14:50 נתניהו למרקל: "היחסים המיוחדים בין גרמניה לישראל ימשיכו לשגשג"

13:09 הקלת מס למשקיע הישראלי: מסלול חדש לביצוע השקעות בחו"ל >>

11:20 אינטק פארמה עולה 3.6% ומשלימה עלייה של 67% מתחילת השנה

10:42 בולטות בת"א: דלק קבוצה עולה 1%, אופקו הלת' עולה 1.3%

09:56 הדולר מוסיף 0.3% ונסחר ברמה של 3.523 שקלים

08:09 טבע הודיעה על השקת הגרסה הגנרית של DEPO-PROVERA בארה"ב >>

08:05 טרור בהר הדר: מחבל פתח בירי - שלושה הרוגים ישראלים

07:56 בורסות אסיה: הניקיי יורד 0.4%, שנחאי עולה 0.1%

21:06 הנפט קופץ 3% ונסחר מעל 52 דולר לחבית מזה 4 חודשים

18:35 מסיבת העיתונאים שהחריפה את הלחץ הערב במדדים >>

17:06 השערים היציגים: הדולר נקבע על 3.512 שקלים, האירו על 4.170 שקלים

16:41 בולטת באדום - מניית פייסבוק נופלת 2.5% בפתיחה בוול סטריט

15:29 דודו מזרחי מונה לתפקיד משנה למנכ"ל בקבוצת תנובה >>

14:20 ארדואן על משאל העם בעיראק: "חיילנו ערוכים לתגובה בגבול"

13:38 מניית איידיאו מאבדת 2.55% במחזור ער

13:04 יפן: ראש הממשלה הכריז על הקדמת הבחירות לחודש הבא

12:25 בולטות בת"א: פורסייט טסה 9%, קרדן אן.וי מזנקת 13.2%

11:57 מחאת הנכים: המשטרה חילקה דוחות למוחים שחסמו את כביש 1

10:47 סיטיגרופ: "הרוכשים בפועלים רואים בעסקה כהשקעה לטווח ארוך" >>

10:21 מניית ארפורט סיטי יורדת 2.3% ומשלימה 4 ימי ירידות רצופים

10:20 בולטות בת"א: אל על עולה 1.7%, פרוטרום עולה 1.3%

08:44 כוחות צה"ל עצרו הלילה 20 מבוקשים ביהודה ושומרון

08:21 הדולר מאבד 0.4% ונסחר סביב 3.50 שקלים

08:18 עיראק: היום ייערך משאל העם לעצמאות הכורדים

07:53 האירו נחלש הבוקר 0.1% מול הדולר ונסחר סביב 1.193

07:52 מדד הניקיי היפני עולה 0.4%

20:30 לקראת תנודה חדה במדדים השבוע? שימו לב למצב הקיצון שמאיים להתפרץ >>

17:09 מחאת הנכים: כביש החוף נפתח לתנועה לאחר שנחסם למשך כשעה

17:03 שר החוץ הסעודי בנאומו באו"ם: "לא רואים סיבה להמשך הסכסוך הישראלי-ערבי

16:56 פרשת ישראל ביתנו: כתב אישום נגד איש העסקים משה קליסקי

13:55 מניית כלכלית ירושלים מרכזת מחזור חריג של 32.5 מיליון שקל >>

13:33 מדד SME60 ממשיך לתקן מעלה - מזנק עוד 1.4%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

האוצר משחרר נתונים נוספים על הקיפאון בשוק הדיור - בדגש על ערים ספציפיות

בזמן שחוק מיסוי דירה שלישית מתקרב לקבורה בבג"צ, האוצר מפרסמים נתונים נוספים. צפו בטבלה הערים 
 |  42
שוק הדיור
Share
אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מפרסם כעת נתונים נוספים בדבר ההתקררות בשוק הדיור. מהנתונים עולה כי בשנת 2016 נרשמה ירידה של 8% במכירת דירות חדשות, בהשוואה לשנת 2015. בניכוי המכירות במסגרת "מחיר למשתכן" מתעצם שיעור הירידה ל-16%. כמו כן, באוצר מדווחים כי חל גידול חד במלאי הדירות החדשות שטרם נמכרו, וזאת בעיקר בשל הרחקת המשקיעים מרכישת דירות חדשות כשסך רכישותיהם הצטמצם ב-2.5 אלף דירות חדשות, ירידה של 50%. לפי האוצר, הירידה ברכישות דירות להשקעה מסבירה כ-60% מהגידול במלאי הדירות הלא מכורות ברמה הארצית.


עוד עולה כי בשנת 2015 נמכרו בתל אביב 2,014 דירות חדשות, לעומת 2016 בה נמכרו 1,255 דירות בלבד, ירידה של כ-39%. ברמת גן נמכרו 1,592 דירות חדשות בשנת 2015, לעומת 1,144 בלבד ב-2016, ירידה של כ-28%. בירושלים נמכרו 1,926 דירות חדשות בשנת 2015, לעומת 1,412 בלבד ב-2016, ירידה של כ-27%. בהרצליה נמכרו 523 דירות חדשות בשנת 2015, לעומת 451 בלבד ב-2016, ירידה של כ-14%. באילת נמכרו 360 דירות חדשות בשנת 2015, לעומת 208 בלבד ב-2016, ירידה של כ-42%. במודיעין-מכבים-רעות נמכרו 537 דירות חדשות בשנת 2015, לעומת 452 בלבד ב-2016, ירידה של כ- 16%.

בעוד שברמת גן, בשנת 2015, היוו המשקיעים את הסגמנט הגדול ביותר בשוק, בשנת 2016 היוו את הסגמנט הקטן ביותר בשוק. כך גם בהרצליה ובאילת, בעוד שבשנת 2015, היוו המשקיעים מחצית מכלל הרכישות של דירות חדשות, בשנת 2016 ירד משקלם לשליש בלבד.נציין כי קשה להתעלם מסמיכות פרסום הנתונים מצד האוצר לסאגת מיסוי דירה שלישית שנמצאת כעת בידי בג"צ. ובכל אופן, ניתוח האוצר מתייחס לשנת 2016 כאשר מאז החריף הקיפאון בשוק הדיור. בחודש פברואר 2017 חלה התקררות נוספת בשוק הנדל"ן. סך העסקאות בחודש זה עמד על 8.8 אלף דירות, ירידה של 9% בהשוואה לחודש הקודם, וירידה של 7% בהשוואה לפברואר 2016. משקל המשקיעים בסך העסקאות בפברואר ירד לשיעור של 16% בלבד – הרמה הנמוכה ביותר מאז השפל ההיסטורי ביולי 2015. רכישות המשקיעים בחודש פברואר הסתכמו ב-1,500 דירות, ירידה של 15% בהשוואה לחודש הקודם וירידה חדה של 30 אחוזים בהשוואה לפברואר אשתקד.   

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

42 תגובות ב-29 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
29 אריק / 23/05/2017 17:01 הזוגות הצעירים סובלים בגלל שר אוצר כל יום חוק אחר
מפחדים להשקיעה בנדלן עכשיו בונים פחות דירות חדשות היכן יגורו זוגות הצעירים אם בונים פחות דירות נזק לדורות
28 גיא 21/05/2017 08:30 האחרון יכבה את האור
התחלנו את סיבוב הפרסה.. עוד שנה אנשים לא יאמינו שקנו דירות 4 חדרים בפתח תקוה ב 2 מיליון שקל...
27 א.ת 19/05/2017 04:09 שלישית.
למרות שיש לי שלוש דירות אחת שלי שקניתי ושתיים מירושה אני לא בטוח שאוכל לחיות בכבוד כי הפנסיה מאוד נמוכה. אין אני מסוגל לעבוד בכל מקום דוחים אותי. אפילו שומר לא יכול להיות.מה נשאר? אצטרך עכשיו להעביר את הדירה על שם אחד הילדים שהם בטח לא יתנו לי את השכירות אלא יקחו לעצמם.
** 21/05/2017 13:35 רחמים...
ממש סיפור מצער... את יודעת מה יותר מצער? שכשאני אגיע לפנסייה לא תהייה לי אף דירה
26 האמת היא.. 18/05/2017 10:13 נמאס לכולם ולכן גם קיימת אדישות,
הנדל"ן כבר להיות הדבר הכי מאוס שאפשר לדבר עליו,הסיבה העיקרית לירידת מחירים היא לא ביקוש ועצה שקיימים משני הכיוונים ,מצד אחד ברור היום יותר מתמיד שרמת המחירים גבוהה ואין לאן להתקדם מכאן ,אין יכולת לקנות ויש מספיק דירות בשוק ולכן גם אין פאניקה עוד ברור כי הנדלן כבר לא השקעה בסיכון נמוך.מצד שני מי שקנה נכס בשנים האחרונות מי שמחזיק באדמות וצי של עובדים והתחייבויות עתידיות בפרוייקטים שכבר החלו חייב להחזיק את השוק לפחות במצב הזה ובכל מחיר ,לכן המלחמה הפסיכודלית היא ברמת לחץ יום יומית.הדור החדש של רוכשי הדירות לא ממהר להעשיר את אלו ואת אלו,מגורים אצל ההורים זה כבר דרך חיים.זהו קצה קרחון שמתחיל להתמוסס שיכול ביום שרבי פשוט להתנזל ולגרום להצפה..
25 בקיצור הפסיקו לבנות 18/05/2017 09:48 ממש הצלחה! (ל"ת)
24 יש ר א לי 17/05/2017 23:33 בדיחה, אין שיווקים=אין בנייה=אין מכירות
אני מכיר היטב את מודיעין,כמעט לא נשארו דירות למכירה במתחמים הנבנים, המחירים רק עולים, בשנה הבאה תראו ירידה נוספת כי אין מה לקנות. בדיחה עצובה הנתונים שמקורבי כחלון מפיצים והמשמעות הטפשית שנותנים לזה.
טום 18/05/2017 09:21 אתה בטח לא "מכיר" את מודיעין, יש מלא היצע
רק צריך איפה אתה רוצה לגור. הכל מוצף ולכן גם החלו שם ירידות המחירים...כרגע זה 8-10% אבל הקבלנים כבר מבינים שזה הולך ליותר
ששי 20/05/2017 17:48 מי אתה טום
שקר וכזב כל מילה שלך מגמתית האם אתה עובד אצל כבוד השר
23 אלי 17/05/2017 21:12 מחירים עולים באזור השפלה
אני מחפש דירה כבר שנה באזור רחובות נס ציונה וראשלצ. לפני שבועיים מצאתי במחיר סביר בפרויקט 431 של אביסרור ברחובות. לפני יומיים הלכלתי לסגור והעלו מחיר ב50 אלף. אמרתי להם שאמרו שהמחירים יורדים אז צחקו לי בפרצוף.
22 קורמורן 17/05/2017 17:15 ומדוע לא מציגים שינוי במחירי הדירות באותם יישובים ?
כנראה שזה איננו נתון מרגש...
21 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 17/05/2017 16:26 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
20 ירון 17/05/2017 15:57 ירידה במכירות ? נא להעיר אותי שתהיה
נא להעיר אותי כשתהיה ירידה של שקל אחד במכיר הדירה ולא בכמות המכירות !!!!! ועד אז לא להעיר אותי
אחד 17/05/2017 16:29 תתעורר, הם יורדים מזמן (ל"ת)
אנטי אחד 17/05/2017 21:08 אתה משקר. מחירים עולים (ל"ת)
19 א 17/05/2017 14:35 יד 2
עלה תוך חודש וקצת מתחילת אפריל עד עכשיו דירות למכירה מ85200 ל86800 דירות להשכרה מ35500 ל 38800 כל זה תוך חודש וחצי וגם בהשכרה 60-65% מהדירות הם להשכרה מיידית במכירה כ40% למכירה מיידית זה מוכיח שאין בעיית ביקוש מטורף כמו שמספרים
18 יוסי 17/05/2017 14:21 מי שקונה השנה דירה הולך להפסיד בקלות את ההון העצמי
זוגות צעירים לא כדאי לכם לקנות עכשיו הבנקים מפתים ונותנים הלוואות גם בעבור ההון העצמי העיקר שהקבלנים יצליחו למכור ....לא לקנות כי ב2017-8 המחירים ירדו בעשרות אחוזים הקבלנים מתחילים לאבד סבלנות.
יאיא 17/05/2017 18:41 קיפאון - אכן-בגלל אי וודאות / ירידת מחירים חלום קונים
מחירים לא פורסמו כי אין ירידה באותו דירה באותו ציקום הכל ממוצעים שבתקופות אי וודאות לא מצביעים על כלום
17 שר גזילת אוצר 17/05/2017 14:12 שר המיסים, שר הדירות , מומחה בהלאמת רכוש . בזכותו
הבנקים"מתייעלים" אין פקידי קבלה. אי אפשר למשוך כסף ללא כרטיס אשראי כהכנה לחברות אשראי הטייקונים החדשים שלו שיתעשרו מעמלות. כבר עכשיו הכספומטים נסגרים ואי אפשר למשוך כסף כשהבנקים סגורים. זה בכוונה כדי שתשתמשו באשראי ותעשירו את החברות. איתי זה לא ילך להם אשתמש פחות באשראי ואמשוך המון מזומן.
16 חוזה וצוהל 17/05/2017 13:51 שלדון רואה את טראמפ בדרך לכלא והוא מבין שביבי הבא בתור (ל"ת)
15 סוהר 17/05/2017 13:51 ביבי לכלא ביחד עם טראמפ (ל"ת)
14 החלפנו דבר בכולרה 17/05/2017 13:50 טראמפ נבחר ומיד עושה נזק גדול (ל"ת)
13 בן אהרון 17/05/2017 13:50 נתונים מדאיגים למי שמבין, ומשמחים למי שלא מבין. (ל"ת)
12 copy paste file send 17/05/2017 13:48 רק עכשיו משחררים נתוני 2016? (ל"ת)
11 חח 17/05/2017 13:34 שכירות יעלה? קיפאון או מיתון?
רוכשי דירה ראשונה לא רוכשים - ירידה 31%. משקיעים לא משקיעים - ירידה 50%. שוק דירות לשכירות בבעייה גדולה. הסג או כשלון?
א 17/05/2017 14:35 איזה בעייה
תסתכל ביד 2 ש כ60-65% מהדירות להשכרה הם מיידי ז"א בעלים תקועים עם הדירות
בודק ומתעניין 17/05/2017 14:29 הישג, לא נראה שדירות מתאדות..מישהו ייגור בהם. (ל"ת)
10 תנחום 17/05/2017 13:34 תמשיכו כך
בעוד כשנה עד שנתיים לא נקבל את הדירות אותם רכשנו לפני שנה הקבלנים יפשטו את הרגל אין גלגול כספי . זהירות !!! נ"ב חפשו את כחלון ?
9 אדי 17/05/2017 13:22 שר אוצר מפגר ברמות
תראו לי שר אוצר בעולם שמתגע שיש קיפאון וירידה בפעילות בענף הנדל"ן? בכל מקום מתוקן זה נחשב לכישלון. האם עכשיו קל יותר לזוג צעיר לקנות דירה לעומת 2015? ממש לא. שר אוצר פשוט שיתק את הענף בעזרת מיסוי יתר וייקור המשכנתאות לכל אותם הרוכשים. אז התקררות כן. שיפור- ממש לא.
8 כל יום כתבה 17/05/2017 13:10 נושא הדירות נמאס כבר. כל יום כתבה לשטוף לצבור את המוח
הנה המחירים יורדים. יופי טופי. הבן שלי תכף יקנה דירה בזול
7 אם בעיית הדיור 17/05/2017 13:09 נפתרה אז למה שר הדירות לא מוריד מס על הבורסה
אפילו טראח הודה בטעות . תורידו כבר מס עשקנים בני עשקנים
6 ישראלי שפוי 17/05/2017 13:08 אז מה המסקנות והמחיר ?
ברור לי למה המשקיעים הורידו את כמות הרכישות. נשאלת השאלה למה רוכשי דירה ראשונה הורידו את הביקוש ?? האם הם מחכים לירידת מחירים ? ייתכן ותהיה, אך אם הקבלנים יקטינו את התחלות הבניה, ההיצע יתאזן עם הביקוש ולמעט ירידת מחירים על מלאי הדירות, לא בטוח שתהיה ירידה בהמשך. מה יקרה למשק ? הבנייה הייתה תמיד הקטר שהוביל את המשק. האטה בבנייה עלולה להביא להאטה במשק.
פ 17/05/2017 15:37 ם (ל"ת)
פ 17/05/2017 15:37 פ
כוח המיכרזים הם למישכן כווולם חלק מיהמיכרזים הם גם ו גם אם אני צריך להמשיך אז מי שפוי פה
5 קיפאון 17/05/2017 13:08 מה זה בעצם אומר שיושבים על הגדר או שכבר לכולם
יש דירה והבעיה נפתרה. קיפאון זה ממש ממש לא טוב אפילו לא לכחלון.
4 האוצר - כחלון 17/05/2017 12:36 שקרים
האוצר מפרסם בכל מקום אפשרי על ירידות מטורפות , מפולת של ממש , בסופו של דבר מי שמחפש לקנות דירה מגלה שהמחירים אש . נתונים בלי סוף טבלאות מספרים ואחוזים ובסופו של דבר על אזור המרכז מחירים ממשיכים לעלות . צריך לבדוק את הנתונים שהאוצר והלמס משחררים , מבלבלים את האזרחים כל יום כתבה אחרת , חולון ראשון לציון בת ים תל אביב גבעתיים שום ירידת מחירים ושום נעליים , מחירי הדירות והשכירות רק עולים . דיבורים כמו חול ואין מה לאכול
3 ירון 17/05/2017 12:36 חחחח, רק "שכחו" לציין את הכמות שיש למכירה לעומת של...
הרי כמות הבנייה החדשה מצטמצמת בהתאם לכן גם מוכרים פחות... אבל למה לפרסם נתונים נכונים..
איציק 17/05/2017 18:14 הקבלנים שכבר קנו ימהרו לבנות כדי לא להפסיד יותר (ל"ת)
2 ג'קי 17/05/2017 12:32 החוק לא מתקרב לקבורה....
משאלות הלב של כותב הכתבה אולי. בג"ץ הציע לחוקקו מחדש בדגש על הציע. ההצעה לא התקבלה ובג"ץ צריך להחליט אם הוא כופר ברשות המחוקקת או לא. נחיה ונראה.
אריק 17/05/2017 13:49 בגצ יסתכן מאד, אם יחליט לכפור, וזאת הם יודעים היטב (ל"ת)
1 ג'ק 17/05/2017 12:32 שר אוצר
כחלון נקרא בטעות שר אוצר . הוא מתפקד וחושב כשר הבינוי והשיכון . יש להזכירו נושאים לא פחות חשובים כמו צמיחה , שוק ההון , השקעות , תעשיה והייטק , עידוד והעצמת הפריפריה ועוד ועוד ועוד .
ג'קי 17/05/2017 12:54 דוקא הוא מקדם השקעות בהייטק נקודות מס למשפחות ועוד
אבל האמת שהכי חשוב לאזרחים זה מחירי הדירות.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש