08:09 טבע הודיעה על השקת הגרסה הגנרית של DEPO-PROVERA בארה"ב >>

08:05 טרור בהר הדר: מחבל פתח בירי - שלושה הרוגים ישראלים

07:56 בורסות אסיה: הניקיי יורד 0.4%, שנחאי עולה 0.1%

18:01 מניית פייסבוק צללה הלילה במחזור גדול >>

21:06 הנפט קופץ 3% ונסחר מעל 52 דולר לחבית מזה 4 חודשים

18:35 מסיבת העיתונאים שהחריפה את הלחץ הערב במדדים >>

17:06 השערים היציגים: הדולר נקבע על 3.512 שקלים, האירו על 4.170 שקלים

16:41 בולטת באדום - מניית פייסבוק נופלת 2.5% בפתיחה בוול סטריט

15:29 דודו מזרחי מונה לתפקיד משנה למנכ"ל בקבוצת תנובה >>

14:20 ארדואן על משאל העם בעיראק: "חיילנו ערוכים לתגובה בגבול"

13:38 מניית איידיאו מאבדת 2.55% במחזור ער

13:04 יפן: ראש הממשלה הכריז על הקדמת הבחירות לחודש הבא

12:25 בולטות בת"א: פורסייט טסה 9%, קרדן אן.וי מזנקת 13.2%

11:57 מחאת הנכים: המשטרה חילקה דוחות למוחים שחסמו את כביש 1

10:47 סיטיגרופ: "הרוכשים בפועלים רואים בעסקה כהשקעה לטווח ארוך" >>

10:21 מניית ארפורט סיטי יורדת 2.3% ומשלימה 4 ימי ירידות רצופים

10:20 בולטות בת"א: אל על עולה 1.7%, פרוטרום עולה 1.3%

10:10 המשטרה החלה לחלק דו"חות לנכים שחוסמים את כביש 1 >>

08:44 כוחות צה"ל עצרו הלילה 20 מבוקשים ביהודה ושומרון

08:21 הדולר מאבד 0.4% ונסחר סביב 3.50 שקלים

08:18 עיראק: היום ייערך משאל העם לעצמאות הכורדים

07:53 האירו נחלש הבוקר 0.1% מול הדולר ונסחר סביב 1.193

07:52 מדד הניקיי היפני עולה 0.4%

20:30 לקראת תנודה חדה במדדים השבוע? שימו לב למצב הקיצון שמאיים להתפרץ >>

17:09 מחאת הנכים: כביש החוף נפתח לתנועה לאחר שנחסם למשך כשעה

17:03 שר החוץ הסעודי בנאומו באו"ם: "לא רואים סיבה להמשך הסכסוך הישראלי-ערבי

16:56 פרשת ישראל ביתנו: כתב אישום נגד איש העסקים משה קליסקי

13:55 מניית כלכלית ירושלים מרכזת מחזור חריג של 32.5 מיליון שקל >>

13:33 מדד SME60 ממשיך לתקן מעלה - מזנק עוד 1.4%

13:08 שטייניץ מגיב על החקירות בסביבתו >>

10:31 אקסלנס ברוקראז': "התקלה בתמר - אירוע חיובי לבזן" >>

10:16 תאת טכנולוגיות: חוזה בשווי של 40 מיליון דולר עם חברת תעופה גדולה >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

קיפאון בשוק הדיור? תראו את נתון המשכנתאות העדכני שפרסם בנק ישראל

בנק ישראל מפרסם כעת את הנתון העדכני שהינו האינדיקציה הטובה ביותר להבנת מצב שוק הדיור
 |  60
מחירי הדירות
Share
נתון סך המשכנתאות שנטל הציבור בחודש מאי שמפרסם כעת בנק ישראל מבהיר כי הקיפאון בשוק הדיור אינו מחריף, ואפילו נרשמת התאוששות. לפי בנק ישראל, בחודש מאי האחרון נטל הציבור משכנתאות בהיקף של 4.55 מיליארד שקלים, מדובר בהיקף נטילת המשכנתאות החודשי הגבוה מתחילת 2017 ונציין כי נתון נטילת המשכנתאות הינו האינדיקציה הטובה ביותר להבנת מצב הפעילות בשוק הדיור כיום.  


שני דברים שבכל זאת צריך להגיד: האחד זה שהנתון הגבוה יחסית ייתכן שמגיע כתיקון לנתון השפל (3.65 מיליארד שקלים) שנרשם בחודש אפריל שהיה חודש של חופשות פסח. כלומר ייתכן שכאלו שלא הספיקו לקנות דירה באפריל בשל ימי החג הרבים, ביצעו את הרכישה במאי. הדבר השני הוא שביחס לתקופה המקבילה אשתקד עדיין מדובר ברמה נמוכה של נטילת משכנתאות (נמוכה בכ-20%). כך לדוגמה, בחודש מאי אשתקד סך המשכנתאות שנטל הציבור עמד על 5.34 מיליארד שקלים ובחודש יוני על 5.75 מיליארד ש'.

נזכיר כי נתון הלמ"ס האחרון הצביע על התייקרות של 0.5% במחירי הדירות וזאת מבדיקת העסקאות שבוצעו בחודשים מארס-אפריל לעומת העסקאות שבוצעו בפברואר-מארס. אבל הנתון המשמעותי יותר היה העדכון לאחור שביצעו בלמ"ס לפרסומים על השינויים במחיר הדירו בחודשים קודמים. בלמ"ס מפרסמים אחת לחודש את נתון מחירי הדירות אבל מדגישים כי מדובר בנתון ראשוני שצפוי להתעדכן על סמך עסקאות נוספות שידווחו. כעת שימו לב למה שקרה, לפני חודש נתון הלמ"ס הציג ירידה של 0.5% במחירי הדירות במארס אחרי ירידה של 0.1% בפברואר. במשרד האוצר אולי כבר החלו לקרר את השמפניות אבל כעת הנתונים המעודכנים דווקא מראים עלייה של 0.4% במחירי הדירות במארס ויציבות (0%) בפברואר. כלומר הנתונים שקרובים יותר לנתוני אמת מראים עלייה במחירי הדירות, אל לפחות יציבות. באגף הכלכלה של בנק לאומי כתבו ביום רביעי האחרון כך: "עדיין קיים מחסור בהיצע הדירות למגורים, וכן  הקצב הנוכחי של גמר הבנייה לא מכסה עדיין את התוספת השנתית של משקי הבית (למעלה מ-50,000). בנוסף, הסביבה המאקרו-כלכלית שתומכת בביקושים לדיור (בדגש על הריבית ושיעורי האבטלה הנמוכים) לא צפויה להשתנות בטווח הזמן הנראה לעין, וכמעט שלא קיימות בשוק אלטרנטיבות השקעה דומות, בעלות תשואה יציבה וסיכון נמוך יחסית. לאור זאת, אנו לא צופים שינוי משמעותי במגמה הנוכחית של מחירי הדיור בטווח הקצר-בינוני (שנה וחצי-שנתיים קדימה)". לכתבה המלאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

60 תגובות ב-32 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
32 בן אהרון 27/06/2017 08:03 אפשר בקלות לבלבל ציבור מבוהל שלא ממש מבין בכלכלה.
למעשה אין מחסור בדירות. מה שחסר זה דירות חדשות באיזור המרכז במחירים של הפריפריה. אבל זה המצב בכל הערים המרכזיות במערב. חוץ מזה השוק מוצף בדירות למכירה, להשכרה. המחסור מזמן הסתיים והקבלנים בונים פחות כי המשקיעים בחוץ ואין למי למכור. אז בונים פחות. אם יחזרו המשקיעים הם יחזרו לבנות יותר. אבל אף אחד לא בונה במצב שלא יהיה לו למי למכור. האמת שגם אין להם קרקעות כי כבר שנתיים מוכרים קרקע רק לתוכנית מחיר למשתכן.
31 מוכר שרוצה למכור 25/06/2017 20:52 אנחנו ממליצים לו להוריד 15%
ואז נכנסים למכירה. זה המצב כרגע .
חסר בית 26/06/2017 07:53 בהמלצת חסרי הבית שלא קנו בזמן
נו באמת..כנס לאתר רשות המיסים ותראה מחירים עולים. למה שמישהו יוריד מחיר?
30 ב 25/06/2017 19:38 20% פחות משנה שעברה, כמות העיסקאות צונחת, הקפאון מעמיק. (ל"ת)
29 מחירים עולים 25/06/2017 19:15 מחירים עולים
כנסו לאתר רשות המיסים ותבדדקו עסקאות . המחירים עולים: דירות בראשלצ 2.5 מיליון, דירות פתח תקווה 2.1 מיליון וכפר סבא מזנקת ל2 מיליון. לא ירידות ולא נעליים.
28 כלכלן 25/06/2017 17:53 קשקשני הפייסבוק ממשיכים להטעות מחירי הדיור עולים לצערי
אחיי הצעירים הטובים המוכשרים והחכמים תבדקו ותגלו בעצמכם מחירי הדיור עולים וימשיכו לעלות כל עוד המדינה תמשיך להלחם את מלחמות האתמול נגיד שזוג צעיר הצליח לגייס 900,000 ש״ח הון עצמי ונגיד שמחיר הדירה ירד ב1% מ2,000,000 ל1,980,000 ריביות המשכנתא עלו בלמעלה מ40% !! בשנה וחצי האחרונות העלות הכוללת של הדיור עלתה ב7% !! אל תאמינו לי!! לכו בידקו בעצמכם!! התוצאה תגרום לכם לשאול שאלות ששאלתי את עצמי: 1 מי לא מספר לנו את האמת? 2 מה האינטרס שלו? 3 מדוע האתרים הכלכליים לא מסקרים את עליית ריבית המשכנתאות? 4 מי מרוויח מעליית מחירי הדיור? 5 האם יש קשר בין המרוויחים לבין האוייב שמציירים לנו בתקשורת ? 6 מהיכן נוצר ה דיסוננס? 7 האם התקשורת הכלכלית מהווה כלב שמירה של הענף? 8 היכן הם היו בפרשת אלוביץ ובפרשת פישמן? 9 האם נוח לתקשורת להסיר אחריות מהמפרסמים בה? הפעילו את הראש אחים יקרים משתמשים בכם ככלי לפילוג ולטשטוש
אדי 27/06/2017 06:56 חמור מאוד
אבל למה לא הזכרת את הגרעין האירני ואת ה- Brexit? אולי יש לך אינטרס?
אריק 26/06/2017 12:06 צודק אין מה להתקרב לנדל"ן בימים אלו
יקר מאוד לרנות עדיף לשבת ולחכות בשכירות אפילו 10 שנים עד שהכל יפול.
27 H 25/06/2017 17:02 כחלון !כלכלת מדינת ישראל תתרסק בקרוב ללא המשקיעים (ל"ת)
נ 25/06/2017 21:34 הלוואי ותתרסק
אחרי שריסקה את הדורות הצעירים
26 H 25/06/2017 17:00 כחלון הבריח משקיעים והקבלנים לא פריירים יבנו פחות. (ל"ת)
25 H 25/06/2017 16:58 כל המשקיעים ברחו שהם כ35%מהדירות בארץ קבלנים יבנו פחות (ל"ת)
24 אחדלמאה 25/06/2017 16:15 יתפוצץ זה רק עניין של זמן
אין אין כסף לצעירים וכבר אין כסף גם להורים שלהם. הכל כ"כ יקר כאן. ברור שיתפוצץ. זה רק עניין של זמן.
אדי 27/06/2017 06:59 מה אתה אומר?
את זה שמעתי בשנת 2008, וגם ב-2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016. עכשיו אני שומע את אותו הדבר ב-2017. כנראה שנשמע זאת גם ב-2018 ו2019.
הסטוריון 25/06/2017 16:45 מ2011 שומע אותה סיסמא על פיצוץ...
מתי תבינו שאיןן בועה ןמי שממתין מפסיד
23 איתן 25/06/2017 15:59 בארה"ב ובאירלנד
אינטרסנטים הריצו נדל"ן ופימפמו עליות מחירים עד השנייה האחרונה לפני פיצוץ הבועה. זה בדיוק מה שקורה אצלנו..
22 נוי 25/06/2017 14:58 בקיצור, הביקוש יורד
שלב הבא - המחירים.
ביקוש על גדר 26/06/2017 07:49 הביקוש יושב על הגדר בציפייה אבל אחרי האכזבה
בא שלב ירידה מהגדר של כולם ביחד וזינוק על דירות ואז יגלו שקבלנים הורידו רגל מהגז..ומחירים יעלו
אדי 26/06/2017 12:09 עוד מעט שלב הלשלם קרן של הקבלנים
הקבלנים יצטרכו להחזיר הלוואות ואז המחירים יקרסו כי ההיצע הכבוש יתפרץ.
21 עידן 25/06/2017 14:36 4.5 זה ירידה מאד משמעותית משנה שעברה
ההתקררות של שוק הנדל"ן נמשכת...
20 אוהד 25/06/2017 14:31 לא היה לי ספק
לא צריך להיות חכם גדול להבין שהמחירים עלו עולים וימשיכו לעלות , זה שיש כמה הזויים בפייסבוק שצועקים סיסמאות וחושבים שהמציאות תשתנה זו בעיה שלהם , חבל שהם משפיעים על אנשים אחרים תמימים וגורמים להם נזקים כספיים
מתווך 25/06/2017 17:33 השוק מת המוכרים בפניקה והמחירים נופלים עובדה ..... (ל"ת)
טוני 26/06/2017 07:47 ממציא נתונים? הלמס פרסם חודשיים ברצף של עלייה
הירידה אחרונה במחיר הייתה לפני שלושה חודשים של 0.1%.לצערי מחירים עדיין עולים
חושף 25/06/2017 19:16 ממציא נתונים? לפי הלמס המחירים עולים כבר חודשיים ברצף
עלייה של 0.9% בחודשיים. אז איפה נפלו מחירים?
ניר 25/06/2017 15:01 אבל אמרו שיש ירידה בהיקף המשכנתאות משנה שעברה
אוהד, בדיקת עיניים. דחוף.
19 טובה 25/06/2017 14:20 20% פחות משנה קודמת. האם זו לא ירידה? (ל"ת)
אריק 25/06/2017 15:18 20% פחות זה אכבר ירידה! זאת מפולת זה קיפאון.
החורף הגיע בקרוב חומה תיפול. עניין של זמן.
18 מי שקובע 25/06/2017 13:44 זה הזרם- חכמת ההמונים
ולפי הלייקים פה. הרוב חושב שהמחירים מתחילים לרדת. והרוב בדרך כלל צודק- חכמת המונים. בקרוב גם נשמע על כאלו שמתקשים לשלם משכנתא כי ההחזרים בחודשים האחרונים עלו...ומכאן יתחיל כדור שלג שיביא לנפילת מחירי הנדלן לפחות ב- 30% במקרה הקל
ליאור 25/06/2017 14:38 למה בקרוב נשמע ?
יש המון מקרים של משפחות שמתקשות להחזיר את המשכנתא והבנק יושב להם על הזנב..... סוף מעשה במחשבה תחילה.....
תשלום משכנתא 26/06/2017 07:51 משפחה תעדיף לשלם משכנתא ולא לקנות אוכל
בשביל לשמור על הבית. ככה יהודים וישראלים עובדים.יצא חוק אתמול שמובטל רשאי לדחות תשלומי משכנתא ללא קנס וללא ריבית, עכשיו בכלל התאוריה שלך תתנפץ.
17 אהרון 25/06/2017 13:33 עוד נתון חשוב
נתון חשוב שחסר האם המשכנתאות לרכישת דירה היו עבור דירות חדשות או יד שנייה .
16 דוד 25/06/2017 13:23 תראו אך עובדים על הצבור בעניים קסם דקס נפל 047 ו בחסר
והוא נעמד על 0 אפו פי 3 כמו שכתוב אפו חקירה של המפעלים את הדקס רק מרמים את הציבור כול הדרך
15 אדי 25/06/2017 13:13 למה לא מפרסמים נתונים של דירות מוכנות ולא מכורות???
זאת השאלה האמתית, נתון כזה ישפוך באמת אור על מצב השוק. לדעתי אנחנו באזור ה40 אלף דירות לפחות של קבלנים שמחכים לקונים ויש לחץ גדול שלהם לא לפרסם את הנתונים. בלי קשר לכל זה ולכל הכתבות, אני פשוט לא מתכוון לקנות במחיר בועה. עדיף לי לשלם שכירות עוד 5 שנים ויותר ולחכות עד שהמחירים יקרסו. עד אז הבעל דירה משלם הוצאות על תיקוני מזגנים דוד וכו'.
גל 25/06/2017 13:30 מה זה יעזור דירות ריקות בחריש וקרית גת לביקוש בפתח תקוה
גם אם מחיריר הדירות בחריש ירדו ב 99%, מי שירצה לגור במרכז יצטרך לשלם ביוקר. מוכרי הדירות לא פריירים
אדי 25/06/2017 15:16 מוכרי הדירות לא פראיירים אבל אף אחד לא מחייב אותם למכור
כמו שאף אחד לא מחייב מישהו לקנות, בסופו של יום מי שממש צריך או חייב למכור דירה ימכור בכל מחיר גם אם זה נמוך ב20% מהשכן.
14 פתטים 25/06/2017 13:09 יאללה בואו נקרא לביזפורטל אינטרסנטים
מול נתונים אמיתיים
נוי 25/06/2017 15:00 למה? ביזפורטל מראים שיש ירידה של 20 אחוז משנה שעברה
הם עושים שירות טוב :)
13 שייקה 25/06/2017 13:00 כמובן
מספיק לפתוח לוח של דירות בתל אביב ולראות מלא מטומטמים שרוצים לשכור דירת 20 מטר ב5000 ש"ח + תשלום עתק על רהיטי זבל ולהבין שכולם פה מטומטמים ברמה עולמית ואין תקנה ,כלומר המחירים לא ירדו לעולם
12 נועם 25/06/2017 13:00 לא לקנות דירות תסתכלו ביד 2 עם התוסף handz
כמעט כל המחירים בירידה של מאות אלפי שקלים או עשרות אלפי שקלים, תמתינו
גאון 25/06/2017 16:44 אחרי שהעלו מחיר ראשוני ב30% הורידו 10%
התוסף שווה לתחת...מראש מפרסמים מחיר גבוה כדי להוריד זו מהות משא ומתן. ברור שהתוסף הגאון יציג ירידות.תבדקו מחיר מכירה בפועל באתר רשות המיסים ותראו עליות מחירים.
אריק 26/06/2017 12:11 נו מורידים ב10% ועדיין לא מוכרים (ל"ת)
אמין 25/06/2017 13:47 מליוני שקלים! ראיתי גם כאלה שמשלמים לך רק שתיקח (ל"ת)
11 דירות"א 25/06/2017 12:48 נתוני המשכנתא כוללים גם
הלוואת הלשיפוץ חתונה והחמה
10 רק מחיר למשתכן 25/06/2017 12:29 פראייר מי שקונה כעת דירה
נגמרה החגיגה של עליית המחירים..
9 אחד העם 25/06/2017 12:20 יופי כמה מתוך זה שייך לדיור למשתכן (ל"ת)
8 יש ר א לי 25/06/2017 12:19 תמשיכו לחרטט בנתונים, המציאות בשטח שהמחירים לא יורדים
ובאזורי הביקוש אפילו ממשיכים לעלות. אלה העובדות וכל השאר זה חארטה, כחלון עובד עליכם, הוא נכשל כשלון חרוץ, וכמוהו גלנט.
7 איציק 25/06/2017 12:18 להלן ניתוח מחאת הדיור
קצב לקיחת המשכנתאות היומי פר יום עסקים עומד על 200 מיליון, בדומה למרץ. אם ניקח בחשבון את חודש אפריל שבו כמות המשכנתאות הייתה קטנה יחסית בשל מספר ימי עבודה מועט ומתוך הנחה שחלקם של הממושכנים הטריים דחו את לקיחת המשכנתא למאי - אני מסיק שישנה ירידה אמיתית בקצב לקיחת המשכנתאות.
ניתוח שלי 26/06/2017 07:58 הנה הניתוח שלי: מחאת הדיור רמאים
מחאת הדיור רמאים ויציגו נתונים מומצאים לפי רצונם. מכיר חבר שהקשיב להם ולא קנה דירה ובוכה עד היום. מעניין אם מישהו שם נותן ביטוח לסיפורי ירידות והבטחות לירידות שלהם.
6 איציק 25/06/2017 12:16 פייק ניוז
העובדות הן: 1. פערי ריבית הולכים וגדלים בין ישראל לארהב. אם היסטורית היה יחס של ריבית עודפת לפחות בחצי אחוז על ארהב היום יש פער שלילי של כמעט אחוז. כלומר כמעט אחוז וחצי פער לטובת ישראל ביחס למצב נורמלי ששר בעשורים קודמים. כיום אין גילום לסיכון גאופוליטי של ישראל. 2. שינוי טון עולמי בצמצום מוניטרי. גם באירופה ויפן. 3. שיא בבנייה פעילה. שיא בשיווקים. שיא במכירות יד שנייה. 4. בריחת משקיעים ומענה (גם אם זמני) לחסרי דיור בתכנית למשתכן. למי ימכרו משדרגים? 5. חוסר יכולת יכולת קנייה במחירי השוק למחוסרי הדיור. לכן השוק תקוע כבר שנה. עוד קצת והמוכרים הם שירדו מהגדר ויתחילו להוריד מחירים. כרגע יש היצע כבוש רציני ביותר לחמש שנים קדימה. כלומר המחירים כיום כבר בירידה מתונה. אולם עוד מעט וגם העקשנים שבמוכרים יהיו חייבים להתאים עצמם למציאות החדשה ואז המחירים יתחילו בנפילה חופשית.
שמטוב 25/06/2017 15:34 אשליות. בעלי דירות לא ימכרו דירות וקבלנים ימכרו חצי
כמות בלבד למי שיכול לקנות, הם לא ימכרו לך במחירי הפסד. מחירי דירות חדשות הן מחירי התשומות פלוס רווח לא גדול, נניח 15 אחוז מעל מחיר התשומות. אם אתה מצפה שקבלנים יבנו ויקנו לך ללא תוספת 15 אחוז תשכח מזה, הם יעדיפו להפסיק לבנות במקום להתאבד כלכלית למענך.
מוטי 25/06/2017 18:58 טעות
אף אחד לא רוצה להחזיק סחורה שמחירה נמצא בירידה ולהעמיק הפסד. בנוסף, רבים יאלצו לממש במחירי הפסד או שהבנק יאלץ אותם לעשות זאת. ברור שאנשים רוצים למכור גבוה ככל האפשר, אבל לעיתים השוק "משבש" להם את התכניות והם נתפסים עם המכנסים למטה.
מתווך 25/06/2017 17:41 ומחיר למשתכן והבנקים יאלץ אותם להיפטר מהסחורה חה חה (ל"ת)
5 יאיר 25/06/2017 11:56 נתון לא מייצג
משכנתאות שנלקחו במאי השנה הן כנגד עסקאות של דירות יד שניה שנחתמו לפני מספר חודשים, ובמקרה של דירות "על הנייר" אף לפני יותר משנה לכל הפחות. זה לא מייצג את מצב השוק היום. אם רוצים לקבל אינדיקציה טובה - לכו לדוחות הכספיים של חברות ייזום הנדל"ן הציבוריות ונתחו את הנתונים - כמה דירות נמכרו, כמה מ"ר נמכר, באיזה מחיר והיכן. עוד דרך טובה היא להסתכל על נתוני עסקאות שדווחו לרשות המיסים.
4 טדי 25/06/2017 11:54 מיליארד ש״ח פחות משנה שעברה
כמעט מיליארד שח פחות מהתקופה המקבילה בשנה שעברה. 20% פחות מה עוד צריך בשביל להבין לאן השוק קורס?
אוהד 25/06/2017 14:33 זהירות
לא נמאס לך ? אתה לוקח על עצמך המון אחריות ועושה נזק לאנשים , שלא תתבע אישית בסוף על הדברים שאתה רושם . תשאל את עצמך האם זה הגיוני שכולם טועים ורק אדוני צודק ???
אריק 25/06/2017 15:21 אוהד הקיפאון מעוור אותך. הבנאדם רשם את מה שרשום בכתבה.
לא סתם קוראים לנדל"ן כסף טיפש כי אנשים כמוך מתעסקים בזה. יותר טובה קח את הכסף שהרווחת ותוציא על תואר תלמד משהו אולי זה יחכים אותך. למרות שקשה לי להאמין שאתה תעשה את זה אתה תתבע ביחד עם הספינה... איי איי קפטן.
נוי 25/06/2017 14:59 אוהד מה אתה רוצה? הוא צודק
הנתונים עצמם מראים שיש ירידה של 20% משנה שעברה
3 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 25/06/2017 11:47 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
2 אסף 25/06/2017 11:43 ירידה של 20%!!
עד מתי כתבות מטעות וחסרות אחריות?! מדובר על ירידה מחודש מקביל אשתקד, זוהי נקודת ההתיחסות היחידה ולא מה קרה חודש קודם. הכיוון הוא ברור מי שמבין, כבר נמצא במדד נגד שוק הנדל"ן....
1 אורית 25/06/2017 11:32 אין אמונה
כמעט כל מפרסמי נתונים כלכליים בארץ,אינטרסנטים. צדק טראמפ - פייק ניוז.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש