20:26 אחת למאה שנים: ליקוי חמה מלא נערך בארה"ב

18:26 לקראת סיום באירופה - הירידות מחמירות: הדאקס משיל 1%

18:10 דיווחים מספרד: נהג פיגוע הדריסה נורה - ניסיון פיגוע נוסף נמנע >>

16:30 משרד החוץ: מגנים בתוקף את מתקפת הטרור בפינלנד >>

15:44 הדולר היציג נקבע על 3.622 שקלים, האירו על 4.261 שקלים

15:36 רוסיה: סגן שר החוץ ימונה לשגריר בארה"ב >>

14:33 ספרד: מניין ההרוגים במתקפות בבברצלונה ובקמברליס עלה ל-15

14:30 לבנון: סוכל ניסיון לפיגוע בטיסה מאבו דאבי לאוסטרליה

12:53 מניית פועלים איביאי צוללת עוד 8.7% ומשלימה מפולת של 41%

12:53 שיבושי תנועה בכביש 4 לכיוון דרום בעקבות הפגנת נכים

12:04 בעקבות התהפכות משאית: כביש 1 למערב נחסם באזור מחלף לוד

11:41 בולטות בת"א: איסתא צונחת 3%, אל על מטפסת 1.4%

10:12 ירושלים ברוקראז' למחזיקי מניות איידיאו: לא להיענות להצעת הרכש של שי... >>

11:36 תביעת ענק: 45,000 איש נגד חברת אגד >>

09:08 דיווח בירדן: המשלחת הדיפלומטית לא תשוב עד לקבלת התנצלות מישראל >>

08:23 מדד הניקיי היפני יורד הבוקר 0.45%

08:22 החל התרגיל המשותף של צבאות ארצות הברית ודרום קוריאה >>

08:16 ירושלים: 5 שוטרים נפצעו קל מהפגנות חרדים >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

הפליק-פלאק של האוצר לגבי ההשפעה של מס דירה שלישית

 |  38
שוק הדיור
Share
הכלכלן הראשי במשרד האוצר מפרסם היום נתונים עדכניים לגבי מכירת דירות לפיהם בחודש יוני האחרון, עם סגירת המחצית הראשונה של השנה, נרכשו 9,200 דירות. מדובר בגידול של 10% לעומת כמות הדירות שנרכשו בחודש מאי אבל לעומת יוני אשתקד מדובר בירידה של 10%. אבל דבר אחד בלט מאוד בסקירה שפורסמה היום, ההתייחסות להשפעת החוק למיסוי דירה שלישית שבוטל בשבוע שעבר בהוראת בג"צ.


בסקירה נכתב כי משקל המשקיעים עמד בחודש יוני על 17% מסך הדירות שנרכשו, זאת בדומה לחודשים הקודמים ונמוך ב-4% בהשוואה ליוני אשתקד. בתוך כך, באוצר מתאמצים (מאוד) להסביר כי הניסיון להעביר את החוק למיסוי דירה שלישית לא השפיע בצורה מהותית על פעילות המשקיעים, וזאת כמובן כדי לאותת כעל כך שביטולו לא צפוי ליצור אפקט הפוך.

וכך נכתב בסקירה: "מגמת הגידול במשקלם נבלמה מיד לאחר העלאת מס הרכישה ביוני 2015. כך, בעוד שב-12 החודשים הקודמים להעלאת מס הרכישה, עמד משקל המשקיעים על 28%, ירד שיעור זה ל-21.4% בלבד ב-12 החודשים שאחרי העברת החוק. בהקשר זה נדגיש כי רק באוגוסט 2016 נכנס לחוק ההסדרים חוק מס דירה שלישית. לפיכך, ירידה חדה זו במשקל המשקיעים אינה יכולה להיות מיוחסת לחוק זה", כך כותבים באוצר ומוסיפים, כי "ככל שהשפעתו של החוק על רכישות המשקיעים היתה קיימת, יכולה היא לבוא לידי ביטוי רק בחודשים מאז אוגוסט. בניתוח זה נמצא כי בחודשים אוגוסט 2016 עד יוני 2017 עמד משקל המשקיעים בשוק על ממוצע של 18%, כלומר ירידה של 3% בלבד... כאשר יש להביא בחשבון שגורמים אחרים היו עשויים לתרום אף הם לירידה ברכישות אלו באותה תקופה, כמו למשל עליית ריבית המשכנתאות ו-או שינוי ציפיות בשוק". כלומר, באוצר מטילים ספק בכך שהניסיון להעביר את החוק למיסוי דירה שלישית בכלל השפיע על השוק ("ככל שהשפעתו של החוק על רכישות המשקיעים הייתה קיימת") וזאת לאחר שסביב הדיונים בבג"צ אמר כחלון כי אלו שהגישו את העתירות כנגד החוק ממש מונעים דיור מהזוגות הצעירים וכי ביטולו עלול להביא להתחדשות עליית מחירי הדירות. בתוך כך, סך הדירות החדשות שנרכשו בחודש יוני עמד על 2,500, מזה כ-700 דירות במסגרת "מחיר למשתכן". באוצר מציינים כי זוהי הרמה החודשית הגבוהה ביותר של מכירות במסגרת תכנית זו מאז יצאה לדרך. בהשוואה ליוני אשתקד, ירד סך העסקאות בדירות חדשות בשיעור חד של 20%. בניכוי מכירות במסגרת "מחיר למשתכן" מתעצם שיעור ירידה זה ל-30% וזאת בדומה לשיעורי הירידה החדים שנרשמים בפלח זה של השוק מאז אפריל אשתקד, עם תחילת המכירות בפועל במסגרת "מחיר למשתכן". 

הצרות של הקבלנים: באוצר מציינים גם כי המשך הרמה הנמוכה של מכירת דירות חדשות, במקביל להמשך הירידה במחירה הממוצע של דירה חדשה שנמכרה (בין היתר על רקע גידול במשקל הדירות המוזלות בסך העסקאות), הביא לכך שתזרים המזומנים הפוטנציאלי של הקבלנים ממכירת דירות חדשות התייצב על רמת השפל שנרשמה בחודשיים הקודמים.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

38 תגובות ב-20 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
20 לימון סחוט 17/08/2017 23:17 מסחטת כספים
יכול להיות שאם זה לא היה בחסות החוק,זה היה נחשב לעבירה חמורה כמו סחיטת כספים ע"י ארגוני פשע???
19 ניקו 17/08/2017 18:56 אנו דורשים מס הכנסה על השכרת דירה מהשקל הראשון
הפתרון הכי נכון והכי צודק - רק מס הכנסה!
ואני דורש לעלות שכ"ד 20/08/2017 14:20 יש להכפיל את שכ"ד כדי לקבל 5.8% תשואה שנתית (ל"ת)
18 א 15/08/2017 12:08 הוא לא צודק !!! הוא לא רואה נכון !!! הסבר בפנים !!!
פשוט מאוד ! נכון מס דירה שלישית לא עבר אבל מי יודע איזה מיסים או חוקים חדשים ממציאים באוצר ??? זו הסיבה האמיתית שמרתיעה את המשקיעים לחזור להשקעה בנדלן . כל כך פשוט !!!
17 רונן 14/08/2017 12:46 לכחלון, אתה יכול לקנות את עולמך אם תעשה את הצעד הפשוט ה
הקטן את שיעור המס על רווחים בבורסה ל-15%, ואז תיווכח לדעת שאף משקיע לא יתקרב לקנות דירה או נדלן אחר. מצד שני , המחזורים יגדלו מאד, עוד מניות חדשות ייכנסו לבורסה הגוועת בת"א, רווחי המשקיעים יגדלו, וההכנסות ממס זה יעלו מאד. צעד כל כך פשוט והגיוני, שאני לא מבין איך ומה מונע ממך לעשות זאת. זכור שהבורסה היא לא נחלתם של העשירים. גם בני המעמד הבינוני כמוני וכרבים אחרים, מוכנים להשקיע בבורסה הישראלית במקום בחו"ל. כרגע אני , ורבים מאד כמוני, משקיעים במניות חו"ל בלבד, כי הבורסה בישראל גוססת כבר זמן רב. נראה מתי יירד לך האסימון, אדוני שר האוצר.
ג'קי 15/08/2017 09:26 הצעד המתחייב לאחר אשור מס דירה 3 (ל"ת)
16 דובי 14/08/2017 11:16 אוצר של קשקשנים !
אין משקיעים , אין רכישות , אין הכנסות ממיסים למדינה , גורמים להשקעות והוצאת כספים לחו"ל ! ממש חכמי חלם שמבינים הרבה בכלכלה ?????
15 משקיע 13/08/2017 22:10 כחלון= בלון
חברים ההסבר פשוט כולם משקיעים בנדל״ן כי ברחו מהבורסה בגלל כחלון . זוכרים שנלחם בסלולר אז זהו שזה לא נכון הוא גרם בזה נזק עצום למדינה ( הוערך ע״י אנשי האוצר בכ10 מיליארד שקל) המשקיעים הזרים ברחו כי אמרו הרגולטור שם משוגע ויחסל לנו את ההשקעות והחברות . וכן גם המשקיע הקטן ברח עם הכסף וקנה דירות . אדון כחלון דירות לזוגות צעירים צריך לבנות נקודה אין שום פתרון קסם לא מס ולא שום היטל יתנו דירה לזוגות צעירים . אתה מאחז עניים ומטעה את הציבור ומחסל את סיכויי הצעירים לרכוש דירה מקווה שיבואו איתך חשבון בקלפי .
ג'קי 15/08/2017 09:28 אין מחסור בדירות
יש עודף דירות בשוק . הספור הוא שהן ברובן מסופסרות בשחור.
14 THMHE 13/08/2017 21:40 לחייב את הקבלנים לבנות בכל בנין כמה דירות אסורות בהשכרה (ל"ת)
13 ע 13/08/2017 21:40 כחלון מאיפה תכניס המדינה כסף אם לא מנדלן תתחנן שנחזור
וכבר נשאר בחול טיפש
ג'קי 15/08/2017 09:29 מצמיחה אולי?
מהייטק, מחקלאות, מתעשייה משרותים? דוקא להתעקש על ספסרות?!
12 איציק ר 13/08/2017 19:15 המחירים עלו בהגזמה בשנים האחרונות. אבל...
כל התייקרות או מיסוי נוסף מהקיים יגולגל לכיוון השוכרים. הכי קל ולא נכון זה להטיל מס. בשוק היום כמעט ואין עסקאות, המוכרים לא מוכרים, הקונים לא קונים. בקיצור חונקים את השוק. הפיתרון וצריך להתמיד בו הוא היצע גדול. תראו ארגון כמו חבר שיכול להוציא לשוק הצעות מעניינות בעיר רחובות.ברכישת דירה יש "ים" של מיסים.
ג'קי 15/08/2017 09:30 לא מתגלגל... שכ"ד בירידה ע"פ למ"ס (ל"ת)
11 מחיר למשתכם=חזירות 13/08/2017 17:37 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
10 נועם 13/08/2017 17:03 איזו כותרת מוגזמת ומגוחכת....
עם כל הכבוד, מר פינק, איך הגעת לפרשנות הזו? באוצר אולי מעריכים שהניסיונות להעביר את החוק לא השפיעו, אבל לא שהחוק לא ישפיע. מה ציפית? שמשקיעים יפסיקו לקנות דירות או ימכרו בהמוניהם על סמך דיבורים? גם עם החוק יהיו כאלו שיעדיפו לקנות דירות אבל פחות. מדובר בתהליכים ארוכי טווח. אבל נראה שלאף אחד מאנשי התקשורת אין סבלנות או שפשוט הם בעלי אינטרסים בעצמם.
9 מבולבל 13/08/2017 16:45 מחפשים סיבות מתחת לפנס
לדעתי הסיבה העיקרית להרחקת המשקיעים, היא חוסר יציבות בהחלטות הרגולטוריות לא בהכרח של השר האחרון, בחמש השנים האחרונות השתנו התנאים מספר פעמים, ביטול פטור מס שבח, לאחר מכן צו שעה למכירת 2 דירות נוספות, העלאת מס רכישה, שינויים תדירים בכללי המימון עי הפיקוח על הבנקים. בתנאים של חוסר יציבות רגולטורי מי שיכול לבחור אם להשקיע או לא (בניגוד לחסר בית שחושב שחייב להיות בעל דירה) פשוט מחליטים לשבת על הגדר. אם מי מהקוראים חושב שזה מה שיביא לירידת הדירות אתם לא מבינים את השוק, בעלי 3 דירות ומעלה הם כמה אלפים בודדים ולא "רוב השוק" . גם אם כל בעלי 3 הדירות ישחררו הדירה השלישית שבבעלותם זה לא ישנה כהוא זה לביקוש הקשיח הקיים. הצפת השוק ב"הגרלות" לדירות במחיר למשתכן לזכאים בלבד מחזירה את מונופול המדינה לא רק על קרקעות המדינה אלא גם על הזכות לדירה, התערבות בוטה כזו בשוק החופשי לא תוביל לירידת מחירים, אלא לעליית השכירות בדירות הנמצאות בהשכרה בשוק החופשי. מה שבתורו יוביל לעליית מחירים. כל רוכש במחיר למשתכן לא יכול למכור הדירה בשוק החופשי ב5 שנים שלאחר הרכישה, רובם הפכו למשקיעים בעל כורחם שלא מתכוונים
ג'קי 15/08/2017 09:31 איך הגדלת היצע ועוד מוזל תעלה מחירים?!
אם ירד גשם אתמול המחירים יעלו? אם זרחה השנמש המחירים יעלו?!
8 בן אהרון 13/08/2017 16:17 יכלו להציף את השוק אם היו נותנים פטור במקום קנס.
המחירים היו יורדים המהירות אבל לא באמת רוצים לשנות את המצב. מעדיפים לנהל אותו.
ג'קי 15/08/2017 09:33 חחח פטור ...
שיעשו לך גם נעים בגב. על מה ולמה על זה שספסרת במוצר במחסור?! גם מס 50% על ספסרות יעשה העבודה ואפילו טוב יותר
7 ניקו 13/08/2017 16:16 נדל"ן בישראל == מקלט מס לעשירים
לכן אנו דורשים מס הכנסה על נדל"ן מהשקל הראשון! למה הציבור העובד משלם עשרות אחוזים מס הכנסה על עבודה קשה בעוד שאספני הדירות בקושי משלמים מס מצחיק על הכנסה פסיבית? איפה הצדק? רק מס הכנסה על השכרת דירות הוא הפתרון הנכון לבועת הנדל"ן שנגרמה בגלל מחסור באלטרנטיבות להשקעה.
א 14/08/2017 09:59 הבל הבלים
משכירי דירות משלמים 10% ללא הכרה בהוצאות זה כמו 35%. ותבדקו את זה. למה להמציא שקרים ?
שמטוב 14/08/2017 09:02 דירות מקלט לכל מי שלא רוצה שיגנבו ננמו כסף
כל השקעה אחרת מפסידה לגנבים בין אם הגנבים הם ממשרד האוצר או אם הם גנבי בורסה.
6 דור 13/08/2017 16:11 המס דירות של כחלון אחראי לגידול בדמי השכירות
בעלי דירות פחדו שהם לא יוכלו לעמוד בהחזרי המשכנתא שלהם בגלל המס החדש של כחלון אז הם הגדילו את דמי השכירות. הדבר הזה עשה רק נזק.
אדי 13/08/2017 21:25 ומי ששילם פראייר (ל"ת)
5 הפתרון 13/08/2017 16:01 הורדת מס גנבים שזהה מס על הבורסה. (ל"ת)
4 כרגיל שקרי כחלון 13/08/2017 15:54 כשהעלית את המס ל8% בלבד,כמות הדירות להשקעה הגיעה לשיא
תעלה ל20% במקום לשחק בשטויות
3 שמאלן 13/08/2017 15:44 קדימה כחלון אתה הסוציאליסט היחידי בכל הקואליציה תמשיך
לדאוג לצעירים וחלשים וגם תוריד את מחירי המזון הבסיסי תן תלושי מזון חינם למי שיש 3 ילדים ומעלה ושירת בצבא
רונן 16/08/2017 13:29 אתה תמים..
כחלון לא אביר החלשים, זה פשוט התירוץ שלו בשביל לרכב עליכם למעלה. לא ממש מעניין אותו מכם
שמטוב 14/08/2017 06:59 לא יודע אם משה כשלון הוא סוציאליסט או פופוליסט אבל
בטוח שהוא טמבל. עשה מהומה בשוק הדיור ולא שיפר כלום, אדרבא משה כשלון הזיק לשוק והזיק לשוכרים.
2 צעיר 13/08/2017 15:29 העיקר את נתון הדירות המכורות מפרסמים עם מחיר למשתכן
ואת נתון שינויי מחירי הדירות מפרסמים בלי מחיר למשתכן. ובכל זאת עדיין לא מפרסמים את כמות הדירות הלא מכורות בידי קבלנים. כוחות גדולים נלחמים נגד העתיד של הזוגות הצעירים, רק שהם לא מבינים שמדובר בחיים וכשמדובר בחיים ובזכות לחיים אז אנשים ילחמו עד המוות במוות. עד המלחמה הגדולה אני לא קונה דירה במחיר בועה!!!
שמטוב 14/08/2017 07:03 דירות למשתכן אינן דירות מכורות אלא דירות דמיוניות.
הכניסה אליהם מינימום 5 שניפ מהיום. כאשר תהיה כניסה אליהן הן תהיינה דירות רפאים כי אילו שקנו אותן לא מתכוונים לגור בהן וגם לא יהיה מי שירצה לשכור אותן. אילו שהגרילו את עצמם לדעת ישארו בלי דירה בה יגורו ובלי כסף. ככה זה כאשר ממנים טמבל פופוליסט להיות שר אוצר.
בן אהרון 13/08/2017 16:15 זה הכל ספין אחד גדול. הפסיקו למכור קרקעות לקבלנים.
הקבלנים החופשיים טוענים שנגמרו להם הקרקעות לבנייה חופשית ולא מוכרים להם.
1 כלכלן 13/08/2017 15:23 אם כל מי שיש לו 3 דירות ימכור אותן למי שגר בהם אז מה
זה לא יוסיף אפילו לא דירה אחת. אז מה עשינו מקסימום העלנו את שכר הדירה לשוכרים. אין מנוס חייבים ליצר דירות נוספות והרבה
קונה מחליף שוכר 13/08/2017 15:55 זה גם ישפיע על דירות לא מושכרות.דירות רפאים.
וירתיע משקיעים פוטנציאלים
דירות מלון 16/08/2017 23:58 המון דירות מושכרות ביומי כמו מלון (ל"ת)
בן אהרון 13/08/2017 15:46 הדיירים בקושי מצליחים לשלם שכר דירה, איך יקנו דירות?
הריבית יקרה פי 2 מהשכירות: השכירות 2.5%, הרבית 5%. איך הדיירים שבקושי משלמים שכר דירה, ישלמו כפול מזה רק ריבית וצריך להחזיר גם קרן. לא מציאותי בעליל.
אסף 13/08/2017 15:34 מה עשינו? כחלון עשה כותרות ולא תרם למשק כלום!
קשקשן בלתי נלאה
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש