עד כמה חמור הקיפאון בשוק הדיור? תראו את הנתון לאוגוסט ששחרר בנק ישראל

בנק ישראל מפרסם כעת את נתון נטילת המשכנתאות לחודש אוגוסט שבאופן מסורתי הינו חודש חזק בשוק הדיור
 |  (113)
נדל"ן, צילום: Getty images Israel
חודשי הקיץ הם באופן מסורתי חודשים חזקים בשוק הדיור. משפחות רבות מבצעות את מעבר הדירה בחודשים אלו כדי שהילדים יתחילו את שנת הלימודים בבית החדש בצורה מסודרת. כעת שימו לב לנתון היקף המשכנתאות שמציג כעת בנק ישראל לגבי חודש אוגוסט. בסה"כ נטל הציבור משכנתאות בהיקף של 4.67 מיליארד שקלים בלבד, נתון שנמוך בכ-9% מחודש יולי, בכ-15% מאוגוסט אשתקד ובכ-25% מאוגוסט 2015.
מגרף שמציגים היום בבנק ישראל ניתן לראות כי המגמה בניקוי עונתיות היא של ירידה רצופה ומתמשכת בהיקף המשכנתאות שנוטל הציבור (הפס הכתום). כאשר ניתן גם לראות שגובה הריביות על המשכנתאות שהחל מאמצע 2015 טיפס בצורה חדה ולמעשה העלה את מחיר הדירות, החל יורד בצורה עקבית בחודשים האחרונים. ככל הנראה החולשה בביקושים מביאה את הבנקים להוריד ריביות בניסיון למשוך רוכשים - ראו כתבה
להלן הגרף:
תגובות לכתבה(113):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 41.
    סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
    קבלן,בנק,ממשל=חזירות 11/10/2017 04:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחיר למשתכם=חזירות שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
    סגור
  • 40.
    שיעשו השוואה בין מחירי לונדון למחירי תל אביב
    יוסי 02/10/2017 11:02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עדיף לקנות דירה וחצי בלונדון.
    סגור
  • 39.
    קראתם הבוקר שב 2035 לו תיוותר יותר קרקע לבניה ?
    א 28/09/2017 11:12
    הגב לתגובה זו
    1 15
    זה יהיה משבר הדיור החריף ביותר בשני העשורים הבאים .כל הדיבורים על הקפאה וישיבה על הגדר הם זוטות. בסופו של דבר כולם,גם ילדנו שהם הדור הבא,יצטרכו דירות .תוך 30 שנה האוכלוסיה תכפיל עצמה ל 18 מיליון תושבים. תחשבו על זה !
    סגור
  • שטויות- שכחו את הפצצה האיראנית שתחסל 3/4 מהאוכלוסיה
    סמי 28/09/2017 16:31
    הגב לתגובה זו
    12 0
    עוד 10 שנים יהיה פה הרבה מקום פנוי
    סגור
  • הפחדה מבית היוצר של יזמים עם עשרות אלפי דירות
    שבתאי 28/09/2017 13:04
    הגב לתגובה זו
    23 3
    זה מעיד על לחץ ,אין רוכשים ומשרדי מכירה . של יזמים שוממים,מפרסמים כתבות פאניקה. כי כולם יודעים הנדלן בקריסה,נמצא תרוץ אחר . קודם שימכרו 50 אלף יחידות לא מכורות . יש היצע עצום,מנופול הדיור התפרק. בזכות קבינט הדיור וכחלון,ומחאת הדיור . מחירי דירות נחתכו30% =400 אלף פחות .
    סגור
  • 38.
    אין מחסור בדירות יש היצע ענק ואין רוכשים
    בן ציון 28/09/2017 10:13
    הגב לתגובה זו
    23 4
    התרוץ לא עובד ,פעם אחת עבד זהו נגמר. השוק מוצץ דירות ,יד שניה 89,000 יד 2. 120,000 התחלות בניה ,שיא כל הזמנים. משרדי תיווך מפוצצים ,לוחות מודעות ... יזמים עם עשרות אלפי דירות ,כפי שדיוחה הנגידה קרנית פלוג ,לפני חצי שנה . כל חודש מתווספות עד מאות שהיו השלב גמר. כשההיצע גובר על הביקוש,המחירים צוללים.
    סגור
  • ואוו כמה שקרים והטעיות בתגובה אחת
    א א א 28/09/2017 12:06
    הגב לתגובה זו
    4 21
    נתחיל בשקר הגדול: 120000 התחלות בנייה. זה כמובן לא נכון. התחלות בנייה בשיא השנים האחרונות 54000 וזה בירידה כי הקבלנים הפסיקו לבנות . כרגע קצב בנייה 2017 הוא 40000.שקר נוסף שצריך להפריך : אין חוסר בדירות והשוק מוצף.זה כמובן מופרך.רק הבוקר פרסם בנק ישראל לצפי מחסור חמור בדירות בשנים הקרובות בעיקר במרכז הארץ.בקיצור חברים תבדקו עסקאות באתר רשות המיסים ונתונים אמיתיים שמפרסם בנק ישראל והלמס ואל תלכו שולל אחר סיסמאות של טרולים.
    סגור
  • גבר, השקרנים הם
    סוחר נוסטרו 28/09/2017 23:31
    הגב לתגובה זו
    9 0
    המדינה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שכבר נתפסו כמה פעמים על הניסיונות שלהם לעוות את הנתונים ובמקרים מסויימים אף לשקר במצח נחושה. אז תיודע.....
    סגור
  • כמה שטויות בתגובה לתגובה
    סמי 28/09/2017 16:35
    הגב לתגובה זו
    13 1
    הקבלנים הפסיקו לבנות כי אף אחד לא קונה. אין שום מחסור בדירות. השוק מוצף. דאני מחפש עכשיו דירה. כבר 2 דירות הורדתיבמחיר, אחת מ1680000 ל 1530000 ועדיין לא סיימתי מיקוח. השניה התחילה לפרסם במאי לפני חצי שנה ב1800000 ועכשיו מבקשת 1550000, כשהגעתי לדירה אמרה שהיא מוכנה לרדת עוד(אני מאמין מתחת למליון וחצי. קבלנים הציעו לי חניה מתנה, מזגנים בכל הבית מתנה או מטבח וריצוף משודרגים. העיקר לא להוריד מחיר עאלק.
    סגור
  • איפה ניסית לקנות ? תן כתובת גוש וחלקה ואבדוק אותך
    כמה הטעיות בתגובה... 29/09/2017 17:18
    הגב לתגובה זו
    0 7
    אתה יודע מה ההבדל ביני לבינך ? שאני מבסס את דבריי על נתונים ואתה סיסמאות...אז בוא תכתוב פה איפה הורדת מחיר? כתובת? אבדוק עסקאות לפי גוש וחלקה באתר רשות המיסים וננפץ את טענותיך אחת אחת.
    סגור
  • טען עוד
  • 37.
    קבלנים בלחץ אין עיסקאות והם ממונפים עם הלוואות
    מומי 28/09/2017 10:08
    הגב לתגובה זו
    16 2
    כל השיווק האגרסיבי ,של קבלנים לא עוזר להם. הציבור לא קונה ,את הלוקשים של לוביסטים . וטוקבקסטים בתשלום,אין מחסור ההפך יש מלאי עצום ,הקבלנים ממונפים ,יש הכבדה על משקיעים ,וחברות בניה גדולות המחירים נחתכו 50% ,בחברות הקטנות המצב יותר גרוע. אנחנו לא נשבר ,נקנה אחרי הנפילת מחיר. זו סופה של כל בועה ,אחרי עשור של עליית מחירים ,הנדלן עבר את נקודת האל חזור . מחירים ייחזרו לשנת 2007 ,לפני נפוח הבועה.
    סגור
  • מלא עסקאות במיליונים מקבלנים לא במחיר למתשכן בבירת מחיר
    ייוסוף 28/09/2017 12:10
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מלא עסקאות בראשללצ ובמיליונים. תבדקו עסקאוות אתר רשות המיסים: גוש 3925 וגוש 3737
    סגור
  • נכנסתי , בדקתי- ירידת מחירים. לא רע
    איל 28/09/2017 16:43
    הגב לתגובה זו
    7 0
    דירת 4 חדרים 100 מטר חדשה 1636000 דירת 4 חדרים 90 מטר חדשה 1,646,000 יפה, 4 חדרים בראשון בפחות מ2 מליון. נהדר רואים שיש ירידת מחירים
    סגור
  • תבדוק את הנתונים . 4 חדרים ב2.2 מיליון
    א א א 29/09/2017 17:22
    הגב לתגובה זו
    1 2
    העסקה של 1.646 היא תמא 38 דירה בגודל 90 מר ללא חניה באזור הישן גן נחום בראשלצ.דירה חדשה מקבלן נמכרת ב2.2 מיליון בגן נחום החדשה. לפני שנה אותה עסקה ב200 אלף פחות. איפה הירידות?
    סגור
  • 36.
    עלה לי הבחירה של בכחלון!!
    עליה של 4.5% בשנה 28/09/2017 00:01
    הגב לתגובה זו
    4 4
    הבעייה היחידה היא שכחלון מפחד לבנות, מפחד מהנגידה, מפחד מביבי, מפחד מירידות מחירים ואנחנו משלמים על זה, 4.5% בשנה! הוא לא משחרר יותר קרקעות, רק בתמהיל שונה.יש עדיין מחסור ענק של דירות וזה יתפוצץ לנו בסוף בפנים!
    סגור
  • 35.
    אין היתכנות לירידות ללא עליית ריבית משמעותית
    דודו 27/09/2017 23:06
    הגב לתגובה זו
    7 10
    כלכלה בסיסית. כל עוד אפשר לקחת משכנתא של מיליון ש"ח בתשלום סמלי של 5000 ש"ח לחודש המחירים לא יירדו.
    סגור
  • ג'קי - הבועה ביפן התפוצצה כשהעלו ריבית בחדות
    דודו 28/09/2017 13:52
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תקרא קצת לפני שאתה מגיב. הבועה ביפן התפוצצה כשהעלו ריבית מ2.5% ל6% בתקופה של שנה. זה בדיוק מוכיח את הנקודה שלי.
    סגור
  • ביפן ובטוקיו בפרט המחירים קרסו 90% בריבית שלילית...
    ג'קי 28/09/2017 06:30
    הגב לתגובה זו
    7 3
    בועת נדל"ן זה כמו בלון מנופח מדיי אתה יכול לפוצץ אותו עם סיכה, עם אש או עם עודף ניפוח. ריבית זה תנאי מספיק אבל לא הכרחי לפיצוץ הבועה.
    סגור
  • 34.
    היום פגשתי בחור צעיר אב לזאטוטים...
    ג'קי 27/09/2017 20:49
    הגב לתגובה זו
    33 2
    השיחה התגלגלה והגיעה לנדל"ן. שאלתי אותו מה הוא חושב הכיוון כעת והוא אמר לי "מה שעולה חייב לרדת" "המחירים בדרך למטה ואין מה למהר לקנות עכשיו"... אותו בחור נחמד שנראה לי פלוס מינוס הישראלי הכי ממוצע שיש הבהיר לי שהנבואה שלו אכן תתגשם. אם הייתי פוגש אותו לפני שנתיים בודאי היה אומר "נדל"ן רק עולה" " חייבים לקנות עכשיו פן נפספף הרכבת " וכו'..אבל הוא ענה כפי שהוא ענה - הוא מייצג לדעתי את דעת הקהל כעת והציפייה שלו תגשים עצמה ורק תלך ותתעצם. היום הבנתי מה צפוי כאן בקרוב.
    סגור
  • מצאת את מי לשאול. מישהו שאין לו מושג מדקלם
    שמטוב 28/09/2017 08:12
    הגב לתגובה זו
    4 20
    המחירים לא ירדו , מקסימום באחוזים בודדים. כי הסיבה למחירים אינה הקונים שאין להם כסף ולכן מתעלמים מהם. הבחור הוליד כמה ילדים בלי שהיתה לו קורת גג, כלומר לא הבין שהוא עושה שטות כלכלית. אז ממנו לקבל חוות דעת זה כמו להתייעץ עם אידיוט.
    סגור
  • גם מי שלקח משכנתא ל20 שנה אין לו קורת גג בבעלותו עד אז.
    ג'קי 28/09/2017 09:49
    הגב לתגובה זו
    10 0
    העניין הוא שונה - זה לא העצה ממנו. העניין המרכזי הוא שהוא ספציפית מייצג את המסה הקריטית של צרכניי הדיור (שכירות או רכישה) - כלומר הוא פרט אחד מהעדר - והעדר שינה כיוון. אין כאן צודק או לא צודק (זה דיון נפרד) ברגע שהעדר החליט על כיוון- ספור הנדל"ן נגמר. יכול להיות שלטעמך הכיוון שגוי - אבל ברגע שהעדר פנה אליו המחירים בדרכם מטה והרבה.
    סגור
  • עם כל מילה
    מסכים 27/09/2017 23:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זאת הרוח עכשיו, הבעייה היחידה היא שכחלון מפחד לבנות, מפחד מירידות מחירים ואנחנו משלמים על זה, 4.5% בשנה! הוא לא משחרר יותר קרקעות, רק בתמהיל שונה.יש עדיין מחסור ענק של דירות וזה יתפוצץ לנו בסוף בפנים!
    סגור
  • אין מחסור בדירות. זה סתם מיתוס שטופח ע"י אינטרסנטים
    ג'קי 28/09/2017 09:51
    הגב לתגובה זו
    7 0
    להפך - יש הצפת שוק בדיקות למגורים. הבעיה שהן מוחזקות ע"י אנשים שמספסרים בהן - ברגע שהם יבינו שזה לא כדאי (ריבית, מיסוי ועוד) השוק יקרוס.
    סגור
  • תקרא דוח שבנק ישראל פרסם היום על חוסר בקרקעות
    חושף 28/09/2017 12:08
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אין שטחים במרכז הארץ ולכן אין דירות.
    סגור
  • אז בבקשה
    טל 28/09/2017 14:30
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אדון שקרן שים לי כאן לינק לדוח?
    סגור
  • 33.
    בעד שנתיים מהיום מחירים ייקרסו 50%
    שוני 27/09/2017 18:24
    הגב לתגובה זו
    43 3
    כחלון צדק הכל היה בועה,שניפחו אינטרסנטים. עכשיו המחירים צונחים,אנשים יפסידו מאות אלפי שקלים ,ירידות ערך חדות מזל שחיכינו להגרלות מחיר למשתכן,נחסוך מאות אלפי שקלים.
    סגור
  • את זה אומרים רק מי שהפסיקו לשאוף לדירה בבעלותם
    עמי 28/09/2017 11:50
    הגב לתגובה זו
    0 5
    רבים אחרים חושבים דווקא הפוך
    סגור
  • השאלה האם אתה מוכן לירידת המחירים?לא רק הנדלן יירד.... (ל"ת)
    קפה ולימון 27/09/2017 23:44
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 32.
    הקבלנים על הגדר, מחפשים לקוחות
    בונה גדרות 27/09/2017 18:05
    הגב לתגובה זו
    18 2
    שיורידו מחירים, חנקו את המשק
    סגור
  • הקבלנים מוכרים רק למי שיש כסף. יש הרבה כאילו. מי שאין
    שמטוב 28/09/2017 08:17
    הגב לתגובה זו
    2 7
    לא כסף לא מעניין אותם, כי לא ירוויחו כלום ממי שאין לו כסף. יצמצמו את המכירות לחצי או שליש או יסגרו את העסק וישקיעו בדבר אחר. בנק פועלים עבר לבנות בגרמניה לדיור, לא מעניין אותו הקשקושים של כחלון. כך יעשו כל חברות הבניה שיש להן הון, הן לא יפשטו רגל עבור מי שאין לא כסף לשלם.
    סגור
  • מכירות נחתכות בחצי וגם הרווחים ודוחות רווח והפסד.
    יש להם הלוואות, 30/09/2017 18:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בדרן.
    סגור
  • 31.
    אנשים מצאו תחליף לדירה, עברו להתגורר על הגדר של כחלון (ל"ת)
    לילה טוב 27/09/2017 17:25
    הגב לתגובה זו
    4 10
    סגור
  • 30.
    איפה כל ה"חכמים " שדיברו במאי ?
    הנסיך הפרסי 27/09/2017 17:09
    הגב לתגובה זו
    27 1
    במאי אמרו שהחגים גרמו לירידה בלקיחת המשכנתאות ושנחכה לחודש אוגוסט להפריח את הטענה שהשוק בקיפאון............ אז נכון שכל דבר בעולם הכלכלה הוא בעל תופעות מעבר ולא מיידי. עוד כמה חודשים כבר נתחיל לראות קטסטרופה ! ההגיוניים ברחו , ליבי עם ה" חכמים " .......
    סגור
  • איפה אלה שאמרו שמחירים בירידה? והם עולים...
    א א א 28/09/2017 12:01
    הגב לתגובה זו
    1 6
    מתחילת השנה עד יוני ב2.2% . שזה קצב שנתי של 4.4% עליה.
    סגור
  • 29.
    אוהב ישראל כי מחברת מזרח-מערב
    עולה חדש 27/09/2017 16:06
    הגב לתגובה זו
    6 1
    1. סטנדרט בנייה כמו בג'נין - מחירים כמו במנהטן 2. שכונות כמו בגולג שיווק א-לה פאריז 3.מגדליי יוקרה כמו בסינגפור - מרפסות
    סגור
  • 28.
    לפי מה שרואים הריבית היא האלמנט העיקרי בהשפעה (ל"ת)
    מאור 27/09/2017 15:36
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 27.
    אז מניות חברות בנייה יורדות ומניות הבנקים עולים ?? חחח (ל"ת)
    גל 27/09/2017 15:24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 26.
    הכל משחק
    הכל משחק 27/09/2017 15:22
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הממשלה מווסתת את המחירים כראות עיניה. לא ייתכן שאחרי שנים של עליות מטורפות - פתאום הבינו שהעלאת ריבית הבנקים תעצור את עליית המחירים. היום הבנקים יורידו ריביות והפעילות בשוק תחזור, יעלו - והפעילות תיעצר.
    סגור
  • אל תדאג,מכינים את הקלף האחרון לבחירות (ל"ת)
    יוגב 27/09/2017 19:24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 25.
    עוד בשורה טובה בדרך לפיצוץ הצפוי של הבועה
    אילן 27/09/2017 15:04
    הגב לתגובה זו
    27 3
    רק כסף טיפש קונה נדלן עכשיו.. הירידה האדירה עוד לא התחילה אפילו, תתעוררו כבר עיוורים
    סגור
  • 24.
    מחירי מנהטן בפתח-תקוה... לא יודע אם לצחוק או לבכות
    שאול 27/09/2017 14:52
    הגב לתגובה זו
    54 2
    דורשים מיליונים בשביל כמה בלוקים עלובים במדינה מזרח תיכונית עלובה שאין בה כלום ושמוקפת ב 200,000 טילים, ושלפחות חצי מהאוכלוסייה שלה מורכבת מדוסים,ערסים וערבים. בסוף הכל יתפוצץ כי יש גבול לכל תעלול!
    סגור
  • טוקבק מצויין! שאפו! (ל"ת)
    כן 28/09/2017 15:40
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 23.
    המלאי עולה, החוב עולה= הבועה מתפוצצת ,קצת סבלנות! (ל"ת)
    אדם 27/09/2017 14:48
    הגב לתגובה זו
    33 3
    סגור
  • סבלנות ? המשיח יגיע לפני שיהיה פיצוץ.
    שמטוב 27/09/2017 17:13
    הגב לתגובה זו
    4 13
    החוב לא עולה: חברות הבניה , הבנקים והממשלה מתואמים כדי למנוע ירידת מחירים. אם חברת הניה לא תוכל להמשיך היא תתאם עם הבנק פרישה בכבוד, לבנק אין שום אינטרס להפיל את חברות הבניה כי הם מספקות לו פרנסה.
    סגור
  • ירצו או לא ירצו
    טל 28/09/2017 14:29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    המחירים ירדו כמו בכל בועה בעולם בנק ישראל יכול לעשות שתנות באוויר ולרקוד עם כחלון טנגו ולשתות שמפניה ורודה עם שרה. בכל מקום בעולם שהייתה בועה הבנקים בטח לא רצו שהחייבים שלהם יפשטו רגל והנה זה קרה לבסוף.....אף אחד לא חזק מהשוק
    סגור
  • מ2011 אותה תגובה על קריסה ובועה. תמשיך.. (ל"ת)
    א א א 29/09/2017 17:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • מ2011 אותה תגובה על קריסה ובועה. תמשיך.. (ל"ת)
    א א א 29/09/2017 17:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 22.
    אני עולה חדש מרוסיה ,ההייתי ספר מומחה ברוסיה ביקשתי
    גדי ביו 27/09/2017 14:41
    הגב לתגובה זו
    14 0
    מהסוכנות שיפתחו לי מספרה בארץ עשו לי הרבה בעיות ,אחרי 4 שנים פתחו לי מספרה ועברו כמה חודשים ואין עבודה ביקשתי שישלחו לי קליינטים ועד עכשיו אין תשובה.
    סגור
  • ראשית תהפוך את העסק שלך למספרה בע"מ
    דני 27/09/2017 16:04
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ולאחר מכן תקח הלוואה גדולה מאוד מאד (סדר גודל מילארדי שקלים). לאחר מכן תודיע שנקלעת לקשיים עיסקיים ושאין ביכולתך להחזיר את החוב אלא רק 40% ממנו. בית המשפט יאשר לך את העיסקה כפי שהוא נוהג כלפי בעלי חוב גדולים. וכך תשאר עם 60% מסכום של מליארדי שקלים. אתה הבנת את זה גדי ?
    סגור
  • 21.
    חחחח, פייק ניוז! לא מורידים ריביות!
    jjjj 27/09/2017 14:17
    הגב לתגובה זו
    13 2
    לא קונים כי לא רוצים לקנות במחירי בועה !!!
    סגור
  • 20.
    אין גדר! (ל"ת)
    איציק 27/09/2017 14:11
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 19.
    בדיוק בשביל זה בחרנו בכחלון. בקושי מדבר, ורק עושה ועושה (ל"ת)
    חזק ואמץ 27/09/2017 14:09
    הגב לתגובה זו
    14 7
    סגור
  • 18.
    כמות עסקאות נמוכה אבל המחיר לא יורד (ל"ת)
    ממחזרים נתונים 27/09/2017 13:57
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 17.
    לאן?
    שוק הנדלן 27/09/2017 13:51
    הגב לתגובה זו
    6 47
    מצחיק כל החיים בסרט "לא קונים דירה במחיר בועה"..חיכיתם 3-4 שנים והמחירים עלו 600-800 אלף ש"ח, ואתם חושבים שמישהו יוריד את המחיר? יתנו מטבח בחינם הקבלנים, הלוואה ללא ריבית או איזה מבצע שקר כלשהו ועם ישראל ירוץ לקנות..המחירים כרגע במצב קיפאון כי מי שקנה למה שימכור לכם בהנחה של 20% חברי "לא קונים במחיר בועה"? לא רוצים אל תקנו..תחיו אצלי בשכירות של 3500 ש"ח..שכל שנה עולה ב5% בגלל שאתם..כן כן אתם..לא קונים דירה במחיר בועה..תשכירו את עצמכם לדעת.. ^_^ (ב2027 תקבלו את הדירה במחיר למשתכן..)
    סגור
  • אוי לבורות
    אבי 27/09/2017 23:40
    הגב לתגובה זו
    3 2
    הדף קיים שנה וחצי....די להטעיה
    סגור
  • למה שימכור בהנחה של 20% אתה שואל?!
    ג'קי 27/09/2017 15:13
    הגב לתגובה זו
    12 1
    מאותה סיבה בדיוק שבארה"ב, יפן, אירלנד, ספרד אלה שמכרו ב40% עשו את דיל חייהם כי חסכו במקום עוד 20% ירידות... תשואת שכירות בישראל זה %2.3 שזה בערך כמו לשלם ליסינג על מרצדס ב3000 ש"ח לחודש ואם אתה רוצה לקנות אותה אז זה יעלה לך 2 מיליון ש"ח (כולל ירידת הערך שזה מה שקורה בנדלן עכשיו)
    סגור
  • אני אקנה ממך את הדירה ברמת גן עוד שנתיים ב 30% פחות (ל"ת)
    אבי 27/09/2017 14:57
    הגב לתגובה זו
    15 3
    סגור
  • כבר עבר עשור ואתה עם אותה מנטרה של שנתיים... (ל"ת)
    מאור 27/09/2017 15:37
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • למה שימכור ? הוא ימשיך להשכיר כי השכרה משתלמת יותר
    שמטוב 27/09/2017 15:07
    הגב לתגובה זו
    5 4
    מכל השקעה בבורסה. השכרה לא פרנסה גדולה אבל בטוחה יותר מהבטחות שווא בבורסה.
    סגור
  • דיבידנד ארה"ב ארוך כמעט 3%!!! יותר משכ"ד בישראל.
    ג'קי 28/09/2017 06:37
    הגב לתגובה זו
    3 1
    וגם הרבה יותר בטוח וללא הוצאות... בגלל שטויות כמו שאתה כותב הבועה התנפחה ובגלל זה מתפוצצת...
    סגור
  • אני מקווה שאתה מבין את אגרות החוב האמריקאיות יותר ממה
    שמטוב 28/09/2017 22:06
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שאתה מספר פה. כי אם לא אתה בצרות פיננסיות. 3 אחוז בניכוי אינפלציה זהאמריקאית כמעט אפס. תשואה הריבית הריאלית בהשכרה צמודה בערך למדד. לא שמעת שהריבית בארצות הברית היא קרובה לאפס או ממש אפס בחישובים ריאלים ? איפה היית ב- 9 השנים האחרונות ? ת
    סגור
  • שטויות
    כלכלן 27/09/2017 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    על פי הלמס בקושי עלה השכ"ד הממוצע בארץ, איזה שרבוב של שטויות.
    סגור
  • מוטב הכנסה צנועה משכר דירה מאשר הפסד גדול בבורסה.
    שמטוב 27/09/2017 17:07
    הגב לתגובה זו
    3 2
    הרווחים בבורסה הישראלית הם אחיזת עיניים, רק מעטים מרוויחים מהשקעות בבורסה הישראלית , לכן הם בוכים פה שהם עדיין ללא דירה. אם היו מרוויחים ממש בבורסה הישראלית הם היו קונים כבר את הדירה או משקיעים במקום אחר. מי שנישאר כאן הם הלוזרים של הבורסה הישראלית שנישארו ללא כסף וללא דירה..
    סגור
  • 16.
    מי שקונה בעת הזו דירה צריך לבקש מהקבלן
    רועי 27/09/2017 13:37
    הגב לתגובה זו
    64 2
    שיעשה לו 2 חורים בגג כדי שיוכל להוציא את שני אוזני החמור שלו החוצה.
    סגור
  • 15.
    מהר מהר לפני שייגמר (ל"ת)
    רוצו לחנויות 27/09/2017 13:14
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • 14.
    מתחת לפאגר וקסאם 2 מיליון
    אשקלונה 27/09/2017 13:10
    הגב לתגובה זו
    14 3
    משוגעים
    סגור
  • 13.
    אנשים יושבים על הגדר
    הלוחש לגרפים 27/09/2017 13:03
    הגב לתגובה זו
    3 15
    ב- 2011 הכתום נמוך = אנשים ישבו על הגדר עקב המחאה החברתית; חשבו, קיוו שהמחירים ירדו, ולא לקחו משכנתאות. בשנתיים האחרונות הכתום שוב יורד; אנשים מקווים שכחלון יוריד את מחירי הדירות, ושוב יושבים על הגדר.
    סגור
  • בשנת 2011 ירדו המחירים בכל הארץ (בת"א 8% פחות!!)
    ג'קי 27/09/2017 15:58
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כנסו למדלן מגמת מחירים תיווכחו. למה זה לא נמשך?! 1. כי לא היתה אז בועה 2. כי הורידו את הריבית מאז ב4% 3. כי מיסו את הבורסה ושלחו אנשים לספסר בנדל"ן כל הנתונים הללו כעת הפוכים. סערה מושלמת מתקרבת לאזורנו....
    סגור
  • איזה חומר לקחת ? חומר טוב. אתה בהזיות.. (ל"ת)
    א א א 29/09/2017 17:31
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 12.
    לא קונים דירה במחיר בועה
    כלכלן 27/09/2017 12:52
    הגב לתגובה זו
    68 5
    העגלה חורקת!!!!! כי היא מסתובבת לכיוון מטה!!!!
    סגור
  • לא קונים סיסמא במחיר בועה. המחירים בעלייה
    חושף האמת 27/09/2017 13:53
    הגב לתגובה זו
    8 34
    מחירים עולים. כנסו לאתר רשות המיסים ותראו עסקאות אמיתיות ולא סיסמאות . מחירים עולים: גוש 3925 במרכז ראשלצ חלקה 736 דירת פנטאהוס ב4.6 מיליון שח. עסקה מסוף אוגוסט 2017 השנה ! נראה לכם שמחירים יורדים ? עולים אש
    סגור
  • האמן לי לא מתעלם
    כלכלן 27/09/2017 16:11
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מעלייה שנתית של 8% ב-2016 זה הפך לקצב עלייה שנתית של 4% עד כה ב-2017 = משמע ירידה של 50% בקצב העלייה, ככה זה בשוק איטי כמו הנדלן זה לא בורסה, יורד מיד! הירידה בדרך! אגב, מיקרים פרטיים של גוש חלקה לא מעניינים, אך ורק מחיר דירה ממוצע!
    סגור
  • בגלל זה מחירים עולים כבר 6 חודשים לפי הלמ"ס
    חושף 27/09/2017 13:44
    הגב לתגובה זו
    9 20
    תזרוק סיסמא על חריקה או קריסה אבל יפה שאתה מתעלם מנתוני הלמ"ס על עלייה רצופה במחירי הדיור כבר 6 חודשים ברצף. שטויות מה זה נתוני הלמס לעומת סיסמאות?!
    סגור
  • נתוני למ"ס בלי מחיר למשתכן מספרים על עלייה של 0.1% ראלי
    ג'קי 27/09/2017 15:59
    הגב לתגובה זו
    5 3
    זה בלי לשקלל הנחת מזגן, מטבח, ריהוט וכו... המטרה היא לא הלמ"ס אלא מחירי הדירות והם יורדים...
    סגור
  • עסקאות למשתכן לא צריכות להיכנס למדד מחירי הדיור
    ווקמה 29/09/2017 17:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדד מחירי הדיור בא לשקף את המחירים בשוק החופשי. מחיר למשתכן הוא לא לשוק החופשי...הוא הגרלה של הגרלה של המדינה לנתח שוק מצומצם של 15%. איפה קונה שאר 85% בשוק החופשי ולא במחיר למשתכן. אז למה שיכניסו עסקאות שלא רלוונטיות לציבור למדד שמעניין את רוב הציבור ?
    סגור
  • האמן לי לא מתעלם
    כלכלן 27/09/2017 14:51
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מעלייה שנתית של 8% ב-2016 זה הפך לקצב עלייה שנתית של 4% עד כה ב-2017 = משמע ירידה של 50% בקצב העלייה, ככה זה בשוק איטי כמו הנדלן זה לא בורסה, יורד מיד! הירידה בדרך! אגב, מיקרים פרטיים של גוש חלקה לא מעניינים, אך ורק מחיר דירה ממוצע!
    סגור
  • 11.
    למרות כתבות התדמית, בועת הנדל"ן מתפוצצת אטומית
    זוג צעיר 27/09/2017 12:50
    הגב לתגובה זו
    59 5
    הדירה שלנו במחיר למשתכן כבר מוכנה. בלוד 100 מטר מרובע - 3 חדרים - שילמנו 600 אלף שקל - הדירה נראית חבל על הזמן - גם השכונה - הכל חדש ויפה. הדירה מוכנה לא על הנייר. בחודש הבא נכנסים
    סגור
  • בהצלחה חברים. כל הכבוד לכחלון! (ל"ת)
    ג'קי 27/09/2017 16:00
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • בחינם אני לא אעבור לגור בלוד. בהצלחה! (ל"ת)
    א א א 27/09/2017 13:40
    הגב לתגובה זו
    9 12
    סגור
  • 10.
    גלו לנו מה שאנחנו לא יודעים ....שוק מת כבר שנה
    דן 27/09/2017 12:49
    הגב לתגובה זו
    45 5
    3 שנים מהיום , מחירי הנדל"ן נחתכים במעל 50% .
    סגור
  • אני שמעתי שהמחירים רק עולים (לפחות בקניה יד ראשונה). (ל"ת)
    שמטוב 27/09/2017 13:40
    הגב לתגובה זו
    5 15
    סגור
  • לפי הכמות הגדולה של לייקים יש פה המון טוקבקיסטים בשכר
    שמטוב 28/09/2017 22:11
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סימן ההיכר של טוקבקיסטים בשכר הוא שהם מפוצצים בסימני לייקים ודיסלייקים. מעניין האם כחלון הוא ששוכר את הטוקבקיסטים בשכר כדי לפמפם את ההבטחות המגוחכות שהוא מפריח על ירידת מחירים אוטוטו.
    סגור
  • אלטר אגו
    שמרע 01/10/2017 21:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דווקא מכמות התגובות שיש פה ל - א א א ולך נראה לי שדווקא אתם אלו שבאים לעשות פה ביזנס.
    סגור
  • 9.
    כל הנתונים שמתפרסמים הם שיקריים! בסוף הכל יתרסק
    קותי 27/09/2017 12:38
    הגב לתגובה זו
    43 3
    רק לפונקציונרים במשרד האוצר ובבנק ישראל יש את הנתונים הנכונים, אבל הם לא מפרסמים אותם כדי שלא תיווצר פניקה. הם ממתינים לסיום הקדנציה שלהם כדי שהקטסטרופה לא תתרחש במשמרת שלהם.
    סגור
  • הלמס מזייף. זה שהמחירים בעלייה 6 חודשים זה שקר וכזב
    טוני וואקמה 27/09/2017 13:54
    הגב לתגובה זו
    9 1
    מי מאמים לגוף כמן הלמס ? מה יש שם אנשי מקצוע וסטטיסטיקאים? מי הם בכלל ?
    סגור
  • להוריד את מחיר למשתכן מהסטטיסטיקה זה כמו...
    ג'קי 27/09/2017 16:14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    למדוד את ממוצע הגובה בארץ ולוותר על הנמוכים מ1.70. הממוצע יעלה באיזה 20 ס"מ במקום...
    סגור
  • מחיר למשתכן לא צריך להיכנס למדד מחירי הדיור
    הסבר 29/09/2017 17:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדד מחירי הדיור בא לשקף את המחירים בשוק החופשי. מחיר למשתכן הוא לא לשוק החופשי...הוא הגרלה של הגרלה של המדינה לנתח שוק מצומצם של 15%. איפה קונה שאר 85% בשוק החופשי ולא במחיר למשתכן. אז למה שיכניסו עסקאות שלא רלוונטיות לציבור למדד שמעניין את רוב הציבור ?
    סגור
  • אתה לא מבין. כנס
    א א א 29/09/2017 17:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדד מחירי הדיור בא לשקף את המחירים בשוק החופשי. מחיר למשתכן הוא לא לשוק החופשי...הוא הגרלה של הגרלה של המדינה לנתח שוק מצומצם של 15%. איפה קונה שאר 85% בשוק החופשי ולא במחיר למשתכן. אז למה שיכניסו עסקאות שלא רלוונטיות לציבור למדד שמעניין את רוב הציבור ?
    סגור
  • 8.
    מבקשים עבור דירת 4 חדרים בפתח תקווה 2.5 מטורפים (ל"ת)
    שמעון 27/09/2017 12:37
    הגב לתגובה זו
    34 3
    סגור
  • 7.
    לא ציינו שהבנק הכי גדול למשכנאות בישראל שבת באוגוסט !!! (ל"ת)
    בנק טפחות 27/09/2017 12:33
    הגב לתגובה זו
    3 18
    סגור
  • ירידת המשכנתאות היא בגלל שהעלו לריבית רצחנית. לא קשור
    שמטוב 28/09/2017 22:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בכלל למספר הקונים שירד. מי שלוקח הלוואות היום לא שווה לו היום לקחת משכנתא או שהוא מוותר על רכישת דירה בגלל הריבית על המשכנתא.
    סגור
  • השביתה שלו הסתיימה ב17.8. מה קרה מאז?!
    ג'קי 28/09/2017 06:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שרצה לקחת משכנתא בתחילת אוגוסט מהבנק התבאס ואמר לעצמו שיכנסלשם רק בספטמבר?! ברור שלא. הוא פקד את הבנק ב17.8 או ב18.8 אבל לא חיכה חודש אח"כ...
    סגור
  • ובספטמבר תגיד שהיו חגים
    גיא 27/09/2017 16:25
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מי שמחפש תירוצים תמיד ימצא
    סגור
  • נראה בספטמבר (ל"ת)
    זאב 27/09/2017 14:59
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 6.
    ככל שהריבית עולה =כמות המשכנתאות יורדת. אין קשר לקיפאון (ל"ת)
    ההחזר גדול על הקונים 27/09/2017 12:29
    הגב לתגובה זו
    6 7
    סגור
  • הריבית ירדה ובנוסף כמות המשכנתאות פחתה.
    אדי 27/09/2017 13:29
    הגב לתגובה זו
    10 1
    הביקוש ירד למרות ירידת המחיר של המשכנתא, מה שמצביע על כניסה למיתון. במצב כזה סוחר טוב מחפש לצאת מהשוק. בהצלחה לכל השחקנים, המנוסים והחדשים.
    סגור
  • הריבית לא ירדה צוחקים עליך כי אתה לא קורא את הממספרים.
    שמטוב 27/09/2017 14:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נניח: במקום ריבית 4 אחוז הריבית "יורדת" ל- 3.99 אחוז וזה צחוק בפרצוף.
    סגור
  • 5.
    לא קונים דירה במחיר של מנהטן ותשתית של עזה
    יריב 27/09/2017 12:27
    הגב לתגובה זו
    49 4
    לא קונים דירה במחיר של מנהטן ותשתית של עזה
    סגור
  • 4.
    הנדל"ן בדרך לנפילה חופשית (ל"ת)
    מתווך מובטל 27/09/2017 12:20
    הגב לתגובה זו
    62 7
    סגור
  • מ2011 הם בצניחה חופשית וקריסה. לא שמעת ? (ל"ת)
    א א א 27/09/2017 13:42
    הגב לתגובה זו
    4 13
    סגור
  • המחירים לא ישתנו ואילו שלא ישלמו את המחיר יגורו בבועות
    שמטוב 27/09/2017 12:43
    הגב לתגובה זו
    4 28
    המדומות שלהם. תשכחו מהורדות מחירים (משמעותיות) כי חברות בניה שיורידו מחירים יפשטו את הרגל. אי אפשר למכור דירות מתחת למחיר העלות שלהן. מי שגורם לעלות היא ממשלת ישראל בראשות ביבי שקרניהו שהפך את הדיור למסחטת מיסים (על ידי ייקור המשאבים לצורכי בניה). ההסתות נגד חברות הבניה לא יעזרו - הן לא מוכנות לפשוט רגל כדי למכור מתחת לעלות הבניה. הן תעבורנה לפרוייקטים אחרים במקום בניה למגורים בארץ. שיכון ובינוי כבר עושה זאת על ידי בניה למגורים בגרמניה. שאר חברות הבניה יעשו כמוה או שיצמצמו בניה עד לאפס אם צריך, כי אף אחד לא מוכן למכור בהפסד.
    סגור
  • אז הקבלנים ישחקו בדובי לא לא?!
    ג'קי 28/09/2017 06:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    קבלן שיכעס ולא יעבוד בכלל לא יעשה שקל ויקבל נעל בית בראש מאישתו.
    סגור
  • אם הדירה כבר בבעלותי
    שם מצוין 27/09/2017 19:41
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ואם עלה לבנות את הדירה שלי 10 מיליון ואני צריך למכור אותה במיליון זה מה שאעשה אם כוחות השוק מצריכים אותי לעשות כן.
    סגור
  • למי שייגמר הכסף ימכור (ל"ת)
    זאב 27/09/2017 14:58
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • למה יגמר הכסף ? חברת בניה שלא תימכור תפסיק בניה חדשה.
    שמטוב 27/09/2017 15:16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הבנקים לא יזדרזו להפיל חברות בניה שחייבות, יעשו להן פרישת חובות. גם המדינה לא תיתן לחברות הבניה החזקות ליפול כי אם חברות הבניה החזקות נופלות אין ממי לגבות את ים המיסים שמטיל ביבי שקרניהו. תשכח מהורדת מחירים משמעותית, אילו שהביאו את המחירים הגבוהים מרוויחים ממחירים גבוהים ולא יתנו למחירים לרדת.
    סגור
  • נתניהו = שמאלן כישלון
    איש אחד 27/09/2017 13:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם מדינית, גם כלכלית, נתניהו (למעט כהונתו כשר אוצר) הוא איש שמאל נחשל.
    סגור
  • נתניהו לא כלכלן גדול. הוא רק מומחה בגביית מיסים בגללו
    שמטוב 27/09/2017 14:32
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הדיור עלה. אנשים לא מבינים שביבי הוא הסיבה לעליית מחירי הדיור. הם לא מרגישים שהם קורבנות להסתה שמנסה לגלגל על חברות הבניה את האחריות לעליית מחירי הדיור. חברות הבניה לא יכולות להוזיל כי יש להן מתח רווחים קבוע (משהו כמו 15 אחוז בניה לעשירים מתח רווחים של חברות הבניה קצת יותר) כל שאר המחיר (נניח 85 אחוז מהמחיר) הוא מחיר העלויות שלהם.
    סגור
  • תבואו לדרום,גן עדן של המחירים,דיה יד2 ב260K ש"ח
    איש דרום 27/09/2017 12:38
    הגב לתגובה זו
    8 3
    2-3 חדרים.
    סגור
  • 3.
    ניקוי - זה לאורוות, ניכוי זו הפחתה (ל"ת)
    אשר 27/09/2017 12:17
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 2.
    אבל ביטלו חופשים למתווכים באוגוסט
    אדי 27/09/2017 12:16
    הגב לתגובה זו
    50 2
    הם לא מוכרים דירות כי אני לא קונה במחיר בועה!!!
    סגור
  • אקנה 3 חדרים יד2 ב100,000$ באזור טוב במרכז,אני
    קפה ולימון 27/09/2017 12:40
    הגב לתגובה זו
    20 1
    גם לא קונה במחיר בועה.
    סגור
  • תגור באורווה ...חחח
    אבל חבל 27/09/2017 12:36
    הגב לתגובה זו
    2 19
    איזה חכמולוג קטן אתה - בנק טפחות היה בשביתה ... אבל אתה לא בעניינים . זה בסדר
    סגור
  • 1.
    אלה לא עסקאות שנסגרו באוגוסט
    Nשה 27/09/2017 12:03
    הגב לתגובה זו
    56 2
    המשכנתאות האלה הן של עסקאות שנסגרו לפני חודשים. כמובן שהמגמה הכללית ברורה.
    סגור