19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

12:41 פורסייט השלימה בהצלחה פיילוט נוסף בסין - המניה עולה 3.3% >>

10:56 באירופה - הדאקס מטפס 0.6%, הקאק עולה 0.4%

10:55 מניית מנדלסון תשתיות בולטת בעלייה של 3.4% במחזור חריג

10:55 הדולר מטפס 0.2% ונסחר סביב 3.53 שקלים

07:52 עליות באסיה - המדד בהונג קונה עולה 1%

07:51 הדולר נסחר ביציבות מול האירו ברמה של 1.194 דולר לאירו

07:51 הנפט נסחר הבוקר בצמוד לרמה של 50 דולר לחבית

16:20 מניית בית שמש השלימה טיסה של יותר מ-30% בשבוע >>

15:05 מניות שנסחרות בשיא: מיטרוניקס, אמות, חילן - צפו בטבלה >>

14:53 הגיעה ליעד: העלאת המלצה לשופרסל ל'תשואת שוק' >>

10:50 מיטב-דש במו"מ לרכישה פעילות הברוקראז' של בנק ירשלים >>

10:20 מנהל הלוקיישנים של "נרקוס" נרצח במקסיקו כשחיפש אתרי צילום לסדרה

08:41 איידיאו: התקשרות בעסקה לרכישת פרוטפוליו נכסי נדל"ן בברלין גרמניה

08:38 חמאס הודיע על פירוק ממשלת הצללים בעזה

08:30 רפי שדה חדל לכהן כמנכ"ל דן מלונות

20:16 ההימור המעניין והמסוכן שחברת בואינג עושה על קרן הפנסיה של העובדים >>

18:50 גולדמן זאקס חותך את תחזית הצמיחה של ארה"ב ל-1.6% בלבד

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

צבי סטפק מתייחס לקיפאון שהולך ומחריף בשוק הדיור, ומספק תחזית למחירי הדירות

בשיחה עם Bizportal מתייחס צבי סטפק לטענות הקבלנים ולצפוי בחודשים הקרובים - ראיון מיוחד
 |  119
שוק הדיור
Share
שוק הדיור נמצא בהאטה חריפה. בסקירה האחרונה של האוצר כבר דיברו על קיפאון. ניתן להגיד שההתקררות בפעילות החלה בחודש ספטמבר האחרון ומאז רואים מגמה של החרפה, פחות ופחות עסקאות. בתוך כך, מגמת העלייה במחירי הדירות נבלמה ולפי הלמ"ס מאז אוקטובר האחרון נרשמת התייצבות ואפילו ירידה קלה במחירים. נוכח המצב שוחחנו עם צבי סטפק, יו"ר מיטב-דש שבשנים האחרונים התבטא לא מעט גם לגבי שוק הדיור.


איך אתה רואה את הסיטואציה הנוכחית בשוק הדיור? "אין ספק שהמצב הנוכחי הוא של התייצבות בשוק הדיור וזה כבר נמשך סדר גודל של חצי שנה. מיעוט עסקאות והתייצבות במחירים. אנחנו רואים תופעה של המתנה מצד הקונים, ובניגוד להמתנה שהייתה בזמנו עם תכנית מע"מ 0% הפעם לא מדובר בביקושים כבושים. הטענה שלי הייתה תמיד שהיצע יש מספיק, והגידול שהיה גדול מההיצע נבע מביקוש אמיתי של זוגות צעירים וכו' אבל התווסף לזה 'ביקוש מקדים' - כלומר  הורים שקנו דירות לילדים מחשש שהמחירים ימשיכו לעלות וגם ביקוש ספקולטיבי של משקיעים שקנו כדי למכור מאוחר יותר ברווח. אותו ביקוש מקדים וספקולטיבי - הוא יעלם, ועבור הביקוש האמיתי יש מספיק היצע ואפילו היצע עודף". 

מה צריך לקרות כדי שהמחירים יתחילו לרדת? "כדי לקבל ביטחון בכך שהסיפור בשוק הדיור השתנה, אני חושב שאנחנו צריכים לראות את המשך המגמה של התייצבות עם נטייה קלה מטה במחירים לפחות עד יולי-אוגוסט. אם עד אז אנחנו נראה את המשך המגמה את האטה, אז לקראת סוף השנה אנחנו עשויים לראות ירידה של ממש במחירי הדירות, כלומר לא עוד ירידה של 0.3% או 0.5%. כי המוכרים במצב כזה ייכנסו ללחץ, אם זה הקבלנים ואם זה מוכרי דירות יד שניה. סימני ההיכר הם יותר פרסומות בעיתונות מצד חברות קבלניות ופרסומות שכוללות כל מיני הטבות כמו מטבח חינם וכו' בניסיון לפתות את הקונים, כי בשלב הראשון הקבלנים יעשו הכל כדי שלא להוריד את המחירים. זה יהיה סימן לכך שהמגמה אכן מתהפכת. הדבר השני קשור למוכרי הדירות יד שניה ושם אנחנו נראה את אלה שקנו דירה נוספת ולא מכרו את הדירה הנוכחית שלהם - הם פתאום יזדרזו לבצע את המכירה. לאט לאט זה יהפך לשוק שבו הקונים הם אלה שמכתיבים את הטון ולא המוכרים".    

לאיזה ירידת מחירים ניתן לצפות? "אם אכן ההאטה הזו תימשך אז אפשר לדבר על מעבר למגמת ירידה של ממש, סדר גדול של 5%-8% בשנה. אנשים התרגלו לחשוב שמחירי הדירות רק עולים ועכשיו נראה תהליך של שינוי דיסקט. אם פעם דירות באזור גבעתיים-ר"ג היו נמכרות תוך שבועיים-שלושה, ברגע שזמן המכירה ייקח חודשים, אין לי ספק שזה ילחץ את המוכרים.  ב-2015-2016 מחירי הדירות עלו במצטבר בסדר גודל של 12%, אז העלייה הזו קודם כל צריכה לרדת. זה יהיה השלב הראשון".   

הטענה המרכזית של הקבלנים (ראו דוגמה) היא שהרוכשים לא נעלמו אלא רק עלו על הגדר ובשלב מסוים נראה ירידה מהגדר כי אנשים עדיין צריכים דירות - אז יהיו ביקושי גדולים, מה אתה חושב על זה? "מעבר לזה שהם אינטרסנטים, אני חושב שהקבלנים טועים. ברגע שיש ביקושים שהם לא אמיתיים אלא ספקולטיבים או ביקוש מקדים והביקושים האלה נעלמים, אז זה משהו דרמטי. לדעתי אנחנו עוד יכולים להגיע למצב של עודף היצע וזה עוד יותר ילחץ על המחירים. ואסור לשכוח שכחלון מאוד רוצה להראות הישגים ולכן הוא לא יוריד את הרגל מהגז. אגב, זה נכון שחלק מהסיפור הוא שהציבור השתכנע שמשהו השתנה בשוק הדיור והמחירים עשויים לרדת, אבל זה פשוט הצד השני למה שראינו בשנים האחרונות שבהן הציבור חשב שהמחירים רק יעלו. כלומר מה שדחף את המחירים מעלה עשוי לדחוף אותם מטה. ועוד לא הזכרתי את העובדה שהריבית על המשכנתאות עלתה בזמן שהריבית במשק נותרה ללא שינוי, תחשוב מה יקרה כאשר הריבית במשק תתחיל לטפס, זה עוד יותר ילחץ את מחירי הדירות מטה".  האם אתה רואה שכסף שבעבר היה נכנס לשוק הדיור נכנס כעת לבורסה? "אם אני מסתכל על תחום ניהול התיקים אז בשנים קודמות אחוז ניכר מהכסף שנפדה היה כי המשקיעים החליטו לרכוש דירות. בתקופה האחרונה אנחנו רואים את זה הרבה פחות, אנשים לא יוצאים משוק ההון לצורך רכישת דירה. הייתי אומר שזה חוק הכלים השלובים". 
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

119 תגובות ב-72 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
72 לא עודפראייר 06/06/2017 15:10 זוג צעיר עם הון של 300 אלף שח ,לוקח משכנתא של 500 אלף ש
והמחיר הממוצע לדירה צריך להיות 800 אלף שח נ ק ו ד ה
71 ש 06/06/2017 15:10 50% ירידה ורק אחכ השוק יחזור לשפיות
זוג צעיר עם הון של 300 אלף שח ,לוקח משכנתא של 500 אלף שח ובמחיר הזה צריך לקנות דירה נורמאלית
70 איציק 05/06/2017 23:47 לא קונים ולא שוכרים דירה במחיר בועה
יש סף חוב מסויים שהציבור, ככלל , מגיע אליו ואז הכל נתקע. כי עדיין יש את מגבלת השכר שלא עולה באותו הקצב. הבעיה העיקרית בבועה היא בעיית האשליה. אנשים חושבים שערך הבית שלהם יעלה באותו קצב לנצח וכך הם למעשה עשירים יותר ומסוגלים לקחת חוב גדול יותר שאם לא יעמדו בו, אזי תמיד יוכלו לממש את הנכס ולהחזיר את החוב. זוהי תופעה מערכתית ולא בדידה ולכן אינה ברת קימא אלא לתקופה המוגבלת לסייקל האשראי במשק. שהרי לפי הלוגיקה הזו כולם עשירים לתמיד ואנו יודעים שמצב זה הינו תאורתי בלבד. הסיום של הסייקל נקבע לפי סף החוב שלא ניתן לעמוד עוד בו וזה מותאם לתנאי המשק הלוקאלי. מיותרת ההשוואה לחול כי לעולם לא תצליח להשוות תפוחים לתפוחים. לכן סייקל חוב הוא תמיד עבור המשק המקומי שכמובן חשוף להשפעות מבחוץ כגון ריבית. כשערך הדיור מתקן, נשארים עם הרבה חוב, שצריך להחזיר מהשכר כי מימוש של הנכס כבר לא אופציה ריאלית כבעבר בכדי להחזירו. החוב נשאר קבוע פלוס ריבית. מבטיח לך שגם כאלה שקנו לכאורה בזמן, יקלעו לצרות כשזה יתהפך. כי פשוט הרגישו עשירים הרבה יותר ולקחו חובות גדולים יותר בהתאם, מבלי להתחשב ברמת השכר. אגב, זה מה שגורר מי
69 ברבור שחור 05/06/2017 15:36 כפרה עליו איזה מבט מבין וחודר
אבל זה רק המבט - הנבואה ניתנה לשוטים ולמבקשי פרסום (בואו למיטב - יש שם ניהול רציני אלק) - אני זוכר לו את ההימור על הדולר כשזה ירד והרס לאנשים ממון רב - גם אז היה לו מבט כזה.
68 זאב 05/06/2017 14:24 מר סטפק לפחות תודיע שאתה בניגוד עניינים.
אנשים שימכרו דירותיהם ילכו עם הכסף שיקבלו לסטפק על מנת שישקיע עבורם.
67 אני 05/06/2017 07:21 יש לזכור שצבי סטפק הוא אינטרסנט
כבעל בית השקעות יש לו אינטרס ברור שמשקיעים יעבירו את הכספים שלהם מנדל"ן לבורסה הוא מעוניין ליצור מראית עין כאילו האטרקטיביות של נדל"ן יורדת כאשר ידוע שהתשואות בבורסה אפסיות. לכן יש לקחת את דבריו מאוד בערבון מוגבל.
hu 05/06/2017 13:41 שוק הנדל"ן הוא בועה ענקית שתתפוצץ
על אפך וחמתך, סטפק צודק, יוקר מחיה מטורף בארץ, הטריגר לפיצוץ הבועה בוא יבוא, החזירים ישלמו את המחיר
66 זאב 05/06/2017 06:12 סטפק אינטרסנט
כבעל חברת ברוקרים הוא פוחד שאנשים יפדו את כספם ויקנו דירות ולכן האינטרס שלו שאנשים ימכרו דירותיהם שהם לכאורה לדבריו במחירי שיא וישקיעו בבורסה.
65 דניאל 03/06/2017 22:08 הגיע הזמן ליושרה וגילוי נאות
הגיע כבר הזמן שמעל דעות "חופשיות" של בעלי עיניין המפורסמות כדעת מומחה - יוצג באנר גדול שאוצר "זהירות - חוות דעת של בעל עיניין". מר סטפק נהנה מכל שקל שמוסט משוק הנדלן לשוק ההון ואיננו אוביקטיבי.
hu 05/06/2017 13:43 בולשיט,הוא אומר את האמת
גם הבורסה בועה שתתרסק, כמעט כל דבר שאתה נוגע במדינה שלנו זה בועה, מדינה שמתיימרת להיות סוציאלית,הגונה ועושקת, גונבת וגוזלת מאזרחיה, כוח להשחית
אוהד 05/06/2017 12:36 מי אובייקטיבי?
אתה צודק, אבל רוב בעלי ההון, וכן בנקים וכו' נהנים מכל שקל שמוסט משוק ההון לשוק הנדל"ן.
64 בוני 03/06/2017 21:35 כל שנה יש 50 אלף זוגות שמתחתנים ו-13 אלף מתגרשים (מהם 6
יש ביקוש קשיח של לפחות 54 אלף דירות שמורכב מ-50 אלף שמתחתנים ןמחצית מ- 13 אלף מתגרשים - ובונים הרבה פחות אז איך יהיה ירידת מחירים ירידת מחירים יכולה להיות אם ירד המיסוי על שוק ההון !!!!
S 05/06/2017 16:47 משכנתאות
התחיביות.לטווח ערוך .אין תעסוקה מיבטחת .אולי רק בבנקים וכל עובדי מדינה .אין נתונים מי קונים את הדירות .ישראל כיצוענית.זה תלו בביקושים.ותלוי תהאי המשכנתאות .ליקנות מקרר גדול זה בסדר צריך גם למלא . אותו בטת זה לא נכס מניב.עסקים כן
63 emanuel m 03/06/2017 12:30 מסלסל במילים וחושש לחוות דעה נחרצת
האם אתה רואה שכסף שבעבר ..לדיור נכנס כעת לבורסה? "אם אני מסתכל על תחום ניהול התיקים אז בשנים קודמות אחוז ניכר מהכסף שנפדה היה כי המשקיעים החליטו לרכוש דירות. בתקופה האחרונה אנחנו רואים את זה הרבה פחות, אנשים לא יוצאים משוק ההון לצורך רכישת דירה. הייתי אומר שזה חוק הכלים השלובים". כאן, במקום לומר כן, מתחיל מהעבר ומלהג על "כלים שלובים"
62 שלמה סופר 03/06/2017 09:05 כתבה מגמתית
הכותב שהוא אחד המובלים בבורסה מוביל בכתבה זו את העם לבורסה שגוססת מהסיבה כאשר הכספים שלנו בבורסה המובילם הם היחידים שמרויחים מכל פעולה בתיק זכרו את מפולת הבורסה ...
61 מחכים לבשורה 02/06/2017 23:03 כחלון מפרסם בעיתונות ידיעות כוזבות ומעלה את העם על הגדר
אדם רוצה דירות ואז אומר אולי ירד מחר? הנה הצליח לכחלון עם הנעליים ... אז מחר בטח הדירות .... אבל מה ... יש בעיה ... דירות זה מוצר השקעה בניגוד לנעליים... דירות זה מאקרו כלכלה ... זה משהו אחר... הפרסומים בעיתונות כוזבים ונועדו להלחיץ את העם... הלחץ יכול להמשך שנה ובינתיים יתווספו דירות רפאים ואז יבואו הביקושים ונראה עליות חדות ... גם סטפק יודע THE LONGER THE BASE THE HIGHER INTO SPACE/
60 כל אחד רוצה להיות .. 02/06/2017 19:03 איך כל דיכפין נהיה שמאי דירות ?
אם הוא מומחה להשקעות בשוק ההון למה הוא מפרשן נדל"ן ???
59 אינטרסנט באבו אבוה 02/06/2017 18:33 מי אינטרסנט כאן ?
האדון מנהל חברת השקעות ... האם הוא פרשן אוביירטיבי להמליץ לציבור היכן להשקיע את כספו "ללא סיכון" ??? צבי סטפק הוא מייסד ובעלים משותף של בית ההשקעות "מיטב דש". משמש מרצה ופרשן לשוק ההון, כותב בעיתוני הכלכלה בישראל
58 מאוכזב 02/06/2017 16:19 סטפק כבר לא..
פעם החזקתי ממנו מצבי סטפק, אבל כבר זה זמן רב שהוא מזייף בענק והכשיל כמה פעמים כל מי שחיכה ולא קנה דירה. אני גם פורש מהשקעות במיטב-דש שהוא מבעליה. רק נדלן - יש קבלות מאז קום המדינה !
מעריצים את ירון זליכ 07/06/2017 08:47 מדינה מושחתת הון שלטון בעעעע
לך תשמע הרצאה של זליכה ירון ביוטיוב ותלמד דבר או שניים.. קירות לא מייצרות!! השקעה בנדלן לא מניבה כלום למדינה! לצמיחה! לפיתוח! בעלי הון צריכים לגרום לצמיחה מדינית ואישית ולא רק אישית כי בסוף זה יתפוצץ!
אריק 05/06/2017 22:49 אתה צודק, הוא טועה בגדול - כנסו
המחירים לא ירדו ב 8% בשנה אלא ב 30% לשנה
57 חיים 02/06/2017 08:51 אמר דברים מדוייקים
1) אנשים קנו בכל מחיר כי האמינו שמחר יהיה יותר יקר. 2) היום אנשים התחילו להאמין שמחר יהיה יותר זול. 3) ספוקולנטים רבים הריצו את השוק למעלה קנו בכדי למכור יותר יקר והיום הם אינם מה שמשאיר את השוק רק למגורים ויש מלאי מספיק לכולם גם יד שניה 87,000 וגם חדשות לא מכורות מעל 40,000 זה הרבה מעל הצורך האמיתי שהוא קטן ממה שנמכר בשנים האחרונות כולל משקיעים כ24,000 דירות חדשות.
חבר 04/06/2017 10:57 אתה טועה ומטעה
מספר דירות לא מכורות כל המדף לא פורסם כבר חצי שנה ולכן לא ברור מאיפה המספר.מספר דירות ביד 2 לא מהווה מדד לכלום, כי אם מחר יקום אתר חדש פופולרי יותר ומספר בדירות ביד 2 יירד זה אומר משהו על הביקוש? ברור שלא!מה שקובע זה מדד ממשלתי כמו השמאי הממשלתי..או פרסומי הלמ"ס על התחלות וסיומי בנייה נמוכים ותוספת משקי בית של 58000 מדי שנה.מציע למי שקודקודו בראשו להיכנס לאתרים הרשמיים הללו ולעשות שיעורי בית, אני לא משקיע ולא מתווך ולפי הנתונים שאני הוצאתי יש חוסר של עשרות אלפי דירות . כמה בדיוק? קשה להגיד כי לא ידוע מה נקודת ההתחלה.מה שכן ידוע ,מבחינת הנתונים ,התחילו לפרסם כשהיה מחסור בדירות אחרי עלייה גדולה של שנות ה90.
56 הקשקשן הזה 01/06/2017 17:06 מעבר להיותו מדבר מפוזיציה
חוזר על אותה תחזית כבר שנה חמישית ברציפות בית ההשקעות שלו אף פעם לא פוגע ממילא וטמבל מי שפותח קרן השתלמות של מיטב
55 אורן 01/06/2017 15:43 בהחלט אמירה מרעננת ושונה
עכשיו נראה אם הוא צודק. מאחל לו ולכולנו, שכן...
54 דוד לוי 01/06/2017 14:35 ממש מגזים, 8% ירידה לא יקרה אלא אם המשק יקרוס
האטה, ירידה קלה, עד 4-5% במקרה הקיצוני אולי יש מצב כי כחלון באמת לוחץ. אבל...הלחץ הזה הוא זמני/מוגבל. בישראל יש ילודה גבוהה יחסית, הגירה חיובית, יהודים מחו"ל שרוכשים, אז יש ביקוש דיי קשיח לעומת...היצע מוגבל, מדינה קטנה, ועלויות הבניה עולות בטווח הארוך.
53 עמירם זקין 31/05/2017 23:13 יש הרבה סיסמאות ללא נתונים
בכל הניתוחים שמוצגים לאחרונה חסר נתון מהותי - התחלות בניה! אין שום נתונים בנושא זה. שיטת המימון המקובלת בענף הבניה מחייבת מכירה מוקדמת בכדי לקבל ליווי בנקאי. יתכן שאין מכירות = אין התחלות בניה אולי בטווח הקצר תהיינה פה ושם ירידות מחיר אבל אי התחלות בניה פירושן מחסור בדירות בעוד שנה וחצי - שנתיים. מחסור בהיצע דירות = עלית מחירים
52 ישראלי 31/05/2017 11:53 המחירים יורדים ואף אחד לא מדבר
סוף עונה
51 Rodoni 31/05/2017 09:41 עצירה זמנית
אי אפשר לשנות את חוקי הטבע !!! כל עוד ההיצע נמוך מהביקוש כל ירידה תהיה לצורך עליה . אפשר להושיב את הקונים על הגדר לפרק זמן מסוים אבל לא לאורך זמן , אם לא יקנו דירות יצטרכו לשכור דירות , האם יש מלאי דירות להשכרה לכל אותם אנשים במחירים שאולי עדיף להם לשלם משכנתא ולבסוף הדירה תהיה שלהם. אולי להשקיע את הכספים בבורסה ולהנות מתספורות חינם . ירידה לצורך עליה.
חנוך 03/06/2017 06:44 יש כעת המון המון דירות בבניה! חלק גם מתמא 38 שמתרחבת
תוך שנה שנתיים בנינים גבוהים רבים יהיו מוכנים ואז ההיצע יהיה כפול מהביקוש!
אריק 31/05/2017 16:02 בלה בלה בלה אתה בור חסר מוח
אתה אינטרסנט חסר השכלה שמדבר שטויות במיץ. הבועה מתפוצצת יש המון דירות בשוק, כל יום יותר ויותר דירות נכנסות למעגל המכירה ולמעגל ההשכרה. נגמרו לכם התירוצים.
חסר מוח 01/06/2017 07:43 אתה רוצה לקנות דירה בשקל. לך תעבוד!
לא יעזור לך : חסרות דירות רק תסתכל על סיומי הבנייה ב15 שנה אחרונות וקצב גדילת משקי הבית ותראה למה חסר. תפסיק לבלבל את המוח אתה וחבריך למחאה שיש בועה ואטוטו הכל קורס כי זה שמענו כבר מ2012...יש פתרון אחד וזה לבנות לבנות ולבנות. דיבורים על ירידת מחירים ובןעה לא יפתרו את הבעיה.
יואב 01/06/2017 10:09 מה הקשר לקנות דירה בשקל?
לאנשים לא נראה הזוי שצריך יותר מ180 משכורות בשביל לקנות דירה? אף אחד לא מצפה לדירה בשקל או במתנה.
ארז 03/06/2017 08:46 עודף דירות...
בשנים שנתנו אפס ריבית על פקדונות אנשים קנו דירות . לא יהיה מנוס מהעלאת הריבית יזרמו כמו נהר דירות למכירה .
50 אורי... . 30/05/2017 23:41 הריבית מכתיבה את הירידות ולכן כדאי לחשוב על שוק כבוש.
שאלת מליון הדולר היא עד כמה הריבית מונעת מאלו שזקוקים לדירה לרכוש דירה. התשובה לשאלה הזאת היא שקובעת אם השוק כבוש ועד כמה כן.
49 גדי 30/05/2017 23:10 כדור שלג
ניפוח בועת האשראי תביא לחדלות פרעון של הרבה לווים ההזרמה של 5 מליארד שקל לחודש למשכנתאות מיתמתנת ענף הבניה הוא הענף שמימנו כל השוק ניזון ברגע שיקחו 2 מילארד שקל פחות משכנתאות השוק וכנס להאטה חריפה וחדלי הפרעון יצטרכו לימכור את הדירות בלחץ זה יביא להתמוטטות טוטאלית בשוק גם של הבנקים אי אפשר ליברוח מיזה מאוחר מידיי
48 סטפק קשקשן 30/05/2017 16:41 ב- 2011 סטפק הבטיח שהדירות ירדו ב- 10% - 15% בשנת 2014
מזל שלא הקשבתי לקשקשן הזה, אם היתי משקיע ע"פ המלצתו במניות הייתי מפסיד הון
47 זה יגמר בבכי 30/05/2017 16:33 מיליארדי שקלים זורמים לרכישת נדל"ן בחו"ל
כחלון גורם לכך שהצעירים הפכו למשקיעי נדל"ן הרוכשים דירות בפריפריה במחיר למשתכן, ומקוים להשכיר את הדירה ולשכור דירה במרכז ליד העבודה וההורים ששומרים על הילדים ... הישראלים עם הכסף גילו את נפלאות ההשקעה בנדל"ן בחו"ל המניב תשואה שנתית של כ- 8%, לעומת 2.8% בישראל ... בקרוב, הביקושים לדירות מושכרות במרכז יפגשו את המלאי המצומצם של הדירות להשכרה, ואז, מחירי שכ"ד יוכפלו באזור המרכז
46 כלכלן 30/05/2017 14:41 הזורעים רוח יקצרו סופה
בסוף כל המאמצים לרסק את שוק הנדלן למגורים יצליחו מעל למשוער. המשקיעים ישקיעו בחו"ל, היזמים יפשטו את הרגל, בנקים יאבדו 80% מהונם,המשק יכנס למיתון עמוק ולירידה חדה בתוצר, וכחלון יגיד שכמו שהבטיח אכן מחירי הדירות ירדו.
45 עתידן 30/05/2017 14:34 הדמוגרפיה מנצחת .
מי שעיניו בראשו מבין היטב שלאורך שנים האוכלוסיה תכפיל את עצמה והשטח הראוי לבניה לא יתרחב ולהיפך . הסכם שלום יגרור מעבר של רבים לתוך תחום הקו הירוק . אז שלא יעבדו עליכם .
עמרי 30/05/2017 16:46 שטויות במיץ עגבניות
יש כל כך הרבה מדינות בהם האוכלוסיה מכפילה את עצמה והמחירים לא עולים כי אין לאנשים כסף: הודו, ירדן, מצרים... שכחת לציין מי האוכלוסיה שמכפילה את עצמה? חרדים, ערבים והאכלוסיות החלשות (חלילה לא ממקום של גזענות רק ניתוח המצב) והם לא ישלמו 2.5 מיליון שקל על 3 חדרים בגבעתיים. אז מה יהיה? או שיהיה היצע או שתהיה מדינת עולם 3 עם פאבלות כמו בדרום אמריקה....
עופר 03/06/2017 15:18 כדאי שתצפה בחדשות10 "4 זה ה-3 החדש". יותר ויותר חילונים
מביאים 4-5 ילדים ויותר. זו הכפלה גם של החילונים..
עובדות 01/06/2017 07:45 קצב יילודה של אישה יהודיה חיונית הוא 3.4
אז אתה מספר אחרת...נו באמת . כמה שקרים בשם הרצון להראות שלא חסר דירות עוד תספרו?
44 רואה חשבון 30/05/2017 12:21 מבצעים באופק
אני אישית יודע על כמה קבלנים אשר מגבשים דעה להורדת מחירים בלי שהעם ירגיש אז אני אומר לכם זוגות צעירים אל תתפתו למבצעים אל תשכחו שהקבלנים לא חברים שלכם!!!! מאחל לכולם בהצלחה וגם לבניי ולבנותיי תבדקו אותי טוב טוב
43 יאיא 30/05/2017 09:42 תמיד היו עליות וירידות אבל תמיד הייתה עליה
בהחלט יכול להיות שתהיה ירידה לכמה שנים ( היא תהיה מינימלית) אבל פיסת הקרקע הזאת ( א"י ) תמשיך להיות מהיקרות ביותר בעולם מי שמנסה להעביר כספים לשוק ההון יודע שהתקבולים שלו הצטצמצמו ומנסה להחיות מקור הכנסתו
42 משה ראשל"צ 29/05/2017 22:02 הקבלנים אינטרסנטים - וגם צבי סטפק אינטרסנט לשוק ההון (ל"ת)
41 דוד מירושלים 29/05/2017 21:52 צבי סטפק אדם רציני
אכן צבי סטפק אדם רציני ומצליחן אמיתי. ממורה להסטוריה הפך לברוקר גדול. מסכים עם תחזיתו. אני כבר אומר בשנה האחרונה שעד סוף 2019 מחירי הדירות ירדו ב20-30% כתוצאה ממשבר כלכלי עולמי ולא בגלל מעשי ממשלתנו. חג שמח לכולם
40 שי 29/05/2017 20:31 אפשר לקנות אבל להתמקח 150 אלף פחות
הכח עבר לקונים
זה יגמר בבכי 30/05/2017 16:34 הכסף עבר להשקעות נדלן בחו"ל (ל"ת)
39 יוסי 29/05/2017 19:12 עוד אינטרסנט שרוצה שתעבירו כסף לתיק השקעות
ההשקעה הכי טובה זה דירה, אל סתכנו בכסף בבנק תיקי השקעות סטפק וכו'
38 חובב 29/05/2017 18:29 פתרון מיידי וקל לבועת הנדלן
1. בנייה מסיבית של דירות (לשכירות ארוכת טווח ולרכישה לזכאים) ע"י קבלני ביצוע של המדינה ומכירת הדירות במחיר עלות. 2. העלאת הריבית למשכנתאות ל 6% למשקיעים בעלי דירה אחת ויותר ותנאי של 75% הון עצמי. 3. מיסוי שכד מהשקל הראשון והורדת המס על רווחי ההון בבורסה. לך על זה כחלון. והשם יהיה בעזרך על ההקלה שהבאת למדינה
37 מייק 29/05/2017 18:13 שוק הנדלן סיים את הגאות , תקופת השפל מתקרבת, עומדים
בפני התקררות משמעותית בשוק. העליות בנדלן בעשור האחרון אלו עליות של 50 שנה ...לכן מי שמוחו בראשו מממש דירות ולוקח כסף לכיס וזה מוכח בכמות המשקיעים המתוחכמים שכבר מוכרים 18 חודשים.
הצחקת אותי 30/05/2017 16:37 מיבאים אדמה ליבוש הים כדי ליצור שטחי בניה חדשים בת"א (ל"ת)
36 ישראלי 29/05/2017 17:49 המחירים תקועים כבר חצי שנה = מחירים יורדים
שלא יספרו סיפורים לכו למרכז מכירות של קבלנים ותראו איך הם התהפכו בגישה
35 sus 29/05/2017 16:40 האיש גאון נדל"ן - קבלו את זה:
צבי סטפק: "מחירי הדירות צפויים לרדת ב-10% עד 15% בשנתיים הקרובות", יולי 2011. google it
יוסי 29/05/2017 22:39 בראיה ארוכת טווח סטפק צודק!!!!
תחזית ניתנת לעשור קדימה. סטפק גאון פננסי בראיית תהליכים ארוכי טווח!!!
ד 30/05/2017 13:55 נכון הוא כבר חזה את זה לפני 6 שנים, כלומר יש עוד 4 שנים (ל"ת)
משה ראשל"צ 29/05/2017 22:03 הוא אינטרסנט אם לא שוק הדיור אז שוק ההון - שם מושבו (ל"ת)
יוסי 29/05/2017 19:14 רצו להגיד שסטפק קשקשן, אמר זאת ב-2011 מזל שלא הקשבנו לו (ל"ת)
34 החזירים למשחטה 29/05/2017 15:56 זה הזמן גם לעלות את מס שבח על המשקיעים שיברחו מהשוק
גם חבולים ומוכים ימש
1 29/05/2017 19:13 חזרים קנאים כמוך עדיך שהתגוררו ברחוב ..
או ברפת במקרה שלך
33 שמחירי הדירות ירדו.. 29/05/2017 15:56 כבר שנים שעושים עם סטפק ראיונות מגמתיים והוא אומר בהם (ל"ת)
32 מחיר למשתכן בדיחה. 29/05/2017 15:48 כחלון מזמן יכל להוריד את מחירי הדיור-הוא לא רוצה
העלאת מס למשקיע ל20 % הרצת מחיר למשתכן הבדיחה הזו עם סיכוי 0 מיסוי משקל ראשון לא רוצה
31 ככה תרוויחו 29/05/2017 15:45 מנסיון איתו ,כל מה שהוא אומר תעשו הפוך (ל"ת)
30 דוד 29/05/2017 15:36 אני משקיעה בקופות הגמל 20 שנה ואין לי 5 אחוז מהכסף שלי
האם זה לו בושה שקופות הגמל צחקים על הציבור שמגיעם לפנסיה לו נשאר כלום חייבים לעסות גוף שידעג לציבור החוסך
1 29/05/2017 19:14 מכוון שאתה משקיע בעפיק הסולדי ....
לכן התשואה שלך גם היתה בהתאם
אזרח פשוט 29/05/2017 17:44 הקופה שלי עשתה בשנה שעברה 12.4%
אולי כדאי שתבדוק ותשווה לפני שאתה מכלל! שוק ההון פורח בשנים האחרונות לא פחות ואולי אף יותר משוק הנדלן
שמטוב 30/05/2017 00:20 ובשנה הבאה הקופה שלך תפסיד 15 אחוז
כנראה לא הפנת את הבלוף שיש בקופות הגמל. שנה אחת מרוויחות ובשאר השנים מפסידות, אם תשים לב לא ניתן להשיג בקלות אינפורמציה לגבי רוב הקופות על הההשגים שלהם ב- 15 השנים האחרונות. למה מסתירים ? כי אם לא יסתירו יראו שהרווחים של רובן הם חרטא.
29 דוד 29/05/2017 15:33 לצבי שלום למה שלו יפתחו בנק עצמאי של קופות הגמל שהיהה ל
שהיהיה לנו תצואה יותר טוב מקופות שמנהלות הקרנות הם לקחים לנו את הכסף ומשקעים בנחסים כמו הראל בעיילון על חשבון הציבור ועוד היתי פתח בנק שהוא ינהל אך ורק את הקופות שאני יצא לפנסיה לפחות היהה משהו לחיות ולו שהם לוקחים לי בלי רחמנות את הכסף
28 כיגחג 29/05/2017 15:29 ההנהגה הזו
וחברה מרעיה מוצצים את הלשד של המדינה המסכנה הזו ובגלל זה המחירים עולים.
27 אקטיבי בשוק 29/05/2017 15:19 לעניות דעתי
מי שימכור בחודשיים הקרובים עובד חכם. השקעות מוכרים בשיא ומחכים להזדמנויות נוספות\אחרות.
26 Kiss my stepak 29/05/2017 15:14 הזוי הסטפק הזה. אבוי למדינה שזוהי הנהגתה
הדרך היחידה להוריד את המחירים היא לבנות דירות בכמויות . בעיקר באיזור המרכז. וזה מממממש לא קורה.
סניה 29/05/2017 15:53 אתה בעצמך הזוי. תחזור לטנף בגלובס.
משקיע אומלל שכמוך. כל היום על המקלדת. תמכור כבר את הדירה שלך ושחרר אותנו.
כגד 06/06/2017 08:24 אח שלי אני רק מנסה לעזור לך
לקנות דירה ב 2 מילון שח לא תוכל לא עם דיבורים וכנראה גם לא עם עבודה. כדי שתעורר ותתחיל לדאוג לעצמך ולא לנסות לשנות דברים שיותר חזקים ממך וממני
25 קותי 29/05/2017 15:09 המגמות מתהפכות! אלו הם חוקי הכלכלה! והמגמה תתפוס תאוצה (ל"ת)
24 זיני 29/05/2017 15:04 מחירי דירות
מחירי הדירות צריכים לרדת ב25 אחוזים ומיד על הממשלה לבנות דירות להשכרה לזוגות צעירים ולהשכיר לזוגות צעירים פחות ממחיר השוק ואז דופקים את כל בעלי 3 דירות שמוצצים דם לזוגות צעירים ואז הם ימכרו את 2 הדירות שמשכירים ואז מחיר הדירות ירד בגלל הצע דירות שיגרום לידידת מחירים לא יתכן שמי שמשכיר דירה לא ישלם מס יש לשלם מיסים על משכירי דירות בישראל
יוסי 29/05/2017 18:00 מה יהיה
אהבתי
23 מציאותי 29/05/2017 15:03 מה יהיה עם כחלון?
שנתיים בתפקיד והכל זז נורא לאט. היינו צריכים להיות במקום אחר לגמרי מבחינת המחירים אחרי שנתיים שלו בתפקיד. מי היה מאמין שלא נרגיש באופן מוחשי ירידות אחרי חצי קדנציה? המחירים יורדים אבל בקצב לא מספק וזאת אחרי עליה של 10 אחוזים בשנתיים. לא פלא שמפלגת כולנו מתרסקת בסקרים.
סניה 29/05/2017 15:54 תחזור לגלובס חתיכת אומלל. אני אקנה ממך אחרי שתוריד חצי (ל"ת)
עופר 03/06/2017 16:18 חח... מעולם לא ירדו פה מחירי דיור ביותר מ-20-30% על פני
כמה! שנים. אז זה בטח לא יקרה עכשיו. תמשיך לחלום יא סניה... תשכח מירידה של יותר מ-5-6% לשנה. וזה יהיה בערך מה שתשלם בינתיים על שכירות... לא תצא מרווח.
צודק 29/05/2017 15:49 זז לאט בכוונה.להראות שעושה ולא לעשות כלום.
הוא רוצה בועה נשלטת שתתן מיסים שמנים
22 123 29/05/2017 14:58 456 (ל"ת)
21 גורם למשקיעים נזק 29/05/2017 14:57 בדיוק אותה כתבה מ2007
מי ששמע לרשע גם נשאר בלי דירה וגם לא הרוויח שקל בבורסה
Z 29/05/2017 16:02 כול מילה בסלע.. היה גם הדגשה וחזרה ב 2009 למי שפספס חלי (ל"ת)
20 איציק 29/05/2017 14:54 לא קונים ולא שוכרים דירה במחיר בועה
נכון שגם צבי סטפק אינטרסנט, אך אני מסכים עימו וחותם על כל מילה.
מבין ענין 29/05/2017 15:13 אתה מציע לקנות אוהל? (ל"ת)
1 29/05/2017 19:16 יש פו כמה מגבים שגם אוהל לא מתאים להם ...
הם צרכים דיר חזירים
19 חכם 29/05/2017 14:49 סטפק לא אינטרסנט ?
סטפק רוצה שיעברו מנדל"ן לבורסה כי יש לו בית השקעות
18 סתם אחד!! 29/05/2017 14:44 למה לא קניתי ב2008??? למה לא מכרתי ב 2016??? (ל"ת)
17 הפוך גוטה הפוך 29/05/2017 14:37 העובדות - אתמול פרסם הבינתחומי נתון של עלית מחירים 2.4
מתחילת השנה
מייק 29/05/2017 18:14 עובדות? נתון של חברת נדלן זה עובדות? מה קרה השמאי
לא טוב פתאום ? תתכחש תתכחש..המחיר יורד בזמן שאתה מתכחש.
אחד העם 29/05/2017 16:17 זה מכון בבן תחומי שממומן ע"י חברה קבלנית (ל"ת)
ג'קי 29/05/2017 14:53 נתון ממומן עי חברת נדלן שווה לתחת (ל"ת)
16 כדור שלג במורד 29/05/2017 14:29 שיתגלגל ויצבור תאוצה שלא נראתה מזה 15 שנה. (ל"ת)
15 אלון 29/05/2017 14:27 מחירי הדירות יורדים רבותי. זה הזמן למכור.. לא לקנות
למרות שיהיה קשה למכור עדיף עכשיו אולי קצת להתגמש במחיר אבל למכור ומהר אחר כך גם תתגמשו במחיר אבל המחיר פתיחה יהיה נמוך בהרבה
לא יורדים 29/05/2017 16:07 לא יורדים. מחירים עולים. לא מרגישים שינוי בשטח (ל"ת)
דן 30/05/2017 07:34 יד 2 מודיעין , 4 חדרים 1,600,000 יורדדדדדדדד (ל"ת)
14 המציאותי 29/05/2017 14:16 הנבואה ניתנה לשוטים (ל"ת)
13 עפר 29/05/2017 14:10 צבי סטפק אדם אמיץ
שלא פוחד לתת תחזית מאד מפורטת. בואו ניתן כמה חדשים לבדוק אם צדק ולא נשמיץ כרגע.
12 ם 29/05/2017 14:10 שוק הנדלן נכנס לצינון שימשך שנים על גבי
שנים. מי שחושב שהדהירות שראינו יחזרו בקרוב לא יודע על הוא מדבר, אנחנו לפני סיום מחזור כלכלי של גאות ומתכוננים לשפל ששיאו יגיע במהלך העשור הקרוב.
11 אדי 29/05/2017 13:52 לא מעניין אותי בונים או לא בונים, יורד או עולה...
פשוט מאוד לא קונה דירה במחיר בועה!!!
10 שני 29/05/2017 13:50 תעשו גוגל עליו ותראו כמה שנים הוא כבר מבטיח ירידות
היה ברור שיבואו בסוף ירידות. אך השאלה הייתה כמה הם יספיקו לעלות עד שיתחילו לרדת. מי ששמע לו לפני שש שנים כשאמר את זה, הפסיד המון כסף, כי היו עליות מדהימות מאז. גם אם עכשיו ירדו המחירים הם רחוקים להגיע למחירים של לפני שש שנים. כך שזה יהיה מצחיק לראות איך כל הלוזרים שטוענים כבר 10 שנים שיבואו ירידות ובגלל זה הם לא עשו עסקאות והפסידו המון כסף, טוענים כעת שבסוף הם צדקו, זה כל כך מצחיק. כמו אדם שיאמר בבוקר שעוד דקה לילה, וכך הוא ימשיך לומר את זה כל היום, בסוף הוא יצדק והוא צוחק על כל מי שהתווכח איתו....
9 שירדו המחירים 29/05/2017 13:48 אני אקנה דירה נוספת. (ל"ת)
8 אלכס 29/05/2017 13:47 מס רווחי נדל"ן=מס רווחי הון
מיסוי על רווחי נדל"ן מהשקל הראשון יבריח את אחרוני המשקיעים שהם הגורם המרכזי להעלאת מחירי דירות. מס של % 25 על ההיון היה פופוליסטי וגם הרג את הבורסה , עכשיו זו הזדמנות לתקן את הפשלה.
יש ר א לי 29/05/2017 21:00 זה יגולגל על השוכרים (ל"ת)
7 אכן אמרנו... 29/05/2017 13:38 אין יותר דחף שנה זה הולך להיגמר,לכולם ברור
גם לקבלנים גם לבנקים יוזמי דיור בעלי בתים,מתווכים ומשקיעים ביחד עם ציבור רוכשי הדירות שהיום כבר ניתן לדרוש הנחה ולא מדובר באחוז או שלוש..
6 אוכלוסיה גדלה 29/05/2017 13:20 אנליזה לקויה
במרכז לפחות קיים ביקוש אדיר לדירות.תא רג אין כלל דירות 4 חדרים.מניח שהוא מדבר מפוזיציה,אולם להטעות אנשים זה חטא
5 נו באמת 29/05/2017 13:16 צבי סטפק אינטרסנט מספר 1 לשוק ההון
לא מאמין למילה שיוצאת לו מהפה. העיקר שיכניסו כסף לשוק ההון ואנשים יפסידו את המכנסיים
4 אני 29/05/2017 13:12 הקבלנים אינטסרנטים, אבל גם אתה
למי שלא מבין למה, תציצו בתשובה לשאלה האחרונה.
eli 29/05/2017 13:56 נכון. אבל מה שהוא אומר הגיוני
חבל שאף אחד לא נותן הצהרה לגבי האינטרסים שלו מראש.
3 המוכיח 29/05/2017 13:11 שבתאי צבי פראייר לעומת המשיחי שקר שמספרים לכם שטויות (ל"ת)
2 יש ר א לי 29/05/2017 13:00 לא נעים, יש כבוד לאיש אך בעניין זה הוא קשקשן
ביקוש קשיח, גידול טבעי של 50,000 יח"ד בשנה. אעזוב את כל השאר בתחום הביקשו, ההיצע לא גדל כי אין שיווק מספיק. הפצת נתוני כזה שיטתית
שמואל 03/06/2017 10:55 אתה, את יודע איזה ירידה פראית יש מהארץ
צעירים שמבינים לאן המדינה הולכת רוסים שבורחים לאירופה וקנדה אקדמאים שלא מוצאים עבודה אפילו אתיופים חוזרים לאתיופיה - וגם החותנים שלי ירדו השבוע מהארץ לארה"ב כי נשבר להם ה ז
מקסים 29/05/2017 13:29 אתה טועה
הוא אומר דברים מאוד נכונים
הרצל 29/05/2017 15:25 מגיב 2 לדעתי לא קראת עדיין את אתר "הפרכת מיתוסים נדלן"-
ואני ממליץ לך לרוץ לקרוא אותו כי אתה מאמין בדברים שגויים מאוד (כן - יש אתר כזה, חפש הפרכת מיתוסים על נדלן בגוגל)
1 מאיר ם 29/05/2017 13:00 כולם שואלים מה צריך
לקרות על מנת שהמחירים ירדו .. תשובה בניה בניה המספקת את שוק הדיור בעודף.. אבל ... המתפתחות הם בעדי האוצר ( רוצה מעסים ועוד מיסים ) בידי הקבלנים ( רוצים להרויח ועוד להרויח ) בידי הבנקים הנותנים מימון לקבלנים ומשכנתאות ( אבל רוצים להרויח ועוד להרויח ) לכן גם אם המדינה ואו הפרטיים ישחררו מגרשים המחירים יעלו.. הקבלנים יקנו ולא יבנו
כולם יודעים מה צריך- 29/05/2017 15:51 מי שצריך לעשות כחלון - לא עושה כלום. (ל"ת)
רון 29/05/2017 14:12 יש להביא קבלנים ופועלים מסין שהקבלנים פה ילכו לחפש....
צריך להציף את הארץ בתשתיות ובבניה, לכל זוג צעיר ולכל חייל בצה"ל מגיעה הזדמנות הוגנת לקורת גג....
דוברת משרד 29/05/2017 15:01 תבדילמ בין קבלן לחברת ייזום.
לעודד קבלנים קטנים ולחסוך מהם את הצורך בהתקשרות ליזם
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש