20:30 לקראת תנודה חדה במדדים השבוע? שימו לב למצב הקיצון שמאיים להתפרץ >>

17:09 מחאת הנכים: כביש החוף נפתח לתנועה לאחר שנחסם למשך כשעה

17:03 שר החוץ הסעודי בנאומו באו"ם: "לא רואים סיבה להמשך הסכסוך הישראלי-ערבי

16:56 פרשת ישראל ביתנו: כתב אישום נגד איש העסקים משה קליסקי

13:55 מניית כלכלית ירושלים מרכזת מחזור חריג של 32.5 מיליון שקל >>

13:33 מדד SME60 ממשיך לתקן מעלה - מזנק עוד 1.4%

13:08 שטייניץ מגיב על החקירות בסביבתו >>

10:31 אקסלנס ברוקראז': "התקלה בתמר - אירוע חיובי לבזן" >>

10:16 תאת טכנולוגיות: חוזה בשווי של 40 מיליון דולר עם חברת תעופה גדולה >>

10:09 אירונאוטיקס רוכשת את Chassis Plans תמורת 6 מיליון דולר >>

10:05 טראמפ: איראן משתפת פעולה עם צפון קוריאה, הסכם הגרעין לא מוצלח

08:10 מזור חוזרת עם פער חיובי של 4.1%

08:10 טאואר חוזרת עם פער שלילי של 2.3%

08:10 טבע חוזרת עם פער שלילי של 1.2%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

הרשת גועשת סביב גרף מחירי הדירות שמוצג באתר מדלן

בזמן ששוק הדיור מתקרר ולפי הלמ"ס נוצר קיפאון במחירים, גרף עדכני יותר יוצר שיח ער ברשתות כיום
 |  122
שוק הדיור
Share
מחר תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתון מחירי הדירות הרשמי לחודש מארס ואז נדע האם ניתן לספור חודש חמישי ברציפות של קיפאון במחירי הדירות, אבל מתחת לפני השטח הרשת גועשת סביב גרף מחירי הדירות שמופק באתר הנדל"ן הפופולרי מדלן. 


מהגרף שמופק באתר הפופולרי מדלן (ראו קישור) ומשקלל נתונים מעסקאות בפועל עולה כי לאחר שנים של עליית מחירים רצופה, ניכר שינוי חד במגמה וירידה של כמעט 6% מאז ספטמבר אשתקד. מהגרף עולה כי מדובר בתיקון הראשון מאז 2011, אז אכן נרשמה תנודה מטה במחירים ברקע למחאה החברתית (לפי הלמ"ס הירידה אז הסתכמה ב-1.6% תוך 3 חודשים) שאחריה התחדשה מגמת העלייה. נציין כי התנודה מטה באתר מדלן ב-2011 היא של 2.2%, וכעת מדובר בתנודה מטה חדה בהרבה של 5.8%.   

באתר מדלן מספקים כוכבית גדולה לגרף ומסבירים היום כי הירידה המשמעותית במחיר הכללי נובעת משינוי תמהיל הדירות שנמכרו. כך לדוגמא, ביחס לתקופה המקבילה נעשו יותר עסקאות בפריפריה ביחס למרכז הארץ (ירידה של 8% במרכז הארץ), כמו כן מספר הדירות החדשות שנמכרו שלא במסגרת מחיר למשתכן ירדו ביחס לדירות יד שניה.רוה איתן, סמנכ"ל המחקר באתר מדלן: "האם ניתן להגיד שמחירי הדירות ירדו? נכון לעכשיו לא. אמנם המחיר הממוצע ירד אבל מכיוון שהמחיר הכללי מושפע משינוי בתמהיל הדירות כדי להבין מה השינוי האמיתי צריך להשוות טיפוסי דירות דומים, לדוגמא, להסתכל על דירת 3 חדרים יד שניה בשכונה ספציפית, ולראות מה קרה לאותו סוג דירות בתקופה החדשה. מבדיקה של מחלקת המחקר במדלן, שמשווה את העסקאות שנעשו ב-2017 ביחס לנכסים דומים שנמכרו ברבעון האחרון של 2016, עולה כי מגמת עליית המחירים החדה נבלמה אך עדיין הייתה זחילת מחירים כלפי מעלה של כ-1%".כלומר מדבריו של איתן עולה כי המצב כיום הוא שמרבית העסקאות בשוק הן בנכסים זולים יותר, ולכן הגרף נמשך מטה. לדבריו, "את ההתקררות וההמתנה, ניתן לראות גם בבחינת הדירות המפורסמות בלוח הדירות של מדלן. בהשוואה ל-2016 אנו רואים שבמודעות של דירות למכירה המפורסמות בלוח, יש פחות עדכוני מחירים כלפי מעלה מצד המפרסמים. ובשורה התחתונה אמנם מחיר הדירות של דירות דומות עדיין רשם עלייה קלה, אבל בהחלט יש משמעות לכך שהצ'ק הממוצע שרושמים על דירה בישראל נמוך יותר כיום".

להלן הגרף:


ובכל אופן אין ספק בדבר ההתקררות כיום בשוק הדיור. לפי העדכון האחרון בעניין היקף המשכנתאות שהוציא בנק ישראל, בחודש מארס נטל הציבור משכנתאות בהיקף של 4.46 מיליארד שקלים. אמנם מדובר בגידול לעומת חודש פברואר (חודש קצר) בו נטל הציבור 4.1 מיליארד שקלים אבל עדיין מדובר ברמה נמוכה לעומת היקף המשכנתאות החודשי עד לפני מספר חודשים שעמד על מעל 5.2 מיליארד שקלים.  

בסקירה של הכלכלן הראשי באוצר שפורסמו בסוף אפריל נכתב כך: "בחודש פברואר ניכרת התקררות נוספת בשוק הנדל"ן. סך העסקאות בחודש זה עמד על 8.8 אלף דירות, ירידה של 9 אחוזים בהשוואה לחודש הקודם, כפליים משיעור הירידה בעסקאות שנרשם בחודש ינואר (בהשוואה לקודמו). בהשוואה לפברואר אשתקד זוהי ירידה של 7 אחוזים (לעומת גידול של 4 אחוזים בפרמטר זה בחודש ינואר). יש לציין כי מאז אוגוסט 2015, רק בחודשים בהם חלו חגי תשרי (המתאפיינים במיעוט ימי עבודה) נרשמה רמה נמוכה יותר של עסקאות. ניתוח הממצאים מלמד כי הרמה הנמוכה בסך העסקאות מוסברת בהמשך המגמה של ירידה חדה ברכישת דירות חדשות, כאשר לכך התווספה ירידה של 7 אחוזים ברכישת דירות יד שניה, זאת לאחר רמה גבוהה יחסית של עסקאות שנרשמה בפלח שוק זה בחודשיים הקודמים".

כעת נכנסה למשוואה האפשרות שחוק מיסוי בדירה שלישית יבוטל. בג"צ הציע למדינה בשבוע שעבר לשקול להחזיר את החוק לוועדת הכספים, אלא שהחזרת החוק לוועדת הכספים כמוה כמעט כביטולו. מהלך שכזה משמעותו החזרת החוק גם לכנסת לאישור בקריאה שנייה ושלישית, וכלל לא בטוח שהקואליציה תתמוך. מה חושבים בשוק לגבי השלכות ביטול חוק מיסוי דירה שלישית על מחירי הדירות? לכתבה המלאה

האם בישראל כבר היו בעבר גלים של ירידות במחירי הדירות?

להלן טבלה שמבוססת על נתוני הלמ"ס למחירי הדירות. מהטבלה עולה כי בשנים הראשונות של העשור הקודם נרשמו שנים של ירידות מחירים, בדגש על שנת 2000. למעשה, מהנתונים עולה כי משנת 1999 ועד 2007 נרשמה ירידת מחירים מצטברת של כ-13%. 



עורכי עמוד הפייסבוק 'מחאת הנדל"ן' ביקשו לצרף תגובה:

"למרות הטענה שהקריסה במחיר הדיור נובעת "רק" משינוי בתמהיל, האמת היא שהירידה היא לאורך ולרוחב של כל הארץ, ובכל הגדלים של הדירות. כולם מוזמנים להכנס לאתר מדל"ן ולבדוק. סטטיסטית, ירידה של 6% לא יכולה להיות מוסברת רק על ידי שינוי טעם הצרכנים. מדובר במשהו הרבה יותר גדול ורוחבי בכל המדינה. גם אם היה באמת מדובר ב"תמהיל", אז בדיוק כפי שה"תמהיל" עזר למדד הדיור לעלות, ככה צריך לקבל ולחבק אותו כאשר הוא מוריד את מחירי הדיור.  ההסבר לכך הוא, שכאשר נמכרו דירות  במחיר של  80 מיליון במגדלי היוקרה בתל אביב, כל דירה כזאת הוסיפה בפועל חצי אחוז!! למדד. אף אחד מהאינטרסנטים לא בא להתלונן על ה"השפעה" של ה"תמהיל" על מחיר דירה בירוחם או בנהריה. שינוי בתמהיל או לא שינוי בתמהיל, בסופו של דבר מדובר על ירידה בממוצע. גם אם היה מדובר בשינוי בתמהיל, זה היה  מראה על שינוי בהעדפות צרכנים".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

122 תגובות ב-54 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
54 אלי 17/05/2017 21:13 עליית מחירים באזור השפלה
אני מחפש דירה כבר שנה באזור רחובות נס ציונה וראשלצ. לפני שבועיים מצאתי במחיר סביר בפרויקט 431 של אביסרור ברחובות. לפני יומיים הלכלתי לסגור והעלו מחיר ב50 אלף. אמרתי להם שאמרו שהמחירים יורדים אז צחקו לי בפרצוף.
53 א.נ 17/05/2017 10:29 המתווכים והבנקאים אחראים לעליית המחירים האינטרס שלהם! (ל"ת)
52 עוד אחד 17/05/2017 10:00 קניתי דירה ב2012. במחיר מופקע
מאז עלתה ב 1.1 מיליון , שתרד מצידי 35%. באמת שזה לא מפריע לי. כל עוד מחירי השכירות עולים בכל שנה או יציבים על היין שלי.
גאון 01/08/2017 12:29 אם תמכור עכשיו תוכל לקנות 2 מחר
הירידות לא יהיו 35% אלא 60% ראה ערך ארהב, אירלנד או כל מדינה אחרת בה הבועה התפוצצה.
51 אני תל אביב 16/05/2017 14:46 יקום הגאון ויתן אפשרות לסנן בגרף
רק 3 חדרים חדשות לא מספיק סינון, אם אפשר גם אזורים או ערים. הטענה על שינוי בתמהיל אגב לא נכונה כי גם שבודקים רק 3 חדרים יש ירידה ספציפית במחירים של 3 חדרים...
50 אלכס 15/05/2017 23:09 צעד פשוט יגמור סופית את הבועה
להשוות מס רווחי הון ( בורסה) למס רווחי נדל"ן מהשקל הראשון. ליצור שוויון בין סוגי ההשקעה ואז אפרגן לכל מי שיקנה 3,5,10 דירות.למה לא עושים את הצעד?לא ברור...
49 מדלן 15/05/2017 13:29 מדד מדלן מחושב אחרת ממד הלמ"ס והשמאים
מדד מדלן לוקח את כל הדירות וכל העסקאות ברמת העיקרון (זה לוקה בחסר כי בפועל הרבה עסקאות מדווחות בדיעבד ומדלן לא משלים אותם) ועושה ממוצע.הלמ"ס מנפה עסקאות חריגות מגבולות בקרה סטטיסטיים וזה קצת יותר הגיוני.השמאים לוקחים רק עסקאות 4 חדרים ומנפים חריגים. מה נכון ? קשה להגיד אבל מה שבטוח שמדד מדל"ן הוא הכי לא מדויק כיוון שהוא מכניס הרבה רעש ולכן השונות במדד שלו היא גבוהה ואת זה לא מפרסמים כמובן.
48 רואה ואינו נראה 15/05/2017 09:56 הציבור שמחזיק הנכס כולל בתוכו את הקבלנים
שמים ואנשי שלומנו ,בינהם אני מנסים לראות בשקט את מה שמתרחש בחוץ,ולנסות לא להיראות בחוץ,אבל לאחר חצי שנה כבר מתחילים שברי אמונה שגורמים לפאניקה עדינה צריך להיות חזקים ולא להוריד את המחיר,אחרת הדבר ייצור תגובת שרשרת בה כולנו חזקים.
47 ניצן גרינפלד שמאי מקרקעין 15/05/2017 02:12 גרף שאומר כלום ושום דבר
מה לא יעשה האתר בשביל כמה קליקים. המדד הכי קרוב להיות יעיל(וגם הוא סופר בעייתי) זה מדד השמאי הממשלתי שלקח דירות 4 חדרים לפי ערים ועשה סקר כל רבעון. המדדים האלה לא שווים כלום כי באותו רחוב יכולים להיות הבדלים של עשרות אחוזים בין 2 דירות 4 חדרים- זאת משום מספר המשתנים הגבוהה בין דירה לדירה. אז חבל על הקליק המיותר על הכתבה המיותרת מאד הזאת
46 תעדכנו את הכתבה... 15/05/2017 01:53 במדלן הודו שהמחיר לא ירד אלא תמהיל הדירות השתנה (ל"ת)
45 רועי 14/05/2017 20:13 זה היה ברור, כל אחד עם רקע בסיסי ביותר בכלכלה ראה זאת
זה היה ברור, כל אחד עם רקע בסיסי ביותר בכלכלה ראה זאת. השוק בדרך להתרסקות, וזה יפגע במשקיעים חזק
44 איציק 14/05/2017 19:29 הבועה מתפוצצת
בכירי האינטרסנטים יושבים ומשפשפים עיניים בתדהמה לנוכח המשתקף מהגרף: הבועה מתפוצצת!!!
פמפם 15/05/2017 13:20 איציק רק אתה מתפוצץ מזה שהמחירים עולים (ל"ת)
א א א 15/05/2017 13:19 איציק מראשי מחאת הדיור הוא שרלטן
שכבר שנים צועק שהבועה מתפוצצת והנה המחירים בקריסה..לו רק היה אפשר לצרף תדפיסי מסך מ2012 ו2014 ו2015...אני לא מאמין לשקרים שלך. ואתה?
43 H 14/05/2017 19:24 ניסית להטיל מס קשה כחלון ואכלת אותה התביעות נגדך בדרך (ל"ת)
42 H 14/05/2017 19:23 פגעת קשה באמון הציבור בממשלה אין לדעת איז מס יהיה מחר. (ל"ת)
41 H 14/05/2017 19:22 עינייך צרות על אנשים שתורמים הרבה למדינה אין לך מנדט לך (ל"ת)
40 H 14/05/2017 19:20 פחלון המשקיעים לא רוצים אותך יותר בממשלה לך הביתה אתהרע (ל"ת)
39 ישר א ל י 14/05/2017 19:17 המדלן כבר הודו בטעותם, אלה שמילאט שמפניה-לא לשתות עדיין
הנתונים שלהם ממוצע עסקאות ומה לעשות שלאחרונה קנו יותר דירות זולות בפריפריה? ככה זה שיש גוף אמין ומקצועי, השמאי הממשלתי, אבל כחלון אוסר עליו לפרסם נתונים כי נתוני האמת מראים את גודל הכשלון של כחלון. ואפילו יוצא חרוז...
ג'קי 15/05/2017 02:56 גם ת"א ירד 5% הרבעון- גם ת"א זה פריפריה לטעמך? (ל"ת)
38 דניאל 14/05/2017 18:55 לא נורא רוני רון זה סופו של כל .... (ל"ת)
37 תקציר כלכלי 14/05/2017 18:25 במקום לקרוא את כל הכתבה..
תעשו לייק לדף החדש שלנו "תקציר כלכלי" שיעשה לכם סדר ותחסכו זמן יקר! תהנו (: ***תקציר כלכלי***
36 יוסי 14/05/2017 18:14 תחילת הקץ מתחיל
לא קונים דירה במחיר בועה הפאניקה בדרך !!!!!
35 יריב 14/05/2017 17:38 יאיר לפיד היה שר אוצר ב-2011? באמת?
קצת בדיקת עובדות לפני שכותבים שטויות! לפיד התחיל את כהונתו ב-2013. ב-2011 הוא היה מגיש חדשות...
משה ראשל"צ 14/05/2017 23:37 נכון מגיש חדשות עלוב - אבל המצביעים שלו פשוט בושה (ל"ת)
34 אליהו 14/05/2017 16:37 הבועה תתפוצץ
המחירים לא יעלו עד אין סוף, ומי שחושב שכן- משכנע את עצמו או שאיו לו מושג בסיסי בכלכלה.
איציק 14/05/2017 19:28 תיקון - הבועה מתפוצצת כעת! (ל"ת)
מןמן 15/05/2017 13:22 איציק אתה מתפוצץ כי מחירים עולים (ל"ת)
שפוי 14/05/2017 18:21 כל עוד תמשיכו להשריץ 3 ילדים למשפחה המחירים יעלו (ל"ת)
אמאלה 09/08/2017 22:34 מסכן... אתה באמת בטוח בשפיותך?...
העולם הוא לא רק בית לגור בו
יואל 25/06/2017 17:05 אתה לא שפוי
אולי אמך השריצה אותך, עם ישראל מביא ילדים מקסימים ולכולם מגיע דירות במחיר שפוי.
33 נגמרו הפראיירים 14/05/2017 16:34 בלוקים מזהב ובטון מנחושת ..אזרחים חכמים לא קונים
חצי שנה אזרחים חכמים לא קונים..לכן בשטח יש ירידה ולחץ עוד 3 חודשים רק שפראיירים יקנו ירד חזק..כשהסכר יפרץ כולם ירוצו למכור ..ולא יהיו קונים..ואז ירידה של 40 אחוז לפחותחכם בימים אלו ממתין לבועה שתעלם...
אמאלה 09/08/2017 22:34 הבעיה היא שהעשירים קונים עוד דירה ועוד דירה
והורגים אותנו עם השכירות
32 ביבי 14/05/2017 16:14 מחירי הדירות מאוד גבוהים שלא נשאר לציבור לשלם עבורן
מה חשבו שהם יעלו כל הזמן? מאיפה יביאו כסף? הבנקים בטוח לא יתנו בלי סוף
31 משה 14/05/2017 16:12 בנתיים באתר יד 2.....
בכל יום מתווספים עוד 100 פרסומי נדלן באתר יד 2. אז תגידו לי עכשיו שזה חניות/ פרסומים כפולים/ דירות בחו"ל ומה לא......... צאו מהסרט , אלה אנשים שמתחילים להיכנס לפניקה ורצון למכור עכשיו לפני המפולת, אבל אל דאגה חברי היקרים, אתם תפסידו ככה או ככה או אחרת. כשיש מפולת כולם מתרסקים, רק אלו שחיכו בצד לראות אותכם נופלים נהנים בצד. הקערה הפכה את פיה !
30 גלעד 14/05/2017 15:46 בירושלים המחירים בתקופה הזו ירדו
ליוויתי מקרוטב חבר שמכר וקנה דירה בחצי שנה האחרונה, ולאורך הזמן המחירים ירדו חד משמעית, המוכרים רדפו אחריו שיקנה מהם במחירים שהם לא היו מוכנים לשמוע עליהם חודשיים קודם, אבל הוא כבר קנה והם עדיין מחפשים קונים... מדובר בירידות של 6-7%
ניצן גרינפלד שמאי מקרקעין 15/05/2017 02:15 על איזה פרויקט מדובר
?
29 הרוזן 14/05/2017 15:04 תקשורת.היא פק ניוז
כל הכתבים הכלכלים הם מדווחים באופן אינטרסי מבחינתם, ללא מדווחים אמת בתקשורת. זה כולל ערוץ 1 שנסגר וגם ערוצי 2 ו19 וגם עיתונאים בעיתונות
28 המחירים עלו!!!! 14/05/2017 14:07 חודש חמישי ברציפות של קיפאון??? לא ראיתם את המדדים???
כתבה מגמתית ושיקרית!!!
אריק 18/05/2017 01:08 כשחולמים אפשר לראות מה שרוצים (ל"ת)
27 רואה חשבון 14/05/2017 14:02 ירידה רצינית
אנא ממכם אנשים כבר כמה חודשים אני רושם לא לקנות דירה המצב של הקבלנים בכי רע ותאמינו לי שאני יודע על מה שאני מדבר תלכו לרואה חשבון שיסביר לכם בדיוק כמה כסף אתם מפסידים על דירה נכון להיום לא שווה לקנות בעליל שיהיה לכולם בהצלחה וגם לבניי ולבנותיי
26 אדם 14/05/2017 14:01 כל בועה דינה פיצוץ! למרות כתבות פימפום של אינטרסנטים! (ל"ת)
25 אלון 14/05/2017 13:52 בוקר טוב.. המחירים יורדים כבר חצי שנה!
מי שחכם כמונו מכר לפני שנה :)
אלון 14/05/2017 14:13 הם יורדים כבר מ2008? לא ראית? (ל"ת)
אלון 14/05/2017 14:09 המחירים עולים. למה אתה מטעה? (ל"ת)
קולט אינטרסנטים 14/05/2017 14:20 גיבוי לשקר שלך יש???
אפשר אסמכתא לקביעה האבסולטית שלך שהמחירים עולים גיבור????
איש 14/05/2017 15:57 תקרא את הכתבה
כתוב שהמחירים עדיין זוחלים כלפי מעלה
קולט אינטרסנטים 14/05/2017 17:15 נו אז כתוב
אפשר אסמכתא בבקשה גיבור???? כבר לא מאמינים לשום אינטרסנט......
24 אלון 14/05/2017 13:44 אם לא יהיה פתרון אמיתי לבעיית הדיור
אני וילדי לא נשרת בצה"ל!
אריק 18/05/2017 01:12 את לא לבד, דור שלם לא יתגייס.
לסכן את החיים בשביל לשמור על הבית של בעל הדירה שכל שנה מחפש דרכים בשביל להעלות שכירות? לא תודה שישלח את הילדים שלו לשמור לו על הבית.
23 דייר 14/05/2017 13:31 ירידה של 1% בחודש, זה פי 12 יותר כואב ממס דירה שלישית!
כחלון רצה להכאיב למשקיעים ולקחת להם 1% מערך הדירה כל שנה. כעת, כשמחירי הדירות יורדים בקצב של 1% בחודש בודד, נראה שהם הולכים להפסיד 12% בשנה! כלומר תשואת השכרה של 4 שנים שלמות הולכת לפח
22 המאמין 14/05/2017 13:23 בלוף
עובדים עליכם..הכניסו מחיר למזדקן ואומרים ירד מה ירד באמת ??
קולט אינטרסנטים 14/05/2017 13:30 לך תחזור על חשבון כיתה א אחינו!!!!
אם אחד כמוך...חושב ש 1% מסך כל העסקאות (מחיר למשתכן) יכול להשפיע מתמטית על שאר 99% מהעסקאות....צריך להרביץ למורה שלך לחשבון בכיתה א אחי!!!! לך תלמד מתמטיקה ותחזור אלינו שוב גיבור.... ובלי קשר המחירים יורדים בכל הארץ (כן אפילו בתל אביב) ...גם איפה שאין עסקאות מחיר למשתכן.... נגמרו הכבשים גיבור....בלי פאניקה אחינו!!!!!
קולט טמבלים 14/05/2017 13:33 למה אתה מתעצבן? כואב לך שמחירים עולים
אז אתה מקלל ומאחל לבנאדם שירביצו לו? בושה למחאת הדיור שיש אנשים כמוך אלימים מילולית ואני מניח שגם פיזית אתה אלים.
קולט אינטרסנטים 14/05/2017 14:43 למה אתה חושב שאני מתעצבן אחינו???
ממש לא מתעצבן גיבור..... סה"כ מצפה לגיבוי על שקרים שאומרים.... יש לך איזו אסמכתא כלכלית לכך שמחירים עולים??? חברי המחאה ממש לא אלימים ...ההפך הוא הנכון..... אנחנו פועלים לשינוי התודעה בכל אמצעי אפשרי שלא כולל בתוכו אלימות כלל!!!! לא אלימות פיזית ולא אלימות מילולית!!!!
קולט אינטרסנטים 2 14/05/2017 18:03 אסמכתא אסמכתא...
כמה אסמכתאות אתה מבקש בכתבה אחת בן אדם... תביא אסמכתא לזה, תביא אסמכתא לזה.. כאילו מישהו חייב לך כאן משהו ועובד אצלך.
21 קולט אינטרסנטים 14/05/2017 13:19 כשמגיע שאפו לביזפורטל על אוביקטיביות...נותנים שאפו!!!!!
ביזפורטל הגדולים.....אני אוהב אתכם...ומעריך מאוד מאוד את האוביקטיביות שלכם כאן!!!!! זה לא מובן מאליו...כתבות כאלו...בעולם של הון וכח!!!!! שאפו לכם ביזפורטל!!!!!
קולט טמבלים 14/05/2017 13:27 קולט אתה טיפש? יש עליות (ל"ת)
קולט אינטרסנטים 14/05/2017 13:43 יש אסמכתא?????
גיבור....סתם לזרוק משפטים באוויר כבר מזמן לא עובד!!!! אולי על כבשים תמימות שהולכות ואוזלות משוק הנדל"ן..... בא לך להציג לי איזושהי אסמכתא/גרף שמוכיח את השקר שלך מר "קולט טמבלים" בפאניקה??????
מממ 14/05/2017 14:08 לא קנית בזמן ? בגלל זה כואב לך ואתה מפיץ שקרים
לא נורא..תחיה בשכירות. אה שכחתי גם בשכירות יש בועה. אז תחיה ברחוב אלא אם כן גם שם יש בועה.
אורי 14/05/2017 14:06 תבדוק גוש וחלקה במקום מגוריך, חבריך
הוריך וילדיך ותראה את התמונה המלאה.זו ההשוואה הנכונה.תכניס לאתר רשות המיסים ותבדוק.
קולט אינטרסנטים 14/05/2017 14:45 בדקתי!!!!
בדקתי גוש וחלקה באזור שלי.... וירד ב 2% ברבעון אחרון!!!! עוד משהו לבדוק גיבור???? ועדיין מחכה ממכם לקצת כלכלה!!!!
20 אנונימי 14/05/2017 13:18 בקיצור בועה
בקיצור בועה שעומדת להתרסק .
19 ' 14/05/2017 13:16 מחירי הדירות היום מתמחרים 50 שנה קדימה- זה לא ישאר כך.
המחירים צפויים לרדת ולרדת חזק , הירידות הנ"ל הן רק ההתחלה של מגמה .
א א א 14/05/2017 13:26 ולדעתי המחירים מתומחרים נכון להיום
מה אתה עתידן ? פשוט גיבוב של שטויות..
י 14/05/2017 13:34 אני לא עתידן, זה מה שזה מתמחר, 40-50 שנה קדימה. (ל"ת)
קולט אינטרסנטים 14/05/2017 13:31 ואתה????
אולי תפרוש לנו את משנתך הכלכלית...מר גאון פיננסי פופליסט בגרוש!!!!!
קולט טמבלים 14/05/2017 14:10 קולט למה אתה עצבני ? כי בשטח מחירים עולים (ל"ת)
קולט אינטרסנטים 14/05/2017 17:17 שוב ללא כלכלה
עדיין מחכה ממך לכלכלה בתגובות.... אנחנו בביזפורטל גיבור לא בלולי.....
18 חיים 14/05/2017 13:06 רגע אחד! היו פה פעם גם ירידות? :) (ל"ת)
קלקלן 14/05/2017 13:27 ירידה במחירים ריאלית. נומינלית לא ירדו (ל"ת)
17 חיים 14/05/2017 13:03 נתונים דומים במדד יד2 (ל"ת)
א א א 14/05/2017 13:10 לא נכון. ביד2 עלייה ב 60% מהערים.
אתה פשוט משקר.
אוקלנד 14/05/2017 13:10 גם במדד מיקי מאוס...פחח...באמת
ממתי התחלנו להקשיב למדדים לא של גופים רשמיים.אגב לגבי מדד יד 2 יש עלייה ב60% מהערים.
16 אורי... . 14/05/2017 12:45 על הלוואה של 500 א' משלמים 1250 ש"ח יותר בכל חודש.
ועל מיליון ש"ח משכנתא משלמים 2500 ש"ח יותר לחודש! זאת הסיבה העיקרית להורדת מספר העסקאות. מכוון שכך מה שקורה בשוק הדיור הוא שבמקום היצע גדול של דירות, בנק ישראל באמצעות הריבית מגביל את היכולות של הזכאים ברכישת דירה ואם כבר רוכשים הם רוכשים דירות זולות יותר. בקיצור באמצעות הריבית בנק ישראל יוצר המתנה ארוכה מאוד
בנק 14/05/2017 16:38 הריבית
תמשיך לעלות. רחמנות על הקונים - לא קיים בלקסיקון של הבנקים. להתראות בקרוב אצל כונס הנכסים.
15 אמיר 14/05/2017 12:44 מעניין שהמידע באתר מדל"ן הפוך לנתוני הלמ"ס ולשכת השמאים
עם כל הכבוד לאתר מדל"ן, ללמ"ס וללשכת השמאים יש את המידע המלא ועל פי הנתונים שהם פירסמו עליות המחירים המשיכו או לכל היותר נעצרו. ולטוקבקיסט שרשם שהוא אוכל פופקרן בציפייה לפיצוץ הבועה, אני מציע לך לרכוש גם כוס קולה בציפייה להתפרצות ביקושים כבושים בעקבות ביטול מס דירה שלישית.
ג'קי 14/05/2017 16:18 מדל"ן מבוסס על נתוני אמת מרשות המיסים
לא מדובר בספקולציות אלא בנתוני אמת מחירי הדירות ירדו ברבעון האחרון ב5% זאת עובדהשאין להתכחש לה.הבועה התפוצצה. הבועה הבאה היא כנראה של גרעיני תירס יבשים.
קולט אינטרסנטים 14/05/2017 13:35 לך תלמד כלכלה גיבור!!!!!
אף משקיע ...עם קצת שכל בקודקודו (מה שכנראה חסר אצלך)....לא מכניס מאות אלפי שקלים להשקעה שחותכת לו בקרן חודש אחרי חודש אחרי חודש.... קאפיש אינטרסנט???? בשוק יורד....כולם נכנסים למגננה....ומחכים לתחתית שתגיע!!!!! בשנים 98-08 המחירים ירדו כאן ריאלית ביותר מ 30%.... ראית מישהו רץ לקנות דירות??? אני לא!!!!! עש שהריבית לא התאפסה ב 2008... השוק היה מת 10 שנים!!!!! לחזור על שיעורי כלכלה גיבור!!!!
אורי 14/05/2017 14:27 מחירים לא ירדו נומינלית ואתה מאשר את זה
ריאלית על פני 10 שנים ירדו כי מדד שנתי היה 3% בכל שנה כך שריאלית ירדו 30 % על פני 10 שנים.ואתה מאשר את מה שכתבתי בתגובות קודמות בעבר.
חיים 14/05/2017 13:02 לשכת השמאים? חחחחחחחח (ל"ת)
משה 14/05/2017 13:25 אתה רציני? אתר מדלן? לעג לרש..
איך הם בודקים. אתה יודע? כדאי שתשב בצד..אפילו העסקאות שם לא מעודכנות. יש עסקאות באתר הלמ"ס שלא מופיעות שם..ואני מדבר על נכסים רגילים דירות בבניין.
14 יורם 14/05/2017 12:43 טוב שנזכרו כבר חצי שנה שהמחירים יורדים
מי שקונה עכשיו דירה עושה את טעות חיוו
טןני 14/05/2017 12:54 מחירים עולים. תסתכלו על הלמ"ס
מה זה מדל"ן? עושים צחוק מעבודה
יוני 14/05/2017 15:08 מחירים יורדים חבוב - לכל בעלי הדירות תתחילו לאכול קש. (ל"ת)
13 איציק 14/05/2017 12:39 הגיע הזמן...
כל הכבוד שאתם מפרסמים את האמת לציבור. ממשיכים לייבש את השוק ומצטרפים לדף של המחאה הגדולה בפייסבוק
12 איציק 14/05/2017 12:36 לא קונים ולא שוכרים דירה במחיר בועה (ל"ת)
אממה 14/05/2017 13:12 אל תקנה איציק. רק באמא שלך עזוב אותנו
ותפסיק לאיים. לא רוצים שתקנה גם אל תשכור.לך תגור ברחוב.
11 ג'קי 14/05/2017 12:31 סימן השאלה לא במקום צריך להיות סימן קריאה במקום (ל"ת)
10 יוסי 14/05/2017 12:27 כנסו
ביקוש לדירות תמיד יהיה אם אחד לא יקנה השני יקנה גם אם מחירי הדיור יירדו ב20% עדיין להרבה אנשים לא יהיה כסף לקנות. אז מה עשו בזה? אם המחירים יירדו העשירים יקפצו על המציאה ויחטפו הכל
9 דני 14/05/2017 12:23 מה פתאום לא יכול להיות
אותי לימדו בשנים האחרונות שמחירי הדירות רק עולים
בודק המספרים 14/05/2017 13:14 לימדו אותך נכון. נומינלית מעולם לא ירדו.
גם כשהיו ירידות הם היו ריאלית בלבד ביחס למדד בעוד שנומינלית לא ירדו.
ג'קי 14/05/2017 16:20 מי שמדבר על נומינלית לא מבין מהחיים שלו
פעם המשכורת היתה 100 לירות לחודש אז מה? אז אם המחיר הים של בית הוא 2 שקל (200 לירות) אז המחירים הוכפלו?! לא הייתי נותן לך לבדוק אף מספר
קולט אינטרסנטים 14/05/2017 13:38 יש לך גרף לגבות את השקר שלך גיבור???
אולי תציג לנו גרף של מחירי דירות נומינלית מקום המדינה שמציג את השקרים שלך..... אז זהו שאתה לא יכול...כי לא קיימת אמת כזאת!!!!!
בודק המספרים 14/05/2017 14:16 בנק ישראל פרסם גרף כזה לפני חצי שנה
האמת כואבת אין מה לעשות. תעשה גוגל חביבי ותפסיק להתעצבן זה לא טוב לפרוסטטה שלך.
8 אדי 14/05/2017 12:22 לא אכפת לי עולה או יורד אני לא קונה דירה במחיר בועה (ל"ת)
אוק 14/05/2017 12:56 אתה טדי לא אדי..התבלבלת טרול? (ל"ת)
7 טדי 14/05/2017 12:19 בעברית קוראים לזה מפולת. בנדל״נית קוראים לזה קריסה
ובשפת העם? התפוצצות בועת הנדל״ן
אורי 14/05/2017 12:56 טדי מנהיג המחאה הכושלת
תפסיק לשקר ולכתוב מניפולציות. תן דוגמאות לפי גוש וחלקה לירידות.כולך סיסמאות..
סיסו 14/05/2017 13:09 אורי....לא יעזור לך, המחירים צונחים!! בלי מניפולציות.
עד היום כשהמחירים עלו ואתר מדל"ן הצביע על כך, מבחינתך זה היה אינדיקטור קביל. מה גם שהאתר מסתמך על הלמ"ס ורשות המסים. עכשיו שהנתונים נגדך, והמחירים מתחילים לצנוח אז זה מניפולציות? פחחח, עלוב.
אורי 14/05/2017 13:39 סיסו אתה טועה בגדול ובעיקר משקר
אתר מדלן משמיט הרבה עסקאות שיש באתר רשות המיסים. הוא לא מעודכן ובעיקר פועל על אלגוריתם סינון שאינו מקובל על אף רשות מוסמכת.אז אל תבלבל את המוח, אתה מת שהמחירים יירדו ותספר כל דבר ותתן גל נתון כדי לגבות את משאלות ליבך.אז בוא נתחיל מהנתון האחרון שפרסם הלמ"ס על עלייה של 0.1% במחירים. או שגם הם משקרים ונגד המחאה?
סיסו 14/05/2017 14:16 אורי החמוד, זה לא יעזור לך...עלייה של 0.1%?
אתה יכול להאמין למה שאתה רוצה, בפועל העסקאות הלא מעודכנות במדל"ן, יתעדכנו למטה בעתיד. לא רק שאני מחכה שהמחירים יירדו, הוא גם יורדים ואתה וכמוך, תאכלו ותבלעו את הצפרדע הזאת. ממש, אלגוריתם סינון שלא מקובל על אף רשות מוסמכת...קשקשן.
אורי 14/05/2017 13:31 לצעוק שקרים כל הזמן זה טיפשי ומעייף
כבר כמה שנים אתם צועקים על פיצוץ בועה ונפילות מחירים אז אני שואל שאלה פשוטה: איפה ירידות? גוש וחלקה בבקשה.
סיסו 14/05/2017 14:25 גם לחיות בסרט כל הזמן זה טיפשי ומעייף...תחזור למציאות!! (ל"ת)
אורי 14/05/2017 13:29 איפה יורדים? איפה? גוש וחלקה בבקשה
ונשווה באתר רשות המיסים.זה הכי פשוט להשוות עסקאות צהחודשים האחרונים לעסקאות מלפני שנה.
סיסו 14/05/2017 13:58 גוש וחלקה....מה אתה ילד?!
את מי זה מעניין, תתבגר חמוד...שינוי במגמה! המחירים מתחילים לרדת בכל מקום, כולל המרכז ובטח בפריפריה. לפני זה המחירים עלו בכל מקום ולא שאלת "איפה? גוש וחלקה". יאללה...תתחילו להיפרד מהדירות שלכם לפני שתפסידו. בכיינים.
??? 14/05/2017 12:41 נדל''ן זה רק דירות. אני לא מומחה, אבל נראה שיש בניה
בהיקפים לא קטנים של דברים שאינם דירות. ירידה אולי כן, אבל קריסה? לא מוגזם?
6 אלון 14/05/2017 12:18 קניתי מלא פופקורן ומחכה לפיצוץ הבועה (ל"ת)
קוקהקולה גיא 14/05/2017 13:48 אלון הטרול תקנה גם קולה...כי דירה לא תקנה
אחרי שהמחירים ימשיכו לעלות
משקיע חכם ועשיר 14/05/2017 13:34 אחרי שעלו 300% ב-10 השנים האחרונות....
לא יקרה כלום אם ירדו 30% קניתי 3 דירות בהלואות והתעשרתי , מכרתי אחת וכיסיתי את המשכנתא. ומה אתה עשית ? קנית פופקורן והלכת לרבוץ מול המסך. לך תגור אצל אמא ואבא לוזר.
5 גל 14/05/2017 12:15 עברנו את נקודת האל חזור
המחירים ימשיכו להתרסק ותוך כמה שנים יגיעו למחירי 2008. הרכבת עזבה את התחנה.
4 לדעתי 14/05/2017 12:14 החברות שבונות במסגרת "מחיר למשתכן" עושות בשכל. (ל"ת)
3 ך 14/05/2017 12:13 זו רק ההתחלה. (ל"ת)
2 BOZ 14/05/2017 12:11 לא מבין
אם בדירות יש שנייה אין שינוי ובדירות יד ראשונה יש שינוי כתוצאה ממחיר למשתכן מדוע מסיקים שיש ירידת מחירים? יש ירידה למי שקונה דירה במחיר למשתכן. שינטרלו את הדירות שנמכרו במחיר למשתכן ויציגו גרף אמיתי.
גלעד 14/05/2017 16:36 למה לנטרל? זה חלק מהשוק!
אנחי כזכאי מחיר למשתכן לא מוכן לשלם מחיר מופרז כי אני אומר, יש לי מחיר למשתכן כרשת ביטחון. כמוני כ- 80000 זוגות זה לא משפיע על השוק? ברור שכן
חיים 14/05/2017 12:29 למי שקנה במחיר למשתכן זה לא משנה
2) מחירות דירות חדשות בשפל היסטורי לכן גם הירידות. עכשיו ברור? לא? רוץ לקנות לפני שיגמר!!!!
פנסיונר 14/05/2017 12:26 ירידה של 2.2% ביד 2 , זו גם ירידה משמעותית (ל"ת)
כ כח כחל כחלון 14/05/2017 12:24 מכיר ישראבלוף? (ל"ת)
לדעתי 14/05/2017 12:22 אם מחיר למשתכן תימשך (ובמיוחד אם תתרחב)
זה אמיתי לגמרי. השאלה האם זה באמת יקרה
טדי 14/05/2017 12:20 חביבי, מחיר למשתכן לא בעניין, בתל אביב אין מחיר למשתכן
ובתל אביב המחירים בצלילה
דובר אמת 14/05/2017 12:58 אתה משקר. בתל אביב מחירים עולים
מי שמספר על ירידות במרכז ובתל אביב פשוט לא מכיר וזורק סיסמאות לאוויר בתקווה שפרייארים יקנו את זה.
1 שי 14/05/2017 12:01 במילה אחת: מדהים ! (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש