18:02 הנשיא דחה את בקשת החנינה של אלאור עזריה

16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

15:00 זימבבואה: הנשיא רוברט מוגאבה ואשתו הודחו ממפלגת השלטון

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:52 אינפימר עולה 2.7% ומשלימה עלייה של 68% מתחילת החודש

12:49 לאומי יורדת 0.6% ומשלימה 3 ימי ירידות רצופים

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

האוצר ובנק ישראל מציגים - כך תרכשו דירה עם הון עצמי של 60 אלף שקל בלבד

בהודעה משותפת מציגים משרד האוצר ובנק ישראל סוכריה נוספת שניתנת לזוגי מחיר למשתכן
 |  79
שוק הדיור
Share
במשרד האוצר הולכים רחוק כדי לעזור לזוגות הצעירים לרכוש דירה. בחודש מאי 2016 הודיע בנק ישראל במשותף עם משרד האוצר כי הבנקים רשאים לחשב את יחס המימון של ההלוואת המשכנתא בהתבסס על הערכת שמאי במקום על מחיר הרכישה בפועל (ראו הסבר לעניין זה בתחתית הכתבה). מטרת הצעד הייתה להקטין את ההון העצמי שנדרשו הזוגות הצעירים להביא מהבית לצורך רכישת הדירה במסגרת מחיר למשתכן כאשר נקבע על הרוכש לשלם לפחות 100 אלף שקל ממקורותיו העצמיים.  היום מודיעים משרד האוצר ובנק ישראל כי בכל הקשור למחיר למשתכן בפריפריה - ההון העצמי הנדרש יהיה אפילו נמוך בהרבה.


וכך נכתב בהודעה מהיום: "הפיקוח על הבנקים ממשיך להקל על זוכי תוכנית "מחיר למשתכן" בפריפריה. בהמשך לפניית שר האוצר, משה כחלון למפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר ומנתונים שהועברו ע"י ראש מטה הדיור הלאומי באוצר, אביגדור יצחקי עולה כי בדירות שנרכשות בפריפריה, הדרישה לתשלום של 100 אלף שקל ממקורות עצמיים של הלקוח, מביאה בחלק מהמקרים לכך שההון העצמי הכולל את המענק, מהווה חלק גדול יחסית ממחיר הדירה.

בהתאם לנתונים אלו ובמטרה להמשיך ולחזק את יישובי הפריפריה החליט הפיקוח על הבנקים להיעתר לבקשת האוצר ולתקן את ההוראה ולקבוע כי ב-30 ישובים בפרפריה, בהם ניתן המענק לרוכשי דירות במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, יוכל הבנק לאפשר לרוכשים לשלם 60,000 שקל ממקורותיהם העצמיים כך שההון העצמי בתוספת המענק יעמוד על 100,000 שקל או למעלה מזה. התיקון ייכנס לתוקף בדצמבר 2017.  המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר: "ראינו לנכון לסייע ללקוחות בפרפריה והחלטנו להכיר במענק המיוחד שהם מקבלים מהמדינה כחלק מההון העצמי שלהם. לצורך כך התאמנו את דרישות הפיקוח מלקוח הרוכש דירה בפרויקט מחיר למשתכן, באופן שאינו מגדיל את הסיכון לתיק האשראי לדיור של הבנקים או ליכולתם של הלקוחות לעמוד בהחזר ההלוואה".ראש מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי: "אנחנו ממשיכים להיות קשובים לצרכים של זוכי תכנית "מחיר למשתכן" ומנסים להקל עליהם ככל הניתן בדרך לדירה הראשונה. בעקבות מספר פגישות שקיים שר האוצר, משה כחלון עם זוכי "מחיר למשתכן" בפריפריה נודע לנו כי ההון העצמי המינימאלי הנדרש מהווה לעתים חסם לרכישת הדירה ללא כל הצדקה. אני שמח שהמפקחת על הבנקים נעתרה לפנייתנו ובכך המשיכה להקל על הזוגות הצעירים."

נזכיר כי באוגוסט השנה שווקו 62 דירות בפרויקט באופקים במחיר של החל מ-527,141 שקלים לדירת 100 מ"ר - הוזלה של כ-25% ממחיר דומה בשוק. ביולי השנה שווקו 114 דירות בבשכונת האקליפטוס בבית שאן במחיר של 452,207 שקלים לדירת 100 מ"ר - הוזלה של 33% ממחיר השוק. בספטמבר השנה שווקו 328 דירות במתחם עיר היין באשקלון במחיר של החל מ-930,141 שקלים לדירת 100 מ"ר - הוזלה של 23% ממחיר השוק.

**במאי 2016. באוצר ובבנק ישראל עדכנו אז כי הבנקים רשאים לחשב את יחס המימון של ההלוואת המשכנתא בהתבסס על הערכת שמאי במקום על מחיר הרכישה בפועל. משמעות הצעד היא שרוכש במחיר למשתכן יקבל הלוואה של 75% על מחיר הדירה לפי הערכת שמאי וכיוון שמדובר במחיר למשתכן, המחיר אותו ישלם הרוכש בפועל הוא נמוך יותר באופן משמעותי. כלומר אם הדירה שווה מיליון שקל לפי הערכת השמאי אך הרוכש ישלם בפועל רק 800 אלף שקל, אז הרוכש רשאי לקבל הלוואה של 75% מהערכת השמאי שזה 750 אלף שקל (במקום הלוואה של 600 אלף שקלים לפי מחיר הרכישה הפועל) אלא שמינימום ההון העצמי שהיה נדרש ממנו נקבע על 100 אלף שקלים (ובחלק גדול מהעסקאות זה ההון העצמי הנדרש). כעת, לגבי עסקאות בפריפריה - המינימום הזה יורד.       


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

79 תגובות ב-46 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
46 אתם רציניים? 18/11/2017 20:54 כלומר העלאת הסיכון באופן מהותי. ומסוכן! (ל"ת)
45 רוטשילד 17/11/2017 07:05 שנקין
לכחלון אנחנו הצעירים רוצים דירה בזול בשנקין בתא כי נגמר לנו הכסף על בילויים ונהנתנות לא רוצים דירה בחריש או דימונה
44 דוב 15/11/2017 18:44 מחשבון לזכאות למשכנתא
האתר www.zakaut.com מציע מחשבון אונליין שמתבסס על נתונים אישיים של שנות נישואין, מספר ילדים ועוד לקביעת סכום המשכנתא שתוכלו לקבל ברכישת דירה ראשונה. זוכי מחיר למשתכן גם כן זכאים למימוש הטבה זאת. קחו בחשבון, בהצלחה!
43 אבישג 15/11/2017 08:24 כחלון נחוש לדאוג לחסרי הדיור
הוא יצליח בסוף. כבר יש סימנים לכך במדינת תל אביב
42 יוני 15/11/2017 07:44 דור העתיד
כל הכבוד לשר האוצר כחלון שנלחם בעקשנות נגד כל האינטרסנטים ודואג לדור הצעיר שהוא העתיד
41 מחיר למשתכם=חזירות 14/11/2017 23:14 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
40 כלכלן 14/11/2017 22:33 סולם גנבים למחירי בועה
המיתון בשער
39 כלכלן 14/11/2017 22:32 סאב פריים על מלא (ל"ת)
שמטוב 15/11/2017 08:45 כלכלה מטורפת. מי שיכול שיעביר את כל כספו אל מחוץ לארץ
כדי שהקריסה לא תהיה אצלו בבית.
38 מאיר פ 14/11/2017 16:50 הבלוף
בנתיים הבנקים העלו את הריבית כמו בשוק האפור וסוג צריך לדלם 6-7 אלף שקל לחודשיאלה רמאים לכו הביתה
37 בן אהרון 14/11/2017 15:05 מחיר למסתכן התמים שכרגיל בסוף ישלם על הכל. (ל"ת)
36 משה 14/11/2017 14:59 משה כחלון השר הכי חברתי היחיד שעובד
למען זוגות צעירים ,לא סופר קבלני בועה. אינטרסנטים וטוקבקסטים בתשלום. עובד חזק ,ריסק את קרטל הסלולאר,ריסק את קרטל הדיור עכשיו יתפנה לקרטל הבנקים. 30 מנדטים קל.
35 זיו 14/11/2017 14:54 חדווה בר המפקחת על הבנקים הבינה שהבועה התפוצצה
אישרה שהבנקים ערוכים לכל תרחיש,גם קריסת מחירים 50% פשוט הקבלנים יביאו כסף מהבית. וימכרו להם דירות בהוצאה לפועל ,הציבור מחכה לקריסה.
34 תתחיל לחשוב כחלון 14/11/2017 14:41 כחלון מביא חורבן על הכלכלה הישראלית. מוריד מחיר ומעלה מ
מיתון
33 המדינה הזאת רק בלאגן 14/11/2017 14:20 אם הייתי אדם בריא לא הייתי נשאר במדינה הזאת אפילו שנייה
כסף לא מאפשרים לך להרוויח כאן ואתה נרדף יום ולילה ......
32 נכון או לא? 14/11/2017 14:19 שמים כל המשקל על נדלן הישראלי,זה לא התאבדות? (ל"ת)
31 יש ר א לי 14/11/2017 12:21 כחלון כשלון
זוג שאין לו הון עצמי יקח משכנתא בסכום גבוה כמעט כל מחיר הדירה, יגור 4 שנים לפחות בשכירות עד שיקבל את הדירה. איך בדיוק ישלמו שכירות ומשכנתא ביחד? תכנית מחיר למסתכן עולה הון ודופקת את כולם, כחלון הדביל לא מבין? שיתן מענק לדירה יד 2 מוכנה למגורים וזהו. פופוליסט ושר אוצר גרוע.
גגג 14/11/2017 13:59 שאתה קונה אצל קבלן אתה לא מחכה? יאללה סע. (ל"ת)
אין שכל אין דירה.. 14/11/2017 14:44 כשקונים יד 2 לא מחכים... (ל"ת)
30 ג 14/11/2017 12:06 יפה מאד. כל עוד זה מוחרג אך ורק לדירות במסגרת "המשתכן".
כל עוד נותנים החרגות במימון אך ורק בתוך מחיר למשתכן שהרי מדובר בדירה ראשונה אז זה בסדר וראוי . הייתי מציע להעלות את רף ההון העצמי לדירה שניה ומעלה , דהיינו לדרוש מכל מי שמבקש לרכוש דירה שניה להביא מכיסו לפחות 60% מימון.
בן אהרון 14/11/2017 15:04 אפשר במקום הקנס לא לאפשר רשום דירה נוספת למי שיש דירה.
זה מאד פשוט אבל שר האוצר מונע ממניעים לא ברורים עם הרצון האובססבי שלו להעניש את המשקיעים שקנו דירות הרבה לפני הוא עלה לגדולה.
29 זיו 14/11/2017 12:02 איזה מגעילים אתם גם....
מורידים מחירים ועוזרים לזוגות צעירים לקנות ביית שיהיה להם קורת גג משל עצמם ואתם הגזלנים למיניהם שרוצים רק להרוויח מהשכירות של הצעירים מקנאים שסוף סוף יש מי שעוזר לעם החלש. לא יעזור לכם כלום כי משמיים אתם הערב רב תיפלו זה אני מבטיחה לכם שיקרה לכם או בכסף או בתרופות
בן אהרון 14/11/2017 15:07 למה לא מדברים נגד הבנקים? הריבית יותר גדולה מהשכירות !!
ציבור גדול שסובל מחוסר הבנה ומתנהל הצורה כל כך חסרת אחריות, בסוף יצטרך לשלם את המחיר. שר האוצר לא יבוא לעזור לאף אחד, שלא יהיו לאף אחד אשליות.
שמטוב 14/11/2017 12:38 במקרה של משבר כלכלי כל אזרחי ישראל ישלמו
ראה מה קרה בעולם כאשר בארצות הברית מכרו דירות לאנשים שלא מסוגלים לשלם משכנתאות. קרה אסון הסאב פריים. כעת משה כשלון מנסה להציל את עצמו כי האסון יקרה רק עוד מספר שנים. מי ישלם על משבר דמוי סאבפריים ? כל אזרחי ישראל ושנים רבות ישלמו.
' 14/11/2017 12:50 משבר כלכלי יבוא בגלל אנשים כמוך שלקחו משכנתאות אשר
בשקלים הרבה יותר גבוהות מאלו במחיר למשתכן....אתה לא יודע זאת עדין אבל אנשים כמוך הם אשר יביאו למשבר ולא זוכי למשתכן.
שמטוב 14/11/2017 13:52 תודה שאתה מיידע אותי מה עשיתי ומה אני משלם
מה הייתי עושה בלעדיך. ולגופו של עניין: אנשים חסרי מימון עצמי הם אנשים ללא יכולת לשלם משכנתא. זה הסיפור של משבר הסאבפריים. נתנו הלוואות למי שאין להם כושר השתכרות עד שהעסק של משכנתאות קרס והפיל את הבנקים הגדולים אמריקה.
28 רועי 14/11/2017 11:58 מחיר להסתכן מלכודת דבש
המדינה בלחץ לא קונים אז כחלון מנסה להזריק חמצן לשוק המת פשוט אסון סבבבבבב פרייים תוצרת ישראל
ב 14/11/2017 12:12 שטויות. הסיכון הגבוה במשכנתאות הוא בשוק הרגיל ולא במשתכ (ל"ת)
רועי 14/11/2017 13:06 תוכנת תחזוק הבועה
השקר הגדול התוכנית של כחלון זה לא לעזור לצעירים התוכנית של כחלון ושל ממשלת ישראל זה להמשיך לתחזק א ת הבועה כחלון לא רוצה שהבועה תתפוצץ במשמרת שלו.... וזאת ההוכחה תוכנית למשפרי דיור .... אדון כחלון חושב שהציבור טיפש הוא לא מבין ששום דבר לא יעזור עם ישראל כבר ל א חמור ולא פרייר.....מחיר למשתכן עבודה בעניים של הממשלה בשביל להמשיך לנפח את הבועה עושים הגרלות בשביל מחיר של לפני שנתיים ונותנים לנו מתנה 90 אחוז משכנתה בשביל שאיך כחלון אומר אנשים יקפצו מהגגות מהגגות לפי דעתי אסור לקנות גם במחיר למשתכן עד השהבועה תתפוצץ.....מליון וחצי לדירה 3 חדרים זה לא לעזור לצעירים זה לעזור לעשירים ....ואם אתה צעיר ולא עשיר כחלון עוזר לך לקפוץ לתהום.....ועכשיו כחלון המציא תוכנית חדשה למשפרי זאת ההוכחה שהתכנית היא לא לעזור לצעירים ....כחלון ממציא הגרלות אך ורק בשביל שהבועה לא תתפוצץ .....אבל שום דבר לא יעזור הפיצוץ קרוב מתמיד......עכשיו אתם מבינים למה כחלון עשה את התוכנית.....
27 ל 14/11/2017 11:47 כחלון!דבר ראשון חייב להחזיר אמון המשקיעים וביטול מס ד3 (ל"ת)
26 בן אהרון 14/11/2017 11:46 שנתיים ועדיין מנהלים מחסור !!! מוכרים קרקע רק לזכאים !!
מה עשו בשנתיים האחרונות לפתוח את השוק ולספק עוד דירות ? כלום !!! ממשיכים לטפטף דירות רק לזכאים שהם 15% מהשוק. לכל יתר השוק אין דירות כבר שנתיים !!! ולא מבינים למה מחירים לא יורדים !! כי שר האוצר מחזיק אותם בכוח למעלה בכך שמייבש כבר שנתיים את השוק העיקרי !!!!
25 אין בהצעה הזאת כלום. 14/11/2017 11:41 חוץ ממינוף חסר אחריות והגדלת ההחזר החודשי (ל"ת)
24 עבדים למדינה ולבנקים 14/11/2017 11:29 .דירה של 500.000 מוכרים במליון ולמעלה ...
ככה הימין דואג לעם שמשלם מיסי רצח..דרך אגב על מה גובים ארנונה ???? על מה משלמים ביטוח לאומי ??? זה מס כפילות למס הכנסה.
בן אהרון 14/11/2017 15:10 רוב הציבור הגדול לא מבין את הספין של שר האוצר.
אחרי שיבינו זה יהיה מאוחר מידיי.
23 יערה 14/11/2017 11:27 ליבי עם אלה שרכשו במחיר בועה
ויפסידו מאות אלפי שקלים ,לא מרחמת על הקבלנים,הם מרופדים יופי עם חשבונות בנק. עשור של מחירי בועה ,הגיעו לסופם כל בלון סופו להתפוצץ.
22 שי 14/11/2017 11:24 מחירים ייחתכו 40% הסוף התהליך
הבנקים הבינו שהבועה התפוצצה. ומחבקים את מחיר למשתכן,השוק הפרטי בקיפאון,ייטמר לזכותו של כחלון פתר את משבר הדיור ,קיבל מנדט מהעם ועמד בהבטחה.
21 איציק 14/11/2017 11:23 התאחדות קוני הארץ
