למה האוצר מפחד להטיל מס על הכנסות משכר דירה?

על כל שקל שתרוויחו בבורסה תשלמו מס הכנסה, על כסף שהתקבל מעבודה גם משלמים מס. אז למה בעצם הדירות פטורות?
 |  (113)
בניין מגורים, צילום: מורן ישעיהו
המס על שכר דירה הוא במקרים רבים אפס, בעוד שהמס על הכנסות מעבודה מגיע לכ-50%, והמס על הבורסה ל-25%. העיוות הזה יוצר אפליה בהשקעות הציבור ומספק העדפה ברורה לרכישת דירות להשקעה. האמת, ממש לא ברורה הסיבה, במיוחד שהאג'נדה של הממשלה (לכאורה) היא הוצאה של משקיעים משוק הדיור.
רכישת דירה להשקעה התבררה בעשורים האחרונים כהשקעה מצוינת – מחירי הדירות עלו כשבמקביל הדירות הניבו שכר דירה נאה, לעומת האפיקים הסולידיים. חלק גדול מההשבחה בדירות מיוחס לעיוות המס – אנשים החליטו שהחיסכון הכי טוב לפנסיה הוא רכישת דירה להשקעה.
על רכישת דירה שנייה יש אמנם מס רכישה גבוהה (8%), אלא שבפועל, הוא לא משנה דרמטית את התשואה מהנכס המניב שעדיין עולה על כל אפיק סולידי אחר (הרחבה על מס רכישה). מעבר לכך, כאמור – בעוד שבאפיקים אחרים יש מס, על שכר דירה כמעט ואין מס.
מס הכנסה מאפשר למשכירים בחירה באחד משלושה מסלולי מס: מסלול של פטור ממס (מלא או חלקי) על השכרת דירה;  מסלול חיוב במס מופחת בשיעור של 10%; וחיוב במס לפי מדרגות המס של הנישום. 
מסלול פטור או מס חלקי
רוב משכירי הדירות הם כאלו שיש להם דירה אחת נוספת. הם בוחרים במסלול הפטור (מלא או חלקי) שמשמעותו – פטור מלא על שכר דירה שאינו עולה על 5,030 שקל בחודש (הסכום מתעדכן מדי שנה).
ומה קורה עם שכר הדירה עולה על הסכום הזה? בפועל, אם שכר הדירה עד 10,000 שקל, חישוב המס הופך למעט מורכב – בשלב ראשון, מפחיתים משכר דירה בפועל את סכום תקרת הפטור, וההפרש ביניהם נקרא - סכום עודף.
בשלב השני - מפחיתים מסכום תקרת הפטור את הסכום העודף. ההפרש המתקבל הוא הסכום הפטור ממס. ולבסוף - משכר הדירה מפחיתים את הסכום הפטור. ההפרש הוא הסכום החייב במס. נניח שסכום ההכנסה החודשית משכר דירה למגורים שהתקבל בפועל היה  6,200 שקל. הסכום העודף כאן הוא 1,200 שקל (6,200 שקל פחות 5,000 שקל).
תקרת הפטור יורדת ב-1,200 שקל ל-3,800 שקל (5,000 שקל פטור פחות 1,200 שקל).
חבות המס היא על ההפרש בין שכר דירה של 6,200 שקל לפטור של 3,800 שקל – כלומר על  2,400 שקל. על הסכום הזה חל שיעור המס השולי של המשכיר. אגב, המשכיר יכול לנכות הוצאות קשורות. נניח לדוגמה שיש לו הוצאות בגין הדירה בסך של 1,000 שקל, אזי ההכנסה החייבת במס תהיה 1,400 שקל (2,400 שקל פחות 1,000 שקל הוצאות).
 
מסלול מס מופחת -  10%
מסלול אפשרי נוסף הוא מסלול מס מופחת בשיעור של 10%. במסלול זה לא ניתן לנכות הוצאות שקשורות לדירה, אבל זה מסלול נוח מאוד למשכירים של מספר דירות, או כאלו ששכר הדירה שהם מקבלים על דירה אחת  גבוהה במיוחד.
מסלול שלישי שהמשכירים יכולים לבחור הוא חיוב לפי שיעור המס השולי של המשכיר. במסלול זה ניתן לדרוש הוצאות שוטפות שקשורות לדירה (לרבות פחת). עם זאת, כאשר תימכר דירת המגורים, ינוכה מסכום הרכישה (לצורך חישוב מס שבח) הפחת שאותו דרש המשכיר.
מעבר לבעיה שבשיעורי המיסוי הנמוכים, המס על שכר הדירה קשה לאכיפה. בשנים האחרונות רשות המיסים מגבירה אכיפה ומצליחה להרתיע, אך עדיין התחום הזה סובל מדיווח חסר או דיווח לקוי. כך למשל – משכירים של דירות רבות הגדירו את עצמם תחת מסלול התשלום לפי 10%, בעוד שהפעילות הזו היתה אצלם פעילות עסקית.
פעילות כזו חורגת משלוש האפשרויות המפורטות כאן, ומחייבת מס עסקי – מס לפי שיעור המס של מדרגת הנישום, ומדובר לרוב על שיעור מס מאוד גבוהה. כך או כך מדובר בהטבת מס משמעותית שלא ברור למה משרד האוצר ורשות המסים דבקים בה.
תגובות לכתבה(113):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 55.
    האוצר מפחד שבעלי הדירות , יגלגלו את המס לשוכרי דירות
    הסיבה לדעתי היא 09/10/2018 08:35
    הגב לתגובה זו
    3 0
    האוצר מפחד שבעלי הדירות , יגלגלו את המס לשוכרי הדירות
    סגור
  • 54.
    באמת למה?
    שרה 08/10/2018 11:34
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כנראה שלחברי הכנסת שלנו יש הרבה נכסים וכמובן לכן הם לא יטילו מס על הכנסות משכר דירה, המס היחיד האמיתי שמשלמים בארץ אלה הפריירים כגון השכירים שמשלמים מס אמת ומשקיעי הבורסה הקטנים, הגדולים יותר להסתדר מצויין. בקיצור מדינה של מושחתים!!!
    סגור
  • 53.
    אין להטיל מס
    מיכאל 06/10/2018 10:18
    הגב לתגובה זו
    6 3
    בעולם אידיאלי, אוטופי לא יוטלו מיסים כלל, מכל סוג. הסיבה להטלת מיסים היא שיש לממן את השירותים הציבוריים שהמדינה מספקת כגון: בטחון, תשתיות פיזיות, חינוך ועוד רבים אחרים ומכיוון שהמדינה לא יכולה לממנם ממקורותיה שלה בלבד אז נוצרים אילוצים שמחייבים הטלת מיסים. נניח מצב היפוטתי שהמדינה תועל לכסות את כל הוצאותיה והשקעותיה רק ממיסים שיוטלו על רווחע חברות הגז (כדוגמה בלבד), אז היא לא תצטרך להטיל מיסים נוספים. הנימוק "שמכיוון שמטילים מס על הבורסה, יש להאיל מס גם כל דירות" אינו תקף. לא צריך להטיל מס על הבורסה ולא על דירות. כאמור, השאיפה היא לצמצם הטלת מיסים ככל שיותר. מיסים הם רעה חולה וצריכים להיות מוטלים רק שאין ברירה.
    סגור
  • אז בוא נבטל כל המיסים ונשאיר רק מס השכרה ההכרחי למימון
    יורם 06/10/2018 22:16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ברגע שנותנים מס על הבורסה שמזרימה חמצן למשק ומוותרים על מס השכרה על ספסרי נדל"ן ששולחים את הדור הצעיר מעבר לים יש כאן אמירה ברורה של שחיתות ואובדן דרך.
    סגור
  • 52.
    בושה שאין מיסוי אמיתי על דירות. חובה לפחות כמו על הבורס
    ירון 06/10/2018 09:16
    הגב לתגובה זו
    6 1
    למען האיזון והחזרת ההיגיון הכלכלי בארץ להטיל מס אמת. ברור שלכל ח"כ יש דירה להשכרה אבל...
    סגור
  • 51.
    נראה ש האוצר מפחד מהמשכירים דירה, שיגלגלו את המס לשוכר
    האוצר מפחד מ 06/10/2018 02:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נראה ש האוצר מפחד מהמשכירים דירה, שיגלגלו את המס לשוכר
    סגור
  • 50.
    ניכוי הוצאה על חלק חייב
    מוטי 05/10/2018 06:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ניתן לנכות רק חלק יחסי המתייחס להכנסה החייבת ובדוגמא בכתבה 48 אחוז כלומר 480 ₪ בלבד !
    סגור
  • 49.
    מעניין אם יהיה מספיק דירות בעתיד (במדינתנו)...
    מעניין אם 04/10/2018 15:18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מעניין אם יהיה מספיק דירות בעתיד (במדינתנו), למי שירצה דירה ?. צפי ל 15 מיליון אזרחים בעתיד ..... נשמע המון אזרחים , במדינה קטנה כמו שלנו.
    סגור
  • כן גם שמעתי באמת שיתיכו המנופים לעגילים
    נתי 06/10/2018 22:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז יהיו אולי 15 מיליון שאגב רובם יהו חרדים עם בלי הכנסה מיגע כפיים. גם יבנו להם וגם יסתפקו בהרבה פחות
    סגור
  • 48.
    אולי כי מקבלי ההחלטות נהנים מהפטור הזה כמשכירי דירות? (ל"ת)
    אולי 03/10/2018 19:27
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • טען עוד
  • כמובן
    שרה 08/10/2018 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לחברי הכנסת ה"יקרים" שלנו אין ספק שיש מלאי דירות לא קטן ולכן לעולם לא יוטל מס על הנכסים שלהם!!!
    סגור
  • לא אולי. בטוח!! לרוב הח"כים והשרים יש מלא דירות מושכרות (ל"ת)
    מנהל דירות מושכרות 04/10/2018 13:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 47.
    תמיד צרכים לזכור שהשטחים בארץ מוגבלים !!!!
    צרכים לזכור ש 03/10/2018 17:13
    הגב לתגובה זו
    2 2
    תמיד צרכים לזכור שהשטחים בארץ מוגבלים !!!! והשטחים שישארו לבנייה היצטמצמו עם השנים. מה לעשות שזה המצב. אי אפשר לשנות את המצב...כל עוד שלא רוצים מלחמות.
    סגור
  • שטות כתבת רק בגוש דן המצומצם יתן לבנות עו 10 מליון דירו
    שטות 05/10/2018 15:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שטות כתבת רק בגוש דן המצומצם יתן לבנות עו 10 מליון דירות ויש קרקע לבניה לעוד מליארד דירות למשל מצומת גהה צפונה
    סגור
  • הורסים טבעונים לגובה (ל"ת)
    Bf 05/10/2018 08:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 46.
    עוד בור שלמד קצת ראיית חשבון ומעולם לא עשה פעולה עסקית
    בושה לאתר 03/10/2018 07:05
    הגב לתגובה זו
    1 4
    או השכיר דירה. איזה שטויות חשבונאיות. תשכיר דירה 4 שנים ותראה כמה הוצאות יש בניגוד למס של 25% רווח הון שאין כל הוצאה
    סגור
  • הוא רוצה לעזור לך ולהחליף את ה"מס" הקיים ב25% קבוע...
    בני 03/10/2018 08:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מרוב שהמס היום "גבוה" בדל מספר הספסרים פי 4 בעשור האחרון... נשמע הגיוני
    סגור
  • 45.
    המס המלא על שכירות הוא50 אחוזים כפול מהמס על רווחי הון!
    ברק 02/10/2018 17:32
    הגב לתגובה זו
    4 4
    בנוסף יש מיסים על קניית דירה כ 8 אחוזים ועל מכירת דירה 25 אחוז מהשבח בחישוב לניארי ובנוסף מס אינפלציה המצאה מיוחדת לישראל 10 אחוז, בעוד שעל מניות מנקים את האינפלציה מהרווח.
    סגור
  • מס אינפלציה בוטל כבר ב2015
    מני 02/10/2018 20:12
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מס רכישה 8% זה רק עבור מי שרכש אחרי 2015. והמס הכי משמעותי מ על דיבידנד לא קיים. אין לזה אח ורע בכל המשק ואכן זה מסביר למה הבורסה מתה ועם ישראל מספסר בהמוניו על גב החלשים. נא לא להפוך את היוצרות!
    סגור
  • נכון להיום השקעה בנדלן למגגורים לא משתלמת ולכן אין
    ברק 02/10/2018 22:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המשקעים לא קונים. הבעיה האמיתית היא שיבשו את השוק אנשים לא יכולים למכור וזוגות צעירים רוצים רק דירות חדשות 5 חדרים גדולות. אנשים לא יכולים לשפר דיור בגלל מיסי מכירה גבוהים. זה גם חשוב לא להרוס את שוק השכירות כי זה יפגע בשוכרים. וגם שכחתי לציין שיש מס על הפחת במכירה גם למי שלא קיזז פחת והוצאות.
    סגור
  • 44.
    אין בעיה בתנאי והוצאות המימון והכללי יאושרו לקיזוז (ל"ת)
    גבי ג 02/10/2018 15:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 43.
    פשוט כחלון אכזבה אדירה
    גדעון 02/10/2018 09:40
    הגב לתגובה זו
    13 1
    מחר בבוקר אפשר לבטל הפטור הגוחך ממס שהוחל בזמנים שונים לגמריי (זמן העלייה מחבר העמים) וכיום משמש כפטור לספסרי נדל"ן. מה ההגיון שחוקר סרטן המקדם האנושות למשל ישלם מס מלא וספסר נדל"ן שעיסוקו כרוך בניצול חברתי וכלכלי יהיה פטור?! אין הגיון זולת שחיתות שלטונית שהגיע לשיאים אדירים. ושר אוצר שמשתף פעולה עם זה?! מושחת מכף רגל ועד ראש
    סגור
  • 42.
    צעד ראשון-רישום
    רשם 02/10/2018 09:05
    הגב לתגובה זו
    5 2
    להתניע תהליך תיעוד דרך גוף שיהיה אחראי על הדירות שיוצאות לשור השכירות. אפילו תחת חוק שכירות הוגנת. צעד ראשון בדרך למיסוי
    סגור
  • 41.
    צריך הקלות מס לפנסיונרים. ממילא במדינה אין פנסיה רצינית (ל"ת)
    להפך 02/10/2018 08:58
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 40.
    כל מחיר הדירה זה מס
    קוקו 02/10/2018 08:57
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מס רכוש , מע״מ , מס שבח ,
    סגור
  • מעמ ושבח זה בכל תחום
    ג'קי 02/10/2018 20:14
    הגב לתגובה זו
    4 3
    למעשה כל תחום ממוסה יותר משבח. שבח לינארי מ2014 בלבד. ומס על השכרה אין. למה?! שחיתות שלטונית. כשתתפוצץ הבועה כולם יספרו שלא ידעו ולא ראו...
    סגור
  • 39.
    עיוות
    רון 02/10/2018 08:47
    הגב לתגובה זו
    4 2
    זהו עיוות שאסור להשלים איתו. יש מי משלא מעונין בהחלת חוק של מס על משכירי דירות מסכום אפס. אם הם ל ממסים שכר דירה הם חייבים גם לבטלאת המס על הבורסה. חייבים להתעורר ולהקים מחאה חברתית
    סגור
  • 38.
    אבל יש להכיר לשוכרים בתשלומי שכר הדירה כהוצאה ממס
    ישראל ישראלי 02/10/2018 04:41
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כל מי ששוכר דירה צריך לקבל זיכוי ממס של ההוצאות בגין תשלומי שכר הדירה שהוא משלם. ואז הממשלה תצא בהפסד כי יהיו יותר זכאים לניכוי (שוכרי דירות) ממשלמי מס (משכירי דירות), אבל אז יהיה צדק בנושא
    סגור
  • 37.
    הם פוחדים שיעלו לשוכרים את השכירות, בחוזה החדש
    הם פוחדים מ 02/10/2018 03:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם פוחדים שיעלו לשוכרים את השכירות , בחוזה החדש
    סגור
  • זה לא יעלה שקל בשכירות (ל"ת)
    ג'קי 02/10/2018 20:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 36.
    אם משכיר יכניס כל ההוצאות יקבל פטור מעל 5000 שח לחודש (ל"ת)
    Hguy 02/10/2018 00:44
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • חחחח
    אחד 02/10/2018 09:00
    הגב לתגובה זו
    4 2
    חצי מהדירות במדינה לא ראויות למגורי סוסים איזה הוצאות ואיזה נעליים יש לבעליהם
    סגור
  • 35.
    למה האוצר לא גובה???
    זהבה 01/10/2018 23:27
    הגב לתגובה זו
    3 2
    למי יש כמה דירות ?או לשרים או חברי כנסת או לאלה שקשורים אליהם .אז למה שייגבו??????
    סגור
  • 34.
    כותרת חובבנית
    ניקוס 01/10/2018 20:25
    הגב לתגובה זו
    6 1
    המס הנוכחי ראוי. בהתחשב בתשואות המקובלות היום -ניכוי פחת והוצאות גם יגרמו למס שולי של 0. בנדלן מסחרי יש מס שולי ושם התשואות הם 7-8 אחוז.
    סגור
  • 33.
    השאלה היא למה המדינה לא מורידה מס על הדלק?
    מר בין 01/10/2018 20:00
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ראשי האוצר מספרים לנו שהקופה ריקה! צריך לשאול איפה הכסף, לאן מתאדה הכסף של הביטוח הלאומי? למה ציבור הגמלאים לא יוצא לרחובות על הגזרות הצפויות לו על חיתוך הפנסיות...!חברים תתעוררו, המדינה לא סופרת אותנו..
