העדכון לאחור של הלמ"ס - מעמיד בסימן שאלה את שינוי המגמה במחירי הדירות

ביום ה' הציג הלמ"ס עלייה של 0.5% במחירי הדירות, הסיפור האמיתי דווקא מסתתר בעדכון לחודשים הקודמים
בניה, צילום: גטי אימג'ס ישראל
ביום חמישי האחרון פרסם הלמ"ס את מדד מחירי הדירות לחודש אפריל האחרון. מבדיקת העסקאות שבוצעו בחודש מארס-אפריל לעומת העסקאות שבוצעו בפברואר-מארס עולה כי מחירי הדירות עלו 0.5% בחודש אפריל האחרון. מדובר כמובן באכזבה עבור כחלון ועבור אלו המצפים לראות שינוי מגמה במחירי הדירות. עם זאת, האכזבה הגדולה באמת היא הנתונים המעודכנים שהציג הלמ"ס לחודשים הקודמים.
נסביר, בלמ"ס מפרסמים אחת לחודש את נתון מחירי הדירות אבל מדגישים כי מדובר בנתון ראשוני שצפוי להתעדכן על סמך עסקאות נוספות שידווחו. כעת שימו לב למה שקרה, לפני חודש נתון הלמ"ס הציג ירידה של 0.5% במחירי הדירות במארס אחרי ירידה של 0.1% בפברואר. במשרד האוצר אולי כבר החלו לקרר את השמפניות אבל כעת הנתונים המעודכנים דווקא מראים עלייה של 0.4% במחירי הדירות במארס ויציבות (0%) בפברואר. ועדיין אלו נתונים ראשוניים ולא סופיים. אפילו קשה להגיד שמדובר באינדיקציה שכן כפי שראינו בנתון מהחודש הקודם, ייתכן ובעדכון לאחור נראה שינוי כיוון של ממש. כך או כך, הנתון המעודכן יותר לחודש הקודם מבהיר כי עדיין מאוד מוקדם לדבר על ירידת מחירים, ולפי שעה צריך לנסות לאתר סימנים ראשונים של התייצבות במחירים. 
בעניין זה נציין כי הנתונים האחרונים שהינם סופיים הם לסוף 2016 תחילת 2017 ומהם עולה כי מחירי הדירות ירדו ב-0.4% ו-0.2% בהתאמה. חודש קודם לאותם חודשים המחירים נותרו ללא שינוי. כלומר בתחילת השנה ניתן היה לדבר על התייצבות במחירים ואף סימנים של שינוי מגמה, אבל כעת נראה שהדרך עוד ארוכה.
בשורה התחתנה, נראה שהדבר הנכון לעשות הוא לעקוב אחר הנתונים המעודכנים של הלמ"ס לחודשים הקודמים (הנתונים הסופיים), ופחות אחר הנתון העדכני שהינו מאוד ראשוני. אפשרות אחת להתמודדות עם בעיית העדכונים לאחור היא פרסום מדד מחירי דירות רבעוני ולא חודשי, כך שהמחירים בו יהיו סופיים.
הנה עדכוני המחירים האחרונים, בצד שמאל שינוי המחירים, מצד ימים אמצע תקופת המדידה כאשר הסיפרה 2 בסוגריים מציינת כי הנתון אינו סופי. 
נציין כי מסקירה של כלכלי סיטיגרופ שהגיע לידי Bizportal עולה כי עתיד שוק הדיור הישראלי נראה כעת לא ברור. בסקירה נכתב כי מחירי הדירות ברבעון הראשון החלו להתייצב, בין היתר בשל יציאת משקיעים ברקע לניסיונות העבר החוק למיסוי דירה שלישית, אבל היקף העסקאות הנמוך באופן יחסי מגביל את היכולת להעריך את מגמת המחירים. בסיטי ציינו כי להערכת מומחים מבנה שוק הדיור בישראל עדיין תומך בהמשך לחץ לעליית מחירים כאשר אמנם התחלות הבניה אמנם טיפסו בשנתיים האחרונות אבל אין בכך כדי לפצות על המחסור שנוצר בשנים הקודמות. בעניין זה הציגו בסיטי את הגרף הבא שמתייחס להתחלות הבניה אל מול הגידול באוכלוסיה.
 
תגובות לכתבה(41):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    שטויות אלו הטיפות האחרונות
    הצלחה 19/06/2017 08:06
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אי אפשר למכור היום אלא אם אתה מתפשר הרבה. לפיכך רק משקיעים ימכרו לא בעלי דירה אחת
    סגור
  • אתה מדבר שטויות
    אחד 20/06/2017 15:45
    הגב לתגובה זו
    0 2
    תנסה לראות את המציאות מעבר לשטיפות המוח של קבוצת הפייסבוק. השוק בהתעוררות ההבנה שהמחירים לא ירדו בקרוב מחלחלת והקונים מתחילים לחזור לשוק.
    סגור
  • לאחד זה מה שאתה מדמיין
    נדלניסט 20/06/2017 17:52
    הגב לתגובה זו
    4 0
    רואים לפי השלטים שנה וחצי על המרפסת ,מה אתה משכנע את מי אם הכל בסדר ,הרי הכל בסדר איזה מה לחץ. גם מי שרוצה לא יכול לקנות במחיר הזה כלום.
    סגור
  • עובדה שקונים. ועובדה שקנו בכל השנים האחרונות
    אחד 21/06/2017 12:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההתנפלות המטורפת על מחיר למשתכן ובעיקר על הדירות היקרות באזור המרכז מוכיחה שגם לזוגות צעירים יש יכולת לקנות דירה. לא יעזור לך לשכנע את עצמך. אתה ספרת פרק זמן של שלטים בכל הארץ ? או שאתה מדבר על איזה שכן שלך שמפרסם מחיר מעל השוק בשיטת מצליח? מי שמוכר במחיר השוק מוכר מצויין גם היום. תבדוק נתונים ובמקום לחזור על מנטרות מהדף מסרים שלכם בפייסבוק
    סגור
  • 21.
    תביעה יצוגית נגד
    אופטימוס 19/06/2017 01:58
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שר האוצר בימים אלה מתארגנת תביעה יצוגית נגד שר האוצר על הונאה מתמשכת ובמתכוון של הציבור הישראלי ובגרימת נזק בלתי הפיך ומתמשך לרבבות בני אדם, משפחות וילדים
    סגור
  • 20.
    יש יותר היצע
    מהשטח 18/06/2017 23:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מוכרים בלחץ... קונים לא מתנפלים כבעבר
    סגור
  • 19.
    לא יעזור כלום. ללא הורדת שיעורי המס על רווחי הון.
    רונן 18/06/2017 15:57
    הגב לתגובה זו
    5 0
    השוק לא יזוז. חד וחלק. גם לקחת סיכון שבשוק יירד, וגם לשלם מס גבוה על רווחים(במקרה שהשוק עולה), זה יותר מדי. מדד 35 עלה ב-10 שנים ב-10%!!!!!!!!! בלבד. נא לבדוק. ב-2011 שטייניץ , יחד עם טרכטנברג, השמיד את השוק, בכך שהעלה את המס ל-25%. זה היה הקש ששבר את גב הגמל. יש צורך דחוף להפחית המס ל-15% בלבד.
    סגור
  • 18.
    הלמ"ס נוכלים!! פרסמו בקול את הירידות ועכשיו מפרסמים (ל"ת)
    בשקט את העדכון עליות 18/06/2017 14:41
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • הלמ"ס לא נוכלים. היחצנים של כחלון הם הנוכלים.
    שמטוב 18/06/2017 18:49
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בזמן פרסום הנתונים של הלמ"ס אמרתי שאי אפשר להסיק אילו שהן מסקנות מירידות זעירות של מחירי דירות בחודש אחד בלבד כאשר בשאר החודשים נירשמו עליות במחירי הדירות. רק תוצאות שהן סיכום של חצי שנה יכולים להחשב כאינדיקציה טובה לגבי עליה או ירידה של מחירים. הסתבר שההערכות בחודש היחיד הנ"ל היו לא מדוייקות, זה התברר בחודשים שלאחר החודש הנ"ל. למרות שהדיווח על ירידת מחירים בחודש אחד בלבד (ועליה בשאר החודשים) היו מפוקפקות --- היחצנים של כחלון ניסו לעורר רושם מטעה כאילו מדובר בהתחלה של ירידת מחירים משמעותית. עכשיו ברור שלא היתה ירידת מחירים משמעותית. המקסימום שיש הוא קפאון במחירי הדירות. מי שבנה על פרסומי היחצנים והתאכזב לא צריך להאשים אחרים בטעות שלו עצמו. הלמ"ס לא שיקר, הוא מסר דיווח שהדיוק שלו מפוקפק ועכשיו התבררה התמונה האמיתית (לאחר בדיקות נוספות).
    סגור
  • 17.
    השתכנעתי שהמחירים יעלו
    טוב בסדר 18/06/2017 13:40
    הגב לתגובה זו
    31 0
    ואני כבר הולך להסתער עם הכסף שאין לי.... במקום שתטיפו להתרחק משוק הדיור כמו מאש כי אנחנו בבועה של מחירי דיור דמיוניים ואשראי צרכני בלתי נשלט וזה עומד להתרסק לכולם על הראש, אתם מתקשקשים בזוטות חסרות ערך. שוק הדיור הוא שוק של "אוליגרכים" ומי שמתאים לו שישפוך כסף. למי שאין זה לא ממש משנה הכיוון. עדיף לחכות לנפילה. העיתוי לא ידוע אבל היא בוא תבוא. בנתיים לסגור עינים ואזניים, לחסוך שקל לשקל (גם ליום שחור), לצמצם צריכה למינימום ולהמתין. יעלו המחירים, כך גם הנפילה. לא רק התרסקות כלכלית אלא גם חברתית... לא להסתנוור מפרסומות נוצצות, לא להתבלבל מאינטרסנטים בתקשורת ולא לקנא ברכב החדש של השכן הממונף.
    סגור
  • טען עוד
  • אתה ממשיך לטעות ואתה עלול להפסיד כסף.
    שמטוב 18/06/2017 19:01
    הגב לתגובה זו
    0 5
    המצב כרגע ברור (אל תיתן לתועמלנים לבלבל אותך): 1. אנחנו נכנסים למיתון שעוצמתו עדיין לא ברורה, בגלל הקפאון בבניה ובמכירה של דירות. 2. מחירי הדירות יהיו יציבים (תתכנה עליות קלות או ירידות קלות במחירי הדירות). 3. ריבית המשכנתא תעלה ואם זה יקרה זה יהיה שקול לעליית מחירים גבוהה של הדירות (עליית מחירים של 10 אחוז לפחות על המשכנתא למי שזקוק למשכנתא).
    סגור
  • נדלניסט מעפן
    נדלניסט 20/06/2017 17:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא רוצים לקנות במחירי טירוף ועבדות תפסיק לשכנע פה ולהפיל זוגות צעירים לעוני מטורף אחד.
    סגור
  • 16.
    פתאום ביזפורטל עם אינטרס..
    מביך 18/06/2017 13:30
    הגב לתגובה זו
    5 3
    אתמול הביאו כתבות על ירידה וכולם אמרו אמן.. לא המחאה הגדולה ולא כתבה כזו או אחרת תשנה את מחירי הדיור. מתי תפנימו?
    סגור
  • 15.
    יגיע במהרה
    שינוי במגמה 18/06/2017 13:23
    הגב לתגובה זו
    18 3
    כשקוני דירות יבינו שחוץ מדירה לא ישאר להם כסף לכלום ולכן יפסיקו לקנות. ושלא ישלמו עכשיו ביוקר ויבואו אחר כך להתבכיין למדינה שתיתן להם כסף למעונות לילדים.
    סגור
  • 14.
    תנו לחיות בארץ-קורת גג..איפה בגין ובן גוריון (ל"ת)
    זוג צעיר 18/06/2017 13:15
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 13.
    חברים אמרתי וצדקתי - המשך העליות...
    משה פדלון 18/06/2017 13:08
    הגב לתגובה זו
    5 16
    למה מחירים לא יורדים? התשובה ממש פשוטה חברים. כי יש ביקוש רב !!! יש המון זוגות צעירים שרוצים בית ומחכים כבר המון זמן. מצד שני יצא הדירות לא גדל בהרבה. לכן למרות ניסיונות של השר מגמה עדיין כלפי מעלה. גם מחירי השכירות במגמת העליה - כי "מס דירה שלישית + עליות המחרים במשק" מושכות גם השכירות כלפי מעלה. שבוע טוב.
    סגור
  • שבוע טוב גם לך
    ג'קי 18/06/2017 18:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שכ"ד בירידה חודשית( 0.4%) מחירי דירות מינוס 2.5% מתחילת השנה. היצע מטורף שוק מוצף. ביקוש? תוריד 15K!! החל מהשבוע....
    סגור
  • 12.
    עכשיו המדד מדוייק תלוי בציבור שלא יהיה עדרי (ל"ת)
    לא לקנות 18/06/2017 12:37
    הגב לתגובה זו
    13 2
    סגור
  • 11.
    היכן מבקר המדינה
    י. 18/06/2017 12:24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אם משרדי ממשלה משקרים יש להעביר את החישוב והדיווח לציבור למבקר המדינה. מתי ינהלו את המדינה ללא שקרים. הציבור רוצה שאנשים כאלה לא ישארו במקומם ויפוטרו.
    סגור
  • 10.
    כחלון לא רק נכשל, הוא גם זורה חול בעיניכם
    יש ר א לי 18/06/2017 12:23
    הגב לתגובה זו
    15 6
    הגרלות? לקח כחלון את כל המכרזים שכבר היו בעבר ושממתינים להגרלות, חיבר את כל המספרים, כינס מסיבת עיתונאים עם כותרת בומבסטית והתפאר במשהו שהוא בעצם כלום. ולידו עומדים "מחוייכים" מלחכי פינכה מנכ"ל האוצר, מנכ"ל משרד השיכון, גלנט, אביגדור וההוא מרמ"י, כשבעצם הם יודעים שזה מריחה שכל כולה תעמולת בחירות של כחלון והם משתפי פעולה. והנה מתברר שהמחירים ממשיכים לעלות. כתבתי רבות בעבר למה תכנית מחיר למשתכן היא גרועה, למשל: הגרלה, למה? מי שזוכה הוא לא בהכרח מי שמגיע לו. מחייבת לקנות דירות חדשות, להמתין שנים ולשלם שכירות וגם משכנתא, מי יכול? עשירים!, מה עם אלה שאין להם הון עצמי? או שלא מסוגלים לשלם שכ"ד ושכירות ביחד? הם יוותרו וזה שוב טוב לעשירים. ואיפה ההנחות הגדולות? באזורי ביקוש שם הדירות יקרות וההנחה היא בערך 500,000 ש"ח, אבל מי יכול לקנות שם ולהינות מההנחה הגדולה? העשירים! אלה שיכולים בקושי יקנו בפריפריה ושם ההנחה קטנה משמעותית. כחלון לך הביתה, נכשלת וזה עולה לנו הון תועפות, אתה גם מגדיל את הפערים בשעה שאתה מיטיב עם העשירים.
    סגור
  • אבוי אזרחים טיפשים (ל"ת)
    אין עתיד 18/06/2017 13:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 9.
    כחלון צריך להתמקד בחלשים והצעירים. כל השאר שהשוק יטפל
    hguy 18/06/2017 12:13
    הגב לתגובה זו
    2 3
    המנדט של כחלון לא להוריד את המחירים בשוק. הוא צריך לגרום שמחיר דירה לחלשים והצעירים יהיה סביר. אם על ידי בניית דירות. אם על ידי סובסידיה ישירה. אם על ידי משכנתאות לטווח ארוך. אם על ידי מעמ 0 . מה אכפת לו שמיליונר קונה דירה ב 10 מ שח. לא מבין את העניין הזה. למה הוא חותר. הרי ברגע שמחירי דירות יירדו עם המיסים המטורפים על הדירות הקבלנים יפסיקו לבנות ןשכר דירה יעלה בטרוף.
    סגור
  • כחלון עשה מהלך פופליסטי. נכנסתי לאתר ההגרלות במחיר
    ליאורה 18/06/2017 19:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למשתכן . פשוט חשכו עיניי רוב הדירות הן דירות גדלות , כלומר מי שאין לו מספיק ולא זכה בין הראשונים בהגרלה יצטרך לבטל את הזכייה. פשוט מחיר למשתכן זה עזרה למי שיש . לא לחלשים האמיתיים
    סגור
  • המנדט של כחלון לפרק את רמ"י והוועדות
    איש אחד 18/06/2017 13:53
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לפרק את הביורוקרטיה, את רשות מקרקעי ישראל, להפריט את התכנון. זה המנדט, אבל הוא לא נוקף אצבע בכיוונים האלה. כחלון = כישלון.
    סגור
  • 8.
    צריך לראות את חצי הכוס המלאה ,יש לנו היום
    יש תקווה.. 18/06/2017 11:42
    הגב לתגובה זו
    6 7
    אפשרות להתפנק מעט על הקבלנים ולהוציא מהם משהו שילמנו עליו רק לפני שנה,צריך להמשיך ולהתערב בתקופה הזו לקבל מה שאנו רוצים באותו המחיר שהיינו משלמים בדיוק לפני שנה..
    סגור
  • ואל תשכח לפנק גם את הבנק.. (ל"ת)
    לך תתפנק 18/06/2017 13:42
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 7.
    ביזפורטל אתם אינטרסנטים בשקל
    שבי 18/06/2017 11:42
    הגב לתגובה זו
    10 4
    מי מאמין לכם בכלל
    סגור
  • 6.
    למרות האכזבה צריך להיות סובלות לנתונים,
    עדיין התמתנות.. 18/06/2017 11:39
    הגב לתגובה זו
    25 5
    השוק עדיין לא שינה כיוון בצורה חדה אולם מדובר במצב מתמשך שצריך זמן,בדיוק כמו שבעליות של 2008 לקח פרק זמן של שנה עד שהמגמה הפכה מובהקת,חכם שעיניו בראשו ימכור את הנכס שלו בזמן הזה ולא ימתין לנתונים מובהקים..החגיגה הסתיימה..
    סגור
  • 5.
    מחירי הדירות
    דן 18/06/2017 11:38
    הגב לתגובה זו
    8 15
    אכן אכזבה לכחלון, ברור לכולם הנתון שמחירי הדירות לא ירדו ולא ירדו בעתיד. אולי בוצעו פחות עסקאות אך המחירים לא ירדו. מטעים את הציבור שוב ושוב.
    סגור
  • 4.
    לא אכפת לי עולה או יורד פשוט לא קונה דירה במחיר בועה!!! (ל"ת)
    אדי 18/06/2017 11:36
    הגב לתגובה זו
    30 4
    סגור
  • אתה גר במלונה של הכלבה! (ל"ת)
    אדי גר עם הכלבה 18/06/2017 17:31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • אתה מזכיר לי את הבדיחה על התימני שאומר שלא
    פרסי 18/06/2017 14:29
    הגב לתגובה זו
    4 5
    מעניין אותו מעליית מחירי הדלק, הוא תמיד ממלא ב-20 ש"ח.....
    סגור
  • אתה מזכיר לי נסיעה עם נהג מונית ב2011
    אדי 18/06/2017 15:30
    הגב לתגובה זו
    4 3
    הנהג סיפר שעבד כמתווך ושנה אין לו עבודה בגלל המחאה ולכן הלך לעבוד במונית. אתה יודע מה ההבדל בין 2011 להיום? ב2011 לא בנו ולא היתה תכנית ממשלתית לשיכון אלפי זוגות צעירים בהנחה של 30% ממחיר השוק. בהצלחה עם הרישיון למונית. ואגב, אתה לא מצחיק ואתה יכול לצחוק הכי החשוב זה צוחק מי שצוחק אחרון.
    סגור
  • אדי טיפש גר עם ההורים. כבר מגיל 8 אומר
    אדי טיפש 18/06/2017 17:30
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שמחירים גבוהים...תמשיך לחכות
    סגור
  • וואו ממש בדיחה מצחיקה
    טלי 18/06/2017 14:51
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אתה לא העיפרון הכי חד בקלמר... אה
    סגור
  • 3.
    הגידול באוכלוסיה זה תינוקות של חרדים וערבים, שגרים 8 ב
    סיטיבנקאי 18/06/2017 11:35
    הגב לתגובה זו
    15 3
    בכל דירה. הם לא צריכים הרבה דירות, וגם לא הרבה חדרים (גרים 3 ילדים בכל חדר). פחות מחצי מהריבוי הטבעי זה תינוקות חילונים יהודיים. מה שכן, בעוד כ 25 שנה יצטרכו לבנות הרבה, ונקווה שועדות התכנון יערכו לזה כבר היום.
    סגור
  • ישנים 3-5 בחדר. כן ירבו. (ל"ת)
    אני חרדי 20/06/2017 13:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    אין אור בקצה...
    נכה מחוסר דיור 18/06/2017 11:35
    הגב לתגובה זו
    9 6
    אני איבדתי אמון בממשלה ובחברי הכנסת כל שנה אני אומר אולי הפעם ומתאכזב מחדש אני הבנתי שזה לא משנה מי נמצא בכנסת מי היה בכנסת ומי יהיה בכנסת כולם אותו דבר רגע של כנות אני יכול להוציא שניים שלושה חברי כנסת שבאמת פועלים למען האזרחים והמדינה אבל אין להם שום השפעה
    סגור
  • 1.
    המגמה שדיברו עליה מכל עבר היא למעשה
    מה לא ברור 18/06/2017 11:34
    הגב לתגובה זו
    7 7
    ירידה מובהקת של מחירי הדיור,אולם אם מפלחים חודש בחודשו ניתן לראות בסה"כ האטה מאוד עדינה של מחירי הדיור,לכן עדיין לא ברור אם היוצרות השתנו..מי שזקוק באמת לבית שלא ימתין וירכוש כעת מי שעדיין מיתלבט צריך להמתיןרבעון נוסף על מנת לראות כיוון השוק
    סגור
  • מה יוצא לממתינים?
    מירי סטבון 18/06/2017 13:15
    הגב לתגובה זו
    5 6
    תרחיש של עליות המחירים - הוא אפשרי יותר מאשר סיפורים של פוליטיקאים על ירידות. בחודשי הקיץ יש תמיד גידול במכירות והתמתנות בחודשי החורף. השנה אנחנו נמשיך לצערי לראות עליות מחירים (אולי עדינות יותר מאשר בשנה שעברה) אך עדיין עליות במחירי הדירות ואף עליות במחירי השכירות.
    סגור
  • ומה יקרה אם באמת המחירים ירדו גם אז
    היי צודקת.. 18/06/2017 16:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תאמרי לא היה שווה לחכות רבעון נוסף,עשי בכספך לביתך אולם כמו בהשקעה לא ברורה בתקופה לא ברורה רצוי לחשוב יותר מרבעון אחד על מנת להיות חכם
    סגור