לאומי: "היצע הדירות יגדל משמעותית בעוד 3 שנים - עשוי להביא לירידת מחירים"

אחרי הנתונים של הלמ"ס מאתמול בלאומי לא צופים שינוי מגמה בטווח קרוב, אבל שימו לב להמשך
נדל"ן, צילום: GettyImages IL
בהמשך לנתונים שפורסמו מוקדם יותר השבוע על ידי האצר והלמ"ס בנוגע לשוק הדיור בישראל, בלאומי כתבו היום כי הם לא צופים שינוי של ממש במגמות הנוכחיות בשוק בשנה - שנתיים הקרובות, אך בעוד כ-2-3 שנים מהיום להערכתם תיתן תוספת משמעותית לצד ההיצע - מה שעשוי לייצר לחץ על המחירים.
גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי: "במבט קדימה, אנו לא צופים שינוי של ממש במגמות הנוכחיות בשוק הדיור בשנה וחצי-שנתיים הבאות, זאת בעיקר על רקע הערכותינו כי הסביבה המאקרו כלכלית תישאר תומכת בביקושים לדיור בתקופה זו. אולם, בעוד כ-3-2 שנים מהיום, תיתכן תוספת משמעותית להיצע הדירות למגורים, זאת על רקע היקף גבוה של דירות בבנייה פעילה והגעתן של אלו לשלב גמר הבנייה, ובהנחה כי יוסרו חסמים המעכבים את תהליך הבנייה. מה שעשוי להביא להאטת קצב עליית מחירי הדיור וייתכן שאף לירידת מחירים מסוימת בשנים הקרובות, שככל הנראה לא תהיה אחידה גאוגרפית".
נזכיר כי אתמול הלמ"ס פרסם נתון לפיו בשנה האחרונה נרשמה האטה של 16% ברכישת דירות חדשות, כאשר אזור המרכז בלט עם ירידה חדה ביותר של 2,363 דירות, בעוד ביתר האזורים נרשמו ירידות מתונות יותר. בהקשר זה בפמן כותב: "ההיקף הנמוך יחסית של מכירות דירות חדשות מתחילת השנה, הינו בעיקר תוצאה של המתנת האוכלוסייה הזכאית (בעיקר זוגות צעירים וגם משפרי דיור) למכרזי "מחיר למשתכן" וירידה ברכישות של "משקיעים".
תגובות לכתבה(32):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    לאומי...לא מדייקים
    הצדיק מסדום 15/11/2017 18:28
    הגב לתגובה זו
    3 2
    המחירים יורדים ב 3 חודשים האחרונים...וימשיכו לרדת...לא להקשיב לאינטרסנטים...
    סגור
  • צודק. מי שהכי מושקעים בנדל"ן זה הבנקים!!! (ל"ת)
    ממי 16/11/2017 08:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 17.
    תנופה גדולה
    חריש 15/11/2017 16:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תביא למחיר של 700,00 ש"ח לדירת 4 חדרים.אם רכבת ליד זה יהיה מעניין.יש כמובן שם עוד מה לשפר.
    סגור
  • כבר היום המחירים שם הרבה יותר יקרים!!! (ל"ת)
    למה לקשקש??? 15/11/2017 21:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    עוד כמה שנים יהיה שלום
    האופטימי 15/11/2017 13:10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ולא נתגייס לצה"ל אמן
    סגור
  • כן,במזרח התיכון יהיה שלום כמו שתמיד היה משחר ההיסטוריה (ל"ת)
    מנהל חשבון 19/11/2017 02:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
    בנק,קבלן,ממשל=חזירות 14/11/2017 23:19
    הגב לתגובה זו
    11 1
    שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
    סגור
  • 14.
    אומרים בעוד שלוש שנים!
    כבר חמש שנים 14/11/2017 18:32
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ממשלה שלא בונה=ממשלה שגורמת לעליות מחירים!
    סגור
  • 13.
    פייק ניוז, היום זה המצב, ולא עוד 3 שנים
    סמי 14/11/2017 18:06
    הגב לתגובה זו
    9 1
    בלאומי עושים במכנסיים מהאפשרות של נפילות בשוי הנכסים, הם יודעים טוב מאוד כמה המצב חמור.
    סגור
  • 12.
    נרכוש מכם דירות בחצי מחיר או מהוצאה לפועל
    דוד 14/11/2017 17:11
    הגב לתגובה זו
    14 3
    בגלל מינוף הבנקים ,נרכוש דירות אחרי הנפילה קבלנים שלא יעמדו בהתחיביות ,בהחזר הלוואות תממשו את הנכסים ,נרכוד מכם בחצי מחיר.
    סגור
  • טען עוד
  • רוצה 60 חברות סיניות כאן בישראל ושיביאו איתם את הבנאים
    קבלן סיני 14/11/2017 21:08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זה יעזור לעם שלי לחיות בדירות משלהם. תודה. אינטרסנטים ומגיבים בתשלום - תחשבו לפני שאתם מגיבים - הקדמתי אתכם.
    סגור
  • 11.
    אלה הכלכלנים שלא ראו את קריסת הטיקונים
    אלה 14/11/2017 17:09
    הגב לתגובה זו
    16 1
    לא מאמין להם,אלה כלכלנים שלא חזו נפילת טיקונים ,המחירים כבר קורסים 30% תתעוררו . למה מכרתם תיקי משכנתאות לחברות ביטוח? הרי אתם יודעים שיש התרסקות.. למה העלתם ריבית משכנתא ...
    סגור
  • כרגע המחיאים מתרסקים בדרום,אבל התרסקות של 30% עדיין
    קבלן סיני 14/11/2017 21:09
    הגב לתגובה זו
    10 1
    לא הגיעה אבל זה בדרך.
    סגור
  • 10.
    יש הבדל גדול בין מה שאנשים רוצים שיקרה לבין מה שיקרה.
    איציק ר 14/11/2017 16:47
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כשיזם בונה פרויקט, הוא לא יודע בדיוק מה ישאר לו בסוף התהליך,הוא יכול רק לקוות. אבל במציאות הדברים שונים. לשמחתי אינני יזם.! אתם מאמינים שבתל אביב יבנו גורדי שחקים. ברור. ששיאים ומחירים לא ישברו כלפי מעלה? אל תהיו נאיבים. עצירה יכולה להיות בטווח הקצר. אבל בגדול הכל מתקדם קדימה. בהצלחה לכולם ובעיקר לזוגות הצעירים.
    סגור
  • מישהו צריך לשלם, וצריך להיות הגיון, אם אין זה יקרוס
    סמי 14/11/2017 18:16
    הגב לתגובה זו
    8 0
    גם בת"א
    סגור
  • 9.
    חחח רק 3 שנים ?
    גל 14/11/2017 15:54
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מי יודע מה יהיה במדינה עוד 3 ימים
    סגור
  • 8.
    הלו !! זה רדיו !!
    שמואל 14/11/2017 15:44
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זאת לא טעות. תקופות צפויות להלן נכתבו בשני משפטים. א. "....הנוכחיות בשוק בשנה - שנתיים הקרובות, אך בעוד כ-2-3 שנים מהיום..." ב. "...בשוק הדיור בשנה וחצי-שנתיים הבאות, זאת בעיקר על רקע הערכותינו כי הסביבה המאקרו כלכלית תישאר תומכת ביקושים לדיור בתקופה זו. אולם, בעוד כ-3-2 שנים מהיום..." השאלה, יש תקופה חופפת בין 1..2 ל- 2..3 . מה יקרה במהלך השנה השנייה. לך תסמוך על כלכלנים ואנליסטים שלא היו בשעורי חשבון פשוט.
    סגור
  • 7.
    תקראו לילד בשמו-יהיה מיתון
    שמואל 14/11/2017 15:33
    הגב לתגובה זו
    9 9
    מאוחר יבינו שהשר הפופוליסט שמרחיק היום את המשקיעים ומבריח אותם להשקעות בחי"ל ,יגרום למיתון. הבניה הוא מנוע הצמיחה החשוב של המשק, ההתקררות פירושה מיתון.
    סגור
  • אתה מתבלבל בין סיבה לתוצאה
    איציק 14/11/2017 16:24
    הגב לתגובה זו
    7 3
    המיתון הינו תוצאה של מחירי הדיור המופרכים ובועת הנדלן שחונקת את המשק.
    סגור
  • 6.
    לאומי לא רוצים ליצר פניקה
    טובה 14/11/2017 15:25
    הגב לתגובה זו
    14 0
    פניקה לא טובה לעסקים תהיה ירידה אבל אח"כ לא עכשיו... מעניין
    סגור
  • ברור,הם מתקשרים לטלפונים של בעלי חשבון ומציעים הלוואה
    קבלן סיני 14/11/2017 21:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כשאומרים להם - שהאחוז גבוה - הם מוכנים להריד אותו פי 2 !!!!
    סגור
  • 5.
    תל אביב כבר במינוס 15% מהשיא (ל"ת)
    מתווך 14/11/2017 14:59
    הגב לתגובה זו
    16 2
    סגור
  • איפה? דוגמא לעסקאות? גוש וחלקה בבקשה
    א א א 15/11/2017 06:38
    הגב לתגובה זו
    1 6
    איפה ירידה 15% ? סיסמאות צריך לגבות בנתונים! תן דוגמאות לפי גוש וחלקה ונבדוק באתר רשות המיסים.אולי ירידה ברחוב תל אביב בשדרות.התבלבלת חבר אין ירידות במרכז הארץ , המחירים מטפסים באיטיות למעלה.
    סגור
  • 4.
    יחזור למה שהיה פעם מחירי דירות ושכירות בת"א גבוהים
    המצב 14/11/2017 14:17
    הגב לתגובה זו
    8 1
    בשאר המקומות יחתך. אין שום סיבה שדירה בת"א תושכר באותו מחיר כמו דירה בפתח תקווה.
    סגור
  • הכל ירד
    אלון 14/11/2017 15:37
    הגב לתגובה זו
    12 3
    כשפתח תקווה המחירים יפלו ובכל הארץ, ימשכו איתם למטה גם את תל אביב עיר האורות
    סגור
  • 3.
    הירידה התחילה. בעוד 3 שנים היא תחריף. במקום להקטין היצע
    שוכרים ומשכירים 14/11/2017 13:25
    הגב לתגובה זו
    34 1
    כמו בכל מדינה בה היה פיצוץ בועה, אצלנו הממשלה מגיבה באיחור- וההיצע הגדול יגיע באמצע ירידות המחירים. גם הריבית, במקום לרדת במטרה ולנסות לעצור את ירידות המחירים, היא תעלה. הסיבה: הריבית כבר היום על אפס, ובעולם הולכים לעליות ריבית בשנים הבאות. בכל הבועות הגדולות: אירלנד, ספרד וארה"ב, הקבלנים עצרו את הבניה עם הסימן הראשון לירידה בביקושים. עוד לפני שהמחירים ירדו בשטח. אצלנו הולכים להגביר. יהיה מעניין
    סגור
  • אחרי שנים של בניית חסר הגיע הזמן להשלים חוסרים
    דודו 14/11/2017 23:06
    הגב לתגובה זו
    1 3
    לשוק חסרות עדיין הרבה דירות כדי לחזור לשיווי משקל. לא צריך להיות חזיר, לכל זוג צעיר בתחילת דרכו צריכה להיות האופציה לקנות דירה קטנה במחיר שפוי. היום זה לא המצב.
    סגור
  • בוא תתחבר למציאות ,הממשלה גרמה לעלית המחירים,ממשלות
    בא 14/11/2017 14:54
    הגב לתגובה זו
    1 4
    לא מתעניינות מאיפה ירוויחו כסף ,ככה שהורידו ריבית בדימעה וקצרו מיסי נדלן בשימחה . לכול מדינה יש מנהל ,זמני או קבוע .
    סגור
  • הבעיה עם הקבלנים הקטנים
    אילן 14/11/2017 14:31
    הגב לתגובה זו
    10 0
    שחייבים לייצר הכנסה שוטפת האטה משמעות פגיעה קשה בהם האטה ישפיע על המשק כולו מפה יהיה קשה לעצור את הכדור
    סגור
  • 2.
    בלאומי מפחדים מירידת מחירים.זה פוגע בתשואה. (ל"ת)
    אזרח 14/11/2017 12:56
    הגב לתגובה זו
    21 1
    סגור
  • 1.
    רק בשני מקרים תהיה ירידה במחירי הדירות
    פסימיסט 14/11/2017 12:50
    הגב לתגובה זו
    13 0
    כולם מדברים על החלות בניה והיצע, ושוכחים להסביר לאזרחים כלל ראשון ריבית עולה+ירידה במחירי כל סוגי הנדלן כלל שני האטה במשק = ירידה במחירי כל סוגי הנדלן
    סגור
  • לצערנו נראה שאנחנו בדרך לשני אלה גם יחד. (ל"ת)
    ממי 16/11/2017 08:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור