ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

האוצר משחרר נתונים נוספים על הקיפאון בשוק הדיור - בדגש על ערים ספציפיות

בזמן שחוק מיסוי דירה שלישית מתקרב לקבורה בבג"צ, האוצר מפרסמים נתונים נוספים. צפו בטבלה הערים 
בנייה, צילום: גטי אימג'ס ישראל
אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מפרסם כעת נתונים נוספים בדבר ההתקררות בשוק הדיור. מהנתונים עולה כי בשנת 2016 נרשמה ירידה של 8% במכירת דירות חדשות, בהשוואה לשנת 2015. בניכוי המכירות במסגרת "מחיר למשתכן" מתעצם שיעור הירידה ל-16%. כמו כן, באוצר מדווחים כי חל גידול חד במלאי הדירות החדשות שטרם נמכרו, וזאת בעיקר בשל הרחקת המשקיעים מרכישת דירות חדשות כשסך רכישותיהם הצטמצם ב-2.5 אלף דירות חדשות, ירידה של 50%. לפי האוצר, הירידה ברכישות דירות להשקעה מסבירה כ-60% מהגידול במלאי הדירות הלא מכורות ברמה הארצית.
עוד עולה כי בשנת 2015 נמכרו בתל אביב 2,014 דירות חדשות, לעומת 2016 בה נמכרו 1,255 דירות בלבד, ירידה של כ-39%. ברמת גן נמכרו 1,592 דירות חדשות בשנת 2015, לעומת 1,144 בלבד ב-2016, ירידה של כ-28%. בירושלים נמכרו 1,926 דירות חדשות בשנת 2015, לעומת 1,412 בלבד ב-2016, ירידה של כ-27%. בהרצליה נמכרו 523 דירות חדשות בשנת 2015, לעומת 451 בלבד ב-2016, ירידה של כ-14%. באילת נמכרו 360 דירות חדשות בשנת 2015, לעומת 208 בלבד ב-2016, ירידה של כ-42%. במודיעין-מכבים-רעות נמכרו 537 דירות חדשות בשנת 2015, לעומת 452 בלבד ב-2016, ירידה של כ- 16%.
בעוד שברמת גן, בשנת 2015, היוו המשקיעים את הסגמנט הגדול ביותר בשוק, בשנת 2016 היוו את הסגמנט הקטן ביותר בשוק. כך גם בהרצליה ובאילת, בעוד שבשנת 2015, היוו המשקיעים מחצית מכלל הרכישות של דירות חדשות, בשנת 2016 ירד משקלם לשליש בלבד.
נציין כי קשה להתעלם מסמיכות פרסום הנתונים מצד האוצר לסאגת מיסוי דירה שלישית שנמצאת כעת בידי בג"צ. ובכל אופן, ניתוח האוצר מתייחס לשנת 2016 כאשר מאז החריף הקיפאון בשוק הדיור. בחודש פברואר 2017 חלה התקררות נוספת בשוק הנדל"ן. סך העסקאות בחודש זה עמד על 8.8 אלף דירות, ירידה של 9% בהשוואה לחודש הקודם, וירידה של 7% בהשוואה לפברואר 2016. משקל המשקיעים בסך העסקאות בפברואר ירד לשיעור של 16% בלבד – הרמה הנמוכה ביותר מאז השפל ההיסטורי ביולי 2015. רכישות המשקיעים בחודש פברואר הסתכמו ב-1,500 דירות, ירידה של 15% בהשוואה לחודש הקודם וירידה חדה של 30 אחוזים בהשוואה לפברואר אשתקד.   
תגובות לכתבה(42):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 29.
    הזוגות הצעירים סובלים בגלל שר אוצר כל יום חוק אחר
    אריק / 23/05/2017 17:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מפחדים להשקיעה בנדלן עכשיו בונים פחות דירות חדשות היכן יגורו זוגות הצעירים אם בונים פחות דירות נזק לדורות
    סגור
  • 28.
    האחרון יכבה את האור
    גיא 21/05/2017 08:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    התחלנו את סיבוב הפרסה.. עוד שנה אנשים לא יאמינו שקנו דירות 4 חדרים בפתח תקוה ב 2 מיליון שקל...
    סגור
  • 27.
    שלישית.
    א.ת 19/05/2017 04:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למרות שיש לי שלוש דירות אחת שלי שקניתי ושתיים מירושה אני לא בטוח שאוכל לחיות בכבוד כי הפנסיה מאוד נמוכה. אין אני מסוגל לעבוד בכל מקום דוחים אותי. אפילו שומר לא יכול להיות.מה נשאר? אצטרך עכשיו להעביר את הדירה על שם אחד הילדים שהם בטח לא יתנו לי את השכירות אלא יקחו לעצמם.
    סגור
  • רחמים...
    ** 21/05/2017 13:35
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ממש סיפור מצער... את יודעת מה יותר מצער? שכשאני אגיע לפנסייה לא תהייה לי אף דירה
    סגור
  • 26.
    נמאס לכולם ולכן גם קיימת אדישות,
    האמת היא.. 18/05/2017 10:13
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הנדל"ן כבר להיות הדבר הכי מאוס שאפשר לדבר עליו,הסיבה העיקרית לירידת מחירים היא לא ביקוש ועצה שקיימים משני הכיוונים ,מצד אחד ברור היום יותר מתמיד שרמת המחירים גבוהה ואין לאן להתקדם מכאן ,אין יכולת לקנות ויש מספיק דירות בשוק ולכן גם אין פאניקה עוד ברור כי הנדלן כבר לא השקעה בסיכון נמוך.מצד שני מי שקנה נכס בשנים האחרונות מי שמחזיק באדמות וצי של עובדים והתחייבויות עתידיות בפרוייקטים שכבר החלו חייב להחזיק את השוק לפחות במצב הזה ובכל מחיר ,לכן המלחמה הפסיכודלית היא ברמת לחץ יום יומית.הדור החדש של רוכשי הדירות לא ממהר להעשיר את אלו ואת אלו,מגורים אצל ההורים זה כבר דרך חיים.זהו קצה קרחון שמתחיל להתמוסס שיכול ביום שרבי פשוט להתנזל ולגרום להצפה..
    סגור
  • 25.
    ממש הצלחה! (ל"ת)
    בקיצור הפסיקו לבנות 18/05/2017 09:48
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 24.
    בדיחה, אין שיווקים=אין בנייה=אין מכירות
    יש ר א לי 17/05/2017 23:33
    הגב לתגובה זו
    2 10
    אני מכיר היטב את מודיעין,כמעט לא נשארו דירות למכירה במתחמים הנבנים, המחירים רק עולים, בשנה הבאה תראו ירידה נוספת כי אין מה לקנות. בדיחה עצובה הנתונים שמקורבי כחלון מפיצים והמשמעות הטפשית שנותנים לזה.
    סגור
  • אתה בטח לא "מכיר" את מודיעין, יש מלא היצע
    טום 18/05/2017 09:21
    הגב לתגובה זו
    8 0
    רק צריך איפה אתה רוצה לגור. הכל מוצף ולכן גם החלו שם ירידות המחירים...כרגע זה 8-10% אבל הקבלנים כבר מבינים שזה הולך ליותר
    סגור
  • מי אתה טום
    ששי 20/05/2017 17:48
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שקר וכזב כל מילה שלך מגמתית האם אתה עובד אצל כבוד השר
    סגור
  • 23.
    מחירים עולים באזור השפלה
    אלי 17/05/2017 21:12
    הגב לתגובה זו
    2 14
    אני מחפש דירה כבר שנה באזור רחובות נס ציונה וראשלצ. לפני שבועיים מצאתי במחיר סביר בפרויקט 431 של אביסרור ברחובות. לפני יומיים הלכלתי לסגור והעלו מחיר ב50 אלף. אמרתי להם שאמרו שהמחירים יורדים אז צחקו לי בפרצוף.
    סגור
  • טען עוד
  • 22.
    ומדוע לא מציגים שינוי במחירי הדירות באותם יישובים ?
    קורמורן 17/05/2017 17:15
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כנראה שזה איננו נתון מרגש...
    סגור
  • 21.
    סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
    קבלן,בנק,ממשל=חזירות 17/05/2017 16:26
    הגב לתגובה זו
    9 1
    שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
    סגור
  • 20.
    ירידה במכירות ? נא להעיר אותי שתהיה
    ירון 17/05/2017 15:57
    הגב לתגובה זו
    4 12
    נא להעיר אותי כשתהיה ירידה של שקל אחד במכיר הדירה ולא בכמות המכירות !!!!! ועד אז לא להעיר אותי
    סגור
  • תתעורר, הם יורדים מזמן (ל"ת)
    אחד 17/05/2017 16:29
    הגב לתגובה זו
    12 3
    סגור
  • אתה משקר. מחירים עולים (ל"ת)
    אנטי אחד 17/05/2017 21:08
    הגב לתגובה זו
    2 9
    סגור
  • 19.
    יד 2
    א 17/05/2017 14:35
    הגב לתגובה זו
    16 2
    עלה תוך חודש וקצת מתחילת אפריל עד עכשיו דירות למכירה מ85200 ל86800 דירות להשכרה מ35500 ל 38800 כל זה תוך חודש וחצי וגם בהשכרה 60-65% מהדירות הם להשכרה מיידית במכירה כ40% למכירה מיידית זה מוכיח שאין בעיית ביקוש מטורף כמו שמספרים
    סגור
  • 18.
    מי שקונה השנה דירה הולך להפסיד בקלות את ההון העצמי
    יוסי 17/05/2017 14:21
    הגב לתגובה זו
    32 2
    זוגות צעירים לא כדאי לכם לקנות עכשיו הבנקים מפתים ונותנים הלוואות גם בעבור ההון העצמי העיקר שהקבלנים יצליחו למכור ....לא לקנות כי ב2017-8 המחירים ירדו בעשרות אחוזים הקבלנים מתחילים לאבד סבלנות.
    סגור
  • קיפאון - אכן-בגלל אי וודאות / ירידת מחירים חלום קונים
    יאיא 17/05/2017 18:41
    הגב לתגובה זו
    1 6
    מחירים לא פורסמו כי אין ירידה באותו דירה באותו ציקום הכל ממוצעים שבתקופות אי וודאות לא מצביעים על כלום
    סגור
  • 17.
    שר המיסים, שר הדירות , מומחה בהלאמת רכוש . בזכותו
    שר גזילת אוצר 17/05/2017 14:12
    הגב לתגובה זו
    4 11
    הבנקים"מתייעלים" אין פקידי קבלה. אי אפשר למשוך כסף ללא כרטיס אשראי כהכנה לחברות אשראי הטייקונים החדשים שלו שיתעשרו מעמלות. כבר עכשיו הכספומטים נסגרים ואי אפשר למשוך כסף כשהבנקים סגורים. זה בכוונה כדי שתשתמשו באשראי ותעשירו את החברות. איתי זה לא ילך להם אשתמש פחות באשראי ואמשוך המון מזומן.
    סגור
  • 16.
    שלדון רואה את טראמפ בדרך לכלא והוא מבין שביבי הבא בתור (ל"ת)
    חוזה וצוהל 17/05/2017 13:51
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 15.
    ביבי לכלא ביחד עם טראמפ (ל"ת)
    סוהר 17/05/2017 13:51
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 14.
    טראמפ נבחר ומיד עושה נזק גדול (ל"ת)
    החלפנו דבר בכולרה 17/05/2017 13:50
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 13.
    נתונים מדאיגים למי שמבין, ומשמחים למי שלא מבין. (ל"ת)
    בן אהרון 17/05/2017 13:50
    הגב לתגובה זו
    5 8
    סגור
  • 12.
    רק עכשיו משחררים נתוני 2016? (ל"ת)
    copy paste file send 17/05/2017 13:48
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 11.
    שכירות יעלה? קיפאון או מיתון?
    חח 17/05/2017 13:34
    הגב לתגובה זו
    3 7
    רוכשי דירה ראשונה לא רוכשים - ירידה 31%. משקיעים לא משקיעים - ירידה 50%. שוק דירות לשכירות בבעייה גדולה. הסג או כשלון?
    סגור
  • איזה בעייה
    א 17/05/2017 14:35
    הגב לתגובה זו
    9 2
    תסתכל ביד 2 ש כ60-65% מהדירות להשכרה הם מיידי ז"א בעלים תקועים עם הדירות
    סגור
  • הישג, לא נראה שדירות מתאדות..מישהו ייגור בהם. (ל"ת)
    בודק ומתעניין 17/05/2017 14:29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 10.
    תמשיכו כך
    תנחום 17/05/2017 13:34
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בעוד כשנה עד שנתיים לא נקבל את הדירות אותם רכשנו לפני שנה הקבלנים יפשטו את הרגל אין גלגול כספי . זהירות !!! נ"ב חפשו את כחלון ?
    סגור
  • 9.
    שר אוצר מפגר ברמות
    אדי 17/05/2017 13:22
    הגב לתגובה זו
    11 19
    תראו לי שר אוצר בעולם שמתגע שיש קיפאון וירידה בפעילות בענף הנדל"ן? בכל מקום מתוקן זה נחשב לכישלון. האם עכשיו קל יותר לזוג צעיר לקנות דירה לעומת 2015? ממש לא. שר אוצר פשוט שיתק את הענף בעזרת מיסוי יתר וייקור המשכנתאות לכל אותם הרוכשים. אז התקררות כן. שיפור- ממש לא.
    סגור
  • 8.
    נושא הדירות נמאס כבר. כל יום כתבה לשטוף לצבור את המוח
    כל יום כתבה 17/05/2017 13:10
    הגב לתגובה זו
    13 6
    הנה המחירים יורדים. יופי טופי. הבן שלי תכף יקנה דירה בזול
    סגור
  • 7.
    נפתרה אז למה שר הדירות לא מוריד מס על הבורסה
    אם בעיית הדיור 17/05/2017 13:09
    הגב לתגובה זו
    16 0
    אפילו טראח הודה בטעות . תורידו כבר מס עשקנים בני עשקנים
    סגור
  • 6.
    אז מה המסקנות והמחיר ?
    ישראלי שפוי 17/05/2017 13:08
    הגב לתגובה זו
    5 5
    ברור לי למה המשקיעים הורידו את כמות הרכישות. נשאלת השאלה למה רוכשי דירה ראשונה הורידו את הביקוש ?? האם הם מחכים לירידת מחירים ? ייתכן ותהיה, אך אם הקבלנים יקטינו את התחלות הבניה, ההיצע יתאזן עם הביקוש ולמעט ירידת מחירים על מלאי הדירות, לא בטוח שתהיה ירידה בהמשך. מה יקרה למשק ? הבנייה הייתה תמיד הקטר שהוביל את המשק. האטה בבנייה עלולה להביא להאטה במשק.
    סגור
  • ם (ל"ת)
    פ 17/05/2017 15:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • פ
    פ 17/05/2017 15:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כוח המיכרזים הם למישכן כווולם חלק מיהמיכרזים הם גם ו גם אם אני צריך להמשיך אז מי שפוי פה
    סגור
  • 5.
    מה זה בעצם אומר שיושבים על הגדר או שכבר לכולם
    קיפאון 17/05/2017 13:08
    הגב לתגובה זו
    8 3
    יש דירה והבעיה נפתרה. קיפאון זה ממש ממש לא טוב אפילו לא לכחלון.
    סגור
  • 4.
    שקרים
    האוצר - כחלון 17/05/2017 12:36
    הגב לתגובה זו
    14 10
    האוצר מפרסם בכל מקום אפשרי על ירידות מטורפות , מפולת של ממש , בסופו של דבר מי שמחפש לקנות דירה מגלה שהמחירים אש . נתונים בלי סוף טבלאות מספרים ואחוזים ובסופו של דבר על אזור המרכז מחירים ממשיכים לעלות . צריך לבדוק את הנתונים שהאוצר והלמס משחררים , מבלבלים את האזרחים כל יום כתבה אחרת , חולון ראשון לציון בת ים תל אביב גבעתיים שום ירידת מחירים ושום נעליים , מחירי הדירות והשכירות רק עולים . דיבורים כמו חול ואין מה לאכול
    סגור
  • 3.
    חחחח, רק "שכחו" לציין את הכמות שיש למכירה לעומת של...
    ירון 17/05/2017 12:36
    הגב לתגובה זו
    12 5
    הרי כמות הבנייה החדשה מצטמצמת בהתאם לכן גם מוכרים פחות... אבל למה לפרסם נתונים נכונים..
    סגור
  • הקבלנים שכבר קנו ימהרו לבנות כדי לא להפסיד יותר (ל"ת)
    איציק 17/05/2017 18:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    החוק לא מתקרב לקבורה....
    ג'קי 17/05/2017 12:32
    הגב לתגובה זו
    10 8
    משאלות הלב של כותב הכתבה אולי. בג"ץ הציע לחוקקו מחדש בדגש על הציע. ההצעה לא התקבלה ובג"ץ צריך להחליט אם הוא כופר ברשות המחוקקת או לא. נחיה ונראה.
    סגור
  • בגצ יסתכן מאד, אם יחליט לכפור, וזאת הם יודעים היטב (ל"ת)
    אריק 17/05/2017 13:49
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 1.
    שר אוצר
    ג'ק 17/05/2017 12:32
    הגב לתגובה זו
    6 9
    כחלון נקרא בטעות שר אוצר . הוא מתפקד וחושב כשר הבינוי והשיכון . יש להזכירו נושאים לא פחות חשובים כמו צמיחה , שוק ההון , השקעות , תעשיה והייטק , עידוד והעצמת הפריפריה ועוד ועוד ועוד .
    סגור
  • דוקא הוא מקדם השקעות בהייטק נקודות מס למשפחות ועוד
    ג'קי 17/05/2017 12:54
    הגב לתגובה זו
    19 1
    אבל האמת שהכי חשוב לאזרחים זה מחירי הדירות.
    סגור