ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

כחלון הוציא תגובה ראשונה להכרעת בג"צ בעניין מיסוי דירה שלישית

 |  55
שוק הדיור
Share
יותר מ-24 שעות לאחר הכרעת בג"צ אתמול (יום ג') שייתכן שתביא לביטול חוק מיסוי דירה שלישית, שר האוצר כחלון שקידם את החוק וראה בו מהלך מרכזי מבחינתו כחלק מהניסיון להוריד את מחירי הדיור - הוציא תגובה ראשונה - כאשר הוא מכוון את האש ל-2 מפלגות האופוזיציה הגדולות.


"תראו מה זה צביעות של השמאל. דווקא אנשי המחנה הציוני ויש עתיד, מחזיקי דגל המחאה החברתית, שצעקו צדק חברתי ברחובות, הם אלו שהולכים לבג״צ ומנסים לבטל את חוק מס לדירה שלישית. במו ידיהם הם ימנעו דירות מהזוגות הצעירים. ‬שימשיכו לצעוק ברחובות ולהגיש בג״צים. אנחנו בינתיים נמשיך לטפל במחירי הדיור", כך כתב הערב שר האוצר כחלון בעמוד הפייסבוק שלו.

ועדיין, לפי שעה לא ברור האם כחלון שוב יפעיל את כל כובד משקלו בניסיון להעביר מחדש את חוק מיסוי דירה שלישית כאשר ברור שמנגד עומד ראש הממשלה נתניהו שלא צפוי לעשות לו חיים קלים. אם אכן יוחזר החוק לוועדת הכספים, משם החוק יועבר לאישור הכנסת בקריאה שניה ושלישית.

יו"ר הקואליציה דוד ביטן הסביר הבוקר בראיון לגל"צ את מצב העניינים: "עכשיו זה עניין קואליציוני, ורוב חברי הכנסת מהליכוד וממפלגות אחרות מתנגדות לחוק הזה. הבעיה עם המשקיעים יכולה להיפתר גם אם לא נאפשר למי שקונה דירה להשקעה לקבל משכנתא, וזה יוריד את מספר רוכשי הדירות להשקעה. אני מעריך שכחלון כן ינסה להעביר שוב את החוק, אבל זה תלוי בראש הממשלה ומה ראש הממשלה יעשה עם חברי הכנסת. אם לא תהיה הנחיה קואליציונית ממשית - אז החוק הזה לא יכול לעבור".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

55 תגובות ב-44 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
44 יהושע 17/05/2017 17:21 רמת גן
כחלון מה יותר חשוב מה שהשגת או מה נלקחתה
43 אורי 13/05/2017 12:31 מבוא לכלכלה
אפשר להוריד מחירים עי הגדלת היצע. אפשר להוריד מחירים אם עורפים את ראשם של כל בעלי 3 דירות ומעלה. הם יוותרו על הדירה השלישית במידית לפי או ויתור או עריפה. לאחר מכן אפשר עי אותה נוסחה ל"טפל" בבעלי שתי דירות. כחלון בימקום להגדיל את כמות האדמות לבניה נוקט בדרך השניה ....בולשביזם לנינסטי
יהושע 17/05/2017 17:23 רמת גן
איזה מבוא ואיזה כלכלה
42 אח 12/05/2017 17:49 לא לתת משכנתא על דירה שלישית רעיון צודק (ל"ת)
41 בעל דירה 1 12/05/2017 17:43 מחירים ייזנקו. ראו הוזהרתם (ל"ת)
40 בעל דירה אחת 12/05/2017 17:42 כל עוד המחירים עולים צריך לבנות ולבנות
המחירים עולים וכל עוד זה קורה צריך לבנות ופה הבעיה. רב הקרקעות משווקות היום למחיר למשתכן שם שולטת הבירוקרטיה כך שמה שייצא שהתחלות הבנייה יירדו בכלל...עשו הגרלה בראשון לציון לפני שנה ועדיין אין היתרי בנייה. ככה יירדו המחירים?
39 משקיע 12/05/2017 06:46 חוק שמוק
לשר האוצר בלי החוק הטפשי הזה אתה לא מסוגל להוריד את מחירי הדיור ? החוק יצא לאחר שנתיים של כישלון !!!
38 סוקרטס 12/05/2017 03:29 כחלון פוגע בזכות הקניין של האזרחים
פוגע בזכות בסיסית של האזרחים - זכותם לקניין. פוגע בקניין, בקרן, במקום למסות את הרווחים.
37 יניב סטרוגו 11/05/2017 22:05 צעירים במלכוד
פשע!!! אין מילה אחרת לתאר זאת. פמפום של משקיעים שהביא נדלן להיות עוד מוצר בתיק ההשקעות של המשקיע הביא צעירים רבים לאי יכולת לקנות דירה. דירה על פי פרמידת הצרכים של מאסלו הינה נמצאת בצרכי ביטחון. בתאוריית מאסלו ללא צרכים בסיסים כמו ביטחון לא ניתן לעלות בפרמידת הצרכים מה שמביא צעירים רבים לאי הרגשת שייכות וכבוד. ללא הרגשת ביטחון צעירים רבים וטובים יחפשו ביטחון במקום אחר ואז ממש ירינו לעצמנו ברגל. מחיר למשתכן ומיסוי דירה שלישית הינם רק סנונית ראשונה בצעדים שאנחנו כחברה חייבים לעשות ומהר לטובת כל יוצאי לבנון השנייה וצוק איתן.
36 רותם 11/05/2017 20:24 הוא צודק , אני שמאלני שבחיים לא אצביע יותר שמאל או מרכז
שלי יחמוביץ , בוזי הרצוג , ומיקי רוזנטל אתם חבורה של אפסים מאופסים
ימני 11/05/2017 22:47 לעולם לא אצביע לכחלון
אכזבה אחת גדולה...
35 קח לנו 11/05/2017 17:30 חצוף
אי אפשר להשתולל ברחוב ולירות לכל הכיוונים. החוק הזה לא הגיוני. אין עוד חוק כזה שלוקח מס מהקרן ולא מהרווח. זה נקרא: שברו את הכלים - ולא משחקים
יניב 11/05/2017 22:10 צודק
ולכן צריך לשלם 25% מס על הכנסה משכירות. זה היה עולה לך יותר. עשו עמכם חסד
34 א. 11/05/2017 16:52 שלישית.
כחלון אתה בלון נפוח שהתנפח למימדים אדירים בסוף תתפוצץ .אתה ושאר חברי הכנסת . איך אפשר לחיות מפנסיה של 6000 שח. יש לי שתי דירות מירושה והם הכנסתי הנוספת. בא נתחלק מה דעתך.מזל שמתו אנשים ואני הפכתי ליורש. בא תהיה גם אתה יורש איתי ביחד. מציע שתחשוב בכנסת על פתרונות יצירתיים אם אתה מסוגל ולא להדחף לכיס של אחרים. גם מליונרים לא חייבים כלום לאף אחד מי שמצליח מצליח שילכו מי שיכול בעקבותיהם
יהושע 17/05/2017 17:32 רמתגן
כל האמת בפנים דוחפים ידיים לכיסים לא להם
33 יאיא 11/05/2017 16:16 טעות , הכבדת נטל המס על המעמד הבינוני תיפגע במדינה
הוצאת המשקיעים מהארץ בכוח-זה מה שרוצה כחלון זה יביא להאטה בהשעות , זה יביא פחות מס למדינה זה מה שרוצה כחלון האובססיה של בו קח-לו , מייצרת טעות היסטורית מקומם של חוקי מיסים -עוד מיסים הוא בפח-ההיסטוריה מס לא יעזור - זה לא הכיוון
32 תמשיכו לבחור בביבי 11/05/2017 14:41 ולא להבין למה מחירי הדיור רק עולים
הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם
31 תלמד לעבוד יא דרעק 11/05/2017 14:08 מישהו אמר לך להעביר חוק עקום ובצורה עקומה??? (ל"ת)
30 פחלון הגזלן!!!! 11/05/2017 14:01 ואיך חוק מס דירה שלישים העקום קשור לצדק חברתי??????? (ל"ת)
29 דן 11/05/2017 13:19 מיסוי דירה שלישית
חוק שמתעלם מנכים , גמלאים הוא בושה ולא מידתי יש נכים שהם גמלאים ואין להם פנסיה רק ביטוח לאומי שרכשו דירה שלישית בכספי הפנסיה להבטיח את חייהם בגיל שבו הכנסת והממשלה כבר לא שמים עליהם ופתאום יש מוממחים (כמובן רק באוצר יש מוממחים ) שמספלפים וטוענים שהאנשים האלו משתכרים 46,000 ש"ח בחודש , שקר וכזב . זה חוק אנטי חברתי , במקום זה היה צריך להגביל את מחירי השכירות , ולקבוע מס הגיוני על השכירות ,. אבל יותר קל למומחים באוצר להמליץ על גבייה גורפת כמו פיאודלים באירופה , החוק הזה הוא ג ז ל !!!
28 ליאור 11/05/2017 12:10 בוא נתלונן למס ההכנסה
שכל זוג צעיר שמשלם שכירות יצהיר בעצמו למס ההכנסה על בעל הבית וישלח להם את החוזה ואישור תשלום ( צ'ק , העברה בנקאית וכו... ) ואז בעלי הדירות יתחילו לקבל מכתבים ממס הכנסה על דרישה לתשלום מס על ההכנסות. בואו נחזיר מכה לכל אלה שחיים על חשבוננו ולא מהססים להעלות את דמי השכירות כל שנה.
אביעד 14/05/2017 08:05 אני כבר עשיתי את זה
נכנסתי ל: " מלשינון של מס ההכנסה" והלשנתי. אותי יפסיקו לדפוק !
27 אלי 11/05/2017 11:47 קבורת חמור
חוק מיסוי דירה שלישית יקבר קבורת חמור כמו רשות השידור .
26 יבי 11/05/2017 10:11 כחלון
כל הטריקים האלה לא יורידו את מחיר הדיור.... זה רק פופוליזם הזוגות הצעירים לא יכולים לקנות את הדירות היקרות של המשקיעים
25 אני מאמין 11/05/2017 10:07 כחלון-זרקו לך חבל
עשית שטות ובג"צ זרק לך חבל.קח אותו ושתוק!!מס לא הוגן שפגע בציבור השוכרים. תגיד לגלנט שיתחיל לבנות!!!
24 יש פתרון 11/05/2017 10:00 לבנות יותר. ולהוריד את המס על הבורסה ל 10%.בהצלחה (ל"ת)
23 כותב 11/05/2017 09:52 כס"תח-במקום להגדיל הבניה-מציעים חוקים מטופשים=זה כסתח
זה כסתח- יש הוראה=מנומקת של בובו=להקטין הבניה בנימוק-דאגה לבנקי מיהכן לדעת ?! אריק שרון בנה 80000 דירות בשנה בשנת 2011 הת הבניה היו 46800 דירות לאור ההוראה ההזויה- שלא לומר הונאה שלטונית מדעת בשנים 2012-2015 הת הנחה היו 43500 ד בממוצע זה זועק לשמיים לשני שרי האוצר האחרונים =להבנתיניו= יש הסכם שלטוני (גואוליציה) לייסם הסכם- לבנות פחות דירות מאין לנו להבין זאת ? שר שקבע מעמ 0 שהפך ל00-הוא עקפ ההסכם(בטיפשות) שר =שלא מייבא חברות בניה סיניות=ומעלה חוק 3 דירות! בשני המצבים המיפלגות חכ ושרים מודעים לההוראה הזויה מחייב וועדת חקירה רוב המגיבים לא מבינים את הנושא לאמיתו
יהושע 17/05/2017 17:41 רמת גן
ומי יבחר בבחירות הבאות . רק בייב! ופה קבור הכלב!!!!!חיבים להחליף אותו את ביבי .
22 כותב 11/05/2017 09:36 מוזר שחכ ביטן=לא מתייחס להוראה מנומקת=לבנות פחות דירות=
מוזר שההוראה ההזויה =והמנומקת=מבובו לבנות פחות דירות לא זוכה להיתיחסות של חכ ושרים ??!!!!!!!!!! מוזר ביותר =שלסירוב להגדיל הבניה= אין היתייחסות גם במחסור החמור הם מחפים על ההוראה ההזויה- לבנות פחות דירות בשנית הוראה מנומקת לבנות פחות דירות : הנימוק שניתן דאגה לענמידות הבנקים ההוראה גרמה למחסור מכוון של 40-50000 דירות מחירים עולים = רק כשיש מחסור = אדם סביר לא קונה כשאין דרישה -או כשיש עודף במצב של איזו - מחירים נשארים יציבים גם עייר גידם חירש פיסח ועיוור היה מבין את ההונאה זה מחייב וועדת חקירה ראו קראתם
21 רוני 11/05/2017 09:31 לרבים מחהרי הכנסת דירה שלישית ורביעית וחמישית אז נו! (ל"ת)
20 גבר 11/05/2017 09:17 מיסוי דירה 3
האם מר כחלון חושב שזוג צעיר ירצה לרכוש דירה ישנה טרנטה?חוק הדירה ה 3 צריך להיות מכוון לעשירים המחזיקים בדירות ששויין 3 מיליון ויותר יחד.ולא למיסכנים שקנו לפנסייה דירות להשכרה ששוי כל אחת מהן400 או 500 אלף שקל.הרי העשיר לא ירכוש דירות בשווי הזה..העשיר קונה 2 דירות ב3 מיליון כל אחת והוא לא יהיה כפוף לחוק זה..לכן מר כחלון רד מהנושא וחפש דרכים אחרות..לדוגמא לא לסבסד במשכנתה רוכשי דירות להשקעה ...
19 יפה 11/05/2017 09:16 כחלון הבודד
מר כחלון היקר, כל החוק הזה טעות ביסודו,חוק שאינו הוגן מכיוון שמפלה בין בעלי הדירות ,אלו שיש להם דירות זולות שישלמו כמו אלו להם דירות יקרות וההכנסה מהן גבוהה פי כמה. יש לך כלי מצויין הנקרא מסוי הכנסות,בשוק ההון משלמים 25% על הכנסה,גם כאן יכלת לעשות זאת וכך להשוות את התנאים בין שווקי ההשקעות .את המס הנגבה תוכל להעביר לזוגות צעירים עי בנית יחידות להשכרה מוזלת או כמענק(היה בעבר). ההשקעות היו מתחלקות בין השווקים ולכן מחיר הדירות לא היה עולה משמעותית.עשית שטותתהוספת כלי מסורבל ולא הוגן כלפי כלל המשקיעים,גרמת לעליית מחירי השכירויות.שא בתוצאות
18 עזרא 11/05/2017 09:12 חברי מפלגת העבודה הצעירים ..תבטלו חברות מיייידד (ל"ת)
17 ג'קי 11/05/2017 09:12 המחנה האנטי ציוני
למי שצריך עדיין הסברים לצביעות של שמולי ושפיר. המפלגה שלהם מציגה "המחלמה שנלנו בחסרי נדיור" ומה הם עושים? לא ראינו לא שמענו. מעניין אותם רק המשכורת שדופקת והם דופקים את אלה שהעלו אותם. מושחתים
16 אור 11/05/2017 08:53 כמו בנושא הגז מקפל זנב ובורח חבל ומאכזב! (ל"ת)
15 יואב 11/05/2017 08:45 ליצנות
כרגיל, כמו ראש הממשלה ויתר השרים, כחלון מנסה להעביר את האחריות למחדליו למישהו אחר. הוא ניסה להעביר את החוק במחטף לילי והתהליך הקלוקל נפסל, אבל להעביר (או להיכשל) בתהליך מסודר וראוי - לזה אין לו רוב ואין לו ביצ... נו, באמת, על מי אתה מנסה לעבוד?
14 צחצח 11/05/2017 08:34 "תראה מה זה צביעות של ילד המעברה"
מכר אותנו לטבות חברו מימון (בגדול) במתווה הגז - במיליארדים!!! ומנסה לקנות אותנו בפירורי עוגה. כחלון, תמשיך לחייך חיוך של טיפש תמים! עבד כי ימלוך.
13 כחלון 11/05/2017 08:32 החוק בעייתי אבל כחלון צודק בכל מילה
החוק הוא טיפשות ובורות -המשקיעים צריכים לשלם על טעויות הממשלה שלא מאפשרת לקבלנים לבנות דירות ללא סוף.. אבל עדיין כחלון צודק "שמאל צבוע"- תמיד השמאל מדבר נגד הטייקונים והנה פתאום מגיש בג"צ בעדם צביעעעעעעעעעעעעעעעעות...
12 צפי שגרה בשכירות 11/05/2017 08:26 מגיבים לכתבה
רוב המיגיבים איטריסנטים בעלי דירות שמנצלים את מצוקת הדיור
11 שר אוצר נחמד 11/05/2017 07:18 תבדקו מדינה ששווי הדיור נמוך מדינה נכשלת (ל"ת)
10 שר אוצר נחמד 11/05/2017 07:17 מדינה ללא משקעים = אפריקה כללים פשוטים בכלכלה (ל"ת)
ג'קי 11/05/2017 09:04 ספסרים אינם משקיעים (ל"ת)
9 שר אוצר נחמד 11/05/2017 07:15 בכייה לדורות ימים יגידו פשוט מחלק לכולם (ל"ת)
8 ט 11/05/2017 07:03 כחלון ניסה להעביר חוק קשה לא דמוקרטי.עינייך צרות.הביתה (ל"ת)
7 T 11/05/2017 06:58 זה חוק לא דמוקרטי ולא שיוויוני הפוגע בחופש כחלון הביתה (ל"ת)
6 מאיר 11/05/2017 06:21 בגן
אפילו בגן נותן יד להמשיך המצב להיות עבדים ואדונים אדונים שצוברים דירות כי אין להקים בעיה של מסוי כמו עמדה שמשלם מס על חסכון מהשקל הראשון ועבדים שגרים בשכירות אציל האדונים בעידוד בגץ
5 אריק בר 11/05/2017 01:15 לדוד ביטון .....
אתה אומר שזה......תלוי בראש הממשלה אבל ראש הממשלה אמר שהוא מנוע מלהצביע כי הוא "בעל עניין" ??? אז מי יתן הנחיה קואליציונית ? יתפסו ח"כ אחד שיש לו פחות מ 3 דירות ( לרוע מזלו )....
אור 11/05/2017 08:54 יש כאלה? (ל"ת)
4 אריאל 11/05/2017 00:52 אוי ואבוי אם זה יהיה ראש הממשלה שלנו זה עבד כי ימלוך
הוא כבר לא רלוונטי גחמת הסלולאר - הוא התהדר בנוצות לא לו.
3 רכב 10/05/2017 23:59 כחלון - אינף איז אינף
אף אחד לא רוצה את החוק הדרקוני הזה שגורם לבריחת המשקיעים לחו"ל ואבדן הכנסות מיסוי רבים .והופך את מדינת ישראל למדינת עולם שלישי ששם מטילים מיסי גולגולת כמו שאתה רצית להנהיג.
ג'קי 11/05/2017 09:07 בכל עולם משלמים מיסי נדלן
ישראל גן עדן לספסרי נדלן. לכן הבורסה יבשה הספסרות פורחת והכלכלה בתחת
2 זוג צעיר 10/05/2017 23:57 בוזי, בולדוג וכו' לא נשכח ולא נסלח (ל"ת)
1 מיואש 10/05/2017 23:11 שמאל
מה זה שייך לשמאל או ימין? גם אצל כחלון שמאל זו מילה גסה? לא הצלחתי? השמאל אשם.......
אבשלום 11/05/2017 08:34 הסמול שונא יהודים. מלקק לערבים
הסמול פועל כאנטי ציוני. אנטי דמוקרטי ונלחם בשנאה במגזר היהודי. סמול מטורף.הזוי. איפה הציונות של שנת 1948. איפה הדאגה לזוגות הצעירים היהודים???
רצו לבגץ נגד החוק 11/05/2017 02:34 ספציפית במקרה הזה השמאל באמת אשם (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש