16:44 דר שפיגל מדווח: חשד לתיאום מחירים בין יצרניות המכוניות >>

16:43 פתיחה שלילית בוול סטריט: הנאסד"ק יורד 0.3%

13:30 מתחזקות הירידות באירופה בשעה האחרונה >>

10:24 סגירה שלילית בבורסות אסיה: הניקיי סיים בירידה של 0.25% >>

10:15 ברקע לזינוק ביורו: פתיחה שלילית בבורסות אירופה >>

08:29 כוננות שיא בהר הבית מחשש לעימותים אלימים >>

22:41 סולן להקת הרוק לינקין פארק נמצא מת בביתו

22:18 או. ג'י. סימפסון קיבל חנינה ויצא לחופשי

19:59 מחיר הזהב עולה 0.5% למחיר של 1,245 דולר לאונקייה

19:53 הנפט עבר לירידות, נחלש 0.5% למחיר של כמעט 47 דולר

19:52 מניית סירס עולה 11% ברקע להודעה על שת"פ עם אמזון

17:09 המתיחות בהר הבית: ריבלין וארדואן ישוחחו בניסיון לפתור את המשבר

16:18 ירושלים: שריפה פרצה בשכונת בית הכרם, כבישים באזור נחסמו >>

15:10 הפיגוע בהר הבית: פורסם תיעוד של הברחת הנשק על ידי המחבלים >>

13:43 דיווח: חשד לניסיון פיגוע דקירה בגוש עציון, המחבל נוטרל

13:13 מפקד חדש: אלוף משנה דדו בר כליפא יעמוד בראש חטיבת גבעתי

12:26 ארה"ב: בוטל סופית האיסור לנשיאת מחשבים ניידים בטיסות

12:16 טבע: מכון NICE ממליץ על ה-CINQAERO לטיפול באסטמה אאוזינופילית חריפה >>

11:31 פרשת הצוללות: הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ יעיד היום בלהב 433

10:22 השר ארדן על המשבר בהר הבית: "ישראל זקוקה לשערי המגנומטרים"

09:53 בולטות בת"א: נובה עולה 2.62%, שפיר הנדסה מטפסת 1.85%

09:43 הדולר מאבד הבוקר 0.5% לרמה של 3.56 שקלים

09:24 סקייליין השלימה את מכירת עתודות הקרקע בפרויקט בקנדה תמורת 42 מ' ד' >>

08:46 דיווח: ארה"ב לוחצת על ישראל לסיים את המשבר בהר הבית עוד היום >>

08:31 טראמפ על מינוי סשנס: "מתחרט על המינוי שלו לתפקיד התובע הכללי" >>

08:25 החייל אלאור אזריה סיים את שירותו הצבאי ושוחרר למעצר בית

23:06 מדד הראסל 2000 עלה הערב 0.9%

23:05 סגירה בוול סטריט, ה-S&P 500 הגיע לשיא חדש

21:46 ברקע לדו"ח המלאים, הנפט עלה 1.6% וחצה את גבול 47 ד' לחבית

20:16 תהנו: רדיוהד בתל אביב - חסימות כבישים ותגבור רכבות

20:15 נתניהו: "ההחלטה למכור צוללות למצרים - של גרמניה" >>

20:19 המוסדיים הזרימו 250 מיליון שקל למניות מור בית השקעות >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

רינה דגני: "תקרת הזכוכית בשוק הדיור לא נפרצה - והביקוש הכבוש מושך מעלה"

כך אומרת מנכ"לית גיאוקרטוגרפיה בתגובה למדד מחירי הדיור שפורסם ביום שישי. הפרדוקס החריף בשוק הדיור
 |  41
מחירי הדירות
Share
ביום שישי האחרון פורסם מדד מחירי הדירות ולפיו מבחינת העסקאות שבוצעו בחודשים אפריל-מאי השנה לעומת העסקאות שבוצעו בחודשים מארס-אפריל השנה  עולה כי מחירי הדירות רשמו עלייה של 0.1% ובכך השלימו חודש רביעי רצוף של עליית מחירים. הנתון מהחודש הקודם עודכן ללא שינוי לעלייה מחירים של 0.5%, זאת בהמשך לעלייה חודשית של 0.6% קודם לכן ועלייה חודשית של 0.2% בעדכון הראשון ל-2017 (ינואר-פברואר).


