18:02 הנשיא דחה את בקשת החנינה של אלאור עזריה

16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

15:00 זימבבואה: הנשיא רוברט מוגאבה ואשתו הודחו ממפלגת השלטון

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:52 אינפימר עולה 2.7% ומשלימה עלייה של 68% מתחילת החודש

12:49 לאומי יורדת 0.6% ומשלימה 3 ימי ירידות רצופים

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

לאומי: "היצע הדירות יגדל משמעותית בעוד 3 שנים - עשוי להביא לירידת מחירים"

אחרי הנתונים של הלמ"ס מאתמול בלאומי לא צופים שינוי מגמה בטווח קרוב, אבל שימו לב להמשך
 |  32
בשוק הדיור
Share
בהמשך לנתונים שפורסמו מוקדם יותר השבוע על ידי האצר והלמ"ס בנוגע לשוק הדיור בישראל, בלאומי כתבו היום כי הם לא צופים שינוי של ממש במגמות הנוכחיות בשוק בשנה - שנתיים הקרובות, אך בעוד כ-2-3 שנים מהיום להערכתם תיתן תוספת משמעותית לצד ההיצע - מה שעשוי לייצר לחץ על המחירים.


גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי: "במבט קדימה, אנו לא צופים שינוי של ממש במגמות הנוכחיות בשוק הדיור בשנה וחצי-שנתיים הבאות, זאת בעיקר על רקע הערכותינו כי הסביבה המאקרו כלכלית תישאר תומכת בביקושים לדיור בתקופה זו. אולם, בעוד כ-3-2 שנים מהיום, תיתכן תוספת משמעותית להיצע הדירות למגורים, זאת על רקע היקף גבוה של דירות בבנייה פעילה והגעתן של אלו לשלב גמר הבנייה, ובהנחה כי יוסרו חסמים המעכבים את תהליך הבנייה. מה שעשוי להביא להאטת קצב עליית מחירי הדיור וייתכן שאף לירידת מחירים מסוימת בשנים הקרובות, שככל הנראה לא תהיה אחידה גאוגרפית".

נזכיר כי אתמול הלמ"ס פרסם נתון לפיו בשנה האחרונה נרשמה האטה של 16% ברכישת דירות חדשות, כאשר אזור המרכז בלט עם ירידה חדה ביותר של 2,363 דירות, בעוד ביתר האזורים נרשמו ירידות מתונות יותר. בהקשר זה בפמן כותב: "ההיקף הנמוך יחסית של מכירות דירות חדשות מתחילת השנה, הינו בעיקר תוצאה של המתנת האוכלוסייה הזכאית (בעיקר זוגות צעירים וגם משפרי דיור) למכרזי "מחיר למשתכן" וירידה ברכישות של "משקיעים".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

32 תגובות ב-18 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
18 הצדיק מסדום 15/11/2017 18:28 לאומי...לא מדייקים
המחירים יורדים ב 3 חודשים האחרונים...וימשיכו לרדת...לא להקשיב לאינטרסנטים...
ממי 16/11/2017 08:37 צודק. מי שהכי מושקעים בנדל"ן זה הבנקים!!! (ל"ת)
17 חריש 15/11/2017 16:06 תנופה גדולה
תביא למחיר של 700,00 ש"ח לדירת 4 חדרים.אם רכבת ליד זה יהיה מעניין.יש כמובן שם עוד מה לשפר.
למה לקשקש??? 15/11/2017 21:54 כבר היום המחירים שם הרבה יותר יקרים!!! (ל"ת)
16 האופטימי 15/11/2017 13:10 עוד כמה שנים יהיה שלום
ולא נתגייס לצה"ל אמן
מנהל חשבון 19/11/2017 02:48 כן,במזרח התיכון יהיה שלום כמו שתמיד היה משחר ההיסטוריה (ל"ת)
15 בנק,קבלן,ממשל=חזירות 14/11/2017 23:19 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
14 כבר חמש שנים 14/11/2017 18:32 אומרים בעוד שלוש שנים!
ממשלה שלא בונה=ממשלה שגורמת לעליות מחירים!
13 סמי 14/11/2017 18:06 פייק ניוז, היום זה המצב, ולא עוד 3 שנים
בלאומי עושים במכנסיים מהאפשרות של נפילות בשוי הנכסים, הם יודעים טוב מאוד כמה המצב חמור.
12 דוד 14/11/2017 17:11 נרכוש מכם דירות בחצי מחיר או מהוצאה לפועל
בגלל מינוף הבנקים ,נרכוש דירות אחרי הנפילה קבלנים שלא יעמדו בהתחיביות ,בהחזר הלוואות תממשו את הנכסים ,נרכוד מכם בחצי מחיר.
קבלן סיני 14/11/2017 21:08 רוצה 60 חברות סיניות כאן בישראל ושיביאו איתם את הבנאים
זה יעזור לעם שלי לחיות בדירות משלהם. תודה. אינטרסנטים ומגיבים בתשלום - תחשבו לפני שאתם מגיבים - הקדמתי אתכם.
11 אלה 14/11/2017 17:09 אלה הכלכלנים שלא ראו את קריסת הטיקונים
לא מאמין להם,אלה כלכלנים שלא חזו נפילת טיקונים ,המחירים כבר קורסים 30% תתעוררו . למה מכרתם תיקי משכנתאות לחברות ביטוח? הרי אתם יודעים שיש התרסקות.. למה העלתם ריבית משכנתא ...
קבלן סיני 14/11/2017 21:09 כרגע המחיאים מתרסקים בדרום,אבל התרסקות של 30% עדיין
לא הגיעה אבל זה בדרך.
10 איציק ר 14/11/2017 16:47 יש הבדל גדול בין מה שאנשים רוצים שיקרה לבין מה שיקרה.
כשיזם בונה פרויקט, הוא לא יודע בדיוק מה ישאר לו בסוף התהליך,הוא יכול רק לקוות. אבל במציאות הדברים שונים. לשמחתי אינני יזם.! אתם מאמינים שבתל אביב יבנו גורדי שחקים. ברור. ששיאים ומחירים לא ישברו כלפי מעלה? אל תהיו נאיבים. עצירה יכולה להיות בטווח הקצר. אבל בגדול הכל מתקדם קדימה. בהצלחה לכולם ובעיקר לזוגות הצעירים.
סמי 14/11/2017 18:16 מישהו צריך לשלם, וצריך להיות הגיון, אם אין זה יקרוס
גם בת"א
9 גל 14/11/2017 15:54 חחח רק 3 שנים ?
מי יודע מה יהיה במדינה עוד 3 ימים
8 שמואל 14/11/2017 15:44 הלו !! זה רדיו !!
זאת לא טעות. תקופות צפויות להלן נכתבו בשני משפטים. א. "....הנוכחיות בשוק בשנה - שנתיים הקרובות, אך בעוד כ-2-3 שנים מהיום..." ב. "...בשוק הדיור בשנה וחצי-שנתיים הבאות, זאת בעיקר על רקע הערכותינו כי הסביבה המאקרו כלכלית תישאר תומכת ביקושים לדיור בתקופה זו. אולם, בעוד כ-3-2 שנים מהיום..." השאלה, יש תקופה חופפת בין 1..2 ל- 2..3 . מה יקרה במהלך השנה השנייה. לך תסמוך על כלכלנים ואנליסטים שלא היו בשעורי חשבון פשוט.
7 שמואל 14/11/2017 15:33 תקראו לילד בשמו-יהיה מיתון
מאוחר יבינו שהשר הפופוליסט שמרחיק היום את המשקיעים ומבריח אותם להשקעות בחי"ל ,יגרום למיתון. הבניה הוא מנוע הצמיחה החשוב של המשק, ההתקררות פירושה מיתון.
איציק 14/11/2017 16:24 אתה מתבלבל בין סיבה לתוצאה
המיתון הינו תוצאה של מחירי הדיור המופרכים ובועת הנדלן שחונקת את המשק.
6 טובה 14/11/2017 15:25 לאומי לא רוצים ליצר פניקה
פניקה לא טובה לעסקים תהיה ירידה אבל אח"כ לא עכשיו... מעניין
קבלן סיני 14/11/2017 21:12 ברור,הם מתקשרים לטלפונים של בעלי חשבון ומציעים הלוואה
כשאומרים להם - שהאחוז גבוה - הם מוכנים להריד אותו פי 2 !!!!
5 מתווך 14/11/2017 14:59 תל אביב כבר במינוס 15% מהשיא (ל"ת)
א א א 15/11/2017 06:38 איפה? דוגמא לעסקאות? גוש וחלקה בבקשה
איפה ירידה 15% ? סיסמאות צריך לגבות בנתונים! תן דוגמאות לפי גוש וחלקה ונבדוק באתר רשות המיסים.אולי ירידה ברחוב תל אביב בשדרות.התבלבלת חבר אין ירידות במרכז הארץ , המחירים מטפסים באיטיות למעלה.
4 המצב 14/11/2017 14:17 יחזור למה שהיה פעם מחירי דירות ושכירות בת"א גבוהים
בשאר המקומות יחתך. אין שום סיבה שדירה בת"א תושכר באותו מחיר כמו דירה בפתח תקווה.
אלון 14/11/2017 15:37 הכל ירד
כשפתח תקווה המחירים יפלו ובכל הארץ, ימשכו איתם למטה גם את תל אביב עיר האורות
3 שוכרים ומשכירים 14/11/2017 13:25 הירידה התחילה. בעוד 3 שנים היא תחריף. במקום להקטין היצע
כמו בכל מדינה בה היה פיצוץ בועה, אצלנו הממשלה מגיבה באיחור- וההיצע הגדול יגיע באמצע ירידות המחירים. גם הריבית, במקום לרדת במטרה ולנסות לעצור את ירידות המחירים, היא תעלה. הסיבה: הריבית כבר היום על אפס, ובעולם הולכים לעליות ריבית בשנים הבאות. בכל הבועות הגדולות: אירלנד, ספרד וארה"ב, הקבלנים עצרו את הבניה עם הסימן הראשון לירידה בביקושים. עוד לפני שהמחירים ירדו בשטח. אצלנו הולכים להגביר. יהיה מעניין
דודו 14/11/2017 23:06 אחרי שנים של בניית חסר הגיע הזמן להשלים חוסרים
לשוק חסרות עדיין הרבה דירות כדי לחזור לשיווי משקל. לא צריך להיות חזיר, לכל זוג צעיר בתחילת דרכו צריכה להיות האופציה לקנות דירה קטנה במחיר שפוי. היום זה לא המצב.
בא 14/11/2017 14:54 בוא תתחבר למציאות ,הממשלה גרמה לעלית המחירים,ממשלות
לא מתעניינות מאיפה ירוויחו כסף ,ככה שהורידו ריבית בדימעה וקצרו מיסי נדלן בשימחה . לכול מדינה יש מנהל ,זמני או קבוע .
אילן 14/11/2017 14:31 הבעיה עם הקבלנים הקטנים
שחייבים לייצר הכנסה שוטפת האטה משמעות פגיעה קשה בהם האטה ישפיע על המשק כולו מפה יהיה קשה לעצור את הכדור
2 אזרח 14/11/2017 12:56 בלאומי מפחדים מירידת מחירים.זה פוגע בתשואה. (ל"ת)
1 פסימיסט 14/11/2017 12:50 רק בשני מקרים תהיה ירידה במחירי הדירות
כולם מדברים על החלות בניה והיצע, ושוכחים להסביר לאזרחים כלל ראשון ריבית עולה+ירידה במחירי כל סוגי הנדלן כלל שני האטה במשק = ירידה במחירי כל סוגי הנדלן
ממי 16/11/2017 08:36 לצערנו נראה שאנחנו בדרך לשני אלה גם יחד. (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש