20:30 לקראת תנודה חדה במדדים השבוע? אלו האירועים שצריך לשים לב אליהם >>

17:09 מחאת הנכים: כביש החוף נפתח לתנועה לאחר שנחסם למשך כשעה

17:03 שר החוץ הסעודי בנאומו באו"ם: "לא רואים סיבה להמשך הסכסוך הישראלי-ערבי

16:56 פרשת ישראל ביתנו: כתב אישום נגד איש העסקים משה קליסקי

13:55 מניית כלכלית ירושלים מרכזת מחזור חריג של 32.5 מיליון שקל >>

13:33 מדד SME60 ממשיך לתקן מעלה - מזנק עוד 1.4%

13:08 שטייניץ מגיב על החקירות בסביבתו >>

10:31 אקסלנס ברוקראז': "התקלה בתמר - אירוע חיובי לבזן" >>

10:16 תאת טכנולוגיות: חוזה בשווי של 40 מיליון דולר עם חברת תעופה גדולה >>

10:09 אירונאוטיקס רוכשת את Chassis Plans תמורת 6 מיליון דולר >>

10:05 טראמפ: איראן משתפת פעולה עם צפון קוריאה, הסכם הגרעין לא מוצלח

08:10 מזור חוזרת עם פער חיובי של 4.1%

08:10 טאואר חוזרת עם פער שלילי של 2.3%

08:10 טבע חוזרת עם פער שלילי של 1.2%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

"הסיכוי להתחדשות עליית מחירי הדירות עלה בחדות"; תגובות להחלטת בג"צ

 |  57
שוק הדיור סוער
Share
שופטי בג"צ הטילו אתמול פצצה כאשר הודיעו כי הם ממליצים למדינה להחזיר את חוק מיסוי דירה שלישית לוועדת הכספים, כלומר להליך חקיקה מחודש והמשמעות היא שלא ברור האם כחלון שראה בחוק זה כחוק דגל מבחינתו - מסוגל לבצע את הכל מהתחלה (ראו התייחסות של דוד ביטן בהמשך). השאלה כעת היא ההשפעה הצפויה על שוק הדיור. 


יניב חברון, הכלכלן הראשי באקסלנס: "בג"צ הצליח לסנדל את שר האוצר כחלון. ההערכה שלנו בתחילת השנה היתה לבלימת מחירים השנה ולשינוי מגמה כבר ב-2018, אולם בג"צ שינה היום את התמונה. כעת, הסיכוי לחזרה של הציבור בהמוניו אל שוק הדיור ועליית מחירים מתחדשת עלה בחדות, בדומה למה שהיה לאחר גניזת תכנית 'מע"מ אפס' ופירוק הממשלה".

חברון סבור אמנם כי "מס דירה שלישית הוא לא הפתרון למשבר בשוק הדיור - אבל הוא הרחיק את המשקיעים משוק הדיור, לפחות לתקופה, העביר את הציבור אל הגדר ונתן לשר האוצר חלון זמן להמשיך ולעבוד במרץ כדי להגדיל היצע ולשנות את המומנטום בשוק הדיור. מגמת עליית המחירים נבלמה מעט, וסיכוי לשינוי אמתי יכול היה להגיע בתוך מספר רבעונים, אבל כעת, כשבג"צ שלח את החוק לטייל במסדרונות הכנסת (וועדת הכספים), המגמה הזו עשויה להתפוגג בתוך מספר חודשים".עדינה חכם, מנכ"לית אנגלו-סכסון: "זה נכון שהדיבורים על העברת החוק למיסוי דירה שלישית גרמו ללא מעט משקיעים להתרחק משוק הדיור, אבל אני לא בטוחה שכעת הם יחזרו באותה מהירות אל השוק. אותם משקיעים מצאו בתקופה האחרונה אפיקי השקעה נוספים כו השקעות בחו"ל, וייקח זמן עד שנראה אותם חוזרים לשוק הדיור. באופן כללי אגיד כי זו התייקרות הריבית על המשכנתאות שהינה הגורם המרכזי כעת להאטה בפעילות - יותר מכל שינוי כזה או אחר במיסוי, שלדעתי רק יוצר עיוותים ומעשיר את קופת המדינה. ובכל אופן אני לא חושבת שביטול החוק למיסוי דירה שלישית יגרור עלייה במחירי הדירות". מוקדם יותר שלח יו"ר הקואליציה דוד ביטן רמז ברור לכיוונו של כחלון בכל הקשור לעתידו של החוק למיסוי דירה שלישית - לכתבה המלאה 

נזכיר כי אם אכן יוחזר החוק לדיון ואישור ועדת הכספים, משם יצטרך החוק להגיע לאישור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. לכן משמעות החזרת החוק לוועדת הכספים עשויה למעשה להיות ביטולו - בטח במצב העניינים הנוכחי בין כחלון שמוביל את החוק לראש הממשלה נתניהו, שלא ממש רוצה לאפשר לכחלון לרשום הישגים. או כמו שכחלון כבר אמר לא מזמן - הוא וביבי כבר לא, ואולי גם חוק מיסוי דירה שלישית כבר לא. (לכתבה המלאה - לחץ כאן)
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

57 תגובות ב-38 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
38 אריק / 16/05/2017 11:49 כחלון ידע שהחוק לא יעבור רצה בלגן ועכשו מחפש אשמים (ל"ת)
37 אלי 12/05/2017 11:07 עליית מחירים תהיה מנותקת מהמציאות ולכן לא תהיה
הציבור מסכים להיעשק ע"י קניית דירות אבל הוא לא יכול כי אין לו את הסכומים המטורפים לקניה. גם הקנס למשקיעי נדל"ן וגם "מחיר למשתכן" בכמויות ובמיקומים האלה לא פותרים את הבעיה. שר האוצר קיבל מראש הממשלה את כל הכלים שביקש וההר הוליד עכבר.
איש 14/05/2017 16:01 תפסיק אם השטויות .
רוב הקונים (מעל 70%) הם משפרי דיור והם יכולים לקנות גם אם המחירים יעלו בעוד 50%
36 לא מפתיע 11/05/2017 20:21 אכזבה לא מפתיעה
למה שאנשי בגצ שלכל אחד מהם יש 3 דירות ומעלה יתמכו בחוק כזה? יש להם אינטרס לטרפד. פשוט אכזבה גדולה.
35 דן 11/05/2017 19:41 מיסוי דירה שלישית - כל המומחים קצת צניעות
לא יזיק לכל המומחים שיגלו קצת צניעות , אם הבניה תמשיך להתבצע ע"י קבלנים פרטיים המחירים יעלו , אם המתווכים יקפידו על תיווך ולא על שיווק המחירים יהיו סבירים
34 ליאור 11/05/2017 12:11 בואו נתלונן למס ההכנסה
שכל זוג צעיר שמשלם שכירות יצהיר בעצמו למס ההכנסה על בעל הבית וישלח להם את החוזה ואישור תשלום ( צ'ק , העברה בנקאית וכו... ) ואז בעלי הדירות יתחילו לקבל מכתבים ממס הכנסה על דרישה לתשלום מס על ההכנסות. בואו נחזיר מכה לכל אלה שחיים על חשבוננו ולא מהססים להעלות את דמי השכירות כל שנה.
33 דן 11/05/2017 11:25 זינוק מחירים וודאי
מהלך שיוביל לעליית מחירים במאה אחוז , כל מי שיש באפשרותו לקנות דירה ולא יקנה היום ישלם הרבה יותר אם ימתין . היסטורית מי שהמתין בסבלנות לירידת מחירים שילם הרבה יותר , כך יקרה גם נכון למצב היום
32 אבי 11/05/2017 06:47 פחלון הבייתה. בגץ לשלטון (ל"ת)
31 גלעד 11/05/2017 00:25 יש הנחות והטבות מטורפות של הקבלנים, תראו דוגמאות
ואז מגיע המתחכם התורן, איפה איפה??? באיזה פרויקט אני מחפש ולא מוצא הנחות, אז במיוחד בשבילך מתחכם יקר, 2 דק' ביד 1 פרויקטים תוכל לראות את אלו ועוד המון: פתח תקווה צור גנים 120,000 ₪ גבעת שמואל – חלומות גבעת שמואל 100,000 ₪ קרית מוצקין נופר 80,000 ₪ ראש העין, חלומות ראש העין 200,000 ₪ תל מונד, אופק חדש 100,000 ₪ רמת השרון רמב"ם 4 150,000 ₪ רעננה תמר 86,060 ₪ מעבר לכך, כל קבלן 2 מציע 10-20% תשלום והשאר הלוואה ללא ריבית עד האיכלוס, העיקר שנקנה. ים, ים של דירות לכניסה מיידית, תראו כמה באנרים רצים ברשת. יש ביד 1 מאות פרוייקטים מייצגות עשרות אלפי דירות. ברגע שתתחיל הירידה, כל אחד יגיד אולי אמתין עוד כמה חודשים ומכאן הדרך למטה חזק ברורה.
איש 14/05/2017 16:03 הכל שטויות . אלו מבצעי שקר. תמיד יש כאלו.
והבנרים קופצים אצלך כי אתה מחפש דירות. חמור. אין לך אפילו מושג איך גוגל עובד.
דובר אמת 11/05/2017 08:19 אתה משקר. נכנסתי בדקתי וטעות בידך
הם העלו מחיר לפני חודשיים ועכשיו נותנים לך הנחה אלק..חביבי מחירים עולים אל תאמין למבצעים
30 יוסי 10/05/2017 20:02 אם או בלי המס
זה לא משנה. פשוט לא קונים במחירי בועה !!!
תיקון יוסי 11/05/2017 07:20 אז איפה אגור ? בטח שקונה. דווקא עכשיו
לפני הזינוק למעלה במחירים
דויד 11/05/2017 06:32 לא יעזור כלום
ישנה תפנית שלילית בשוק וזה רק יחמיר , ירידת מחירים תמשיך וזה לא יעזור לאף אחד שחושב אחרת.
תיקון דויד 11/05/2017 08:21 איפה ירידת מחירים? תגיד אני מחפש
אין ירידות מחירים ואני מחפש דירה באזור ראשון לציון חולון ונס ציונה כבר חצי שנה.אין ירידות רק עליות...
29 בלומברג 10/05/2017 19:13 הפתרון מתחת לאף
רק פיחות יעזור . דולר בארבעה וחצי שקלים .
28 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 10/05/2017 18:55 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
דויד 11/05/2017 06:30 כמה נכון
כמה שאתה צודק , אבל לא יעזור שום דבר , השוק קיבל תפנית שלילית וזה רק יחמיר , זאת אומרת אין מנוס מהמשך ירידת מחירים.
טוני 11/05/2017 16:37 טרול דויד איפה ירידת מחירים? רק עליות..
תתן דוגמאות לפי גוש וחלקה ונבדוק באתר הנדלן של רשות המיסים.
27 אזרח שפוי 10/05/2017 18:05 כרגיל החזירים שרצו לקנות דירה בחינם אכלו אותה
כרגיל החזירים הקטנים ישבו , יחכו , יבכו ולא יפסיקו להתלונן. והאמיצים שלא מצפים למתנות , מתחייבים , משלמים ושותקים.
דוד 14/05/2017 11:53 אתה טיפש
אתה טיפש
26 שופטים 10/05/2017 18:00 לא מבינים בכלכלה
שופטי אליטות ממש לא רציניים יהיו אחראים להתפוצצות שתכיע.
25 יניב סטרוגו 10/05/2017 17:03 השאלה למי יש כסף
ל 5% מהאוכלוסיה יש כסף לקנות דירות להשקעה, ל 60% מהאוכלוסיה יש בבעלותה דירה אחת, 35% אין כסף לקנות דירה ולכן צריכים לשכור. אין ספק שעליית מחירי הדירות נגרמה מהורדת ריבית וכניסה של 5% משקיעים לשוק אשר בבעלותם יותר מדירה אחת. לולא הם לא היה ל 35% מתושבי המדינה אפשרות לשכור דירה. המשפט האחרון הינו שטות גמורה שכן אי כניסת משקיעים לשוק לא היתה מעלה את מחירי הדירות. המשך יבוא....
24 מאיר פ 10/05/2017 17:00 קומנדו מחירים
מה לא עושים על מנת לייצר לקבלנים והבנקים עוד כמה מיליארדים... אין קשר בין החלטת בגץ לבין עליית מחירי הדירות... משקיעים הורידו פרופיל בנתיים וחזרתם אם תיהיה ציהיה מינורית... אבל אם אבו מאזן יתקע נוד מיד יהיה מי שיטען על עליית מחירים ... מחירי הדירות גבוהים , עלות הכסף גבוההה השקעה בדירה כבר לא כל כך אטרקטיבית
23 א 10/05/2017 16:59 מסכנים המשקיעים שחתמו על תוספת שכ"ד בגללל המס
הסעיף הנחמד הזה מנע מהם להעלות מחיר , אלא חייב אותם בסעיף תוספת , עכשיו הם תקועים עם חוזה ללא התוספת וללא עליית המחיר
22 אבי 10/05/2017 16:57 240 דירות נמכרו , כמה כבר יחזרו ? 300 ?
זה לא ישפיע על המחירים , המשכנתאות עולות הרבה , ומאחר שהבנקים מנהלי תיקים לחברות אחרות הריבית עלתה בצורה מטורפת איזה משקיע חושב שבסביבת ריבית אפסית שבה השכר לא עולה , הוא יצטרך לשלם 5 אחוז בשנה על ריבית משכנתא , עם תשואה שנתית של 3 אחוז , משמע הוא מפסיד כל שנה 2 אחוז מההשקעה , וזה בלי תשלומי הקרן שהוא צריך לשלם כל שנה הוא מטורף אם הוא שוקל להיכנס לשוק
21 איציק 10/05/2017 16:18 כל הכבוד לעדינה חכם
פעם ראשונה שאני מסכים איתה
20 אלון 10/05/2017 16:06 שוק הדיור בארץ בירידה חדה, מי שמבין יצא לפני חצי שנה (ל"ת)
א א א 11/05/2017 08:14 איפה ירידות? אתה משקר וזורק סיסמאות
טרול יקר כבר כמה שנים שאתה זורק סיסמאות.תן דוגמא לפי גוש וחלקה ונבדוק באתר רשות המיסים איפה יש ירידות.
19 בלוף למשתכן 10/05/2017 16:03 כשתוכנית הדגל זורקת 300 דירות בחודש בלבד זו התוצאה (ל"ת)
18 ר.ב 10/05/2017 16:01 מישהו בחר ב בגצ ????? מסכן כחלון הרסו לו
מ 10 מנדטים ל 2 3 בקיצור אם הנדלן לא יורד וחזק כחלון יחלום לקבל 3 מנדטים
משה ראשל"צ 10/05/2017 16:41 עם 3 מנדטים הוא יתקן גרביים פפחחחלון (ל"ת)
17 ק 10/05/2017 15:51 בולשיט. המשקיעים הדירו רגליהם מהשוק הרבה לפני שידעו על
החוק. הסיבה היא העובדה הפשוטה שהתשואה לא שווה את הסיכון , אין לאנשים כסף שיתמוך במחירים הנוכחים , פשוט אין , כדי למכור את מאסת ההיצע שהצטברה יהיו חייבים לרדת במחיר, לא שווה להשקיע בדירה כאשר ריבית המימון עלתה כה בחדות לנוכח חוסר היכולת של השוכרים לשלם יותר. זה מצב שלא יכול להימשך גם אם תרצו וגם אם לא, המחירים ירדו עם הממשלה או בלעדיה. ,
16 אזרח 10/05/2017 15:50 "התייחסות של דוד ביטן" פחחח... הכלב של ביבי....
רק לעלות על הכנסת בהמונים ולשבוא לחבורת האפסים שם את כל כל העצמות.
משה ראשל"צ 10/05/2017 16:42 רואים שאתה שיך לשמאל ההזוי והמאוד דמוקרטי דבר שני
תלמד לכתוב עברית יא טמבל
15 א 10/05/2017 15:48 אנשים שישבו על הגדר יירדו ממנה עכשיו (ל"ת)
14 שמואל 10/05/2017 15:45 העיקר שהבנקים נהנים מריבית ונותנים כמעט אפס לחוסכים
נהדר ,דופקים את המשקיעים שחלקם על לא עוול בכפם בחרו להבטיח מעט פנסיה כי הבנק לא נותן ריבית ראויה,עוד שכעת הבנקים העלו ריביות .בקרוב נראה את הבנקים מתעשרים עוד ועוד ,זה יותר טוב?
13 שמואל 10/05/2017 15:34 כך יעשה לאיש שגרם לשנאת המשקיעים (ל"ת)
12 יובל 10/05/2017 15:29 מצחיק שהגברת עדינה חכם
מצחיק שהגברת עדינה חכם אומרת שהסיבה לבלימת המחירים היא עליית הריבית ומצד שני היא אומרת שהסיבה לעליית מחירים היא חוסר בהיצע.... ממש מעניין
11 מחפש דירה 10/05/2017 15:16 הייתה מגמת יציאת משקיעים בלבד ולא מגמת ירידת מחירים!! (ל"ת)
10 ג'קי 10/05/2017 15:14 מה זה משנה המחירים והדור הצעיר. העיקר כללי הטקס!!
נזק של מיליארדם למשק מאי גביית מס מנזקי בועה שתתמשך בריחת מוחות לחו"ל למי זה איכפת?! העיקר שחוקים צריכים לעבור לפי טקס מסויים!! מןו מדינה מזרח תיכונית שלא ממש ידועה בגינוני הטקס שלה. העיקר שכר השופטים (גם מהדירות) דופק? זה מה שחשוב. ומה על הכלכלה של מדינת ישראל. ישראל? שמעתי פעם את השם הזה....
9 חופר 10/05/2017 15:10 לא יהיה משקיעים לא מאמינים ימצאו חוק אחר
איזה אדם מוכן להישתעבד לריבית על המשכנתה המטורפת כמעט ברמה של עו"ש
8 איתן 10/05/2017 15:09 צרות של עשירים דירה שלישית
מלכודת דבש
7 אייל 10/05/2017 15:03 כמה כחלון שילם על הכתבה ?
החוק לא הועיל בהורדת מחירי הדירות ולכן ביטולו לא יביא לעלייה במחירי הדירות
6 איליה 10/05/2017 14:57 עם החוק או בלעדיו המחירים ירדו
מה שמצחיק זה שפתאום כל הבעלי דירות האלה התחילו לדאוג לשוכרים... "בגלח הדירות שלנו יש להם איפה לגור " אם לא אתם המשקיעים הדירות היו שייכות לזוגות הצעירים!
עתידן 11/05/2017 08:17 מחירים עולים ויעלו
תבדקו באתר רשות המיסים לבדוק עסקאות לפי גוש וחלקה . לגבי העתיד תבדקו באתר הלמס התחלות בניייה ב15 שנה אחרונות ותבינו למה היצע דל לעומת ביקוש ותבינו למה המגמה של עלייה תמשך.
5 אדיר 10/05/2017 14:48 עם או בלי החוק-שוק הנדלן מת
מי נכנס בחודשים האחרונים כמשקיע? רק טיפשים שהבטיחו להם שזוהי השקעה מושלמת ללא כל סיכון
4 כחלון 10/05/2017 14:44 כחלון
כחלון שר של פלאפונים
3 הרןזן 10/05/2017 14:44 אינטרסים
גם עם החוק הזה יבוטל ואנשים ימשיכו להשכיר את דירותיהם גם היום לפי החוק אלו צריכים לשלם מ.ה כך אין סיבה אמיתית לעליית מחירים. אלו שכותבים זאת הסיבה היא שהם בעלי איטרס בתחום הנדלן לך
2 נכה מחוסר דיור 10/05/2017 14:35 הכל אבוד
בהצלחה לכולנו
ג'קי 10/05/2017 15:16 נכה? תרכין ראש בפני "}פנסיונר" מסכן עם 6 דירות
דירה אחת מממנת את האופטלגין, השנייה את האקמול, השלישית את האספירין. מסכן . אמרנו כבר?!
1 טדי 10/05/2017 14:34 הגיע הזמן להפסיק את הפמפום, לאנשים נגמר הכסף
הנה עוד כתבה מוזמנת של מחלקת יה יחצנות של האינטרסנטים..תבינו שהבועה מתפוצצת כי לאנשים נגמר הכסף.זהו קרסו כולםמחירי בדיור הגבוהים בעולם בדרך להתרסקות
אנטי טדי. אנטי מחאת הטיפשים 13/05/2017 22:34 תגיד טדי. המחאה לא מצליחה אז אתה משקר
ככה השיטה עובדת? אתה מספר שנגמר הכסף לאנשים...ואתה ממובילי המחאה...פחחח בושה למחאה
אחד העם 10/05/2017 14:55 יש ים כסף פנוי. עסקאות במיליונים מחוץ לתל אביב
הרחובות מלאים בג'יפים . כל אחד מפוצץ שטרות מהכיסים.קונים דירות בראשלצ בכפר סבא ומודיעין ב3 מיליון שח.אל תספר סיפורים שנגמר הכסף....
ררר 10/05/2017 15:52 אל תסתנוור, כל מה שמסביבך זה הלוואות. (ל"ת)
חחח 10/05/2017 15:27 חחח ליצן. אוטובוסים מלאים באנשים מתוסכלים אתא לא רואה? (ל"ת)
אחד העם 11/05/2017 16:41 אתה רציני ? אנשים באוטובוסים ...
רק לפי התגובה רואים שאתה מהטיפשים שחיכו כבר 10 שנים לירידת מחירים..
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש