19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

12:41 פורסייט השלימה בהצלחה פיילוט נוסף בסין - המניה עולה 3.3% >>

10:56 באירופה - הדאקס מטפס 0.6%, הקאק עולה 0.4%

10:55 מניית מנדלסון תשתיות בולטת בעלייה של 3.4% במחזור חריג

10:55 הדולר מטפס 0.2% ונסחר סביב 3.53 שקלים

07:52 עליות באסיה - המדד בהונג קונה עולה 1%

07:51 הדולר נסחר ביציבות מול האירו ברמה של 1.194 דולר לאירו

07:51 הנפט נסחר הבוקר בצמוד לרמה של 50 דולר לחבית

16:20 מניית בית שמש השלימה טיסה של יותר מ-30% בשבוע >>

15:05 מניות שנסחרות בשיא: מיטרוניקס, אמות, חילן - צפו בטבלה >>

14:53 הגיעה ליעד: העלאת המלצה לשופרסל ל'תשואת שוק' >>

10:50 מיטב-דש במו"מ לרכישה פעילות הברוקראז' של בנק ירשלים >>

10:20 מנהל הלוקיישנים של "נרקוס" נרצח במקסיקו כשחיפש אתרי צילום לסדרה

08:41 איידיאו: התקשרות בעסקה לרכישת פרוטפוליו נכסי נדל"ן בברלין גרמניה

08:38 חמאס הודיע על פירוק ממשלת הצללים בעזה

08:30 רפי שדה חדל לכהן כמנכ"ל דן מלונות

20:16 ההימור המעניין והמסוכן שחברת בואינג עושה על קרן הפנסיה של העובדים >>

18:50 גולדמן זאקס חותך את תחזית הצמיחה של ארה"ב ל-1.6% בלבד

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

איתות לבאות? שימו לב לנתון החריג של היקף מכירת הדירות החדשות בחודש יולי

בלמ"ס פרסמו היום את נתון מכירת הדירות החדשות ושופכים בכך אור נוסף על הפעילות בשוק הדיור
 |  50
שוק הדיור
Share
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום את היקף מכירת הדירות בחודש יולי. באופן מסורתי חודש יולי הוא חודש חזק מבחינת היקף הפעילות בשוק הדיור, אך מנתוני הלמ"ס שמפורסמים היום עולה כי היקף המכירות של דירות חדשות ביולי האחרון הסתכם ב-2,061 בלבד, ירידה של 17% לעומת היקף המכירות בחודש יוני ונתון שנמוך מזה של חודש מאי. כלומר מי שציפה לראות התעוררות בשוק בחודשי הקיץ, התבדה.


אמנם ב-12 החודשים האחרונים (אוגוסט 2016 - יולי 2017) נרשמה ירידה של 16.9% במספר הדירות החדשות שנמכרו (בהשוואה ל-12 החודשים הקודמים), אבל בהסתכלות מתחילת השנה ניתן להצביע בעיקר על התייצבות בענף (יש שיגידו קיפאון שמסרב להפשיר). ב-3 החודשים האחרונים (מאי-יולי) נמכרו 6,630 דירות חדשות, עלייה של 4.5% לעומת מספר הדירות החדשות שנמכרו ב-3 החודשים הקודמים (פברואר-אפריל). לאחר ניכוי הגורמים העונתיים, מסתמנת באותה תקופה, עלייה של 7.7%. אבל, נזכיר כי חודשי הקיץ מסורתית הם חזקים יותר וכי סטייה של 4%-5% היא מינורית.

הגרף הבא מתאר נכונה את המצב במכירות הדירות החדשות (ירידה מהרמות של 2015-2016 ואז התייצבות במהלך 2017):
הסיבה המרכזית לקיפאון בתחום הדירות החדשות למכירה היא ללא ספק תכנית מחיר למשתכן שמוביל כחלון. בחודש החולף הוגרלו כמעט 15,000 דירות והחודש פתח כחלון הגרלה ל-11,500 דירות נוספות כאשר הצפי הוא להגרלת ענק נוספת עוד לפני סוף השנה. כך מרחיק כחלון את הזוגות הצעירים מהשוק החופשי.כך לדוגמה, לפי נתוני המגמה בחודש יולי אשתקד נמכרו מעל 2,500 דירות חדשות, ואילו בחודש יולי האחרון - רק 2,043. עם זאת, לפי נתוני המגמה, הנתון ביולי הוא דומה מאוד לכמות הדירות שנמכרה על בסיס חודשי מאז חודש פברואר.  
 
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

50 תגובות ב-27 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
27 אלי 12/09/2017 21:28 הקפאון הוא רק בגלל המחירים!
הקבלנים יכולים להוריד מחירים או לפשוט את הרגל!
בן אהרון 14/09/2017 16:53 עוד אפשרות: לבנות פחות לפי הביקוש. זה מה שעושים. (ל"ת)
26 רק שביבי ושרה לא ישלחו 12/09/2017 11:02 אותנו שוב לבחירות
נמאס כבר
25 מלבי ובולו 11/09/2017 17:06 כחלון צדק הכל היה בועה של אינטרסנטים
שמאים פמפמו מחירים ,יחד עם יזמים עשקו זוגות צעירים ,עכשיו זוגות צעירים במחיר למשתכן ,הנחה חצי מליון משקיעים ברחו. 1900 מכרו דירות ,אלפים מנסים ללא הצלחה. יד 2 כמות שיא 85,000 לא מכורות דירות חדשות ,50.000 והנה לכם בועה שהתפוצצה,כואב לי על אלה שקנו במחיר הזוי. והפסידו מאות אלפי שקלים ,ירידות ערך.
24 קפה ולימון 11/09/2017 16:38 ביד 2 יש מוכרים שהורידו 10%-ואמרו זאת במפורש
לא קונים מהם. והם לא מצליחים למכור. אני לא בקטע של מחיר למשתכן - כי יקר. אמתין למחירי 2007 - דירה במרכז ב400,000 שקל. גם לא זול...
23 יובל אלאור 11/09/2017 13:41 אם השוק דורש רק 24 אלף דירות חדשות בשנה
איך מציגים תמיד חוסר? יהיה פה כאוס בנדלן
ירון 11/09/2017 16:33 25 אלף דירות ? אפילו לא קרוב
150 אלף תלמידים נכנסו לפני כחודש לכיתה א (אם לא תתעצל אפשר לוודא את זה בקלות באינטרנט ) . זה בערך המספרים שסימו גם את כיתה יב . מה שאומר שיש צורך במינימום !!! 75 אלף דירות כל שנה וזה עוד לפני שלקחנו בחשבון רווקים , גרושים ,ועוד מספר מסויים של ילדים שמשום מה לא נכנסים לכיתה א . בהצלחה לכולנו
בן אהרון 11/09/2017 14:51 בכל מקרה יהיה כאוס כי יש התערבות קיצונית בשוק משר האוצר (ל"ת)
רועי 11/09/2017 14:20 לא בדיוק
נניח שהשוק דורש 25000 לשנה, אבל ב15 שנה האחרונות בקושי בנו פה יחסית לדרישה (והמחירים גם עלו), אז יש חוסר שעוד צריך למלא, אבל אם היו מנסים לבנות בנייה ציבורית, 3 חדרים, לצעירים בלי מרפסות ושטויות במחיר טוב, זה היה מוריד אנשים מהגדר ואת הביקושים
22 מני 11/09/2017 09:46 כחלון שבר את קרטל הדיור צניחה 40%
את הכנס הבא ,יעשו טרולי נדלן באכסניית נוער נגמרה החגיגה ,על כל דירה רווח 700 אלף. נחכה בסבלנות ,נחסוך מאות אלפי שקלים. משקיעים ברחו,בגלל מס דירה שלישית. תושבי חוץ ,נמאס להם מהבועה . זוגות צעירים רק במחיר למשתכן ,או מחכים לחברות זרות .
קפה ולימון 11/09/2017 15:13 אישרו הגעתם של חברות זרות לפני שנים,איפה החברות הזרות?
נו, איפה, באמת ?
בן אהרון 11/09/2017 14:53 גם מחיר למשתכן הוא מחיר בועה: החגיגה היתה של המדינה
המדינה חגגה וממשיכה לחגוג על הקרקע.
21 קים 11/09/2017 09:42 הפצצה האמיתית זה לא בסוריה
אלה קריסת מחירי הדיור, כל הקבלנים ממונפים. הרווחים נשחקו,מחיר דירה 500 אלף .
20 ליאור 11/09/2017 07:54 לא משנה מה יגידו....
אף אחד לא יאמר זאת בקול אבל השוק לפני לפני מפולת רצינית , מספיק סדק אחד אחד בשביל לגרום למפולת כלכלית אדירה לקבלנים ולמשקיעים. ומי שירוויח פה זה הדור הצעיר שסובל כבר שנים.
בן אהרון 11/09/2017 14:54 התמוטטות תביע למיתון שיפגע קשה בצעירים. לא תהיה חגיגה. (ל"ת)
קפה ולימון 11/09/2017 09:47 שנים?לפני 10 שנים דירה בבת ים עלתה 60000$ יד 2
היום אותה דירה עולה 350,000$ - יותר מפי 5 המחיר.
19 חיים 10/09/2017 22:40 2043 שהם ירידה של 18% יולי מול יולי
ההשוואה הכי נכונה יולי מול יולי למה שמרו את זה לסוף ובלי אחוזים? משווים למאי ליוני לחצי שנה ראשונה ל12 חודשים קודמים רק לא חודש מול חודש
18 ממי 10/09/2017 22:17 נראה שאפילו נוכלי הנדל"ן כבר התייאשו מלפרסם את הטוקבקים (ל"ת)
17 משה 10/09/2017 22:14 מספיק עם ההטעיות האלה
מה הקבלנים אשמים הם רק בונים ומטבע הדברים גם מוכרים , הנוכל העיקרי שיקר ומיקר את הדירות זאת הממשלה שמטרתה לספוג את הון הציבור שמאיים על תקציבה ויכולת התנהלותה והיא תמשיך לעשות כל עוד שלא תראה גילוח אמיתי מיתרות ההון הזה ותמשיך להטעות אותנו בפירסומים שיקריים כדי לבלבל אותנו לפי האינטרסים שלה
16 יצחק 10/09/2017 22:13 מחיריהדיור
הצניחהשלהמחיריםבדרך לאלקנות סוףהבועהלהתפוצץ
15 בועה פצצת מימן 10/09/2017 21:14 השוק רותח!!! אש!!! לקבלנים נחרכות הביצים. מריחים? (ל"ת)
14 איש אחד 10/09/2017 19:34 אפקט העדר
אנשים מחכים להגרלות. ההגרלות בסופו של דבר ייגמרו. כבר עכשיו מדובר בהגרלות של דירות שלא קיימות אפילו על הנייר. ברגע שתסתיים ההגרלה הפיקטיבית האחרונה, הקפיץ ישתחרר. עלולה להיות עליית מחירים ענקית של 10% תוך חודש-חודשיים.
ג'קי 10/09/2017 22:49 כחלון חיסל את כל הגדר.
רבבות שהמתינו כבר לא רצים אחרי דירה.הקפיץ יכול ךלהשתחרר אבל אין בקצהו שום כדור.א אוויר זה מה שנשאר מהביקוש בשהעם הקרובות. מה שצריך כעת זה רק פופקורן.
תמשיך לחכות למשיח 10/09/2017 22:40 התכנית לפחות עד סוף 2019
בינתיים מס דירה 3 כבר בפתח, ריביות צפויות לעלות ובטח לא יכולות לרדת וכל משבר מקומי או גלובלי יוביל אוטומטית למיתון כבד. שלא לדבר על עודפי הדירות שנוצרו שאפילו אם קצב המכירות יחזור לימי השיא,יקח שנתיים לסיים אותם.בקיצור מסתבר שאפקט העדר עובד דווקא עליך,אתה מעדר השוטים ששוכנעו שמחירי הדירות תמיד עולים.
13 ליאורה 10/09/2017 18:54 שר האוצר ומשרד השיכון חייבים להגביל את
הקבלנים בגודל הדירה במסגרת מחיר למשתכן. אחרת זוגות צעירים לא יעמדו במחירי דירות. זה חייב להיות פרמטר הכרחי.
12 סמי 10/09/2017 18:23 הנה זה מתחיל
כל הסימנים מראים לירידה. בימים אלה כבר ניתן לראות ירידות של 300 אלף שקל בדירות יד 2 בעלי הדירות מתחילים להתעורר כשרואים שאת הדירות שלהם לא קונים כבר שנתיים. ציבור יקר, חכו בסבלנות שנתיים -שלוש, המוכרים יאבדו סבלנות בסוף. מי רוצה לקנות מנייה כאשר מזהים שהיא בשיא המחיר שלה?
11 יא יא 10/09/2017 18:02 הציבור יושב על הגדר
הגדר שלא תיתפקח לעולם - לא בישראל לא פראיירים אנחנו - אז לא מוכרים לא פראיירים אנחנו-אז לא קונים יש לנ ביבי יאיר שלו וכחלון לסמוך
10 פיגור 10/09/2017 17:54 Winter is Coming
איתות לבאות? אנו כבר באמצע ספט' הנתונים מפגרים אחרי השוק. הקריסה פה כבר מספר חודשים ומתגברת. הקבלנים עצמם מצהירים על נפילה במכירות של מעל 50%. מה שמתאים לפרסומי הלמס אם מורידים את מכירות מחיר למשתכן. החורף כבר כאן ורבים מהם לא ישרדו.
9 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 10/09/2017 17:53 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
8 בן אהרון 10/09/2017 17:51 הביקוש יורד כי הוא עובר להגרלות. המשקיעים לא קונים יותר
בינתיים הקטינו את הביקוש בכמה עשרות אלפי יחידות, לרבות כל מי שעדיין לא זכה ומי שחושב שיגיע גם תורו להכנס לזכאות. הבעיה שכל הציבור הגדול הזה צריך בינתיים דירות להשכרה לגור כחמש שנים. איך יוצרים 100 אלף דירות להשכרה בזמן שכל הזמן פוגעים במשקיעים שבורחים לחול? הקבלנים החופשיים, צמצמו את הבנייה שלהם כי אין למי למכור, האם זה ניהול נבון של המחסור? ספק רב. יש כאן ביזבוז של כושר היצור. לפחות במקביל היו מעודדים השקעה להשכרה שיהיה בינתיים איפה לגור.
ליאור 11/09/2017 07:57 אין צורך למצוא דירות להשכרה
גם אם תחפש טוב טוב לא תמצא אנשים שגרים ברחוב . דירות למכירה/להשכרה יש כמו חול, וההיצע רק הולך וגדל.
7 שוקה 10/09/2017 17:07 יש קבלנים שאומרים
שמדובר בביקושים כבושים, מלפפונים חמוצים, ושאר ירקות.... יס. פליז...
6 מסמר אחרון 10/09/2017 16:53 עזרה מכיוון של בנק ישראל לא תזיק...
הגיע הזמן שבנק ישראל יתרום חלקו במלחמה הזו.. כלים לא חסר להם..
ג'קי 10/09/2017 23:01 הוא אוהב להפנותם נגד הצעירים. (ל"ת)
5 אסף 10/09/2017 15:58 משקיע נגד שוק הנדלן
לא קונים דירה במחיר בועה!! מידי חודש התרמית נחשפת, השוק הוא שוק מת ולפני נפילה. בנייה בשמיים, ריבית משכנתא בשמיים, ריבית ארהב עולה, חוב הציבור בהלוואות לא לדיור בשמים (בכדי להשלים הון עצמי לדירה),
בן אהרון 11/09/2017 00:32 אז למה עומדים התור להגרלות שזה מחיר בועה פחות 20%?
זה עדיין מחיר בועה!!! אם מוסיפים את הריבית הגבוהה והשכירות והמפרט הירוד של הדירות מקבלים דירות יותר יקרות מהמחיר בשוק חופשי.
כלכלן 10/09/2017 17:09 הפוך גוטה הפוך
אסונות טבע גורמים לאינפלציה בגלל פעולות השיקום עקב אסונות שכאלה ולכן הריבית בכיוון מעלה.
חושף 10/09/2017 16:38 ריבית ארהב בדרך לקיפאון בגלל ההוריקן
נזק שסופות גרמו ויגרמו יביאו להגדלת תקרת החוב הממשלתי והבנק המרכזי לא יעלה את הריבית השנה.
4 פרייארים 10/09/2017 15:52 למה אין הגרלה מי יתגייס (ל"ת)
3 הציבור התפקח 10/09/2017 15:51 חחחחחחחחחחחחחחח
נגמרו התירוצים?????? "חגי תשרי" חגי "טו בשבט" "מעונן חלקית"... בחודש יולי שתמיד היה חזק במכירות יש את השפל הגדול ביותר במכירות!!
איש אחד 10/09/2017 19:35 אם לא שמת לב, יש עלייה בשלושת החדשים האחרונים.
לעומת שלושת החדשים שקדמו להם.
טוני 10/09/2017 16:39 הציבור על הגדר מחכה לניסים שלא יגיעו
מי שקונה היום עושה עסקת חייו כי אחרי ההגרלות כולם יחזרו לשוק ביחד ויהיה פה שמח...
קפה ולימון 11/09/2017 15:15 אין שום נסים,רק מציאות,למעלה ולמטה,מחיר עכשיוי (ל"ת)
בוני 10/09/2017 18:32 אבל אחרי ההגרלות אותם זוכים יקנו את הדירות של כחלון
אז מי יחזור? אחרי ההגרלות יהיו עוד הגרלות ואז עוד הגרלות ואז עוד הגרלות ואחרי זה עוד הגרלות ואז כשיגמרו ההגרלות יהיו עוד הגרלות ואני בינתיים אקנה את הדירה שלך ממכרז שהבנק יבצע...
2 איציק 10/09/2017 15:47 טוב. אבל השכירות מתייקרת.
בגלל מס דירה שנייה ושלישית. ניתן לראות מגמת עליה במחירי השכירות
תיכנס ותבין 10/09/2017 20:21 כלכלן
אין כזה דבר שהמכירות יורדות והשכירות עולה. שכירות זה מוצר תחליפי וכשיש קיפאון במכירות גם השכירות אמורה לא רק שלא לעלות , אלא גם לרדת. זה שיעור א ׳ בכלכלה. וחוץ מזה כנס ליד 2 ותבדוק כמה דירות להשכרה מיידית קיימות בשוק. ואנחנו לא ביוני, יולי או אוגוסט , שזה החודשים של הביקושים. אנחנו כבר בספטמבר וכל מי שרצה להשכיר כבר עשה זאת. רק תבין איזה היצע מטורף קיים הן השכירות והן במכירות ואין דורש .
1 אחד מהתחום 10/09/2017 15:47 פיצוץ הבועה ממש מעבר לפינה
טיפש מי שיקנה עכשיו דירה רגע לפני פיצוץ הבועה.
שי 10/09/2017 16:22 שמונה שנים שומע כבר את התפוצצות (ל"ת)
חוזליטו 10/09/2017 16:13 אחד מהתחום ..... חחחחחחח העלייה תימשך (ל"ת)
גונזלס 10/09/2017 18:33 חחחח הכל קורס! אין קונים אין שוכרים קשה קשה
בקרוב הירידות הגדולות
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש