21:38 מסחר תנודתי לאחר הצהרת הפד: מניות הטכנולוגיה מושכות למטה, הבנקים מט... >>

21:04 הפד': "התחלת צמצום המאזן באוקטובר הקרוב" , המדדים מגיבים >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

17:39 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

12:41 פורסייט השלימה בהצלחה פיילוט נוסף בסין - המניה עולה 3.3% >>

10:56 באירופה - הדאקס מטפס 0.6%, הקאק עולה 0.4%

10:55 מניית מנדלסון תשתיות בולטת בעלייה של 3.4% במחזור חריג

10:55 הדולר מטפס 0.2% ונסחר סביב 3.53 שקלים

07:52 עליות באסיה - המדד בהונג קונה עולה 1%

07:51 הדולר נסחר ביציבות מול האירו ברמה של 1.194 דולר לאירו

07:51 הנפט נסחר הבוקר בצמוד לרמה של 50 דולר לחבית

16:20 מניית בית שמש השלימה טיסה של יותר מ-30% בשבוע >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
ינכט חותינל תכרעמ - ףרג הסרוב

בורסה גרף - מערכת לניתוח טכני

ההרשמה מהווה הסכמה לקבל מעת עת הודעות על אירועים, קורסים, ופרסומים שונים לדוא"ל ולסלולר. הלקוח יוכל בכל עת לבקש להסיר עצמו מרשימת התפוצה. השירות אינו מהווה ייעוץ השקעות והעושה שימוש בשירות זה פועל על דעת עצמו ובאחריותו המלאה.
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

מדד המעו"ף: עדיין לא ביצע את השינוי

אייל גורביץ, המנתח הטכני של Bizportal, סוקר את מדד המעו"ף וכיוונו העתידי למסחר בשבוע האחרון של שנת 2011
 |  33
Share
מאז אמצע ספטמבר
מדד המעו"ף
מדד המעו"ף
מדד משוקלל של 25 שערי המניות של החברות בעלותשווי השוק הגבוה ביותר שנסחרות בבורסה לניירות ערך בת''א.(מעו''ף - מכשירים עתידיים ופיננסיים). המדד מתעדכן פעמיים בשנה, בחודש אפריל ובחודש יולי. לצפיה במדד המעו"ף
נטול כל כיוון והדעות חלוקות לגבי המשך הדרך. חילוקי דעות אלו מקבלות את ביטוי ברצועת ניוד רחבה אותה הגדרתי בשבועות האחרונים באמצעות הגרף השבועי. גם השבוע האחרון לא הביא איתו שינוי כאשר מדד המעו"ף מצוי עדיין בטווח האמור.


השוק האמריקני מתחיל להיראות טוב יותר, אם כי מגמת העליות שם שברירית וחסרת כוח ממשי. בורסות אירופה מתנדנדות בדיוק כמו השוק המקומי ואין אלא לקוות שהשנה הבאה תיפתח אחרת.

היום אהיה זמין לשאלותיכם באמצעות התגובות בתחתית הכתבה. אשמח לענות לכל שאלה למעט אלו הקשורות למניות ספציפיות.

המגמה המשנית

תמיכות והתנגדויות ארוכות טווחבגרף השבועי אפשר לראות בבירור היכן מגיעים הקונים הגדולים והמוכרים הגדולים:1. הנרות של ה-15 לספטמבר וה-1 לדצמבר הם נרות מובהקים של קונים. הראשון מתאפיין בצללית תחתונה ארוכה ומעיד על קונים גדולים סביב רמת 1,000 הנקודות המסומנת כרגע כתחתית משמעותית. השני הוא נר ירוק מלא גוף בעל משמעות זהה. שני אלו גם יחד מסמנים את רמת 1,000 הנקודות, פחות או יותר כתמיכה משמעותית.

2. פרץ העליות של אוקטובר נגדע ברמת 1,174 הנקודות. משם החלה ירידה עד לשפל של נובמבר ברמת 1,000 הנקודות פחות או יותר. כלומר, רמת 1,174 הנקודות היא ההתנגדות המשמעותית אליה יש לתת את הדעת כרגע בכל הנוגע לטווח הזמן הארוך.



בגרף היומי - המגמה המינורית

מטבע הדברים שעיני כולם נשואות לגרף היומי. לאותה דינאמיקה יומיומית שיכולה להוציא רבים מדעתם. כאן אפשר לראות את המרכיבים הבאים:

1. מעבר לתנודתיות הגבוהה אפשר לראות את ההתנגדות הראשונה אותה יהיה על מדד המעו"ף לצלוח כדי להגיע לרמות משמעותיות יותר.

2. רמה זו היא 1,138 הנקודות. היא רבת נגיעות למעט מקרה אחד זניח שלא צלח, מדד המעו"ף מתקשה להתמודד עמה.

3. אז מה עושים עם זה? לכל מי שמתכנן פעולות קצרות טווח מומלץ לא לרכוש בסמוך לרמה זו. מדובר ברמה רוויית מוכרים.

4. רכישה נכונה תהיה רק בסמוך לרמת 1,000 הנקודות שם ממתינים קונים משמעותיים וההוראה לקטיעת הפסד קרובה ומבטיחה יחס סיכוי סיכון חיובי.



*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ

**כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

***אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לדיוור השבועי של אייל גורביץ' ומומחי בורסה גרף
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

33 תגובות ב-27 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
27 זכרוני 29/12/2011 17:11 מר גורביץ ממש מפחיד אותי ...... (ל"ת)
26 הנביא יחזקאל 28/12/2011 11:33 בטווח הארוך יהיו גם ירידות וגם עליות (ל"ת)
25 משה 26/12/2011 09:43 אירו ועוד
שלום אייל, א בקש התיחסות למטבע אירו/דולר. כמו כן אני חושב שכמו שכל אנליסט שמכב את עצמו מציין את הפוזיציה שלו לגבי המוצר שהוא מנתח, היה רצוי שתציין אם אתה שורט, לונג או אינך מחזיק במוצר לצורך הגינות למשקיעים שעוקבים אחריך
24 אייל גורביץ 26/12/2011 07:45 אמירת תודה
קוראים יקרים. תודה על השתתפותכם בפורום. שבוע קל ופשוט. אייל
23 אייל גורביץ 26/12/2011 07:44 תשובה לחיים 13
חיים שלום. דומני שלא קראת את הסקירה עד תומה אלא רק את כותרתה. טענתי היא שהמגמה היא מגמת ירידה. עוד כתבתי שתיקונים טכניים עשויים להתפתח ללא התראה מוקדמת אך הם לא ישנו את המגמה. שבוע טוב
22 אייל גורביץ 26/12/2011 07:42 תשובהלשלומי 10
שלומי שלום. דבר לא השתנה בהערכותי ארוכות הטווח. פשוט לא ראיתי לנכון לדוש בנושא שוב. ברור שכאשר משהו ישתנה תצא הערכה מחודשת. שבוע טוב
21 אייל גורביץ 26/12/2011 07:41 תשובה ליוני 7
יוני שלום. דומני שאם דבר לא משתנה בהתנהגות השוק דבר לא ישתנה בסקירה. שבוע טוב
20 אייל גורביץ 26/12/2011 07:40 תשובה לאיתי 6
איתי שלום. אנא ראה תשובתי להראל 5 ולפאט. שבוע טוב
19 אייל גורביץ 26/12/2011 07:39 תשובה להראל 5
הראל שלום. כפי שכתבתי בסקירה מדד המעו" ף מדשדש בטווח יחסית גדול וכל מה שמתרחש בין לבין הוא אקראי במידה רבה. שבוע טוב
18 אייל גורביץ 26/12/2011 07:38 תשובה לפאט
שלום פאט. כפי שכתבתי בסקירה מדד המעו" ף מדשדש בין 1,000 - 1,178 הנקודות עם התנגדות הוספת ב-1,138. מעבר לזה כל מה שקורה בטווח האמור הוא אקראי בעיני. שבוע טוב
17 אייל גורביץ 26/12/2011 07:37 תשובה לגיא 3
גיא שלום. אין זה הפורום המתאים לציין את אחזקותי. דומני שאמרתי די בכנס. תודה לך שהגעת אליו ומקווה שיצאת נשכר. שבוע טוב
16 אייל גורביץ 26/12/2011 07:36 תשובה לציון 1
ציון שלום. תודה לך ושבוע טוב
15 רואה עתידות 25/12/2011 21:40 רבותיי-זהו ניתוח טכני בלבד שמזכיר לי בדיחה
אדם בא לחברו ואמר לו מזל טוב.שאל אותו החבר " על מה מזל טוב?" ענה חברו אשתך בהריון. החבר כעס מאוד וענה לו " מבחינה טכנית אשתי בהריון-מבחינה מעשית ההריון לא ממני"
14 יוס 25/12/2011 20:57 בינתיים עשינו החודש תשואה שנתית
מי היה אופטימי בחברות טובות גם לעתיד.. בניגוד להמלצות.. עשה בחודש תשואה שנתית ויותר.. ויכול לנוח.. למשל בישראמקו עשרות % עליה..בכיל תוך שבוע כ12 % ועוד לא אמרה המילה האחרונה.ועוד כל מיני.. מי רואה רק שחור..מפסיד הרווחים... ומשעבד העתיד לבלתי נודע .. התכני לא יודע לזהות עתיד השנה רק את העבר..
13 חיים 25/12/2011 20:48 כיל
תמשיך כך מאז הסקירה שלך כיל כבר עם 20% למעלה. רק חבל שאין לך את היושרה להודות בטעותך. 1.פוטאש 2. קציר ים המלח 3. התמלוגים למדינה לא יותר מ-10% . בקיצור שלוש סיבות להיפוך מגמה אבל אתה זה אתה.....
12 רני 25/12/2011 19:22 אייל שלום
ראשית אני רוצה להודות לך על כל הסקירות שלך אתה המנתח הטכני הטוב בארץ , כייף לקרוא אותך , ברמה האישית בזכותך נמנעתי מלא מעט טעויות שהייתי עושה לולא קראתי אותך , שנית מתי אתה פותח קורס בירושלים ? מה עם הירושלמים שרוצים ללמוד אצלך ?תודה !
11 זכרוני 25/12/2011 18:07 מר גורביץ ממש מפחיד אותי .......הצילו !!! (ל"ת)
10 שלומי 25/12/2011 17:51 בטווח הארוך ירידות?
שלום, בסקירות הקודמות שלך הערכת כי הכיוון הכללי של המעוף הוא כלפי מטה. התחשבת בממוצעים נעים, מתנדים, מומנטום,CCI. האם הכיוון השתנה? האם רמת הסבירות להמשך ירידות ירדה? אין התייחסות לכך בסקירה זו תודה, שלומי
9 אנליסט בכיר 25/12/2011 15:18 אוי למי ששומע בעצתך
אתה מדבר רק לפי הגרף וב90 אחוז זה לא עובד אז מה אתה עובד על האנשים. רק לפני 4 ימים קטלתה את כיל תחתית לא אחרונה תרד משמעותית ומה קרה עלתה 15 אחוז רצוף או שאתה טיפש או שאתה עושה את עצמך. אם היית הברוקר שלי יית מעיף אותך לקיבינימט פשוט סכנה לשמוע בקולך. לפני 3 שבועות אמרתה אינטרנט זהב תעלה משמעותית מאז ירדה 35 אחוז. ויש דוגמאות נוספות.אנשים צריכים לדעת שאתה בלוף אחד גדול והלוואי שהתבדה
8 שגיא 25/12/2011 12:33 לא מבינים את הגרפים - הרזולוציה של התמונות
נמוכה מדי .
מתניה 25/12/2011 19:54 צודק. הרזולוציה מקלקלת את כל הכתבה (ל"ת)
שי 25/12/2011 19:10 צודק! (ל"ת)
7 יוני 25/12/2011 12:08 לאייל
אייל אתה ממש ממחזר את הכתבה לפני שבוע , copy --> paste עם תיקונים קלים, איפה הירידות שהבטחת כל כך בנחרצות ותחתית חדשה מתחת ל-982 לפני חודש , מה קרה השוק החליט ללכת נגדך?
ג" מיל 25/12/2011 23:12 אתה צודק 100% יוני ==>
אני אף פעם לא ראיתי את אייל אופטימי קלפי משהו , הוא סובל בין היתר מפחד גבהים , למען האמת רק פעם אחת הוא המליץ על דלק רכב שלצערי עניתי להמלצה שלו ואני כיום מופסד 19% , הוא צדק פעם אחת לפי מהשאני זוכר עם רציו ל -35 ולא אף פעם אחרת , אני מצטער אייל אבל זאת האמת , אני הפסדתי 50% מהתיק שלי כשהלכתי בעכבותך , אני החלטתי לעשותבדיוק את ההפך .
יניב 25/12/2011 13:19 שאלה טפשית רדודה וקנטרנית
אם לא השתנה שום דבר בשוק למה שהסקירה תשתנה? אבל לפי דבריך זה נראה כמו משהו אישי שיש לך נגד אייל, אז אני מניח ששום תגובה לא תספק אותך.
יוני 25/12/2011 13:48 ליניב האידיוט
מי אתה בכלל שתגיד לי האם השאלה שלי רדודה, גורביץ ממחזר את רוב הכתבות שלו בהעתק הדבק המון זמן , הניסוחים שלו חוזרים על עצמם , מאוד שטחיים , אין שום תובנה מעשית מהניתוח , אולי יירד אולי יעלה אולי ישאיר זנב , כיסוי תחת לכל הכיוונים , ואם בטעות הוא בוחר כיוון כפי שעשה מספר פעמים השנה - מיד השוק הלך בכיוון השני , כפי שהזכרתי את רמת 982 הוא היה ממש נחרץ על תחתית חדשה , כפישקרה עם ישרמקו , עם טבע עם כיל עם עוד המון המלצות כושלות - והגדולה מביניהם הי כמובן ה- 590 הבלתי נשכח . לא אשכח ולא אסלח לאדם שטועה ומטעה ואינו יודע לבקש סליחה . זהו גורביץ השחצן ואתה הליצן שלו
6 איתי 25/12/2011 12:06 מדד ההמעו" ף
יש הסבר טכני למדד הזה??? יום עולה 3% יום יורד 4% יום עולה 4% יום יורד 2% וחוזר חלילה....??? תודה על תשובתך.
5 הראל 25/12/2011 12:05 התנגדות ב 1118
אייל שלום. בשבוע האחרון המדד הגיע ל -1118 ומשם יירד חזק , גם היום בעליות אפילו לא מגיעות ל -1118, האם זה לא סימן שלילי??
4 נדב 25/12/2011 11:21 האם זהh&s הפוך מתחילת נובמבר ועד לפני שני ימי מסחר (ל"ת)
3 גיא 25/12/2011 11:01 תודה רבה שאלה
מה דעותיך לגבי נקודות כניסה לשורט הן בבורסה המקומית והן ב-SP500? ציינת בפורום השקעות של בורסהגרף האחרון שאתה נמצא מחוץ לשוק, אך חלק גם בשורט, אתה יכול לפרט איפה ועל איזה מדד?
פאט 25/12/2011 11:25 מגמת דשדוש-עליה
שלום אייל, האם אפשר לשאול מה כן ישנה דעתך וייתן איתות קניה?.. מצד אחד 1 נוצרה תחתית משמעותית ברמת 1000 מצד שני 1138 מהווה התנגדות קשה בייחוד שהעליות לכיוונה מלוות במחזורים נמוכים בדר" כ. השוק האמריקאי בכל זאת מוביל בפערי התשואות שאמורות לרכב גם את הקרון פה לנסיעה, מה שלא קורה זמן רב. ובנוסף אף מדד אירופאי לא ניראה טוב. לאור האמור לעיל היכן אתה מוצא נק' אופטימית מבחינה תיאורטית.? לתשובתך אודה.
2 מר כהן מחדרה 25/12/2011 10:01 הלוואי ואטעה
אך יש לי הרגשה(לצערי) שלא יהיה ראלי סופ" ש הפוך על הפוך כזה...