ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

גלנט: ״רוכשי הדירות כבר לא מוכנים לשלם היום כל מחיר שמבקשים מהם- זה הסימן להתייצבות״

יואב גלנט, צילום: Ron Sachs
״רוכשי הדירות כבר לא מוכנים לשלם היום כל מחיר שמבקשים מהם - זה הסימן להתייצבות השוק״, כך אמר שר הבינוי והשיכון יואב גלנט במסגרת פאנל של מועצת ענף הבניה.
גלנט התייחס גם למשבר בקואלוציה: ״אני קורא לראש הממשלה ושר האוצר לאחד מאמצים ולשלב ידיים על מנת להוביל את מדינת ישראל עוד צעד קדימה בשנתיים - שלוש הקרובות על מנת שהבחירות יתקיימו במועדם. יש לעניין הזה קשב ויש לכך צורך ציבורי עמוק ואני מקווה שזה עונה לשאלה אם עלינו ללכת לבחירות? התשובה חד משמעית לא. אין צורך בכך ואין הצדקה״. 
גלנט על הביקורות מכל עבר על תכנית מחיר למשתכן - ״אפשר לחיות משניצל״
״מחיר למשתכן פחות רווחי מדברים אחרים. אבל אפשר לחיות גם משניצל ולא חייבים לאכול סטייק פילה״, אמר גלנט והתייחס לביקורת של בנק ישראל על תכנית ׳מחיר למשתכן׳: ״לגבי תחזיות בנק ישראל אנו רואים דברים אחרת ולא כל התחזיות שלהם התממשו. ישבתי בהצגות רבות של בנק ישראל ובה הציגו פרמטרים, אנו שמנו תחזית של 2.8% צמיחה בנק ישראל התנגד בתוקף וסיימנו עם צמיחה של 4% ולכן יש צורך לקחת את הדברים בזהירות הנדרשת״ כך אמר  יואב גלנט, שר הבינוי והשיכון בהתייחס לביקורת בנק ישראל״
דבריו של השר גלנט מגיעים ככל הנראה כתגובה לביקורת שנמתחה לפני כשבוע על תכנית מחיר למשתכן בדו״ח השנתי ובו נכתב כי ״לפי שעה אין למחיר למשתכן כל השפעה על השוק החופשי. בניגוד למשקיעים, משפרי הדיור צמצמו את מספר העסקאות השנתי רק במעט, והרוכשים לראשונה שמרו על יציבות. אמנם ניתן היה לצפות שהרוכשים לראשונה יפחיתו את מספר העסקאות בשוק ׳החופשי׳ וימתינו לזכות בדירה במסגרת ׳מחיר למשתכן׳, אך תופעה כזו לא ניכרה עד כה בשוק הדיור״.
עוד התייחס גלנט לבעיית הביורוקרטיה בענף הבנייה שאיננה מסייעת בקיצור התהליכים: ״אם יש פה דבר שעולה כחוט השני בעיניי הוא הסרבול והקושי לצלוח את הביורוקרטיה הישראלית. זוהי רעה חולה שמשתקת את המדינה וזה נכון למערכת הממשלה, הרשויות המקומיות וסקטורים נוספים. אני חושב שכל תהליך המינויים בישראל צריך להשתנות מהיסוד. לא עוד מינויי סמנכ״ל והצעתי זאת לוועדת המינויים וכרגע אני בעמדת מיעוט. לדעתי השר יכול להיות מסוגל להחליט מי יהיה הצוות הבכיר שלו ואף מסוגל להחליפו כל שנה. מי שלא מתאים - להעבירו מתפקידו. כי התהליכים מאוד מסורבלים״.
הקבלנים: המחיר הכפול ששילמו ברחובות אחרי שנתיים והמחסור בחשמל בכפר יונה
עופר שגיב מנכ״ל ובעלי חברת מיטל, רכש קרקע ברחובות מהמדינה במסגרת מכרז רשת מקרקעי ישראל ושילם מחיר כפול מקבלנים אחרים שקנו באזור שנתיים - שלוש קודם לכן. לדבריו, ״כמו שאנחנו התנפלנו על המכרז התנפלו עליו עוד לא מעט קבלנים והשיקול היה שלא יהיו עוד מכרזים שנוכל לגשת בזמן הקרוב וזה היה הסיכוי היחיד שלנו לזכות. כל מכרז שיוצא שלא במסגרת ׳מחיר למשתכן׳ זו מלחמה של מספרים ואין ספק שזה דבר שיגרום לעלייה במחירים, כל מכרז שיוצא לא במסגרת התכנית מוביל להצעות גבוהות למחיר הקרקע וכך גם לעליית המחירים״. 
שאול לוטן, מנכ״ל חברת לוינשטיין דיבר על מאות דירות שתקועות בכפר יונה בעקבות בעיה בתשתיות החשמל: ״תכנון וביצוע התשתיות לקוי. אנחנו מסיימים לבנות 1,200 דירות בכפר יונה כל הקבלנים במקום והחמשל עדיין לא הגיע. בנוסף, מדד התשומות שגוי כי הוא מדד תשומות ולא תפוקות. מודדים במספרים שאינם רלוונטים ואלו גם התוצאות״. 
אליאב בן שמעון, מנכ״ל התאחדות בוני הארץ סקר את המספרים בענף הנדל״ן: ״בשנת 2016 היו 71 אלף שיווקים, אך מנגד אנו מוטרדים ועסוקים במחשבות וההשלכות הענפיות של אופי השיווקים האלה ובמיוחד תמהיל השיווקים. מחיר למשתכן בשנת 2016 מהווה 75% מכלל השיווקים וכ-55% מכלל העסקאות במשק. יש לכך השלכות מהותיות על מחירי הקרקע ועל שלל היבטים נוספים. למרות הגידול בשיווקים ישנה תופעה שהתחלות הבנייה וגמר הבנייה ב-2016 הן בסה״כ באותם המספרים של 2015 עם גידול של כ-1% בלבד״.
על ענף התשתיות הוסיף בן שמעון, ״אנו רואים גידול של 17% בתשתיות תחבורה בלבד ומנגד אנו למדים שישנה ירידה בהשקעה בתשתיות והחלק שבהשקעה בתשתית מתוך התמ״ג יורדת. כלומר, אנו חושבים שהמדינה צריכה להתערב ולחזק את ענף התשתיות והקבלנים בתחום זה. ללא התשתיות אין דיור, אם זה ברמת התכנון, ההיתר או האכלוס. ישנן שתי בעיות בולטות בענף התשתיות שמשליכות על איכות המוצר הסופי; הרווח הגולמי נמוך ביותר, ואנו מדברים כנגזרת מכך על שיטת המכרז שנהוגה בישראל והיא הזול ביותר זוכה. זוהי שיטה שמעמידה אותנו בקשיים והזול הזה עולה ביוקר לכולנו. יכולים לראות בכותרות מהתקופה האחרונה שחברות התשתיות קורסות וללא החברות האלה לא יהיה פתרון למצוקת הדיור״.
חיים פיגלין, מנכ״ל צמח המרמן התייחס אף הוא לנושא התשתיות ואמר ״מצבן של חברות הביצוע הולך ומדרדר, אפילו חברות ביצוע ותיקות שקרסו; כמו א.דורי וחברת אורתם סהר, מעיד החברות נשחקות ומצב החברות הקטנות יותר שברירי אפילו עוד יותר. חברות הביצוע מושפעות ממדד תשומות הבנייה ששוחק אותן כי אינו משקף את מה שקורה בפועל. מבנה המדד איננו נכון והפעילות והפרויקטים נשחקים עד כדי מעבר להפסדים. העסק הזה שוחק את כל השדרה הניהולית וכל התשתית״. 
עמיר שאלתיאל, יו״ר קבוצת אלדר מתח ביקורת על התהליכים מול הרשויות המקומיות: ״ישנו פער בין מה שהממשלה מתכננת ובין הרשויות המקומיות. יש שיטה לראשי הרשויות שמי שלוחץ יותר - מקבל יותר. למה בהונגריה היתר בנייה הוא תוך 3 חודשים וכאן בישראל זה לוקח שנתיים? יש בעיה חמורה בביורוקרטיה שברשויות המקומיות ויש להכריז מלחמה על הביורוקרטיה. יש צורך להחיל קנסות על רשויות המקומיות שלא עומדות בזמנים״.
תגובות לכתבה(39):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    גלנט לא קונה (ל"ת)
    צנחן ולא שייט 18/04/2017 09:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    רק סימנים
    רם 11/04/2017 16:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחרי שנתיים של התעסקות אתה מגלה רק סימנים ?
    סגור
  • 23.
    מזמן לא היה לנו אלוף ש יצא עלוב
    YL 09/04/2017 18:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גלנט כ ***עלק שר השיכון*** היה חייב להיות מודח מזמן ו האמת דרגת טוראי היא דרגה גבהה מדי ל פועלו החלש האמת מה קרה!!!!! גלנט נבהל וגילה ש בסקרים ביבי לא היה ראש הממשלה הבא אז....פתאום הוא נזכר לצייץ חברים יקרים מקומו של אפס כי יפעל בחזרה במושב ב חלקת האדמה ש חמד ש יאסוף זייתים כי בכנסת הוא גמור גם כשומר
    סגור
  • 22.
    תדאג שהיצע הדירות יעלה.!!! (ל"ת)
    איציק ר 09/04/2017 13:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    גלנט..לא הבנתי מה אתה אומר
    שמישהו יסביר לי 08/04/2017 11:19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה פירוש לא מוכנים לשלם כל מחיר? מתי אי פעם הם כן הסכימו לשלם כל מחיר? אתה מוכן לשלם כל מחיר? אני מניח שלא. גם אני לא מוכן לשלם כל מחיר. אבל הם כן מוכנים לשלם 3 מיליון לשלושה חדרים בתא. וגם אני. בקיצור זה משפט סתמי ודמגוגי שאין מאחוריו כלום. בדיוק כמו שמצופה מפוליטיקאי סוג ב.
    סגור
  • 20.
    סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת לפסיכו-הרצה עם טיפש
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים 07/04/2017 17:42
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
    סגור
  • 19.
    מעניש את כולם
    אבי 07/04/2017 17:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החלטתי להעניש את כולם,לא קונה ולא שוכר!!!!! ממשיך לגור ברחוב.
    סגור
  • 18.
    לא קונים
    אור 06/04/2017 14:33
    הגב לתגובה זו
    10 1
    במחירי בועה, שוק הנדל"ן לפני נפילה!
    סגור
  • עוד טרול שמשקר לכם שיש בועה..
    מחירים עולים 08/04/2017 16:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה אלון?איציק? גיתית?
    סגור
  • השוק כבר 10 שנים "לפני נפילה" (ל"ת)
    שמישהו יסביר לי 08/04/2017 11:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 17.
    היכן חברות הבניה הזרות
    יוסי 06/04/2017 13:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אל תזרע חול בעיני הציבור. אתם לא בונים מספיק. אתם מדברים ובטחים חודשים על שיתוף חברות בניה זרות כדי להגדיל את היצע הדירות אך אלא רק דיבורי סרק ,בינתיים אתם שומרים שהיזמים והקבלנים יגדילו רווחים ספקולטיביים.
    סגור
  • 16.
    המחירים עולים רק בגלל הקרקע כי יש מחסור חמור כבר שנה.
    בן אהרון 06/04/2017 06:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משווקים קרקעות בעיקר לתוכנית מחיר למשתכן ואת יתר השוק שזה רוב ההשוק מייבשים והמחירים עולים בגלל המחסור ואחר כך מתפלאים מדוע המחירים ממשיכים לעלות.
    סגור
  • 15.
    יישר כח כחלון, מקווה שבג"ץ יתמוך בזוגות הצעירים (ל"ת)
    נדב 05/04/2017 17:13
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 14.
    גלנט וכחלון הפלתם את כלכלת ישראל הברחתם משקיעים .גנבים (ל"ת)
    י 05/04/2017 16:52
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • 13.
    הכנסת לעם ישראל עוד מיסים והברחת משקיעים טיפש דיקטטור (ל"ת)
    J 05/04/2017 16:50
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 12.
    יישר כח כחלון, מקווה שבג"ץ יתמוך בזוגות הצעירים (ל"ת)
    נדב 05/04/2017 16:47
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 11.
    גלנט
    דב 05/04/2017 16:29
    הגב לתגובה זו
    3 5
    לפעמים עדיף לשתוק ולא לעשות אנלוגיות מופרכות. אתה והבוס שלך למפלגה כושלים, נכשלים, ומכשילים.
    סגור
  • 10.
    אז מה שר הכלום אתה מבין ש ביבי לא היה ראש ממשלה הבא
    חומד רכוש ציבורי 05/04/2017 14:05
    הגב לתגובה זו
    7 6
    פתאום מ שום מקום התעורר ה..........כלומניק ו התחיל לדבר כל עם ישראל מאושר מ המילים שלך והאפס מעשה
    סגור
  • 9.
    לא קונים ולא שוכרים דירה במחיר בועה
    איציק 05/04/2017 13:58
    הגב לתגובה זו
    19 5
    כולם כבר הבינו
    סגור
  • גרים ברחוב (ל"ת)
    משה 05/04/2017 15:39
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • לא חסר דירות להשכרה במחיר סביר
    שוכר אמת 05/04/2017 16:41
    הגב לתגובה זו
    11 1
    ובקרוב (עשדירה תפסיק להיות מקלט מס) גם לקניה.
    סגור
  • כן אולי אצלך בדימיון.ומה עם מי שלא בא לו לגור בראש העין
    אמיר 06/04/2017 12:34
    הגב לתגובה זו
    2 5
    תמשיך לחכות שכחלון יציל אותך עם החוקים חסרי המשמעות שלו. שיהיה לך בהצלחה לגור אצל ההורים של איציק.
    סגור
  • 8.
    גלנט ופחלון צפי המיסים ירד ואתם תעופו !!! (ל"ת)
    איציק מנדל 05/04/2017 13:43
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • 7.
    הוא מתלהב מ"סימני התייצבות" בזמן שהמחירים עולים (ל"ת)
    איזה עלוב 05/04/2017 12:38
    הגב לתגובה זו
    11 10
    סגור
  • 6.
    שלום לך מומחה נדלן גלנט
    יעקב 05/04/2017 12:31
    הגב לתגובה זו
    7 5
    המומחיות של גלנט חריגות בניה והשתלתות על אדמות לא לו איש שלא קודם בצבא עקב גניבה מהציבור השתלתות על רכוש לא לו.אינו מכיר מושג יושרה אישית ונאמנות מוכן לדרוך על גופות למען אינטרס אישי.דוגמה מובהקת למה אנו שונאים פולטיקאים
    סגור
  • כמה מרירות יש בך יעקב
    אבשלום 06/04/2017 23:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל המדינות ביקום כבשו בכח הזרוע את ארצם. ארה"ב בזזה את האינדיאנים. היהודים שבו לנחלת אבותינו. הסמול והערבים לא לא יבינו.. גם גבולות 1948. ( ללא באר שבע) הסמול והערבים לא קבלו. !
    סגור
  • 5.
    המבנה הפוליטי יוצר בעיה הולכת ומחריפה בעיה של משילות
    יש בעיה חמורה 05/04/2017 11:47
    הגב לתגובה זו
    12 0
    יוצרים דור שלם של אזרחים שלא יהיה לא שום סיכוי בארץ ואנחנו נשלם על כך מחיר.
    סגור
  • זו תהיה בעיה של מישהו אחר בעוד עשר שנים.
    בן אהרון 05/04/2017 12:29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    עכשיו זה לא מעניין את הפוליטיקאים. זה יותר מידיי רחוק.
    סגור
  • 4.
    לא קונים דירה כשהסכין נופלת, תחכו המחירים יורדים. (ל"ת)
    אלי 05/04/2017 11:37
    הגב לתגובה זו
    26 5
    סגור
  • תבדקו באתר רשות המיסים
    מחירים עולים. 05/04/2017 12:45
    הגב לתגובה זו
    5 12
    גוש 3926 עד 3936 במרכז ראשלצ...לצערי המחירים עולים אבל אלו כרגע העובדות..
    סגור
  • מה הקשר לעובדות?
    עדי 06/04/2017 12:37
    הגב לתגובה זו
    0 3
    בפייסבוק היה כתוב שהנדל"ן בקריסה אז מה אתה עכשיו מבלבל אותנו עם עובדות.
    סגור
  • 3.
    דירות! רכב! ודלק! מסחטת כספים מהציבור!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    מיסים = היתיקרות 05/04/2017 11:37
    הגב לתגובה זו
    20 1
    מצאו דרך קלה להעשיר את הקופה הציבורית על חשבון הציבור הכל הצגה ! אלפי צעירים ללא דירה ! האוצר שולט במחירים!!!!!! מחירי הדירות מלחתחילה לא היו צריכים לעלות!!!!!!!! עכשיו שדירה עולה מיליונים עושים הצגה !!!!!!!!!!!! הציבור לא מטומטם !!! הדולר והארו ירדו בעשרות אחוזים!!! למה מחירי המכוניות לא הוזלו ?????????????????? כל מוצרי היבוא היו צריכים לרדת בעשרות אחוזים גם זה לא קרה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אז דיי למכור לוקשים!!!!!!!!!!!!!בבקשה!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • בינתיים אני נראה שהציבור לא מבין וממשיך לתמוך בכחלון.
    בן אהרון 05/04/2017 12:31
    הגב לתגובה זו
    1 9
    כשהציבור יתעורר, כחלון כבר יהיה במקום אחר.
    סגור
  • מי שהולך לשלם סוף סוף מס על העסק שפתח ממצוקת הצעירים
    גלאי ספסרים 05/04/2017 16:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מתנגד לכחלון, וגם אתה ספסר קטן שלא תחשוב שלא מזהים אותך אתה שקוף
    סגור
  • הציבור לא תומך בכחלון. הציבור עומד מהצד ומסתכל אם יורד
    שמטוב 05/04/2017 13:30
    הגב לתגובה זו
    6 3
    המחיר. ה"תמיכה" שיש בתגובות היא של מיגזר קטן שעוד מאמין או "תמיכה" של טוקבקיסטים בשכר. סקרי בחירות מראים שציבור התומכים בכחלון ירד לפחות ב- 50 אחוז. את זה קשה לזייף.
    סגור
  • 2.
    עוד פוליטיקאי פופוליסט
    מירון 05/04/2017 11:31
    הגב לתגובה זו
    10 6
    את האמת אפשר לסלף בכל מיני דרכים
    סגור
  • 1.
    מה הוא מבין ... שיילך לכבוש שטחים ולבנות דרכים במושב... (ל"ת)
    שביל פרטי לבית 05/04/2017 11:29
    הגב לתגובה זו
    11 7
    סגור
  • כל אספני הדירות מתנגדים לכחלון וגלנט (ל"ת)
    דליק 05/04/2017 19:35
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • הם מעלים את המחירים בזכות