ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

הקיפאון בשוק הדיור מחריף - באוצר פרסמו נתונים לגבי Q2

אתר בניה, צילום: גטי אימג'ס ישראל
במשרד האוצר מפרסמים הבוקר נתונים עדכניים לגבי המצב בשוק הדיור. מהנתונים עולה כי ברבעון השני של השנה נרכשו 24 אלף דירות, ירידה של 15% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וירידה של 12% לעומת הרבעון הקודם (הראשון של 2017). בניכוי מכירות במסגרת "מחיר למשתכן" עמד סך העסקאות ברבעון השני על 22.7 אלף בלבד, הרמה הנמוכה ביותר מאז הרבעון השלישי 2014, אשר עמד בצל ההמתנה לתכנית מע"מ 0%. 
ברבעון השני של 2017 נרכשו כ-11 אלף דירות ע"י מי שעבורם זוהי דירתם הראשונה (מרביתם זוגות צעירים). מתוכן, 1.4 אלף דירות נמכרו במסגרת "מחיר למשתכן", הרמה הרבעונית הגבוהה ביותר של מכירות במסגרת זו מאז יצאה תכנית זאת לדרך.  בניכוי מכירות "מחיר למשתכן" ירדו רכישות הזוגות הצעירים בשיעור של 12%, הן בהשוואה לרבעון הקודם והן בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בכך, לאחר שלושה רבעונים רצופים בהן יורדות רכישות הזוגות הצעירים  (כל רבעון בהשוואה למקביל לו אשתקד) הגיע סך רכישות זה לאחת הרמות הרבעוניות הנמוכות שנרשמו בפרמטר זה בשנים האחרונות (למעט תקופת ההמתנה למע"מ אפס).

רכישות המשקיעים הסתכמו ב-4,000 דירות, אחת הרמות הנמוכות ביותר בסגמנט זה מתחילת העשור הקודם. בתוך כך, ברבעון השני הוסיף לרדת "מלאי" הדירות המוחזק בידי משקיעים, זה הרבעון החמישי ברציפות

"היקף העסקאות הנמוך הושפע מרמת השפל ברכישות המשקיעים ומהמתנת הזוגות הצעירים לתכנית "מחיר למשתכן". רמה נמוכה במיוחד של עסקאות בירושלים ות"א. מנגד, רמה גבוהה באזור חיפה", כך נכתב בסקירת האוצר. 
תגובות לכתבה(55):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 34.
    דירה מ-פ-ח-ד-ים
    דירה 25/08/2017 10:39
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זוכרים הם מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים לא לקנות דירות עכשו הקבלנים בקשיי נזילות אין להם כסף נזיל הבנקים כבר לוחצים קרקעות לא חסר דירות על המדף אצל הקבלנים יותר מ500000 לא כולל דירות ביד 2 ששם יש עוד 400000 יש תנופה ענקית בארץ בבניה גם הסינים בדרך לארצנו הקטנה ועוד משהוא כל המשקיעים יצאו מהשוק וגם מוכרים את הדירות שלהם בהצלחה לכולנו נמשיך לא לקנות דירות נראה באמת מה יקרא לאחר החגים באוקטובר בכלל התרסקות של מכירת דירות חדשות "בגלל החגים" יגידו הקבלנים.. חזקו ואימצו נחזיק יד ביד כולנו לאורך כל הדרך להתרסקות מחירי הדירות
    סגור
  • 33.
    המחירים כבר ירדו
    זאב 24/08/2017 11:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הקבלנים מציעים תוספות כמו מיזוג ודוד באותו מחיר רק שבנתוני המכירות יהיה המחיר הישן
    סגור
  • אל תספר לנו שהקבלנים מציעים חינם חבילת מסטיקים
    שמטוב 24/08/2017 18:31
    הגב לתגובה זו
    1 3
    המחירים קבועים ולא ירדו כי אי אפשר להוריד אותם, הורדת מחירים גדולה פירושה פשיטת רגל של הקבלנים. הם לא מרוויחים הרבה, הם מרוויחים 15 עד 20 אחוז מעל העלויות שלהם. מי שהאלה את המחירים הוא ביבי שקרניהו שהפך את הדיור למסחטת מיסים.
    סגור
  • 32.
    כיוון השוק ברור,משקיעים בורחים, צעירים לא קונים
    שמואל 24/08/2017 09:26
    הגב לתגובה זו
    4 1
    וגם משפרי הדיור לא בטוחים מה לעשות.... השוק מת. משרדי תיווך נסגרים, הקבלנים מנסים למלט עצמם לתוך מחיר למשתכן, מי שלא יצילח יקרוס
    סגור
  • הקבלנים לא יקרסו הם יקבלו אשראי מהבנקים כי אין ברירה
    שמטוב 24/08/2017 18:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הבנקים לא יכולים לסבול מצב בו אין מכירות בכלל. לכן יתנו אשראי למספר שנים מתוך הבנה שכמות הדירות שתמכר תהיה חצי בערך (למי שאין כסף אף אחד לא יממן אותו, יקנו רק אילו שיכולים).
    סגור
  • מזכיר את ספור פישמן
    ג'קי 26/08/2017 10:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ימשיכו לץץ אשראי "ואחריי המבול.." בכל מקרה ספור יגמר בהתרסקות רבתי
    סגור
  • 31.
    לא קונים דירה במחיר בועה
    לא קונים 24/08/2017 00:39
    הגב לתגובה זו
    1 2
    חפשו את "המחאה הגדולה יחד נוריד את מחירי נדיור" בפייסבוק
    סגור
  • אתם כמו הנמלה שרוכבת על פיל
    לוחש חופם 24/08/2017 21:34
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מסתכלת אחורה וצועקת "יו, תראה כמה אבק אנחנו עושים!"
    סגור
  • הקונים הם הפיל בספור למרות שחלקם לא מודעים לכך (ל"ת)
    ג'קי 26/08/2017 10:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 30.
    עם מס דירה שלישית או בלעדיו המחירים בנפילה
    שוקו 23/08/2017 21:51
    הגב לתגובה זו
    9 1
    יש היצע ענק ,דירות קבלן חדשות לא מכורות . 46,000 דירות יד שניה יד 2 מעל 85,000. התחלות בניה מסיביות ,115 אלף כמות שיא. חברות בניה זרות בדרך לארץ ,המחירים מפה צוללים חזק ,בחיים לא נרכוש מיזם פרטי
    סגור
  • טען עוד
  • בכל הצע המחירים קשיחים ולא ירדו.
    שמטוב 24/08/2017 18:38
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לקבלנים אין מאיפה להוריד מחירים כי הקבלנים לא מרוויחים הרבה. עליית המחירים היא בגלל המיסוי של ביבי שקרניהו שמתחבא ומסתיר את אחריותו לעליית מחירי הדיור. ביבי הפך את הדיור למסחטת מיסים. ההבנת ?
    סגור
  • 29.
    מחירי הדיור ייחתכו 50% כגודל הבועה גודל הקריסה
    מומי 23/08/2017 21:46
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הציבור התפכח יחד עם מחאת הדיור,מייבשים את השוק הפרטי,הסתערות על מחיר למשתכן. הנחות נעות 500 -800 אלף שקל ,זה סכום אדיר,בטח לזוג צעיר בתחילת דרכו הכסף יקטין לנו משכנתא,יישאר כסף לחיות ,חוגים לקניות.
    סגור
  • אתה תחתך ב- 50 אחוז. המחירים קשיחים ולא ירדו.
    שמטוב 24/08/2017 18:41
    הגב לתגובה זו
    0 3
    הבנקים יממנו אשראי לקבלנים למספר שנים כדי שהם עצמם לא יפשטו רגל. לבנקים אין מאיפה להרוויח אם יפסיקו לבנות והקבלנים לא יכולים להוריד הרבה מחירים כי הם לא מרוויחים הרבה.
    סגור
  • הם כבר מממנים....
    ג'קי 26/08/2017 10:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר בשוק של אלפי קבלנים. מספחק שמישהו אחד יוריד מחיר ואחריו עוד אחד.... הבנקים לא יישבו בחיבוק ידיים וידרשו ה חזרים. מאן הספור יגמר
    סגור
  • 28.
    גם אם תהיה מפולת ולא יהיה מי שיקנה כחלון ריסק תמשקיעים (ל"ת)
    י 23/08/2017 19:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 27.
    המצב הרבה הרבה יותר גרוע לא רוצים להכניס פניקה למשק (ל"ת)
    ח 23/08/2017 19:22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 26.
    אוי הפיצוץ הזה הולך להיות כואב (ל"ת)
    שוכר 23/08/2017 17:24
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • תחפש עבודה חדשה כי אם יהיה פיצוץ אתה תפוטר בגלל מיתון. (ל"ת)
    שמטוב 24/08/2017 18:41
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 25.
    סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
    מחיר למשתכם=חזירות 23/08/2017 17:23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
    סגור
  • 24.
    מפולת
    פאר 23/08/2017 17:15
    הגב לתגובה זו
    8 1
    בסוף אפשר יהיה לקנות דירות בגרושים רק שישלמו את המשכנתא
    סגור
  • 23.
    לקנות רק דירות יד שניה שיש להם פוטנציאל השבחה
    דוקטור 23/08/2017 15:51
    הגב לתגובה זו
    3 6
    מי שקונה דירה חדשה עושה את טעות גדולה ... רק יד שניה ועדיף במרכז ...
    סגור
  • נתקעת עם דירה במרכז?! תנחומיי (ל"ת)
    ג'קי 26/08/2017 10:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    ירידת המחירים החלה
    ברק 23/08/2017 15:30
    הגב לתגובה זו
    18 2
    שההיצע גדול מהביקוש, המחירים יורדים. כלכלה פשוטה אומרת: אם לא קונים המחירים יורדים. המהפך החל.
    סגור
  • איפה ירידה ? גוש וחלקה בבקשה ונשווה באתר רשות המיסחם
    א א א 23/08/2017 22:17
    הגב לתגובה זו
    1 4
    מחירים עולים, לא מבין את השקרים של אנשי המחאה. כנסו לאתר רשות המיסים ותשוו עסקאות אמיתיות.
    סגור
  • איפה אפי
    אפי 24/08/2017 01:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפי פה, מתחת לאף, צריך רק לזהות אותו
    סגור
  • 21.
    כל הכבוד לכחלון!!! להמשיך ככה בכל הכח!
    ניקו 23/08/2017 13:55
    הגב לתגובה זו
    28 3
    אבל צריך להמשיך עד שהמחירים יירדו. להחזיר את מס דירה שלישית במיידי או להפעיל מס הכנסה על שכ"ד! רק ככה המחירים יירדו באמת! אנחנו רוצים לראות ירידות מחירים משמעותיות - 40%-50%!
    סגור
  • 20.
    מס דירה שלישית הרס את המדינה כמה טיפש אתה כחלון תתפטר (ל"ת)
    כ 23/08/2017 13:40
    הגב לתגובה זו
    2 23
    סגור
  • 19.
    זוגות צעירים זהירות מחיר למשתכן -שקר.מחירים יקרים מידי (ל"ת)
    כ 23/08/2017 13:39
    הגב לתגובה זו
    4 9
    סגור
  • 18.
    חלם
    רועי 23/08/2017 13:38
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל הירידות, התוכניות, ההנפצות, האיומים, חוק דירה 3, מס על שכירות, טזינאבי 24000 דירות נמכרו במצב של "שוק קפוא/קורס/מפולת" איפה המחאה וחוסר הכסף של האזרחים?
    סגור
  • 17.
    כחלון עדין לא הבין שריסק את הנדלן וכלכלת ישראל --מס ד3 (ל"ת)
    כ 23/08/2017 13:37
    הגב לתגובה זו
    1 13
    סגור
  • 16.
    שוק הדיור יקרוס כמו מנית טבע. סבלנות. (ל"ת)
    מני 23/08/2017 13:19
    הגב לתגובה זו
    34 3
    סגור
  • 15.
    שוק הנדלן = אונייה בלב ים מסתובבת
    אסף 23/08/2017 12:35
    הגב לתגובה זו
    30 0
    שוק הנדל"ן אינו שוק ההון, בו ניתן לדעת מה המחיר כל דקה/שנייה, שוק הנדל"ן הוא שוק איטי, עכשיו כשהכל קפוא, וימשך הקיפאון גם המחיר בסוף כתוצאה סופית יתחיל גם לרדת באיטיות, כשם שאונייה בים עושה פרסה.
    סגור
  • 14.
    חכו ותיווכחו
    רואה חשבון 23/08/2017 12:12
    הגב לתגובה זו
    36 0
    מניסיון מאוד רחב עוד רגע ההנחות העצומות מצד הקבלנים מתבצעות כרגע מדובר על מזגן חניה ריהוט מחסן וכודומה תמתינו ותראו הנחות גדולות מאוד ותאמינו לי אני עובד עם המון קבלנים מאחל לכולם בהצלחה וכמובן לבניי ולבנותיי
    סגור
  • 13.
    בבלת, מה זה משנה
    רוני 23/08/2017 11:59
    הגב לתגובה זו
    1 20
    אז לא קונים הרבה דירותאז הקבלנים לא יתחילו לבנותאז חסרי הדיור יתרבו עד שיתפוצצו ויחליטו לקנות והמחירים שלא עולים (רק קצת). יתפוצצו אז שוב רק מי שמוכן להשתעבד ל4 קירות יקנה.בנתיים יש מחסור בדירות להשכרה והוא רק יגדל למחירי השכירות יעלו עד שיגיעו לחצי אחוז חודשי על מחיר הדירה דירה בת"א שעולה 3 מליון שכ"ד 15 אלף כפול מהיום.ואז משקיעים יקנו למחירי הדירות יזנקו
    סגור
  • 12.
    המשקיעים לא קונים . וחסרי הדירות מחכים לנס
    חחח 23/08/2017 11:40
    הגב לתגובה זו
    6 14
    עם מחיר למשתכן שהוא גם לא זול. שוק הדירות יהיה כמו הבורסה שוק מת. ואחכ יחפשו פטנטים איך לתקן את הנזקים שעשו טרכטנברג ולפיד וכחלון. כל אחד תרם להרס הכלכלה וביבי מתעשר וחוגג בכסא.
    סגור
  • גג
    א 23/08/2017 16:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם מחירים שיכולים לגשת אלהם רק עשירון עשירי רק הכי עשירים מה אתה מתפלא? הנדלן שלך וכלכלה שני דברים שונים ,בכל מקום נדלן החריב והרס כלכלה.
    סגור
  • ועכשיו גם דירות להשכרה יהיה מחסור !!! (ל"ת)
    בן אהרון 23/08/2017 16:40
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 11.
    קללת כחלון . השוק קפוא וזה אומר שכולם מחכים לנס
    זאת לא כלכלה 23/08/2017 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 15
    רק מי שצריך ימכור ומי שלא צריך ישאר .
    סגור
  • 10.
    בוםםםםםםםם
    קולט אינטרסנטים 23/08/2017 11:32
    הגב לתגובה זו
    31 1
    אל תבכה רוני רון...זה סופו של כל בלון....
    סגור
  • רוני רון שומע בום מ2011...תמשיך לחכות
    מחירים עולים 23/08/2017 22:20
    הגב לתגובה זו
    1 3
    מ2011 שומע סיסמאות על בום וחומרי נפץ. הדבר היחידי שמתפוצץ זה התקווה של אנשי המחאה לירידת מחירים שלא מגיעה...
    סגור
  • 9.
    סבלנות היא שם המשחק
    ג'קי 23/08/2017 11:20
    הגב לתגובה זו
    42 2
    השכירות יחסית למחיר היא כל כך זולה כך שאין מה להלחץ. המחירים בדרך למטה ביג טיים
    סגור
  • 8.
    מחירי הדיור הגבוהים הם הסיבה לקיפאון
    כלכלן 23/08/2017 11:08
    הגב לתגובה זו
    41 1
    הקיפאון בשוק הדיור יביא מיתון, מיתון יביא לירידה בהכנסות לכל המשק, ירידה בהכנסות יביא לירידת מחירים בדיור. וזה יביא את המשק לצמיחה מחודשת.
    סגור
  • 7.
    ביזפורטל-בידקו"ברבעון השני נירכשו 24000 ד"=תיקון-במחצית
    כותבי תרחישים 23/08/2017 11:05
    הגב לתגובה זו
    2 5
    כל השנה בונים כ 50-53000 דירות ברבעון =רבע מהכמות= 11-13000= 24000 = זה מחצית השנה לשיקולכם
    סגור
  • כן בונים 50 אלף חדשות אבל 24 אלף שנמכרו זה כולל יד 2...
    קורא תרחישים 23/08/2017 11:43
    הגב לתגובה זו
    10 1
    מה אתה רוצה?
    סגור
  • 6.
    הכל יורד, קפוא, עומד. חוץ ממה? מהמחיר ! (ל"ת)
    דן 23/08/2017 10:51
    הגב לתגובה זו
    2 21
    סגור
  • המחיר גם יורד
    נס ציוני 23/08/2017 17:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בנס ציונה הציעו לי השבוע דירת 4 חדרים 104 מטר חדשה מקבלן ב 1900000 עם מזגן מתנה ושתי חניות מרפסת ומחסן. לפני שנה 2200000 אותה דירה
    סגור
  • אתה שקרן. איפה הציעו לך ? אני מכיר טוב את נס
    חושף 23/08/2017 22:23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איזה שקרן . איפה בנס ציונה? המחירים שם רק עולים כי כמעט אין שם בנייה חדשה..
    סגור
  • זה רק עניין של זמן :) (ל"ת)
    רועי 23/08/2017 16:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    עוד יומיים כתבה שמחירי הנדלן.....
    נכה מחוסר דיור 23/08/2017 10:49
    הגב לתגובה זו
    9 4
    עלו ......תלוי מי משלם על הכתבה רוצים לשגע אותנו
    סגור
  • כאן מדובר על כתבה של נתונים לא של איזה אינטרסנט (ל"ת)
    חי בשכירות 23/08/2017 11:44
    הגב לתגובה זו
    18 2
    סגור
  • 4.
    הקיפאון הוא מובהק
    מחכה לפיצוץ 23/08/2017 10:48
    הגב לתגובה זו
    35 2
    ככל שמתקבלים יותר נתונים מתבהרת תמונת המצב. יש ירידה של 15% בפעילות הכללית בשוק הדיור ביחס לשנה שעברה. זה גם נתמך בנתוני המכירות וגם בנתוני המשכנתאות שמראים ירידה בהיקף זהה. לגבי המחירים הדעות חלוקות אבל נראה שמדובר ביציבות (גם עלייה של 1% או ירידה של 1% זו יציבות. עכשיו מעניין לראות מספר דברים: 1. איך תשפיע ההבנה שאין עליות קבועות במחיר על כדאיות ההשקעה והאחזקה של דירות להשקעה 2. היות ויש עלייה מתמדת במכירות של מחיר למשתכן מעניין איפה מרוכזת הירידה? האם אצל הקבלנים או בדירות יד שנייה או גם וגם. 3. איך תשפיע הירידה בהיקף המכירות על מי שלחוץ כספית (קבלנים ממונפים, משפרי דיור שכבר התחייבו לרכישת הדירה הבאה ועוד)
    סגור
  • 3.
    יאללה חוזרים למחירים נורמלים
    גבי 23/08/2017 10:48
    הגב לתגובה זו
    35 3
    סוף סוף הציבור מפסיק לקנות (כנראה נגמר הכסף) והגלגל מתחיל להסתובב לצד השני, המחירים יתחילו לרדת עכשיו, אמנם לא קריסה מוחלטת אבל 10-20% בטווח הנראה לעין אין לי ספק בכלל.בכל אופן תחכו קצת אל תקנו דירה! ככה גם תחסכו עשרות שנות עבודה מחייכם על תשלומי ריבית למשכנתא וגם תתרמו לירידת המחירים שתגיע מהר יותר
    סגור
  • אם המחיר יורד ב 20%, הזוכים בהגרלות מפסידים את ההנחה. (ל"ת)
    בן אהרון 23/08/2017 16:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אני לא קונה דירה במחיר בועה!!! (ל"ת)
    אדי 23/08/2017 10:47
    הגב לתגובה זו
    37 4
    סגור
  • 1.
    יאללה שתתפוצץ כבר הבועה