ההתקררות בשוק הדיור: ירידה של 12.5% במכירת דירות חדשות

נדל"ן, צילום: Getty images Israel
ההתקררות בשוק הדיור נמשכת. בחודש פברואר נמכרו 2,142 דירות חדשות בלבד, ירידה של 25% לעומת מספר הדירות שנמכרו בחודש ינואר. חודש פברואר הוא חודש קצר כאשר ביחס לחודש פברואר אשתקד מדובר בירידה של 12.5%, כך עולה מנתונים שמפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
מנתוני המגמה (כלומר לאחר התחשבות בעונתיות ורעשים נוספים) עולה כי מספר הדירות החדשות שנמכרו בחודש פברואר היה הנמוך מאז נובמבר 2014, כלומר מאז תקופתו של יאיר לפיד כשר אוצר וההמתנה לתכנית מע"מ 0%. 
באופן כללי נמסר מהלמ"ס כי בחודשים דצמבר 2016 ועד פברואר 2017 עמדה הכמות המבוקשת של דירות חדשות (דירות חדשות ודירות שלא למכירה שהחלה בנייתן) על כ-11,500 יחידות, מתוכן כ-62% דירות חדשות שנמכרו לציבור הרחב והיתרה דירות שלא למכירה שהחלה בנייתן (לשימוש עצמי של בעל זכויות הבנייה בקרקע, לקבוצות רכישה, להשכרה ועוד). לפיכך, נרשמה בכמות המבוקשת של הדירות החדשות עלייה של כ-1.8% לעומת שלושת החודשים הקודמים (ספטמבר-נובמבר 2016). עם זאת, לאחר ניכוי הגורמים העונתיים, מסתמנת באותה תקופה ירידה של 11.3%.  
בלמ"ס מציינים כי חודש פברואר הינו החודש הרביעי ברציפות בו נרשמה ירידה בנתונים מנוכי עונתיות של הכמות המבוקשת של דירות חדשות.
נזכיר כי לפי נתון הלמ"ס האחרון (מה-15 למארס) שהתייחס לחודש ינואר, מחירי הדירות רשמו עלייה חודשית של 0.5%. ב-12 החודשים האחרונים הסתכמה עליית מחירי הדירות ב-6.3%. אמנם מדובר בהתמתנות קצב עליית המחירים (לעומת קצב של מעל 8% עד לפני מספר חודשים), אבל קשה לפי שעה להעריך שמהלך עליות המחירים הסתיים.  
תגובות לכתבה(79):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 27.
    בתודה לכחלון שלפחות משפחות יש דירות.
    Hguy 18/04/2017 04:16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לפחות משפחות יש דירות בבעלותם והן נאלצות לשכור דירות. לכן מדד שכר דירה עלה במרץ וימשיך לעלות ל . התחלות בניה יורדות בתגובה של הקבלנים לתעלולים של כחלון ונוצר ביקוש כבוש שיתפרץ באחת ויגרום לבועת מחירים בנדלן ולעליה נוספת בשכר דירה. הכל תודה לכחלון שמתערב בשוק הדיור בצורה דבילית. וטלה שמשום מה ששים על מה שקורה שיכינו עוד כמה מאות אלפים לרכוש דירה.
    סגור
  • שלוש דירות זה עסק...
    גלאי ספסרים 19/04/2017 00:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש את מחיר למשתכן, קבלנים זרים שבקרוב יתחילו לעבוד לבנות ומחירי השכירות נמוכים בהרבה ביחס שכירות/קניה
    סגור
  • 26.
    המחירים מתרסקים. קניתי בחצי מחיר. תודה לטוקבקיסטים
    צעיר 17/04/2017 08:52
    הגב לתגובה זו
    6 2
    הצעירים שמנהלים מחאה בפייסבוק ובטוקבקים, נאיבים לחשוב שיפוצצו בועה מרכזית כל כך בכלכלה הישראלית. כולם שומרים על הבועה. פלוג, נתניהו, הבנקים, הקבלנים, כל מי שרכש דירה ויש דירה בבעלותו. כולם מפחדים מירידות. אבל הצעירים האמיצים שלנו חושבים שינצחו את כולם בשירה ברוטשילד או בהקמת דף פייסבוק. הצעירים של היום זה לא מה שהיה פעם. דור מפונק ופחדן שלא יודע להילחם על עתידו שנגזל. דור לייק וסלפי.
    סגור
  • גדול. תודה אלון/גיתית/תומי פחחח טרול (ל"ת)
    אורי 19/04/2017 07:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    גילוי נאות
    קובי 16/04/2017 23:14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לכל קוראי האתר היקרים; אל תיפלו בפח. יש כאן אדם אחד או שניים שמקשקשים לכולם וכותב/ים עשרות תגובות-כל אחד על ירידת מחירים. וראש העין.. הכל בבלאט מוחלט! אני אדם פרטי שזקוק לדירה כמו כולם, ומכיר את השוק טוב. והמצב לצערי נורא. הכל כל הזמן ממשיך לעלות. מי שיכול שירוץ ויקנה. ויפה שעה אחת קודם!
    סגור
  • 24.
    שימו לב אני מתקשר למודעות למכירה שתולים על המרפסות
    אבירן 15/04/2017 02:15
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בד״כ אלו מתווכים או סתם אנשים שתוקעים מחירים בשיטת מצליח ולא רוצים בכלל למכור נדירים המקרים בהם באמת רוצים למכור ״כרגיל״ ואיך הם נשמעים? כמו מכירות טלפוניות מתחילים להלעיט אותי בים של מידע על כמה האזור טוב וכמה זה דיל מטורף ואיך אין שום דבר למכירה באזור הזה כשלמעשה יש ואני אומר אבל יש הרבה שלטים למה אתה סתם אומר הם בכלל לא שומעים אותי רק ממשיכים לדקלם אוי כמה בולשיט מומלץ בחום לנסות תבדקו אותי!!!
    סגור
  • קשקשן.
    אני 24/04/2017 13:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבת הרבה ולא אמרת כלום. בקיצור חשבת ששמים שלטים ולא רוצים למכור אבל בדקת והתברר שמי ששם שלט כן רוצה למכור. יופי גאון של אמא
    סגור
  • טרול לא נופלים בפח מהודעות כזב.. (ל"ת)
    אורי 19/04/2017 07:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    תענוג
    תומי 14/04/2017 20:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שיתרסק כל השוק הזה ושהמשקיעים יצעקו עד מחר שאין ירידות, אנחנו התפכחנו ולא קונים דירה במחירי בועה! בינתיים אפשר לשכור בראש העין, יש שם כמה משקיעים שתקועים עם דירות חדשות.. כי זה גלגל חברים.. פעם הוא למעלה ופעם הוא למטה. לא לתת לאיטרסנטים לשעבד אתכם, אתם יותר חכמים מזה.
    סגור
  • זהירות טרול! אלון? גיתית? אההה תומי
    אורי 16/04/2017 06:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצאת לך שם חדש...
    סגור
  • טען עוד
  • איציק וקולט הם הטרולים האמיתיים (ל"ת)
    שמיציק 24/04/2017 13:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מה קרה אורי חמוד?
    תומי 23/04/2017 18:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתקעת עם דירה ללא שוכר? תמכור אותה... בחצי.. שיהיה בהצלחה.
    סגור
  • 22.
    לא מצליח למכור/להשכיר את הנכס בראש העין
    לחוץ למכור 14/04/2017 13:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזו טעות עשיתי שכניתי את ה"נכס" הזה
    סגור
  • אני מוכר נכס בראש העין ועומדים אצלי בתור
    לחוץ מקונים 24/04/2017 13:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני עושה מכרז מי שיציע הכי הרבה קונה. יופי גם אני יכול להמציא תגובות מפגרות
    סגור
  • אתה טרול ודבריך הבל הבלים (ל"ת)
    אורי 16/04/2017 06:24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • אתה מתכוון נחס (ל"ת)
    חוכם 15/04/2017 11:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    דירות חדשות ברובן במגדלים מה שמייקר אותם ב25%
    סתם אחד 14/04/2017 13:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בדירות במבנים עד 8 קומות יש כ 15% -10% פחות שטח משותף לקניה תחזוקה וארנונה. רק פריירים או עשירים ירצו לגור במגדלים.
    סגור
  • 20.
    חבר שלי משקיע נדל״ן מיואש לגמרי ובפשיטת רגל
    חושם אליהו 11/04/2017 15:32
    הגב לתגובה זו
    17 1
    הוא טוען שהמחירים כבר צנחו 15% וכנראה יצמחו עוד 15% תוך 3-5 חודשים. לטענתו בנק המזרחי יפשטו את הרגל.
    סגור
  • אז הוא לא יודע להשקיע נכון
    משקיע 24/04/2017 14:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אצלי העסקים פורחים אין שום ירידת מחירים אבל מה זה משנה אני בשום אופן לא מוכר. בכל מקרה אם אתה ממצא נתונים לפחות תנסה למציא נתונים אמינים. ירידות של 30% בחצי שנה לא היו אפילו בערים המופצצות במלחמת העולם השניה.
    סגור
  • לחבר שלי 5 דירות, הוא מנסה למכור ולא מצליח
    עמיר 14/04/2017 13:49
    הגב לתגובה זו
    1 1
    במחיר שמבקש הוריד 100 אלף לשתי דירות ברמת גן ולא מתקשרים שאל אותי מה לעשות, אמרתי לו שיקבל החלטה לבד
    סגור
  • למה למכור? בקרוב מחירי השכירות עולים חזק. (ל"ת)
    משקיע 24/04/2017 13:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • נו באמת. מי מאמין לך?
    נוריאל 11/04/2017 22:16
    הגב לתגובה זו
    1 8
    אתה פנטזיונר
    סגור
  • אני (ל"ת)
    מוטי 12/04/2017 12:02
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • אתה טרול (ל"ת)
    אורי 16/04/2017 06:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גם אני (ל"ת)
    תומי 14/04/2017 20:23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • גם אתה טרול שקרן (ל"ת)
    אורי 16/04/2017 06:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    האמת שלא חסר דירות. חסר רק דירות חדשות במחירים נמוכים.
    בן אהרון 11/04/2017 06:30
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סביב הבלוף של חוסר דירות, מריצים ספין פוליטי שלם על ציבור שלא מבין ולא מתעניין. המחסור זה רק במרכז תל אביב ופלורנטין כי כל הצעירים רוצים לגור רק שם ומוכנים לשלם כל מחיר. בכל מקום אחר הארץ יש תמונה אחרת לחלוטין. דירות עומדות ריקות כי אין ביקוש, לא לקנייה ולא לשכירות. במציאות הזאת הממשלה בהובלת שר האוצר מנהלת קמפיין תקשורתי לא מציאותי. כאשר תסתיים בניית הדירות בקמפיין והדירות ימסרו לזכאים שמתכננים להשכיר, תתברר האמת המרה והשוק עלול לקרוס !!! בינתיים מייבשים את הקבלנים ולא מוכרים להם קרקעות חדשות כדי שהמחירים ישארו גבוהים בשוק הראשי וכפועל יוצא גם בתוכנית שהבמחירים בה נגזרים מהמחירים בשוק הראשי. בצורה זו זורים חול בעיניי דור שלם שלא מבין איך למרות כל המאמצים הוא לא מצליח לחסוך כסף כדי לקנות דירה.
    סגור
  • 18.
    האמת שלא חסר דירות. חסר רק דירות חדשות במחירים נמוכים.
    בן אהרון 11/04/2017 06:27
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סביב הבלוף של חוסר דירות, מריצים ספין פוליטי שלם על ציבור שלא מבין ולא מתעניין. המחסור זה רק במרכז תל אביב ופלורנטין כי כל הצעירים רוצים לגור רק שם ומוכנים לשלם כל מחיר. בכל מקום אחר הארץ יש תמונה אחרת לחלוטין. דירות עומדות ריקות כי אין ביקוש, לא לקנייה ולא לשכירות. במציאות הזאת הממשלה בהובלת שר האוצר מנהלת קמפיין תקשורתי לא מציאותי. כאשר תסתיים בניית הדירות בקמפיין והדירות ימסרו לזכאים שמתכננים להשכיר, תתברר האמת המרה והשוק עלול לקרוס !!! בינתיים מייבשים את הקבלנים ולא מוכרים להם קרקעות חדשות כדי שהמחירים ישארו גבוהים בשוק הראשי וכפועל יוצא גם בתוכנית שהבמחירים בה נגזרים מהמחירים בשוק הראשי. בצורה זו זורים חול בעיניי דור שלם שלא מבין איך למרות כל המאמצים הוא לא מצליח לחסוך כסף כדי לקנות דירה.
    סגור
  • 17.
    עוד ילמדו על הנזקים שגרם שר האוצר הנוכחי. הגדול מכולם.
    בן אהרון 10/04/2017 23:52
    הגב לתגובה זו
    9 13
    ענף הבנייה הוא מנוע הצמיחה המרכזי והחשוב של המשק וברוב חוכמתו, שר האוצר הצליח לכבות אותו. צריך רק לקוות שהוא יעזוב כבר את תפקידו ויחליף אותו מישהו קצת יותר מקצועי, אחראי ורציני שיעודד פעילות במקום לחנוק אותה.
    סגור
  • 3 דירות זה עסק.
    גלאי ספסרים 12/04/2017 15:26
    הגב לתגובה זו
    11 1
    או שתשלם מס כמו כל עסק או שתשקיע בעסק אחר, ובבקשה אם בחרת באפשרות השנייה תדאג שהפעם תשקיע בעסק שמועיל לחברה ולא מזיק לה.
    סגור
  • 16.
    עבודה בעיניים- מה שקובע-זה היחס בין בניה למכירה
    כותבי תרחישים 10/04/2017 16:19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יותר חשוב ממכירות =זה הבניה= ממה נפשך- נניח שמכרו פחות-100 די ובו בזמן בנו 110 פחות ד - היכן כאן הנבונות ? קבלנים שישי להם רווחים עצומים - מעדיפים למכור פחות - בשלב הנוכחי- משיקולי מס
    סגור
  • 15.
    כחלון הרג את השוק
    מיקי 10/04/2017 07:22
    הגב לתגובה זו
    5 12
    הפעם אני מאמין שהשוק עצר ואף ירד קמעה. לאורך זמן בעלי דירה מעולם לא הפסידו, בסוף השוק עולה בין 1996 ועד 2006 השוק עמד ולעיתים ירד מעט. הקבלנים מן הסתם יווסתו הבניה כי שילמו הרבה על הקרקע. פחות מיסים פחות צמיחה. למעמד הביניים שהשקיע בנדלן עדיין שווה ניתן להתמקח ורק בנדלן יש תשואה אבל לא יותר מדירה שניה. לדעתי כחלון כושל ועשה מהלך מעבר לנדרש! ואני אומר לכם שאני לא משלם מס דירה שלישית.
    סגור
  • מיקי תפסיק לילל
    סמי 14/04/2017 13:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השוק ירד חזק עד 2006. מאז עלה. הגיע זמן הירידות. הריבית 4-5% על משכנתא. לא כדאי להשקיע ולא כדאי לקנות. זה שכחלון תפס אותך בביצים עם המס לא אומר שהוא כושל, ואתה תשלם כמו ענק כי אין לך ברירה.
    סגור
  • 14.
    משרדי המכירות ריקים, זו עובדה. שום דבר לא ימנע מפולת (ל"ת)
    דן 09/04/2017 20:04
    הגב לתגובה זו
    26 2
    סגור
  • ביקוש גבוה לדירות. איפה יגורו ברחוב?
    ביקוש 10/04/2017 10:22
    הגב לתגובה זו
    2 14
    חלאס עם ההפחדות. יש עסקאות ומחירים עדיין עולים.אנשים לא יגורו ברחוב..
    סגור
  • אנשים ברחוב
    קולט אינטרסנטים 10/04/2017 15:02
    הגב לתגובה זו
    14 2
    אף פעם אנשים לא גרו ברחובות... וזה לא מנע מהמחירים לעלות עשר שנים... גם בפיצוץ.... אנשים לא יגורו ברחובות.... וזה לא ימנע מהמחירים להתרסק.....
    סגור
  • אז איפה יגורו? אצל אמא ואבא כמוך?
    אןרי 16/04/2017 06:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפסיק לבלבל את המח...אנשים צריכים מקום לשים את הראש ואין הרבה אפשרויות דירה שלך או שכירות ועכשיו דמי השכירות יזנקו
    סגור
  • 13.
    תמיד יהיו פרייארים שיאכלו את הלוקש
    דן 09/04/2017 19:51
    הגב לתגובה זו
    16 4
    שמוכרים להם... חדרים כמו בכלא "מחיר משתכן" שבסופו של דבר משלמים מעל מליון שח על בית ששווה 500.000
    סגור
  • אתה הפרייאר שלא קנה בזמן והפסיד
    אורי 10/04/2017 10:23
    הגב לתגובה זו
    0 15
    תמשיך לחלום בהקיץ על ירידות...
    סגור
  • אתה הפרייאר שהולך להתקע עם משכנתא לכל החיים על דירה
    ממי 11/04/2017 09:16
    הגב לתגובה זו
    11 0
    שתומחרה ב 40% מעל המחיר שלה ובחיים לא תוכל למכור ולעבור, כי המשכנתא הזו תרדוף אחריך כל החיים. תהנה.
    סגור
  • אתה הפרייאר שהולך לשלם שכ"ד כל החיים
    מחירים בעלייה 11/04/2017 12:51
    הגב לתגובה זו
    0 14
    לוזר. תאכל את הכובע.
    סגור
  • כשהבנק יקח לך את הדירה, תמשיך לשלם
    אני תל אביב 12/04/2017 14:22
    הגב לתגובה זו
    7 0
    תמשיך לשלם כל החיים את המשכנתא המנופחת שלך ותלך להשכיר דירת חדר כי לא יהיה לך כסף, אני אקנה מהבנק את הדירה שלך בחצי מחיר במזומן. אנשים טיפשים קופצים מעל הפופיק וממנפים את עצמם כאילו הם פישמן ויקבלו תספורת.
    סגור
  • 12.
    לא יודע. אני מוכר דירות בלי בעיה
    קבלניסט 09/04/2017 16:38
    הגב לתגובה זו
    8 45
    שבוע שעבר מכרתי 5
    סגור
  • אתה משקיע שאכל אותה ומוציא כאן עצבים
    סמי 14/04/2017 13:43
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תקוע הא? אין לי רחימים עליך, אתה תאב בצע וחזיר
    סגור
  • שקרן
    דויד 10/04/2017 08:19
    הגב לתגובה זו
    17 4
    אתה סתם שקרן!
    סגור
  • אני מכרתי גם כמה קוטג'ים השבוע (ל"ת)
    מכולת שלווה 09/04/2017 21:38
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • תלך על צהובה. מהר לפני שייגמר (ל"ת)
    ממי 11/04/2017 09:16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 11.
    ולא עושה כלום
    ממשלה שרק מדברת 09/04/2017 16:07
    הגב לתגובה זו
    11 11
    אין בניה, אין מכרזים של מחיר למשתכן, רק מדברים על זה, בסוף זה יתפוצץ לנו בפנים והמחירים יטוסו שוב, נמאסתם!
    סגור
  • 10.
    מי שקונה השנה ולא אכפת לו להפסיד מאות אלפי שקלים סתם
    אלון 09/04/2017 15:52
    הגב לתגובה זו
    29 2
    אני רוצה להיות חבר שלך ולטוס איתך מסביב לעולם... בטח אני לא אשלם שקל!! חחח
    סגור
  • טרול אתה ישן?
    אורי 09/04/2017 22:01
    הגב לתגובה זו
    0 12
    תגיד אתה איציק או אלון או גיתית? מה אתה מבלבל את המוח ועושה נזק לאנשים שיישבו על הגדר ויפסידו את המכנסייים? אתה תפצה אותם?
    סגור
  • ואתה?
    דויד 10/04/2017 08:26
    הגב לתגובה זו
    14 1
    אתה חושב שתוכל לפצות אותם אם תשכנע אותם לקנות במחירים כאלו גבוהים? גם אם תרצה לפצות אותם לא תוכל כי חלק גדול מהם ייתאבדו אחרי שיראו כמה ירד להם הנכס שרק לפני כמה חודשים הם קנו.
    סגור
  • אני לא עושה נזק כמוך
    אורי 10/04/2017 14:40
    הגב לתגובה זו
    0 6
    שכל אחד יעשה מה שהוא מבין אבל אני לא מספר סיפורי מעשייה שמחירים בירידה כי הם לא, אגב אם אתה מתעקש לדבוק בשקר אז לפחות תגבה בנתונים מאתר רשות המיסים.
    סגור
  • הנתונים מגובים באתר רשות המיסים
    סמי 14/04/2017 13:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה סתם זורק מילים ולא בודק השוק בירידה, אפילו בת"א תקוע
    סגור
  • המחירים בירידה.לא יעזור לכם כלום. לכו חפשו עבודה אמיתית
    ממי 11/04/2017 09:18
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סוכני/משווקי/נוכלי נדל"ן בלי עבודה שכל היום על האינטנרט כותבים תגובות.
    סגור
  • ומה איתך
    דויד 10/04/2017 08:23
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אתה ? תפצה אותם אם תשכנע אותם לקנות ברמת מחירים כאלו גבוהים, לא תוכל לפצות אותם גם אם תרצה , כי חלק מהם יתאבדו ברגע שמחיר הדירה שהם קנו יירד באחוזים גבוהים.
    סגור
  • 9.
    ההורים שלי מנסים למכור
    איתן 09/04/2017 15:46
    הגב לתגובה זו
    52 8
    בנתניה דירה משופצת ויפה כבר שנתיים! ולא מצליחים. יורדים במחיר מחודש לחודש וכלום. השוק מת לגמרי.
    סגור
  • כבר לא פראיירים, יש עוד דברים בחיים חוץ מבית (ל"ת)
    בנץ 09/04/2017 17:46
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • ממש אמין. פחחח טרול (ל"ת)
    אור 10/04/2017 14:41
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • כן בטח.אמין מאוד. (ל"ת)
    מנחם 09/04/2017 16:32
    הגב לתגובה זו
    9 8
    סגור
  • בנתניה ירידות של כ-10% (ל"ת)
    סמי 14/04/2017 13:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    כל הכבוד לכחלון, פימפם לאנשים שלא צריך דירה אז לא קונים (ל"ת)
    הרשלה 09/04/2017 15:44
    הגב לתגובה זו
    21 1
    סגור
  • 7.
    ירידה מבורכת שרק תחריף (ל"ת)
    שמואל 09/04/2017 15:36
    הגב לתגובה זו
    40 5
    סגור
  • 6.
    דירה
    דירה 09/04/2017 15:15
    הגב לתגובה זו
    10 0
    חכו עוד יום יומים תגיע כתבה של אחד המנכלים שמאים משרדי תיווך דירות בקיצר כל בעלי אינטרסי עליית מחירים ויתחילו להפחיד את כולם.. המחירים יעלו בהמשך.. אני כבר מכין את ביזפורטל בבקשה אל תביאו לנו עכשו אנשי אינטרס כי אנחנו כבר לא פוחדים מהדברים שהם יגידו בכתבה
    סגור
  • 5.
    בינואר יש שבתות (ל"ת)
    רפי 09/04/2017 14:59
    הגב לתגובה זו
    34 4
    סגור
  • גם ימי שישי
    רוי 09/04/2017 16:14
    הגב לתגובה זו
    13 2
    י
    סגור
  • 4.
    בפברואר 2016 היו 29 ימים והשנה 28
    גיא 09/04/2017 14:47
    הגב לתגובה זו
    51 2
    וחוץ מזה כאבה לי הרגל אז לא יכולתי לקנות דירות..
    סגור
  • 3.
    אין אחד שמופתע מהנתונים , הדירות שנמכרות
    מני 09/04/2017 14:47
    הגב לתגובה זו
    57 8
    הן רק במחיר למשתכן כל שאר השוק מת אין יותר פראיירים וכבר מבינים שההיצע עולה על הביקוש
    סגור
  • 2.
    מקבלנים בלבד , יד 2 עדיין סביר
    האטה 09/04/2017 14:45
    הגב לתגובה זו
    7 27
    מכרתי אחרי חצי שנה יד 2 , במחיר שרציתי . לוקח יותר זמן מבעבר למכור יד 2
    סגור
  • כנראה שביקשת מחיר סביר (ל"ת)
    בנץ 09/04/2017 17:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אל תקנו דירות כשהסכין נופלת, תחכו המפולת בדרך. (ל"ת)
    אלי 09/04/2017 14:37
    הגב לתגובה זו
    52 5
    סגור
  • לא תיהיה מפולת ולא הייתה אף פעם מקסימום התיצבות מחירים (ל"ת)
    משה ראשל"צ 09/04/2017 17:51
    הגב לתגובה זו
    2 11
    סגור
  • ב"התיצבות מחירים" כמו שאתה קורא לזה...
    נבוך 12/04/2017 15:36
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אפשר לחסוך עוד כמה שקלים ולשלם פחות משכנתה על אותה הדירה.
    סגור
  • גם ב 2012 כתבת אותו דבר...בלה בלה בלה (ל"ת)
    איציק 09/04/2017 15:42
    הגב לתגובה זו
    7 27
    סגור
  • איציק אתה נעל? הריבית הייתה פחות מ-2% עכשיו 5%
    סמי 14/04/2017 13:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על משכנתא היום כבר אי אפשר לשלם
    סגור
  • איציק לא אשמתנו שההחזר החודשי שלך מזנק
    אסף 09/04/2017 16:31
    הגב לתגובה זו
    22 1
    נראה שאתה עובד בכמה חזיתות, אז או שאתה בעל נכסי נדל"ן להשקעה או שאתה עובד בחברת נדל"ן או קבלן. בכל מקרה עליך להבין שכמו כל מוצר (רכב, טונה, מגבת) או סחורה (זהב, מתכת, חיטה) יש שינויי מחיר וכרגע הכיוון הוא ברור בלימה ואז ירידה. מה שכן, הריבית עדיין לא התניע למעלה וכשזה יקרה אני מקווה שאתה לא נמצא באחת הפוזיציות שתארתי למעלה.
    סגור
  • אתה טיפש
    איציק 09/04/2017 22:04
    הגב לתגובה זו
    1 5
    כי פחלון עוצר ביקושים והם יתפרצו אחרת איפה אנשים יגורו? ברחוב? ואני לא בעסקי הנדל"ן אני אזרח שמודאג מעתיד הילדים שלו.מי שעוצר ביקושים באופן מלאכותי היום שלא ייבכה שמחר יהיו עוד עליות
    סגור
  • איציק אנשים גרים בשכירות זולה, כמוני
    סמי 14/04/2017 13:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    3000 שקל 3 חדרים בהרצליה אמנם בניין ישן אבל אחלה דירה
    סגור
  • הזאבים באים הזאבים באים בסוף הם מגעים. (ל"ת)
    זאב 09/04/2017 16:12
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • איציק חייך אכלת אותה, תקוע עם דירות, מס, ומשכנתא (ל"ת)
    עמיר 14/04/2017 13:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור