מתי נכון להשקיע במניית אפריקה?

אייל גורביץ, המנתח הטכני של Bizportal, סוקר את מניית אפריקה ומהם הצעדים הנכונים לעתיד?
אייל גורביץ
מי היה מאמין שממחיר של 530 ש" למניה במארס 2007, תבצע {אפריקה} את אחת ממגמות הירידה הארוכות בשוק המקומי ותיסוג למחיר שפל של 10.11 ש" למניה שנקבע בספטמבר השנה. מי שהיה אומר זאת אז בפה מלא, סביר להניח שהיה נסקל בכיכר העיר על ידי חבורה של טוקבקיסטים זועמים. הקלישאה החבוטה כי המציאות עולה על כל דימיון הוכיחה את עצמה פעם נוספת. אבל כעת, עולה השאלה, לא רק מתי לקנות אלא גם למה כדאי בכלל לנסות?

כיצד מסתיימת מגמת ירידה?

לא אחת כתבתי שמגמות ירידה אינן מסתיימות בין לילה, לפחות לא רובן המכריע. במרבית המקרים, דרושה בדיקה חוזרת ונשנית של התחתית לפני בואו של השינוי. בגרף השבועי של אפריקה אפשר לראות את המרכיבים הבאים:

1. בשבוע השלישי של ספטמבר נרשם "נר של קונים". מדובר בנר עם צללית תחתונה ארוכה וגוף קטן המצוי בחלקו העליון של הנר. נר מסוג זה מעיד על כניסתם של קונים ובמקרים רבים מסמן על תחתית, לפחות זמנית.

2. לאחר שכרתה שפל במחיר של 10.11 ש" למניה באמצע ספטמבר על ידי יצירת "נר של קונים", החל זינוק שהגיעה בשיאו למחיר של 16.5 ש" למניה. עלייה זו לוותה בגידול מקביל במחזורי המסחר.

3. המניה חזרה לירידות שכן מגמות ירידה אינן מסתיימות תוך שפל בודד. אלא שהפעם, בניגוד לפעמים קודמות, מחזיקה המניה מעמד מעל לשפל הקודם ויוצרת "תחתית כפולה".

4. היכולת להחזיק מעמד מעל לתחתית האחרונה, מעלה את הסבירות למפנה.

5. מחזורי המסחר הולכים ודועכים בשבועות האחרונים כעדות שההיצע העומד למכירה הולך ואוזל.

6. בתחתית הגרף אפשר לראות את מדד המומנטום שיצרו "סטייה חיובית". כלומר, בעוד המניה מחזיקה מעמד מעל לתחתית האחרונה, מייצרים מדדי המומנטום מגמת עלייה.

7. הדינאמיקה המתקיימת מעלה את הסבירות לאפשרות סבירה לחלוטין לעלייה. אלא שיש סייג אחד והוא מצב השוק. המשך עליות יהיה בהחלט לעזר. מאידך, שובה של מגמת הירידה יחנוק כל ניסיון עליות



אז מתי לקנות?

איתות הקנייה יינתן בפריצה מעלה של רמת 12.66 ש" למניה. פריצה מעלה מתבררת כאמיתית רק לקראת תום יום המסחר עת היא ממלאה שלושה תנאים:

א. מחזור מסחר גבוה
ב. רוב הנר מעל לרמת 12.66 ש" למניה
ג. הסגירה היומית סמוכה לרמת השיא של אותו יום.
הערה : אין לקנות בנר אדום או בנר של מוכרים.

*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ

**כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

***אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

לאתר בית הספר אנא הקישו על הקישור www.eyalg.co.il
תגובות לכתבה(58):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 42.
    אפריקה קנייה
    רונן 08/01/2012 22:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שימו לב אפריקה החלה להתעורר מכל הבחינות !! עליות, סחירות ורווחים זה הזמן שלה המלצת קנייה חזקה !!! אני בפנים ומתכוון להכניס עוד
    סגור
  • 41.
    אפריקה
    אלירן 08/01/2012 20:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפריקה נסחרת הרבה מתחת לשווי שלה, היא חזרה לרווחיות ולצמיחה בגדול , כמו כן חברו הבת שלה גם כן מתחילות להתאושש ומתחילה להסתמן מגמת עלייה !! זה הזמן להיכנס המחיר שלה כעת אטרקטיבי מאוד תוך שנה תגיע ל 2500 נק'
    סגור
  • 40.
    כשהחברה תפשוט רגל כל הנתוחים הטכניים לא יעזרו (ל"ת)
    משקיע 08/01/2012 20:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 39.
    למה בסוף מסחר השער תמיד יורד מהשער הגבוה
    kobi 08/01/2012 19:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש אנשים שרוצים שהמניה לא תעלה אבל לא לעד לעולם לא.
    סגור
  • 38.
    אנשים מגיבים שטויות ,לא לכתוב שטויות ,לא מבינ
    משקיע כבד 07/01/2012 09:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ים כלום מהחיים שלהם,תעופו לי מהכתבה יש עובדות ואין ויכוח בגלל המניה ניסחרת בשליש מחיר יבוא היום והיא תעלה כי זה הבורסה ,ואם משהו חושב לבייב פרייאר אז הוא טועה ,לאדם הזה יש קבלות על הצלחה, אין לערב את חברות הפרטיות לציבוריות,נקודה .
    סגור
  • 37.
    לא כדאי להשקיע באפריקה
    טבע 06/01/2012 19:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוב המחזיקים במניה לא מבינים בבורסה ולכן זה כמו להשקיע באופציה, הסיכון גבול מדי ולא כדי לסכן את הכסף ... כדי אפיק מנייתי פחות הפרתקני ....בהצלחה.
    סגור
  • לא מבינים בבורסה ,אתה לא מבין כלום ,מתי קונים
    משקיע כבד 07/01/2012 09:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהן בשפל או גהות,קונים מניה שניסחרת שליש מחיר לאומת מחיר מלא בעתיד,תינוק
    סגור
  • הרבה תינוקות קנו ב2000 כי אז חשבו שזה שליש
    לל 08/01/2012 23:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של מחיר אז סתם בולשיט מה שאתה אומר
    סגור
  • 36.
    לכול הפורום שלום אפריקה השקיעה עון עתק בקניון
    הכריש 06/01/2012 08:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום הוא קוטף את הפרות שהו אשקיעה עים אתם חושבים שכסף גדל על העצים אתם טועים כסף צריך לעבוד בשביל להרביח אבל פו אתם נתנים לא בראש כול הזמן כי אן לכם סבלנות אתם רוצים להסים היום ולקכת מי צריך לשלם על זה המניה צריכה לעלות אבל צריך סבלנות
    סגור
  • לכריש תגובה 36
    אחד 06/01/2012 13:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכדי שקוראים יעריכו את מה שאתה כותב רצוי שתעשה הגייה על התוכן הנכתב. בהצלחה
    סגור
  • טען עוד
  • 35.
    אין הגיון לקנות אפריקה עדיף תמיד AFIB
    מור 04/01/2012 19:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נסחרת בלונדון ..הערך של אפריקה נגזר ממנה בכול מקרה ...רק בלי החובות
    סגור
  • נכון אתה צודק אבל יש גם אפריקה נכסים
    קובי 05/01/2012 19:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראית מצגת שלה ,אפריקה שלחה בתחילת השבוע אפריקה נכסים נסחרת 700 מ ורק ערך הקרקעות 1.7 מלי שווה קניה חזקה מאד, אגב תגיד למה איפי לא עולה.
    סגור
  • 34.
    אפריקה
    אורי 04/01/2012 18:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם להתיחסלשאלה בכותרת תשובתי היא : אף פעם ! האדם שמחזיק בבעלות על החברה הוא גנב. חד וחלק. הוא לקח כסף מהציבור ולא החזיר. החברה שלו צריכה להימחק מהעולם והוא - לשבת בבית סוהר.
    סגור
  • 33.
    טבע! טבע! טבע!
    חני 04/01/2012 10:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניית טבע בעליה לפחות עד ערב פסח!! תגיע ל-22000. לגזור ולשמור.
    סגור
  • חני רוצה תחרות אני באפריקה עד 22000 (ל"ת)
    קובי 04/01/2012 16:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 32.
    הרסת אותנו אם הגרפים נרות ,אתה חכם לאחר מעשה
    קובי 04/01/2012 08:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר אייל תגיב ,הבנת זרקת כתבה
    סגור
  • 31.
    שהחברה מודיעה שהיא קונה אגחים שלה
    פיקסרפיקסר 03/01/2012 21:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הזמן.. לכן אי אפשר רק להביט בגרפים וצריך להסב טיפה תשומת לב לפנדמנטל בסוף הוא ילמד
    סגור
  • 30.
    מר אייל למה אתה לא מגיב ,לשאלות,ותשובות (ל"ת)
    קובי 03/01/2012 20:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    שטויות, קנו את אג" ח כ" ו. טכני זה חארטה. (ל"ת)
    ר 03/01/2012 19:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    עלייה משמעותית
    כלכליסט 03/01/2012 18:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם על פי הניתוח שביצעתי ולאור הנתונים , אכן צפויה עליה של 30 אחוז בטווח של חצי שנה , מומלץ מאוד לקנות, בהצלחה
    סגור
  • 27.
    אפריקה
    אבנר 03/01/2012 10:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאחר 24 שעות ותחילת יום מסחר חדש כל מה שכתב התאמת כה לחי מר גורביץ
    סגור
  • 26.
    שאלה לאייל
    דן 03/01/2012 10:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם הפריצה צריכה להיות בגרף השבועי או היומי בתודה מראש
    סגור
  • 25.
    כל נושא ניתוח הטכני הוא שטויות ועבודת אלילים
    בובו (בבר) קובו 03/01/2012 08:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוצאות העסקיות של החברה מדברות בעד עצמם. הנייר נסחר הרבה מתחת להון העצמי. יש לאסוף ולחכות גם אם יקח כמה שנים. כמו שעשיתי עם כור בתחילת שנות ה - 90.
    סגור
  • לא כולם עד 120 (ל"ת)
    איגור 05/01/2012 00:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    אל תתהלבו המניה תרד חזרה תוך כמה ימים גג
    שי 02/01/2012 20:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היינו בסרט הזה כבר מספיק פעמים חמור קופץ בראש גם על אורמת הוא אמר אורמת פורצת גבולות המניה קפצה באותו יום לאחר מספר ימים צנחה בלי מצנח .שורה תחתונה לא מתלהב מעלייה הזאת היא תרד שוב ועוד הרבה יותר ותזכרו אותי אפריקה שער 600-750 תוך חצי שנה.
    סגור
  • תותח!!!
    Tom0802 08/10/2012 17:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא יודע מי אתה אבל בדיעבד אתה צדקת מאוד לעומת מר גורביץ שטעה ובגדול והביא לנפילתנו המשקיעים..מזל או גאונות??
    סגור
  • תגובה
    אני 02/01/2012 22:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הצטיידת בסחורה ,לא הספקת לקנות ?
    סגור
  • 23.
    הפרסומת של גורביץ
    סטיב גובס 02/01/2012 20:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצטלמתה באותה תנוחה כמוני! לא יפה לחקות.
    סגור
  • 22.
    אפריקה מחזור 20 מליון משהו קנה ,שורטיסטים
    משקיע כבד 02/01/2012 19:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בפחד ,נא לסגור את השורט עד סוף השבוע.תודה.
    סגור
  • 21.
    מה שאמרת אייל עבר,עכשיו מחר המבחן
    משקיע כבד 02/01/2012 19:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שכתבת אייל עבר,עכשיו המבחן נראה אם אתה צודק,אתה המומחה לא אנחנו,אנו התלמידים שלך ,אז תגיב בבקשה.
    סגור
  • 20.
    מי שלא רואה את ההזדמנות והפוטנציאל
    ש.א מנהל תיקים 02/01/2012 19:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שלא רואה שאפריקה היא הזדמנות של פעם בחיים אז הוא לא מבין בכלכלה/השקעות/בורסה שנת 2007 55000 שנת 2006 30000 שנת 2009 4000 שנת 2010 2000 שנת 2011 1000 האם למישהו לא ברור שהמניה הולכת לעשות בין 700 ל 800 אחוז בשנתיים הקרובות למי שלא ברור שלא יתעסק כלל במניות ובנוסף לאחר שהיא הגיעה ל1000 נוצרה תחתית כפולה וכל המתנדים הראו על עלייה שגם טכנית היא קניה וכם כלכלית וגם סטתיסית וכשהל מצטלב זה הולך להיות חזק ביותר לכן המלצה קניה חזקה ביותר
    סגור
  • אם אתה מנהל תיקים אז מסכנים הלקוחות שלך.
    אלי 04/01/2012 08:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזל שזה רק חלום שלך. כמו שאומרים אתה חולללמממתתת מותתתקקק (במבטא רומני)
    סגור
  • כול המתנדנדים,או המישתנים (ל"ת)
    kobi 02/01/2012 21:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כתבת נכון מאד ,אבל את זה תגיד לשורטיסטים
    kobi 02/01/2012 21:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלא מפחדים ,אולי יש להם אפריקה נכסים ,בטוח הם קיבלו מההסדר נכון ,אז הם לא מפחדים ,תפחיד אותם
    סגור
  • 19.
    מר גורביץ גם עם תחילת השנה מאד מפחיד אותי.... (ל"ת)
    זכרוני 02/01/2012 18:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מר זכרוני להיות עורך דין לא מפחיד אותך
    משקיע כבד 02/01/2012 19:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעשן סיגר לא מפחיד אותך
    סגור
  • 18.
    אייל שוב התחלת אם ואם ואם יש לי רעיון בשבילך.
    הקלפן מלוד 02/01/2012 18:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל תבדוק את כל האם ואם בבית ותן לנו מוצר מוגמר.... באמת לפעמים נמאס מהשטויות שלך..... קבל את הסקירה שלי לעתיד... האבטלה בעולם תגדל הנדלן" בארץ יחטוף חזק... והבורסות יפלו.... קבל אחי בלי הרבה" פוליטיקה" והתפלפלות.... כל טוב אח יקר
    סגור
  • 17.
    אייל תלמד טוב הבורסה לא עובדת כמו שאתה חושב ז
    הכריש 02/01/2012 18:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה כזינו ולא בורסה שהיתה לפנה עשר שנים שהמרו להשקיעה בבורסה זה השקעה פו כול יום קונים ומכרים זה לא מה שהיהה פעם לכן אתה לא יכול להיות המין הגרפים לא משקפים את המציאות
    סגור
  • 16.
    השקעה באפריקה.
    הנביא 02/01/2012 17:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו זה הזמן
    סגור
  • 15.
    היום מולאו כל התנאים כולל מחזור ענק (ל"ת)
    ראובן 02/01/2012 16:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • נכון מאד היום היה במבחן אייל,עבר טוב מאד ,תגי (ל"ת)
    משקיע כבד 02/01/2012 19:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    מה קורה אם שני תנאים מתמלאים ו-12.66 לא? (ל"ת)
    פקמן 02/01/2012 16:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    שאלה לאייל לגבי איתות הקניה
    האם מולאו התנאים 02/01/2012 16:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם היום התקיימו שלושת התנאים ....של אפריקה ישראל
    סגור
  • 12.
    איזו נוכלות, מוכרים שם בטרוף!
    ניר 02/01/2012 14:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא תתרסק בימים הקרובים.
    סגור
  • 11.
    הכל נכון ויפה אבל אין לך שום הוכחה סטטיסטית ש
    אהוד 02/01/2012 14:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טענתך תקפה. בו ותנהל תיק השקעות שקוף ובו כל החלטה על קניה ומכירה תגובה ברציונל טכני ונראה אם תניב תשואה עודפת על תשואה של תיק שאינו חכם (תיק צמוד למדד היחס).
    סגור
  • 10.
    מי שיש לו כסף ההשקעה באפריקה תהיה מאוד כדאית
    אפריקאי 02/01/2012 13:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפריקה היא מניה שנענשה קשות ע" י המוסדיים . מחיר המניה אינו משקף את השווי הכלכלי המינימלי של החברה, הרבה פחות . לפי מבחנים כלכליים גרידא יש כדאיות גבוהה להשקיע במניה . הבעיה האמיתית העומדת מול עיניי היא חוסר היציבות הפוליטית בארץ, איראן !!!, חוסר הבהירות והיציבות למה שקורה באיחוד האירופי, והמלחמה הלא נגמרת של המוסדיים במניה . אילו היה כסף עודף היום הייתי משאיר אותו בצד למקרה חירום, חס ושלום. בטווח הארוך אפריקה תעשה רווח אדיר למשקיעיה אבל צריכים רק סבלנות .
    סגור
  • 9.
    98 אחוז ירידה מ 97
    מיקי 02/01/2012 13:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הייתם נותנים לחבר 100 אלף והוא היה מפסיד לכם 98 אלף שח תוך 5 שנים הייתם נותנים לו עוד כסף ? ואני מחזיק כבר כמה שנים את אפריקקה ישראל ! 5 שנים רצוף של ירידות !!!!!!!!!!!!!!!!!! רק אחרי ששנה שלמה תעלה חזק אני אקנה שוב !
    סגור
  • למס 9 מה השטויות האלו שאתה כותב בושה (ל"ת)
    משקיע כבד 02/01/2012 19:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ממש לוזר אמיתי אתה אהה !!! (ל"ת)
    winner 02/01/2012 13:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    מתי לקנות אפריקה?
    titus 02/01/2012 13:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט מאוד, כאשר כולם חושבים שהיא תעלה
    סגור
  • 7.
    סתם מנחס- כל נייר שהוא מסקר מתחיל לרדת (ל"ת)
    מכיר אותו 02/01/2012 11:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    שאלה לאייל
    אבי 02/01/2012 11:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטאואר יש בדיוק את אותו מבנה, האם זה מעיד גם שם על שינוי? וסיום מגמת הירידה?
    סגור
  • 5.
    לגבי סעיף 5 מחזורי המסחר הולכים ..
    שאלה לאייל גורביץ 02/01/2012 11:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    " מחזורי המסחר הולכים ודועכים בשבועות האחרונים כעדות שההיצע העומד למכירה הולך ואוזל." ***האם אפשר היה לכתוב שהשורטים הולכים וממעטים להרביץ במניה??
    סגור
  • 4.
    אחלה סקירה כייף לקרוא
    שי 02/01/2012 10:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל נראה לי שאפריקה תרד עוד לשער 400
    סגור
  • 3.
    מתי נכון להשקיע במניית אפריקה
    רונן 02/01/2012 10:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשאתה תגיד שהמניה לא ראתה את התחתית האחרונה וצפויה לרדת עוד, זה הזמן הכי טוב להשקיע בה.
    סגור
  • חחחח
    מבין 02/01/2012 13:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תכלס
    סגור
  • 2.
    נר שמנר, החברה נסחרת ברבע מההון העצמי ומרוויח
    בן 02/01/2012 10:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר כמה רבעונים... מחיר המניה כרגע פשוט לא משקף את הערך הכלכלי של החברה.
    סגור
  • 1.
    אפריקה
    אבנר 02/01/2012 10:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סקירה יפה ומענינת
    סגור