    סגור
  • 32.
    מה קרה שכחתם ממס דירה שלישית ועברתם למס על שכ"ד שקיים
    חחחחחח 01/10/2018 19:02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אתם בדיחה
    סגור
  • הבדיחה היא על חשבון הדור הצעיר
    גדעון 02/10/2018 09:02
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מעניין אותי כמה מילואימניקים ייגיעו למלחמה הבאה...
    סגור
  • 31.
    זה יפגע בשמאלנים, כול שמאלן בתל אביב ירש 10 דירות מההור
    זוועה גלון 01/10/2018 18:07
    הגב לתגובה זו
    11 11
    השמאלנים ירשו דירות מההורים שלהם המפא"י-ניקים שעבדו בחברת החשמל ובממשלה.
    סגור
  • לביביסטים יש הכי הרבה דירות
    יוסף 02/10/2018 04:52
    הגב לתגובה זו
    2 4
    אידיוט, חשוך ומתוסכל. לא שמת לב, כי לביביסטים יש הכי הרבה דירות. אתה יודע כמה דירות יש לחברי הכנסת ולשרים, כמו דרעי ומשפחתו, שמושקעים בנדלן. הרי הם השליטים, הם הקובעים, והם מתחמקים מתשלומי מסים
    סגור
  • 30.
    העלאת המס תגרום להעלאת מחיר השכירות
    הסיבה הפשוטה 01/10/2018 17:53
    הגב לתגובה זו
    11 15
    בעל הדירה ירצה כמובן להפחית מעצמו עלויות, ומי שלא ירצה יחפש למכור את דירתו...מה שיביא למפולת במחירי הדירות.
    סגור
  • חוסר הבנה בסיסי בכלכלה
    גדי 01/10/2018 21:42
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מחירים לא נקבעים בגלל שהמשכיר צרגיש ש"קשה לו" מחירים נק עחם ע"י ביקוש והיצע. מיסוי לא משנה היחס כי כל משכיר שמוכר גורע גם שוכר מהביקוש
    סגור
  • לא כל כך פשוט
    אלפרד 03/10/2018 16:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בכלכלה, יש מה שנקרא זמן קצר וארוך. למשל, אם מחר בבוקר יקחו לי את הדירה שלי ויחלקו אותה שווה בשווה בין אזרחי המדינה, אז לא יקרה כלום בזמן הקצר פרט לכעס שלי. בטווח הארוך, לאנשים יהיה פחות תמריץ בלהחזיק בדירות, ולכן ייבנו / יירכשו פחות דירות, ויחול מחסור בדיור. הבנה בכלכלה משמעותה הבנה שאין פתרונות חינם. לענייננו, אם המס על שכירות יעלה, בטווח הארוך יותר פחות אנשים ירכשו דירה להשכרה, ולכן ייבנו פחות דירות. יש פחות כסף לרוכשי דירות, יש פחות ביקוש >> יש פחות היצע. זה בדיוק מה שקרה עכשיו אגב, בגלל מס רכישה 8% השוק עצר. משקיעים לא קונים. אגב, העניין עם להתעלם ממס הרכישה בכתבה או לבחון כיצד הוא משפיע על תשואה הוא דבילי, ויש להתייחס אליו כמס נוסף על פני תקופת החזקה של נניח 5 שנים. המס על נדל"ן גבוה מאוד בישראל.
    סגור
  • גם אפשר ללנסות להדביק טפולי שיניים לשוכר
    עמי 01/10/2018 20:28
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בפועל זה לא עובד כך. הכל ביקוש והיצע
    סגור
  • קשקוש, המחיר עולה\ המס עולה בהתאם, היחס אותו יחס (ל"ת)
    שחר 01/10/2018 18:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 29.
    מהטעם הפשוט המס יפול על שוכרי הדירות
    צורי 01/10/2018 17:34
    הגב לתגובה זו
    12 22
    הרי ברור שכל עליה במס על דירות יפול על השוכרים אז יועילו חכמים בתקנתם?
    סגור
  • אז שיתנו זיכוי( פטור ממס) גם לשוכרי הדירות (ל"ת)
    ישראל ישראלי 02/10/2018 04:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • לא נכון
    אלון 01/10/2018 23:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שיעור ראשון בכלכלה, המיסוי מתחלק בין המוכר לקונה. בהנחה שהשוק היום מוטה מוכרים (המשכירים חזקים), הם כבר היום גובים את הסכום המקסימלי האפשרי, ולכן הם יספגו את רב המס.
    סגור
  • לך זה ברור. למי שלמד כלכלה יודע שזאת שטות גמורה (ל"ת)
    הניה 01/10/2018 21:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    הסיבה מאוד פשוטה
    המסביר הלאומי 01/10/2018 17:14
    הגב לתגובה זו
    18 6
    המדינה משרתת את בעלי העניין במחירי דיור גבוהים, כולל את עצמה. על הדור הצעיר האבוד היא שמה קצוץ. בסוף זה יתפוצץ לכולם בפנים, בין אם בפיצוץ בועת האשראי, בהתמרדות רועשת או התמרדות שקטה... אישית אני מהמר על התמרדות שקטה כגון - שיעורי עזיבה הולכים וגדלים, התחמקות מהצבא בחסות ובדרבון ההורים (אלו שהיום מתקשים לקנות דירה) ועוד...
    סגור
  • אין שכל אין דרגות. הדור הצעיר הפך לדור משקיעי נדלן
    כול הסיפור 02/10/2018 02:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ומשכירי דירה, היות וגילה את יתרונות ובטחון ההשקעה בנדלן בעזרת כחלון. התכנית מחיר למשתכן נועדה מלכתחילה למגורים חסרי הדיור, אבל הפכה לתכנית השקעה בהשכרה. כול הטענות לכחלון...
    סגור
  • 27.
    משנאיך ומחריבך ממך יצאו . תמשיכו להטיף על עוד מיסים (ל"ת)
    על כך נאמר 01/10/2018 16:17
    הגב לתגובה זו
    8 6
    סגור
  • נחמד אז בוא נבטל את כל המיסים למה רק לפטןר ספסרים?! (ל"ת)
    דויד 01/10/2018 21:45
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • יש מספיק מיסים על הנדלן. תעשה שיעורי בית ותראה שמשלמים
    גוליית 02/10/2018 08:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יותר משוק ההון
    סגור
  • מבקר המדינה כתב בדוח שלו שתיעדוף המס בנדלן גרם לבועה
    דור 02/10/2018 20:24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ואתה בא ומקשקש לנו שהמיסוי בנדלן גדול יותר?! בגלל זה הבורסה התרוקנה וכולם באו לספסר בנדלן?!
    סגור
  • 26.
    יחימוביץ וטרכטנברג ישחדו עוד עיתונאי לעשות כתבה
    הכתבה הבאה 01/10/2018 16:16
    הגב לתגובה זו
    8 5
    על מס ירושה ומס עזבון. ואחכ הלאמת הכסף בבנק זה כבר בדרך עם איסור על מזומן וכו
    סגור
  • צרות עין כל פעם שאתם כותבים מעלים לי את שער הדירה
    שוכר 01/10/2018 19:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תחפשו מה שהוא אחר להתעסק בו אפסים
    סגור
  • חתיכת ספסר עלוב (ל"ת)
    יוסי 02/10/2018 20:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • הכן חשוב לפטור ממס ספסרים (ל"ת)
    אחד 02/10/2018 09:07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 25.
    על דירות יש מס רכישה גבוה, יש הוצאות על הדירה והרכוש
    קשקוש מקושקש 01/10/2018 16:14
    הגב לתגובה זו
    10 9
    המשותף, יש הוצאות גם על שוכר שעושה נזקים ובורח ולא משלם. זה לא הוזכר פה בכלל מי המטומטם שיקנה דירה וישכיר לאיזה חסר בית . הופכים את האזרח למוסד צדקה. מה שצריך פה זה מרי אזרחי להעיף את כל השוכרים להפסיד קצת ואז נראה את כל המטיפים בשער מטיפים לעוד מיסי נדלן. גם ככה הכסף לא יגיע לצבור הטיפש
    סגור
  • מיסוי השכרה=ירידה במחירי הדירות
    מני 02/10/2018 09:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וסטגנציה בשכירויות
    סגור
  • כמה שטויות
    עמוס 01/10/2018 21:47
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מס רכישה עמד על 5% עס ממש לאחרונה ומס שבח לינארי מ2014 מס השכרה אין. נאדה.למה? כי טוב לספסר בעד ארצנו. וסו הסיבה המרכזית למה הצעירים נהיים עבדים בארצם
    סגור
  • מס רכישה גבוה יותר מעמלת קניה ומכירה בבורסה. יש גם מס
    שטויות במיץ 02/10/2018 08:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    השבחה וכל ההוצאות מסביב. מה לא הבנת עד כה?
    סגור
  • 24.
    אני יודע
    שלום כהן 01/10/2018 15:15
    הגב לתגובה זו
    9 4
    לכל חבר כנסת שר או מקורב יש מספר בתים והסידור הזה ממש טוב להם אם אדון כחלון רוצה להוריד את מחירי הדיור צריל לשים מס על דירה שניה ומס יותר גדול על דירה שניה בכל שנה וכן הלאה ואז הם יעדיפו למכור את הדירות ויהיה היצע וכך המחיר יירד
    סגור
  • 23.
    כחלון לא מעוניין בהורדת מחירי הדירות
    לילי 01/10/2018 14:27
    הגב לתגובה זו
    12 1
    הכנסות הממשלה תלויות במחירי דירות . הוצאות הממשלה גדלות כל שנה לכן הממשלה מעוניינת להגדיל הכנסות כל שנה . 17 אחוז מע"מ , 50 אחוז ממחיר הדירה הוא מחיר הקרקע מס רכישה מס שבח היטל השבחה וכו
    סגור
  • 22.
    כחלון לא מעוניין להוריד מחירי הדירות!
    אדם 01/10/2018 14:07
    הגב לתגובה זו
    14 2
    א.כחלון הבטיח למסות כ160,000 דירות רפאים לפני הבחירות , אך לא הבטיח לקיים... ב. מס דירה שלישית הוגש במכוון בצורה רשלנית מתוך כוונה להכשילו. ג. כחלון התבטא שאין בכוונתו לפגוע במחירי הדירות.
    סגור
  • בדיוק! (ל"ת)
    IM 02/10/2018 01:41
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 21.
    יהודים וכסף .... ככה זה
    ליאת 01/10/2018 14:06
    הגב לתגובה זו
    8 3
    במקום שיש בו 7 מיליון יהודים שרובם תחמנים ורמאים ... ברור שכלום לא מובן. מה שברור זה שלקחת הם יודעים מצויןן ולת ... לא ממש
    סגור
  • 20.
    אין תשובה לשאלה ....
    ליאת 01/10/2018 14:04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לא קבלתי תשובה למה האוצר לא לוקח מס
    סגור
  • 19.
    בנדלן משלמים הכי הרבה מסים
    מושיקו 01/10/2018 13:45
    הגב לתגובה זו
    7 3
    מס רכישה, מס שבח, היטל השבחה, אגרות לטאבו. וכן, המס על השכירות שהוא למעשה 25% אם מתחשבים בפחת, בתיקונים ובשיפוצים. ועוד לא דיברנו על ריביות המשכנתא, הוצאות עו״ד, מתווך ותחזוקת הנכס. רק בשוק ההון יש מס של 25% על הרווחים שניתן לקזז ממנו הפסדים 7 שנים אחורה (ואפילו תקופות שהבן אדם לא עובד), כך שבפועל משלמים שם מעט מאוד מס!
    סגור
  • כמה שטויות
    ג'קו 01/10/2018 21:52
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מס שבח לינארי מ2014 בלבד. מס רכישה עלה רק ב2015 ל8%. את המסה המרכזית של הרווחים מהשכרה פטרו ממס.60 אלף בשנה נקי ממס ומקור להון שחור את שאר הקמצוץ אחרי ה60 אלף גם ככה כולם מעלימים. זאת הסיבה מדוע כל העולם ואישתו רצו לנדלן. אין מס! וזאת הסיבה למה הצעירים בארץ עבדים בארצם
    סגור
  • לא כל מה שציינת אלו הם מסים!
    ד 01/10/2018 19:38
    הגב לתגובה זו
    1 1
    משכנתא - אתה לא חייב, כנ"ל מתווך ועו"ד. מס רכישה זה לא מהשקל הראשון!
    סגור
  • 18.
    מה אומר לוחם כחלון? מה הסיבה?
    מעניין 01/10/2018 13:42
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אחרי 4 שנים בשלטון, לא הגיעה זמן שיזיז את התחת?
    סגור
  • 17.
    ממשלה מושחתת
    דנה 01/10/2018 13:06
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ברור שהמס יוריד מחירי הדירות וזו בדיוק הסיבה למה הוא לא מיושם...
    סגור
  • 16.
    מס שכ'"ד
    הרוזן 01/10/2018 12:59
    הגב לתגובה זו
    3 2
    היות שאין גוף שיש לו רישום מדוייק על בעלי הדירות ובמיוחד אם הוא שכיר ששם רובם לא מדווחים על הכנסות משכ"ד כך שבפועל כמעט ולא רשות המיסים תגבה
    סגור
  • 15.
    תנו לפנסיונרים לחיות בכבוד.
    מישהו 01/10/2018 12:54
    הגב לתגובה זו
    5 5
    הפנסיונרים חסכו שקל לשקל, כדי שתהיה להם הכנסה נוספת בעת פנסיה. רק בשביל לחיות בכבוד, וגם להשאיר ירושה טובה לילדים. קשה לחיות בכבוד במדינה שלנו. בסך הכל דירה נוספת היא הכנסה טובה בעת פנסיה וכולנו בסופו של דבר נגיע לכך. אנחנו לא מדינה אירופאית מערבית, כשוויץ, גרמניה, נורווגיה, ששם לא צריך לדאוג ולרעוד מפחד שלא תחיו בכבוד לעת זקנה.
    סגור
  • כולנו נגיע לזה?!
    יורם 01/10/2018 22:01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    1988 היה צורך ב43 משכורות ממוצעות לדירה. זה סביב הזמן שה"פנסיונרים" רכשו הדירות כעת צריך מעל 160. אם מישהו חושב שמי שידו משגת לקנות כיום דירה יראה את ערכה עולה ל600 משכורות אז הוא צריך איבחון פסיכיאטרי. רק אם עוד 30 שנה נחייה עד גיל 300 זה אפשרי. מה שבפועל יקרה זה שהמגדל הנחמד הזה יקרוס כמו כל משחק פירמידה באירלנד בארה"ב בספרד או בכל מקום בו היתה בועה. ואז כולנו נחטט בזבל בשביל אוכל כי לא השקיעו כאן בשום דבר זולת בסםפסרות. הכנסה טובה מספסרות?! המינימום שישלמו מס כמו כל תחום אחר בשוק
    סגור
  • הצעירים שמשלמיפ פי 3 לא יגיעו לעולם לזה
    נני 01/10/2018 20:34
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כמה דמגוגיה ספסרות זו מחלה לחברה ולכלכה ורק במדינת היהודים מקבלת עדיפות
    סגור
  • 14.
    אני משכירה 3 דירות ב-4,500 ש"ח לדירה ובסה"כ 13,500 ש"ח
    שולה 01/10/2018 12:52
    הגב לתגובה זו
    1 5
    משלמת מס 10% על מלוא הכנסתי וזה לא פר. כל דירה בנפרד הייתה פטורה מהמס. כחלון עומד לשנות את החוק וכל דירה תידון בנפרד ביחס להכנסתה משכירות. אין כמו כחלון, אדם שמבין ומזיז דברים. לפי השיטה החדש האנשים ישמחו לשלם מס למדינה
    סגור
  • 13.
    סוציאליסטים פופוליסטים תמיד בעד עוד יותר מיסים. (ל"ת)
    נועם 01/10/2018 12:44
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 12.
    כחלון יודע שזה מאוד לא פופולרי לאכוף את המס, והציבור
    עציון 01/10/2018 12:25
    הגב לתגובה זו
    13 2
    החזק והמקושר יכפיש אותו בכל מקום. גם ביבי בטח מתנגד לזה כי חברי מרכז הליכוד אוהבים להתחמק ממס
    סגור
  • מה קשור כחלון?המס 10% נולד 20 שנה לפני כחלון
    אריה 01/10/2018 15:18
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הגדלת המס תביא בודאות לזינוק בשכר הדירה לשוכרים. אצל כחלון קיימת אכיפה קשה.אנשים מועמדים לדין ומשלמים קנסות גם מליון שח
    סגור
  • 11.
    הפתרון הוא לא להעלות מיסים, הפתרון הוא להוריד מסי בורסה
    אורי 01/10/2018 12:09
    הגב לתגובה זו
    11 1
    מדהים שאזרחים שהמדינה עושקת אותם עוד רוצים להעלות מסים. מי שאחראי לעליית מחירי הדיור זו הממשלה, לא המשקיעים. יש הרבה אנשים ששוכרים ומשכירים, הם לא אמורים לשלם שום מס.
    סגור
  • 10.
    הבעיה היא עם כאלה שמשכירים דירה בבעלותם ושוכרים דירה
    סמי 01/10/2018 11:17
    הגב לתגובה זו
    12 3
    ולא מחפשים שום ספקולציה. תתחיל למסות אותם ולהריץ אותם לבצע תיאום מס (ולשלם ליועץ מס). השאלה האמיתית היא למה אין חובת דיווח אישית על כול אדם בוגר במדינת ישראל..
    סגור
  • הם משלמים מס - ואין אפשרות לקזז (ל"ת)
    רמי 01/10/2018 18:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • הם ישלמו מס על דירתם וגם את מש שיגולגל עליהם במושכרת
    פריצל 01/10/2018 15:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ולא יוכלו לגלגל על המשכיר שלהם
    סגור
  • 9.
    כתבה שמעידה יותר מכל על חוסר הבנה ועל הטעיה והסתה
    בקצור 01/10/2018 11:06
    הגב לתגובה זו
    16 21
    הלוואי שזה יקרה . נראה איפה אנשים יגורו. אפשר להזמין מעכשיו מכולות למגורים או לחפור בורות
    סגור
  • אנשים יגורו באותם דירות שגרו בהן לפני עשור...
    נטע 01/10/2018 22:03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    דוקא לפני מתקפת הספסרים הנוכחית גרו אנשים ובזול יותר...
    סגור
  • יום אחד זה יקרה גם לך.
    מישהו 01/10/2018 12:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כולם מגיעים לפנסיה. גם אתה תרצה בסך הכל לחיות בכבוד לעת זקנה, ולא להיות ברחוב. ראה איך הקשישים חיים בעוני רובם במדינה (גם גיל 67, יש לך עוד לראות נכדים ולא להתעסק עם כלכלתך).
    סגור
  • שטויות ברסק. משחק פירמידה סופו להתפוצץ (ל"ת)
    דני 01/10/2018 20:36
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • חחחח
    גדעון 01/10/2018 12:30
    הגב לתגובה זו
    20 5
    ספסרי הדירות מציגים עצמם כיצרני הדירות להשכרה.. מיסוי השכרה יוריד מחירי הדירות להשכרה ודור שלם יוכל לקנות דירות ולא להיות עבדים לספסרים פטורים ממס...
    סגור
  • ההיפך
    דניאל 01/10/2018 11:56
    הגב לתגובה זו
    14 4
    מס על שכר דירה יגרום להסדרת השוק. אולי בשלב הראשון שכר הדירה יעלה - לא בטוח. אבל כשהכספים יעברו לבורסה ומחייר הדירות יירדו, גם השכירויות יירדו. זה צדק היסטורי, וזה יחזיר ת המצב הנורמלי לשוק הדירות, וגם יאזן נכון וצושק בין כל סוגי ההכנסות
    סגור
  • 8.
    הכותב מטעה את כולם ומסית נגד בעלי הדירות
    כתבה מסיתה 01/10/2018 11:02
    הגב לתגובה זו
    24 25
    שכח לספר לכם על מס הרכישה הגבוה, על מס שבח, על מס השבחה ועל מס על הכנסות משכד ויש גם כמה מסלולים לתשלומי המס ולכל אחד יש יתרונות וחסרונות. את זה הוא לא מספר או שהוא לא יודע או שמטרתו רק עוד מיסים. במקום להילחם על הפחתת המס על הבורסה ההרוסה הם רוצים להעביר אנשים לבורסה ע"י פגיעה בבעלי הדירות. אם זה יקרה אנשים יגורו תחת הגשר. והכסף יברח מהמדינה גם ככה כל המליונים שמוזרמים לבורסה כל חודש נעלמים. הבורסה רק מרוסקת
    סגור
  • לא מסית ולא נעליים
    ג'קי 01/10/2018 22:12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מס שבח לינארי מ2014 מס רכישה שעלה טיפה ב2015 טיפה מרתיע ספסרים חדשים אבל מס השכרה שזה המסה הקריטית?! פטור מלא מהכנסה על 60 אלף. למה?! הון – שלטון-עולם תחתון. הבורסה מרוסקת בגלל שהמושחתים במקום לתעדף מיסוי למען המשק הישראלי עשו יד אחת נגד המדינה ובעד עצמם ומקורביהם ספסרי הנדל"ן. נגמור כמו אירלנד ספרד וארה"ב אחרי פיצוץ הבועה וזה לא יד הגורל אלא יד מכוון
    סגור
  • לא מסית ולא נעליים
    אני 01/10/2018 13:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    במסלול מס שולי ניתן לקזז מס רכישה ממס שבח
    סגור
  • הבורסה מרוסקת בגללהפטור ממס הזה
    ג'קי 01/10/2018 12:33
    הגב לתגובה זו
    11 4
    לפני עשור לא גרו מתחת גשר וגם לא עכשיו. להפך המשבר נוצר מתי שאחוז ספסרי הנדלן גדל פי 4 בעשור האחרון. מיסוי על השכרה יפתור את המשבר כי אנשים יוכלו לקנות דירות ולא יאלצו לשכור אותן מספסרים בשחור
    סגור
  • הבורסה מרוסקת כי פעם לא היה מס עליה אחכ העלו ל 15% אחכ
    ל 20% ואז ל 25% וריס 01/10/2018 15:48
    הגב לתגובה זו
    6 0
    וריסקו אותה
    סגור
  • זה העניין
    ג'קי 02/10/2018 09:20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נדלן מזמן מתנהג כבורסה. מיסוי בבורסה שחק מחיר המניות מיסוי נדלן ישחוק מחיר הדירות. ההבדל היחיד הוא שבורסה מפתחת המשק וספסרות נדלן מחריבה אותו
    סגור
  • אני אישית עזבתי סופית את הבורסה כשהעלו את המס ל25
    איש 01/10/2018 22:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היה לי מחזור שנתי נחמד של 400,000הרווחתי רוב הזמן אבל המחשבה על מס 25 אחוז בבורסה הדפוקה שלנו גמר אותי
    סגור
  • 7.
    כתבה כל כך נכונה! זאת הנקודה הרגישה שלא מוכנים לגעת בה
    ירון 01/10/2018 10:46
    הגב לתגובה זו
    23 8
    הורדת המס זה הדבר היחיד שיגרום להורדה משמעותית של מחירי הדיור לפני התערבות הריבית שתגיע בקרוב. כחלון לא מעוניין בהורדת מחירי הדיור! הוא מגן על חבריו בעלי ההון ופעול בכוח כדי לשמר את המחירים ברמתם הגבוהה. כחלון משקר לציבור במצח נחושה שהוא זה שגורם לירידת מחירים בחצי שנה האחרונה. הדבר הוא שקר מוחלט!!! המחירים יורדים למרות כחלון ולא בזכותו! למרות מחיר למשתכן - תוכנית להצלחת שוק הנדלן מפני קריסה. התוכנית על פניו נותנת "הנחה" אך בפועל התוכנית היא בלוף גדול אשר נועדה להזרים ביקושים חדשים (של משקי בית בעלי יכולת החזר נמוכה,אשר סביר להניח כי חלקם לא יעמוד בהחזרים כאשר הריבית תעלה) לשוק הדיור על מנת לשמר את המחירים הגבוהים. לאחר הכישלון של תוכנית זו כחלון עכשיו החליט לאפשר לזוגות חדשים לשעבד את חייהם ל4 קירות ב90% מימון לדירות עד 1.3. הציבור ברובו שלא מבין את בפיננסי ולא יודע איך הריבית תשפיע על ההחזר החודשי שלו, קופץ על הרעיון הגרוע הזה. כחלון חורץ את גורלם של אותם משקי בית לאומי מכפיר. מלבד לקושש קולות לבחירות הקרובות שום דבר אינו מעניין אותו. הריבת תעלה בקרוב וכל חגיגת הסמים הזאת תסתיים.
    סגור
  • 6.
    לרוב חברי הכנסת דירה שניה ושלישית. הנה התשובה הפשוטה (ל"ת)
    ישראלי 01/10/2018 10:37
    הגב לתגובה זו
    16 5
    סגור
  • 5.
    האתר המקפיץ.....
    חנני 01/10/2018 10:15
    הגב לתגובה זו
    20 1
    לא ניתן לכתוב תגובה נורמלית כי האתר קופץ ומוחק את התגובה אחרי כמה שניות, אולי זה מתוכנת כך .....וחבל.
    סגור
  • מקפיץ ברמות
    יעקב 01/10/2018 18:20
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ולא רק בתגובות. פשוט מוציא את החשק לקרוא כאן כתבות.
    סגור
  • אכן מקפיץ
    מלי 01/10/2018 10:35
    הגב לתגובה זו
    11 0
    התחלתי לכתוב תגובה והופ... היא נעלמה. אין לי סבלנות להתחיל מחדש. חבל
    סגור
  • 4.
    נתנו פטור לעולים חדשים 10 שניים ויפחו את בלון הנדלן (ל"ת)
    בלון הנדלן 01/10/2018 09:55
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • 3.
    יריה ברגל
    יוסף 01/10/2018 09:47
    הגב לתגובה זו
    5 6
    מי שצריך להחליט להטיל את המס יש ברשותו כמה דירות.למשל מספר ירוק משלמים 40 אחוז
    סגור
  • 2.
    מס על דירות
    רון 01/10/2018 09:46
    הגב לתגובה זו
    13 18
    כותב מאמר יקר או שאתה תמים או שאתה טיפש נניח שצריך לשלם מס על דירה מעל 5000₪ על מי אתה חושב שיגלגלו את המס על בעל הדירה או השוכר???לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין שאם יטילו מס על השכרת דירה מיד מהמס יגולגל על השוכר אתה הבנת את זה מר ישרבלוף ומספיק לזרוק רעיונות דיבילים לאוצר מי שיספוג את המס זה הציבור המסכן שאין לו את היכולת לרכוש דירה
    סגור
  • אפילו לא מצחיק
    אמנון 01/10/2018 22:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נניח שאני כועס על רופא השיניים שלי אז מה? אני מעלה שכד?! שכרתי דירה לא מזמן בא אליי הבעל בית רצה עוד מאה ש"ח אמר מס דירה 3. ראה מיד את הגב שלי חיפש חיפש וחיפשלא מצא פריאר הרבה זמן והנה השכיר בסוף 15% פחות ממה שאני שילמתי לו...
    סגור
  • מי שינסה יום לגלגל מס חגלגל אורי כדורי בדירתו הריקה...
    דני 01/10/2018 16:59
    הגב לתגובה זו
    3 2
    163 אלף עלי דירות ריקות אורבים מהצד ךכל מעשה זטות של אלה שכן משכירים...
    סגור
  • ניכר שאתה דואג לשוכרים...
    ג'קי 01/10/2018 12:29
    הגב לתגובה זו
    15 6
    מס על השכרה לא יכול להיות מגולגל על השוכרים. הסיבה פשוטה - הביקוש לא גדל יחסית להיצע תחת המיסוי. הקטנת דירות להשכרה מהשוק גורעת בדיוק אותו מספר של שוכרים. מה שבפועל קורה תחת מיסוי השכרה זה הקטנת האטרקטיביות של הדירות וירידת מחירן. פשוט וצודק להפליא. למה לא מבצעים את הידוע לכל כלכלן מתחיל? לממשלה פשוט אין רצון בירידת מחירים חברי כנסת ספסרי נדלן הגדולים ביותר וטוב להם שהצעירים בורים וציתנים
    סגור
  • 100 אחוז צודק רק השוכרים יפגעו! (ל"ת)
    אבי 01/10/2018 11:31
    הגב לתגובה זו
    6 8
    סגור
  • יו כמה צביעות. כמה שאתה דואג לשוכרים
    כדורי 01/10/2018 12:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מי שיהנה מהמס זה דוקא השוכרים ודוקא חסרי הדיור!
    סגור
  • 1.
    הם פוחדים
    אני 01/10/2018 09:44
    הגב לתגובה זו
    26 10
    כי זה בדיוק מה שצריך לעשות. הבעיה שזה עלול להוריד באמת את מחירי הדירות...
    סגור
  • כדאי לך להתחיל לחשוב ברצינות כי ניכר שאתה הוזה (ל"ת)
    שטויות 01/10/2018 11:03
    הגב לתגובה זו
    10 8
    סגור