אם למישהו יש ספק, כחלון, ראש מטה הדיור, המפקחת על הבנקים והמערכת הבנקאית בראשות בנק ישראל, לא "קשובים לצרכים" שלכם ולא פועלים על מנת להקל ולסייע לכם. הם פשוט פועלים על מנת להזרים עוד כסף כחוב שאתם תקחו כדי לתחזק את השיטה. כי אם לא תקחו הלוואות לא ייווצר כסף וזאת בעיה...
IM 14/11/2017 11:54 מדוייק.. (ל"ת)
20 שוש 14/11/2017 11:22 כחלון אנחנו מחזקים אותך המחירים בנפילות חדות
שני הילדים הבגרלות מחיר למשתכן. אין סיכוי שירכשו מקבלן פרטי,חוסכים מאות אלפי שקלים,למה שנפרנס קבלן עם רווח עתק. המענק לפרפריה משמעותי,כשמדובר בזוגות צעירים.
בן אהרון 14/11/2017 11:51 מילים לחוד ומעשים לחוד. עושה הכל שהמחירים לא ירדו.
אם ירדו, ההנחות בתוכנית למשתכן יקטנו או יעלמו לגמרי !!!! אז שלא יהיו אשליות: עושים הכל שהמחירים לא ירדו. מטפטפים דירות רק לתוכנית, לכל יתר השוק לא מכרו קרקע כבר שנתיים !!! עם כזה מחסור, המחירים לא יכולים לרדת.
ג 14/11/2017 12:06 למקרה שלא קראת- המחירים בת"א נפלו ב-7% במכה ברבעון
האחרון ביחס לאשתקד...תתעורר.
בן אהרון 14/11/2017 15:11 תל אביב זו בועה והיא לא רלבנטית לרוב הציבור. (ל"ת)
19 איזה מקומות אקזוטיים 14/11/2017 11:17 קריית ארבע, מעלות תרשיחא, ערד,
סכנין, נפש יהודי הומיה. חוזרים לשנות ה 50 שם דחפו את העולים המזרחיים לפריפריה. כעת כחלון טוב הלב דוחף את המסכנים חסרי הדירות להיות דור שלישי לעוני וחובות ואסירי משכנתא בחורים שהוא החליט שהם תריכים לגור ברור שיש שם שפע של משרות שמחכות להם. כדברי הרכש החדש של המחנה הציוני גבאי הגימיק המרוקאי שצריך לסגור מפעלים שמשלמים שכר מינימום. אז כנראה מחכים לקונים עם משרות בשכר גבוה. מגבות ערד אולי יפתח שם שוב ממשלה של מפגרים
18 רוחמה 14/11/2017 11:14 מקומות פח
בעד שום הון שבעולם לא הייתי עוברת לשם, מקומות מוזנחים עם פשע עוני ולכלוך
נועם 14/11/2017 12:07 שטויות במיץ עגבניות. אני תושב עפולה
נכון שיש מקומות טובים יותר שגם עולים הרבה יותר אבל עדיין אפשר בעפולה למצוא במחיר שפוי דירה טובה בסביבה טובה. ולגבי עבודה יש מספיק עבודה בהייטק במגדל העמק, ביוקנעם ועכשיו עם הרכבת אין שום בעיה להגיע בזמן סביר גם לחיפה. אז תמשיכו לחיות בקופסאות קטנות וצפופות בתל-אביב עם זיהום אוויר וליכלוך ברחובות העיקר שאתם גרים במרכז.
אז לך תשלם כפול 14/11/2017 11:28 680 אלף שח לדירה חדשה בעפולה. אותה דירה במרכז 1.8 מליון (ל"ת)
שמטוב 14/11/2017 12:33 לפי זכרוני גם המכירות בעפולה לא מזהירות. מצב גבולי.
נדמה לי גם (מזכרוני) שערבים מהסביבה לוטשים עין לדירות בעפולה, נראה מה יקרה בנדון. לפחות לגבי ערבים --- אין להם בעיות פרנסה קשות בעפולה כי מלכתחילה בעלי הכושר הגופני עובדים מחוץ לאיזור מגוריהם.
בן אהרון 14/11/2017 15:12 הדירות עוד יעמדו ריקות. לכל אלה שמתכננים להשכיר !!! (ל"ת)
17 יופי טופי 14/11/2017 11:13 אולי סוף סוף הבן שלי יצליח לקנות דירה במצפה רמון
רק איך יגיע לעבודה בתל אביב?
יש גם חריש 14/11/2017 13:59 יש חריש- 40 קמ מהרצליה=זו עיר העתיד=מזג אוויר נפלא
בסמוך ל כביש 6
16 ישראל ישראלי 14/11/2017 11:13 הבה נראה שמאי שעושה שקר בהערכתו וקובע שלא מחיר הקניה (ל"ת)
15 כל הכבוד 14/11/2017 11:13 ההקלות אפשריות כי כחלון ריסק שם את מחירי הדירות ל700000 (ל"ת)
14 מזכיר את ארה"ב 14/11/2017 11:12 גם שם נתנו 100% משכנתא. כחלון פחות נדיב מארה"ב
מעניין איך תושבי הפריפריה יחיזירו את החוב . מה השלב הבא יעלו להם את ההבטחת הכנסה ל 7000 ש"ח לחודש?
' 14/11/2017 12:52 הסיכון הוא מאנשים כמוך שבש"ח לקחו משכנתא הרבה יותר
גבוהה מזוכי למשתכן , אז מי אתה שתאשים אחרים?
13 דודו 14/11/2017 11:11 בעצם מדובר בהורדת ההון העצמי
מוכרים לאנשים דירה שאין להם מספיק הון עצמי עליה. ככה האוצר ממשיך למכור את הדירות שלו במחיר גבוהה לאנשים בלי כסף
12 אסון 14/11/2017 11:10 עכשיו משלם המיסים מממן גם את שוק הנדלן
לא רק דרך הפנסיה עכשיו גם דרך המיסים שלי, לא יאמן. העיקר לתדלק לבנקים את המשכנתאות ולקבלנים את הדירות. המעמד הכי נחות במדינה פה זה להיות אזרח משלם מיסים, עצוב.
11 לפנק לפנק 14/11/2017 11:10 מסתבר שלא רק בנק לאומי יודע לפנק גם כחלון .
שוחד בחירות כזה לא מספיק. שיתן להם גם מכונית
10 ו 14/11/2017 11:09 לא יעזור הכל נופל ומתרסק.כחלון חייב לעשות הכל כדי
להחזיר את המשקיעים ומהר ללא מס דירה שלישית וללא תנאים מוקדמים לפני שכל משפחת ישראל תפשוט רגל והכלכלה תתרסק . ביטול מיסים והתנצלות מצד כחלון על שפגע במשקיעים זה צעד ראשון ודחוף להחזרת הנכס הכלכלי הכי חשוב -המשקיעים בנדלן
בן אהרון 14/11/2017 11:54 במקום להשקיע בארץ, שלחו אותם להשקיע בחול: שיא האיוולת.
מה כבר אפשר לצפות משר אוצר לא מקצועי שלא מבין באמת בכלכלה. הוא כל כך לא מבין שהוא מרשה לעצמו לדחות את העיצות של ראשי בנק ישראל.
חחחחחחחחח 14/11/2017 11:48 חחחחחחחחחחחח (ל"ת)
9 כלכלת בחירות 14/11/2017 11:08 לא עדיף כבר לשלוח את כל הלוזרים להתנחלות?
רציתם טראמפ כדי שלא יפריע להתנחלויות קיבלתם טראמפ תשלחו את כולם לגור באריאל, שערי תקווה ואלעד
אלי תל אביב 14/11/2017 13:00 טיפש מטופש שכמוך! מי ששירת צריך לקבל מענק גדול.
משרתים בצבא ולא משתמטים. איך יקנו דירה?
אתה לא מתבייש? 14/11/2017 12:26 חיילים משוחררים וזוגות צעירים ללא הון, לוזרים?
צעירים בתחילת דרכם שאין להם סיכוי לחיים טובים בגלל שלא הספיקו לייצר הון עצמי, אתה קורה להם לוזרים יא יצטו ארצישראלי דוחה סוציומט שכמותך
ג 14/11/2017 12:08 אתה זה שתהיה הלוזר הגדול..המחיר בת"א כבר נפל 7%,
בהרצליה 10% וזה רק הסיפתח...נראה אותך מדבר על לוזרים כאשר שווי המימון שלך יעלה על שווי הנכסים.
8 מני 14/11/2017 11:07 עובדים עלינו
המחירים בפריפריה, איפה שאין עבודה איכותית ואין כח קניה צריכים להתנפץ. עושים קומבינה על הקונים שם, מוכרים להם דירה במחיר א, שישלמו עליה משכנתה במחיר א, אבל בגלל שהם עניים מידי בשביל מחיר א נותנים להם לקנות עם הון עצמי של מחיר ב. ככה משרד האוצר יכול להמשיך למכור דירות במחירים לא ריאלים. אפשר לומר שמדובר במכירת דירה עם הון עצמי של 10-20%
בן אהרון 14/11/2017 15:15 זה ברור אבל הקונים התמימים לא מבינים ולא עושים חשבון (ל"ת)
7 הפריפריה 14/11/2017 11:06 מטרת מחיר למשתכן היא להעביר את כולם לפריפריה
אין שום הבדל בין מחיר למשתכן ומע"ם 0 של מר כשלון לפיד רק שבמחיר למשתכן "הפיקוח הממשלתי" מכוון את כולם לפריפריה ביבי כבר אמר פעם שהדבר הטוב שיצא לעם ממצוקת הדיור היא שזה מחזק את הפריפריה. רק שכחלון וביבי יודעים לעטוף את סוכריית הרעל הזאת באריזה מנצנצת. חובות צריך להחזיר ומה יש בדיוק לחפש בפריפריה אחרי שביבי לקח הטבות מס מהם והעביר למתנחלים. ככה יוצרים בועת נדלן בפריפריה
6 שדגכשדגכ 14/11/2017 11:04 כשהם יתקשו במשכנתא אסור יהיה להם למכור?
או שיחייבו אותם למכור וזה יהיה אפשרות בריחה מההתחייבות לא למכור?
בן אהרון 14/11/2017 11:54 זה ברור שיהיו הרב פשיטות רגל. (ל"ת)
5 תומי 14/11/2017 11:02 מנסים להזרים קונים לשוק מת (ל"ת)
4 סמי 14/11/2017 11:02 זה מתייחס רק לרשימה סגורה בפריפריה
ששם המחירים עוד ירדו בחצי בונים שם המון ואין קונים, יש שם איזורים שלמים ריקים בלי קשר למחיר למשתכן שימו לב למשל שכל הפמפום של עיר הבה"דים בדרום הייתה הונאה, כרמי גת למשל זו עיר רפאים, בפועל אף אחד לא רוצה לגור שם. תהיה שם קריסה רצינית
שמטוב 14/11/2017 11:29 אין קונים כי משה כשלון בונה דירות רפאים. דירות ללא
מקומות עבודה קרובים. את הבעיה הזו לא יפתרו בהוקוס פוקוס. אמרתי מזמן: חסרי דיור ישארו ללא דירה וללא כסף כי השר משה כשלון מעודד אותם לקנות דירות שלא ישמשו למגורים.
3 משה 14/11/2017 10:54 תענוג- ככה בונים סאב פריים! (ל"ת)
2 דודי השוכר 14/11/2017 10:53 תדאגו קודם שיהיו חלונות בדירה.
הקבלנים בונים זבל כדי להבריח את הזוכים
1 שמטוב 14/11/2017 10:42 השר משה כשלון מעין לנו גירסה חדשה של משבר המיינפריים
בארצות הברית. כאשר הבנקים נתנו משכנתאות למי שלא מסוגל לשלם משכנתאות. משה כשלון הוא שר האוצר הכי גרוע שהיה למדינת ישראל. יכניס את ישראל לתוך בוץ עמוק רק כדי להציל את עצמו. חוסר אחריות.
ג 14/11/2017 12:09 שטויות. זה מוחרג אך ורק לדירות למשתכן, אתה צריך
לדאוג יותר דווקא מאלה שלקחו 75% ומשקיעים שלקחו 50% על דירות במחיר מלא ומישכנו את חייהם לטובת מספר נכסים...מימון לזוכי מחיר למשתכן זו הדאגה האחרונה שלך.
שמטוב 14/11/2017 11:25 * סאבפריים.
הכניס את כל העולם לבוץ. שיצר חובות למדינות שלא ברור אם יפרעו.
כל הכבוד כחלון 14/11/2017 11:10 כחלון עננק רק אספני הדירות הם הסכנה לסאבפריים בישראל (ל"ת)
שמטוב 14/11/2017 11:23 עוד כבוד כזה ואבדנו. כחלון=כשלון. (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש