שוק קפוא - חברת הנדל"ן שמציגה ירידה מתמשכת במכירת דירות

כמות הדירות שמוכרת פרשקובסקי ממשיכה לרדת בדומה לסנטימנט בשטח
 |  (28)
נדל"ן, צילום: GettyImages IL
חברת הנדל"ן פרשקובסקי דיווחה ביום חמישי האחרון על נתוני המכירות של יחידות דיור בחודש אוקטובר, לפיהם ההאטה במכירות נמשכת. בחודש אוקטובר האחרון פרשקובסקי מכרה 9 יחידות דיור בסך של 18.3 מיליון שקל, וזאת לעומת 23 יחידות בסך 33.1 מיליון שקל שרשמה בחודש ספטמבר. לשם השוואה, באוקטובר של השנה שעברה מכרה פרשקובסקי 20 יחידות דיור בהיקף של 34.2 מיליון שקל.
אם נבדוק חודש נוסף לאחור, באוגוסט האחרון מכרה פרשקובסקי 73 יחידות דיור בסך 84.9 מיליון שקל, לעומת 105 יחידות דיור בהיקף של 125 מיליון שקל שמכרה ביולי. לשם השוואה, ביולי של 2016 החברה מכרה 115 יחידות דיור בהיקף של 162.6 מיליון שקל. בשורה התחתונה, חברת הנדל"ן פרשקובסקי, כמו חברות נוספות כמו דמרי, אפריקה מגורים ועוד שרשמו ירידה דו ספרתיתי במכירת דירות ברבעון השני, יעמדו למבחן גם הרבעון הזה.
נזכיר כי לפי נתוני האוצר, כמות הדירות שנמכרו בחודש יולי ירדה ב-6% לעומת החודש הקודם וב-9% לעומת יולי של השנה שעברה. הירידה ברכישות הביאה לירידה של כ-12% בהתחלות הבנייה במחצית הראשונה של השנה לעומת המחצית הראשונה של 2016. 
למרות ההאטה המתמשכת, המנכ"ל הנכנס, שרון פרשקובסקי, הסביר בספטמבר האחרון ל-Bizportal TV: "ירידת מחירים תורגש ברגע שקבלנים, יזמים יהיו עם מלאי גדול של דירות לא מכורות ולא תהיה להם ברירה להוריד מחירים. בשלב זה אני לא רואה שזה המצב". (לכתבה המלאה)
תגובות לכתבה(28):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    לא קונים דירה במחירי בועה!!
    קובי 07/11/2017 22:44
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא קונים דירה במחירי בועה!! חפשו אותנו בפייס
    סגור
  • 21.
    כדי להתחיל למכור דירות הקבלנים חייבים להוריד מחיר לפחו (ל"ת)
    יש 07/11/2017 14:20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • כל הדירות החדשות נמכרות כבר בשלב ההייתר ובשלב השלד (ל"ת)
    אין דירות במלאי 10/11/2017 15:36
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 20.
    מחפש דירה בפרשקובסקי
    דניאל 07/11/2017 09:59
    הגב לתגובה זו
    4 3
    ל מה כולם מדברים כאן? איזה מלאי איזה דירות? מי שימצא לי דירה בפרשקובסקי לאכלוס בשנה הקרובה אני מתחייב לשלם לו תיווך .לא צוחק!!
    סגור
  • 19.
    השוק מת, המלאי עולה, האשראי לוחץ ההתרסקות באוויר (ל"ת)
    אדם 06/11/2017 12:43
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • 18.
    החבריי לא קולטים
    משה 06/11/2017 12:09
    הגב לתגובה זו
    4 3
    טיסות הכי מבוקשות - לווקוסט קפה הכי מבוקש - כופפיקס אז אולי גאונים מפרשקובסקי יתחילו לבנות דירות בפחות מ2 מיליון שקל???!!?!
    סגור
  • 17.
    יש הנחות הם מפחדים לפרסם אבל מחיר למשתכן חתך להם ברווחי
    רן 06/11/2017 11:27
    הגב לתגובה זו
    7 1
    הם בלחץ אדיר,מינוף גבוהה כל זוגות צעירים ומשפרי דיור במחיר למשתכן,שברו מחירי שוק הנחות 500 אלף ,משקיעים בכלל ברחו מהשוק. הציפו את השוק בדירות ,מס דירה שלישית . עשה את העבודה,עכשיו שישארו עם פרוייקטים רייקים.
    סגור
  • 16.
    לא קונים דירה במחיר בועה!
    לא יעזור 05/11/2017 12:14
    הגב לתגובה זו
    33 4
    השעון מתקתק, גם אנגליה מעלה ריבית ומצטרפת לארה"ב שהעלתה ריבית שלוש פעמים מסוף שנת 2016!! המשכנתאות בארץ רועדות מפחד!!
    סגור
  • 15.
    תנוח דעתכם
    דייר מרוצה 05/11/2017 11:21
    הגב לתגובה זו
    4 29
    כל המחוסרי דיור והפחדנים יכולים להמשיך לחלום על קריסות וירידות של עשרות אחוזים במחירים. מצבה של פרשקובסקי מעולם לא היה טוב יותר בפרוייקטים בבניה שעדיין לא הסתיימו יש להם בסך הכל כ55 יח"ד למכירה!!! בפרוייקטים שאמורים להתחיל בחודשים הקרובים ולהסתיים עוד כשנתיים וחצי ,יש להם בסך הכל עוד כ150 יח"ד למכירה בשוק בחופשי. . כל שאר הדירות כבר הוגרלו במסגרת מחיר למשתכן. אז אולי ,רק אולי... הדרך לדירה היא הצלחה שלכם ולא קריסה של כולם מסביבכם.
    סגור
  • אתה ממשיך לפמפם קשקושים
    תומי מהשיכון 05/11/2017 13:43
    הגב לתגובה זו
    14 1
    אז אולי תנוח דעתך?
    סגור
  • טען עוד
  • מה אתה מקשקש
    שלום 05/11/2017 12:44
    הגב לתגובה זו
    17 2
    עוד מעט הבנקים סוגרים את הברז
    סגור
  • 14.
    תורידו מחירים אולי תמכרו יותר (ל"ת)
    אחד העם 05/11/2017 11:20
    הגב לתגובה זו
    15 1
    סגור
  • 13.
    הקבלן מתעקש לא להוריד במחיר אז לא מוכר
    חיים 05/11/2017 11:12
    הגב לתגובה זו
    23 2
    בקרוב ירידה חדה במחירי הדירות
    סגור
  • 12.
    תלמדו לקרוא דוחות
    אנליסט שוק ההון 05/11/2017 10:58
    הגב לתגובה זו
    4 12
    אני מציע לכל .,"הנשמות הטובות" לא להתלהב... הכתב שכח רק לציין שיותר מ1000!!! מהדירות הם דירות שכבר הוגרלו במסגרת מחיר למשתכן. כך שלמעשה הם כבר מכורות ויש אלפים שעומדים בתור עבור כל משתכן שיבטל את הזכייה שלו.מה שאומר שפרשקובסקי צריך למכור קצת יותר מ300 דירות עד סוף שנת 2020 שזה המועד שהם אמורים .לסיים את הפרוייקטים .בחשבון פשוט ,זה 8 דירות בחודש בכל הפרוייקטים ביחד. אז איך אומרים...שלא יעבדו עליכם!!!!
    סגור
  • 11.
    קריסת הנדלן תגיע משוק ההון
    כלכלן 05/11/2017 10:19
    הגב לתגובה זו
    30 2
    מאחר ושוק ההון משקף את מצב החברה ממש און ליין בניגוד לחברת נדלן פרטית, אנו נראה את הקריסה בשידור ישיר. כולן ממונפות עד צוואר, כל עוד היה תזרים להחזיר חובות הכל טוב כאשר המוזיקה נעצרת מי שלא תפס כיסא יפול! לא לוקחים משכנתא בשוק בועה!
    סגור
  • 10.
    כולם רוצים להפיל את הקבלנים וכולם רוצים דירות (ל"ת)
    יותר הזוי מזה אין 05/11/2017 10:12
    הגב לתגובה זו
    14 3
    סגור
  • 9.
    על הבורסה אי אפשר לשקר
    איציק 05/11/2017 10:03
    הגב לתגובה זו
    24 0
    המלאי של פרשקובסקי עלה ב 31 דירות בחודשיים
    סגור
  • 8.
    פרשקובסקי מכר 9 דירות בלבד חודש שעבר
    תומי מהשיכון 05/11/2017 09:53
    הגב לתגובה זו
    36 2
    ומלאי של 1329 לא מכורות לא מרגש אותו? חח אני בספק.. תתחיל לכסח מחירים, אתה רואה שאף אחד לא מגיע.. הוא עוד יבקש למכור את הדירות במחיר למשתכן בשוק החופשי כי אין מצב שישחרר את כל המלאי הזה.
    סגור
  • תנוח דעתך
    דייר מרוצה 05/11/2017 11:16
    הגב לתגובה זו
    3 21
    כל המחוסרי דיור והפחדנים יכולים להמשיך לחלום על קריסות וירידות של עשרות אחוזים במחירים. מצבה של פרשקובסקי מעולם לא היה טוב יותר בפרוייקטים בבניה שעדיין לא הסתיימו יש להם בסך הכל כ55 יח"ד למכירה!!! בפרוייקטים שאמורים להתחיל בחודשים הקרובים ולהסתיים עוד כשנתיים וחצי ,יש להם בסך הכל עוד כ150יח"ד. כל שאר הדירות כבר הוגרלו במסגרת מחיר למשתכן. אל תדאגו לפרשקובסקי,תתחילו לדאוג לעצמכם
    סגור
  • "כל המחוסרי דיור והפחדנים ..."
    תומי מהשיכון 05/11/2017 13:41
    הגב לתגובה זו
    7 1
    קודם כל רגע של עברית: כל מחוסרי הדיור, תלמד להשתמש בה' היידוע. דבר שני, הפחדן היחיד פה זה אתה, שרכש דירה וכרגע משקשק שערכה יירד. לציבור שאין דירה אין מה לפחד.. הוא לא משלם משכנתא חונקת על 4 קירות בטון ב 2 מיליון שקל. אז שיהיה לך בהצלחה, הדאגה הכי טובה במדינה הזו למי שאין דירה - זה להמשיך לא לקנות ;)
    סגור
  • 7.
    זה עוד כלום
    רונן 05/11/2017 09:52
    הגב לתגובה זו
    27 1
    אין קבלן שלא חווה ירידות במחירים, הם פשוט מתעקשים שהביקוש יחזור נגלה מי לא הפנים את שינוי המגמה בבוא הקריסות
    סגור
  • 6.
    יחס הון למאזן 14%...
    אנניטו 05/11/2017 09:40
    הגב לתגובה זו
    29 1
    ממונפים עד לצוואר.
    סגור
  • 5.
    1329 במלאי 9 נמכר בחודש...
    ג'קי 05/11/2017 09:36
    הגב לתגובה זו
    32 0
    והוא אומר שירידת מחירים תתרחש רק כאשר המלאי יהיה גדול... בקצב הזה גם אם הוא מפסיק לבנות רק ב2030 הוא מחסל המלאי...
    סגור
  • מה שרשמת פשוט גדול!
    יצחק 05/11/2017 13:38
    הגב לתגובה זו
    6 1
    העיקר הוא הקבלן מגיב שאין לו במלאי דירות, כל הפמפומים על מחסור בהיצע כבר לא עבדים על העם. 88 אלף דירות למכירה ביד 2 מעל ל100 אלף דירות שבנייתן הסתיימה וטרם נמכרו . מעל ל50 אלף דירות שבנייתן התחילה. ויש עוד ועוד ועוד (כדוגמא אנשים מבוגרים שהולכים לעולם ומשאירים את דירתם, וכו׳). קיצר דירות יש כמו חול, רק אין מי שיקנה. נגמרו הפראיירים.
    סגור
  • 4.
    ריבית
    אלכס 05/11/2017 09:35
    הגב לתגובה זו
    1 20
    כל עוד ריבית בנק ישראל עומדת על 0,1 לא תהיה ירידה.
    סגור
  • 3.
    תרגיל בחשבון
    גיא 05/11/2017 09:32
    הגב לתגובה זו
    33 1
    1329 דירות במלאי, מוכרים בקצב של 9 דירות בחודש. כמה זמן עד שימכרו את כל הדירות?
    סגור
  • 2.
    מסכנים
    אבי 05/11/2017 09:31
    הגב לתגובה זו
    37 3
    הצעה קטנה ואפקטיבית. אולי כדי שיורידו מחירים ב 35%... או שייחנקו עם המלאי שלהם והחובות... ואם הבנקים חושבים להציל אותם. אז שידעו שהציבור ידרוש ועדת חקירה
    סגור
  • 1.
    מעניין
    עמי 05/11/2017 09:03
    הגב לתגובה זו
    33 0
    אם המנכ"ל מתחיל לראות סיבות להורדת מחיר.. זה קשה במיוחד כאשר עוצמים עיניים.
    סגור