ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

קיפאון בשוק הדיור? שימו לב לנתון סך המשכנתאות לחודש מארס

בנק ישראל מפרסם כעת נתון עדכני לגבי היקף המשכנתאות שנטל הציבור בחודש מארס ושופך אור נוסף על הפעילות בשוק הדיור
 |  54
נדל"ן
Share
ימים ספורים לאחר שמשרד האוצר פרסם סקירה לפיה נרשמה ירידה של 9% במכירת דירות בחודש פברואר במה שנראה כמו החרפה משמעותית בהאטה בשוק הדיור שהופכת לקיפאון של ממש, מגיע בנק ישראל ומפרסם כעת נתון עדכני יותר שמתייחס לחודש מארס וממנו עולה כי ההאטה לא בהכרח מחריפה אבל הפעילות בהחלט נשארת מתונה ביותר.


לפי הנתון שמפרסם היום בנק ישראל, היקף המשכנתאות שנטל הציבור בחודש מארס מסתכם ב-4.46 מיליארד שקלים, זאת לעומת סך משכנתאות של 4.12 מיליארד שקלים שנטל הציבור בחודש פברואר (שהיה חודש קצר בן 28 ימים בלבד). היקף המשכנתאות שניטל בחודש מארס זהה להיקף המשכנתאות בנטל הציבור בחודש ינואר שהיה החודש החלש  מזה למעלה משנתיים (בניטרול חודש אוקטובר האחרון שהיה רווי חגים).

נציין כי לעומת החודש המקביל אשתקד, מדובר בירידה של 15.3% בנטילת משכנתאות כאשר לעומת חודש יוני האחרון שהיה חודש שיא שנטילת משכנתאות בשנה האחרונה מדובר בירידה של 22.3%. בשיחה עם Bizportal אמר אתמול מנכ"ל חברת הבניה אשדר, ארנון פרידמן, כי "לא מפתיעים אותי הנתונים שמדברים על ירידה בפעילות. אנחנו יודעים כבר כמה חודשים שיש האטה בקצב המכירות שנובעת מכל מיני סיבות שהעיקרית היא עליית הריבית על המשכנתאות שהייתה מאוד דרמטית, ויכול להיות שכל גל של פרסומים על האטה בשוק אולי מביא עוד רוכשים פוטנציאלים לחשוב שכדאי להם להמתין. מה שמטריד אותי זה שההאטה הזו לא באה בגלל ירידה בביקושים" - לראיון המלא לחץ כאןבסיכומי הדיונים של בנק ישראל שהיו טרם החלטת הריבית בשבוע שעבר נכתב לגבי שוק הדיור "חברי הוועדה ציינו כי מגמת ההתקררות בפעילות נמשכת, על רקע העלייה המתמשכת בריבית על המשכנתאות, והדבר בא לידי ביטוי בירידה מתמשכת בהיקפי העסקאות והמשכנתאות. עוד הם ציינו כי התחלות הבנייה מצויות ברמה גבוהה. הם הסכימו כי מוקדם לקבוע אם חלה תפנית בשוק זה. אמנם בחודשיים האחרונים נרשמה יציבות במדד מחירי הדירות, אך במונחים שנתיים הם עדיין ממשיכים לעלות בקצב גבוה".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

54 תגובות ב-25 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
25 אחת העם 07/05/2017 22:06 לא מבינה על מה ההתלהמות
ירדו, יעלו, מה זה משנה. אפרוחים סופרים בסוף החורף. בינתיים מחירי השכירות מאמירים והתשואה מצויינת. ואם ירדו? נקנה עוד
24 למה להתחזר? 27/04/2017 18:35 מה רע ב 2 דירות לפנסיה? (ל"ת)
23 גובה המיסים 27/04/2017 18:35 חזירי 3 הדירות החגיגה נגמרה (ל"ת)
22 סמי 27/04/2017 18:34 וחזירי 3 הדירות ממשיכים ברשע (ל"ת)
21 רון 27/04/2017 18:34 הצלחתי למכור את הדירה במחיר השוק
תוך 3 חודשים. לא רואה את הפאניקה שמפורסמת בתגובות .להערכתי מרבית התגובות מפוברקות.
20 כבוד לציבור 27/04/2017 18:34 אנשים מבינים שכחלון דואג להם (ל"ת)
19 יעקב 27/04/2017 15:42 מנסה למכור את דירתי
אני מנסה למכור את דירתי במשך שנה שלמה, ולא מצליח , הורדתי קצת את המחיר , הדירה עדיין לא נמכרת . מה לעשות?
תיווך אורי 03/05/2017 12:36 הצלחתי למכור בפחות משנה אחרי שהורדתי 7% בפתח תקווה
הכל שאלה של רצון
רן 27/04/2017 18:24 שימו לב מתחזה בתשלום.
הוא מוכר כמו שאנח קונה.פחחח טרול
טון 27/04/2017 18:19 אתה טרול. כמה כסף מקבל על פרסום שקר?
הוא מפרסם הודעות כזב גם תחת שמות נוספים כמו אלון/שירין/גיתית..
18 זוג שמחפש דירה 27/04/2017 13:23 גם בהיקף המשכנתאות יש ירידה..
חודש פברואר - היו 20 ימי עבודה והיקף המשכנתאות 4.12 מיליארד. מכאן לכל יום - 206 מיליון חודש מארס - היו 22 ימי עבודה והיקף המשכנתאות 4.46 מכאן לכל יום - 202 מיליון כלומר ירידה של 2%
17 kk 27/04/2017 08:25 המחירים יורדים כי לאנשים כבר אין כסף (ל"ת)
אורי 27/04/2017 18:24 איפה יורדים? איפה? אני מת לדעת איפה (ל"ת)
אליד 27/04/2017 18:22 המחירים עולים. נא ציין גוש וחלקה לטענה שלך
אז אני אספק לטענה שלי: גוש 7373 עד גוש 7375 מחירים עולים. רוצים עוד?
איל 04/05/2017 14:35 פתח אתר מדלן- סתכל על נס ציונה- ירידת מחירים
גרף מגמת המחירים במדלן- כלי נהדר. מראה את מחירי הדירות שנמכרו בפועל ולא אתת המחיר של הדמיוני שחושבים שיצליחו למכור. הגרף הארצי אפילו מראה ירידה. הפעם האחרונה שזה קרה זה היה ב 2011
אורי 06/05/2017 13:46 אתר מדלן לא מעודכן ולא מציג כל העסקאות
האתר הרישמי הוא של רשות המיסים. עכשיו תראה לי איפה בנס ציונה ירדו מחירים. אני במקרה מכיר טוב ויש שם פרויקט שנקרא hi ness באזור יד אליעזר האזור הכי חרא במזרח נס ציונה . אוכלוסיה חלשה ומכרו שם ב2.1 מיליון מחירי presale וזה נמוך לנס ציונה אבל גבוה לאזור הזה שגובל עם בית משןגעים של באר יעקב.
16 צבי 26/04/2017 20:54 השוק קפוא,מתקשרים אלי מתווכים וסוכנים ומנסים למכור בכוח (ל"ת)
לא מאמין 29/04/2017 21:27 אם השתמשו בכוח, לך למשטרה ולא אלינו.
נתנו מחיר ממש זול? אין בעיה, תן פרטים- אנשים מחפשים...
אמיר 26/04/2017 22:48 אתה מתחזה. כמה כסף שילמו לך? (ל"ת)
15 קולט אינטרסנטים 26/04/2017 18:28 טוב נעבור לפייסבוק שלכם
כמה זמן לוקח לאשר שתי תגובות... אולי נעבור לפייסבוק של ביזפורטל...
14 איציק 26/04/2017 17:54 מה הכוונה בחישוב שנתי? אנחנו רק בתחילת השנה (ל"ת)
13 קולט אינטרסנטים 26/04/2017 17:54 למה לסנן...
מה יהיה ביזפורטל....
12 קולט אינטרסנטים 26/04/2017 17:53 עולם כמנהגו נוהג
סופסוף גם הם מודים שמה שהעלה את המחירים זה משכנתאות זולות שנתנו תשואות יפות למשקיעים... זה התחיל לפני שנה וחצי... וזה הולך להחמיר הרבה יותר... הריביות מזנקות... ועל סמך הרוחות המנשבות מכיוון הג'נט ילן.... הריביות הולכות לטוס למעלה עוד ועוד ועוד ועוד... מה אומרים לרוני רון??? לא נורא רוני רון... זה סופו של כל בלון....
אפי 26/04/2017 22:42 הלו טרול, עדיין גר אצל ההורים. לא נורא.. (ל"ת)
קולט אינטרסנטים 27/04/2017 08:34 חי בשכירות ומגדיל המון את ההון העצמי שלי
תודה על הדאגה גיבור אני מגדיל הון עצמי בכמה עשרות אלפי שקלים בשנה.... ואתה?? מסתדר עם המינוף משכנתא לבנק אחי?? כי הריביות עולות ברצף ועוד ימשיכו לזנק... לך לחפש השלמת הכנסה אחי... לשלם את החוב המטורף שלך... כי נגמרו הפראיירים שיקנו ממך את החוב גיבור ברברי מתלהם....
שרית 01/05/2017 15:28 קשקשן מי שקנה דירה הגדיל הון פי שתיים (ל"ת)
11 חחח 26/04/2017 15:31 ביקוש לפמלה אנדרסון גם לא ירד... יקור משכנטא זה בדיוק
מה שמצנן את השוק והוא עדיין מנסה לבלבל את המח.
שאולי 26/04/2017 17:40 מחיר המשקנטעות צפוי לעלות. (ל"ת)
10 וזה שאינו יודע לשאול 26/04/2017 15:00 אין מצב שמחירי הדירות ימשיכו לעלות
אחרי חצי שנה שאני מנסה למכור דירה בשרון במקום טוב המחיר ראלי יתכן שהגיע האחד.חברים אומנם מדובר בדירה להשקעה ואין לחץ ,ברור שהמחירים הפסיקו לעלות מזמן,עקב נפילת היורו הזרים מתקשים להשיג את הכסף ולאור חובות של למעלה מחמש מאות מליארד שקל של משקי הבית,אין ספק שמי שיכול להמתין שימתין.
טטט 27/04/2017 18:26 ככה אמרו גם ב2012 ואז 2015..ועכשיו מה? (ל"ת)
9 שרון 26/04/2017 14:44 הכותרת והתוכן?!
כן. הקיפאון נמשך. ירידה של 15 אחוז ביחס לחודש המקביל. ושוב יספרו לנו על קיפאון זמני אבל בום טראח מה קרה? הבלון התפוצץ הבלון נקרע.
8 סדאם חוסיין 26/04/2017 14:41 במילה אחת - חארטא. בשתי מילים- קליק בייט (ל"ת)
מני 26/04/2017 15:13 בשלוש מילים - התחלת לשלם מס?
הדירות שלך חייבות במס דירה שלישית. מבאס אותך?
7 מנשה 26/04/2017 14:36 למה הבחור שמנהל את דף "המחאה הגדולה.."
עלמוני? מפחד מתביעות עתידיות על שהוליך שולל עשרות אלפי זוגות?
איציק 26/04/2017 17:56 עלמוני???? (ל"ת)
אחד 26/04/2017 15:29 חחחח אלמוני?
הוא כל הזמן עושה סטרימים לייב בדף המחאה, אפילו לברר את זה היית עצלן חח
6 רונן 26/04/2017 14:13 משכנתאות שחצי מהם מחיר למשתכן
אולי תספרו את ממוצע המשכנתא שנלקחה וכמות את זה לא יגידו לכם בחיים נתונים חסרי משמעות
קובי 26/04/2017 14:35 ברור סופרים משכנתא . קונים דירה לא במבה.. (ל"ת)
5 על הגדר 26/04/2017 14:07 מנכל אשדר
וכמוהו העסקנים בתחום חושבים שהציבור ישאר מטומטם לנצח. התעוררנו! נתראה בכתבת המשך בעוד מספר חודשים בה יסופר איך קרסו חברות הנדל"ן ואיך בנו פה יותר מדי בשנתיים האחרונות ואיך המחיר למשתכן שבר את השוק. תעירו אותי כשהמחיר ירד בחצי.
כ 26/04/2017 17:54 באם יקרסו חברות הנדלן-האם מחירי הדיור ירדו או יעלו-חוכמ (ל"ת)
קולט אינטרסנטים 27/04/2017 08:36 ירדו בוודאות
כי יש היצע שיא שלא נראה כמותו מקום המדינה... את ההיצע הזה הם לא צריכים למכור?? ההיצע הזה לא משקף רמת מינוף וחוב שיא של הקבלנים???
קובי 27/04/2017 18:32 ברור שיעלו. הסבר בפנים
ברגע שקבלנים פושטים את הרגל הם חושבים פעמיים על כל פרויקט ומקטינים חשיפה והתחלות בנייה יירדו בהתאם ואנחנו יודעים לאן זה מוביל להקטנת היצע ועליית מחירים.ואל תקשיבו לקשקשן מלמעלה שמספר על היצע גדול כי זה פשוט לא נכון, כנסו ללמ"ס תראו התחלות בנייה מ2000 עד 2010 ותראו באותו אתר את קצב גידול האוכלוסיה לאותם השנים ותעשו חשבון. עכשיו תבינו איך נוצר הפער ולמה היצע קטן לעומת ביקוש במצטבר.
4 אלון 26/04/2017 14:06 צודקים אין קיפאון השוק לפני טיסה למעלה חחח
או שלא?
3 מוטי 26/04/2017 14:00 המתווך אמר לי
המתווך אמר לי שהשוק בעליה וכדאי לי למהר ולקנות
איציק 26/04/2017 17:58 למה הוא לא קונה בעצמו? (ל"ת)
2 כל עוד לא בונים 26/04/2017 14:00 זה לא שווה כלום
ולא בונים, תודה לכחלון על כלום
קולט אינטרסנטים 26/04/2017 17:19 כנראה לא קראת את הכתבה אחי
גם הקבלנים מודים שיש להם היצע שיא שמאוד מאוד מאוד מסוכן להם עכשיו כשהשוק שינה מגמה....
קובי 26/04/2017 22:47 אתה לא קראת את הכתבה
איזה קבלנים ואיזה היצע? אין מספיק דירות במרכז. כל הסיפורים על מכרזי מחיר למשתכן הם אגדה ולא מכרו דירות אפילו מהגרלה שהתקיימה לפני שנה בראשלצ..שלא לדבר על היתרי בנייה .הקרקע בתולה מחכה לקלונסאות..
eli 26/04/2017 14:22 ולכן זה מזל שבונים הרבה מאוד (ל"ת)
1 אלי 26/04/2017 13:51 לא קונים דירה כשהסכין נופלת, תחכו המחירים יורדים. (ל"ת)
הסכין 26/04/2017 14:48 לא יצרתי תגוון
תגוון בתגובות אותה תגובה כבר 3 חודשיים. השנויים במחירי הדירות יהיו פלוס מינוס עד 5 אחוז בשנה . לא סכין ולא בטיח.... אבטיח
איציק 26/04/2017 17:59 המחירים ירדו לפחות בשליש!!!!!!!!! (ל"ת)
אא 28/04/2017 13:10 במקרה הטוב יירדו בשליש אחוז.
אתה מנוי במקרה למריחואנה רפואית ? כי יש לזה תופעות לוואי של הזיות על ירידות עתידיות במחירי דיור..