20:30 לקראת תנודה חדה במדדים השבוע? אלו האירועים שצריך לשים לב אליהם >>

17:09 מחאת הנכים: כביש החוף נפתח לתנועה לאחר שנחסם למשך כשעה

17:03 שר החוץ הסעודי בנאומו באו"ם: "לא רואים סיבה להמשך הסכסוך הישראלי-ערבי

16:56 פרשת ישראל ביתנו: כתב אישום נגד איש העסקים משה קליסקי

13:55 מניית כלכלית ירושלים מרכזת מחזור חריג של 32.5 מיליון שקל >>

13:33 מדד SME60 ממשיך לתקן מעלה - מזנק עוד 1.4%

13:08 שטייניץ מגיב על החקירות בסביבתו >>

10:31 אקסלנס ברוקראז': "התקלה בתמר - אירוע חיובי לבזן" >>

10:16 תאת טכנולוגיות: חוזה בשווי של 40 מיליון דולר עם חברת תעופה גדולה >>

10:09 אירונאוטיקס רוכשת את Chassis Plans תמורת 6 מיליון דולר >>

10:05 טראמפ: איראן משתפת פעולה עם צפון קוריאה, הסכם הגרעין לא מוצלח

08:10 מזור חוזרת עם פער חיובי של 4.1%

08:10 טאואר חוזרת עם פער שלילי של 2.3%

08:10 טבע חוזרת עם פער שלילי של 1.2%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

הקיפאון בשוק הדיור מחריף - באוצר פרסמו נתונים לגבי Q2

 |  55
הולך ומחריף
Share
במשרד האוצר מפרסמים הבוקר נתונים עדכניים לגבי המצב בשוק הדיור. מהנתונים עולה כי ברבעון השני של השנה נרכשו 24 אלף דירות, ירידה של 15% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וירידה של 12% לעומת הרבעון הקודם (הראשון של 2017). בניכוי מכירות במסגרת "מחיר למשתכן" עמד סך העסקאות ברבעון השני על 22.7 אלף בלבד, הרמה הנמוכה ביותר מאז הרבעון השלישי 2014, אשר עמד בצל ההמתנה לתכנית מע"מ 0%. 


ברבעון השני של 2017 נרכשו כ-11 אלף דירות ע"י מי שעבורם זוהי דירתם הראשונה (מרביתם זוגות צעירים). מתוכן, 1.4 אלף דירות נמכרו במסגרת "מחיר למשתכן", הרמה הרבעונית הגבוהה ביותר של מכירות במסגרת זו מאז יצאה תכנית זאת לדרך.  בניכוי מכירות "מחיר למשתכן" ירדו רכישות הזוגות הצעירים בשיעור של 12%, הן בהשוואה לרבעון הקודם והן בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בכך, לאחר שלושה רבעונים רצופים בהן יורדות רכישות הזוגות הצעירים  (כל רבעון בהשוואה למקביל לו אשתקד) הגיע סך רכישות זה לאחת הרמות הרבעוניות הנמוכות שנרשמו בפרמטר זה בשנים האחרונות (למעט תקופת ההמתנה למע"מ אפס).


רכישות המשקיעים הסתכמו ב-4,000 דירות, אחת הרמות הנמוכות ביותר בסגמנט זה מתחילת העשור הקודם. בתוך כך, ברבעון השני הוסיף לרדת "מלאי" הדירות המוחזק בידי משקיעים, זה הרבעון החמישי ברציפות

"היקף העסקאות הנמוך הושפע מרמת השפל ברכישות המשקיעים ומהמתנת הזוגות הצעירים לתכנית "מחיר למשתכן". רמה נמוכה במיוחד של עסקאות בירושלים ות"א. מנגד, רמה גבוהה באזור חיפה", כך נכתב בסקירת האוצר. 
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

55 תגובות ב-34 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
34 דירה 25/08/2017 10:39 דירה מ-פ-ח-ד-ים
זוכרים הם מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים מ-פ-ח-ד-ים לא לקנות דירות עכשו הקבלנים בקשיי נזילות אין להם כסף נזיל הבנקים כבר לוחצים קרקעות לא חסר דירות על המדף אצל הקבלנים יותר מ500000 לא כולל דירות ביד 2 ששם יש עוד 400000 יש תנופה ענקית בארץ בבניה גם הסינים בדרך לארצנו הקטנה ועוד משהוא כל המשקיעים יצאו מהשוק וגם מוכרים את הדירות שלהם בהצלחה לכולנו נמשיך לא לקנות דירות נראה באמת מה יקרא לאחר החגים באוקטובר בכלל התרסקות של מכירת דירות חדשות "בגלל החגים" יגידו הקבלנים.. חזקו ואימצו נחזיק יד ביד כולנו לאורך כל הדרך להתרסקות מחירי הדירות
33 זאב 24/08/2017 11:07 המחירים כבר ירדו
הקבלנים מציעים תוספות כמו מיזוג ודוד באותו מחיר רק שבנתוני המכירות יהיה המחיר הישן
שמטוב 24/08/2017 18:31 אל תספר לנו שהקבלנים מציעים חינם חבילת מסטיקים
המחירים קבועים ולא ירדו כי אי אפשר להוריד אותם, הורדת מחירים גדולה פירושה פשיטת רגל של הקבלנים. הם לא מרוויחים הרבה, הם מרוויחים 15 עד 20 אחוז מעל העלויות שלהם. מי שהאלה את המחירים הוא ביבי שקרניהו שהפך את הדיור למסחטת מיסים.
32 שמואל 24/08/2017 09:26 כיוון השוק ברור,משקיעים בורחים, צעירים לא קונים
וגם משפרי הדיור לא בטוחים מה לעשות.... השוק מת. משרדי תיווך נסגרים, הקבלנים מנסים למלט עצמם לתוך מחיר למשתכן, מי שלא יצילח יקרוס
שמטוב 24/08/2017 18:34 הקבלנים לא יקרסו הם יקבלו אשראי מהבנקים כי אין ברירה
הבנקים לא יכולים לסבול מצב בו אין מכירות בכלל. לכן יתנו אשראי למספר שנים מתוך הבנה שכמות הדירות שתמכר תהיה חצי בערך (למי שאין כסף אף אחד לא יממן אותו, יקנו רק אילו שיכולים).
ג'קי 26/08/2017 10:43 מזכיר את ספור פישמן
ימשיכו לץץ אשראי "ואחריי המבול.." בכל מקרה ספור יגמר בהתרסקות רבתי
31 לא קונים 24/08/2017 00:39 לא קונים דירה במחיר בועה
חפשו את "המחאה הגדולה יחד נוריד את מחירי נדיור" בפייסבוק
לוחש חופם 24/08/2017 21:34 אתם כמו הנמלה שרוכבת על פיל
מסתכלת אחורה וצועקת "יו, תראה כמה אבק אנחנו עושים!"
ג'קי 26/08/2017 10:44 הקונים הם הפיל בספור למרות שחלקם לא מודעים לכך (ל"ת)
30 שוקו 23/08/2017 21:51 עם מס דירה שלישית או בלעדיו המחירים בנפילה
יש היצע ענק ,דירות קבלן חדשות לא מכורות . 46,000 דירות יד שניה יד 2 מעל 85,000. התחלות בניה מסיביות ,115 אלף כמות שיא. חברות בניה זרות בדרך לארץ ,המחירים מפה צוללים חזק ,בחיים לא נרכוש מיזם פרטי
שמטוב 24/08/2017 18:38 בכל הצע המחירים קשיחים ולא ירדו.
לקבלנים אין מאיפה להוריד מחירים כי הקבלנים לא מרוויחים הרבה. עליית המחירים היא בגלל המיסוי של ביבי שקרניהו שמתחבא ומסתיר את אחריותו לעליית מחירי הדיור. ביבי הפך את הדיור למסחטת מיסים. ההבנת ?
29 מומי 23/08/2017 21:46 מחירי הדיור ייחתכו 50% כגודל הבועה גודל הקריסה
הציבור התפכח יחד עם מחאת הדיור,מייבשים את השוק הפרטי,הסתערות על מחיר למשתכן. הנחות נעות 500 -800 אלף שקל ,זה סכום אדיר,בטח לזוג צעיר בתחילת דרכו הכסף יקטין לנו משכנתא,יישאר כסף לחיות ,חוגים לקניות.
שמטוב 24/08/2017 18:41 אתה תחתך ב- 50 אחוז. המחירים קשיחים ולא ירדו.
הבנקים יממנו אשראי לקבלנים למספר שנים כדי שהם עצמם לא יפשטו רגל. לבנקים אין מאיפה להרוויח אם יפסיקו לבנות והקבלנים לא יכולים להוריד הרבה מחירים כי הם לא מרוויחים הרבה.
ג'קי 26/08/2017 10:46 הם כבר מממנים....
מדובר בשוק של אלפי קבלנים. מספחק שמישהו אחד יוריד מחיר ואחריו עוד אחד.... הבנקים לא יישבו בחיבוק ידיים וידרשו ה חזרים. מאן הספור יגמר
28 י 23/08/2017 19:25 גם אם תהיה מפולת ולא יהיה מי שיקנה כחלון ריסק תמשקיעים (ל"ת)
27 ח 23/08/2017 19:22 המצב הרבה הרבה יותר גרוע לא רוצים להכניס פניקה למשק (ל"ת)
26 שוכר 23/08/2017 17:24 אוי הפיצוץ הזה הולך להיות כואב (ל"ת)
שמטוב 24/08/2017 18:41 תחפש עבודה חדשה כי אם יהיה פיצוץ אתה תפוטר בגלל מיתון. (ל"ת)
25 מחיר למשתכם=חזירות 23/08/2017 17:23 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
24 פאר 23/08/2017 17:15 מפולת
בסוף אפשר יהיה לקנות דירות בגרושים רק שישלמו את המשכנתא
23 דוקטור 23/08/2017 15:51 לקנות רק דירות יד שניה שיש להם פוטנציאל השבחה
מי שקונה דירה חדשה עושה את טעות גדולה ... רק יד שניה ועדיף במרכז ...
ג'קי 26/08/2017 10:47 נתקעת עם דירה במרכז?! תנחומיי (ל"ת)
22 ברק 23/08/2017 15:30 ירידת המחירים החלה
שההיצע גדול מהביקוש, המחירים יורדים. כלכלה פשוטה אומרת: אם לא קונים המחירים יורדים. המהפך החל.
א א א 23/08/2017 22:17 איפה ירידה ? גוש וחלקה בבקשה ונשווה באתר רשות המיסחם
מחירים עולים, לא מבין את השקרים של אנשי המחאה. כנסו לאתר רשות המיסים ותשוו עסקאות אמיתיות.
אפי 24/08/2017 01:32 איפה אפי
אפי פה, מתחת לאף, צריך רק לזהות אותו
21 ניקו 23/08/2017 13:55 כל הכבוד לכחלון!!! להמשיך ככה בכל הכח!
אבל צריך להמשיך עד שהמחירים יירדו. להחזיר את מס דירה שלישית במיידי או להפעיל מס הכנסה על שכ"ד! רק ככה המחירים יירדו באמת! אנחנו רוצים לראות ירידות מחירים משמעותיות - 40%-50%!
20 כ 23/08/2017 13:40 מס דירה שלישית הרס את המדינה כמה טיפש אתה כחלון תתפטר (ל"ת)
19 כ 23/08/2017 13:39 זוגות צעירים זהירות מחיר למשתכן -שקר.מחירים יקרים מידי (ל"ת)
18 רועי 23/08/2017 13:38 חלם
כל הירידות, התוכניות, ההנפצות, האיומים, חוק דירה 3, מס על שכירות, טזינאבי 24000 דירות נמכרו במצב של "שוק קפוא/קורס/מפולת" איפה המחאה וחוסר הכסף של האזרחים?
17 כ 23/08/2017 13:37 כחלון עדין לא הבין שריסק את הנדלן וכלכלת ישראל --מס ד3 (ל"ת)
16 מני 23/08/2017 13:19 שוק הדיור יקרוס כמו מנית טבע. סבלנות. (ל"ת)
15 אסף 23/08/2017 12:35 שוק הנדלן = אונייה בלב ים מסתובבת
שוק הנדל"ן אינו שוק ההון, בו ניתן לדעת מה המחיר כל דקה/שנייה, שוק הנדל"ן הוא שוק איטי, עכשיו כשהכל קפוא, וימשך הקיפאון גם המחיר בסוף כתוצאה סופית יתחיל גם לרדת באיטיות, כשם שאונייה בים עושה פרסה.
14 רואה חשבון 23/08/2017 12:12 חכו ותיווכחו
מניסיון מאוד רחב עוד רגע ההנחות העצומות מצד הקבלנים מתבצעות כרגע מדובר על מזגן חניה ריהוט מחסן וכודומה תמתינו ותראו הנחות גדולות מאוד ותאמינו לי אני עובד עם המון קבלנים מאחל לכולם בהצלחה וכמובן לבניי ולבנותיי
13 רוני 23/08/2017 11:59 בבלת, מה זה משנה
אז לא קונים הרבה דירותאז הקבלנים לא יתחילו לבנותאז חסרי הדיור יתרבו עד שיתפוצצו ויחליטו לקנות והמחירים שלא עולים (רק קצת). יתפוצצו אז שוב רק מי שמוכן להשתעבד ל4 קירות יקנה.בנתיים יש מחסור בדירות להשכרה והוא רק יגדל למחירי השכירות יעלו עד שיגיעו לחצי אחוז חודשי על מחיר הדירה דירה בת"א שעולה 3 מליון שכ"ד 15 אלף כפול מהיום.ואז משקיעים יקנו למחירי הדירות יזנקו
12 חחח 23/08/2017 11:40 המשקיעים לא קונים . וחסרי הדירות מחכים לנס
עם מחיר למשתכן שהוא גם לא זול. שוק הדירות יהיה כמו הבורסה שוק מת. ואחכ יחפשו פטנטים איך לתקן את הנזקים שעשו טרכטנברג ולפיד וכחלון. כל אחד תרם להרס הכלכלה וביבי מתעשר וחוגג בכסא.
א 23/08/2017 16:42 גג
אם מחירים שיכולים לגשת אלהם רק עשירון עשירי רק הכי עשירים מה אתה מתפלא? הנדלן שלך וכלכלה שני דברים שונים ,בכל מקום נדלן החריב והרס כלכלה.
בן אהרון 23/08/2017 16:40 ועכשיו גם דירות להשכרה יהיה מחסור !!! (ל"ת)
11 זאת לא כלכלה 23/08/2017 11:36 קללת כחלון . השוק קפוא וזה אומר שכולם מחכים לנס
רק מי שצריך ימכור ומי שלא צריך ישאר .
10 קולט אינטרסנטים 23/08/2017 11:32 בוםםםםםםםם
אל תבכה רוני רון...זה סופו של כל בלון....
מחירים עולים 23/08/2017 22:20 רוני רון שומע בום מ2011...תמשיך לחכות
מ2011 שומע סיסמאות על בום וחומרי נפץ. הדבר היחידי שמתפוצץ זה התקווה של אנשי המחאה לירידת מחירים שלא מגיעה...
9 ג'קי 23/08/2017 11:20 סבלנות היא שם המשחק
השכירות יחסית למחיר היא כל כך זולה כך שאין מה להלחץ. המחירים בדרך למטה ביג טיים
8 כלכלן 23/08/2017 11:08 מחירי הדיור הגבוהים הם הסיבה לקיפאון
הקיפאון בשוק הדיור יביא מיתון, מיתון יביא לירידה בהכנסות לכל המשק, ירידה בהכנסות יביא לירידת מחירים בדיור. וזה יביא את המשק לצמיחה מחודשת.
7 כותבי תרחישים 23/08/2017 11:05 ביזפורטל-בידקו"ברבעון השני נירכשו 24000 ד"=תיקון-במחצית
כל השנה בונים כ 50-53000 דירות ברבעון =רבע מהכמות= 11-13000= 24000 = זה מחצית השנה לשיקולכם
קורא תרחישים 23/08/2017 11:43 כן בונים 50 אלף חדשות אבל 24 אלף שנמכרו זה כולל יד 2...
מה אתה רוצה?
6 דן 23/08/2017 10:51 הכל יורד, קפוא, עומד. חוץ ממה? מהמחיר ! (ל"ת)
נס ציוני 23/08/2017 17:23 המחיר גם יורד
בנס ציונה הציעו לי השבוע דירת 4 חדרים 104 מטר חדשה מקבלן ב 1900000 עם מזגן מתנה ושתי חניות מרפסת ומחסן. לפני שנה 2200000 אותה דירה
חושף 23/08/2017 22:23 אתה שקרן. איפה הציעו לך ? אני מכיר טוב את נס
איזה שקרן . איפה בנס ציונה? המחירים שם רק עולים כי כמעט אין שם בנייה חדשה..
רועי 23/08/2017 16:36 זה רק עניין של זמן :) (ל"ת)
5 נכה מחוסר דיור 23/08/2017 10:49 עוד יומיים כתבה שמחירי הנדלן.....
עלו ......תלוי מי משלם על הכתבה רוצים לשגע אותנו
חי בשכירות 23/08/2017 11:44 כאן מדובר על כתבה של נתונים לא של איזה אינטרסנט (ל"ת)
4 מחכה לפיצוץ 23/08/2017 10:48 הקיפאון הוא מובהק
ככל שמתקבלים יותר נתונים מתבהרת תמונת המצב. יש ירידה של 15% בפעילות הכללית בשוק הדיור ביחס לשנה שעברה. זה גם נתמך בנתוני המכירות וגם בנתוני המשכנתאות שמראים ירידה בהיקף זהה. לגבי המחירים הדעות חלוקות אבל נראה שמדובר ביציבות (גם עלייה של 1% או ירידה של 1% זו יציבות. עכשיו מעניין לראות מספר דברים: 1. איך תשפיע ההבנה שאין עליות קבועות במחיר על כדאיות ההשקעה והאחזקה של דירות להשקעה 2. היות ויש עלייה מתמדת במכירות של מחיר למשתכן מעניין איפה מרוכזת הירידה? האם אצל הקבלנים או בדירות יד שנייה או גם וגם. 3. איך תשפיע הירידה בהיקף המכירות על מי שלחוץ כספית (קבלנים ממונפים, משפרי דיור שכבר התחייבו לרכישת הדירה הבאה ועוד)
3 גבי 23/08/2017 10:48 יאללה חוזרים למחירים נורמלים
סוף סוף הציבור מפסיק לקנות (כנראה נגמר הכסף) והגלגל מתחיל להסתובב לצד השני, המחירים יתחילו לרדת עכשיו, אמנם לא קריסה מוחלטת אבל 10-20% בטווח הנראה לעין אין לי ספק בכלל.בכל אופן תחכו קצת אל תקנו דירה! ככה גם תחסכו עשרות שנות עבודה מחייכם על תשלומי ריבית למשכנתא וגם תתרמו לירידת המחירים שתגיע מהר יותר
בן אהרון 23/08/2017 16:42 אם המחיר יורד ב 20%, הזוכים בהגרלות מפסידים את ההנחה. (ל"ת)
2 אדי 23/08/2017 10:47 אני לא קונה דירה במחיר בועה!!! (ל"ת)
1 ארבונשרמוט 23/08/2017 10:46 יאללה שתתפוצץ כבר הבועה
מושכים יותר מדי זמן
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש