד עם התנהלות השוק אפשר לראות את רצועות בולינגר "שסוגרות" על הטווחים האמורים. אפשר לראות זאת על הגרף השבועי המצורף.



2. הפרמטרים החיוביים לטווח הזמן הקצר מצויים בטווח של 1,000-1,174 וישנם כמה כאלה:

א. מדד המעו"ף התבסס בשבועות האחרונים, לראשונה מאז תחילת מגמת הירידה מעל ממוצע נע ל-20 יחידות זמן. המעבר מעל לממוצע נע מהווה פרמטר חיובי, אם כי הוא חייב להיות מגובה בנתונים נוספים.
ב. לפני ארבעה שבועות נרשם "נר של קונים". מדובר בנר עם צללית תחתונה ארוכה יחסית לגוף. במקרה הנוכחי מעיד הנר על כניסתם של קונים לשוק ברמת 1,057 הנקודות אותה נסמן לתקופה הקרובה כרמת תמיכה.
ג. שני פרמטרים אלו אותם אפשר לראות על גבי הגרף השבועי המצורף מספקים אינדיקציות חיוביות לטווח הקצר. יחד עם זאת, אין להקל ראש ברמת 1,138 הנקודות שעונה משמשת כרמת התנגדות משמעותית.



סיכום

המשוואה הטכנית בטווח הזמן הבינוני מאוזנת. הדשדוש ברמות 1,000-1,174 עדיין לא הסתיים, רק כאשר תגיע פריצה לאחד משני הכיוונים נוכל לדעת ברמת וודאות מספקת אנה פני השוק.

לאתר בית הספר : www.eyalg.co.il

*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ

**כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

***אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
תגובות לכתבה(37):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    זה כלל מנצח אצלו
    לעשות הפוך 09/01/2012 18:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראו נתן את כור , יורדת, נתן את אלווריון-צוללת, רק הפוך.
    סגור
  • 29.
    אמירת תודה
    אייל גורביץ 09/01/2012 07:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קוראים יקרים. תודה רבה ושבוע טוב.
    סגור
  • 28.
    תשובה לאילן 19
    אייל גורביץ 09/01/2012 07:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אילן שלום. אשתדל לעשות זאת עוד השבוע. שבוע טוב
    סגור
  • 27.
    תשובה לקליפ 16
    אייל גורביץ 09/01/2012 07:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום לך. פריצת 1174 כשלעצמה לא תשנה מאום אלא אם כן יתווספו לה פרמטרים נוספים כגון מחזורי מסחר וממוצעים נעים. מבחינת מרכיב הזמן הרי שאין לו חשיבות יתרה. שבוע טוב
    סגור
  • 26.
    תשובה לאנליסט המאה 13
    אייל גורביץ 09/01/2012 07:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום לך. לגבי החלק הראשון של השאלה הרי שאתה צודק. רק שהעסק הזה לא פרקטי. לגבי החלקים האחרים אני ממש לא יודע את התשובה ולמיטב הבנתי היא אינה קיימת. שבוע טוב
    סגור
  • 25.
    תשובה לשלמה וינבוים 12
    אייל גורביץ 09/01/2012 07:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום. טווח ארוך משמעו מספר חודשים. בינוני מספר שבועות וקצר מספר ימים. שבוע טוב
    סגור
  • 24.
    תשובה להראל 10
    אייל גורביץ 09/01/2012 07:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הראל שלום. הראשית עדיין ירידה. שבוע טוב
    סגור
  • 23.
    תשובה למוש מוש 9
    אייל גורביץ 09/01/2012 07:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום לך. מדובר במדד תאוצה המחושב בחילוק של שער הסגירה האחרון בשער הסגירה לפני X ימים. איני עושה בו שימוש. שבוע טוב
    סגור
  • 22.
    תשובה לליאור 8
    אייל גורביץ 09/01/2012 07:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום לך. הכל נכון למעט העובדה שמהלך העליות האחרון עדיין לא קיבל אישור לסיומו. שבוע טוב
    סגור
  • 21.
    תשובה לשורטי 4
    אייל גורביץ 09/01/2012 07:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום לך. מגמות ירידה אינן מסתיימות בין לילה. בדרך כלל מתבצע מעבר לדשדוש וזה בדיוק מה שאנו רואים כיום. איני יודע מה יהיה בתום הדשדוש וזו הסיבה שהערכותי עוברות שינוי בטווח הזמן הבינוני. שבוע טוב
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    צת היסטוריה
    לאון מ 09/01/2012 00:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קצת היסטוריה1) 2007, נובמבר – מדד בשיא 12482) 2008 , מרצ – מדד בשפל של 9643) תיקון במשך 4 חודשים, עד לשיא 1138 !!!4) מניה בין הממוצעים5) הסוף זוכרים כווולם
    סגור
  • 19.
    אני רואה דברים באופן הבא:
    לאון מ 09/01/2012 00:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. תהליך שעובר מדד המעוף במשך 3 חודשים אחרונים זה תיקון למהלך ירדה שחווה המדד מ1345 ניקודות בשיא ל982 בשפל2. חתכי פיבונצ'י נימצאים בין 1121 ל 1207 ניקודת. כרגע מדד נימצא במרחק של מספר ניקודות בלבד מחתך התחתון3. תיקון דרדר את המדד בין ממוצעים הנעים לאיזור הקניה4. מדד cci הוא 78 מתקרב ל 100 5. מדד מתקרב לרצועות בולינגר עליונה בגרף שבועי , cci בשבועי עבר 100 ו slow stockasti מתקרב ל806. בשילוב עם רמת התנגדות משמעותית של 1138 ניקודות אם יבצר ה pivot הוא יהי משמעותי שישלך מדד כלפי מטה
    סגור
  • 18.
    מה ההתיחסות למתנדים?
    יניב 08/01/2012 23:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל שלום, רציתי לשאול האם במקרה של קנייה בפריצה יש להתעלם מהמתנדים, לדוג' הסטוקסטי והבולינגר, והcci ' ואם כן מאיזה מהם' ומהם הכללים, תודה.
    סגור
  • 17.
    590
    590 08/01/2012 23:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    590 מילה נוספת מיותרת
    סגור
  • 16.
    טבע - אייל שים לב לנייר !
    אילן 08/01/2012 21:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אהלן אייל , תודה על סקירתך . שים לב לטבע , בסוף השנה היא נתמכה בסביבות ה- 13400 , תמיכה חזקה זו הופיע באמצע 2008 וכמו אז גם עכשיו מתמיכה זו היא עולה , אשמח אם תנתח אותה .אחלה שבוע .....
    סגור
  • 15.
    אייל מה עים טאואר לא שכחתי (ל"ת)
    sדוד 08/01/2012 19:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    אייל אני כבר שנה מחכה ל590 לא שכחתי (ל"ת)
    sדוד 08/01/2012 19:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    ראשית תודה לסקירה.שנית:
    קליפ 08/01/2012 19:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם פריצת 1174 תשנה את הנחת העבודה טווח ארוך שוק דובי? האם יש חשיבות למועד הפריצה?תוך חודשיים או שזה לא משנה מתי פורץ 1174?
    סגור
  • 12.
    לא מבין מה זה דשדוש בטווח של כמעט 20%
    סטיב 08/01/2012 18:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי דשדוש זאת תנועה לאורך זמן בטווח צר...
    סגור
  • 11.
    תגובה 9 לא מלאה אני אחזור שוב בקשר לס.פ500
    אנליסט המאה 08/01/2012 16:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם מסתקלים היסטורית 100 שנה , יש תבנית של ראש וכתפיים ב ס.פ500 לפי אנליסט מאוד ידוע יש סיכוי גבוה לקריסה היסטורית בכל המדדים. רציתי לשאול כאשר אכן תבנית ראש וכתפיים מתקיימת כמה זמן יכול לקחת לתחילת הקריסה? ובנוסף מתי תבנית ראש וכתפיים לא מתקיימת ולמה ?
    סגור
  • אני עובד אך ורק על ניתוח טכני אבל קרעתה אותי
    דודו 09/01/2012 21:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצחוק
    סגור
  • ראש כתפיים
    תגובה ל-11 08/01/2012 18:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של בחורה או של גבר, מזה החרטה הזה !
    סגור
  • 10.
    זמנים
    שלמה וינבוים 08/01/2012 16:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה זה טווח קצר כמה זה בינוני וכמה זה ארוך?
    סגור
  • 9.
    אייל ,אודה אם תענה לי בקשר ל סנופי
    אנליסט המאה 08/01/2012 15:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם מסתקלים היסטורית 100 שנה , יש תבנית של ראש וכתפיים בs
    סגור
  • 8.
    מגמה ראשית
    הראל 08/01/2012 13:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל שלום. האם הסקירה שלך משנה את המגמה הראשית(ירידה) ??? כי מצד אחד אנחנו בדשדוש בקצר אבל רק רוצה לוודא שהבנתי אותך נכון, הראשית עדיין ירידה??
    סגור
  • 7.
    שאלה לאייל
    מוש מוש המשוקע 08/01/2012 11:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זה מדד תאוצה roc? והאם אתה משתמש בו?
    סגור
  • 6.
    קו התמיכה של המגמה המישנית נפרץ מטה
    ליאור 08/01/2012 10:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קו התמיכה של המגמה המישנית העולה שתחילתה ברמת 992 בסוף נובמבר נפרץ כלפי מטה ביום המסחר האחרון בדצמבר ומאז הוא משמש בתור קו התנגדות. נראה גם שרמת 1117 מתבססת כנקודת מקסימום נמוכה מזו שנקבעה לפניה ב-1127. מחזורי המסחר של הימים הארונים מחזקים את ההערכה שאנו בפיתחה של מגמת ירידה מישנית שתקבע מינימום ברמת 1057 אם מדובר בדשדוש קצר טווח או בסביבות 992 אם מדובר בדשדוש בעל טווח בינוני. אם ייפרץ מטה קו התמיכה של 992 הרי שהתחדשה מגמת הירידה הראשית. אם יקבע שיא מעל 1127 הרי שהערכה זו דורשת עיון מחדש. איל?
    סגור
  • 5.
    קונסיסטנטי
    סוחר 08/01/2012 10:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל שאפו. אתה קונסיסטנטי בחוות הדעת שלך.
    סגור
  • 4.
    לא הבנתי את הסקירה...
    אלי 08/01/2012 09:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עולה או יורד?
    סגור
  • מדשדש (ל"ת)
    דשדש 08/01/2012 10:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • רצועה של 150נקודות זה מדשדש?
    אלי 09/01/2012 09:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב שלא אמר רצועה של 700 נקודות כך ב 99% היה צודק.
    סגור
  • בחיי, 150 נקודות, דשדוש...??? (ל"ת)
    חחח... 10/01/2012 14:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ניתוח טכני או קריאה בקפה או כדור בדולח
    לאייל 08/01/2012 09:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני חושב אייל שאתה אדם מספיק אינטלגנטי כדי להבין איך פועל ניתוח טכני , אם השוק יורד תקופה מסויימת אז מגמת ירידה , כפי שהצהרת שקיימת מגמת ירידה והשוק ישבור את ה-982 , אם השוק ידשדש כמה חודשים אתה תגיד דישדוש , כפי שאתה מציין היום , ואם השוק יעבור 1170 אז תהיה פתאום מגמת עלייה , יש לי עם העניין הזה בעייה קטנה , גם החתול שלי, מיצי, יודע לעשות את אותו ניתוח , זו לא חכמה להגיד מה היה , זו לא חוכמה לקנות מדדד אם יעבור את 1170 ללונג , וגם לא חכמה לקנות שורט כשיירד חזק , מכיון שאת רוב תנועה פיספסנו כפי שאתה מפספס כל שני וחמישי . לא פלא שאחוזי הכשלון שלך כה גבוהים . גם עם רצועת בולינגר יש בעייה לא קטנה זה כלי נחמד בלא מעט מקרים אבל כמעט לכל מנייה ישנן דוגמאות כשהמנייה יורדת , נצמדת לרצועה התחתונה עוד ועוד , ואז פרייארים טכניים קונים אותה בנגיעה הראשונה של הרצועה וחושבים שיהיה תיקון , אבל הוא לא מגיע, והרצועות נפתחות והם מוצאים את עצמם בהפסד של עשרות אחוזים. אפשר לראות את זה בטבע למשל למי שלא הבין
    סגור
  • 2.
    תודה על סקירתך ! שבוע טוב ! (ל"ת)
    ציון 08/01/2012 08:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שינוי תחזית
    שורטי 08/01/2012 09:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל, לאורך שבועות אתה נחרץ בדעתך כי אנחנו לקראת גל ירידות נוסף וכי המגמה ארוכת הטווח היא מטה. מה קרה? מה השתנה? למה אתה מתחיל להסס ולתת תחזית רב פרצופית? לאיפה נעלמה הקביעה החד משמעית? המדד לא פרץ או שבר שום רמה משמעותית, יתר על כן הוא צמצם מאד את טווח הדשדוש.
    סגור
  • 1.
    כמו תמיד אומר הרבה אבל בעצם לא אומר כלום
    יובל 08/01/2012 08:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומתי שבאמת אומר משהו ברוב המקרים טועה. המלצת קניה - מניה יורדת. המלצת מכירה - מניה עולה.
    סגור
  • מה אתה רוצה? סקירה טכנית - מראש אין בזה כלום (ל"ת)
    אני 09/01/2012 00:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור