10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

12:41 פורסייט השלימה בהצלחה פיילוט נוסף בסין - המניה עולה 3.3% >>

10:56 באירופה - הדאקס מטפס 0.6%, הקאק עולה 0.4%

10:55 מניית מנדלסון תשתיות בולטת בעלייה של 3.4% במחזור חריג

10:55 הדולר מטפס 0.2% ונסחר סביב 3.53 שקלים

07:52 עליות באסיה - המדד בהונג קונה עולה 1%

07:51 הדולר נסחר ביציבות מול האירו ברמה של 1.194 דולר לאירו

07:51 הנפט נסחר הבוקר בצמוד לרמה של 50 דולר לחבית

16:20 מניית בית שמש השלימה טיסה של יותר מ-30% בשבוע >>

15:05 מניות שנסחרות בשיא: מיטרוניקס, אמות, חילן - צפו בטבלה >>

14:53 הגיעה ליעד: העלאת המלצה לשופרסל ל'תשואת שוק' >>

10:50 מיטב-דש במו"מ לרכישה פעילות הברוקראז' של בנק ירשלים >>

10:20 מנהל הלוקיישנים של "נרקוס" נרצח במקסיקו כשחיפש אתרי צילום לסדרה

08:41 איידיאו: התקשרות בעסקה לרכישת פרוטפוליו נכסי נדל"ן בברלין גרמניה

08:38 חמאס הודיע על פירוק ממשלת הצללים בעזה

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

"המשקיעים פשוט בורחים משוק הדיור - ויש להם סיבות טובות"

בתוך כך, בנק ישראל עדכן כי היקף נטילת המשכנתאות בחודש יוני הסתכם ב-4.88 מיליארד שקלים, שיא מאז ספטמבר, ועדיין נמוך ב-15% מהחודש המקביל אשתקד
 |  109
נדל"ן למגורים
Share
שוק הדיור ממשיך לרכז עניין וכותרות על קיפאון מתמשך. אחד הנתונים שמהווים את האינדיקציה הטובה ביותר למצב השוק הוא היקף המשכנתאות שנוטל הציבור. לפי פרסום עדכני של בנק ישראל, בחודש יוני נטל הציבור משכנתאות בהיקף של 4.88 מיליארד שקלים, מדובר בנתון הגבוה ביותר מאז ספטמבר 2016 וזאת לאחר שברבעון הראשון נטילת המשכנתאות החודשית עמדה על ממוצע של 4.3 מיליארד שקלים. כלומר נראה שיש התאוששות מסוימת בפעילות בשוק הדיור.


עם זאת, צריך לציין כי חודשי הקיץ הם באופן מסורתי הם חודשים חזקים יותר בשוק הדיור, וכך לדוגמה ביוני אשתקד נטל הציבור משכנתאות בהיקף של 5.74 מיליארד שקלים, נתון שהיווה שיא של חודשים ארוכים. אז אמנם הנתון של החודש החולף היה גבוה ביחס לחודש האחרונים, אבל ביחס לחודש המקביל אשתקד הנתון היה נמוך ב-15%.

לגבי החודש הנוכחי, אחד הבנקים מסר ל-Bizportal הערכה לפיה היקף המשכנתאות צפוי להסתכם ב-4.9-5.1 מיליארד שקלים. הערכה נוספת שנתקבלה (מבנק אחר) מדברת על היקף משכנתאות של כ-4.5 מיליארד שקלים. כלומר קשה לדבר על ירידה של הציבור מהגדר, ואפשר לספור כבר 11 חודשים של חולשה מתמשכת בפעילות בשוק הדיור. אתמול התייחסנו לכך שבשוק ההון כבר ניכרים סימנים של עצבנות - לכתבה המלאה.בשיחה עם Bizportal מסביר פעיל בשוק הדיור: "הגידול בהיקף המשכנתאות ביוני הוא קודם כל תוצאה של עונתיות, אבל כן אני יכול להגיד לך שמורגשת התעוררות קלה בשוק, למרות שהמצב הוא שיש שני פלחי אוכלוסיה שנעלמו משוק הדירות החדשות, ואני מתכוון למשקיעים ולזוגות הצעירים".לדבריו של אותו פעיל, "המשקיעים נאלצים להתמודד עם מס רכישה כבד ועם ההבנה שבהמשך אם ימכרו את הנכס הם יצטרכו לשלם גם מס שבח. המיסוי הזה מרחיק את המשקיעים משוק הדיור והם פונים כעת בעיקר להשקעות בחו"ל או השקעות בארץ אבל בתחום המשרדים. משוק הדיור המשקיעים בורחים, פשוט ככה. זה קרה כי הצליחו לפגוע בהם. אם לפני 3-4 שנים משקיעים קנו דירות עם מס רכישה של 5%-6% ו-4 שנים אחרי קבלת טופס 4 יכלו למכור אותם בלי לשלם 'מס שבח', אז על קניה ומכירה של דירה במיליון שקל הם היו משלמים 50-60 אלף שקל, זהו. היום מס הרכישה טיפס ל-8% ועל זה גם נכנס 'מס שבח'. אז כל הסיפור של לקנות דירה בשביל למכור אותה אחרי 4-5 שנים ירד לחלוטין מהפרק. זה כבר לא משתלם (גם אם המחירים עולים). עכשיו לגבי הזוגות הצעירים, הם ממתינים לזכות בדירה במסגרת פרויקט מחיר למשתכן ולכן לא נמצאים בשוק החופשי. ועדיין, אני לא קונה את הכותרות על ירידה צפויה במחירי הדירות. אני חושב שיש ביקוש אמיתי וגדול, ולכן ירידות אני לא צופה". 

נציין כי לפי סקירה של האוצר שפורסמה בתחילת החודש, שיעור המשקיעים מסך הפעילות בשוק הדיור עמדה במאי על 16%, זאת לעומת 20% בחודש המקביל אשתקד. עד העלאת מס הרכישה ב-2015 שיעור המשקיעים טיפס ל-35%, ולאחר מכן נע סביב 25%-27% עד שהחל לסגת לאחרונה בצורה משמעותית יותר - ראו כתבה בנושא

לסיום נציין עוד כי כאשר יוצא פרויקט שנתפש כאטרקטיבי במיוחד, אז כן רואים הסתערות של ממש, גם מצד המשקיעים והזוגות הצעירים - לכתבה המלאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

109 תגובות ב-52 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
52 בורחים לחו"ל? 01/08/2017 23:41 בסוף אולי גם יעברו פיזית כמו הטייקונים
ותישאר כאן רק מדינה של פוליטיקאים עושקים ומושחתים, מנגנון ממשלתי "נותן" שירותים ונזקקים. ואז ממי ייקחו????
51 קפה ולימון 01/08/2017 20:06 צר לי על הטיפשים אשר לא יודעים את המחיר האמיתי
לחומרי בניה ולעבודה אותה עושים עובדים. כולם שכחו את הניסיון של המהנדס אפריים מלמד. הוא בנה בתים בצפון בעלות של 25000$ לבית. הבתים עומדים עד היום. יש שכונה של הבתים הפרטיים כאלה. והוא בעצמו גר בבית כזה. אבל תשלמו 500,000$ על הדירה, כי אתם לא יודעים את העלות...
50 פפ 30/07/2017 22:20 כחלון
מיץ של הזבל
49 בן אהרון 30/07/2017 22:12 דוחים אותם החוצה ומכניסים את הקרנות ריט.
עוד יתגעגעו למשקיעים הפרטיים. שוכחים שלא כל הארץ זה הבועה התל אביבית בפלורנטין !!!
48 במבה 30/07/2017 13:11 שימו לב
חוץ מלחץ פסיכולוגי והקזינו שפתח כחלון בפועל לא נעשה דבר להורדת המחירים
47 אריק 30/07/2017 09:04 שיכנעו אותי לקנות דירה כהשקעה. אמרו תקנה וזה יעלה.
בפועל קניתי לפני חצי שנה בעקבות עצה של יועץ נדל"ן אמר לי אחרי שתקנה שים מחיר גבוה יותר תעשה מכה.עכשיו אני לא עומד בהחזרים של המשכנתא ושל ההלוואה המשלימה.אנשים גם לא מתקשרים יותר ומי שהיה מתקשר לא רציני בכלל... אני עובד עצות חלא יודע מה לעשות.
46 חושף 30/07/2017 07:56 4.88 זה עלייה בלקיחת משכנתאות.
הכי גבוה מ9/16 איך בדיוק משקיעים בורחים? אין קשר בין הכותרת לנתונים...
חושף חושפים 30/07/2017 08:59 ובכל זאת מדובר בירידה של 15% לחודש המקביל אשתקד
גם שנה שעברה אותו חודש היה החזק ביותר מאז 9/15. מה שאומר שבתחילה הקיץ יש עליה. לכן המדד הכי טוב חודש מול מקבילו בשנה לפני. ואותו חודש למרות שהוא הכי חזק השנה הוא עדין נמוך ב15%!!! מאותו חודש חזק בשנה שעברה. לי זה נראה כמו קריסה. תהדקו את החגורות הנפילה הגדולה כבר פה.
45 בן אהרון 29/07/2017 21:39 אם שר האוצר רוצה באמת להציף את השוק
הוא נותן מענק לחסרי דיור לקנות גם דירות משומשות. והיה נותן פטור במכירת דירה במקום הקנס. אבל הוא לא באמת רוצה לעשות שינוי כי אחרי השינוי אולי כבר לא יצטרכו אותו. זה גם סוג דל שיקול פוליטי.
בורחים לחו"ל? 01/08/2017 23:43 פשוט רוצה לקחת עוד מיסים ולצפר
אוכלוסיות מסויימות כדי לקנות את הקולות שלהם...... האם זה לא שוחד בחירות? ואולי עושק? יכול היה להיחשב לגניבה אם זה לא היה נעשה בחסות החוק?
44 השוק גמור קניתי דירה 28/07/2017 14:57 ואני לא מצליח למכור את שלי
בסך הכל רוצה לשפר דיור, כבר ירדתי כמעט 10 אחוזים, מתווכים רמאים, גם שיקרו אם המחיר הארבל וגם רוצים אחוזים ממני ומהקונה (כמובן שהכל בסוף יורד מהמחיר שאני אקבל). שוק פח!
לא מאמין 30/07/2017 07:47 כן ממש...לא מאמין לך. אתר רשות המיסים מפוצץ בעסקאות במיליונים
אתה בטח טרול. שמך איציק במקרה ? תומי? טדי ?
בן אהרון 29/07/2017 21:28 זה רק קצה הקרחון. רוב הציבור לא מבין את המצב. (ל"ת)
קפה ולימון 28/07/2017 22:15 תמכור כמו כולם דרך יד 2,בלי תיווך-ואז לא יהיה
צורך לנפח מחיר בעוד 3 אחוז כי זרקת מתווך מהנוסחה. יש עוד מישהו היום שצריך מתווך ? יש אתרים.
בן אהרון 29/07/2017 21:31 צריך להיות טיפש כדי לקנות דירה יד שניה אם יש חדש בהנחה.
אין שום סיבה לקנות דירה ישנה בזמן שמחלקים בהגרלות דירות חדשות והנחה גדולה. והציבור לא טיפש, עומד בתור לדירות בהגרלות. הרי שר האוצר אמר שבסוף יהיו לכולם דירות, אז אין מה למהר. כולם מחכים בסבלנות למתנות של שר האוצר.
אאא 31/07/2017 10:36 חדש בדימונה. לא במרכז הארץ
על כל הגרלה בהרצליה וראשלצ 25000 נרשמים על 100 דירות...מה יעשו כל השאר ייקנו בעפולה ? בדימונה ? מה יש לחפש שם?
בן אהרון 29/07/2017 21:28 אפשר לחשוב שבאתרים הקונים עומדים בתור לקנות. (ל"ת)
43 י 28/07/2017 12:28 בתים למגורים
כולם מסתכלים על דירות כאל עסק השקעה ורווח. למעט המשקיעים מי שרוצה לקנות בית לגור בו ולגדל משפחה השיקולים האלה לא צריכים לעניין אותו כל כך. תחכו ויירד בעוד כמה עשרות אלפים וזה מה שיגרום לקנות בית או לא? מי שיש לו כסף ויכול קנות בית ראשון אז שיקנה אני חושב.
42 איציק 27/07/2017 21:23 זה כולל גם משכנתאות הפוכות שלא מיועדות לקנית דירה (ל"ת)
41 שוכר דירה 27/07/2017 14:11 מי בכלל יקנה מהם את הדירות?
כולם יודעים כבר שהשוק בירידה. למה שאני אקנה דירה כשהמחיר הולך לרדת. שיאכלו את הדיסה שהם בישלו לעצמם
בן אהרון 28/07/2017 23:36 טעות, אף אחד לא יקנה בשעה שאפשר לזכות בהגרלות בהנחות !!
צריך להיות טמבל כדי לקנות ממשקיע בשעה שאפשר לקנות דירה חדשה בהגרלה ועם הנחה גדולה. לא חושב שהציבור בארץ עד כדי כך טיפש. עובדה שהשוק משותק וכולם מחכים רק להגרלות.
מי רוצה הנחה בפריפרי 30/07/2017 13:17 תקנה אתה בדימונה בהנחה..
מספר הדירות בהנחה במרכז הארץ ולא לוד זה סלאמס...בקיצור מספר דירות נמוך מאוד.
בן אהרון 30/07/2017 22:08 סליחה, יש הגרלות במודיעין רעננה הרצליה ראשון לציון.
זה לא פריפריה !!! הציבור לא טיפש !!!
שוכר 30/07/2017 17:16 יש מספיק דירות במרכז. תפסיק לקשקש
אלפי דירות בראשון, מודיעין, הרצליה ,יבנה, רמלה. והביקוש? לא גבוה. השוק רווי. הבועה התפוצצה בום טראח. מה קרה? הבלון התפוצץ הבלון נקרע
בן אהרון 27/07/2017 23:07 למה לקנות יד שניה אם מחלקים דירות בהנחה בהגרלות.
קצת סבלנות וכולם יקבלו דירות בהגרלות. אחר כך צריך לחכות חמש שנים, אולי יראו את הדירות. אבל בהנחה.
40 השאלה היא מה יגיע 27/07/2017 10:51 ראשון? בחירות או שבר באמונה שהמחירים רק עולים
לצערי הרב, הניסיון עם ממשלת ביבי מראה שבחירות, אבל זאת אשמת הציבור שנותן לו את הקולות ואשמת המפלגות האחרות שלא יכולות להביא ראש מפלגה שמצטייר כביטחוניט
39 א א א 27/07/2017 08:51 לקיחת משכנתא בעלייה לעומת חודשים קודמים
לקיחת משכנתא בעלייה לעומת חודשים קודמים. השוק מתאושש . כמה אנשים יכולים לשבת על הגדר? בנתיים משלמים שכר דירה וזה פשוט לזרוק כסף לפח..
38 רונן 27/07/2017 08:03 ההיקף לא משקף כלום
ההיקף לא מעיד על כמות המשכנתאות שנלקחו, רוב הסיכוים שההיקף גדל בגלל שהמחירים בשמיים ולא שיותר אנשים לקחו משכנתאות, צריך להציג גם את הערכים של כמות האנשים שלקחו יחסית לשנה שעברה
37 עובד בנק 27/07/2017 06:28 המשקיעים לא צריכים כל כך את המשכנתאות.עשו את הבוכטות!!!
המשקיעים לא צריכים כל כך את המשכנתאות. הם עשו את הקופה שלהם בשנים האחרונות וכעת רק משפרים פוזיציות: השבחת נכסים, קנית נכס אחר או אפילו יציאה משוק הדיור. לפני מספר שנים המשקיעים נטלו משכנתאות זולות וכעת פשוט הרוויחו מספיק!!! כעת אנחנו בתקופה של ספירת הכסף !!!!!
36 אדי 26/07/2017 22:26 לא מעניין אותי משכנתאות. אני לא קונה דירה במחיר בועה!!! (ל"ת)
קפה ולימון 28/07/2017 22:19 אכן,אכן,אדינקה,עוד שנתיים ונקנה במחיר 2006
עם תחזיות סטטיסטיות\מתמטיות קשה להתווכח...
35 חושב. אבל רק קצת 26/07/2017 21:51 ככה זה כשאין שם
ככה זה כשאין שם כתב. לא ברור כיצד המסקנות בכתבה מסתדרות עם הנתונים בה. ושלא יקפצו כל העילגים וחסרי הבנת הנקרא.
34 איך זה יוריד מחירים 26/07/2017 21:49 יעלמו המשקיעים יעלמו המשכירים וחסרי הדיור יחויבו לרכוש (ל"ת)
איציק 27/07/2017 21:24 יעלמו הכוונה ימכרו!למי? (ל"ת)
33 משה 26/07/2017 21:24 4.8 מיליארד משכנתאות זה
ממש לא קיפאון ההפך
32 בן אהרון 26/07/2017 21:06 הרבה שנים יקח לתקן את כל הנזקים ששר האוצר משאיר אחריו!!
עצוב שדווקא הציבור החלש עדיין מאמין במהלכים של שר האוצר ולא מבין שזה לא באמת יביא לשינוי המיוחל.
אחד 27/07/2017 08:36 הרבה שנים יקח לתקן את הנזקים שנהנתניהו משאיר אחריו
משבר הדיור הוא משבר לאומי, שניתן לפתרון על ידי בנייה ממשלתית מסיבית . אם היה לנו ראש ממשלה שאכםת לו , הוא היה נכנס לעובי הקורה והנושא היה נפתר .
בן אהרון 29/07/2017 21:33 למה לומר שלא איפכת לראש הממשלה? איכפת לו רק מהכסא שלו. (ל"ת)
31 נ 26/07/2017 20:41 זהירות המצב הרבה יותר חמור כחלון הבריח את המשקיעים סכנה (ל"ת)
30 האם זו לא בועה? 26/07/2017 19:58 במחיר דירה עלובה בת"א אפשר לקנות אחוזה בטוסקנה (ל"ת)
29 דן 26/07/2017 18:16 איך 3500 דירות מחיר למשתכן באזור הביקוש מקפיאה אותו? (ל"ת)
28 אינטרס של כולם 26/07/2017 17:30 יחד נוריד את מחירי הדיור
מחירי דיור נמוכים טובים לכולם! למשפרי הדיור לזוגות הצעירים וגם למשקיעים שרוצים תשואה על ההשקעה שלהם. מחירי דיור נמוכים = יותר כסף פנוי לפנאי ובילויים שמפרנסים הרבה משפחות. אז ביחד, לא קונים דירה במחיר בועה ומאפשרים לכולם עתיד טוב יותר.
27 אדם 26/07/2017 17:16 מעל 200 משכורות חציוניות לדירה חציונית-זה לא בועה?
שכר חציוני כ6700 ש"ח, מחיר דירה חציונית כ1,500,000 ש"ח. נדרשות מעל 200 משכורות חציוניות לדירה חציונית. זה האמא והסבתא של הבועות!
בן אהרון 29/07/2017 21:35 אפשר לחשוב שאין הוצאות מחיה וכל השכר הולך לדירה. (ל"ת)
26 משקיע 26/07/2017 16:55 הכותרת הזויה ומנותקת מהמציאות.. (ל"ת)
בעלבית 26/07/2017 21:09 אם לא תתחבר למציאות
תאבד את כל הייתרון שהיה לך כשקנית בזול
25 כתבה 26/07/2017 16:46 מטעם כחלון. כמה שילמו למערכת?
פתאום יש רק תגובות בעד חחחחחח לא כולם מטומטמים
רובין הוד 26/07/2017 17:53 למה זה מטעם הכחלון? מי שהכי לא רוצה שהמחירים ירדו
זה כחלון! ירידת מחירים תפגע בתכנית למסכן המסתכן. מי ירשם לתכנית אם המחירים ירדו מתחת לתכנית? כל התכנית תכשל! מי שמנסה היום להחזיק בכוח את המחירים למעלה זה הכשלון כחלון
נאור 26/07/2017 17:23 מטעם כחלון זייפו נתוני משכנתאות?
הזיה
24 כתבה 26/07/2017 16:40 מטעם כחלון. כמה שילמו למערכת? (ל"ת)
23 לוי 26/07/2017 16:38 נדלן מניב
באירופה ובעיקר בגרמניה. תבדקו את החברות שהשקיעו שם,ותבינו היכן צומח הכסף האמיתי.
22 ישראלי 26/07/2017 16:37 בנתיים המחירים ממשיכים לעלות (ל"ת)
21 אסף 26/07/2017 16:24 אסון לקנות דירה!
לא להשתעבד על משכנתא יקרה להחריד, בניית שיא של 114 אלף בניה פעילה (למ"ס - יותר מאז עליית הרוסים), ריבית משכנתא ממוצעת יקרה למעלה מ-5% (בנק ישראל), צפי מגמת עליית ריבית (בארה"ב כבר החלה לעלות - גוגל) לא קונים דירה במחיר בועה!
20 ההסטוריה מוכיחה 26/07/2017 16:18 הנדלן יהיה תמיד ולעולם השקעה טובה ובטוחה (ל"ת)
19 תומר 26/07/2017 15:50 אני מכרתי את הדירה במחיר שיא
ונכנסתי ALL IN בשורט על הנדל"ן
משה 26/07/2017 16:56 קשקשן
אני לא מכיר בן אדם אחד שמוכר את הדירה שלו בגלל ש"המחירים גבוהים" לכאורה... זה קשקוש מוחלט...בטח היתה לך דירה ועכשיו העדפת למכור אותה ולגור בשכירות נכון?? ממש גאון אתה...עזוב אותנו בחייך.
לאוניד 26/07/2017 22:09 קשקוש?
זה שאתה לא מכיר אף אחד שיש לו הגיון כלכלי לא אומר שלא קיימים אנשים כאלה. וודאי שיש אנשים שמנסים למכור בשיא ולקנות בשפל, הם מיעוט, הרוב עושה הפוך מחוסר הבנה או מלחץ.
אדי 26/07/2017 21:44 אני מכרתי דירה בקריות במחיר בועה והכסף בשוק ההון
מכרתי באוגוסט במחיר שלא חלמתי למכור, הכנסתי את הכסף לשוק ההון בסיכון בינוני ולא רק שהתשואה שאני עושה משלמת לי את השכר דירה, בנוסף נשאר לי עודף. מיותר לציין שכל התיקונים בבית על חשבון בעל הבית וגם פה אני חוסך. בקיצור אשב לי ככה שנים ולא אקנה דירה במחיר בועה.
אם 28/07/2017 22:29 זה נכון
תעזהר שלא תפסיק לא רק את הדירה שמכרת אלא גם את התחתונים שלך.זהירות אתה דפוק!!!
מנהל תיק השקעות 26/07/2017 16:19 גאון - כך כולם צריכים לעשות
אני גם הלכתי נגד שוק הנדלן בתיק ההשקעות שלי
18 פעילות 26/07/2017 15:41 רוב המשקיעים המתוחכמים מצמצמים את הנכסים שלהם כבר 18
חודשים ברציפות , לא כולם מצליחים כי השוק קפוא, הרצון הוא לצמצמם ככל הניתן את ההחזקות בהשקעות נדלן בישראל מהסיבה הפשוטה שהתשואה ביחס לשאר הפרמטרים מאותתת שהשוק בועתי להחריד, השוק מתמחר היום כ-45-50 שנה קדימה , דהיינו השוק עשה מהלך אלים של כ-30 שנה ב-10 שנים ולכך יגיע תיקון מתוך הכרח , רבים ישאבו החוצה מן השוק ולכן החבר'ה המתוחכמים לא רוצים להיות שם שזה יקרה או לכל הפחות להיות עם מינימום חשיפה.
17 איפה 26/07/2017 15:35 הרשות להתחדשות עירונית שפחלון ויצחקי הבטיחו להקים
כחלון מעוניין רק בקרנות ריט בהברחת משקיעים כדי להשתלט על שוק השכירות . הכל יטפח לו בפרצוף כי למטומטמים לא יהיה כסף לשלם לשכירות במגדלים שהיא יקרה וגם דמי ניהול
ממי 26/07/2017 16:14 כואב לכם כחלון אה??סוף סוף מישהו שעושה משהו במדינה הזו
לך ללשכת האבטלה. תרשום במקצוע "נוכל נדל"ן."
שמטוב 26/07/2017 23:19 כחלון יכפיל לך את דמי השכירות. ימסור שכירות לטייקונים.
לא הבנת את הקומבינה של משה כחלון ? אין דבר תלמד אותה דרך הכיס המחורר שלך, דרך דמי שכירות כפולים.
סוף סוף 26/07/2017 16:42 מישהו במדינה הופך אותכם לאסירי שכירות לכל חייכם
לאן תלכו בלי דירות? אין מספיק גשרים פנויים . ולכן תשלמו בזמן את הכסף לשכירות ואם תאחרו תשלמו קנס . ואם לא תשלמו תיזרקו החוצה. לא יהיה רחמים למטומטמים כמוכם וזה יהיה מגיע לכם
16 מס שבח 26/07/2017 15:33 לפיד פגע הכי הרבה במעמד הביניים שהוא הבטיח לייצג
מס שבח על דירה שניה היא פגיעה במעמד הביניים בוודאות והעם הדבילי מעלה את המנדטים ליהיר לפיד הטיפש שפגע גם בבורסה עם חובת הגשת דו"ח מחזור וגם במשקיעי כיל ובפנסיה של כל הציבור. אם היה צריך לבחור שר אוצר הכי מטומטם בישראל שהיה עד כה. הוא היה לוקח מקום ראשון כחלון מקום שני.
שמטוב 26/07/2017 23:21 זה ביבי שפגע ומסתתר מאחורי הגב של אחרים. ביבי אשם
בהעלאת עלות המחיה, בהעלאת מחירי הדיור. ביבי הפך את אזרחי ישראל למחלבת מיסים. שוק הדיור הוא מחלבת המיסים של ביבי.
15 הברחת משקיעים 26/07/2017 15:31 הפסדי מס אדירים לממשלה החמדנית
מחיר למסכן זה הפסד נוסף המדינה מחלקת כסף למסכנים שלא מתכוונים לגור בדירות האלה. והמסקנה היחידה שהמיסים יעלו בקרוב מאוד. וכחלון ניכשל בגדול.
איציק 26/07/2017 15:52 סליחה באמת
שאנחנו לא פרות חולבות...
אתם פרות 26/07/2017 16:44 רזות ומסכנות. רובכם קניתם דירות במחיר למסכן ומחכים
שיהיה הוקוס פוקוס ו 5 שנות המתנה יגרמו לכם להיות מליונרים גם לשלם על דירה בסלמס וגם שכירות. אתם לא פרות חולבות אתם פרות מאוד מניבות . וטיפשות
14 הבועה מתפוצצת 26/07/2017 15:28 מהכחשה, לקיפאון, לירידה "זמנית", עכשיו כבר בורחים (ל"ת)
חושף 26/07/2017 15:42 בגלל זה לפי הלמס מחירים עולים 4 חודשים ברצף
בגלל זה לפי הלמס מחירים עולים 4 חודשים ברצף 1.4%...ממש מתרסקים בחלומות..
אלון 26/07/2017 16:33 הלמ"ס שינה את התמהיל במודל כך שדירות ת"א בעלות משקל גבו
הלמ"ס שינה את התמהיל במודל כך שדירות ת"א בעלות משקל גבוה יותר. כמובן גם מחיר למשתכן לא נכנס לשם. המדד הזה טוב למשקיעים רק כשהוא עולה. כשהוא ירד בתחילת השנה ב2.9% שמענו כולם שהמדד של הלמ"ס מוטה ואין להסתמך עליו. (אמירה מטופשת למי שמבין שזה הגוף הסטטיסטי היחיד שמנוטרל מהשפעה של משרדים ממשלתיים כאלה ואחרים). אמרתם בואו נמתין לסוף שנה. אז קדימה, בואו נמתין לסוף שנה. כרגע אף אחד לא קונה. המשקל שניתן לת"א הוא כפול ממה שהיה ולכן ראית אפסילון של עלייה. חבל שהלמ"ס לא הוריד דירות יוקרה מהמדד אשר מושכות כלפי מעלה את כל המספרים. אתה הרי רואה שהשוק קפוא ואין מכירות, החברות הגדולות יורדות בבורסה ב30 אחוזים. המשמעות של זה היא שפחות מכירות = משקל גבוה יותר לדירות שכן נמכרות ולרוב הן דירות יוקרה באזור המרכז.
השוק מתאושש ועולה 27/07/2017 08:49 משכנתא עולה. 4.88 לעומת 4.5 חודש קודם (ל"ת)
רון 26/07/2017 16:27 וואווו 1.4?
זה מלאאא.......לא :)
13 ניר 26/07/2017 15:27 האמת שזה עצוב
יש אנשים שלקחו משכנתא של 800,000 ולקרוא כתבות כאלה בטח גורמות להם לרעוד. לבי אתכם, מקווה שלא ירד בצורה חדה מדי.
א. 26/07/2017 16:42 ויש כאלו שבגלל עלית המחירים לא יכולים לקנות בכלל.
אלו אותם אלו כשהמחירים עלו הרגישו שהתעשרו מההפקר תמיד יש שני צדדים פעם מרויחים ופעם מפסידים
אחד 26/07/2017 16:28 שירד שירד, בצורה הכי חדה (ל"ת)
12 הדירות 26/07/2017 15:25 כל משקיע שמוכר פולט שוכר לשוק.
השכירות תתייקר. כחלון יחגוג על שוק השכירות של קרנות ריט המשקיעים יצטערו שהם מוכרים ויחזרו לקנות .
מוטי 26/07/2017 15:44 אתה טועה ומטעה
משקיע שמוכר את הדירה, ימכור אותה ל: 1. מישהו ששכר דירה לפני 2. משקיע שימשיך להשכיר את הדירה לכן האיזון לא ישתנה.
שוכר 30/07/2017 17:20 קשקשני, כשכל אדם שני הפך למשקיע
אז יש יותר דירות להשקעה מאשר שוכרים. ראה את ראש העין- עיר של דירות רפאים. אין שוכרים אין קונים. משקיעים בשקל. חשבו שעשו קופה. זה מה שקורה כשרצים כמו עדר בלי להבין מה באמת עושים ומה הסיכונים
פעילות 26/07/2017 15:43 ממש לא. הדירה לא מתאדה. זו חשיבה נמוכה . (ל"ת)
כלכלן 26/07/2017 18:17 אמירה רמאית
זה שקנה מהמשקיע ישאיר את הדירה ריקה ? ... ישכיר אותה . .מרוב פחד משקרים . !!!
11 לא מבין 26/07/2017 15:24 כחלון אמר שיורד אבל מחירים עולים
בדקתי עסקאות באתר רשות המיסים באזור השפלה ראשלצ נס ציונה ורחובות והמחירים רק עולים. חשבתי לתומי שהכל ירד, איזה בלוף!
ליאור 26/07/2017 15:30 תבדוק שוב
חלקה 2208 - ירד, חלקה 5116 - ירד, חלקה 81221 - ירד. איפה אתה רואה שהמחירים עולים?
10 חחחחח 26/07/2017 15:24 מי יקנה קורת גג אם המחיר שלה כבר לא צפוי לעלות?
אני מוכן לשלם 5 מיליון על מלונה מסריחה, אם אני אוכל למכור אותה ב 6 מיליון בעוד שנה, ולהתעשר. אבל אם המחירים לא צפויים לעלות, ויש סיכוי שיירדו (אפילו לאט לאט), אז אני לא מוכן לשלם אפילו רבע מזה, גם על דירה יפהפיה ומרווחת בשכונה טובה. מה השתגעתי???
מוטי 27/07/2017 07:00 בולשיט
אם זו קורת גג דהיינו דירה יחידה למגורים, אתה קונה לטווח ארוך.
9 המשקיעים 26/07/2017 15:23 בורחים מהדירות ושמים בבורסה חחחח (ל"ת)
שמטוב 26/07/2017 23:27 ההשקעה בבורסה היא השקעה בפח זבל. זו הסיבה לעליית הדיור (ל"ת)
8 אחד שלא מבין 26/07/2017 15:22 הכסף החכם ברח כבר (ל"ת)
7 ירון 26/07/2017 15:21 רק דירה להשקעה
זאת הדרך היחידה להתקדם במדינה שלנו. הבנקים נותנים 100% מימון ובקלות. אפשר להביא את ההון העצמי מהלוואות מהבנקים, או למשכן את הדירה של ההורים או הסבתא שישמחו לעזור לכם - ולהם לא יעלה שקל. את השאר לוקחים במשכנתא ואז אתה מסודר לכל החיים. אלפי ישראלים כבר גילו את הסוד הזה ועשו את זה... אל תהיו טפשים כמו המחאה ואל תישארו מאחור כמוהם. הזמן שלהם אבוד כבר, שלכן ושלכם עוד לא. מתחילים מדירה קטנה בפריפריה ומתקדמים ככה למרכז אחרי כמה שנים. מתגלגלים...
שמטוב 26/07/2017 23:29 השעות דמיקולו. אם התשואה מדירה נמוכה מריבית על הלוואה
לא משתלם להלוות. בדירה משתלם רק להשקיע כסף נזיל (לפדות ניירות ערך וכדומה).
אדי 26/07/2017 22:22 זו רשעות לשמה לרשום את מה שאתה רושם
אתה לא יותר טוב מהשטן אם אתה מייעץ לאנשים לגמור לעצמם את החיים.
אתה פשוט 28/07/2017 22:31 טמבל רציני.
ככה עושים!!מישרוצה להרוויח בגדול לוקח סיכון.אחרי כמה שנים זה משתלם בגדול!
וואו 26/07/2017 18:25 אוי ואבוי
צריך להפיץ את התגובה שלך וכמה שיותר. אנשים השתגעו...
שחר כהן 26/07/2017 15:30 מדבר רגוע אבל מרגיש לחוץ
לא קונים דירה במחירי בועה
6 רפי 26/07/2017 15:17 מחירי הדירות
באמת שאני לא מבין למה המחירים עדיין עולים. אין שום סיבה הגיונית
שמטוב 26/07/2017 23:31 את הסיבה ההגיונית מסתירים ממך.
הסיבה היא שאין השקעה אלטרנטיבית משתלמת.
ניר 26/07/2017 15:25 הם לא
אם תסתכל מתחילת 2017, הם יורדים. כל אלה שאומרים שהם עולים עשו את המדידות מ2016.
משה 26/07/2017 15:41 מחירים עולים מ2017 . כנסו דוגמאות
מחירים עולים מ2017 . דוגמאות: חולון גוש 6868 חלקה 82 מקבלן 5 חדרים קומה 4 נמכרה ב2.59 סוף יוני 2017. שנה אחורה 150 אלף פחות קומה 5.ראשלצ גוש 3925 חלקה 742 נמכרה במאי 2017 ב2.6 מיליון. בניין ליד חלקה 741 שנה אחורה מאי 2016 2.4 מיליון אותה קומה אותה דירה.
אהרון 27/07/2017 14:08 אל תיתן לי דירות בודדות- תסתכל על כל השוק
פתח את הגרף של ראשון לציון באתר מדל"ן. יש נפילה של כ 5 אחוז על כלל הדירות בעיר. לא נראה גרף כזה כבר לפחות 15 שנה.
מנשה 26/07/2017 16:26 חכמה גדולה להראות דירות שמשפרי דיור קונים (ל"ת)
5 רונית 26/07/2017 15:16 האמת חשבתי שמחירי הדיור ירדו רק עוד שנתיים
מפתיע. חשבתי שהירידה הגדולה תגיע בעקבות העלאת הריבית בסוף השנה הבאה, אבל מסתבר שלא צריך אפילו את הריבית בשביל להוריד את המחירים.
4 כחלון כהרגלו בכאילו 26/07/2017 15:16 מס על משקיעים עודנו קטן מאוד
צריך להגדיל מס על השקעה בדירה שלישית ל20%.
3 שלומי 26/07/2017 15:14 "שיא מאז ספטמבר" - אה ואני חשבתי שינואר יהיה השיא
לפעמים הכתבות האלה כתובות בצורה ממש מזלזלת כלפי ציבור הקוראים. תסתכלו היסטורית ותראו שהשיא הוא תמיד יוני-יולי. הנתון היחיד שמעניין פה זה הירידה העצומה (15%) מהשנה שעברה וזה אחרי שמחירי הדיור עלו מאז יוני שנה שעברה, כלומר לא רק שהיקף ההעסקאות היה צריך לגדול הוא היה אמור להיות לפחות שווה ערך. ירידה כזו בהיקף לצערי מקרבת אותנו לירידה במחירי הדיור :/
2 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 26/07/2017 15:14 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
1 אורי 26/07/2017 15:11 עוד כתבה על המצב העגום של השוק
לפחות אנשים לא יוכלו להגיד אחר כך "לא ידעתי"
לא 26/07/2017 17:44 ידעתי (ל"ת)