אויי מחיר למשתכן - הקבלן רמי שבירו מתכנן דירות בגודל מפלצתי בראש העין

אם חשבתם שסיפור גודל הדירות בנתניה היה לא יאמן, אז הנה מה שעובר על זוכי מחיר למשתכן בפרויקט בראש העין
בניה, צילום: גטי אימג'ס ישראל
תכנית מחיר למשתכן באה לתת מענה לזוגות הצעירים שמתקשים להתמודד עם מחירי השוק החופשי. ומה זוג צעיר בתחילת דרכו צריך יותר מדירת 3 או 4 חדרים בגודל סביר של 80 או 100 מ"ר? אז בתחילת השבוע פרסמנו שהקבלן רמי שבירו שזכה במרכז מחיר למשתכן בנתניה ביצע תכנון לפיו גודל הדירה הממוצעת יעמוד על 129 מ"ר, וכעת מתברר שבראש העין אותו קבלן הלך כמה וכמה צעדים קדימה.
מדובר בפרויקט ענק של 543 דירות שבו זכה רמי שבירו בראש העין. עכשיו שימו לב לפרטים שהגיעו לידי Bizportal. התכנית אותה מתכוונים בשבירו להגיש לאישור העירייה נראית ככה: גודל הדירה הממוצעת בפרויקט יעמוד על 161 מ"ר(!!!) כאשר מלבד 10-15 דירות בגדלים של 110-117 מ"ר (ככל הנראה דירות 4 חדרים), כל שאר הדירות הן בגודל של 130 מ"ר ומעלה כשמרבית הדירות הן בגודל של מעל 140 מ"ר. וזה לא הסוף, אם התמזל מזלכם וזכיתם במקום ה-360 (מקום מעולה שכן מדובר, כאמור, בפרויקט של 543 דירות), אז נשארו לכם דירות בגודל 160 מ"ר ומעלה. ואם זכיתם במקום ה-440 אז כבר תצטרכו להתמודד עם דירות בגודל 200 מ"ר (למי שלא קלט, כמעט חמישית מהפרויקט זה דירות של מעל 200 מ"ר). וככה זה ממשיך, יש בפרויקט גם 15 דירות בגודל של כמעט 300 מ"ר (סביב 230 מ"ר בדירה ועוד מרפסת או גינה ענקית). העיקר מחיר למשתכן.
שבירו מנצלים את הפירצה ולפיה בזמנו הקרקע נרכשה במרכז לפי מ"ר לבניה בלי התייחסות למספר הדירות או לגודל הדירות. הדברים היקרים מבחינת הקבלן הם בניית ממ"דים, מטבחים, חדרי שירותים, דלתות כניסה וכו', ולכן עדיף מבחינתו לבנות פחות דירות אבל דירות גדולות יותר שעולו יותר. וכך שימו לב למחירים: הזוכה במקום ה-360 בפרויקט של שבירו בראש העין צריך להיפרד מ-1.5 מיליון שקלים כדי לרכוש את הדירה. הזוכה במקום ה-440 כבר צריך להיפרד מ-1.8 מיליון שקלים. ויש גם את 15 ה"זוכים" במקומות האחרונים שיכולים לרכוש את דירות ה-290 מ"ר שמחירן סביב 2.6-2.7 מיליון שקלים. לא בדיוק מחירי מחיר למשתכן. "ממש מרתיח!!! אם יכולתי לקנות דירה ב-1.5 מיליון שקלים לא הייתי צריכה את מחיר למשתכן", כך כתבה אחת הזוכות בקבוצת הפייסבוק הסגורה של זוכי הפרויקט.
בחלק מהדירות הגדלת שטח הדירה קשורה לשטח המרפסת או החצר (במקרה של דירות גן). לפי החישוב, כל מ"ר של מרפסת או גינה מחושב כ-30% לצורך גודל הדירה וכל מ"ר של מחסן מחושב כ-40%. וכך פתאום בחלק מהדירות יש גינות עצומות בגודלן, של עד 466 מ"ר, ממש בית פרטי גדול. כך המחיר הולך ומתנפח והחשבון מוגש לזוכי מחיר למשתכן. ואולי הקבלן מכוון לזה שמשתתפי מחיר למשתכן יוותרו על זכייתם, והדירות יגולגלו בהמשך לשוק החופשי.  
נסביר כי במשך השנים האחרונות הוצאו מספר תיקונים לתקנון מחיר למשתכן ("מפרט מחייב") כאשר רק בסוף 2016 יצא התיקון השלישי ובו התייחסות ברורה בראש העמוד ולפיה גודל דירת 3 חדרים לא יעלה על 90 מ"ר, גודל דירת 4 חדרים לא יעלה על 110 מ"ר וגודל דירת 5 חדרים לא יעלה על 125 מ"ר. אבל בראש העין, שבירו זכה במכרז ביוני 2016, ולכן התיקון האחרון שכולל הגבלה הקשורה לגודל הדירות ביחס למספר החדרים לא חל עליו. לגבי הפרויקט של שבירו בראש העין, ייתכן שהמינהל יגיע עם החברה לפשרה שכחלק ממנה שבירו ייבנו דירות מותאמות יותר לזוכי מחיר למשתכן אך זאת לצד פיצוי כזה או אחר שתקבל החברה מהמינהל (זכויות בניה למשל).
לסיום, נציין כי לא מדובר רק בראש העין ונתניה, לידי Bizportal הגיעו מכתבים עם תלונות גם מצד זוכים של רמי שבירו במחיר למשתכן בשכונת 'נאות שמיר' ביבנה, שם שבירו זכו במכרז בחודש פברואר. ואמנם הזכייה הייתה כבר לאחר שנכנס התיקון השלישי לתקנון מחיר למשתכן, אך הזוכים עדיין חוששים מאפשרות של ניפוח יצירתי של שטח הדירה, כמו למשל הוספת הממ"ד מעבר לשטח הדירה וכו'. 
תגובת רמי שבירו: "החברה הקבלנית איננה שותפה למדיניות  ההנחה שמעניקה המדינה לזכאי. תוכנית למשתכן . החברה הקבלנית היא רק הזרוע המבצעת של התוכנית. ועל כן הכתובת לכל שאלה או טענה הינו הגוף שמנהל את תכנון התוכנית". לתגובה המלאה של שבירו שפורסמה כחלק מהכתבה על גודל הדירות בפרויקט בנתניה - לחץ כאן
תגובות לכתבה(100):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 73.
    רמי שבירו חברה ברמה נמוכה ביותר
    ארז 01/10/2017 01:28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    גרים בבנין שלו בניה ברמה נמוכה תוך שימוש בחומרי הגלם הזולים ביותר , וזאת בניגוד לפרוספקטים ולהדמיות היפות.. ליקויי בניה רבים , רטיבויות ושירות לקוחות מתחמק וגרוע מומלץ להתרחק.
    סגור
  • 72.
    מאד דירות כיוון אויר אחד ששווקו
    נמנע משבירו 05/09/2017 14:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עי שבירו במחיר למשתכן ברעננה, אני מדיר רגלי מהפרויקטים שלו.
    סגור
  • 71.
    כחלון !!! תתעורר !!!
    רוני 27/08/2017 14:33
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הפקרת את הזוגות הצעירים בידי הקבלני וחברות הבנייה שאין להם גבולות ומעצורים. ימשיכו לעשוק את בנינו ובנותינו ששרתו בצבא ומקיימים את כלכלת המדינה. תעברו לשיטת מכרזים לקבלני ביצוע. מספיק עם המתנות שאתם ממשיכים לתת לקבלנים
    סגור
  • כן (ל"ת)
    מר 28/08/2017 12:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • מסקים (ל"ת)
    מר 28/08/2017 12:44
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 70.
    קישקוש מוחלט
    פחחחח 27/08/2017 14:04
    הגב לתגובה זו
    2 2
    יש כבר סטנדרט במחיר למשתכן דירות 3 חדרים עד 89 מטר דירות 4 חדרים עד 110 מטר דירות 5 חדרים עד 125 מטר הכל כבר מוכל רטרואקטיבית , אין שום דירה של 160 מטר
    סגור
  • 69.
    של קבלן יודע כמה שהם חמדנים
    כל מי שהיה במשרד שיווק 27/08/2017 09:56
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ידפקו אותך מכל כיוון.מוכרים לך דירות עם איכלוס של עוד 3 שנים במחיר יקר יותר משל דירה כיימת, אבל אתם פראיירים, אתם קונים.
    סגור
  • 68.
    וכך נמשך לו סיפור הנדלן המלוכלך ביבי וחבריו (ל"ת)
    לכלוך של שנים 27/08/2017 08:12
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 67.
    חמדנות ונבזות לשמה
    lole 26/08/2017 16:48
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עד כמה , עד מתיי הקבלנים יעשקו את בנינו ובנותינו ורק לשם רווח מוגזם , למה לא להיות בני אדם ולהפנים שמדובר בזוגות צעירים , שבירו אתה עוד תישבר תאמין לי תישבר חזק מאוד , כי אתה עושק ובוגד באמת הפשוטה .
    סגור
  • 66.
    אחלה פרסומת בשבילך שבירו
    משה 24/08/2017 15:57
    הגב לתגובה זו
    3 4
    נוכל
    סגור
  • טען עוד
  • 65.
    חזירות רגילה במדינה
    רוני 24/08/2017 14:12
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מדינת ישראל ממשיכה להתדרדר בתהום.... החזירות שולטת בכיפה וכל אחד דואג לעושר שלוץ אין צניעות ואין חמלה לא נחזיק מעמד ולא נשרוד כאן אם נמשיך כך
    סגור
  • 64.
    מדינה מושחתת מה היתה הבעיה להוציא הנחיות ברורות בנושא (ל"ת)
    תום 24/08/2017 14:06
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 63.
    הם חושבים שהדירות יפלטו לשוק החופשי ואז יעשו קופה
    אדי 24/08/2017 11:59
    הגב לתגובה זו
    15 0
    הם רק לא מבינים עד שהדירות יגיעו לשוק אף אחד לא יקנה ויהיה להם פיל ענק עם כונס נכסים מבית המשפט.
    סגור
  • 62.
    למישהו היה ספק שמשה כשלון הוא אהבל (לפחות) ? עכשיו ברור (ל"ת)
    שמטוב 24/08/2017 11:58
    הגב לתגובה זו
    6 6
    סגור
  • ואהבל זה בלשון המעטה האמת יותר כואבת (ל"ת)
    היה מתקין רדיו לרכב 28/08/2017 20:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 61.
    ברחובות יש גם דירות שני חדרים
    ארז 24/08/2017 10:24
    הגב לתגובה זו
    0 10
    שמעתי שברחובות יש פרויקט של דירות של שני חדרים לסטודנטים וגם המחיר שלהם לא בשמים, 720,000 ש"ח. ההון העצמי הנדרש הוא 320,000 ש"ח בערך. פרויקט של פרי פלייס.
    סגור
  • ואתה חייב להשכיר רק לסטודנטים
    lirandr 24/08/2017 13:56
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שזו קבוצה מאוד מאוגדת שיכולה לומר לך שמעכשיו הם משלמים 800 שקל לחודש, ואם אתה לא רוצה - לך חפש.
    סגור
  • 720 על שני חדרים??? חתיכת מחיר בועה!!
    אדי 24/08/2017 11:57
    הגב לתגובה זו
    11 0
    פראייר מי שקונה במחיר בועה.
    סגור
  • 60.
    מתי תבינו שכחלון עובד רק עבור הטייקונים והקבלנים? (ל"ת)
    הוא לא סופר אתכם 24/08/2017 10:11
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 59.
    .אחר העוקץ הראשון של שבירו,לא היו צריכים לתת לו להתמודד (ל"ת)
    דיור למשתכן העשיר 24/08/2017 09:57
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 58.
    כחלון הדביל עושה הגרלות ומחלק מתנות לעשירים. (ל"ת)
    יש ר א לי 24/08/2017 08:35
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • לא דביל, רק מושחת. (ל"ת)
    אזרח. 26/08/2017 12:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 57.
    יו״ר וועדת המשנה לתכנון ובניה ראש העין
    חנוך עוז י 24/08/2017 04:33
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עדכון : בהמשך לישיבה שהתקיימה ביום א במשרד האוצר עם נציגי קבינט הדיור הקבלן ואנוכי כפי שדיווחתי לכם . אדריכל הקבלן הכין את האופציה תוך יומיים והי ( למרות היותו יום הולדתי ויום חתונת ביתו של חהכ דוד ביטן שאני יועצו ) בשעות הבוקר התקיימה ישיבת עבודה אשר זימנתי עם כל הגורמים המקצועיים קרי מהנדס העיר , אדריכל הקבלן הקבלן עצמו , יועמש הוועדה , מנהלת מחלקת תבעות , הוצגה בפנינו הצעת הקבלן ברוח תנאי הישיבה מיום א׳ ( בפוסט למטה ) , קיימנו דיון קרוב לשעה וחצי שאלנו את השאלות ובחנו את ההתכנות המשפטית והתכנונית ומצאנו כי ישנה היתכנות להצעתו. תוצאות ההצעה הינן : על 41 יחידות דיור בגודל של 4 חדרים עם גינה יתווספו עוד 130 יחידות של 4 חדרים ללא גינה עלות בסדר גודל של 1,090,000 ש״ח כולל המעמ המרפסות החניות ומחסנים . דירה ללא מחסן או עם פחות חנייה יופחת מחירם מן המחיר הכולל. לפרוייקט עצמו יתווספו 79 יחידות דיור על מנת ליצור את התמהיל הנ״ל. המלצת כל הגורמים היא לאשר והכל כמובן בהסכמת ראש העיר שלום בן משה וכן נציגי קבינט הדיור. התוכנית תובא בפני הוועדה לאישור כבר בישיבה הקרובה בעוד כשבועיים וכן ה
    סגור
  • לחנוך עוז: במקום להוביל אתם מובלים על ידי הקבלן
    אזרח 24/08/2017 10:20
    הגב לתגובה זו
    6 0
    המדינה והעירייה הם אלה שצריכים להכתיב לקבלן אילו דירות ייבנו. לא מתאים לו - יש אחרים. אתם צריכים לקבוע שהדירות תהיינה ברובן 3 חדרים עד גודל מסוים ומחיר מסוים, ו לא יותר מ 20% 4 חדרים. במקום זה אתם מקשיבים להצעות מהקבלן ונותנים לו להכתיב את מהלך העניינים. זוהי אינה משילות תקינה.
    סגור
  • אתה טועה ומטעה
    מבין בנדלן 24/08/2017 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אין לעירייה סמכות לשום דבר. מדובר בתוכנית מאושרת, אין לעירייה כלל סמכות להתערב כל עוד אין סטיה מתוכנית. אם הקבלן מוכן לבוא לקראת העיריה תמורת פיצוי בגין הקלה של תוספת יחידות ללא הגדלת שטח זה רק כי הוא נחמד ותו לא.
    סגור
  • לעירייה אין סמכות, באמת?
    אזרח 24/08/2017 12:04
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הוועדה המקומית לתכנון ובניה בי העירייה, ללא אישורה בניין לא ייבנה. כמו כן העיריה צריכה לתת טופס 4 לאכלוס. העירייה בהחלט יכולה להתנות מראש שטופס 4 ינתן רק אם תהיה בנייה לפי דרישותיה
    סגור
  • 56.
    על מה הבכי ???
    עוזי 24/08/2017 00:24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    קחו 100,000 ש"ח לכיס ותנו לי את הזכות לדירת 160 מ"ר ב 1,500,000 ש"ח
    סגור
  • 55.
    שבירו נוכל
    ארז 23/08/2017 19:24
    הגב לתגובה זו
    11 1
    שבשביל להרוויח עוד כמה גרושים הרס למאות זוגות צעירים את החלום אלוהים יתנקם בו אמן
    סגור
  • 54.
    במידה ויש פה גולש אחד מ500 הזוכים
    מוכן לרכוש הזכות 23/08/2017 18:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני מוכן לרכוש הזכות לדירה עדיף כמה שיותר גדולה. צור איתי קשר במייל big.band24@gmail.com
    סגור
  • 53.
    סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
    מחיר למשתכם=חזירות 23/08/2017 17:25
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
    סגור
  • 52.
    הרומני
    רומן 23/08/2017 17:18
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כחלון ''הצליח'' בגדול הבריח מישראל יהודים שרצו להשקיע בארץ על ידי השקעה בדירות בכך הוא מרחיק אותם מהקשר לארץ כאילו חסרים יעדים להשקעה בעולם (לא פחות משתלמים מת''א) מתעסק במס דירה שלישית-מס שלא קיים כמוהו בשום מקום בעולם ויגרום גם לישראלים לברוח מהמדינה המטומטמת הזאת. לצערי הרב.
    סגור
  • טוב מאוד שהבריחו רוכשי דירות מח"ול. (ל"ת)
    דירות לישראלים 24/08/2017 09:27
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 51.
    מישהו במשרד השיכון שתול של הקבלנים (ל"ת)
    חשוד 23/08/2017 17:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 50.
    מאוד פשוט. קבלן שמתנהג ככה- לקנוס ולהעיף מהתכנית
    איל 23/08/2017 17:14
    הגב לתגובה זו
    5 1
    0 סובלנות כלפי קבלנים כוחניים
    סגור
  • יותר פשוט להוציא מכתב לקבלן
    פיפי 23/08/2017 22:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמינימום ייבנו 2500 דירות עם שאיפה ל 5 אלף יח. דיור
    סגור
  • ואם הוא עודה הכל חוקי, את מי צריך לקנוס? את שר האוצר? (ל"ת)
    בן אהרון 23/08/2017 18:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 49.
    ככה זה כששר האוצר הוא עשיר ופופוליסט
    קובי007 23/08/2017 16:44
    הגב לתגובה זו
    4 1
    משה כחלון, אם לא ידעתם, הוא אדם עשיר עם קשרים לטייקונים (ע״ע קובי מיימון). רק טבעי שישאיר פרצות כאלה. כל התוכנית הזויה. מה חסרי דיור צריכים דירה חדשה? לא יכולים לקנות יד שניה? אם באמת רצה לעזור היה נותן מענק מדינה של 300 או 400 אלף ואז מחוסרי דיור היו יכולים לקנות יד 2 שממילא 20% פחות מחדשה. אותו היגיון יש כאן, אם כבר קונים חדשה, למה לא 290 מ״ר - שיתאמצו קצת... אני כבר לא מדבר על דירות שיהו מוכנות בעוד 7 שנים ובינתיים השכירות אוכלת את כל ההנחה ויותר. חלם זה כאן, וכחלון הוא מושל חלם. אחרי שהוא ׳נזף׳ ב ׳משקיעים׳ (זוללי דירות) ובכל הזדמנות אומר שהוא נלחם בהם, אין לי אלא להסיק שלמרבה הצער, הרבה שכל והיגיון ישר אין לשר האוצר שלנו. המשקיעים יקנו בניו יורק ומחוסרי הדיור ינסו לגייס הון עצמי לדירות של 2.7 מיליון - שיהיה להם בהצלחה.
    סגור
  • 48.
    המממ רמי שבירו משורש ש.ב.ר...,?
    עושה שלום 23/08/2017 16:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יתכן ששביר ממליץ לבדוק
    סגור
  • 47.
    רמי שבירו משתמש בכוחניות דורסנית מול זכאי מחיר למשתכן!
    מיכאל 23/08/2017 15:30
    הגב לתגובה זו
    15 1
    מקווה שמי שקונה בשיווק רגיל מבין שזאת שיטה ושלא יתקרב למשרדיו!
    סגור
  • 46.
    הפרויקט הזה עדיין לא קיבל היתר בניה
    גיא 23/08/2017 15:23
    הגב לתגובה זו
    23 0
    ועוד לא נולדה ועדה שתאשר דירות של 300 מ"ר במחיר למשתכן
    סגור
  • 45.
    להוציא את שבירו ממחיר למשתכן..
    רובין הוד 23/08/2017 15:19
    הגב לתגובה זו
    16 1
    מה הבעיה ?לא עומד במכרז לשלוח אותו הביתה ולקחת קבלן הבא בתור...משרד השיכון וגלנט חייב לקחת אחריות ופיקוד!!
    סגור
  • 44.
    גם המפרט החדש בעייתי! לא מוגדר שם תמהיל הדירות בכלל
    יוחאי 23/08/2017 15:13
    הגב לתגובה זו
    8 0
    נכון שדירת 3 חדרים מוגבלת בעד 90 מטרים, אבל הקבלן בכלל לא חייב לבנות דירות 3 חדרים. הוא יכול לבנות 4-5 חדרים ואפילו 6 חדרים. ברגע שעבר את ה5 חדרים, הדירה יכולה להיות גדולה כרצונו.
    סגור
  • 43.
    מדינה של נוכלים , וממשלה רופסת
    זבלה 23/08/2017 15:11
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מחיר למשתכן היא טיפה בים וגם זה מנוצל לרעה על ידי קבלנים נוכלים כמו השבירו הזה, וממשלה רופסת שמאפשרת את הביזיון. ומה עם ראש הממשלה? מדוע הוא לא נכנס לעובי הקורה על מנת לפתור את מצוקת הדיור? אה כי זה לא קשור אליו, הבבונים יבחרו בו בכל מקרה
    סגור
  • 42.
    להגביל מטראז' ולפצות היזמים (ל"ת)
    בינו 23/08/2017 14:54
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 41.
    השבירו הזה גם ברעננה הוריד להם חדר בממזריות
    ממזר 23/08/2017 14:52
    הגב לתגובה זו
    12 1
    לקח מטרז' של 4 חדרים ובונה עם 3 כדי לחסוך עלויות של חדר וחדר אמבטיה, הקונים משלמים לפי מטר , קומבינטור השבירו הזה ותחמן
    סגור
  • 40.
    תבדקו את התכניות של שבירו בהרצליה, דירות של 150 מ"ר (ל"ת)
    ששש 23/08/2017 14:43
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • מה המקור שלך? (ל"ת)
    דודו 23/08/2017 23:12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 39.
    להביא קבלנים מח"ול, קבלנים ישראלים הם נוכלים
    נמאס מקבלנים 23/08/2017 14:42
    הגב לתגובה זו
    15 1
    שבירו הוא דוגמא מיצגת לקבלן הישראלי הנוכל. אסור לתתלהם מכרזי מדינה. להביא קבלנים מסין וארופה הם יותר ישרים ויותר יעילים
    סגור
  • 38.
    מישהו בכנסת דאג שתהיה פרצה בחוק שתעשיר את הקבלנים
    אא 23/08/2017 14:38
    הגב לתגובה זו
    10 1
    שום דבר מקרי
    סגור
  • 37.
    ארנונה גבוהה מאד
    אלי 23/08/2017 14:32
    הגב לתגובה זו
    10 0
    כתושב המקום ארנונה ל100 מ''ר 1300 לחודשיים.130 מ"ר 1700 ₪ תחשבו טוב.
    סגור
  • 36.
    המדינה צריכה לתבוע את שבירו על חוסר תום לב ולהעביר
    לשבור את השבירו 23/08/2017 14:00
    הגב לתגובה זו
    15 0
    את הפרוייקטים לסינים. ואחכ גם לתבוע ממנו פיצויים על העיכוב שגרם
    סגור
  • נותנים לו, שלא יקח? טענות רק למי שתן. כנראה שר האוצר. (ל"ת)
    בן אהרון 23/08/2017 16:17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 35.
    צריך להביא קבלנים מחו"ל שיבנו פרוייקט למשתכן
    חלאות 23/08/2017 13:59
    הגב לתגובה זו
    14 0
    בגלל קבלנים מנוולים כמו השבירו הזה,היה צריך לתת לקבלנים מחו"ל לבנות את הפרוייקט למשתכן
    סגור
  • 34.
    נשמע כ עוד צעד מבריק של קח-לו האוצר
    יא יא 23/08/2017 13:29
    הגב לתגובה זו
    2 4
    שוב חיפוף ישראלי כחלוניסטי אופייני אין שום עבודה יסודית כמו שמס דירות נפל טכנית כעת מחיר למשתכן יפול על ידי מפרט טכני צפו פגיעה אמיתית בשוק הדירות כלפי מעלה
    סגור
  • 33.
    סוף מעשה במחשבה תחילה
    אזרח 23/08/2017 13:24
    הגב לתגובה זו
    2 7
    אין מה לעשות כוחות השוק תמיד ינצחו.את חוסר המחשבה וכוחניות.אנחנו אלופים בלמצוא פתרונות.כחלון מנפח סיפורים בלי סוף.אני נשברתי וקניתי, היום יש לי שקט.לא מעניין אותי מה יהיה.קיבלתי איכות חיים = הרבה כסף, חיים פעם אחת
    סגור
  • 32.
    אני לא מבין מה הבעייה. עדיף לזוג צעיר לעשות מאמץ
    אבי 23/08/2017 13:14
    הגב לתגובה זו
    1 18
    ולקנות דירה גדולה
    סגור
  • אבי, אמא ואבא היו אחים או שאתה מטעם הנוכל שבירו? (ל"ת)
    אחד 23/08/2017 14:02
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 31.
    משרד השיכון לא היה צריך לאפשר לשבירו להשתתף במכרז
    לאחר ההתחכמות הראשונ 23/08/2017 12:47
    הגב לתגובה זו
    13 1
    .היכן המשילות?
    סגור
  • חוסר הבנה של הכותבים
    דודו 23/08/2017 13:50
    הגב לתגובה זו
    0 6
    דירה של 150 מטר עם 3 ילדים זה לא ענק
    סגור
  • נשמע שהילדים שלך ענקים במיוחד (ל"ת)
    ט 23/08/2017 17:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • ברמת השרון דירות 5 חדרים 125 מר וזה מאד גדול.
    בן אהרון 23/08/2017 16:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ויקר לתחזוקה. חשמל מיזוג ארנונה ועד בית.
    סגור
  • 30.
    טענות ? - רק לכחלון
    avist 23/08/2017 12:29
    הגב לתגובה זו
    3 5
    מה אתם רוצים מהקבלן? תפנו לכחלון הטמפל אצבע מאשימה אפילו פרוייקט של מחיר למשתכן הוא לא מסוגל להביא
    סגור
  • 29.
    והארנונה ??
    meiri 23/08/2017 12:24
    הגב לתגובה זו
    15 0
    מדברים רק על המחיר הראשוני שאינו נמוך. וכיצד ישלמו לאורך שנים ארנונה על דירות בכזה גודל ??
    סגור
  • ועוד הארנונה המופקעת שבראש העין (ל"ת)
    1 24/08/2017 10:18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 28.
    כחלון וגלנט צמד לא יוצלחים שקבלן קטן מסובב אותם על אצבע (ל"ת)
    שר האוצר האבוד 23/08/2017 11:51
    הגב לתגובה זו
    14 2
    סגור
  • 27.
    צריכים להכניס לכלא את ראשי החברה הזאת
    אולגה 23/08/2017 11:45
    הגב לתגובה זו
    14 3
    זוגות תמימים עלולים ליפול למלכודת הנוראית הזאת. בכייה לדורות!
    סגור
  • שר האוצר לא אחראי לשום דבר? זה רק הקבלנים???
    בן אהרון 23/08/2017 15:22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שיהיה בתאבון הדייסה ששר האוצר מבשל כל הזמן
    סגור
  • 26.
    כחלון עסוק במס ריבוי דירות ובינתיים גנבו לו את הסוסים.
    כחלון הביתה 23/08/2017 11:39
    הגב לתגובה זו
    9 5
    האובססיה של כחלון נגד משקיעי הדירות הנובע בעיקר מהעובדה שאבא שלו לא היה משקיע חכם גורמת לכחלון לא לראות כלום מסביב , בינתיים הקבלנים עושים ממנו צחוק והוא נשאר מחייך כמו שוטה.
    סגור
  • 25.
    פחחחח הקבלנים עשו לפחלון בית ספר.... (ל"ת)
    תחזור לאולגה 23/08/2017 11:36
    הגב לתגובה זו
    5 8
    סגור
  • 24.
    היום בזק צריכה לשחרר את הדוח
    sus 23/08/2017 11:32
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רוצים להבי את בזק כמו נחי כמו לבייב כמו ועוד פו אסור לגעת בבורסה אפו שטוב לו גדל פו קוצרים אכול רק רמאים צרכים להיות בבורסה זה לו בורסה של טובים פו בורסה של נכלים כול דבר טוב אורסים
    סגור
  • 23.
    לא נראה לי שיזם וקבלן יבנו דירות ללא רווח.
    איציק ר 23/08/2017 11:22
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הבעיה בעיקר הוא מחיר הקרקע. האם הקרקע ניתנת חינם ליזמים?
    סגור
  • 22.
    לבנות דירות גדולות מאשר קטנות עם שירותים כפולים מטבח
    יותר משתלם 23/08/2017 11:16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    נוסף וכו.
    סגור
  • 21.
    למה כחלון מאשר בנייית דירות כאלו?
    זה דיור בר השגה? 23/08/2017 11:16
    הגב לתגובה זו
    11 0
    מחיר למשתכן המולטי מיליונר
    סגור
  • כנראה שלא ממש מעניין אותו. אין לי הסבר אחר. (ל"ת)
    בן אהרון 23/08/2017 16:20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 20.
    נועד למשקיעים ומשפרי דיור ולא לחסרי הדירות כי הם לא
    מחיר למשתכן 23/08/2017 11:14
    הגב לתגובה זו
    7 1
    יכולים לעמוד גם בשכ"ד וגם במשכנתא 5 שנים . הם כנראה יגורו בשכירות של קרנות ריט מגוריט שכחלון סידר להם. זה יהיה זול מאוד מאוד. תודה לכחלון הכלכלן הדגול . חשבתי שלפיד היה אהבל מושלם מסתבר שכחלון מתחרה בו
    סגור
  • 19.
    משפחה עם ילדים צריכה דירת 4-5 חדרים
    דירת 3 חדרים זה לסבת 23/08/2017 11:14
    הגב לתגובה זו
    4 7
    גם לקנות דירה קטנה ולעבור אח"כ דירה עולה הרבה כסף.
    סגור
  • 18.
    קופת המדינה
    אלי 23/08/2017 11:11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חלומו האמיתי של כל בעל עסק זה לעשות עסקים עם המדינה .95 אחוז מהעסקים עושים קופות גדולות .הקופה של המדינה אף פעם לא נגמרת, ואלה ששומרים עליה מעניין אותם כמו השלג דאשתקד .קבלנים קיבלו מתנות מהמדינה, לא יינצלו?! ולכל התמימים שבונים על כחלון אני ממליץ שתפסיקו לבנות עליו, הוא לא ישנה את המצב, מה שיישנה זה טריגר חיצוני, כל מה שהוא עושה גורם לקבלנים ומשקיעים להיות בונקרים ולהפסיק לבנות דירות .הוא רק מעיר את הדובים !!
    סגור
  • 17.
    כחלון טפל בחזירים זה לא כשר!!!!
    רובין הוד 23/08/2017 11:08
    הגב לתגובה זו
    19 3
    קורת גג לצעירים במחיר סביר..כחלון תביא קבלנים סיניים גם כך העובדים סיניים...נקבל מחיר סביר כמו בעיר הפלסתינית וואבי 10 דקות ממודיעין וירושליים במחיר 100 אלף דולר דירת 4 חדרים כל החומרים בלוקים וברזל מישראל והם מרווחים...כמה החזירים בארץ רוצים-טיפולכם כחלון וגלנט
    סגור
  • 16.
    160 מ"ר - זה מפלצתי ?!?!
    הלאה פייק ניוז 23/08/2017 11:02
    הגב לתגובה זו
    4 21
    שטח דירה סביר לגמרי עבור משפחה. כתבי הפייק ניוז לא נחים לרגע ומייצרים סערות בכפית תה.
    סגור
  • אתה יודע כמה ארנונה זה על 160 מטר? (ל"ת)
    איל 23/08/2017 17:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אולי לא מפלצתי אבל בטוח מאוד מוד גדול. (ל"ת)
    בן אהרון 23/08/2017 16:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 15.
    מישהו באוצר או השיכון יואיל כבר לעצור את השערוריה הזו? (ל"ת)
    מדינת חלם 23/08/2017 11:02
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סגור
  • 14.
    לא לקנות אצל הרוכל הזה כלום!
    חג'ג 23/08/2017 10:49
    הגב לתגובה זו
    14 2
    רק על החוצפה והטמטום של לבנות כאלו דירות צריך לקחת ממנו את השטחים ולתת אותם לחברה קבלנית נורמלית ולא לעוד ערס מאיזה חור. מקווה שהוא יתקע עם דירות הענק שלו ולא יצליח למכור אותם. צוחק מי שצוחק אחרון
    סגור
  • 13.
    התחכמות שתעלה לשבירו בהפסדים קשים
    דב 23/08/2017 10:48
    הגב לתגובה זו
    11 4
    ישאר תקוע עם מלאי דירות גדולות
    סגור
  • תשובה מהכתבה ...
    בדרן 23/08/2017 12:01
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ואולי הקבלן מכוון לזה שמשתתפי מחיר למשתכן יוותרו על זכייתם, והדירות יגולגלו בהמשך לשוק החופשי.
    סגור
  • 12.
    הפרויקט לא אושר ולא יאושר במתכונת הנוכחית שמציע הקבלן
    אבי 23/08/2017 10:48
    הגב לתגובה זו
    10 4
    לא האוצר ולא העירייה יאשרו זאת. מהתכתבות עם הקבלן נאמר שתמהיל הדירות טרם נקבע סופית.
    סגור
  • 11.
    שבירו יכול ללמד את כחלון דבר אחד או שניים בנדלן
    עמנואל מ 23/08/2017 10:44
    הגב לתגובה זו
    9 4
    תוכנית מחיר "למשתכן" היא מצשהו בין טפשות של השר לבין קבלן ממזר שיודע לתמרן את עסקיו. לפחות דירות יש , לא כמו אצל הפסיכופתית שפשטה רגל והונתה מאות....
    סגור
  • 10.
    מה הלחץ? שלא יקנו ממנו גם מי שזכה בהגרלה ושייתקע
    מה הסיפור? 23/08/2017 10:42
    הגב לתגובה זו
    8 5
    מי שזוכב בהגרלה לא חייב לקנות. אם הדירה יקרה מדי או גדולה אפשר פשוט להגיד לקבלן לא. אני בטוח שיהיו כאלה שיקנו ואם לא אז שהקבלן ייתקע.
    סגור
  • הקבלן ימכור בשוק החופשי במחיר מלא (ל"ת)
    לא הבנת 23/08/2017 17:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אני רוצה לראות מי יקנה היום דירות כאלה
    אופיר 24/08/2017 12:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במחיר מלא
    סגור
  • 9.
    שבירו עושה צרות ידוע. אולי שווה לא לקנות ממנו? (ל"ת)
    שמעון 23/08/2017 10:41
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 8.
    אתם חבורת ידיוטיים,תמיד מחפשים דברים שוליים!
    ליצנים 23/08/2017 10:40
    הגב לתגובה זו
    0 13
    לתכנית הזאת 20 חסרונות משמעותיים וגודל הדירה זה לא מטרד בכלל לעומתם,המטרים זולים הם ברכה,עוד 100 אלף לא עושה משחק פה,מדוע אף אחד לא מודאג שרוב הפרוייקטים עדיין ללא היתרי בנייה ,ז"א הזוכים יזכו להצגת פרוייקט בלבד,רק אחרי שנתיים,זה כסף לאויר ולא 10 מטר נוספים,שבירו לפחות דאג להיתר, וחסך לכל אחד לפחות 100 אלף!!
    סגור
  • 7.
    הגרלה לדירות לאלפיון העליון. שר האוצר הזה מנותק לגמרי. (ל"ת)
    בן אהרון 23/08/2017 10:36
    הגב לתגובה זו
    18 2
    סגור
  • 6.
    כולם צוחקים על האזרחים בפרצוף:האוצר, הקבלנים העיריות
    אחד 23/08/2017 10:34
    הגב לתגובה זו
    14 1
    בונים דירות יקרות במקום דירות זולות, בדיחה עצובה על חשבון האזרחים. אילו הייתי עושה מילואים, הייתי שולח את הפנקס שלי לכחלון
    סגור
  • 5.
    מיליוני שקלים מכספי ציבור הולכים לפח
    שי 23/08/2017 10:33
    הגב לתגובה זו
    12 7
    סוף מעשה במחשבה תחילה
    סגור
  • 4.
    מקווה שהמדינה תדע לגמול להם על ההתנהגות הלא מוסרית...
    אבי 23/08/2017 10:26
    הגב לתגובה זו
    19 2
    לרמי שבירו אין גבולות. נראה על פניו שהיה מוכר סמים לתינוקות אם זה רק היה חוקי...אני מקווה שהמדינה תדע גם היא לנצל את כל החוקים שחוקקה כדי לגבות מרמי שבירו מחיר על מעשיו ולא "לפצות" אותו על חוצפתו.
    סגור
  • דירה איכותית בשטח של 160 מ"ר - זה לא מוסרי ?!?
    הלאה פייק ניוז 23/08/2017 11:04
    הגב לתגובה זו
    3 11
    יאלה אבי לך תחפש לך מדינה קומוניסטית לגור בה!! רצוי צפון קוריאה.
    סגור
  • 3.
    כחלון הביתה! כחלון הביתה! גלנט הביתה! ... (ל"ת)
    יש ר א לי 23/08/2017 10:26
    הגב לתגובה זו
    14 8
    סגור
  • 2.
    הדירות היקרות ילכו ראשונות (ל"ת)
    אלדו 23/08/2017 10:26
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 1.
    נשמע הגיוני שהקבלן רק מבצע. מי שתכנן זה מישהו אחר (ל"ת)
    ת'אמת ש.. 23/08/2017 10:20
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור