ההאטה נמשכת - שימו לב לנתון העדכני שמפרסם כעת בנק ישראל לגבי שוק הדיור

בנק ישראל מאשר כעת את ההערכות שפרסם Bizportal בתחילת השבוע. ומה הצפי לגבי החודש הנוכחי?
משכנתא, צילום: Getty images Israel
שוק הדיור ממשיך להתקרר. לפי נתונים שמפרסם היום בנק ישראל, היקף המשכנתאות שנטל הציבור במהלך חודש אפריל הסתכם ב-3.65 מיליארד שקלים בלבד. מדובר בירידה חדה של כמעט 20% לעומת חודש מארס, אך נציין כי בחודש אפריל היו לא מעט ימי חג (פסח, חג שני ובין לבין עוד יומיים של חול המועד). כלומר ניתן היה לצפות להאטה משמעותית בפעילות שכן בעוד בחודש מארס מספר ימי העבודה היה 21, באפריל מספר ימי העבודה המלאים עמד על 15 בלבד. 
בתחילת השבוע פרסמו ההערכות במערכת הבנקאית לפיהן באפריל היקף נטילת המשכנתאות יסתכם בקצת מעל 3.5 מיליארד שקלים כאשר ההערכות לגבי החודש הנוכחי הן להיקף נטילת משכנתאות בהיקף של קצת מעל 4 מיליארד שקלים ונציין כי החודש כולל את החופשים של יום העצמאות ושבועות.
כלומר נראה שנרשמת התייצבות בהיקף נטילת המשכנתאות לאחר התכווצות משמעותית שהחלה בספטמבר אשתקד ועד ינואר האחרון. אחרי שהיקף נטילת המשכנתאות בחודש אוגוסט 2016 עמד על מעל 5.5 מיליארד שקלים, בחודש ספטמבר ההיקף התכווץ ל-4.9 מיליארד שקלים וכעת הקצב עומד על קצת מעל 4 מיליארד שקלים.   
ובינתיים נבלמה גם עליית מחירי הדירות. לפי נתוני הלמ"ס, בחמשת החודשים האחרונים נרשמה התייצבות במחירי הדירות ואף ירידה קלה. בשבוע שעבר עדכן הלמ"ס כי מהשוואת העסקאות שבוצעו בחודשים פברואר-מארס 2017 לעומת העסקאות שבוצעו בחודשים ינואר-פברואר 2017 נמצא כי מחירי הדירות רשמו ירידה של 0.5%. בתוך כך, הלמ"ס עדכנו את שינוי המחירים מהעדכון הקודם מעלייה של 0.1% לירידה של 0.1% וכעת מתוך 4 החודשים האחרונים נרשמו 3 חודשים של ירידות מחירים. בהסתכלות שנתית מחירי הדירות עלו בשיעור של 4.7% בלבד. כלומר קצב עליית מחירי הדירות מתמתן במהירות.
אתמול הצגנו ניתוח להיקף מכירת הדירות מצד שיכון ובינוי שהינה חברת הנדל"ן למגורים הגדולה בישראל. מהניתוח עולה כי קצב מכירת הדירות החודשי מצד שיכון ובינוי נחתך בצורה דרמטית בחודשים האחרונים - לכתבה המלאה
 
תגובות לכתבה(25):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    עכשיו זה הזמן לקנות לפני שיש מבצעים וכל מיני הורדות מחיר
    מתווך 24/05/2017 09:18
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לפני שתתחיל התרסקות בשוק עכשיו זה הזמן לקנות דירה!!! תזכרו את זה אין כמו לקנות בשיא ולקחת משכנתא משעבדת לכל החיים... ככה יש בשביל מה לקום בבוקר. תרגישו חיים.
    סגור
  • 16.
    מי שנשאר עם מזומן ביד
    מקס 24/05/2017 09:09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    יכול לקנות היום קבוצת דירות אצל קבלן במחירים שאם תחלקו אותם לדירה בודדת אנחנו כבר חזרה במחירים של לפני 8 שנים
    סגור
  • 15.
    סוף שנה פרויקטים יתחילו להיעצר
    לני 24/05/2017 08:40
    הגב לתגובה זו
    3 2
    קבלנים יפשטו רגל כי השוק פשוט קפוא , ופרויקטים ייעצרו באמצע ( חפציבה כדוגמא) . לקנות במצב הזה היום משול להתאבדות כלכלית
    סגור
  • 14.
    מה שיהיה פה בסוף השנה..
    גיא 24/05/2017 07:38
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הקבלנים יתנו את המבצעים הכי טובים שאפשר מבחינתם והציבור יצביע ברגליים.. או אז יבינו הבנקים שהם לא נכנסים ל 2018 בצורה הזו ואז תתרחש מפולת, אני רק מקווה שזה לא יגיע עם מיתון כי אז זה לא ייגמר רק בנדלן....
    סגור
  • 13.
    איזה כותרת ? אם מחשבים יחסית ליום יש עליה של 24% ממרץ (ל"ת)
    אני שאלה 23/05/2017 23:09
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 12.
    מחיריהדיור
    יצחק 23/05/2017 21:59
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לאלקנות ההתרסקותבדרך רקירידות והיצעגדול
    סגור
  • 11.
    המחירים יורדים ואף אחד לא מדבר (ל"ת)
    ישראלי 23/05/2017 20:27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 10.
    ביזפורטל יאכל את הכובע כשמחירים יעלו (ל"ת)
    ביז 23/05/2017 17:56
    הגב לתגובה זו
    1 19
    סגור
  • המחירים כבר יורדים (ל"ת)
    פיצוץ הבועה!!! 23/05/2017 18:17
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 9.
    לא מעניין עולה או יורד פשוט מאוד לא קונה דירה במחיר בועה!!! (ל"ת)
    אדי 23/05/2017 16:21
    הגב לתגובה זו
    19 1
    סגור
  • טען עוד
  • קונה ומוכר
    מעניין 23/05/2017 17:55
    הגב לתגובה זו
    0 9
    טדי יא טרול אל תקנה. ההפסד כולו שלך!
    סגור
  • התגובות שלך באמת מביכות
    אדי 23/05/2017 21:17
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כל כתבה אכנס ואתן את אותה תגובה ואתה תמשיך לכתוב לי הקנטות, אבל אתה יודע מה? אני משלם שכירות בכיף שלי ואמשיך לשלם עד שהשוק ייפול ואז אתה תבכה. מה שבטוח זה לא משנה לא משנה באיזה צד אתה, אם קנית דירה לא מזמן ואתה מפחד על המשכנתא אתה מסכן, אם אתה מתווך אתה מסכן שיוציא בקרוב רישיון למונית, אם אתה סתם אינטרסנט שבתחום אז אתה תפשוט רגל ואז את היד ואם אתה מתפרנס מתגובות אז אתה ממש מסכן שזאת הפרנסה שלך.
    סגור
  • 8.
    לא לרכוש דירות עכשיו, לרסק את השוק
    רן 23/05/2017 16:09
    הגב לתגובה זו
    29 2
    להחזיר לכל אלה שאמרו שנדלן רק עולה לשבור את השוק לחתיכות הכח אצלכם בידיים, לא לקנות
    סגור
  • אני קונה עכשיו. זו הזדמנות לקבל הנחה
    אני קונה. עכשיו 23/05/2017 17:53
    הגב לתגובה זו
    3 17
    לפני שכולם יירדו מהגדר ויתנפלו על דירות ואז מחירים יחזרו לעלות ובגדול
    סגור
  • 7.
    אנשים פשוט לוקחים יותר ריביות פריים במקום משכנתאות (ל"ת)
    נתון סרק 23/05/2017 15:16
    הגב לתגובה זו
    2 12
    סגור
  • באמת שניסיתי להבין מה כתבת
    ארבונשרמוט 23/05/2017 15:57
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אבל לא הצלחתי. תוכל להסביר שוב? הכל ברוח טובה. תודה.
    סגור
  • 6.
    בחודש אפריל היו 5 שבתות בגלל זה הירידה בהיקף המשכנתאות (ל"ת)
    סתאאאם 23/05/2017 15:07
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • חשבתי שמשרדי המכירות פתוחים בשבת (ל"ת)
    איציק 23/05/2017 22:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • היה גם יום זהירות בדרכים.. (ל"ת)
    גיא 23/05/2017 20:06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 5.
    הבנקים נערכים לרבבות חדלי פירעון משכנתאות שלא יעמדו
    הבנקאי 23/05/2017 14:37
    הגב לתגובה זו
    37 3
    ביכולת ההחזר משבר הסב פראיים כבר כאן
    סגור
  • 4.
    כחלון
    אבי 23/05/2017 14:09
    הגב לתגובה זו
    3 23
    ‏כל הכבוד לך ‏למדתה ‏לשמן במקומות הנכונים‏ ‏‏ביזפורטל ‏עכשיו עובד בשבילך
    סגור
  • את צריך לשמן קצת
    אלי 23/05/2017 15:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    את העברית שלךה
    סגור
  • 3.
    זה עדיין לא סוף תחילת הירידה במכירי הדירות
    צרציל 23/05/2017 14:06
    הגב לתגובה זו
    15 3
    אבל זה כנראה התחלת הסוף.
    סגור
  • 2.
    תירוצי המשקיעים - מביך .
    ג 23/05/2017 14:05
    הגב לתגובה זו
    43 4
    בחורף אמרו חורף עכשיו .....אז יש ירידה בביקוש ..... באוקטובר היו חגים, בנובמבר היה הנגאובר מהחגים, דצמבר זה סוף שנה ולא עושים עסקאות בסוף שנה, בינואר היה גשם, פברואר זה חודש קצר, במרץ יש את פורים, באפריל את פסח ובמאי את יום העצמאות, ביוני מתחיל החופש הגדול, ביולי-אוגוסט גם חם וגם כולם בחופש וספטמבר מתחילים שוב החגים. ברגע שיגמרו כל האירועים החד-פעמיים האלה השוק יחזור להתחמם......זה נעשה כבר מביך .
    סגור
  • 1.
    בקצב הזה לא ימשכו חגיגות הנדלן. (ל"ת)
    אין למה למהר 23/05/2017 14:00
    הגב לתגובה זו
    31 4
    סגור