הוועדה המחוזית בתל אביב אישרה את התוכנית להקמת מגדל עזריאלי רביעי

מתכננת מחוז תל אביב, נעמי אנג'ל ציינה: "התוכנית תהפוך את אחד מעורקי התחבורה העמוסים במטרופולין תל אביב לרחוב עירוני תוסס שלאורכו יוקמו בתי קפה עם נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית"
 |  (1)
תל אביב מגדלי עזריאלי, צילום: Bizportal
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב שבמינהל התכנון, בראשות דניאלה פוסק, אישרה היום (ב'), את התוכנית להקמת מגדל עזריאלי רביעי שיוקם על מתחם בית ידיעות אחרונות המיתולוגי, ויתנשא לגובה של 90 קומות, ובכך יהפוך למגדל השני בגובהו בארץ.

התוכנית מציעה להרחיב את קניון מרכז עזריאלי צפונה אל כיוון רחוב נח מוזס, והיא מתפרסת על שטח כולל של כ-40 דונם. היקף הזכויות בתוכנית הינו כ-112,000 מ"ר עבור שימושי מסחר, תעסוקה, מגורים ודיור מוגן. כ-40 קומות יוקצו עבור תעסוקה, וכן יוקמו כ-200 יחידות דיור עבור דיור מוגן, 60 דירות קטנות (עד 65 מ"ר), ו-240 יחידות דיור של כ- 100 מ' ממוצע לדירה.

במסגרת התוכנית מובטח שיפור משמעותי של המרחב הציבורי סביב הפרויקט, כולל הגדלת רוחב המדרכות מ-3 מטר ל-8 מטר, לטובת שיפור תנועת הולכי הרגל ורוכבי האופניים. במפלס הרחובות המקיפים את התוכנית יוקמו בתי קפה וכן נקבעו הוראות מחייבות לנטיעות עצים לאורך רחובות מנחם בגין ונח מוזס. כך, אחד מעורקי התחבורה העמוסים במטרופולין תל אביב יהפוך לרחוב עירוני תוסס. כמו כן, התוכנית כוללת את סגירת פירי האוורור של החניונים הקיימים באזור במטרה ליצור מרחב בטוח ונעים עבור הולכי הרגל ורוכבי האופניים.
במפגש הרחובות בגין ומוזס מתוכננת הקמת כיכר עירונית עם מקומות ישיבה מוצלים. לאורך איילון מתוכננת הקמת "אוטוסטרדת אופניים" שתגיע עד המתחם, כחלק מתפיסה עירונית כוללת המעודדת את הקטנת השימוש ברכב הפרטי ועידוד תחבורה ציבורית ושימוש באופניים באזור. כמו כן, במסגרת התוכנית יוקמו כ-200 מקומות חנייה לאופניים מאובטחים ועוד עשרות עמדות תהיינה מפוזרות במתחם.
לאור מיקומה הייחודי של התוכנית באחד מצירי התחבורה הציבורית העמוס במטרופולין, התוכנית מציעה מספר חיבורים ישירות מקומת המסחר של המגדל החדש לתחנת הרכבת הקלה של הקו האדום שעובר במתחם ותחנת רכבת ישראל. פרטי החיבור ייקבעו עם השלמת ההרחבה המתוכננת של תחנת רכבת ישראל "השלום".  



מתכננת מחוז תל אביב, נעמי אנג'ל ציינה: "בקשת קבוצת עזריאלי, בעלי המתחם, להקים את הפרוייקט, יצרה הזדמנות לשקם את מרחב הולכי הרגל, משתמשי התחבורה הציבורית ורוכבי האופניים ברחובות מנחם בגין וגבעת התחמושת, ולייצר מרחב ציבורי ראוי ואיכותי, הדוגל במתן עדיפות להולכי רגל ולמשתמשי תחבורה ציבורית. התוכנית תהפוך את אחד מעורקי התחבורה העמוסים במטרופולין תל אביב לרחוב עירוני תוסס שלאורכו יוקמו בתי קפה עם נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית - רכבת קלה, תחנות אוטובוס ורכבת ישראל".
תוכנית זו משלימה את תוכנית 'שדרת הקריה' שאישרה לאחרונה עיריית תל אביב בשיתוף משרד התחבורה לשיפור המרחב הציבורי לאורך רחוב מנחם בגין. תוכנית זו כוללת מעבר הדרגתי של ציר דרך יפו-בגין-נמיר-כביש החוף לרחוב עירוני פעיל. זאת על ידי הרחבת המדרכות, הקמת שדרת עצים נטיעת ושבילי אופניים.
התוכנית נערכה ע"י משרד משה צור אדריכלים, וביוזמת קבוצת עזריאלי.
תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מגדלים באוויר
    ר. 23/10/2017 21:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבת-ים ראש העיר שלנו הבטיח שהוא הולך להפוך את העיר שלנו למנהטן.לא יאמן.
    סגור