כלומר קצב עליית המחירים אמנם הואט להתייקרות של 4.5% ב-12 החודשים האחרונים, אבל לפי הלמ"ס שינוי מגמה עדיין לא רואים - ואפילו לא התייצבות. כל זאת בשעה שהפעילות בשוק הדיור מתכווצת למצב של קיפאון של ממש. כך לדוגמה, היקף מכירת הדירות של שיכון ובינוי שהינה חברת הנדל"ן למגורים הגדולה בישראל מצביע על ירידה של למעלה מ-50% בקצב המכירות החודשי - ראו כתבה.

ד"ר רינה דגני מנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה: "במהלך הרבעונים האחרונים קיימת אמנם מגמה ברורה של ירידה במספר העסקאות בשוק הדיור, אולם בעיית ההיצע הדליל לא נפתרה כלל ועיקר. הן מחיר למשתכן והן הסכמי הגג ייצרו בשנה האחרונה תמונה מטעה של "הרבה התחלות בנייה", כביכול, אולם בפועל מספר ההתחלות לא השכיל לשבור את תקרת הזכוכית של 50 אלף, זאת שעה שהשוק זקוק להרבה יותר התחלות, ובראש וראשונה התחדשות עירונית בערים ותיקות, שם קיים הפוטנציאל הגדול. כל עוד מצב זה לא ישתנה, ימשיכו ביקושים כבושים למשוך את שוק הדיור כלפי מעלה".ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין: "מי שסבר שמחירי הדיור שינו פאזה כלפי מטה, התבדה, בדיוק כפי שקרה בעקבות המחאה החברתית של 2011 או חוק מע"מ אפס של 2014. אני רואה כאן בעיה חמורה מאוד של "מעט עסקאות במחירי שיא", כלומר שוק דיור מכווץ, כשיותר ויותר ישראלים נמצאים מחוץ למעגל רכישת דירה ואף על פי כן רמות המחירים נותרות גבוהות. זוהי בעיה אינהרנטית כלכלית כמו גם חברתית, שעלולה אף לפגוע בתחזית הצמיחה של המשק ויש לתת לכך את הדעת וככל המוקדם כך גם ייטב!"  נציין כי סקירה שפרסם לאחרונה יו"ר לשכת השמאים לשעבר, אוהד דנוס, הציגה ירידה של 0.6% במחירי הדירות ברבעון הראשון של השנה. לדברי דנוס, "ניתן לומר כי עליית מחירי הדירות הפכה להיות סלקטיבית ואינה גורפת כבעבר לכל חלקי המדינה. האופטימיים יאמרו כי עליית מחירי הדיור בבלימה אך הרוב מסכימים כי הרבעון הראשון אינו חייב להעיד על שיתרחש בהמשך". מהסקירה עולה כי נרשמה ירידה של 6% בירושלים, 5% בתל אביב ו-5% בחיפה. עליות מחירים בשיעור של 4% בערי הדרום אשקלון ורחובות, עליות של 3% ו-2% בערים רמלה ובאר שבע בהתאמה, קיפאון במחיר במודיעין.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

41 תגובות ב-26 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
26 אהרון 17/07/2017 14:48 אני מנהל מכירות
לצערי אני יכול לומר שאכן יש קיפאון ואין שום ירידה במחירים אלא להפך, המחירים עלו וממשיכים לעלות כמעט על בסיס חודשי. ירידת מחירים תשרת אותי פעמיים, פעם ראשונה אוכל לרכוש דירה ופעם שניה אוכל למכור הרבה יותר. לא רואה באופק ירידת מחירים...
25 בן אהרון 16/07/2017 19:25 כלכלה זה מיקצוע, לא עסק פוליטי.
אלה התוצאות כאשר הכישורים למינוי המנהל הם כישורים פוליטיים ולא מיקצועיים. הכוונה לשר האוצר. כלכלן לא היה עושה טעויות שהוא עושה. את המחיר הציבור משלם. לוקח זמן לראות את התוצאות אבל התוצאות לא מתחשבות בלהקות התומכים או המבקרים. הן נקבעות על ידי המהלכים הכלכליים בלבד. הציבור משלם ומקבל בדיוק מה שבחר. שיהיה בתאבון לכולם, גם לאלה שבטוחים שהכל דבש וככל שיריעו יותר ההצלחה תגיע מהר יותר. מזכיר אנשים שנעזרים ברופאי אליל.
24 בן אהרון 16/07/2017 19:19 כולם מומחים גדולים כולל אוצר שעושה לטעמי כל טעות אפשרית (ל"ת)
בן אהרון. 17/07/2017 05:10 כמובן שאת המחיר כל הציבור משלם ובגדול.
גם אלה שבטוחים שיש כאן הצלחה אדירה.
23 בן אהרון 16/07/2017 19:18 למה הדף מתרענן באמצע הכתיבה והכל נמחק !!! (ל"ת)
22 ישראלי 16/07/2017 19:01 אני התייאשתי מלחכות לירידות
הולך לקנות דירה
21 איציק 16/07/2017 17:29 יכול ליהיות שמרוב שלטים לא רואים שכל המדינה למכירה (ל"ת)
20 אופטימוס 16/07/2017 15:55 תביעה יצוגית נגד
שר האוצר כחלון על הונאת הציבור הישראלי הונאה ביודעין ובמתכוון ובאופן ממושך ! ובגרימת נזק חמור ביותר לכל החיים ! לרבבות בני אדם ,משפחות וילדים !!!
19 פרופסור 16/07/2017 13:52 היא דר' לשקשוקה??? (ל"ת)
יוסי 16/07/2017 14:46 צודקים הספקנים
היא כמו רבים מאוכלי החינם כמוהה במגדלי השן מברברים על סמך סקרים שקריים ומכוןנים אין לסמוך לא על מילה וגם לא על אות מטעמם
18 ך 16/07/2017 13:16 הביקושים קורסים חודד אחרי חודש...אין כסף. אין כסף.
זה שבן אדם חולם על פרארי לא אומר שהוא חלק מהביקוש כי אין לו כסף.
17 כחלון עוזר רק לזוכים 16/07/2017 12:54 סוף סוף מישהו מדבר על הבעיה האמיתית - לא בונים מספיק
צריך לבנות יותר דירות ואת זה כחלון לא עושה. הוא רק המיר דירות שהיו נבנות ממילא בדירות של מחיר למשתכן בסיבסוד מטורף של משלמי המיסים (אנחנו עוד נשלם את החשבון הזה מתישהו) כולם מדברים על הקבלנים אבל הם רק חוליה בשרשרת שבעיקר מבצעת, מי שמתכנן זו המדינה והיא פשוט לא מאפשרת בניה, ראשי ערים תוקעים פרויקטים, מינהל מקרקעי ישראל גורר רגלים, תשתיות מתוכננות בקצב איטי. כשכחלון הבטיח לעשות לדיור את מה שעשה לסלולר חלמנו על חצי מיליון דירות ב4 שנים שיפתרו את המצוקה האמיתית של השוק. אבל הוא בחר במקום להתמודד עם הבעיה פשוט לזרוק את הכסף שלנו בהגרלות. באופן הכי פחות סביר שיוריד מחירים אלא יעזור רק למי שזכה.
פרופסור 16/07/2017 13:54 חוליה מאוד שמנה שישבה על קרקע ופמפמה מחיר במכרזים (ל"ת)
כנראה 16/07/2017 14:56 פרופסר לכלום ושום דבר (ל"ת)
16 Fake News 16/07/2017 12:48 מה הקשר בין הכותרת למה שרשום בכתבה
כלומר קצב עליית המחירים אמנם הואט להתייקרות של 4.5% ב-12 החודשים האחרונים, אבל לפי הלמ"ס שינוי מגמה עדיין לא רואים - ואפילו לא התייצבות. כל זאת בשעה שהפעילות בשוק הדיור מתכווצת למצב של קיפאון של ממש. כך לדוגמה, היקף מכירת הדירות של שיכון ובינוי שהינה חברת הנדל"ן למגורים הגדולה בישראל מצביע על ירידה של למעלה מ-50% בקצב המכירות החודשי - ראו כתבה.
15 האמת 16/07/2017 12:46 חחחחחח איזה מגוכחת
88 אלף דירות ביד 2 למכירה 44 אלף להשכרה 22 אלך מיידית 46 אלף דירות על המדף ללא קונה 112 אלף דירות בתחילת בניה 30 אלף דירות על הנייר במחיר למשתכן מה שכבוש הוא ההיצע האדיר התשואה ברצפה והמשקיעים בורחים ושום כתבה לא תשנה זאת
14 בן 16/07/2017 12:23 טוב אם רינה דגני אמרה כנראה שזה נכון
NOT! FAKE NEWS :D
13 רבאק ביזפורטל 16/07/2017 12:17 "תקרת הזכוכית בשוק הדיור לא נפרצה - והביקוש הכבוש מושך
מעלה" דבר והיפוכו
12 הומלס 16/07/2017 12:11 מול ביקוש כבוש יש גם את ההיצע הכבוש
הקבלנים מנסים למשוך זמן אבל בסופו של דבר התזרים יכריע והם יהיו חייבים לתת הנחות יש ק-י-פ-א-ו-ן ועם זה לא ניתן להתווכח ...עכשיו זה עניין של מי יישבר ראשון - צד הביקוש או צד ההיצע ככל שצד הביקוש יהיה משוכנע בכוונת האוצר לפתור את בעיית הדיור כך ילך ויגבר אורך הרוח שלו ואותו כנ״ל לגבי צד ההיצע רק ההיפך - ככל שהוא יבין שהפעם זה רציני הוא יראה סימני שבירה
יש ר א לי 16/07/2017 13:34 מאיפה הבאת את השטות הזאת?התחלות הבנייה פחות הגידול טבעי
זקוק לשיעור בהבנת הנקרא?
פרופסור 16/07/2017 13:55 אז למה בעזה דירה לא עולה מיליונים? ביקוש מטורף אך
אזל הכסף.
איש 17/07/2017 07:27 מאיפה אתה יודע כמה משכורות צריך לדירה בעזה.
גם שם רוב האנשים לא יכולים להרשות לעצמם דירה.
11 אדי 16/07/2017 12:01 הגברת מדברת שטויות. אני לא קונה דירה במחיר בועה. (ל"ת)
10 מני 16/07/2017 11:59 את הנתון החשוב ביותר רושמים כהערת אגב
וזה הקיפאון. כולם מזכירים שיש קיפאון אבל כהערה קטנה בשולי הכתבה.
9 דריה 16/07/2017 11:57 כשהריבית תעלה כל מי שלקח משכנתא של 700 אלף ויותר
ירגיש כאב עז כמו לקבל פטיש בראש. בהצלחה.
8 נועם 16/07/2017 11:56 תמשיכו לפמפם
אולי באמת נשארו עוד כמה פראיירים שיקחו משכנתא של מיליון ומעלה
7 לירון 16/07/2017 11:55 צריך ללמד את המקרה של מחירי הנדלן בבתי ספר לעיתונות
שימו לב - באפריל מאי המדד עלה ב0.1 שזה פשוט אפסי. עם זאת, העיתונאות יוצאת בהכרזות שהמחירים ממשיכים לעלות. כשברור לכולם שיש קיפאון והנתון של הלמס רק מדגיש את זה. ועדיין, איכשהו כל עיתון ממשיך לשכנע את הקוראים שמחירים הנדלן יעלו לנצח. לא משנה שזוג צעיר היום צריך להבין חצי מיליון כדי לקנות בית. למי אכפת? :)
שלום 16/07/2017 13:58 א
בבית ספר לעיתונות מלמדים שמי שמשלם יותר עבור כתבה זה מה שצריך לפרסם. כמו בסקר שקר הנ"ל
6 זוג צעיר 16/07/2017 11:53 הם פשוט לא מבינים
אני ורבים מחבריי בחיים לא נקנה דירה שלא שווה את המחיר שלה. אז המחירים יכולים להמשיך לעלות עוד 10 שנים מצידי.
יש ר א לי 16/07/2017 13:33 סבבה, תשלם שכירות, בינתיים הריביות יעלו ומחירי הדירות
לא ירדו. רבים מצטערים שלא קנו לפני 10 או 5 או 3 שנים, כי שרי שיכון פופוליסטים הבטיחו להם ירידת מחירים. מקווה שלא תצטער גם אתה עוד מס' שנים.
5 איציק 16/07/2017 11:26 לא קונים ולא שוכרים דירה במחיר בועה
רב העיסקאות שנעשות כיום, הן עיסקאות של אנשים עם כסף נזיל, ואם הם כבר רוכשים, אז מדובר בעיקר בבתים חדשים ויקרים. כמובן שמדובר ב״שינוי בתמהיל״ שמשמר את הממוצע הגבוה של המחירים, במיוחד שאת העיסקאות של מחיר למשתכן האינטרסנטים הצליחו להוציא מהמדד... אבל כאשר מרבית האוכלוסיה יודעת שההשתעבדות תהרוג את כל התקוות שלהם לעתיד, הכיוון של ירידות מחיר בשוק הנדל״ן הוא ברור. זה לא יעזור להם ואת הירידות יראו כבר בקרוב מאוד.
שמטוב 16/07/2017 12:47 אשליות - מחירי הדיור לא יורדים. (ל"ת)
:) 16/07/2017 11:46 איציק מגלובס את מעייף (ל"ת)
4 נתנאל כהן 16/07/2017 11:25 יש עליית מחירי הדיור של 5% -7% השנה (ל"ת)
3 777 16/07/2017 11:22 הדירות מתרסקות
לאור העובדה שהריבית העולמית מגמת עליה אזי המשכנתאות מתייקרות לכן הביקוש לדירות יורד כמו כן החזר על המשכנתא עולה ביחד עם הריבית בנוסף מיסוי דירה שלישית . כל המדינה בשלטים למכירה כי המשקיעים רוצים למכור את הדירות לפני כניסת המס לתוקף בנוסף 120000 התחלות בניה בכל הארץ ומכיר למשתן 40000 משקי בית רשומים ...... בום הבועה התפוצצה ולכל הזוגות הצעירים לא לקנות לייבש את המשקיעים והקבלנים שיורידו מכירים
יש ר א לי 16/07/2017 11:54 אתה מנותק מהמציאות, פיזור תגובות שגויות לא יועיל (ל"ת)
2 Avi 16/07/2017 11:21 כותרות
כל יום כתבה חדשה המחירים יורדים, לא ! המחירים עולים ! . לא יש מגמת ירידה. לא ! זה מגמת עלייה. אולי אפשר לקבל כיוון קצת יותר החלטי?
אדי 16/07/2017 12:00 לא תקבל זה שוק של אינטרסנטים בפאניקה
הכיוון הוא כרגע פיצוף בועה שתביא התרסקות מחירים.
אתה ממש 16/07/2017 16:44 אבל ממש סתום.
הרבה מאוד זמן כבר מחכים לירידת מחירים והעובדה שלמרות ירידה חדה במכירות המחירים לא עוצרים.הגענו לשלב של אנשים שבקרוב מאוד יתחילו להשבר כי באמת המצב אינו משתנה כלל ולהיכנס חזרה לשוק ואז עלית מחירים ממש גדולה.חכו ראו החכימו ולימדו ולא להקשיב לאנשים הזויים .
1 כסף 16/07/2017 11:05 כסף
כשחסר כסף ויש ירידות בכמות העיסקאות, כול שרשרת המזון של הנדלן בלחץ. המדינה, הקבלנים, המתווכים, הבנקים, כולם בלחץ ומגרדים אנשים עם תואר כלשהוא להצהיר שהמציאות היא אחרת ותמשיכו לקנות כרגיל, אתם לא מפסידים אם תקנו נדלן. אין למה לחכות ולצפות. עלוב. גינדי בקשיים, שיכון ובינוי מוכרים פחות מחצי דירות בתקופה זו, הריביות למשכנתאות גבוהות, יש חוק שתולי בבגץ למיסוי משקיעים... זאת המציאות ולא פייקניוז.
בן אהרון 17/07/2017 05:07 כל הסימנים למיתון קרוב, אומנם המחירים ירדו אבל אין כסף
כי אין עבודה, אז מה זה שווה שהמחירים ירדו אם אין עבודה ואי אפשר לקנות?????
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש