21:06 הנפט קופץ 3% ונסחר מעל 52 דולר לחבית מזה 4 חודשים

18:35 מסיבת העיתונאים שהחריפה את הלחץ הערב במדדים >>

18:01 מניית פייסבוק צוללת הערב, זאת כנראה הסיבה >>

17:06 השערים היציגים: הדולר נקבע על 3.512 שקלים, האירו על 4.170 שקלים

16:41 בולטת באדום - מניית פייסבוק נופלת 2.5% בפתיחה בוול סטריט

15:29 דודו מזרחי מונה לתפקיד משנה למנכ"ל בקבוצת תנובה >>

14:20 ארדואן על משאל העם בעיראק: "חיילנו ערוכים לתגובה בגבול"

13:38 מניית איידיאו מאבדת 2.55% במחזור ער

13:04 יפן: ראש הממשלה הכריז על הקדמת הבחירות לחודש הבא

12:25 בולטות בת"א: פורסייט טסה 9%, קרדן אן.וי מזנקת 13.2%

11:57 מחאת הנכים: המשטרה חילקה דוחות למוחים שחסמו את כביש 1

10:47 סיטיגרופ: "הרוכשים בפועלים רואים בעסקה כהשקעה לטווח ארוך" >>

10:21 מניית ארפורט סיטי יורדת 2.3% ומשלימה 4 ימי ירידות רצופים

10:20 בולטות בת"א: אל על עולה 1.7%, פרוטרום עולה 1.3%

10:10 המשטרה החלה לחלק דו"חות לנכים שחוסמים את כביש 1 >>

08:44 כוחות צה"ל עצרו הלילה 20 מבוקשים ביהודה ושומרון

08:21 הדולר מאבד 0.4% ונסחר סביב 3.50 שקלים

08:18 עיראק: היום ייערך משאל העם לעצמאות הכורדים

07:53 האירו נחלש הבוקר 0.1% מול הדולר ונסחר סביב 1.193

07:52 מדד הניקיי היפני עולה 0.4%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

הקיפאון נסדק? סימני שבירה ראשונים מצד רוכשי הדירות

 |  71
שוק הדיור
Share
שוק הדיור נכנס בתחילת 2017 להאטה משמעותית, בין היתר בשל התייקרות מחירי המשכנתאות לצד האצת תכנית מחיר למשתכן והניסיון להעביר את החוק למיסוי דירה שלישית. הציבור עלה על הגדר ומשרדי המכירות של חברות הנדל"ן התרוקנו כאשר באוויר נישאה רוח של שינוי מגמה אפשרי במחירי הדירות. אלא שהערכות במערכת הבנקאית שנאספו ע"י Bizportal לגבי היקף המשכנתאות שנטל הציבור בחודש יוני מצביעות על כך שהציבור מתקשה להישאר על הגדר לאורך זמן. 


לפני 10 ימים פרסם בנק ישראל נתון עדכני לפיו בחודש מאי נטל הציבור משכנתאות בהיקף של 4.55 מיליארד שקלים, נתון שיא מתחילת השנה. עם זאת, מדובר בנתון שעליו ניתן להגידכי היווה סוג של תיקון מתבקש על מיעוט המשכנתאות שנטל הציבור (3.65 מיליארד שקלים בלבד) באפריל שהיה חודש עם מיעוט ימי עבודה בשל חופשת פסח. אבל הערכות שמגיעות כעת למערכת Bizportal מצד הבנקים מצביעות על כך שבחודש יוני היקף נטילת המשכנתאות המשיך לטפס - והדבר מאותת על התאוששות בשוק הדיור ואולי תחילתה של יציאה מהקיפאון שאפיין את הענף בחודשים הראשונים של השנה.

באחד הבנקים סיפקו הערכה לפיה בחודש יוני נטל הציבור משכנתאות בהיקף של 4.8 עד 5 מיליארד שקלים, בבנק אחר סיפקו הערכה לפיה היקף המשכנתאות שנטל הציבור ביוני הסתכם ב-4.5 עד 4.7 מיליארד שקלים. אמנם עדיין לא מדובר על היקפי המשכנתאות שראינו בתקופה המקבילה אשתקד והגיעו לסביב 5.5 מיליארד שקלים בחודש ואפילו למעלה מכך (ביוני אשתקד נטל הציבור משכנתאות בהיקף של 5.74 מיליארד שקלים) אבל ניתן להגיד שהקיפאון בשוק הדיור הדיור אינו מחריף ואף קיימת התאוששות של ממש.בעניין זה נציין כי היקף המשכנתאות הממוצע שנטל הציבור ברבעון הראשון של השנה הסתכם ב-4.35 מיליארד שקלים בלבד כאשר בפברואר שהיה חודש קצר (28 יום) היקף המשכנתאות הסתכם ב-4.12 מיליארד שקלים בלבד. עוד נציין כי הפעם האחרונה שבה היקף המשכנתאות החודשי הסתכם במעל 5 מיליארד שקלים זה היה באוגוסט אשתקד, כמעט לפני שנה שלמה.היקף המשכנתאות החודשי הוא אולי האינדיקציה הטובה ביותר למצב הפעילות בשוק הדיור. ושר האוצר כחלון ודאי ער למגמה. אתמול חשף כחלון כי בכוונתו לפתוח השנה הגרלות לעוד 30 אלף דירות במסגרת מחיר למשתכן, בנוסף, להגרלות ל-15,000 דירות שאליהן הרישום כבר נפתח לאחרונה. המטרה של כחלון היא לספק מענה לזוגות הצעירים ולמנוע מהם להגיע לשוק החופשי שכן הגעה לשוק החופשי עלולה להניע שוב את עליית מחירי הדירות. למעשה, כל זוג צעיר שרוכש דירה במסגרת התכנית של כחלון, זה זוג צעיר שירד ממעגל הביקושים בשוק החופשי. 

ומה לגבי מחירי הדירות? לפי הלמ"ס, מבדיקת העסקאות שבוצעו בחודש מארס-אפריל לעומת העסקאות שבוצעו בפברואר-מארס עולה כי מחירי הדירות עלו 0.5% בחודש אפריל האחרון. מדובר כמובן באכזבה עבור כחלון ועבור אלו המצפים לראות שינוי מגמה במחירי הדירות. עם זאת, האכזבה הגדולה באמת היא הנתונים המעודכנים שהציג הלמ"ס לחודשים הקודמים (ראו כתבה בעניין). ועדיין, קצב מחירי הדירות מתמתן ולפי הלמ"ס עומד כעת עד 4.4% בלבד בשנה האחרונה, זאת לעומת מעל 8% במהלך 2016.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

71 תגובות ב-41 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
41 אני 22/08/2017 18:50 הערכות ???
הערכות שמגיעות מצד הבנקים ? זה מה שהכתבה מתבססת עליו?
40 גד 17/07/2017 12:44 הזמן
שבו לוקחים את המשכנתה לא בהכרח משקף את החודש . זמן נטילת המשכנתה הוא הכניסה לדירה כלומר - מספר חודשים אחרי ביצוע העיסקה.
39 דני 13/07/2017 14:19 שוב פעם מנסים להניס לנו כתבה ממומנת ולא סיקור עיתונאי
שוב פעם מנסים להניס לנו כתבה ממומנת ולא סיקור עיתונאי אמיתי
38 ממי 11/07/2017 18:40 אנשים ממחזרים ומגדילים משכנתאות, שיהיה להם כסף לשוטף (ל"ת)
37 מתווך 11/07/2017 13:42 המוכרים נשברים- מציעים הנחות רציניות (ל"ת)
36 דוד 09/07/2017 11:00 לא קפאון ולא נעליים
אין ולא היתה שום עצירה או קיפאון , המחירים עולים באותו קצב פחות או יותר ב 6 - 7 שנים האחרונות , זה שאנשים עושים לייקים לקבוצה בפייסבוק זה לא מוריד את המחיר
משה 09/07/2017 13:56 תחשבו שנית. דוד
זה שעושים לייקים אולי לא, אבל זה שירידי הדירות שוממים, ואין רוכשים. זה שכולם הולכים למחיר למשתכן כי יש חלופה זולה- זה מעיד. גם במשבר הסאב פריים היו אנשים בדיוק כמוך. תפקח את העיניים
35 עופר 07/07/2017 07:36 עצוב אבל
הכי בולט בתגובות זה לראות את ההצמדות העיוורת של ההומלסים בתקוות השווא שכחלון נוטע בהם. מדקלמים כל מני מנטרות שחוקות ולא נותנים לעובדות לבלבל אותם...השוק מת...לציבור נגמר הכסף.. בקרוב קריסה...וככה משכנעים את עצמם כאילו הם חלק מאיזה כת מיסטית נטולת רציונאליות ושוקעים עוד ועוד במציאות המדומה של עצמם. ובזה מתבטא הפשע הגדול של כחלון לדעתי.
דוד 09/07/2017 11:01 מדויק
אתה צודק ב 100% , ממש הפך לכת כל הסיפור הזה של המחאה , שום דבר עיניני רק סיסמאות , אם אתה מעז לחלוק על דעתם אתה אינטרסנט משקיע וכו' .
34 מוטי 05/07/2017 12:50 חחחחחח על סמך איזה נתונים בדיוק ?
השוק קפוא , כולם מחכים לרכוש במחיר למשתכן במקסימום הנתונים מראים ירידה חדה במשכנתאות ועלייה גדולה בהיצע דירות חדשות שעומד על 40 אלף אין ביקוש
חושף 06/07/2017 10:08 נתון דירות על המדף לא פורסם חצי שנה. אתה משקר
עם עובדות אי אפשר להתווכח : המחירים עולים כבר 3 חודשים לפי הלמס.
סוחף 09/07/2017 13:58 מספיק לפתוח יד 2 ולראות את כמות הדירות
ותבדוק שוב את העובדות של הלמ"ס כי על פי הלמס יש ירידה
33 Fake 05/07/2017 12:33 NEWS (ל"ת)
32 גוני 05/07/2017 08:29 בולשיט
השוק מת.. לא יאומן איך רוצים למשוך את האחרונים.. הבנקים לא יאפשרו בשנה הבאה לשבת על הר החובות באשראי ונדלן. מקווה רק שלא יהיה מיתון כי אם כן, השוק יצנח ב 50%
אתה בולשיט 05/07/2017 11:18 כשהנתון עולה זה בולשיט כשיורד יש חגיגה (ל"ת)
31 ש.מ 05/07/2017 01:07 שכחו נתון חשוב: אין יכולת פיננסית לרכוש דירה
לרוב הציבור. לא יודע מתי אבל ההתרסקות תהיה כואבת
מני 05/07/2017 11:19 אנשים קונים ויקנו אז יש יכולת כלכלית
אולי לך אין יכולת. דבר בשם עצמך.
30 אריק שרון 04/07/2017 22:25 אם לא תתחילו לבנות לעזאזל !!!!
אצא מהקבר ואבנה מעצמי. חולרות אימפוטנטים !!!
29 מה עם קצת יושרה 04/07/2017 21:52 חבל יוסי
אני מהבודדים שעדיין נכנסים לאתר הזה.לא עוד.חשבתי שאתם שונים מהמתחרים בכך שאתם לא מזלזלים באינטיליגנציה של הקוראים.התבדיתי.
28 חושף 04/07/2017 21:50 עסקאות ברשות המיסים ומחירים עולים
כנסו תבדקו ותשוו באתר נדלן רשות המיסים. לא סתם יש עלייה בהיקפי המשכנתא במאי ויותר מזה ביוני.
27 שישקו 04/07/2017 21:42 FAKE NEWS!!!!!!!!! (ל"ת)
מאיר 06/07/2017 14:05 כשאין מה לכתוב עדיף לא לכתוב בכלל!!!!!!!!!! (ל"ת)
26 יורם 04/07/2017 21:40 שוק הנדלן רווי ואין לו לאן להמשיך לעלות (ל"ת)
שמטוב 05/07/2017 08:47 לא רווי, 50 אחוז יקנו בכל מקרה (גם אם המחירים גבוהים)
הירידה בקניה היא רק אצל אילו שאין להם מספיק כסף לקניה. מי שיש לו כסף אינו זקוק למשכנתאות לכן לא ניכלל בסקירה על משכנתאות. מה שקובע הוא כמות המכירות, היום יש הרבה יותר מ- 50 אחוז מכירות בהשוואה לתקופות השיא כך שאין שום רוויה. השוק יסתגל למצב בו רק אילו שיש להם כסף לקניה יקנו והשאר יאלצו למצוא פתרונות מגורים ללא קניה.
כמה חפרת 05/07/2017 10:17 50% ירידה במכירות זו רוויה
טיפש
25 הכל עניין של הצגה 04/07/2017 20:49 ירידה של 15% בנטילת משכנתאות ביוני בהשוואה לממוצע 2016
קצב התייקרות הדירות ירד ב 17% מ 6% ל 4.4% שנתי.
24 רננה 04/07/2017 20:23 זהירות!!! כתבה ממומנת. לא קונים
לא לקנות מי שיכול להמתין
23 ביובי 04/07/2017 20:05 אתם מבזים את עצמכם.
לאט אבל בטוח נמאס לי מהאתר הזה.
22 ליאור 04/07/2017 20:01 תדע כל אם עבריה
שבניה קורסים תחת העול הכלכלי במדינת ישראל !! ארץ זבת חלש ודבש ? ארץ מיסים , חובות ואינטרסים !!!
21 יוני יולי כל שנה חזק 04/07/2017 19:57 בהשוואה ליוני קודם 20 אחוז ירידה (ל"ת)
20 יורם 04/07/2017 18:15 כחלון הולך להוריד את מחירי הדיור בעשרות אחוזים (ל"ת)
נכון מאד 08/07/2017 20:14 בקרוב, כחלון יעניק דירה בחינם לכל אזרח (ל"ת)
שמטוב 05/07/2017 08:49 לאר בעשרות אחוזים אלא בפרומילים בודדים. נכשל בהורדה.
אין שום סיבה להאמין שמשה כשלון שניכשל שנתיים יצליח לפתע.
19 אנניטו 04/07/2017 18:13 עד סוף הקיץ...
עד סוף הקיץ היקף המשכנתאות יהיה כל חודש כמיליארד ש"ח פחות מהחודש המקביל אשתקד - זו המגמה (15-20% פחות). היות והנתון הזה הוא חלקו בdelay מהשוק (בעיקר שוק יד ראשונה), רק בסביבות נובמבר נראה את הקפאון אליו נכנס שוק הנדלן אחרי קיץ 2016.
אתה טועה 05/07/2017 11:22 מחירים והיקפי משכנתא בעלייה שלושה חודשים ברצף (ל"ת)
18 אספן דירות 04/07/2017 17:19 הפסיכולוגיה של פחלון לא יכולה לשנות את השוק באופן מהותי (ל"ת)
פסיכולוג 04/07/2017 20:41 צודק, אבל
אז למה החברים אספני הדירות שלך כל כך לחוצים שמתקבקים בכל כתבה על נדל"ן בכל האתרים ? אז אולי כחלון כן מצליח להשפיע על הפסיכולוגיה שלך ושל אספנים כמוך?
צא ולמד 08/07/2017 20:17 הישראלים עברו לרכוש דירות להשכרה בחו"ל
למה לשלם 8% מס רכישה + מס דירה שלישית, ולקבל רק 2.8% תשואה שנתית על ההשקעה, שבעולם מקבלים תשואה של 6% נטו התוצאה, בקרוב הכפלת שכ"ד במרכז מדינת ישראל
שמטוב 05/07/2017 08:50 הם לא לחוצים, מיע שמטקבק ומפיץ תיאוריות על קריסה
הפ חסרי הדיור.
17 נוסטרדמוס 04/07/2017 16:59 ברור שנשבר
איפה מצפה שר אוצרנו ההזוי שאנשים יגורו 5 שנים על העצים? וראש הממשלה שלנו מבזבז במסעותיו מיליוני שקלים על חשבוננו. נא להתעורר
16 כותבי תרחישים 04/07/2017 16:30 מחסור הדיור=מכוון=בהוראה ונומק=בדאגה לעמידות הבנקים
לא יאומן כי יסופר=הוראתו ונימוקו של בובו השק-רם !!!! מחסור הדיור=מכוון וגם נומק= בשנת 2011 התח הבניה היו 46800 ד לאור ההוראה ההזויה ב 4 השנים 2012-2015 הבניה ירדה ל 43500 דירות בממוצע זה פגיה בתלכיד הלאומי-זה מחייב וועדת חקירה אריק שרון זל בנה 161000 דירות בשנתיים-1997-8 ועדות חקירה כמות בעקב הפגנות הפגנות מתקיימות עי אלו שיש להם בייצים- ולא פלסטיקים ראו קראתם- כתבה זו מ ש 2012
15 רפי 04/07/2017 16:22 כמה שטויות ולא מקצועי האתר הזה
1. חכו לנתוני אמת ולא לשמועות 2. תשוו לחודש המקביל בשנה קודמת
אחד 05/07/2017 07:13 לא נכון להשוות לשנה קודמת שהייתה חריגה בהיקף העיסקאות
צריך להשוות לממוצע של העשור האחרון. לפי המומצע הקיפאון נשבר לחלוטין ואנחנו ממש בממוצע ואולי אפילו טיפה יותר.
14 ר 04/07/2017 16:20 אולי די עם הכותרות הללו? זה לא מוסיף לכם. (ל"ת)
13 אנונימי 04/07/2017 16:19 זה בגלל השרב
הקיפאון נסדק בגלל השרב , קשקשת כתבה מגמתית , יום כותבים כך ויום כותבים כך יש עובדות שוק בהקפאה מוחלטת העסקאות יורדות בצורה חדה , אין כסף לאזרחי המדינה בועת האשראי + בועת הנדל"ן = התרסקות אלו חוקי הכלכלה , כך קרה בארה"ב וכך באירופה , איפה אתם חיים , תראו לאן הביאה השחיתות את המדינה , בנקים רשויות שמאים מתווכים עורכי דין מעכרים כולם קרטל אחד שלם חברי מועצה הרשימה ארוכה , מחדל של כול ממשלות ישראל לדורותיה , זו בועה והיא תתרסק בבום אחד גדול , זה המחיר מי שרוצה יותר יתרסק .
12 למה חוסם תגובותי? 04/07/2017 16:18 למה ביז,חוסם תגובותי?.אתם פרו-העם או פרו-חזירות נדלן? (ל"ת)
11 יוסי 04/07/2017 16:11 סתם כתבה מבולגנת.
תשווה ינואר-יוני 16 לאותם חודשים ב2017 ותראה את המגמה ברור(אז לא יהיו סיפורי פסח, פברואר 28 וירקות אחרות). ניחוש שלי שבתקופה הזו לקחו פחות משכנתאות ב3מיליארד לפחות וגם עליה במחירים התמתנה(אולי גם נעצרה).
10 דוד 04/07/2017 16:11 מסוג הכתבות שלא תפגוש כנראה בדף "המחאה הגדולה.." (ל"ת)
9 אדי 04/07/2017 16:05 כותרת מטעה הנתונים מצביעים על המשך מגמת ההאטה
כשהבנקים בפניקה רואים את זה, אגב הם הורידו את מחירי המשכנתאות ועדיין מדובר בירידה של יתר מ20% מהשנה שעברה. בכל מקרה פראייר מי שקונה היום דירה. אני לא קונה דירה במחיר בועה. פשוט חי בשכירות.
מני 06/07/2017 14:15 מי שקונה היום חכם. לפני עלייה הבאה
מי שקונה היום חכם. לפני עלייה הבאה
שמטוב 05/07/2017 08:54 לא בונים תחזית על פי חודש או שניים בלבד.
טעות סטטיסטית היא להתייחס לחודש או שניים מתוך שנה שלמה.
יש ר א לי 05/07/2017 08:47 קח שעור בהבנת הנקרא. (ל"ת)
8 חושף 04/07/2017 15:53 ברור שנשבר כשאנשים רואים סיכוי לדירה בראשלצ
במחיר למשתכן הסיכוי לגור במרכז הארץ הוא נמוך מאוד ובסוף מי שלא יקבל את מבוקשו יחזור לשוק. אנשים לא רוצים לקנות בקרית שמונה או דימונה או עפולה...זוג צעיר לא רוצה להפוך למשקיע אבל בעל כורחו כחלון מנסה..בסוף זוג צעיר רוצה לגור בבית משלו במרכז הארץ ועד שהתחלות הבנייה במרכז לא יעלו משמעותית אין סיבה שמחירים יירדו.
7 אלון 04/07/2017 15:53 ברור שיש עוד כמה שמתפתים
הקבלנים אורבים להם בכל מקום... ?? מסכנים, מה יהיה איתם עוד שנה כשהמחירים יהיו חצי...
פטתי 04/07/2017 16:18 למה חצי? יתנו לך בחינם רק תבוא לקחת (ל"ת)
תקרא טוב טוב 06/07/2017 10:53 הפוסל במומו פוסל
ירידה של 50%,היא ריאלית לגמרי. כמו שזה עלה ב100%, זה יכול גם לרדת ב50% ואף יותר. כבר עכשיו מוצעים עשרות אלפי דירות במחיר למשתכן בהנחה של 20-30%. אולי לאינטרסנטים זה לא כ״כ מתאים, אבל זה כבר משהו אחר.
6 First Responder 04/07/2017 15:48 אחוז הירידה נשמר. למה לבלבל את המח?
גם לפי ההערכות הכי אופטימיית של האינטרסנטים במערכת הבנקאית הפער באחוזים בין השנה לשנה שעברה נשמר. אולי אפילו גדל. צריך גם לזכור שהנתון כולל משכנתאות של מחיר למשתכן. שלא יעבדו עליכם, לא קונים במחיר בועה!
5 אילן 04/07/2017 15:43 ככל שהבועה מתנפחת ככה זה ייתפוצץ לנו
יותר חזק בפרצוף
4 נטשה 04/07/2017 15:41 למי להאמין, בלאד? פרט לשם?
תחום הנדל"ן כיום,מסוכן מאוד מכל זווית אפשרית.
3 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 04/07/2017 15:38 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
2 טדי 04/07/2017 15:28 נמוך במיליארד משנה שעברה וזה עוד כולל את מחיר למשתכן
אז איפה בדיוק ה״שינוי״?הרי בלי מחיר למשתכן, שוק המשכנתאות היה מתרסק לחלוטין, וביחד עם מחיר למשתכן, לבנקים יש עוד קצת אויר לנשימה
דני 04/07/2017 16:18 מחיר למשתכן יקחו משכנתא עוד שנתיים ככה, שיהיו התרי בניה (ל"ת)
איש 04/07/2017 16:16 איזה מחיר למשתכן? כולם ממתינים להגרלות כרגע אין קניית
דירות. ברגע שיסתיימו ההגרלות תהיה לכחלון מפח רוח ענק כי כמות הביטולים תהיה מטורפת ברגע שהקונים יבינו שיקח להם שנתיים רק כדי לראות תוכנית של איך הדירה הולכת להראות. סביר להניח שרבים יחזרו לשוק החופשי.
sus 04/07/2017 16:03 לא ראיתי את החלק הזה בכתבה במפורש
אבל אתה מתכוון שזה מסביר את הירידה בגובה המשכנתא ובפועל לא קנו פחות דירות? כלומר הביקוש נשאר ורק המחיר ירד בגלל מענקים לפלח ספציפי? תכלס מדאיג
תשובה לטדי 04/07/2017 15:46 מחיר למשתכן זה במבה או דירה ?
אדון כחלון הפנה ביקושים למחיר למשתכן, הביקושים לא נעלמו אז צריך להיספר במשכנתאות כי זה מייצג ביקוש כללי לדירות.זה להבדיל ממחירי מחיר למשתכן שלא צריכים להיכנס לתחשיב מדד מחירי הדירות כי זה לא מוצר בשוק החופשי ומסובסד על ידי המדינה. מדד מחירי הדירות הוא כלי בידי קונה פוטנציאלי למגמת השוק החופשי ללא סבסוד צולב (צעירים על פני משפרי דיור) של אדון כחלון . מי שרוצה וזכאי לקנות דירה בזול בדימונה או עפולה שייקנה ומי שרוצה בראשון לציון שיתפלל חזק חזק.
קולט אינטרסנטים 04/07/2017 22:50 תשובה לתשובה לטדי...
כמו שידעו יפה מאוד לשנות את תמהיל הדירות במדד מחירי הדיור... יכלו האותה המידה ובאותו היחס...לקזז את החלק היחסי ממחירי עסקאות מחיר למשתכן...מסך כל המשכנתאות.... שינית תמהיל במדד אחד.... תשנה באותו היחס גם במדד השני.... הרי שניהם משתמשים באותו המשתנה...שהוא עסקאות מחיר למשכן....
חושף 05/07/2017 11:29 תשובה לתשובה לטדי
זה לא עניין של הכל או כלום , שחור או לבן: כל מדד משרת מטרה למשתמשי הקצה: מדד מחירי הדיור נותן תמונה לרוכש בשוק החופשי לא בשוק של כחלון במחיר למשתכן.מה יעזור לעוות מחירים בשוק החופשי עם מחירי למשתכן? אם קונה בשוק החופשי לא יכול לקנות במחיר למשתכן? מדד היקף המשכנתאות נותן כיוון להיקפי עסקאות בשוק ומייצג ביקושים כי בסוף רוכש בשוק החופשי או במחיר למשתכן קונה דירה ומייצג ביקוש למגורים או השקעה ולכן עלייה במדד זה מייצג עליה בביקוש וירידה מייצג ירידה בביקוש. בחיים לא מחליטים כמו ילדים קטנים שאם אחד שחור אז גם השני שחור...
רועי 04/07/2017 15:33 משתכן
למה אתה חושב שזוכי מחיר למשתכן כבר לקחו משכנתא? הסיבה שזה עוד נמוך- זה כי השוק עולה בחזרה אחרי קיפאון זמנו של חצי שנה, אנשים רואים אי וודאות, רואים ממשלה שמגרילה את העתיד של אזרחיה במחירים למשתכנים וכנראה שנמאס להם
1 אהרון 04/07/2017 15:16 רק מס גבוהה
רק מס של 30 אחוז על רוכשי דירה שנייה ושלישית והלאה יעצור הכול עד אז המחירים ימשיכו לעלות בגלל חוסר השקעה חלופית
שמטוב 04/07/2017 16:03 יעקפו את המס. או שיעלמו המשכירים והשוכרים יגורו ברחוב.
אי אפשר לאכול עוגה ולהשאיר אותה שלמה. שוק ההשכרה יועד למי שלא יכול לקנות דירה, אם חיסלת שכירות חיסלת את האופציה של שוכרים לגור איפהשהוא.
שמיותרטוב 05/07/2017 19:15 שטויות במיץ
אף אחד לא יגור ברחוב. המשקיעים והנדליסטי"ם למיניהם פה בשביל שורת הרווח וכיוצא מחפשים השקעות בטוחות עם רווח מובטח. הרי לו באמת רצו להסתכן - יש ערוצים פחות סולידיים. השונה התחתונה היא שמאחר, הם לא באים עם הון עצמי אלא לוקחים משכנתאות והלוואות, ברגע שהשוק יפסיק להרגיש בטוח, הם יקפלו את הזנב כמו טטלה וינוסו על נפשם. להבדיל מאלה שמחפשים לקנות בית.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש