הלמ"ס: עלייה של 5.9% במספר הדירות החדשות שנמכרו ביוני-אוגוסט

 |  (44)
נדל"ן, צילום: Getty images Israel
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום את נתון הכמות המבוקשת של דירות חדשות לחודש אוגוסט 2017. בעוד בהסתכלות של 12 החודשים האחרונים מספר הדירות החדשות שנמכרו הינו נמוך ב-15.4% לעומת התקופה המקביל אשתקד, אך בהסתכלות של שלושת החודשים שהסתיימו באוגוסט האחרון דווקא נרשם גידול של 5.9% במספר הדירות שנמכרו ביחס לשלושת החודשים הקודמים. 
בסה"כ נמכרו 6,870 דירות חדשות בחודשים יוני-יולי-אוגוסט כאשר לאחר ניכוי הגורמים העונתיים, מסתמנת באותה תקופה עלייה של 11.8%. לפי נתוני המגמה, נרשמה עלייה של 1.4% בממוצע לחודש במספר הדירות החדשות שנמכרו בחודשים מאי-אוגוסט 2017 ,ברמה ממוצעת של כ-2,120 דירות לחודש, לאחר ירידה של 2.1% בממוצע בחודשים יוני 2017 עד אפריל 2017.
תגובות לכתבה(44):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    הופ הופ הופ
    יוני 27/10/2017 11:57
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כנסו לאתר מדלן, מקור קצת יותר אמין מ"עיתונים" ו"למס". ירידות במחיר דירות חדרים בכל הארץ... הלמס איבד את שארית האינטגריטי שלו, גוף מסואב ומושחת, ועדות החקירה בדרך.
    סגור
  • לא יודע באיזה מדלן בדקת אצלי במדלן יש דווקא עליות
    אמיר 02/11/2017 08:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מחפש דירה באזור הקריות ואני יכול להגיד לך שכאן המחירים רק עולים. גם במדלן וגם בשטח.
    סגור
  • כנס למדלן, תבדוק בכל הארץ ובמחוז המרכז (ל"ת)
    יוני 05/11/2017 22:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    fake news
    תל אביבי 23/10/2017 19:09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כניעתה של מערכת גלובס לכחלון בנושא חוק 3+ די מפתיעה. כל ביקורת על החוק בבלוגים נזרקת מיד לתחתית הרשימה ומשם החוצה. זהו fake news בהתגלמותו. אבל מה, שיהיה להם לבריאות, רוצים לשמוע רק את עצמם? - שיהיה כך, למי אכפת בעצם?
    סגור
  • 22.
    כחלון מצחקק במבוכה והצעירים בוכים על דיור שלא יהיה
    סדום ועמורה 23/10/2017 16:13
    הגב לתגובה זו
    1 4
    נתניהו וכחלון קוברים את דור העתיד שנותר ללא תקווה ומשחקים בסטטיסטיקות שיקריות . רק השמאל יביא בשורה .
    סגור
  • 21.
    בדיור זו ירידה חדה משנה קודמת נתון לא סופי השוק מת
    מתן 23/10/2017 11:28
    הגב לתגובה זו
    13 2
    כולם בורחים מהנדלן,ירידות ערך אנשים יפסידו את המכנסיים שלהם,מי שמכר קודם. הציל את ההשקעה,מי שלא הצליח יפסיד הרבה כסף ,למזלנו מחאת הדיור הצילה אותנו מרכישה מקבלן פרטי
    סגור
  • תן לי לנחש אתה לא בעל דירה
    ווקמה 23/10/2017 11:53
    הגב לתגובה זו
    2 8
    תן לי לנחש אתה לא בעל דירה וחושב שאם תפחיד מישהו ותחזןר על אותה מנטרה של קריסה ובועה המחירים יירדו.אגב גם אז לא תקנה דירה כי אתה קונה סיסמא אבל דירה בחיים לא תקנה.
    סגור
  • תן לנו לנחש קבלן לחוץ או אספן תקוע או איש מכירות
    חומוס פול 23/10/2017 16:29
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ללא עבודה ,מה שתטוח אתה מהאינטרסנטים. שהבועה התפוצצה והרווחים נחתכו ,וצריך לשלם מס הכנסה על דירות ,ומשכנתא גבוהה. וערך הדירות נחתך 40% ,ואין עבודה כי אנשים התעוררו ,ואנחנו נרכוש דירה לא מהקבלן שאתה עובד אצלו ,נרכוש בזול בזול הנחה חצי מליון שקל
    סגור
  • 20.
    אכן שינוי מגמה ... ירידה של יותר מ- 15% משנה שעברה... (ל"ת)
    ניב 23/10/2017 10:48
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 19.
    לקבלנים 50,000 דירות שהם לא מצליחים למכור
    שמואל 23/10/2017 10:23
    הגב לתגובה זו
    13 0
    שלא יספרו סיפורים, העליה חלה בגלל שיווק של פרוייקטים מחיר למשתכן בחודשים האילו! ירידה של 15% ביחס לשנה שעברה !!! המשקיעים החכמים ברחו, המחירים צונחים!
    סגור
  • טען עוד
  • נתון דירות על המדף לא פורסם מתחילת השנה
    חושף 23/10/2017 11:55
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אתה גוף רשמי ? מי אתה לפרסם נתונים שלא פורסמו מינואר 2017? נתון דירות על המדף לא פורסם כבר 10 חודשים. ממציא נתונים? משאלות לב?
    סגור
  • מפחדים לחשוף בגלל מינוף לבנקים
    חוקר 23/10/2017 16:33
    הגב לתגובה זו
    5 0
    קרנית פלוג לפני שנה ,אמרה בראיון שיש כמות שיא בזמנו דיברו על 35,000 היום שנה אחרי . כשכל חודש מתווספות מאות אם לא יותר . אז אנחנו מדברים על 40 או 50 אלף אין מה להסתיר,אי אפשר לנסתיר נפילות כמו שלא הצליחו להסתיר עליות ,עכשיו זה למטה חזק.
    סגור
  • 18.
    לא להקשיב לכל היועצי חינם
    איש 23/10/2017 08:16
    הגב לתגובה זו
    1 7
    מניסיון , אמרו שהמחירים ירדו וכדאי לחכות .... כבר 15 שנה אני שומע סיפורים . לקנות לפי היכולת הכלכלית , לא חייבים לקנות 5 חדרים דירה ראשונה . איך שהדברים מתנהלים כרגע אוליי עכשיו זו הזדמנות לנהל משא ומתן .... הנדלן זה קטר שקשה מאד לעצור אותו
    סגור
  • 17.
    בשורה קשה לכל אילו שהשלו את עצמם שהמחירים של דירות ירד
    שמטוב 23/10/2017 03:02
    הגב לתגובה זו
    2 7
    מאוד. כאשר זה לא קרה, הם השלו את עצמם שירידת כמות הדירות הנימכרות תמוטט קבלנים. אז הירידה של כמות הדירות לא ממוטטת אף קבלן. ולא רק זאת, אלא שהצמצום הכמות נבניה למגורים הולך ומתייצב. חברות הבניה ימשיכו להתקיים גם בכמות בניה מצומצמת. לא תהיה ירידת מחירים כי לא הם שגרמו להעלאת המחירים. מי שגרם בעיקר לעליית מחירי דיור הוא ביבי שקרניהו שהפך את ענף הבניה למסחטת מיסים וכן הבנקים למשכנתאות שממשיכים להעלות את המחיר של דירות דרך הריבית הגבוהה שהם לוקחים. כל אחוז שהבנקים למשכנתאות מוביפים הוא שווה ערך לעליה של 10 אחוז ויותר של מחיר הדירה. לא הממשלה ולא הבנקים ישנו את מדיניותם ולכן מחירי הדיור לא ירדו.
    סגור
  • המחירים בקריסה מסוף 2016 אף אינטרסנט לא יעצור
    שמרלינג 23/10/2017 11:24
    הגב לתגובה זו
    7 0
    את קריסת המחירים ,כחלון עם קבינט הדיור. פיצץ את הבועה,יזמים וקבלנים משקשקים. תקועים עם 48,000 דירות חדשות ,משקיעים לא רק שלא קונים,אלה מוכרים אלפי דירות . דירה תעלה ,אחרי הנפילה והגעת חברות בניה זרות מקסימום 600 אלף ,כמו פרמידה מנסים טרולים וטוקבקסטים בתשלום,לתפוס פאריירים אחרונים ,
    סגור
  • נכון,מה שאתה אומר אבל לא יתנו לקבלנים סיניים רציניים
    קבלן סיני 23/10/2017 19:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלה שיודעים לבנות מהר - להגיע ולבנות. אילו לך במשפחה היו כמה דירות והיית משכיר, אז ההגעה של קבלנים סיניים חזקים הייתה אומרת שאם לפני זה השכרת דירה ב2000 שקל - אז אחרי התערבות בקלן סיני - היית מקבל 1000 שקל. ועזוב עכשיו את הפאן המוסרי שאדם מרוויח 4000 וצריך לשלם 2000 שכר דירה....זה לא עניין את המשקיעים אף פעם .
    סגור
  • אתה מדמיין דברים. אין קריסה, אין ירידת מחירים.
    שמטוב 23/10/2017 12:29
    הגב לתגובה זו
    1 4
    ואני לא טוקבקיסט בשכר (אולי אתה בעצמך טוקבקיסט בשכר או אינטרסנט אבל אני לא מתייחס לזה אלא מגיב עניינית לטענות שלך). לדוגמא: גם אם נניח שלקבלנים יש מלאי לא מכור של 48000 דירות לא מכורות --- אין להם בעיה למכור אותן תוך שנתיים והבנקים לא יציקו להם כי הבנקים לא מעוניינים להפיל קבלנים (שכן בלי חברות בניה הבנקים לא יוכלו להרוויח ממתן משכנתאות). לכן אף אחד לא משקשק כאן. למה אני מגיב ? כי חבל לי על אזרחי ישראל שמוגבלים בכסף ושעלולים להפסיד הרבה כסף עקב הבטחות השווא שאתה מפריח על נפילת מחירים בקרוב.
    סגור
  • המחירים בקריסה מ2009. ברור...
    חושף 23/10/2017 11:53
    הגב לתגובה זו
    2 4
    למה להאמין ללמ"ס מיהו בכלל?!
    סגור
  • 16.
    שינוי מגמה?
    יוני 22/10/2017 22:45
    הגב לתגובה זו
    10 0
    לא. שוק מת.
    סגור
  • ברור,הייתה שכבה שהיה לה יכולת לדירות מעל מיליון ש"ח אבל
    קבלן סיני 23/10/2017 19:07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אין אינסוף אנשים בארץ שיקנו או יקחו משכנתא מיליון - יש הרבה אנשים שהבנק פשוט לא יאשר להם - כי אם בעל מרוויח 5 ואשה מביאה 2 - אז הבנק לא יאשר החזר של 7 בחודש וגם 5 לא יאשר.
    סגור
  • 15.
    מדהים כל פעם מחדש
    אא 22/10/2017 22:18
    הגב לתגובה זו
    5 0
    איך הליצנים שכותבים את הכתבות הללו יכולים לקחת נתונים גרועים ולנסות להפוך אותם לחיובים עבור הדיוטות. אני מתבאס על עצמי שאני קורא את הדרעק הזה. פשוט זיבולי מוח.
    סגור
  • 14.
    הנדלן ימשיך לקרוס במכירות ובמחיר
    מספרים חלשים 22/10/2017 20:18
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ברגע שכחלון שבר את קרטל הדיור..הכביד מס על משקיעים בעלי מס רב של דירות . משקיעים ברחו,משפרי דיור יצאו מהשוק. והכי חשוב זוגות צעירים ,99,000 זכאים . בוחרים מחיר למשתכן,דירה בהנחה 400 אלף. היום משרדי מכירה ,שוממים בשוק הפרטי.
    סגור
  • בולשיט למשתכן. בלוף גדול
    חושף 23/10/2017 11:58
    הגב לתגובה זו
    1 3
    רק 46000 שיווקים של דירות בשנתיים תוכנית מחר למשתכן. מתוכם 6000 התחלות בנייה וכל השאר רק 10% עם היתר בנייה.תסיים על 100000 זכאים בעוד 10 שנים בקצב הזה. זה לא רציני.
    סגור
  • 13.
    לא מאמינים ללמס שיפרסמו כמה דירות לא מכורות
    שפיגלמן 22/10/2017 20:15
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לגבי יד שניה ,יש מעל 90,000 דירות ישנות. תוסיפו משרדי תיווך ,ולוחות מודעות כמה אלפים אבל קבלנים ,עם מלאי ענק בזמנו אמרו 40 אלף עכשיו הגענו 50 אלף ....איזה עליה ואיזה נעליים ...חוץ ממחיר למשתכן הכל מת.
    סגור
  • 12.
    השוואה מגוחכת ומגמתית
    גיל 22/10/2017 20:09
    הגב לתגובה זו
    9 2
    תמיד יש יותר מכירות בחודשים יוני-אוגוסט. אם עושים השוואה לעומת יוני-אוגוסט שנה שעברה רואים ירידה במכירות. זו ההשוואה שצריכה לעניין!
    סגור
  • 11.
    פייק ניוז
    כלכלן 22/10/2017 19:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בחודשי הקיץ נמכרים יותר דירות מבחורף...כמו כל שנה.. קוראים לזה עונתיות...הנתון המעניין זה ביחס לשנה שעברה...ושם רואים התרסקות של יותר מ15% וזה עוד כולל את מחיר למשתכן...לא נראה לי שקבלנים מצליחים למכור היום יותר מידי דירות...גם אחרי שהם מורידים את המכנסיים ונותנים היום בחינם שדרוגים שלפני שנה היו גובים עליהם מאות אלפי שקלים...ביינתיים הם מגייסים אגחים כמו חולי נפש בבורסה השנה.. כי החמצן אוזל. זאת כתבה ממומנת שמטרתה להפיל אהבלים שילכו וימשכנו את החיים שלהם בשביל קיר...תתביחשו ביזפורטל!
    סגור
  • 10.
    להעיף את הלמס הכל שקר
    אחד העם 22/10/2017 18:58
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בעוד שלמחיר הממוצע הם מוציאים את מחיר למשתכן מהחישוב במספר הדירות שנמכרו שרובן מחיר למשתכן הם כן מחשיבים בקיצור הכל שקר
    סגור
  • 9.
    עובדים על הציבור המסכן
    מיקי 22/10/2017 18:42
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ריבית אפס שווה נדלן נקודה כל מי שממתין ישלם יותר צריכים דירה תקנו חבל על כל יום שעובר קבלן שקנה קרקע באיקס כסף לא יוריד מחיר אלא ימתין בסבלנות ולא יבנה עוד עד שימכור מלאי קיים
    סגור
  • דירה
    דירה 28/10/2017 12:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קבלן של יבנה על קרקע שהוא מחזיק בה נכון קנה יקר מאווד את הקרקע הוא יחזיק את הקרקע יפשוט את הרגל הבנק כבריתקשר אליו למה הוא מתחיל לבנות.. לא יתחיל לבנות הבנק יקח את הקרקע שהוא קנה תבין ותפנים קבלן חייבב לבנות אסור לא להחזעק קרקעות אחרת הוא יאבד את הקרקע שלו
    סגור
  • 8.
    6000 מתוך 8000 הדירות שנמכרו: מחיר למשתכן (ל"ת)
    נו באמת 22/10/2017 16:32
    הגב לתגובה זו
    17 0
    סגור
  • 6000 דירות נמכרו בשנתיים תוכנית למשתכן. לא בלבלבת בכל..
    חושף 23/10/2017 14:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    6000 דירות נמכרו בשנתיים שהתוכנית קיימת.הי אבל למה לבלבל את הקוראים עם עובדות...נכון ?
    סגור
  • 7.
    משווים תפוחים לשמן ברקסים
    נו באמת 22/10/2017 16:25
    הגב לתגובה זו
    25 0
    יוני- אוגוסט ל אפריל - יוני ... איזו השוואה זו? ימי הקיץ תמיד היא העונה החמה ... גם במצב של שוק מתקרר היא עדיין העונה החמה יותר למה שלא תשוו יוני-אוגוסט למחירי הלחם בעזה... מגוחך
    סגור
  • 6.
    כי זה בגלל מחיר למשתכן - ליצנים !
    אייל 22/10/2017 16:01
    הגב לתגובה זו
    23 1
    חוץ ממחיר למשתכן אין מכירות. השוק מת !!!
    סגור
  • לא נכון. מחיר למשתכן נמכרו 6000 דירות בשנתיים
    טןני 23/10/2017 14:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנתיים לתוכנית למשתכן ונמכרו עד כה 6000 דירות.זה לא מגרד את השוק: כל שנה 100000 עסקאות לידיעתכם.
    סגור
  • 5.
    אפשר את זה עם ניקוד ? (ל"ת)
    קחלון 22/10/2017 15:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    כתבה מטעה - תשבו לאותם חודשים בשנה שעברה
    בר 22/10/2017 15:35
    הגב לתגובה זו
    20 0
    ותראו ירידה במכירות
    סגור
  • תשוו יא עילג
    תשוו 22/10/2017 19:52
    הגב לתגובה זו
    0 3
    נדל"ן לא יירד, קנו מחיר למשתכן ותפסיקו לבכות
    סגור
  • 3.
    לא בודקים שינוי מחודשים לפני
    כלכלן 22/10/2017 15:35
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה קשור אוגוסט ליולי יוני? עגבניות מול תפוזים? כתבה אינטרסנטית! "בעוד בהסתכלות של 12 החודשים האחרונים מספר הדירות החדשות שנמכרו הינו נמוך ב-15.4% לעומת התקופה המקביל אשתקד"
    סגור
  • 2.
    כותרת שלא תתפרסם במחאת הדיור.
    חושף 22/10/2017 15:24
    הגב לתגובה זו
    0 3
    כותרת שלא תתפרסם במחאת הדיור. זה פשוט לא מתאים לאג'נדה שלהם. נתון שלא תומך בהם הוא שיקרי או לא קיים כלל. הרי עלייה במכירות לא תומכת בתיאוריית הקונספירציה שלהם.
    סגור
  • 1.
    זאת רק ההתחלה
    אבי 22/10/2017 15:05
    הגב לתגובה זו
    4 23
    בחודשים הקרובים נצפה בעלה מתמדת של כמות הדירות החדשות שימכרו כל חודש. זאת מהסיבה שהפרויקטים של מחיר למשתכן יבשילו לכדי מכירה ויתחילו למספר במניין הדירות שימכרו . כל מי שבנה על ירידות מחירים בעקבות ירידה במספר העסקאות בחודשים שחלפו יקבל נתונים בדיוק הפוכים.
    סגור
  • חכם בלילה
    יגמור 22/10/2017 19:53
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זורם איתך, אז בוא נכניס את הנתוני המחיר למשכתן ונציג גם ירידת מחיר.
    סגור
  • אז אם אתה מחשיב את המחיר למשכן ומוסיף אותו לממוצע
    דני 22/10/2017 16:45
    הגב לתגובה זו
    3 0
    המחירים בקריסה!!! אם תוסיף את המחיר למשתכן הבועה התפוצצה!!!
    סגור
  • לא מחשיבים דירות למשתכן עד שלא מקבלים עבורם היתר בניה
    RODONI 24/10/2017 19:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מחשיבים דירות למשתכן עד שלא מקבלים עבורם היתר בניה, כאשר מקבלים הקבלנים היתר בניה לבניין רק אז מדווחים לרשות המיסים על המכירה ורשות המיסים דורשת מס רכישה . רק בזמן הזה מתחילים לספור את הדירות למשתכן שלרובן אין היתרי בניה ואפילו לחלקן אין תוכניות. אז מבול המכירות יגיע אבל אולי לא בזמנו של כחלון . בינתיים מתאים לו שקונים דירות שלא נספרות.
    סגור
  • למה שלא תציע מכירת קרקעות על הירח ? רוב דירות למשתכן לא
    שמטוב 23/10/2017 12:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכורות בפועל, הן רק בתהליך אדמיניסטרטיבי שיקח מספר שנים. מי אומר שהן ימכרו בפועל למשתכן ? לא מכניסים לסטטיסטיקה דירות ווירטואליות כי זו רמאות.
    סגור