סוף למחירי בועה, הציבור מחשב מסלול מחדש

יוזם המחאה הגדולה שעומד מאחורי עמוד הפייסבוק ״המחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור״ - בטור ל-Bizportal
 |  (236)
נדל"ן, צילום: GettyImages IL
הציבור שינה דיסקט והיום הוא לא מוכן להשקיע על 4 קירות את הסכומים האסטרונומיים שהושקעו פה בשנים האחרונות. השינוי כבר מורגש היטב בשטח, מה שקורה פה זוהי תופעה. הציבור היום יודע היטב שהמחירים מופרכים ומי שקונה היום מהמר על החיים שלו. כולם רואים שאין פראיירים שמוכנים לקנות במחירי בועה ואף אחד לא מוכן להיות הפראייר המתנדב יותר. 
אם בעבר השוק קפא עקב מע״מ 0 או המחאה החברתית ב 2011, היום השוק קופא מסיבה פשוטה יותר אך גם משמעותית יותר. פשוט וקל: הציבור לא מוכן לשלם את המחירים האלו יותר. מי שטוען שהקיפאון הזה זמני פשוט לא מנתח את המצב נכון. קיפאון זמני זה כאשר השוק צופה שהקלפים עתידים להיטרף מחדש ולכן עומד על הגדר.  כעת, אין שום פעולה בפתח שעתידה לטרוף את הקלפים מחדש ולכן הקיפאון הוא לא זמני. הקיפאון נובע מזה שהעם אומר ״לא״ למחירים האלו. הערכת מחירו של מוצר ע״י לקוחות פוטנציאליים זוהי תופעה שאינה זמנית, הציבור חישב מסלול מחדש. 
עוד נקודה שכדאי לשים אליה לב היא לגבי הדיווחים והמדידות של גופים שונים כגון הלמ״ס, השמאים או אחרים. בציבור כבר מטילים ספק רב בדיווחים אלו. הציבור חושד, הוא מבין שכאשר הלמ״ס בוחר לכלול במדד מחירי הדירות את כמות הדירות שנמכרת במסגרת מחיר למשתכן אך מנגד אינו כולל את מחירי העסקאות של מחיר למשתכן אז יש פה סימן שאלה רציני. הרי כל כלכלן מתחיל יודע שגרף של היצע וביקוש כולל בציר האיקס את הכמות  ובציר ה Y את המחיר. 

הלמ״ס לעומת זאת, חיבר כמויות מכר של שני השווקים על ציר ה-X  ואילו בציר ה Y כלל רק את מחיריו של השוק החופשי.  זה נוגד את חוקי הכלכלה, לא ברור מה קורה כאן וכדאי שמישהו יספק הסבר. יתרה מכך, הלמ״ס לא מקזז מתנות והנחות ממחירי העסקה, שזהו עיוות נוסף, הרי אם אני קונה מוצר בעשרה שקלים והמוכר מחזיר לי שקל אחד, ברור שמדובר בעסקה של תשעה שקלים. בצורת החישוב הנוכחית, הלמ״ס במו ידיו עוזר לשימור מדד המחירים הגבוהים של הדירות בכך שהוא לא מקזז את ההטבות הכספיות ממחיר העסקה, מי יודע, אולי גם בלמ״ס יושבים בעלי עניין.
בסופו של יום, הציבור מבין שהדג כנראה מסריח מהראש והוא מפסיק לחפש מדדים של כל מיני גופים, הוא בוחן בעצמו את השוק: הוא מביט על השכנים שלו ליד הבית שתקועים עם השלט ״למכירה״ כבר חצי שנה-שנה ומוכנים להתפשר. מבינים בציבור שמשהו קורה, ולא, זה לא מע״מ 0 שבדרך, כי הוא לא בדרך.  כל אחד שיסע בכביש ויפנה מבטו לבניינים בצדדים - מתי נראו כל כלל הרבה שלטים למכירה? מתי השלטים היו תקועים כל כך הרבה זמן? בעצם, עד לפני שנה אפילו שלט לא היה צריך, רק לפרסם בלוח האינטרנטי. 

היום המצב שונה, המוכרים מתפשרים במחירים בוודאות, ומי שמפקפק בכך שיפרסם את הבית שלו ויבחן את מצב השוק בעצמו. ככל הנראה מי שלא יתפשר עכשיו במעט יתפשר אחר כך בהרבה, זה נכון גם לאנשים פרטיים וגם לקבלנים. בסך הכל מדובר בהיגיון פשוט, השלט שעומד כבר חצי שנה-שנה בסוף יגרור הורדת מחיר, בעל דירה שתקוע שנה ולא מצליח למכור בסוף מתפשר, אלו החיים. והקבלנים? הם מוסרים היום מפתחות של דירות שנמכרו לפני שנים, אך בסוף גם התזרים הזה ייגמר. 
האינטרסנטים מנסים לשכנע שזה זמני ומדובר בביקוש כבוש. נו באמת, כבוש בגלל מה?! הציבור פשוט לא מוכן לקנות דירה במחירי בועה! זה כל הסיפור.
הכותב הוא יוזם המחאה הגדולה ומנהל דף הפייסבוק ״המחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור״
תגובות לכתבה(236):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 179.
    סוף למחירי בועה, הציבור מחשב מסלול מחדש
    עמירם 18/10/2017 13:51
    הגב לתגובה זו
    3 3
    הכותב הנכבד הינו אינטרסנט מוצהר . דעתו איננה משקפת ניתוח של שוק ומצב נתון אלא מנסה לחזק באמירות וסיסמאות את השקפתו האישית. זה לא פסול אבל זה לגמרי לא מקצועי וחבל. ירידה בהתחלות בניה. ציפיה של זוגות צעירים 4-5 שנים להגשמת החלום לא בהכרח מובילים לכוון של הוזלות משמעותיות. הקבלנים בונים בקצב המכירה והמלאים הם זמניים בלבד. צריך גם לקחת בחשבון שהתרסקות של שוק בהניה תשאיר אלפי קונים ללא בתים. אלפים אחרים יאבדו מקום עבודתם ולא יוכלו לעמוד בתשלומי המשכנתאות. המצב מאד מורכב ופתרונות פלא פוליטיים לא הצליחו בעבר ולא יצליחן בעתיד. תוכנית ארוכת טווח כנראה שאיננה בראש דאגתם של נבחרי הציבור ולכן הפתרונות שנשלפים לא נותנים תשובה מתאימה וחבל
    סגור
  • 178.
    תקועים עם הדירה שנה ואתה בנתיים משלם שכר דירה . כנסו
    כפיר 17/10/2017 14:16
    הגב לתגובה זו
    0 6
    כתבה טיפשית . המדינה מסבסדת הנחה במחיר למשתכן עבור דירות ברמה ירודה , לאנשים שלא יגיעו לכלום בחיים שלהם כי הם מעדיפים לנסוע פעמיים בשנה לחו"ל במקום להשקיע בעתיד שלהם וכל זה על חשבון החינוך, תרבות, נכים, קצבאות וכו' של ציבור שבאמת זקוק לסבסוד מהמדינה.
    סגור
  • 177.
    נראה לי האתר הזה לוקח את התגובות שלי ועושה עליהן כתבות
    ממי 17/10/2017 12:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק לפני כמה ימים כתבתי שהנתונים של הלמ"ס לא שווים הרבה, מוטים מהרבה בחינות והנה.. כתבה הבאה תעשו על תמהיל הדירות שנמכרות היום, שכביכול מראות על עליית מחירים. תגלו שמה שנמכר היום זה דירות ובתי יוקרה, שהם הראשונים לקרוס, בגלל זה נראה כאילו המחירים לא יורדים אלא אפילו עולים קצת. עוד שקר סטטיסטי.
    סגור
  • 176.
    מחירים עולים ויעלו עוד.
    יעל 16/10/2017 20:19
    הגב לתגובה זו
    3 4
    עליה שנתית של כ 5% השנה. כל השער דיבורים. תראו את נתוני הלמ"ס. ילדי מחאת הדיור יקנו בפריפריה וילכו לעבוד הרבה ... אין דירות בחינם
    סגור
  • "כל השער..." אלה המפגרים שמתעסקים בנדל"ן.
    ממי 17/10/2017 12:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל טמבל שאין לו מה לעשות בחיים, נהיה יועץ, משווק, או איזה חרטה אחרת של נדל"ן. לשכת האבטלה מחכה לך
    סגור
  • 175.
    מה אתה מבלבל את המוח מלא אנשים קונים דירות
    איץ 16/10/2017 16:47
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ומלא אנשים קונים רכבים חדשים עם הלוואות וסמרטפונים יקרים עם הלוואות כתבה ללא כיוון וללא אמת
    סגור
  • 174.
    חותמת על כל מילה במאמר
    אחת שמבינה 16/10/2017 00:10
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אל תתנו למדדים מעוותים ומגמתיים לבלבל אתכם. תסתכלו על הכלכלה שסביבכם ותבינו לבד
    סגור
  • 173.
    העלייה שהייתה עד עכשיו נראת לכם סבירה וראלית?
    גם זה יעבור 15/10/2017 15:11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הריבית הנמוכה גרמה לכסף לזרום לנדלן. הביקוש עלה -> המחירים עלו. זה לא יישאר ככה לנצח. יש הרבה שמנסים לשמר את המצב אבל לא לעולם חוסן. משעשע לראות איך כל הדיות שקנה נדלן בכמה שנים האחרונות רואה עצמו כגאון פיננסי. חבל שלא מלמדים כלכלה בתיכון, כך הציבור היה חושב בעצמו.
    סגור
  • 172.
    דירת 60 מטר בבת ים
    מדינת רווחה 14/10/2017 23:44
    הגב לתגובה זו
    11 1
    בלי מעלית וחניה שנבנתה לפני 50 שנה ב 1.2 מיליון שקל... מתי לעזאזל משפחה ממוצעת מייצרת סכום מטורף כזה ולמה שתרכוש בו דירה בגודל כלוב של עכברים?
    סגור
  • 171.
    מחירים פסיכיים
    אני 14/10/2017 13:51
    הגב לתגובה זו
    11 0
    גם אם זוג חסך 500000, הוא צריך מיליון משכנתא. השתגעתם?לפני 10 שנים מישהיה לוקח מיליון משכנתא היו צוחקים עליו. היום זה נורמלי. זה צה שפסיכי
    סגור
  • טען עוד
  • פעם זה פעם פעם גם כביש החוף היה נתיב לכל צד
    נוסטלגי 16/10/2017 16:51
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הצע וביקוש ידידי
    סגור
  • 170.
    המחירים מנופחים אבל אין ירידות
    לא בדיוק 14/10/2017 13:36
    הגב לתגובה זו
    2 3
    קיפאון יש אבל המחירים גבוהים והם ולא ירדו עד שהריבית תעלה וכל השאר היצע, ביקוש , מחיר למשתכן, מיסוי קשקוש. פעימה נוספת בארהב עד סופשנה ואז אולי המגמה תשתנה
    סגור
  • צודק (ל"ת)
    נוסטלגי 16/10/2017 16:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יש ירידות-ברגע שמורידים 10%,המודעה יורדת מהלוח לרוב.
    קבלן סיני 15/10/2017 22:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אפשר לבדוק ביד 2, יש גם אפליקציה מיוחדת לעשות זאת.
    סגור
  • 169.
    תמשיכו לפנתז
    טליק 13/10/2017 23:03
    הגב לתגובה זו
    3 5
    באיזורי ביקוש המחיר לא יירד תגורו בפריפריה
    סגור
  • 168.
    כולם חכמים....
    Ofer 13/10/2017 19:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לכו תעשו הפגנות מול הבית של שר האוצר או ראש הממשלה. לכו תפגינו מול משרדי קבלנים או יזמים. לכו תפגינו מול הבנקים לבוא בתלונות לקונים זה לא כזה חכם. מה יעשה זוג שמתרחב עם המשפחה וצריך לרכוש בית גדול יותר? מה יעשה זוג שרכש דירה מקבל במחיר של 2 מליון ₪ ועכשיו רוצה למכור דירה ב1.4 ואתם משפיעים על הקונים שלא לקנות ? ידוע לכם שזוג כזה שלא יצליח למכור יכנס למצב של הפרת חוזה מול הקבלן שידרוש ממנו לקבל את הדירה והזוג לא יוכל לקבל כי אין לו את כל הסכום . זה הפסד מיידי של 400 אלף שקלים שהקהל ירוויח בחינם וישאר עם הדירה לקונה הבא... לא הכל ורוד ותחשבו על זה.
    סגור
  • 167.
    לא כולם חייבים לקנות ולא כולם יכולים תמשיכו לחכו. (ל"ת)
    משקיע חכם. 13/10/2017 16:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 166.
    קונים דירה במחיר שפוי
    שגיא 13/10/2017 09:30
    הגב לתגובה זו
    5 2
    די לסחטנות!
    סגור
  • תגיד לי מי סוחט אותך - אנחנו סוחטים אחד את השני (ל"ת)
    משה ראשל"צ 15/10/2017 07:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 165.
    כששנים מישהו יכול להרשות לעצמו לבלות 24/7 בתעמולה
    הציבור לא פרייר 12/10/2017 11:57
    הגב לתגובה זו
    1 2
    תקשורתית מכוונת היטב ומתעלמת מעובדות, הציבור הלא פרייר מתחיל לשאול את עצמו מי עומד מאחורי מכונת התעמולה המשומנת הזו ומי בכלל יכול לממן סדר גודל כזה של השקעה....
    סגור
  • 164.
    אינורבנטים
    שי 11/10/2017 18:14
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כשמישהו כוותב שתהיה עליית מחירים כולם צועקים אינטרסנט. אבל כשמנהיג מחאת הדיור כותב על ירידות מבחינת כולם הוא צודק ו הכי אובייקטיבי בעולם. חחח תמשיכו לבכות ולגור בשכירות.
    סגור
  • 163.
    300000$ לדירת שיכון משנות ה 50 מחיר שווה לכל נפש (ל"ת)
    רמי 11/10/2017 15:45
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 300,000 שקל - זה מחיר יותר סביר אי שם בהרצליה.
    קבלן סיני 12/10/2017 13:53
    הגב לתגובה זו
    3 0
    על דירת שיכון,
    סגור
  • 162.
    כל מעלה נכונה. מרגישים השטח.
    אבי 11/10/2017 15:00
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אותן שיחות סלון שדיברו עד היום רק על עליות משתנות הציבור מרגיש שהמגמה הפוכה עכשיו.
    סגור
  • 161.
    Oriel29@wallac.co.il
    א.א 11/10/2017 12:31
    הגב לתגובה זו
    5 2
    כולנו נשב על הגדר, עד שהקבלנים החמדנים יתחילו לקבל גם הם טלפונים מהבנק ויורידו את מחירי הדירות ל2008!
    סגור
  • 160.
    פראיירים לא מתים הם פשוט קונים במחיר בועה (ל"ת)
    צחי 11/10/2017 12:24
    הגב לתגובה זו
    11 4
    סגור
  • 159.
    לא קונים במחיר בועה נקודה.
    עומר 11/10/2017 12:18
    הגב לתגובה זו
    8 5
    משגנתא ל 30 שווה עבדות
    סגור
  • 158.
    ברור שלא קונים!
    אהוד 11/10/2017 12:18
    הגב לתגובה זו
    14 3
    אין לנו כסף מיותר לתרום לבעלי ההון,אנחנו עובדים קשה בשביל זה.שיאכלו את המרק שהם בישלו לעצמם והכל בגלל חמדנות. כל הכבוד! אנחנו לבינתיים נהנה מהחיים ושהקבלנים ישברו את הראש עם מלאי הדירות שהם תקועים איתם.
    סגור
  • 157.
    לא חוזרים ללמוד בלי קרביץ! (ל"ת)
    ניר 11/10/2017 12:16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 156.
    כותב המאמר זה קשקשן שכבר שנים
    ליאור 11/10/2017 12:16
    הגב לתגובה זו
    11 12
    כותב המאמר זה קשקשן שכבר שנים מנסה לייצר הבניה תודעתית של מהפך מדומה בכלים של שטיפת מוח מנטרות ודמגוגיה זולה, וגם חוסם תגובות אינטליגנטיות מדי בעמוד שלו לכו תנסו חח המציאות כל הזמן טופחת על פניו אבל הוא מנסה לאנוס אותה לכיוון טיעוניו, בטח מניח שכבר יבוא יום שיצא צודק (כי גם 5% ירידה אפשר יהיה לצייר כהתרסקות) ושהציבור הרי רדוד מדי מכדי לבדוק בציציות מתי בדיוק קשקש מה...
    סגור
  • אני רק שנה וחצי מנהל את הדף, מאיפה הבאת שנים?! (ל"ת)
    כותב המאמר 11/10/2017 17:01
    הגב לתגובה זו
    7 6
    סגור
  • אז כתבת איזה שטות שנמחקה? גם ביבי מוחק
    יוסי 11/10/2017 14:42
    הגב לתגובה זו
    8 7
    וההתרסקות תבוא, כפי שבאה בכל מקום בעולם שבהם המחירים יצאו מהפרופורציה. וזה לא יהיה 5%, אלה ירידה שתמחק את כל העליות של תשע השנים האחרונות
    סגור
  • 155.
    לא קונים (ל"ת)
    ויטלי 11/10/2017 12:06
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 154.
    שקלתי לקנות דירה בפלורידה
    רפאל 11/10/2017 11:51
    הגב לתגובה זו
    11 2
    כי בישראל באותו מחיר חדר אחד ....בפלורידה. בית עם 4 חדרים ונוף לים
    סגור
  • ויהיו לך כמה תנינים בחצר ופעם בשנה הוריקן קטן פפחחחח (ל"ת)
    משה ראשל"צ 15/10/2017 07:12
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 153.
    לא קונים דירה במחיר בועה!!!
    עמית 11/10/2017 11:47
    הגב לתגובה זו
    7 3
    הציבור רובו ככולו של הזוגות הצעירים לא רוצים להיות עבדים ל4 קירות וקבלנים במשך עשרות שנים. אנחנו מעוניינים בזכות שלנו כתושבי המדינה לקורת גג ראוייה ובמחיר ראוי בואו נמשיך במאבק הצודק ולהוריד מפניהם של הבנקים והקבלנים את פרצופם הצוחק אנחנו הכוח. אנחנו הלקוחות , והלקוח תמיד צודק. חג שמח ומבורך
    סגור
  • 152.
    דור עבוד
    איליה 11/10/2017 11:30
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אנחנו דור עבוד תודות למדיניות של הבנקים
    סגור
  • אפשר גם במדינה אחרת-ואז לא דור אבוד
    קפה ולימון 12/10/2017 13:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההגירה למדינה נוצרית יותר קלה כי הנוצרים הם בני אדם ומבינים כמה קשה זה - להגר והם תומכים...
    סגור
  • 151.
    מחירי בועה
    המוחא הגאה 11/10/2017 11:27
    הגב לתגובה זו
    5 2
    לא קונים דירה היום... פשוט לא קונים.
    סגור
  • 150.
    המחירים שמוכרים היום הם מטורפים
    נתנאל 11/10/2017 11:24
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שלא נקנה דירות בכלל אז המחירים ירדו
    סגור
  • 149.
    פשוט לא קונים!! להשתעבד כל חייך לקירות (ל"ת)
    לא קונים במחיר בועה 11/10/2017 11:14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 148.
    זה נגמר
    איציק 11/10/2017 11:13
    הגב לתגובה זו
    12 1
    השוק מת. רק ירידת מחירים משמעותית תעיר אותו לתחיה
    סגור
  • אמן (ל"ת)
    קפה ולימון 12/10/2017 13:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 147.
    @@@@@@ חובה לעבור על כל סרטוני הוידאו שבדף המחאה @@@@@@
    מחכה לכם אוצר 11/10/2017 11:12
    הגב לתגובה זו
    10 2
    כנסו לפייסבוק של "יחד נוריד את מחירי הדיור" ותיכנסו ללשונית של VIDEOS. פשוט מרתק. לעבור אחד אחד ולהתעורר מהזיה, שטפו לנו את המוח במשך שנים! אז אני ואשתי לא נקנה דירה רק כי הדודה שלנו רוצה. אנחנו נאסוף כל פריט מידע ונקבל החלטה. תודה!
    סגור
  • 146.
    בועההה
    אבנר 11/10/2017 11:10
    הגב לתגובה זו
    8 2
    מייבשים את השוק!!! לא קונים במחירים מופרכים
    סגור
  • 145.
    לא קונים דירה במחיר בועה (ל"ת)
    ירון 11/10/2017 10:01
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 144.
    אל תמכרו עכשיו,חכו שאוכל לקנות דירה ב50,000$ בלוד
    הקונה השפוי 11/10/2017 00:11
    הגב לתגובה זו
    12 0
    3 חדרים - זה המחיר בשכונת גני אביב בלי מעלית - חבר שלי קנה במחיר כזה לפני עשור ועוד שנתיים גם אני אקנה במחיר הזה. אז בבקשה תשמרו לי את הדירה ואל תמכרו עכשיו - כי אני צריך אותה. תמצאו תירוץ - "המחירים רק עולים" ועוד שנתיים אני רוצה דירה ב-50,000$ בבקשה.
    סגור
  • 143.
    הצמיחו דור של עבדים
    הצדיק מסדום 09/10/2017 23:36
    הגב לתגובה זו
    17 0
    שישרת את הצמיחה והפנסיה התקציבית..על גבם הצנום של הצעירים קוברים אותם ל 30 שנה פאודליזם
    סגור
  • הקבלנים עם רווח חזיר הם אלה שקברו דור צעיר
    אשת לוט 10/10/2017 09:48
    הגב לתגובה זו
    15 0
    ניפחו מחירי בועה ,דירה עולה 700 אלף . ניפחו מחיר בועתי ,1,4 מליון רווח 700 אלף. עכשיו אנחנו ,נייבש אותם נרכוש רק ממחיר למשתכן,מחיר בועה פחות 600 אלך שקל. בחיים לא נרכוש ,במחירי שוק פרטי. עכשיו אחרי ,שזוגות צעירים ומשקיעים ברחו. שיישארו עם 50,000 דירות רפאים ללא קונים.
    סגור
  • 142.
    ממתי מחיר של מוצר מושפע ממחאות?
    קשקוש מוחלט 09/10/2017 22:36
    הגב לתגובה זו
    5 17
    אני רוצה שעון רולקס וזה ממש יקר. לא קונה רולקס במחיר בועה... ממש בדיחה
    סגור
  • שכחת את מחאת הקוטג
    שחכת את מחאת הקוטג? 12/10/2017 08:58
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זיכרון קצר. ההבדל בין רולקס לדירה הוא שאין לך ברירה בדירה. שעון אתה לא חייב ובטח לא רולקס.
    סגור
  • ברור שהמחיר גם בידיי הביקוש
    ג'קי 10/10/2017 11:44
    הגב לתגובה זו
    8 2
    אם הבקוש לא קונה בכל מחיר המחיר יורד
    סגור
  • הכוח בידיים שלנו עובדה שאתם לא מצלחים למכור
    מחאת הצהרונים 10/10/2017 09:52
    הגב לתגובה זו
    8 1
    לא תארתם לעצמכם ,את הכוח של מחאת הדיור יחד עם כחלון שברנו לכם את הקרטל . משרדי מכירה שוממים, הכוח אצל הציבור . לא נשלם מחיר הזוי ,על 4 דירות . מציע לקבלנים להעביר לכחלון ,את הדירות . בהגרלה אחת ,יעיף להם הכול 50% פחות.
    סגור
  • גם לא רואים מחירים יורדים
    כלכלן 10/10/2017 17:52
    הגב לתגובה זו
    2 4
    אלא להפך
    סגור
  • 141.
    לא רוצים לקנות אל תיקנו - מבחן התוצאה אומר שאתם טועים
    ישראלי 09/10/2017 21:30
    הגב לתגובה זו
    11 14
    תשרפו את הכסף על שכירות ותממנו אותי יופי אולי אצליח לקנות עוד דירה עוד השנה
    סגור
  • עוד אינטרסנט!!
    לא קונים במחיר בועה 11/10/2017 11:15
    הגב לתגובה זו
    6 3
    מבחן 10 השנים נגמר כבר לפני כמה חודשים. המחירים יורדים באופן דרמטי בכל הארץ!
    סגור
  • 140.
    הלמס לא אמין כמו מדד השמאים
    קובי 09/10/2017 16:40
    הגב לתגובה זו
    15 0
    לא מאמין ללמס ,הם נותנים משקל יתר . לאזור ת"א ,וגם לא כוללים את מחיר למשתכן. למה 100 אלף עיסקאות ,היום רק מחיר למשתכן מוכר,
    סגור
  • 139.
    כתבה חזקה ואמיתית המשקפת את קריסת מחירים
    דניאל 09/10/2017 16:37
    הגב לתגובה זו
    13 7
    מחאת הדיור יחד עם קבינט הדיור. הצליחו לפוצץ את הבועה, המחירים ייחתכו . 50% בסוף התהליך , שנתיים מהיום .
    סגור
  • בורות לשמה. רוץ תקנה אוהל כי במדיניות הדפוקה לא
    חחחחח 09/10/2017 20:44
    הגב לתגובה זו
    4 9
    לא ישארו משקיעים, השכירות תהיה בשמים לכן חשוב שיהיה אוהל לגיבוי.
    סגור
  • אתם משקיעי הנדלן לא אחוז קטן בשוק הדיור
    חחחחחחחחחחחחחח 09/10/2017 21:31
    הגב לתגובה זו
    13 1
    שןק הדיור מונה,800 אלף דירות אתם המשקיעים ,לא משפיעים על המחירים . אתם שוקעים ,עם משכנתאות ומינוף גבוה. מס דירה שלישית ,עשרות אלפי שקלים מס. חוק שכירות הוגנת ,שיפוץ דירות ותשלום תיווך. נראה מי יגור באוהל,אחרי קריסת מחירים 40%
    סגור
  • 138.
    מחירים יורדים זה טוב לבעלי דירות
    לא מוכר 09/10/2017 13:17
    הגב לתגובה זו
    14 2
    כי את הבית הבא והמשודרג שלהם הם יקנו יותר בזול. זה משתלם במיוחד להם. ומשתלם פחות למי שקונה דירה בפעם הראשונה וצריך להביא מיליון וחצי ש''ח שלא היו קיימים בשום מקום קודם.
    סגור
  • 137.
    בכפר סבא המחירים לא מפסיקים לעלות
    משה 08/10/2017 10:07
    הגב לתגובה זו
    2 13
    מתחילת השנה עליה של חמישה אחוזים:( כל חודש המתנה עולה ביוקר...
    סגור
  • סיפורי סבתא (ל"ת)
    טלי 11/10/2017 11:31
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 136.
    כל עיתונאי מעוניין לקבל קרדיט וזאת הכתבה היחידה ללא שם
    איציק 07/10/2017 23:34
    הגב לתגובה זו
    3 6
    מהיכרות עם הקבוצה יש לי הרגשה שיוזם המחאה הוא אינטרסנט ,הוא מכר נכסים במחירים גבוהים והיום הוא מעוניין לקנות בזול. שיראה את הפרצוף שלו סופסוף
    סגור
  • 135.
    איזה כתבה אינטרסנטית ומנותקת מהמציאות
    אני 06/10/2017 20:21
    הגב לתגובה זו
    6 21
    אני בהלם שביזפורטל נותנת במה לשטויות האלו
    סגור
  • שטויות
    איציק 08/10/2017 06:48
    הגב לתגובה זו
    16 3
    אני בהלם שעד עכשיו השאירו את הבמה רק לבעלי אינטרס
    סגור
  • 134.
    מחיר 2 חדרים בפרוייקט אחד, באחד העם, החל מ-3.1 מליון ש" (ל"ת)
    אחד שיודע 06/10/2017 17:11
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 133.
    לייבש את השוק! גם אם זה ייקח שנים! בסוף ננצח!!
    ענת 06/10/2017 14:30
    הגב לתגובה זו
    20 1
    העם אשם בעליית המחירים! לא נקנה - המחירים ירדו וזה פשוט מאוד! זה תלוי רק בנו!!
    סגור
  • תשלם שנים שכירות
    ישראלי 09/10/2017 21:32
    הגב לתגובה זו
    2 8
    סביר להניח שתשלם יותר על השכירות גם החלום שלך יתגשם ובאמת ירדו המחירים מה שלא נראה לי ראלי
    סגור
  • 132.
    נווווווווווו לא קונים דירה אל תיקנו
    רוני 06/10/2017 14:15
    הגב לתגובה זו
    1 18
    אני לא קניתי אני מכרתי איזו טעותמתווך הביא לי קונים לא התווכחו 5 ימים לאחר שעברתי אותה למתווך כבר היתה מכורה המחיר 40 אלף שח יותר ממה ששכן מכר חודשיים קודם.איזו טעות שכן אחר מחר להמתין בסבלנות עוד חודש וקיבל 180 אלף יותר ממני.איזו טעות למה לא המתנתי?אז כך כל העובדות נכונות רק שמבחינתי זו לא טעות, הכסף זורם לחו"ל ושם כרגע מחירי הנדלן עולים ב 15% בשנה לא 4-5 כמו בארץ. ומי שרוצה בסופו של יום לקנות בארץ כדאי מאד לקנות היום.ומי שבאמת רוצה לחיות טוב קונה בחול משכיר ב 6% נטו שנתי אחרי דמי ניהול למיסים ושוכר בארץ ב2.5 עד 3 אחוזים.וכן אנשים שהיו מושקעים בדירות בארץ מוכרים לקונים בחול גם בסדר עם כחלון וגם נהנים מהכנסה כפולה ועוד עלית ערך הנכס פי שלוש.וכשהרבה משקיעים יעשו זאת, אלו שישארו עם דירות השקעה יצחקו כל הדרך לבנק כי ישלשו את מחירי השכירותזוכרים הצע לביקוש.מי שלא קונה היום ישלם הרבה שכר דירה ויקנה בעתיד ביוקר רב
    סגור
  • נקנה ממחיר למשתכן נחסוך 600 אלף
    יוני 09/10/2017 16:44
    הגב לתגובה זו
    17 3
    בנתיים שקבלנים ,ומשקעי נדלן ייתקעו. עם עשרות אלפי דירות לא מכורות. נקנה את הדירות 50% פחות מההוצאה לפועל.
    סגור
  • 131.
    לא קונים דירה עד שהמחיר יהיה נורמאלי
    אבי 06/10/2017 10:10
    הגב לתגובה זו
    23 1
    נקנה דירות כשהם יגיעו למחיר שהיה ב1988 37 משכורות!!!!!
    סגור
  • 130.
    הקבלנים מרמים את הלמס
    אחד העם 05/10/2017 15:24
    הגב לתגובה זו
    23 1
    הקבלנים יודעים שאם הלמס יפרסם אפילו ירידה קלה במחירים הם לא ימכרו אפילו דירה אחת לכן הם משאירים את המחיר אבל נותנים הנחות גדולות בהטבות וכך עובדים על הלמס זו קומבינה שכל הקבלנים השמאים והבנקאים שותפים בה
    סגור
  • 129.
    שימכרן לעצמם במחירים הללו (ל"ת)
    לא קונים 04/10/2017 18:53
    הגב לתגובה זו
    26 0
    סגור
  • 128.
    בעל דירה
    ישראלי 04/10/2017 17:45
    הגב לתגובה זו
    27 0
    גם אני שיש לי כבר דירה רוצה שהמחירים ירדו. מי יכול לשלם מחירים מטורפים כאלה לא מבין.
    סגור
  • 127.
    נקודה מעניינת, גם הדף הפרכת המיתוסים בתחום הנדלן מעניין (ל"ת)
    דוד 04/10/2017 17:21
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור
  • 126.
    לא קונים במחירים הפסיכיים היום! תנו לקבלנים להתייבש! (ל"ת)
    לא קונים! 04/10/2017 15:47
    הגב לתגובה זו
    26 0
    סגור
  • 125.
    כל הכבוד! ירידות המחירים כבר כאן!
    דור 04/10/2017 14:37
    הגב לתגובה זו
    39 0
    ירידות המחירים כבר הגיעו, עוד חודשיים-שלושה כבר יופיעו בדיווחים של הלמ"ס
    סגור
  • בחלומות שלך. כבר 7 שנים הירידות פה והמחירים עולים בפועל
    חושף 11/10/2017 08:36
    הגב לתגובה זו
    0 5
    המחירים עולים 6 חודשים רצופים...
    סגור
  • 124.
    כן מחאה לא מחאה אני פשוט לא קונה דירה במחיר בועה!!! (ל"ת)
    אדי 04/10/2017 14:30
    הגב לתגובה זו
    32 0
    סגור
  • 123.
    גם אני מחפש דירה כרגע, הכותב צודק
    דן 04/10/2017 14:04
    הגב לתגובה זו
    30 0
    השוק בקיפאון ויש ירידות מחירים- זה בוודאות נכון. לגבי מפולת מחירים, אני סבור שיש הרבה גורמים שמצביעים על כך שבטווח הקרוב תהיה מפולת
    סגור
  • 122.
    אני לא מבינה מה יש לחכות שהבועה תתפוצץ.
    אילה 04/10/2017 14:00
    הגב לתגובה זו
    2 33
    אני לא מבינה מה יש לחכות שהבועה תתפוצץ. זה הכל עניין של השקעה נכונה. מן הסתם לא הולכים על הפרויקטים הכי יקרים ולא משתלמים, אלא על הזדמנויות עסקיות. רק לאחרונה ראיתי איזה פרויקט של פרי נדל"ן ברחובות. מעונות משודרגים לסטודנטים. הציעו שם דירות להשקעה במחיר מצחיק של 750 אלף שקל. הבנתי גם שהון ראשוני הוא 350 אלף שקל. לא משהו שאפילו זוגות צעירים לא יכולים לעמוד בו. מן הסתם דירה כזאת מחזירה את ההשקעה שלה בקלות. בקיצור סתם אוהבים לעשות כותרות.
    סגור
  • בליברפול זה 300k שקל
    Zvika 09/10/2017 11:54
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לכי תקני בליברפול פרוייקט מגורים עבור סטודנטים צמוד לאוניברסיטה 2 דירות ועוד ישאר לך עודף לקנות מכונית חדשה במחיר של דירה אחת של פרי נדל״ן , תתחילי לחשב לפי מטר דירה מול דירות אחרות בסביבה ולא לפי מחיר הדירה
    סגור
  • יאללה תקני תעשי את עסקת חייך
    אריק 04/10/2017 15:15
    הגב לתגובה זו
    27 0
    או עסקת חיו של פרי
    סגור
  • על השקעה תשואה שלילית שמעת? (ל"ת)
    ג'קי 04/10/2017 15:03
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • 121.
    סה"כ חסכונות 1.2 מיליון, לא מתכוון לקנות דירה (ל"ת)
    שוכר דירה 04/10/2017 12:43
    הגב לתגובה זו
    34 0
    סגור
  • 120.
    מבחינת הקבלנים , היצע וביקוש זה רק כשזה לטובתם
    אחד 04/10/2017 12:39
    הגב לתגובה זו
    20 0
    שייחנקו
    סגור
  • 119.
    בבועה כמו בבועה אין דבר כה שאין דבר כזה
    אחד העם 04/10/2017 12:06
    הגב לתגובה זו
    23 0
    לא קונים במחיר בועה.
    סגור
  • 118.
    לא קונים במחיר הזוי ומופרך
    חגי 04/10/2017 11:45
    הגב לתגובה זו
    25 0
    יושבים על הגדר עד שהשוק ינרמל את עצמו
    סגור
  • 117.
    יש לי כסף ואני לא קונה נדל"ן , השקעה נוראית כרגע
    עשיר מקריפטו 04/10/2017 11:44
    הגב לתגובה זו
    36 0
    ההשקעה הכי גרועה כרגע היא נדל"ן בישראל. עדיף להשקיע בחו"ל בנדל"ן או לקנות זהב אם רוצים ללכת על השקעה סולידית או בטוחה. נדל"ן בישראל כרגע לא מומלץ גם לחסרי דיור, שכירות היא יותר זולה מירידות של 30-40% שנראה בשנתיים הקרובות לצערי הרב.
    סגור
  • 116.
    יש היום כלים טכנולוגיים לבנות בתים בכלום זמן ומשאבים
    מתן 04/10/2017 10:48
    הגב לתגובה זו
    16 3
    מחלקי בתים מוכנים מראש ועד למדפסות תלת-מימד לבתים (כאן - לבתים!), האמצעים הטכנולוגיים כיום מאפשרים לנו לבנות בכלום משאבים וזמן. בארץ עוד עובדים בשיטות ישנות וחבל. בית זה מוצר צריכה בסיסי, ואין לו צורך לעלות סכומים שמשעבדים אותך ל-30 שנה!
    סגור
  • 115.
    גם אני לא קונה
    נתן 04/10/2017 08:45
    הגב לתגובה זו
    26 0
    גם אני לא קונה
    סגור
  • 114.
    כתיבה עילגת
    מישהי 04/10/2017 07:43
    הגב לתגובה זו
    4 29
    מעבר לכך התוכן מלא באי דיוקים. מי לא קונה דירות? כן מי שאין לו כסף לא קונה כמו שעוד דברים אנשים בלי כסף לא יכולים להרשות. לעצמם. מי שיכול קונה.
    סגור
  • אני יכול ולא קונה, וגם אם היה לי כסף לחמש דירות
    יוני 05/10/2017 00:06
    הגב לתגובה זו
    22 1
    לא הייתי קונה דירה אחת במחיר היום. כי זאת בועה מטורפת ואני לא זורק כסף לפח (=לכיס של קבלן חזיר).
    סגור
  • אני יכול ולא קונה (ל"ת)
    ג'קי 04/10/2017 15:04
    הגב לתגובה זו
    23 3
    סגור
  • אני יכול ולא קונה.
    לא משהו 04/10/2017 10:16
    הגב לתגובה זו
    27 1
    אנחנו יכולים לקנות דירה בלי משכנתאות ולא קונים דפקה אלה בלי גרוש על התחת העמיסו הלוואות כסף טיפש... בהצלחה
    סגור
  • 113.
    ממתין לדירה
    זוג פלוס שלוש 04/10/2017 06:15
    הגב לתגובה זו
    29 0
    כל כך עצוב שתרמתי למדינה הכל ולא מקבל 4 קירות לגור במחיר הגיוני. בנתיים סובל בשקט. בעד מחאה אגרסיבית
    סגור
  • 112.
    לא קונים דירה במחיר בועה
    רוו 04/10/2017 05:59
    הגב לתגובה זו
    30 0
    לא קונים דירה במחיר בועה
    סגור
  • 111.
    4 חדרים = 700 אלף ש"ח
    יוסי 04/10/2017 03:18
    הגב לתגובה זו
    35 0
    יותר מזה לא נשלם.
    סגור
  • 110.
    הצטרפו עכשיו למחאה הגדולה
    נדב 04/10/2017 01:19
    הגב לתגובה זו
    29 1
    כי רק ביחד נוריד את המחירים! מי שקונה עכשיו יבכה אחר כך
    סגור
  • 109.
    בועה
    יצחק 04/10/2017 00:58
    הגב לתגובה זו
    4 16
    בישראל אין בועה למה שלא נשלם על בית 1.5 מיליון שקל בישראל יש משכורות גבוהות שכר ממוצע 10 אלף שקל מחזירים את החוב ב30 שנה יש לנו דירה
    סגור
  • ואל תשכח שנחונו בזוג כליות זה חוסך 5 שנים... (ל"ת)
    ג'קי 04/10/2017 15:07
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 108.
    הקבלנים והמתווכים בלחץ
    דוד 04/10/2017 00:35
    הגב לתגובה זו
    25 0
    אף אחד כבר לא קונה
    סגור
  • בא לא נגזים... כל חודש כן נמכרות דירות
    יוסי 21/10/2017 11:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואם נמכרות דירות אז משהו קונה
    סגור
  • 107.
    רק אנחנו מאשמים במחירים הגבוהים, לא קונים במחיר מופקע! (ל"ת)
    פרייארים 04/10/2017 00:20
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 106.
    שלום אני רובוט
    רובוט 04/10/2017 00:16
    הגב לתגובה זו
    1 11
    רובוט: לא קונים במחירי בועה! רובוט: נגמרו הפראיירים רובוט: מה אכפת לי גם ככה אני רובוט ולא צריך לגור בשום מקום
    סגור
  • אתה לא רובוט אתה אינטרסנט
    משה 11/10/2017 12:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איזו סיבה יש לך לרשום את השטות הזו מאינטרס בעליית המחירים. תתבייש לך האינטרס שלך עולה לאנשים באסון כלכלי
    סגור
  • קדימה רובוט, רוץ לקנות, החזירים מחכים לך (ל"ת)
    יוני 05/10/2017 00:07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 105.
    היליה מבועת נדלן
    היליה 04/10/2017 00:16
    הגב לתגובה זו
    1 12
    היליה מבועת נדלן חוזר אלינו אחרי שבזכותו הפסדנו מאות אלפים תחזור למחילה שלך צבוע
    סגור
  • 104.
    הנה זה מגיע
    כלכלן 04/10/2017 00:15
    הגב לתגובה זו
    26 2
    ירידה בעסקאות הנדל"ן, ירידה בעסקאות הרכב, אשראי צרכני מנופח, העלאות ריבית בארה"ב שלוש במספר, קניונים מדווחים על מכירות נמוכות ועוד ועוד לציבור נגמר הכסף ולבועה נגמר האויר. קחו פופקורן ותהנו! פיצץ זה הכי בריא למשק וחלק מסייקל עסקי בריא!
    סגור
  • 103.
    לא קונים דירה במחיר בועה! (ל"ת)
    זוג צעיר 03/10/2017 23:54
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 102.
    אין סיכוי שאני קונה דירה במחירים האלו. (ל"ת)
    חנן 03/10/2017 23:52
    הגב לתגובה זו
    15 1
    סגור
  • 101.
    עדר של כבשים אנחנו תאמינו לי
    יעקב 03/10/2017 23:52
    הגב לתגובה זו
    15 0
    מתעשרים על חשבוננו
    סגור
  • 100.
    לא קונים דירה במחיר בועה
    ניר 03/10/2017 23:09
    הגב לתגובה זו
    27 1
    הציבור כבר לא מטומטם לכן הציבור כבר לא ישלם
    סגור
  • 99.
    כל הכבוד על הכתיבה החדה
    יוני 03/10/2017 22:46
    הגב לתגובה זו
    26 0
    צריך להקים ועדת חקירה כבר עכשיו על השקרים, הקומבינות והפמפום שהאכילו אותנו 10 שנים
    סגור
  • 98.
    לא קונים דירה במחיר בועה! (ל"ת)
    אדיר 03/10/2017 22:46
    הגב לתגובה זו
    17 0
    סגור
  • 97.
    3 שנים מהיום , מחירי הנדלן נחתכים מעל 50% (ל"ת)
    דן 03/10/2017 22:42
    הגב לתגובה זו
    33 0
    סגור
  • את זה אמרתם גם ב-2012. תתבגר
    ליאור 11/10/2017 12:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כותב המאמר זה קשקשן שכבר שנים מנסה לייצר הבניה תודעתית של מהפך מדומה בכלים של שטיפת מוח מנטרות ודמגוגיה זולה, וגם חוסם תגובות אינטליגנטיות מדי בעמוד שלו לכו תנסו חח המציאות כל הזמן טופחת על פניו אבל הוא מנסה לאנוס אותה לכיוון טיעוניו, בטח מניח שכבר יבוא יום שיצא צודק (כי גם 5% ירידה אפשר יהיה לצייר כהתרסקות) ושהציבור הרי רדוד מדי מכדי לבדוק בציציות מתי בדיוק קשקש מה...
    סגור
  • 96.
    לא קונים דירה במחיר בועה
    ירון 03/10/2017 22:27
    הגב לתגובה זו
    24 0
    לא קונים
    סגור
  • 95.
    בועת נדלן פנטסטית (ל"ת)
    עתי נדלין 03/10/2017 22:20
    הגב לתגובה זו
    18 0
    סגור
  • 94.
    בועת הנדלן הגדולה בעולם (ל"ת)
    אבי שמאי 03/10/2017 22:11
    הגב לתגובה זו
    24 0
    סגור
  • 93.
    מחכים לנפילה.. (ל"ת)
    שוכר דירה 03/10/2017 22:01
    הגב לתגובה זו
    26 0
    סגור
  • 92.
    יחד נוריד את מחירי הדיור :) (ל"ת)
    איגור 03/10/2017 21:58
    הגב לתגובה זו
    21 0
    סגור
  • 91.
    משקיע שקונה היום הוא פשוט סתום
    אחי 03/10/2017 21:49
    הגב לתגובה זו
    33 0
    כמו במניות מחכים לנקודת שפל ואז קונים
    סגור
  • 90% מהמשקיעים ואנשי הנדל"ן הם סתומים בלחץ גם ככה
    ממי 17/10/2017 12:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רק מפגר יכול לראות חור עלוב שעומד ליפול, לשים עליו שני מיליון בגלל שאיזה מתווך, מפגר כמעט כמוהו, סיפר לו שבעוד שנה הוא ימכור את זה ב 2.5 מיליון...חחחחחחח
    סגור
  • 90.
    לא קונים דירה במחיר בועה
    קונה דירה 03/10/2017 21:41
    הגב לתגובה זו
    22 1
    לא קונים דירה במחיר בועה
    סגור
  • 89.
    מתלבטנו אם לקנות
    יגור 03/10/2017 21:33
    הגב לתגובה זו
    11 4
    זוג צאיר שגרים אצל ההורים אז מתלבטנו אם לקנוט דירה ואמרנו שעם המשקנתה והמחיר בשמים זה ממש להיות בכלא עד גיל 55 בלאט אז מחלטנו נשארים אצל הורים עפילו עם הספתא בסלון בלאט
    סגור
  • ברור שהתגובה מפוברקת (ל"ת)
    יוסי 21/10/2017 11:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 88.
    המחאה הגדולה - יחד נוריד את מחירי הדיור
    סוף למחירי בועה 03/10/2017 21:32
    הגב לתגובה זו
    20 1
    לא קונים עד שחוזרים למחירים שפויים
    סגור
  • 87.
    בועה
    אבי 03/10/2017 21:24
    הגב לתגובה זו
    14 1
    דור חדש ודורות אחריו של מפוכחי הבועה והתרמית בפתח. אין מנוס ממשבר חברתי ואין מנוס מפיצוצה של הבועה אשר מחריבה את החברה הישראלית ומייצרת מדינת עולם שלישית
    סגור
  • 86.
    המשך חשוב
    רוצה לקנות דירה 03/10/2017 21:19
    הגב לתגובה זו
    2 14
    אני חושבת שהעמוד של המחאה צריך להזכיר לעוקבים שירידת מחירים היא עניין שלוקח לו הרבה מאד זמן. אני יודעת שזו תזכורת מאד מכאיבה ומעצבנת אבל חשוב לדעת את זה דווקא בגלל שחוסר הסבלנות מייאש. לקחתי על עצמי לקרוא על הנושא כמויות של חומר ולעל אף שאינני יכולה כמובן לדעת אם יהיה דמיון במצב ירידה בארץ למצב ירידה כפי שהתקיים בארה"ב או באירלנד וכל מקום אחר אזי הנקודה הנמוכה של השפל ארעה כעשור אחרי תחילת הירידה בארה"ב למשל או במילים אחרות פשוט על פי אורך הגל של העליה כי זה עניין סימטרי, וגם אז המחירים לא חזרו לגובה בו היו בתחילת הגל- הווה אומר: מי שמצפה למחיר שהיה בשנת 2008 סביר להניח שהוא עומד להתבדות. העליה הנורמטיבית היא של כ-2% בשנה ואם כבר עבר עשור ונניח שיעבור עוד עשור עד שנגיע לנקודת השפל אז במקרה הטוב המחירים יתאזנו לתיקון של כעשרים אחוז יותר מכפי שהיו ב-2008. אני לא חושבת שזה מה שיקרה מפני שהעליה הזו לא הייתה נורמלית ובהתאם קשה לצפות כיצד תראה הירידה והתיקון שלה. תהיה ירידה כי כבר אין קשר בין המחיר ליכולת ההשתכרות במשק אבל יש להודות שבישראל להבדיל מאירלנד למשל קיים ביקוש בגלל ריבוי טבעי גבוה
    סגור
  • 85.
    עידן סיטון בן זונה (ל"ת)
    עידן סיטון בן זונה 03/10/2017 21:11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 84.
    לא קונים! כי אנחנו כבר לא פראיירים! (ל"ת)
    חגי 03/10/2017 21:11
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 83.
    המשך
    רוצה לקנות דירה 03/10/2017 21:09
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אבל הצמיחה הכלכלית כביכול בדגש על כביכול כי זו בועת אשראי שמזינה את את קופת המדינה במיסים ובעיקר את הבנקים בהחזר חובות. ובכן הבועה הזו הטופחת הרחיקה אנשים זה מזה והיא זו שסדקה את הרקמה האנושית היפה שהיתה כאן פעם. אני חרדה ליכולת ההישרדות שלנו במרחב האיזורי ולא בגלל טעמים של תפיסה של שמאל וימין אלא באמת משום שאנחנו אוכלים פה איש את רעהו חד משמעית והשחיתות פה נהייתה דרך חייים. כן, גם לעבוד בשחור זו שחיתות, כל כך התרגלנו שאנחנו עוברים על זה כאילו כלום. אני לצערי הרב לא מאמינה לתוכנית למשתכן. אני חושבת שנוצרה התחלה של מיתון במכירות הנדל"ן פשוט בגלל שהמחירים האמירו לגבהים בלתי אפשריים ובמקביל הבנקים הקפידו להעלות את הריביתיות למתן משכנתאות ומזל שכך. העלאת הריבית למשקיעים הפכה את השוק לכדאי בעיקר לעסקאות של קניה ומכירה לתסלחו לי, פריארים אחרים, נאלצתי ללמוד את זה מהשטח מעצם זה שנדהמתי לגלות את אותן דירות נפלטות שוב ושוב לשוק רק בהפרשים אדירים- משום שמגולמים בהן כל המיסים. זה עצוב אבל זה המצב וזה מה שלומדים אחרי ששנתיים מחפשים דירה. אין מציאות.
    סגור
  • 82.
    נגמרו הפריירים שונים בכל מחיר
    אבי 03/10/2017 21:06
    הגב לתגובה זו
    16 1
    הגיע הזמן שהמחירים ירדו לפחות ב 50%. לא לקנות דירות!!!!
    סגור
  • 81.
    גם אני לא קונה
    רוני 03/10/2017 21:02
    הגב לתגובה זו
    13 1
    כי לא מוכנים להשתעבד בשביל 4 קירות מתפוררים
    סגור
  • 80.
    מאד!
    רוצה לקנות דירה 03/10/2017 21:00
    הגב לתגובה זו
    5 0
    למרות שגם אני מאד רוצה לקנות דירה ולצאת ממעגל השכירות שיצאה לי כבר מכל החורים האפשריים, ולמרות שאני מאד מזדהה עם הקונספט של המחאה או העיקרון שלה לעורר את הציבור לכך שהכח להורדת המחירים נמצא בידיו בכל אופן, ולמרות שאני מחפשת שנתיים ובעיקר רק מתייאשת, אני מבינה שאין מה לכלול את מחיר למשתכן בסטטיסטיקה והאמת שאני אישית לא הייתי רוצה שזה יכלל כי זה אולי היה מחמיא לכחלון אבל לא משקף עבורי כי אני למשל רווקה אבל לא מתאימה לפרופיילינג של המועמדים וגם ככה לא הייתי רוצה לגשת לזה, כי אני בכלל לא רוצה דירה מקבלן איך אני? בסכ"ה אני רוצה דירה ישנה ובאופן הזוי ובזוי ואף אחד לא מדבר על זה הדירות האלו עולות היום בכל הארץ יותר מאשר דירות קבלן. למה? ככה! כי אפשר. בעיני מה שבאמת הכי נורא בעליית המחירים ההיסטורית וההיסטרית הזו שלא עוצרת מזה עשור זה המחיר החברתי והמוראלי שאנחנו משלמים כחברה. אני חושבת שלמעשה זה הגורם האמיתי לכך שנהיינו עד כדי כך מפולגים כחברה. שמאל וימין, דתיים חילונים או ענייני עדתיות שהחלו לפרוח מחדש הם כסות לדבר האמיתי: פערי מעמדות כלכליים שנפערו פה והם חוצי עדות וכיוצ"ב, אבל הצמיחה הכלכ
    סגור
  • 79.
    פראייר מי שקונה היום!!! (ל"ת)
    עדי 03/10/2017 20:57
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 78.
    שאפו על הכתבה
    לא קונה 03/10/2017 20:52
    הגב לתגובה זו
    20 1
    כתבה מאוד נכונה ומדוייקת, זה המצב כרגע בישראל. דירות ונכסים תקועים ולא מצליחים להימכר בכל הערים. החל מפ"ת דירות שדרשו עליהם לפני מס' חודשים שתי מילון וארבע מאות שמבקשים עליו שתי מיליון ועדיין אין קונים. וכך בעוד הרבה ערים. אנחנו כבר בנק' העל חזור ומכאן צפויה המפולת לצניחת המחירים. בסוף זה בדיוק כמו כל מניה רק שהתזזוזות נמרחות לאורך זמן ארוך יותר. אז מומלץ להיות סבלניים ולתת למניה לצנוח עד הקרקע ורק אז לרכוש. להמתין יכול להיות גם מס שנים קצר אבל מס שקלים רב מאוד. אז כל אחד והכיס שלו אבל פשוט להיות סבלניים! ושוב שאםו על הכתבה.
    סגור
  • 77.
    מי שקונה היום זורק המון כסף לפח !!! (ל"ת)
    פיטר 03/10/2017 20:52
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סגור
  • 76.
    קישקוש מוחלט
    אסף 03/10/2017 20:50
    הגב לתגובה זו
    4 17
    עם כל הכבוד מהפכה חברתית או החרמה של תחום הנדלן לא רק שלא תוביל לירידת מחירים אלא ההפך הנכון עצירת השוק מעסקאות תיצור לחץ של ביקוש בהמשך ואז מה תעשו ??
    סגור
  • לפי ההגיון שלך:
    דוד שלך 04/10/2017 15:30
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כשקונים יש ביקושים אבל גם כשלא קונים יש ביקושים. מה יהיה איתך בנאדם?
    סגור
  • שטויות במיץ (ל"ת)
    יעקב 03/10/2017 23:53
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 75.
    ניתוח מרשים ומדויק! הפיצוץ התחיל, נגמרו הפראירים (ל"ת)
    אדם 03/10/2017 20:44
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 74.
    כל הכבוד ליוזמי המחאה
    אזרח 03/10/2017 20:42
    הגב לתגובה זו
    8 3
    אנחנו האנשים להם חיכינו
    סגור
  • 73.
    לתבוע את הלמ"ס
    החביב 03/10/2017 20:40
    הגב לתגובה זו
    11 2
    אם הלמ"ס משקר, למה לא לתבוע אותו ??? קדימה שמישהו ירים את הכפפה ויתבע את המדינה (למ"ס) על שקרים מכוונים.
    סגור
  • 72.
    הגיע הזמן אחרי 8 שנים
    בולי 03/10/2017 20:34
    הגב לתגובה זו
    13 1
    גם התיק הפננסי מתחיל להגיב יפה. כמעט בכל יום עליות. לפעמים אלפי שקלים ליום. הכסף יוצא מהנדלן וחוזר לשוק ההון. ואם כך מתנהג תיק שמוגדר כסולדי ונזיל, תארו לכם כמה עולה תיק המוגדר טיפה אחרת. איזה כיף... הישיבה על הגדר נוחה מתמיד.
    סגור
  • 71.
    אין קונים = אין מוכרים
    בעל נכס 03/10/2017 20:30
    הגב לתגובה זו
    2 16
    הקונים מחכים בגדר שהמחירים יתרסקו , כמה זמן זה יחזיק חצי שנה מקסימום כולם יחזרו לשוק רק שאז הביקושים יהיו כל כך מטורפים והדבר יוביל לצערנו הרב לעליית מחירים. נכון שאני מדבר מתוך פוזיציה אבל אל תהיו תמימים , המחירים באיזורי הביקוש עוד ימשיכו לעלות אין היצע .
    סגור
  • כדאי שתתפוס לך תור בלשכת האבטלה.
    ממי 17/10/2017 12:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה לא משנה מה יקרה, אתה מהנכס הזה לא תרוויח יותר, אלא רק פחות, גם אם יעלה גם אם ירד. אם יעלה, הממשלה תיפול ואז תבוא ממשלה שכל מטרתה להיכנס באנשים כמוך, אם ירד, אז בוודאי תפסיד. זהו נגמרה הבוננזה, תחזור ללשכת האבטלה.
    סגור
  • מזל שיש 24000 יחידות בבניה רק במרכז (ל"ת)
    מישהו 04/10/2017 08:28
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 70.
    תמיד יהיו כאלה שלמרות הכל יקנו אבל הם מעט
    אזרח 03/10/2017 20:29
    הגב לתגובה זו
    14 0
    הרוב הבין שאין הגיון ואין שום סיבה לקנות דירה במחירים הזויים . מי שמכר שיחק אותה מי שלא כנראה שלא ימכור בקרוב או שיוריד 400 אלף ועדיין זה יקר.
    סגור
  • 69.
    לא קונים. נקודה. (ל"ת)
    מאיר 03/10/2017 20:29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 68.
    בעיתונות הכלכלית
    אנניטו 03/10/2017 20:28
    הגב לתגובה זו
    8 1
    חסרים huevos כדי אמץ חלק מהדברים הנפלאים שנאמרים במחאה חסר האומץ לחקור קצת יותר לעומק ולהוציא לאור את הנתונים שמוסתרים מעיני הציבור לא קונים דירה במחירים של היום מחירי שיא הבועה. מחירים שדורשים שיעבוד לכל החיים ל4 קירות איפה הכתב שיכנס למשרד השיכון ויוציא את המלאי הלא מכור של הקבלנים? איפה הכתב שימצא את הקשר בין הנתון הזה למחיר למשתכן? איפה הכתב שישאל למה מאשרים לחברות נדלן עוד ועוד אגח בריביות מצחיקות על חשבון הפנסיות של הציבור... הנה אמרנו לכם... תודה על הבמה
    סגור
  • 67.
    לא קונים דירה במחיר בועה (ל"ת)
    ברוך 03/10/2017 20:27
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 66.
    גם לנו מגיע לקנות דירה במחיר שפוי !!!
    ניר 03/10/2017 20:24
    הגב לתגובה זו
    7 1
    עד היום זה היה סיסמא לא קונים דירה מחיר בועה בקרוב מאוד שינוי מגמה רציני מרגישים אותו באויר ירידה הדרגתית וטובה לכולם .
    סגור
  • 65.
    לא קונים דירה במחיר בועה
    לא קונים דירה במחיר 03/10/2017 20:17
    הגב לתגובה זו
    15 2
    לא קונים דירה במחיר בועה
    סגור
  • 64.
    גם אני לא קונה
    מחירי גזל 03/10/2017 20:10
    הגב לתגובה זו
    12 1
    מסכימה עם כל מילה. רק טמבלים קונים במחיר מופרך.
    סגור
  • 63.
    מרגישים במשרדים שלנו ירידת מחיר כבר (ל"ת)
    רו"ח 03/10/2017 20:05
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 62.
    לא קונים!!
    שימי 03/10/2017 19:54
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מפסיקים להיות פריירים!!!
    סגור
  • 61.
    לא קונים עד להתרסקות מחירים!!! (ל"ת)
    תומר 03/10/2017 19:54
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 60.
    רק פראיירים יקנו עכשיו דירות או אנשים עשירים מאוד.
    יוסי מלכה 03/10/2017 19:53
    הגב לתגובה זו
    13 1
    באשדוד / אשקלון דירות שעלו 400 אלף שקל לפני 7 שנים מנסים למכור ב 1,350,000 מיליון. רק מטורף חולה נפש משוגע בלי חשבון בסיסי יקריב תחיים שלו בשביל דירה שבנו לפני 60 שנה במחירים כאלה. לא קונים דירה במחיר בועה!
    סגור
  • 59.
    לא קונים נקודה (ל"ת)
    אילן 03/10/2017 19:45
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 58.
    מחיר למסתכן מלכודת דבש
    רועי 03/10/2017 19:45
    הגב לתגובה זו
    8 2
    ב2011 כולנו יצאנו לרחובות למחות על מחירי הדיור המופרכים והיום 2017 נותנים לנו את אותם מחירים של 2011 ואפילו יותר גבוהים יותר בהגרלה של מחיר למסתכן וכולם שמחים ורצים כמו צאן לטבח ??צריך להחרים גם את מחיר למסתכן עד שהמחירים יתרסקו 70 אחוז ..... מחיר למסתכן זה משתיק הקול של הירידות אחלה קומבינה. ....
    סגור
  • 57.
    לא קונים
    עמית 03/10/2017 19:31
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לא קונים
    סגור
  • 56.
    בוםםםםםם מתפוצץץץ (ל"ת)
    ניב 03/10/2017 19:26
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 55.
    לא קונים!! (ל"ת)
    פז 03/10/2017 19:25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 54.
    טירוף לקנות דירה במחירים של היום (ל"ת)
    אמיר 03/10/2017 19:24
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 53.
    יאללה שיתפוצץץץץץ (ל"ת)
    אני 03/10/2017 19:24
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 52.
    לא קונים דירה במחיר בועה!!! (ל"ת)
    יגאל 03/10/2017 19:21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 51.
    הנפילה תגיע והיא טובה כמעט לכולם
    עוזי 03/10/2017 19:14
    הגב לתגובה זו
    8 1
    בינתיים לא קונים דירה במחירי בועה
    סגור
  • 50.
    ממתין בסבלנות בינתיים לא קונה
    טומי 03/10/2017 19:13
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מאמין שתהיה ירידה
    סגור
  • 49.
    ואללה, צודק (ל"ת)
    ג'וני 03/10/2017 19:08
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 48.
    לא קונים דירה במחיר בועה! (ל"ת)
    הציבור 03/10/2017 19:08
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 47.
    מדד הלמ״ס זה השקר הגדול בתולדות ישראל
    מירו 03/10/2017 19:05
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סוף סוף מישהו מאיר עם זרקור על העוול המתמשך שהאינטרסנטים מהלמ״ס מבצעים. ביטול מדד הלמ״ס והעמדה לדין של הפושעים האחראים תעשה את הצדק שכל כך מתבקש כבר.
    סגור
  • 46.
    ניכר בשטח ירידה במכירות הדירה- וגם ביד2 (ל"ת)
    דודי 03/10/2017 19:04
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 45.
    אני לא מאמין שיש עוד אנשים שחשבו שזה לא בועה
    קצחיהו 03/10/2017 18:59
    הגב לתגובה זו
    12 2
    גם שר האוצר אמר שזה בועה, כלכלנים אמרו שזה בועה, אין חדש תחת השמש. התקשורת משום מה ממעטת לסקר את זה, אבל כל בועה (יש סוגים של בועות פיננסיות) עתידה להתפוצץ.
    סגור
  • 44.
    זה קורה
    מאמינה 03/10/2017 18:52
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אנשים בסוף מבינים שלא כדאי לשעבד את עצמך ואת בני ביתך בשביל 4 קירות. ילדים שלא ילכו לחוג , לא ילכו לטיולים ופעיליויות עם חברים , רק כדי שיהיה בית , זה לא אמור להיות ככה
    סגור
  • 43.
    לא קונים דירה במחיר בועה
    ליאור 03/10/2017 18:52
    הגב לתגובה זו
    8 1
    לא קונים דירה במחיר בועה
    סגור
  • 42.
    לא קונים השתעבדות!!! (ל"ת)
    אודי 03/10/2017 18:52
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 41.
    לא מעוניינים (ל"ת)
    בטי 03/10/2017 18:49
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 40.
    Boom
    רן 03/10/2017 18:47
    הגב לתגובה זו
    4 1
    Boom
    סגור
  • 39.
    לא קונים דירה במחיר בועה !!!
    יעקב 03/10/2017 18:46
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לא קונים דירה במחיר בועה !!!
    סגור
  • 38.
    לא קונים!
    עמי 03/10/2017 18:45
    הגב לתגובה זו
    6 1
    נחמד לקרוא טקסט חף מאינטרס. כל הכבוד ליוזם המחאה. השוק לפני קריסה
    סגור
  • 37.
    לא קונים, לא צריך
    דני 03/10/2017 18:44
    הגב לתגובה זו
    8 1
    נחכה וזהו. מקסימום נקנה בארה"ב או שנעבור למקום אחר או שנמשיך לשכור עד שירד או שנחזור להורים. מי שעובד ומרוויח משכורת ממוצעת לא מוכן יותר להשתעבד. לא תורידו מחירים? לא צריך! ביי
    סגור
  • 36.
    בועות מתפוצצות
    כלכלן 03/10/2017 18:42
    הגב לתגובה זו
    10 1
    הנדלן הגיע למיצוי, אין יותר לאן למשוך, מפה זה רק למטה בצלילה חופשית. בהצלחה למוכרים
    סגור
  • 35.
    המחירים יורדים כבר מספר חודשים
    כמעט נפלתי בפח הזה 03/10/2017 18:41
    הגב לתגובה זו
    21 0
    מזל שלא חתמתי על החוזה לפני חצי שנה. הייתי ממש קרוב לסגור ואז שמתי לב שהמגמה השתנתה. ממליץ לכולם להמתין עם רכישת הדירה.
    סגור
  • 34.
    רק מטומטם קונה היום דירה במחיר בועה (ל"ת)
    דוד 03/10/2017 18:40
    הגב לתגובה זו
    19 0
    סגור
  • 33.
    לא קונים דירה במחירי בועה! (ל"ת)
    יואב 03/10/2017 18:40
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 32.
    אנחנו בטח לא פראירים
    נכה לא חצי בנאדם 03/10/2017 18:37
    הגב לתגובה זו
    12 1
    אל תהיו פראיירים, אל תקנו דירה במחירים המטורפים האלה.
    סגור
  • 31.
    לא קונים דירה במחיר בועה
    ניר 03/10/2017 18:37
    הגב לתגובה זו
    18 0
    כדור השלג כבר נמצא במהירות שיא וירידות המחירים כבר מורגשות בשטח. לכל הזוגות הצעירים, קצת סבלנות היום = חיסכון של הרבה כסף בעתיד.
    סגור
  • 30.
    עליית ריבית/פרסום כמות הדירות הלא מכורות=ירידתמחירים30% (ל"ת)
    אבי 03/10/2017 18:36
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 29.
    אחרי שקלול הנחות הקבלנים(מליון שקל הלוואה/ריהוט/אוטו)
    אלון 03/10/2017 18:34
    הגב לתגובה זו
    32 1
    הכיוון ברור, ירידת מחירים ב 2018.
    סגור
  • ואתה הלמ"ס ?
    ווקמה 03/10/2017 19:34
    הגב לתגובה זו
    1 6
    אתה זורק סיסמאות ...לא רציני
    סגור
  • 28.
    כל מילה בסלע
    איציק 03/10/2017 18:34
    הגב לתגובה זו
    44 1
    לקח לציבור זמן להתעורר אבל עכשיו סיבוב הפרסה הסתיים , פיצוץ נעים
    סגור
  • 27.
    בווםםםםםםם!!!!
    בווווםםםםםם!!! 03/10/2017 18:32
    הגב לתגובה זו
    40 0
    לא יעזור לכם, אינטרסנטים, הבועה הולכת להתפוצץ לכם בפנים.
    סגור
  • 26.
    קניתי לפני שנה, איזה טעות... (ל"ת)
    משה 03/10/2017 18:31
    הגב לתגובה זו
    43 1
    סגור
  • ממש לא טעית. היום עולה 200 אלף יותר..
    חושף 03/10/2017 19:35
    הגב לתגובה זו
    2 11
    מי שקנה לפני שנה שילם 200 אלף פחות. עובדה
    סגור
  • כן אבל..
    ג'קי 04/10/2017 15:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה בתנאי שהדירה שקנית עלתה 5 מיליון שח. ובתנאי שתתן בנוסף 30 חודשי שכירות. מיזוג.חניה. מטבח חדש. רהוט. מעלית ועוד..
    סגור
  • 25.
    לא קונים דירה במחיר בועה !!!
    יוסי 03/10/2017 18:31
    הגב לתגובה זו
    37 1
    לא מוכנים להשתעבד
    סגור
  • לא קונים סיסמא במחיר בועה!
    אנניטו 03/10/2017 19:36
    הגב לתגובה זו
    2 9
    לא קונים סיסמא על קריסה במחיר בועה. המחירים עולים. עובדה
    סגור
  • 24.
    הכל יתברר בועדת החקירה לאחר קריסת הבועה (ל"ת)
    טדי 03/10/2017 18:26
    הגב לתגובה זו
    36 0
    סגור
  • רשם טדי נורברט שחזה את סוף העולם...הזוי
    א א א 03/10/2017 19:38
    הגב לתגובה זו
    0 8
    טדי ההזוי מנהיג המחאה. בושה . אדם שמתעסק בכוכבים וחזה את סוף העולם
    סגור
  • 23.
    לא קונים המחירים יורדים (ל"ת)
    גיתית מילשטיין 03/10/2017 18:22
    הגב לתגובה זו
    26 1
    סגור
  • 22.
    לא קונים דירה
    ליאו 03/10/2017 18:22
    הגב לתגובה זו
    29 1
    לא קונים דירה במחיר בועה
    סגור
  • לא קונים סיסמא במחיר של דירה..פפחחח
    קטע 03/10/2017 19:42
    הגב לתגובה זו
    0 9
    סיסמאות . זה הכלי של ההוזים במחאה.לא עובדות של הלמס ולא עסקאות באתר רשות המיסים .עזבו אתכם משטויות של עובדות..
    סגור
  • 21.
    כול כך נכון
    אבי 03/10/2017 18:21
    הגב לתגובה זו
    23 0
    זאת התנהגות טיפוסית של בועת נדלן
    סגור
  • 20.
    איך עבדו על דור שלם שהמחירים יכולים רק לעלות.. מדהים (ל"ת)
    נוי 03/10/2017 18:19
    הגב לתגובה זו
    41 0
    סגור
  • 19.
    צריך למצוא קונים מהר לפני שיגמר
    הירידות כבר פה 03/10/2017 18:17
    הגב לתגובה זו
    25 0
    כולם כבר מבינים את הבלוג הגדול שנעשה פה במשך שנים רבות.
    סגור
  • 18.
    מחירי בועה! -מתעסק בכלכלה ומתמטיקה שימושית
    שפוי 03/10/2017 18:14
    הגב לתגובה זו
    23 0
    לא אני אמרתי,חתן פרס נובל לכלכלה "בועה של נדלן קיימת בתל אביב", אל תקנו דירות עכשו במחיר החזירי שקיים פשוט אל! קצת מתמטיקה ותבינו ששוה גם לשכור דירה 10 שנים ולחכות לירידה..
    סגור
  • 17.
    לא קונים!!!
    גוליבר 03/10/2017 18:13
    הגב לתגובה זו
    23 0
    המטרה: חזרה למחירי השפיות של 2008
    סגור
  • 16.
    מה פתאום יש עדיין הזויים שקונים
    אלון 03/10/2017 18:11
    הגב לתגובה זו
    25 0
    שימו לב, יש עדיין אנשים הזויים שקונים במחירח בועה, התרסקות תהיה קשה... ושתהיה להם בהצלחה עם המשכנתא החונקת לכל החיים
    סגור
  • 15.
    הבועה מתפוצצת כרגע היא סדוקה !
    רועי שנהב 03/10/2017 18:11
    הגב לתגובה זו
    32 1
    המשקיעים ברחו , הצעירים לא קונים ! השאלה היא עוד כמה זמן יחזיקו הקבלנים כי כרגע הם בהפסדים הולכים וגדלים ... בואו ניתן להם להתפוצץ בשקט ??
    סגור
  • 14.
    שאפו לביזפורטל
    חג בועות שמח 03/10/2017 18:09
    הגב לתגובה זו
    38 0
    סוף סוף כתבה שמשקפת את המצב האמיתי בשטח. כל הכבוד לביזפורטל...
    סגור
  • 13.
    כל מילה בסלע.. פשוט סבלנות.. (ל"ת)
    אור 03/10/2017 18:06
    הגב לתגובה זו
    21 0
    סגור
  • 12.
    Bubble
    Lior 03/10/2017 18:05
    הגב לתגובה זו
    21 1
    ברור שיתפוצץ, רק טמבל אחרון לא מבין את זה, כולל גם בועת האשראי, תמשיכו להיכנס למינוס ולשלם בתשלומים
    סגור
  • 11.
    כל הכבוד
    איליה 03/10/2017 18:04
    הגב לתגובה זו
    19 0
    כל הכבוד לציבור שהפסיק לקנות במחירין בועתיים כל נכבוד לדף המחאה כל הכבוד שביזפורטל שלא מפחדים להגיד את האמת
    סגור
  • 10.
    צודק במאה אחוז (ל"ת)
    צודק צודק צודק 03/10/2017 18:01
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 9.
    סיכום
    איציק 03/10/2017 18:00
    הגב לתגובה זו
    20 0
    ריבית אפס, מחיר הכסף ירד, הביקוש לאשראי נסק, היפר אינפלציה במחירי נכסים, בנק ישראל לא מסתכל על זה בקובעו את מדיניות הריבית אלא על סל מוצרים אחר שקבעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הריבית נשארת אפסית, מגיעים לתקרת חוב שכבר אי אפשר לתחזק, סייקל האשראי נגמר ופתאום מבינים שצרכנו בהווה על חשבון העתיד. עכשיו מוגש החשבון. הבנקים כבר ערוכים לירידה דרסטית במחירי הדירות. ואתם?
    סגור
  • 8.
    ניתוח מדוייק (ל"ת)
    ענבל 03/10/2017 17:57
    הגב לתגובה זו
    25 1
    סגור
  • 7.
    צודק לגמרי
    יוני 03/10/2017 17:54
    הגב לתגובה זו
    21 0
    למה לזרוק 30 שנה מהחיים שלכם על כמה קירות? בארה"ב לקחת משכנתא ל10 שנים (בשביל בית קרקע) וזהו, כל שאר הכסף למה שתרצו. כי יש תחביבים בחיים.
    סגור
  • 6.
    ישר כוח
    שוקה 03/10/2017 17:47
    הגב לתגובה זו
    22 0
    אלוף עולם! כל מילה בסלע!
    סגור
  • 5.
    לא קונים דירה במחיר בועה
    יובל 03/10/2017 17:43
    הגב לתגובה זו
    29 1
    ושיתפוצצו כל הקבלנים
    סגור
  • 4.
    חחח אחד הקטעים ההומוריסטיים הטובים ! (ל"ת)
    גל 03/10/2017 17:30
    הגב לתגובה זו
    8 50
    סגור
  • 3.
    עסקאות במיליונים. כנסו לאתר רשות המיסים. הכותב מבלבל את
    טוני ווקמה 03/10/2017 17:15
    הגב לתגובה זו
    2 63
    עסקאות במיליונים. כנסו לאתר רשות המיסים. הכותב מבלבל את המוח וכנראה הוא לא בדק עסקאות אמיתיות שמדווחות ברשות המיסים. פנטהאוס בראשלצ 150 מ"ר נמכר לפני חודש וחצי ב4.6 מיליון מקבלן לעוד שנתיים וחצי קדימה. דירות 5 חדרים מקבלן על הנייר נמכרות בראשלצ ב2.6 מיליון ויותר ןזה עוד בבירת מחיר למשתכן באזור המרכז המבוקש. כנסו לאתר רשות המיסים תבדקו עסקאות ושלא יבלבלו אותכם בסיסמאות ...
    סגור
  • חפש (ל"ת)
    פשוט וקל 03/10/2017 19:31
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • לא הוספת כלום
    רק אומר 03/10/2017 17:47
    הגב לתגובה זו
    7 0
    איזה הסבר בדיוק הבאת פה חוץ מ3 דוגמאות לעסקאות רכישה?!
    סגור
  • מי צריך הסבר כשיש עובדות על עסקאות אמיתיות
    מחירים עולים 03/10/2017 19:33
    הגב לתגובה זו
    0 5
    כנסו ותראו עובדות עסקאות אמיתיות ותראו שאין שום ירידות. ההיפך הוא הנכון המחירים עולים.
    סגור
  • 2.
    תשובה לכותב הכתבה הפחדן
    חושף 03/10/2017 17:11
    הגב לתגובה זו
    5 55
    מדד מחירי הדיור בא לשקף את המחירים בשוק החופשי. מחיר למשתכן הוא לא מיועד לשוק החופשי...הוא הגרלה של הגרלה של המדינה לנתח שוק מצומצם של 15%. איפה קונה שאר 85% ? הוא קונה בשוק החופשי ולא במחיר למשתכן. אז למה שיכניסו עסקאות ,שלא רלוונטיות לציבור, למדד שמעניין את רוב הציבור ?
    סגור
  • שלום עידן סיטון או עומר מואב או מי שלא תהיה
    עמרי 03/10/2017 23:24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כי האוכלוסייה השתנתה חבוב. פעם רוב העם היה אנשי צבא, כלכלנים ועובדי הייטק. כיום רוב העם הם אומנים. אין כסף. גמרנו. מחירי השוק החופשי ששימשו בדורות הקודמים את אנשי הצבא/כלכלה גדולים עלינו. יש מבין?
    סגור
  • מה זה שוק חופשי?
    נוי 03/10/2017 18:21
    הגב לתגובה זו
    10 2
    למה מחירי הבתים לפני תשע שנים היו חצי מהיום? אני מודע את התשובות, אבל אני רק זורק לך חומר למחשבה (רמז - ביקוש ספקולטיבי)
    סגור
  • טעות בידך
    המתקן 03/10/2017 18:10
    הגב לתגובה זו
    22 2
    הבעיה שמצוינת היא שהם כללו את הכמות של מחיר למשתכן כחלק מהכמות בשוק החופשי אך רק את הכמות! אי אפשר להכיל חלק מהנתונים ! או שמכילים גם כמות וגם מחיר או שלא מכילים אף אחד מהם. וזה מה שנאמר בכתבה.
    סגור
  • שטויות
    יוני 03/10/2017 17:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם רק ההגרלה האחרונה זה כל הדירות שנמכרו בחצי שנה האחרונה. קשקשן.
    סגור
  • קשקשן
    קשקשו 03/10/2017 17:48
    הגב לתגובה זו
    15 3
    אם מה שאתה אומר נכון, אז למה הלמס כן מחשיב את מחיר למשתכן כשהוא מודד כמויות? הרי אין קשר לשוק החופשי לא? אתה סתם ממונף מיוזע
    סגור
  • 1.
    צודק מיליון אחוז. בנוסף הייתי ממליץ לקוראים הצעירים ל
    אלעד.ק 03/10/2017 16:56
    הגב לתגובה זו
    73 4
    להיכנס מייד לאתר "הפרכת מיתוסים על נדלן" (מידע קריטי לרוכשי הדירות) וללמוד אותו מהתחלה עד הסוף. יחסוך לכם הרבה עוגמת נפש.
    סגור
  • צודק
    יוסי 03/10/2017 17:50
    הגב לתגובה זו
    14 1
    ממש ככה. האתר שפשוט יעשה לכם סדר. במיוחד אם אתם מתכננים לקנות, קחו לכם איזה שעה וחצי ותקראו את הכל
    סגור
  • @@@@@@ חובה לעבור על כל סרטוני הוידאו שבדף המחאה @@@@@@
    מחכה לכם אוצר 11/10/2017 11:13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זה פשוט מדהים איזה אוסף הצטבר שם בלשונית של VIDEOS. למדתי המון. המון.
    סגור