22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה נפלה 4.2% >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה של 9% מהשיא בתחילת שבוע, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של קרן הגידור הגדולה בעולם הגיע השבוע לטריליון דולר >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

שר השיכון יואב גלנט: "דירה ממוצעת בישראל צריכה לעלות 700 אלף שקלים"

מנכ"ל אפריקה מגורים: "לדעתי אנחנו במצב שתוך שנתיים הכל מתפוצץ, חלום הדירה רק יתרחק"
 |  88
שוק הדיור
Share
"דירה ממוצעת צריכה לעלות כולל רווח ומיסוי קבלני סדר גודל של 700 אלף שקל וכל היתר מעבר לזה הוא או רווח קבלני או רווח על הקרקע. למשל הקבלנים שבנו בעפולה מתעקשים להיכנס למכרזים נוספים - זה אומרים שהם מרוויחים", כך אמר היום שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, בפורום הנדל"ן השנתי שקיימה קבוצת דן אנד ברדסטריט. 


לדברי גלנט, "תזכרו איפה היינו בעשור האחרון בנושא של פעולות בנייה. לא היה שום דבר משמעותי ומחירי הדיור טיפסו פי שתיים. במדינת ישראל מהרגע שאתה מתכנן שכונה ועד שאזרחים נכנסים עוברים 15 שנים.  זו לא גזירת שמיים. בסינגפור זה קורה תוך  שנתיים ובאירופה 3 שנים אז למה אצלנו 15 שנים? בשנתיים וחצי האחרונות הבנו שר האוצר ואנוכי שנדרש כלי חזק לצלוח את הדרך הזה. קיבלנו החלטה שאם המדינה משווקת עשרות אלפי יחידות דיור בשנה היא תשווק אותם רק לאוכלוסיית  יעד אחת - אלו שאין להן דירות, זוגות צעירים ומשפחות צעירות. כל אלטרנטיבה אחרת הייתה נתקלת במכבש פוליטי. אנחנו בשנת 2018 נוציא פי שתיים היתרי בנייה ונתחיל פי שתיים התחלות בנייה מ-2017. אנחנו מכניסים זרם מים קרים לאמבטיה הרותחת של מחירי הדיור -  פעם אחת מצננים את השוק ופעם מסייעים למי שצריך. אדמות מדינה זה לא כסף פרטי של אף אחד ואנחנו רוצים חלוקה הגונה. להגיד לכם שעכשיו נראה גלישות מחירים מטה - לא, אבל אנשים גם יצטרכו לגור מחוץ לת"א. הדרך לצמצם פערים היא הדרך ליצור דיור לכולם, אני מעדיף את העיוות שאנחנו עושים על עיוותים אחרים. שימו לב שעל דירה בהרצליה או ראשל"צ יכול גם אדם שגר בדימונה או אופקים להתמודד". 

אלי אביסרור, מנכ"ל חברת אביסרור:  "אני לא יודע על איזה 700 אלף שקל דיבר השר גלנט, מתחת ל-1.6 מיליון ש"ח אני לא יכול למסור דירה. אלו מספרים לא הגיוניים". אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים: "אנחנו רכשנו קרקע בכ-30  מיליון שח בשבוע שעבר, במסמכי המכרז מודיעים לנו שהקרקע תימסר לנו בעוד 18 חודש. כלומר רק בעוד 4 שנים הזוכים יקבלו את הדירות. עכשיו אלו אזרחים שזכו אבל לא יודעים כלום לגבי הזכייה שלהם. אין לנו תכניות להציג להם, אין לנו כלום. אף אחד מהזוכים לא שם לב שהם צריכים לגור 4 שנים בשכירות.  באתר של המנהל יש כיום  19 אלף יחידות בשיווק מתוכם אינפורמציה שניתן למלא ולגשת למכרז רק לכ-9,000 וחלקם להגשה תוך 10 ימים או חודש. אנחנו יוצרים פה סיטואציה שהיא מספרית בלבד ואין מאחוריה כלום. אנחנו לדעתי במצב שבעוד שנתיים יתפוצץ. המחירים לא יורדים, היקפי המשכנתאות לא יורדים וחלום הדירה רק ילך ויתרחק".עדיאל שמרון, מנהל רמ"י: "אמרו על היזמים והקבלנים שניגשו למחירי משתכן בעפולה, שהם  'קבלני טנדר', בינתיים הם בנו ומאכלסים תוך זמן קצר וקבלני ביצוע אחרים קורסים. השוק מתקשה לעמוד בהיצע האדמות שאנו מעמידים, ואנחנו רואים את זה בשטח. אנחנו הגוף שמתכנן הכי הרבה בישראל ואנחנו מותקפים על ידי כל יפי הנפש שרוצים שנבנה במיליון וחצי אבל שלא נבנה לידם בהרצליה, אפולוניה או פתח תקווה שלא נסתיר להם את הנוף. היעד שלי הוא שבפרק זמן של שנתיים שלוש, נעשה כ-50 אלף עסקאות בשנה יחד עם עוד כ-30  אלף בשוק הפרטי ויחד נגיע ל-80 אלף דירות בשנה. מחיר למשתכן זו תכנית שאמורה לתת מענה לסקטור שחסר לו דירה - המדינה עושה פה מעשה שמעולם לא נעשה. אנחנו מגדילים היצע ותכנון ומחזקים את הרשויות המקומיות עם הסכמי הגג ואם נעמוד ביעד של 80 אלף יח"ד אנחנו מונעים את המשבר הבא".

אודי שרביט, מנכ"ל קבוצת תדהר: "אני חושב שעושים פה ניסוי בלי לדעת מה יהיו התוצאות, הצליחו להגיע לקיפאון, לזכותם ייאמר שעושים כל מאמץ.  בפן הביצועי התמונה הרבה יותר קטסטרופלית, שם אין שום שינוי וההפך, השינוי הוא לרעה. לגבי מחיר למשתכן, שוכחים שצריך גם לתת מוצר טוב ולא רק מחיר טוב. מה יקרה כאשר יהיו בעיות, למי הדיירים יפנו? מי יטפל?  אז לא הכל סוגיה של מחיר. אנחנו בתהדר נותנים דגש מאוד גדול לטיב המוצר ולשירות ורמת דרישות מאוד גבוהה". 

רונן יפו, מנכ"ל חברת אלעד ישראל מגורים: "המדינה מוציאה כמות מכרזים גדולה אבל היא תצטרך לבחון את עצמה שנה וחצי אחרי האכלוס ואז נראה לאן יפנו הזוכים שיהיו בעיות וכיצד זה יסתיים מבחינת הקבלנים המבצעים. המדינה אומרת לתושבים תמתינו למחיר למשתכן אבל במקביל צריך להגדיל את היצע הקרקעות ולהגדיל את יחידות הדיור שנבנות. בסופו של יום צריך לאפשר היצע קרקעות במרכז ובמקביל להציע פרויקטים של  מחיר למשתכן היכן שלמדינה יש קרקע בבעלותה ,  שבהן אגב חלק מהרוכשים הם אנשים שימשיכו לגור במרכז ולהשכיר את הדירות שזכו ולמי בדיוק? שזו בעיה נוספת. הפתרון הוא הגדלת היצע משמעותית הרבה יותר". 

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

88 תגובות ב-51 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
51 אז יאללה גלנט 13/09/2017 08:44 בנה כמו שרון.יש מספיק חברות בניה יזמיות בחו״ל.
מספיק עם הדיבורים והקשקושים.אתה שר השיכון-בנה.
50 אביב 10/09/2017 09:32 כל מילה הסלע!!! די לחזירות
עבדו על הציבור עם מדג שמאים שיקרי... אמרו חסר היצע ...בפועל הם תקועים עם 50 אלף דירות לא מכורות ,הציבור התפכח . בזכות כחלון שפיצץ את הבועה ,מחאת הדיור. שמיבשים את השוק הפרטי ,נקנה אחרי קריסה
49 קבלן 07/09/2017 09:31 סבבה. שגלנט יבנה ב-700000 ש"ח ואפילו בפחות...... (ל"ת)
48 אורן 07/09/2017 09:22 בבקשה גש לעבודה
אתה שר השיכון חבר בממשלה שדפקה ודופקת את הדור הצעיר קח יוזמה ותגרום למחירי הדירות לרדת. מספיק עם הדיבורים והספינים!
47 יובל 07/09/2017 09:13 שפלוג תעלה את הריבית ל 3% ואז זה יחסוך לכולם את העבודה (ל"ת)
46 יצחק 07/09/2017 08:38 הדיור
נכון הנושא יתפוצץ והמחירים יצנחו אתםמפחידים אתהעם
45 אבי 07/09/2017 08:22 המחירים
עד שהמדינה לא תבנה בעצמה המחירים לא ירדו . הקבלנים לא פריירים הם יבנו בקצב שלהם.
דירה 11/09/2017 20:36 דירה
יבנו בקצב שלהם....חחח הצחקתי אותי היום לכל הקבלנים בארץ יש בעית תזרים מזומנים.. לא יבנו יפשטו רגל בקצב שלהם.. שיחזיקו קרקעות שקנו במיליונים ונראה אותם לא בונים ממש ממש הצחקתי אותי
44 בן אהרון 07/09/2017 06:18 רק שיסביר לשר האוצר, וישכנע אותו, לא צריך יותר. (ל"ת)
43 אבאב 07/09/2017 05:38 מיתון
כנראה שר הבינוי ועוד כמה לא מתארים לעצמם איזה מיתון יהיה במדינה אם ענף הבנין ייעצר.מליוני אנשים עובדים לענף הזה.ומאות אלפי ערבים שבמקום להתעסק בטרור עובדים בבנין.גלנט אם תורידו את מחירי הדירות ותעצרו את הבנין מה הרווחת.אתה תצטרך לשלם אבטלה למליוני אנשים שחיים מזה.רדו מאיתנו
מיתון בענף הג׳יפים 13/09/2017 08:40 הקבלנים יאלצו להסתפק במודל פחות נחשב.
או חס וחלילה לא להחליף.
הכלכלה מבוססת הייטק 13/09/2017 08:38 מיליוני? כמה מאות קבלנים ופועלים מהשטחים.
יאללה עופו
פחחחחח 08/09/2017 08:47 את מי אתה חושב שאתה מפחיד? (ל"ת)
42 קבלנים חזירים 06/09/2017 23:47 לפני עשור דירות עלו שליש מהיום
אז יכלו לבנות ולהרוויח במחירים הללו והיום לא? סתם קבלנים חזירים. הציבור כבר מבין. לא קונים דירות ובעוד שנתיים מקבלים דירה בחצי מחיר.
41 אבשלום 06/09/2017 23:36 כל ח"כ אמורים להרוויח עד פעמיים שכר מינימום!!!
גלנט,תהיה קבלן. יא מפגר
40 שר בכיר 06/09/2017 23:24 המדינה לא שילמה שקל על הקרקע אז למה שתמכור
ותספסר במחיר הקרקע? שיחלקו 5-6 דונם במרכז לכל מי שסובל פה יותר מ20 שנה בחינם
39 G 06/09/2017 21:34 גלנט לא מבין דבר בכלכלה ריסוק מחירי נדלן יביא אסון (ל"ת)
הומלסים 08/09/2017 08:20 יש מדינות מפוצצות בהומלסים בגלל אותו בועה
הבנקים שלחו אותם לרחוב. מעדיף הומלסים ליד הבית
auo 06/09/2017 23:20 שום אסון לא יקרה אם מחירי הדירות יצללו 60-70%
שכן הציבור מטומטם [ביחוד העדר בארץ] והציבור ישלם... דירת 3 חדרים בת"א לא צריכה לעלות בישרא הל יותר מ 50 אלף כשהבועה תתפוצץ הבנקים יעקלו דירות של ממושכנים ב 20-30% ממחיר השוק כי בנק ישראל לא יאפשר להם להחזיק יותר ממליון דירות מעוקלות
38 מבין 06/09/2017 20:51 חבורת חרטטנים
מדברים על "למי יפנו כשיהיו בעיות" כאילו שהפרויקטים שהם בונים היום מושלמים וללא שום בעיות, אלפי אנשים מנהלים תביעות מול קבלנים על ליקויי בניה לאחר שהם נתקלים באוזנים אטומות וללא מענה ועם כל הליקויים. חבורת חרטטנים
שר בכיר 06/09/2017 23:33 לפטר מיד את כל מי שקובע את מחיר הקרקעות במדינה (ל"ת)
37 יניב 06/09/2017 20:50 700 אלף שקל, והוא דוחף לנו מחיר למשתכן במליונים (ל"ת)
36 דוד 06/09/2017 20:36 גלנט צודק וסוף סוף משהוא התפכח
בקריות למשל הקבלנים קנו קרשק לכל יחידת דיור בממוצע 250000 שקלים . כולל פיתוח. עלות הבניה כולל כל המיסים גג 3500 שח למ"ר. זה אומר שדירת 100 מ' שווה 250,000 +350,000 = 600,000 רוות קבלני על פי המקובל בכל העולם 15% וזה מפצה גם על מקרה של ירידת מחיר. = 700,000 עם מרווח ביטחון . אז מה היה לנו?!! כן כן הקבלנים מקווים 100%. שלא יעבדו עליכם...
35 שמעון 06/09/2017 20:11 ב-2008 נקנתה דירת 4 חדרים 100מר
ב-250.000 ש"ח
חושף האמת 08/09/2017 19:14 איפה? בקרית שמונה?
ב2008 דירת 4 חדרים יד2 בראשלצ עלתה מיליון שקל .בתל אביב 1.5 מיליון
34 קפה ולימון 06/09/2017 19:28 מסכים עם גלנט, מתי זה יקרה ,אם בכלל? (ל"ת)
33 סמי 06/09/2017 18:06 גלנט צודק אבל אין לו יכולת ביצוע .. הוא חלש (ל"ת)
32 דיבורים כמו חול ואין 06/09/2017 18:01 גודל מגרש בין 1/2 ל1 דונם עלות קרקע בין 1 ל 10 מיליון
בניין של 20 דירות עלות הקרקע לדירה 50 עד 500 אלף להוסיף לזה את עלויות ההיתרים התכנון והבניה ושטחי ציבור ודרכים עכשיו שיראה איך עושים את זה ב 700 אלף ש"ח.
31 כולם לקלבוש. מסריחים 06/09/2017 17:52 ואני אומר: הח"כים והשרים צריכים לקבל משכורת של שקל. (ל"ת)
30 לא כולל צ'יפס וטחינה 06/09/2017 17:49 מנה פלאפל צריכה לעלות שקל ועשרים אגורות (ל"ת)
בלי טחינה 12/09/2017 22:48 אין בעיה זה אפשרי אבל המשכורת שלך תהיה 1500 שקל (ל"ת)
קפה ולימון 06/09/2017 19:30 אם מחיר עלות-70 אגורות-אז הרווח הוא 50אגורות
400 מנות ביום-20 שקל רווח נקי-מה רע ? כמה בן אדם אחד צריך???
29 חוסר כבוד לגולשים! 06/09/2017 17:48 עצומה: תצומצם כמות הפרסומות בביזפורטל לאלתר!!! (ל"ת)
28 שמעון 06/09/2017 17:44 ב-2008 נקנתה דירת 4 חדרים 100מר
ב-250.000 ש"ח
קפה ולימון 06/09/2017 19:33 2008.חיפה.רציתי לקנות-ביקרתי בכמה דירות.30000$
מחיר דירה ישנה 3 חדרים בקומה 3 מתוך 3 בשכונת הרצליה 30,000$. מחיר דירה 50 מטר באותה שכונה - דירה בבנין חדש-50,000$.
27 עגעג 06/09/2017 17:32 מענין מאין גלנט שואב נתונים
שכחת כנראה אדוני השר שממשלתך גובה מיסים על כל דירה 700 א ש"ח.מס שבח,מס רכישה,מס פיתוח,מס השבחה לעיריה,מס הכנסה,מע"מ,מס מעסיקים,ביטוח לאומי,ועוד כל מיני עיכובים שתמיד העיריות מוצאים,וכל עיכוב כזה עולה כסף,ואם לא משלמים העיריה לא מנפיקה רשיון בניה,אז לך ותעשה שיעורי בית לפני שאתה מדבר,או שאתה מחפש כותרת,במקום כותרות העיתונים וטלויזיה,לך לעבוד ותלמד
26 ברבור 06/09/2017 16:32 ברמאללה בונים ב 700 אלף
כל השאר סיפורי קבלנים והמצאות
לא רק ברשות. 13/09/2017 08:41 גם באופקים, ובפחות מזה. (ל"ת)
שמואל 06/09/2017 18:05 לך תגור ברמאלה (ל"ת)
25 אבי חוברה 06/09/2017 16:27 הכותרת סותרת את מה שהקבלן מנסה לשדר
אם החלום מתרחק זה אומר שאנשים כבר לא יכולים לממש את החלום ולקנות משמע אין קונים ואז הקבלנים ייאלצו להוריד מחיר.
24 אא 06/09/2017 16:05 תמכרו במחיר הזה
מי מפריע לכם. ולמה אתם מסבסדים דירות על חשבון העם אם זה המחיר. אתה פופוליסט
23 מאיר 06/09/2017 15:56 מישהו יכול להסביר לי איך בעיר הפלסטינית רואבי מוכרים
4 חדרים בפחות מ 500 אלף שקל ומרויחים.כל חומרי הבניה מישראל אז ברור שהקבלנים ובעלי הקרקע קרי המדינה חזירים גדולים.אפשר בקלות להוזיל על ידי הוצאת הקרקע מהמשוואה. למה שהמדינה לא תשאר בעלת הקרקע ותמכור ישירות לרוכשי הדירות?
בן אהרון 06/09/2017 22:21 יש פתגם: הדג מסריח מהראש. (ל"ת)
אבי 06/09/2017 17:27 חלם
שאלה הזויה .אי אפשר להשוות, שכר של הפועלים נמוך בלי שום תנאים, בלי שום ביטוחים, חומר גלם דפוק ואולי גנוב, מחיר קרקע אפס .אי אפשר להשוות .
מאיר 07/09/2017 09:51 תעשה שיעורי בית ליפני שאתה עונה תשובה לא נכונה
התנאים לא פחות טובים מאשר אצל קבלנים יהודים. חומר גלם באותה איכות שלנו ואפילו איכותי יותר.הם יכולים אולי ליגנוב חומר אבל אי אפשר ליגנוב כמות לעיר שלמה ומחיר הקרקע לדירה ראשונה בישראל צריך ליהיות אפסססס בניכוי הוצאות פיתוח. והכי חשוב לא לימכור קרקע לקבלנים הזכויות יעברו ישירות מהמדינה לרוכשי הדירות. אני מקוה שעכשיו אתה מבין
יש ר א לי 07/09/2017 14:01 פועל פלסטינאי שבונה ברואבי מרוויח 3,000 ש"ח בחודש,פועל
סיני שעובד בישראל מרוויח 30,000 ש"ח לחודש. ומי שמופתע שיבדוק, הפועל הסיני מרוויח המון, אין ברירה ומשלמים לו כי אין מספיק עובדי בניין. עכשיו כל המקטרים על מחירי הדירות, נראה אותכם מפשילים שרוולים והולכים לעבוד בבנייה.
בן אהרון 06/09/2017 16:51 אולי הכוונה לשר האוצר? שיוזם הגרלות במחירים מופקעים??? (ל"ת)
22 אחד 06/09/2017 15:52 גלנט הנה מה שאתם צריכים לעשות, תקרא ותפנים:
1. מכרזים לדירות 3 חדרים, בכל הארץ כולל בתוך הערים . מחיר יעד עד 900,000 שח. 2. המנהל בשליטתכם נכון?אז אין סיבה לקחת מחירי גזל על הקרקע כפי שנעשה היום. 3. קבלנים ישראלים יהיו מנועים מלגשת למכרזים. הם חבורה של חזירים,שקרנים, ספסרים . את המכרזים יש לפזר בין קבלנים סינים וארופאים. 4. יהיה פיקוח הדוק של משרד השיכון על כל מכרז, קבלן שמנסה להתחכם עלול ( על פי החוזה) לאבד את המכרז.
שר בכיר 06/09/2017 23:31 שיבטל בנוסף את כל המסים הנילווים לבנית דירה
גם ככה האזרחים לא רואים שקל מהמיסים שמשלמים כי הכל נגנב בדרך ע"י פוליטיקאים ועובדי ציבור שרים וחכים כל המסים למימון הנוכלים שגם משקיעים את הכסף הגנוב בדירות משלהם ורושמים אותן על הילדים סבתות שאין להן שקל ועוד תיחמונים למה לא מוציאים הצהרת הון לסבתא שלא יצרה שקל בחייה ולילד בן 15?
אלי 06/09/2017 18:04 מכירת קרקע במכרז היא הדרך ההוגנת היחידה
וכל דרך אחרת היא גזל עם ישראל.
21 בן אהרון 06/09/2017 15:48 אולי כדאי שמישהו כבר יסביר את זה לשר האוצר???
לא בטוח שהוא ירצה להבין או מסוגל להבין אבל כדאי לנסות???
20 דירה 06/09/2017 15:45 דירה
אדון אורן הוד החלום שלך להמשיך להיות עשיר ולהכניס את זוגות הצעירים לחובות מתרחק מחיר הדירה יהיה בסוף רק 700 אלף שקל והחלום של זוגות צעירים יתממש בקרוב שהקפה שלך תתרוקן אנחנו הצעירים לא נמשיך להגשים לך את החלומות לניפוח חשבון הבנק שלך נמשיך לא לקנות דירות במחירי בועה רק 700 אלף שקל בלבד כדבריי השר... תמשיך לחלום אנחנו נמממש את החלום שלנו לקנות דירה רק ב90 משכורות..
קפה ולימון 06/09/2017 19:39 אני אקנה ב30 משכורות,אתה תקנה ב90-אם תרצה (ל"ת)
19 כלכלן 06/09/2017 15:41 הקבלנים חושבים שמה שהיה הוא מה שיהיה
וזו הטעות שלהם והטעות הזו תעלה להם בפשיטת רגל.
18 לא קונים 06/09/2017 15:28 לא קונים דירה במחיר בועה - בום פיצוץ - אכלתם אותה!
REVITALL@HIRONIT.CO.IL
17 לא משלמים מעל5K למטר 06/09/2017 15:17 12 צודק (ל"ת)
16 סמי 06/09/2017 15:10 קבלנים שקרנים ורמאים, הם בפאניקה מוחלטת
ממשיכים לאיים בנבואות זעם ושוכחים שאין יותר מיש שיקנה מהם. מזכיר להם שאם טבע קרסה גם הם יכולים לקרוס.
15 ג 06/09/2017 15:04 זה נכון . אתמול בראק קנתה בגרמניה דירות במחיר ממוצע של
369 אלף שקל ליחידה....בארץ צריך להוסיף מיליון מאה.....ביחס למשכורות גלנט בהחלט צודק ובסופו של דבר זה מה שיקרה אם ירצו ואם לאו...המחירים בדרך לתיקון חד ביותר.
14 מחיר למשתכם=חזירות 06/09/2017 14:51 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
13 אנליסט 06/09/2017 14:46 מי שלא יוריד מחירים יעביר את החברה לנושים !
בכיינות לא חסרה בתחום הנדל"ן , מי שלא יכול לעמות בשוק , שיעזוב המחירים צריכים לרדת ביותר מ 50 אחוז , וזה יקרה על אפם וחמתם של הקבלנים
12 שוויצר 06/09/2017 14:45 מי שמשלם בארץ מעל 5אלףשח למטר פראיירמת
בשוויץ שהשכר גבוה בהרבה מישראל אני קונה דירה בלא יותר מ200 אלף $ עם ישראל זה עדר שאין מילים לתאר! תתפסו את עצמכם בידיים ותגורו עם ההורים עד שהמחירים ירדו!!!
דודו 06/09/2017 20:49 די לשקר, בג'נבה המחיר למ"ר הוא 46 אלף ש"ח (ל"ת)
11 0 מכירות 06/09/2017 14:40 מנכ"ל "אפריקה מגורים". אפריקה זו לא חברת התספורת? (ל"ת)
יש ר א לי 07/09/2017 09:53 ממש לא, זו חברת בת ולא אפריקה השקעות (ל"ת)
10 מאיר 06/09/2017 14:34 בשביל הצהרה כזו לא צריך להיות שר (ל"ת)
שמואל 06/09/2017 18:11 הוא האחרון שצריך להצהיר את זה. הוא הרגולטור אז שיעבוד. (ל"ת)
9 בן אהרון 06/09/2017 14:17 פורסם שבצפון יש קבלן שמוכר דירות חדשות ב- 500 אלף.
לפני כמה חודשים.
בן אהרון 06/09/2017 15:42 לא דירות בהגרלות של שר האוצר. (ל"ת)
8 ירון 06/09/2017 14:09 אלי אביסרור - אתה עוד תמכור במחיר הנמוך מ 700 אלף......
גזור ושמור.
7 אזרח מן השורה 06/09/2017 13:47 שבע מאות אלף?
אני מעריך מאוד את השר יואב גלנט. עם זאת, המחיר בו נקב (שבע מאות אלף שקלים) אינו ריאלי. זהו אולי (ולא בטוח..) היה המחיר אילו המנהל היה משווק לקבלנים את הקרקע ללא עלות- דבר שלא יקרה ולא צריך לקרות. לדעת כלכלנים בכירים רבים, המחירים בשיויי משקל ארוך טווח הם בכ-30% נמוכים מהמחירים הנוכחיים, כך שבכל אופן מחיר דירה ממוצעת אמור לעלות לכל הפחות כמיליון שקלים.
זוג צעיר 06/09/2017 14:42 קנינו 3 חד' 100מ"ר (מחיר למשתכן) בלוד ב-600 אלף.
מקבלים החודש את המפתח. דירה מקסימה. בניין מקסים. שכונה מקסימה.
אזרח מן השורה 06/09/2017 18:38 בשעה טובה ומוצלחת!
אך 600,000 זהו המחיר לאחר הנחה (סבסוד של המדינה). ברור שאם יכולת היום למכור את הדירה (לולא הייתה ההגבלה של ה-5 שנים) היא תימכר במחירי שוק הגבוהים בכמה מאות אלפי שקלים. חישוב פשוט: בניה בסטנדרט נמוך תעלה כ-5000 ש"ח ומעלה למ"ר . לכן, רק עלות הבניה (בסטנדרט בסיסי) תעלה כ-500,000 ש"ח. מה לגבי עלות הקרקע, עלות התרים והיטלים, מע"מ ורווח יזמי לקבלן(?)- כיום אלו מהווים כ-60% ממחיר הדירה.
אזרח מן השורה 06/09/2017 18:37 בשעה טובה ומוצלחת!
אך 600,000 זהו המחיר לאחר הנחה (סבסוד של המדינה). ברור שאם יכולת היום למכור את הדירה (לולא הייתה ההגבלה של ה-5 שנים) היא תימכר במחירי שוק הגבוהים בכמה מאות אלפי שקלים. חישוב פשוט: בניה בסטנדרט נמוך תעלה כ-5000 ש"ח ומעלה למ"ר . לכן, רק עלות הבניה (בסטנדרט בסיסי) תעלה כ-500,000 ש"ח. מה לגבי עלות הקרקע, עלות התרים והיטלים, מע"מ ורווח יזמי לקבלן(?)- כיום אלו מהווים כ-60% ממחיר הדירה.
שמואל 06/09/2017 18:13 קניה במחיר למשתכן
בכמה תרצה למכור את הדירה ? במחיר למשתכן או במחיר שוק ?
6 בן אהרון 06/09/2017 13:32 למי שעוד תמים: הזול הזה מאד מאד יקר!!! הבסיס מסנוור.
יש כבר סרטונים שמסבירים למה ההצעה הזאת הצעה גרועה ומסוכנת. להכנס ולקרוא. כל מי שקונה היום בהגרלות, במוקדם או במאוחר יבין שטעה טעות קשה ואז אף אחד לא יבוא לעזור לו. בטוח שלא שר האוצר.
בן אהרון 06/09/2017 15:46 לפני שמגיבים כדאי קצת לבדוק נתונים. חלק מהם למי שלא בדק
המפרט של הדירות נמוך יותר, אין מה לעשות, הקבלנים מתחרים על המחיר הנמוך ביותר והבנייה תהיה בהתאם, שלא יהיו אשליות. חמש שנים צריך לשלם גם שכר דירה וגם משכנתא. לכן להוסיף לעלות הדירה שכירות לחמש שנים. המשכנתא במסלול 90% יקרה מאד כי הלווים במצב הזה מאד מסוכנים לבנקים. התוצאה רביות מאד גבוהות.
5 אפרת 06/09/2017 13:18 מחירי הדיור בשל רווחי הקבלנים הבנקים והמדינה
מחירי הדיור עלו בשנים האחרונות באופן לא פורפוציונלי לשכר במשק ולעלויות בפועל. הסיבה היא תאותם של הקבלנים הבנקים והמדינה לגרוף רווחים. הקבלנים מוכרים דירות כך שאחוזי הרווח שלהם עצומים. הבנקים מעלים ריביות ונותנים תנאי החזר גרועים למשכנתא. המדינה גובה היטלי פיתוח ועלות קרקע גבוהה. ואין שום פיקוח על מחירי הדירות . טיב הפיתוח או טיב הבנייה. מי שמשלם הם רוכשי הדירות שגם במחיר למשתכן ישלמו בנוסף לערך הדירה ולמשכנתא עשרות אלפי שקלים לשכירות של 4 עד 6 שנים. כשהמדינה מחלקת הטבה או מענק הוא הולך לכיס של הקבלנים כי ערך הדירה מיד עולה בהתאם. אולי הגיע הזמן לרגולציה ולהרגעת כל הגורמים המרוויחים. זוגות צעירים מבזבזים שנים כסף על שער דירה לא מצליחים לגייס הון עצמי והחיסכון השנתי שלהם נמוך מאחוסי עליית מחירי הדיור מדי שנה.
4 ירון 06/09/2017 13:17 גלנט.. אתה שרלטן, שקרן ויותר טיפש ממה שחשבתי
אתה מביך את עצמך, ומנסה להסיט את הכשלון שלכם לעבר הקבלנים..דירת 3 חדרים.. מחיר הקרקע בנייה מיסים היטלים תקנים זמני בירוקרטיה להוציא את המע"מ... כל זה כולל רווח ב 700 אלף שקל? אתה שקרן, טיפש, חסר מושג, מסית בטפשותך כנגד אחרים על מנת להסתיר את היותך כישלון עצום.
F 06/09/2017 13:54 הוא לא שרלטן, פשוט הקרקע לא בתחשיב אצלו
אם גם אתה תיקח קרקע ללא רשות ותבנה עליה (בגלל משהו דומה הוא הפסיד את הרמטכ"לות) תוכל לבנות במחיר הזה ואולי להרוויח, אם לא יהיו לך הוצאות שיווק ומימון כמו במחיר למשתכן. אז הוא צודק, רק שהממשלה טרם העבירה חוק שמותר לגנוב קרקעות מהמדינה.
קבלן 06/09/2017 13:51 גנבת לי את המילים
טיפש זורק אבן לנהר 1000 חכמים לא יצליחו להוציא אותה . רק לא תיארתי לעצמי שאת האבן יזרוק שר בישראל .......ואי ואי איזו רמה נמוכה עוד נרד.....
3 אדי 06/09/2017 13:13 טוב אם זה הדיבורים אז הבועה התפוצצה עכשיו נשאר רק לחכות (ל"ת)
קפה ולימון 06/09/2017 19:43 אוהבים אותך,אדינקה,תאבק.קבלנים שוכרים את
הטוקבקיסטים בתשלום-שום אדם שפוי לא יגיב שמחירים רק עולים וכדאי לקנות עכשיו לפני העליה-אבל אנחנו נלחם בהם...
2 כותבי תרחישים 06/09/2017 13:09 הידוע לשר שמחסור הדיור=מכוון=בהוראה=בנימוק-דאגה לבנקים?
מחסור הדיור מכוון= בהוראתו ונימוקו של בובו -אל תשכח בשנים 1997-8- בשנתיים-אריק שרון זל בנה 161000 דירות בשונה: בשנ- 2011 בנו 46800--בשנ 2012 בנו רק 43500 בשנים 2010 - 2015 התחלות הבניה היו כמחצית פחות מ 45-46000 דירות ההוראה ההזויה-להקטנת הבניה- בתיאום עם הנגיד זה פגיע בתלכיד הלאומי-זה מחייב וועדת חקירה- אנו ממתינים לפגישה - כפי שדובר
1 אסף 06/09/2017 13:05 כמה תגובות בכתבה מהקבלנים
מישהו בלחץץץץץ לא קונים דירה במחיר בועה!!!! 700K ממוצע לא יותר!!
רועי 06/09/2017 13:56 אוקיי
ונניח מחר תמכור 100000 דירות ב700000 /קל? לא תהיה הסתערות, לא יסיימו את המלאי תוך יומיים? לא תהיה בעיית היצע שוב והמחירים שוב יאמירו? הקבלן לא יבנה דירות פח כדי להרוויח טוב מ700000 שקל? מה נראה לך?? הפתרון הוא חד וחלק- לבנות המון, לשחרר קרקעות, וזה לא קורה
קבלן 06/09/2017 13:47 תגובה של טיפש אין צורך להתעמק יתר על מידה (ל"ת)
Sus 06/09/2017 13:35 רק קח בחשבון שכל הצדדים משקרים (ל"ת)
בן אהרון 06/09/2017 13:29 אז למה עומדים בתור לקנות במליון וחצי בהגרלות? (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש