15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

12:41 פורסייט השלימה בהצלחה פיילוט נוסף בסין - המניה עולה 3.3% >>

10:56 באירופה - הדאקס מטפס 0.6%, הקאק עולה 0.4%

10:55 מניית מנדלסון תשתיות בולטת בעלייה של 3.4% במחזור חריג

10:55 הדולר מטפס 0.2% ונסחר סביב 3.53 שקלים

07:52 עליות באסיה - המדד בהונג קונה עולה 1%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

ניפוץ המיתוס, והאזהרה שמסתתרת בדו"ח בנק ישראל לגבי שוק הדיור - קריאה חובה

דו"ח בנק ישראל שופך אור על הסיטואציה בשוק הדיור, המצב של היזמים, של הרוכשים - והעתיד לבוא
 |  71
שוק הנדל"ן
Share

בנק ישראל מפרסם היום את הדו"ח השנתי שסוקר את מצב המשק בישראל משלל זוויות והיבטים במהלך שנת 2016. לעניין שוק הדיור, על פי הדו"ח מחירי הדירות עלו בשנת 2016 בשיעור של 6.3%, שיעור מתון ביחס לכ-8% בשנת 2015. עוד עולה מהדו"ח כי שכר הדירה עלה ב-2016 ב-1.4%, שיעור העלייה הנמוך ביותר מזה עשור.

בדו"ח מתייחסים בבנק ישראל להיקף התחלות הבניה, היקף הבניה הפעילה, גמר הבניה ונושאים נוספים. אחת הטענות המרכזיות בדו"ח בנק ישראל בעניין שוק הדיור היא שיזמי הנדל"ן החלו מתנהגים כמשקיעים. שימו לב לפסקה הבאה מתוך הדו"ח: "כאשר משווים את המלאי להיקף המכירות בשנה האחרונה (מחזור המלאי), מקבלים קו אופקי שנע סביב מלאי לשנה ואינו מציג מגמה. ניתן לפרש תוצאה זו כך: מנקודת ראותם של היזמים המלאי גדל בהתאם לגידול בביקוש שהם רואים לנגד עיניהם, ולכן קצב המכירות הממוצע שלהם (שנה בקירוב) אינו משתנה. תמונה דומה, כלומר היעדר מגמה במשך הזמן, מתקבלת גם כאשר בוחנים את מחזור המלאי לפי מחוזות ולפי עשרים ערים, הגם שרמת המחזוריות שונה. תמונה זו מתיישבת עם ההשערה שהיזמים צופים כי הביקוש והמחירים ייוותרו גבוהים, והם מחזיקים מלאי כדי לספק את הביקוש בקצב קבוע. אולם צבירת המלאי טומנת בחובה גם סיכונים ליזמים, שכן הביקוש מגיב לשינויים כלכליים הרבה יותר מהר מההיצע, ואם הביקוש יירד בהשוואה לצפי הדבר עלול להותיר בידיהם מלאי גבוה".

במילים פשוטות, בבנק ישראל טוענים כי יזמי הנדל"ן לא משחררים דירות לשוק (כנראה בשל הרצון להחזיק את המחירים גבוהים) וזאת מתוך הנחה שהביקוש בהמשך יהיה גבוה. החשש שמציגים בבנק ישראל נוגע לאפשרות שהביקושים בעתיד לא יהיו גבוהים כפי שהיזמים צופים, וזאת מסיבות שונות. פער שכזה, לטענת בנק ישראל, עלול להתרחש מהר מאוד, ולהוות סיכון גדול עבור היזמים - שאולי בשלב מסוים ינסו לשחרר דירות רבות בזמן קצר.  
 
וכך נכתב בדו"ח: "אפשר למנות את האפשרות שהיזמים הופכים למשקיעים' הם אינם ממהרים להשלים את בניית הדירות ונהנים מהמשך העלייה במחיריהן". 

המיתוס שמנפצים בבנק ישראל. כך נכתב בדו"ח: "בעלות על דירה משקפת הן את הצורך במגורים ובוודאות ונוחות, והן ביקוש לנכס להשקעה, ולכן מחירה משקף את שני המניעים. שכר הדירה לעומת זאת משקף רק את הצורך במגורים. איור ט'-7 מציג את שכר הדירה ואת ממוצע ההכנסה ברוטו למשרת שכיר בשנים 2003-2016. לאורך תקופה זו עלה שכר הדירה בהתאם לגידול בהכנסה, ובשנים האחרונות שניהם גם עולים בקצב שנתי דומה בממוצע. פירוש הדבר שבמישור הארצי (ולא האזורי) לא חלה הרעה בנשיגות הדיור, כלומר לא גדל הנתח שההוצאה על דיור תופסת בהכנסה. מצב זה, ועמו הפער הניכר בין העלייה במחירי הדירות לעלייה בשכר הדירה, מעידים כי אין סימנים למחסור בדירות למגורים, וכי לחצי הביקוש הנובעים מהצורך הבסיסי במגורים קטנים בהשוואה ללחצים הנובעים ממניעי ההשקעה והרצון בבעלות על דירה".

כלומר בבנק ישראל כותבים בצורה מפורשת, עליית מחירי הדירות אינה נובעת ממחסור בדירות למגורים, אלא מהרצון של הציבור להשקיע בדירות ולהיות בעלי דירות.


מיתוס נוסף שמנפצים בבנק ישראל בדו"ח הנוכחי קשור ליחס שבין השער הממוצע למחירי הדירות. וכך נכתב בדו"ח: "כיוון שבדירות מתגוררים משקי בית, ניתוח שלם אינו יכול להסתפק בהתפתחות השכר הממוצע למשרת שכיר אלא צריך להתייחס גם להתפתחות ההכנסות של משקי הבית. ניתוח כזה מראה כי בתקופה הנבדקת עלתה ההכנסה של משקי הבית פי שניים מהשכר הממוצע ברוטו למשרת שכיר, ופירוש הדבר שנשיגות הדיור השתפרה מאוד בתקופה זו".  

לגבי השפעות תכנית 'מחיר למשתכן', בדו"ח בנק ישראל נכתב כי לפי שעה אין לתכנית זו שהינה תכנית הדגל של שר האוצר כל השפעה על השוק החופשי. בניגוד למשקיעים, משפרי הדיור צמצמו את מספר העסקאות השנתי רק במעט, והרוכשים לראשונה שמרו על יציבות. אמנם ניתן היה לצפות שהרוכשים לראשונה יפחיתו את מספר העסקאות בשוק "החופשי" וימתינו לזכות בדירה במסגרת "מחיר למשתכן", אך תופעה כזו לא ניכרה עד כה בשוק הדיור", כך נכתב בדו"ח.  

לגבי החוק הצפוי למיסוי דירה שלישית, נכתב בדו"ח כי "המס על ריבוי נכסים צפוי לפעול להפחית את מחירי הדירות במידה מסוימת, אך במקביל להעלות את שכר הדירה. זאת משום שהמס מפחית למשקיעים הנידונים את התשואה נטו ומעודד אותם למכור דירות, והדבר מגדיל את ההיצע בשוק הדירות בבעלות אך מקטין את ההיצע בשוק השכירות (בהנחה שמספר הדירות במשק אינו משתנה). עוצמת השינויים בכל אחד משני השווקים תלויה בגמישויות של הביקוש וההיצע". 
 
באופן כללי נכתב בדו"ח כי "הגידול בביקוש לדיור קיבל גם השנה תמיכה מהחוסן בשוק העבודה, מהריביות הנמוכות בשוקי הכספים וההון, ומ"מחיר למשתכן" – תוכנית שמציעה לזכאים סבסוד ברכישת דירה. במקביל פעלו בשוק כוחות שהפחיתו את הביקוש: הריביות על המשכנתאות עלו, המשקיעים נפגעו משום שמס הרכישה המוטל עליהם עלה ביוני 2015 ,והמדינה החליטה להטיל מס על דירה שלישית ואילך".

כתבות קשורות:


- מחירי הדירות לאן? בלאומי מציגים תחזית לטווח הבינוני-ארוך - לכתבה המלאה
- התקררות השוק: נתון סך המשכנתאות בפברואר מספק איתות נוסף - לכתבה המלאה

- "ייפתח בשוק הדיור פער שיהיה בלתי ניתן לגישור, זה קטסטרופה" - לכתבה המלאה

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

71 תגובות ב-42 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
42 זוג צעיר 04/04/2017 08:03 מבקשים מבג"ץ לראות את העוול שנעשה לזוגות הצעירים
לטובת ספסרי הדירות. תודה לכחלון.
41 מאיר 30/03/2017 20:57 שטויות!
קחו דוגמא,,, דירה בשכירות ב אולגה לפני 9 שנים, 1500 לחודש, אותה דירה כיום כמעט כפול.לא זכור לי שהמשכורות למעמד ביניים נמוך הכפיל עצמו בשיעור שכ״ד, זה פשוט פחות 1500₪ פחות לאוכל שגם הוא התייקר
40 ג'קי 30/03/2017 12:05 ניתוח מביך של ב"י
והנה הניתוח שלו: תשואת הדירות תרד(נכון) -> דירות יצאו לשוק(נכון)-> מחירן יירד(נכון)+ייקטן ההצע להשכרה(נכון) וכאן בנק ישראל מסיים..ואומר ששכ"ד יעלה... הלו? ומה קורה לדירות שיצאו מההצע?! אם יצאו מההצע נמכרו או לחסר דיור או למשפר דיור. אם נמכר למשפר דיור אז השתחררה הדירה הקודמת שלו שנמכרה או למשפר דיור או לחסר דיור וכך הלאה עד שבסוף השרשרת עומד חסר דיור... בקיצור כל דירה שנגרעה מההצע גרעה בדיוק שוכר לשעבר מהביקוש (חסר דיור) ולכן גם השכ"ד לא יזוז מילימטר (ובטווח הבינוני רחוק עוד יוזל כי הוא מוצר חליפי לרכישה) בקיצור בושה גדולה לבנק ישראל שאלה עובדיו המשתכרים 50K בממוצע ולא ראו זאת....
39 אנונימי 30/03/2017 11:17 המשך הודעה אתם טועים
המחיר למשתכן ישודרג זהו תיקון תהליך של עשרות שנים ,אולי נפנה את בנק ישראל את כול השטח ואת כול החברים שעובדים שם ומקבלים גובים של עשרות מיליוני שקלים בבנקים לאחר פירשתם מבנק ישראל ,נפנה את השטח לזוגות הצעירים ,מספיק לבנק ישראל כמה משרדים וקצת עובדים בשביל להוציא דוחות לחבר ספרים וחוברות לא צריך מנגנון כזה גדול ,הנגידה הזו כישלון אחד גדול ,לא עושה כלום ההתקפה שלה זו אומרת הגנה על הבנקים ,היא צריכה להגן על האזרחים ראו דוחות אזהרת רווח של בנק הפועלים הבנק הכי גדול בארץ אזהרת רווח,תבינו לבד איך זה פועל ,בשנת 2020 בועת הנדל"ן לא תתרסק אלא תתנפץ, כולם יודעים זאת ,למה זה פשוט ? כי לאזרחים נגמר הכסף והם בחובות .
38 YL 30/03/2017 10:02 אן חשיבות *למחקרים* ולדיבורים אלא לחוסר מעשים של גלאנט
הוצנח איש צבא קבע כ שר השיכון אדם שהיו לכולנו ציפיות ממנו לצערו תעודת לוזר של השנה מוענקת לו. במקום ל הטיב עם הציבור ו להלחם לשיפור אנו למדים שהוא נהפך לדוב המולך בכיכר העיר בנזם הזהב על ידי נתניהו מקבל שכר עבור אפס מעשה
37 מעבר לפינה 30/03/2017 10:00 השלב הבא בייתור אגירת דירות הוזלת מס רווחי הון ל15%
מי שלא רואה את זה מגיע עיוור.
36 אידי-אמין 30/03/2017 09:51 אז רגע, מי צודק בנק ישראל או קרן המטבע? הרגתם אותנו (ל"ת)
35 מעבר לפינה 30/03/2017 06:43 השלב הבא בייתור אגירת דירות הוזלת מס רווחי הון ל15%
מי שלא רואה את זה מגיע עיוור.
34 ברלין 30/03/2017 06:39 ספסרי הדירות מתעמרים בצעירים בחסות הקבלנים שמייצרים
חוסר. כל הכבוד לכחלון עך תכנית מחיר למשתכן ואם יצליח להביא קבלנים מסין אז עוד יותר כל הכבוד.
33 גלאי ספסרים 30/03/2017 06:31 אספן שינסה להעלות את שכר הדירה למעבר ממחיר השוק
יאלץ להשאר עם תשלום ארנונה, מס דירה 3 ורדדיפה אחר שוכר איכותי אבל גם פראייר. בהצלחה
32 זוג צעיר 30/03/2017 06:24 יישר כח כחלון! (ל"ת)
יואב 09/04/2017 17:48 הכח של כחלון כבר נשר מזמן, אם היה רוצה
להרוויח ביושר, שיקח ממחלקי הדירות והווילות בישובים המפורזים. אבל הוא מפחד להיות ישר..
31 ממשלה שרק מדברת 29/03/2017 22:53 ולא עושה כלום בסוף
החוק מיסוי דירה שלישית לא יעבור והמחירים שוב יטוסו!נמאסתם? קחו אחריות!
גב 30/03/2017 09:16 בג"ץ לא יתקפל בגלל קומץ עסקנים (ל"ת)
30 מר גבירץ 29/03/2017 20:48 כחלון תמשיך הם בלחץ !!! השוק מת גמור
כחלון תמשיך הם בלחץ !!! השוק מת גמור
השוק חי 02/04/2017 13:04 יש מכירות
כנס גוש 3925 בראשלצ . עסקה 5 חדרים 2.56 מיליוןויש עוד...
אני 09/04/2017 07:58 יש מלא עיסקאות כלום לא השתנה
יש כאן מגין אובססיבי מקבוצת החרם. למי שלא מכיר מדובר בקבוצה ששמה לה למטה "לשנות תודעה" ולהחדיר לאנשים רעיון שהשוק מת והמחירים הולכים ליפול ע"י שטיפת מוח של שקרים בכל פורום אפשרי ובעיקר טוקבקים ופייסבוק. בכך הם מקווים לנטוע באנשים פחד ולגרום להם להצטרף לחרם ללא ידיעתם. בקיצור קחו בערבון מוגבל את מה שאת קוראים במקומות לא מבוססים, המציאות כרגע היא שהשוק לא עוצר ואין שום סימן לירידות מחירים. מה יהיה בעתיד? מי שמתיימר לדעת - מראש מדבר שטויות.
29 מאיר פ 29/03/2017 20:19 מה חדש תחת התחת
כמו בכל תחום יש את הםריירים ) המעירים ילדנו בנינו ) ויש את החזירים ... הרואים מנטר רק כסף ... יוקר מחיה , דיור בר לא השגה, עבודה מצאת החמה עד מאת הנשמה כח זה בגלל צרבות היסירות של הקבלנים והבנקים עם מנצח בנק ישראל
28 כלכלן 29/03/2017 20:03 לכולם יש אינטרס שמחירי הדירות ירדו
לזוגות הצעירים, למשקיעים שיוכלו לממש רווחים, לדור הצעיר ולבעלי העסקים שיהיו מזרימת כספים. כולם כבר יודעים , ירידת מחירי הנדלן טובה לכלכלה ולכולם.
27 Y 29/03/2017 16:49 כחלון .מס דירה 3הרס את מדינת ישראל בטל אותו עכשיו.ולכלא (ל"ת)
26 בוזו הליצן 29/03/2017 15:57 ליצנים
חידה לבנק ישראל: האם הבהלה של עמך ישראל להשקעות נדל"ן (והסיכונים הנלווים למשק) קשורה איכשהו לפרמטר שבשליטת בנק ישראל, או יותר נכון שלא מתקבלת לגבי החלטה כבר שנה וחצי? ברקע לצמצום פגישות הועדה המוניטרית, כבר עדיף שגם לא יפרסמו מחקרים או יתנו עצות אחיתופל לממשלה על אי קיצוץ מיסים.
25 תומי 29/03/2017 15:56 הבלוף מתחיל להתגלות...
מחכה לכל הסיפורים של "חסרות דירות", "זוגות מתגרשים כל שנה" חח איזה בלוף. שהציבור יבין כמה לוקשים מכרו לו פה בשנים האחרונות יהיה פה פיצוץ רציני. 112 אלף דירות בבנייה, 30 אלף דירות מוכנות. כל שנה מוכרים כ 30 אלף דירות חדשות בממוצע. כל מה שנבנה מעבר לזה יישאר על המדף לשנה הבאה. בקרוב יהיו דירות מוכנות לכמה שנים קדימה. האינטרסנטים מצידם ימשיכו לנסות להפחיד, לא לאכול בלופים ציבור יקר..
אלעד 30/03/2017 08:14 עוד דמגוג שמספר שקרים
112,000 דירות בבנייה כי משך זמן הבנייה מתארך וזה רואים בנתון סיום הבנייה.חוצמזה שנתון 30,000 דירות על המדף זה נתון שגוי שלא פורסם כבר חודשיים כי האוצר עצר את הלמ"ס מלפרסם. הנתון האמיתי הוא הרבה פחות ויוריד רוח ממפרש כחלון.
24 חג'בי 29/03/2017 15:29 בבנק ישראל מרויחים יותר מדי כסף
לקצץ להם את השכר ב50%
23 אדם 29/03/2017 15:21 "היזמים צוברים מלאי " במילים פחות מכובסות השוק מת!
כאשר משך מחירה של דירה בממוצע ארצי הוא כ15.3 חודשים כל הפלפולים לא יעזרו. להלן ציטוט מכתבה מה17/1/17: "סממן נוסף שעשוי להעיד על האטה משמעותית בשוק הדיור הוא משך הזמן שבו עומדת דירה על המדף, ועד למכירתה. בחודש אוגוסט האחרון משך הזמן עמד על 11 חודשים, ואילו כיום משך הזמן כבר עומד כבר על 15.3 חודשים. לפני שנה בדיוק, משך הזמן עמד על 12 חודשים. כמובן שבחלוקה לאזורים ניכרת שונות משמעותי, בעוד שבת"א משך הזמן כעת (נובמבר) עומד על 9 חודשים בלבד, במחוז ירושלים משך הזמן עומד על 26 חודשים ובמחוז צפון על 19 חודשים. " משום החלק הזה מהכתבה הוסר. מעניין למה?
השוק חי 01/04/2017 12:55 השוק בועט (ל"ת)
22 אנונימי 29/03/2017 15:04 בזמן שחירטטו אתכם
בזמן שחירטטו אתכם והאכילו אתכם לוקשים על ענף הדיור קניתי דירה 3 חדרים בברלין - בשרלוטנבורג ב 95000 יורו, ועוד דירה 3 חדרים במיטה ב 125000 יורו סה"כ 220000 יורו תעשו את החשבון כמה עלה בשקלים , הם מושכרות כמובן באחלה מחיר ותשואה. הילדים יגדלו קצת ילכו ללמוד (בחינם) באוניברסיטת המבולט והכל בסדר
משה 29/03/2017 15:29 רק בעיה שהיורו צונח
ועוד ימשיך לצנוח
dani 29/03/2017 15:25 ופסדה על יורו כמה ? ועוד מחכה לך מכה נוספת !!!!! (ל"ת)
21 בא 29/03/2017 15:02 ואיפה הגוקים האלה מבנק ישראל היו לפני 10 שנים כשעזרו
לנפח בועת נדלן ענקית . אף אחד מהם לא יראה את גן עדן .
20 רוני 29/03/2017 15:02 אין כסף לקנות. רק עשירים וחרדים קונים, אלה ביוקר ואלה ב (ל"ת)
19 צחי 29/03/2017 14:54 קנו אלביט מערכות תלך ל 50000 (ל"ת)
18 ליאור אשכנזי 29/03/2017 14:53 וגםנדקס פי3.לא פרוטרום.לא כיל (ל"ת)
17 ליאור אשכנזי 29/03/2017 14:53 קנו את דלק רכב אלוני חץ לאומי ודיסקונט תהנו (ל"ת)
16 ספי 29/03/2017 14:52 לקנות דיסקונט לאומי מסרחי.פריגו וטבע דחוף (ל"ת)
15 אבי 29/03/2017 14:52 קנו בנקים ותהנו לא כיל לא אל על.בנקים חזק (ל"ת)
14 יעקב 29/03/2017 14:51 לא יעזור לכם השוק לא יירד רק יעלה.כנל הבורסות (ל"ת)
אמפסיז 30/03/2017 06:46 מסכים רק לחלק השני של התגובה שלך (ל"ת)
13 איציק 29/03/2017 14:45 תמיד אמרתי
תמיד אמרתי שעסק שמנצל מצוקות של אחרים אין לו עתיד וסופו לקרוס. הצגת מחסור מדומיין כמוהו כניצול מצוקה.
12 *** גזור ושמור *** 29/03/2017 14:40 חוקי הכלכלה אינם משתנים והמחזוריות עובדת
מחזוריות בשוק הדיור, במט"ח, בבורסה... היכונו - אחרי החג יתחיל בשוק הדיור מחזור חדש שיהפוך את הקערה על פיה, וכנ"ל גם לגבי חוזקו של השקל.
רחמים רחמימוב 29/03/2017 14:52 בטח גם אמרת את זה לפני פסח 2016, 2015, 2014, וכן הלאה
תמשיך לשכנע את עצמך
11 כנסו 29/03/2017 14:31 כנסו
אז...בנק ישראל כותב שחור על גבי לבן שמחסור בדירות זאת פיקציה ומשאלת לב המשקיעים ??! "כלומר בבנק ישראל כותבים בצורה מפורשת, עליית מחירי הדירות אינה נובעת ממחסור בדירות למגורים, אלא מהרצון של הציבור להשקיע בדירות ולהיות בעלי דירות".
שמוליק 29/03/2017 14:55 אז יש מחסור יש ביקוש אין היצע (ל"ת)
לשמוליק 30/03/2017 12:02 קראת את הכתבה? (ל"ת)
הפוך גוטה ,יש ים הי 30/03/2017 02:39 בועה פר אקסלנס
כתוב במפורש שהמלאי בידי הקבלנים גדל משנה לשנה: "המחזוריות שונה. תמונה זו מתיישבת עם ההשערה שהיזמים צופים כי הביקוש והמחירים ייוותרו גבוהים, והם מחזיקים מלאי כדי לספק את הביקוש בקצב קבוע. אולם צבירת המלאי טומנת בחובה גם סיכונים ליזמים, שכן הביקוש מגיב לשינויים כלכליים הרבה יותר מהר מההיצע, ואם הביקוש יירד בהשוואה לצפי הדבר עלול להותיר בידיהם מלאי גבוה".
10 ניב 29/03/2017 13:57 המחירים לא ירדו הרבה אם בכלל
זה ברור שהביקוש לדירות לא נובע מחוסר דירות למגורים אלא מהרצון שכל שקל פנוי יושקע בנדל"ן מכמה סיבות 1. יש רק מדינה אחת ליהודים בכל העולם וזה מצווה בתורה לקנות נכס נדלני בישראל. 2. טראומת השואה עדיין כאן וכל זוג שמתחתן ימשיך לקנות דירה . 3. אין אלטרנטיבה לכסף ולא תהיה בשנים הקרובות עד שהריבית במשק תגיע ל - %6 ואז הבנקים יתנו 3% על פקדונות 4. המס הגבוה על הבורסה והמניפולציות שיש בבורסה המקומית בגלל המחזורים הנמוכים מעקרות את הכדאיות . 5. הבירוקרטיה בהליכי הבנייה גורמת לאנשים שבנו בית לא לעבור את הסיוט הזה יותר בחיים כלומר לא למכור . 6.פריון נמוך מאוד מה שמייקר את עלויות הבנייה מאוד, גם סינים אחרי שנתיים הופכים לעצלנים במדינה שלנו, לא מצליח לגייס כבר בדואי אחד בלי שהוא דורש ביטוח מנהלים. אבל אנחנו במקום ה - 11 בעולם בשביעות רצון אז בואו נמשיך וככה ונקבל את המציאות עם חיוך
ג'קי 30/03/2017 10:48 הטרואמה הבאה היא טראומת הנדל"ן
הקודמת היתה טרואמת הבורסה (מניות הבנקים שקרסו) עם תשואת שכירות של 2.3% ומחירים שהגיעו לרוויה + מתווה ריבית עולה גם גיוס השואה לא יעזור כאן. כל פק"ם ינצח תשואה כזו כשהמחירים עומדים ואחרי שאנשים יפנימו זאת המחירים גם יצללו ככדור שלג.
9 אלון 29/03/2017 13:10 קניתי מלא פופקורן ומחכה לפיצוץ הבועה
ירידת מחירים דרסטית השנה כבר ? או שאצטרך לחכות לשנה הבאה ? :) איזה כיף לשכור דירה בנחת... כשיש יותר משכירים משוכרים, תענוג... היה שווה לחכות.
שמואל 29/03/2017 15:20 מספר לייקים ?
תלמד אותי איך מגדילים את מספר הלייקים לכל שטות שכותבים. חכם גדול!!
אבי 29/03/2017 14:36 אתה חי בסרט!
‏אבל שיהיה לך בהצלחה
אבי 29/03/2017 14:31 אתה חי בסרט!
‏אבל שיהיה לך בהצלחה
ליאור 29/03/2017 14:07 כמוך אלפים שמחכים והפסידו מיליונים מ 2007 (ל"ת)
8 איפה שמטוב 29/03/2017 13:07 חברים דירה זה לא פופקורן..מי שחושב שהוא מהמר
פה על עיסקה לשם רווח,יכול למצא את מחיר הדירה הולך ונופל במקרה הקל ,במקרה הקיצוני אך קיים המחיר צונח ואין מי שיקנה את הנכס,מי שצוחק עכשיו הורגל שלא באשמתו להתבונן בעשור האחרון ברצף עלייה מטורפת ולחשוב שכך תמיד היה וכן ימשיך להיות,אך מי שירים את ראשו ויתבונן בשינוי ובשיח אפילו רק של השנה האחרונה יבין כי השוק נמצא במגננה ובספיגה שקטה למנוע אפקט העדר(כך באחד הראיונות נאמר על מי שלא רוכש בית..),אך למעשה צריך לומר רוויה,רווית מחיר ,רווית סיכון מול סיכוי,והכי חשוב יש בתים לכל דורש
7 מחוסר דירה 29/03/2017 12:55 אין שום אינטרס לרוב העם בגידול במחירי הדירות זאת מכיוון
שרובנו הורים לילדים שיצטרכו בעתיד הקרוב/רחוק לקנות דירה. מה איכפת לזוג הורים בני 50 שהדירה שלהם שווה פי 2 עכשיו ? הם גם ככה גרים בה ואם הם רוצים למכור אותה ולקנות חדשה אז גם היא עלתה פי 2. לעומת זאת אכפת להם מאוד שהילדים שלהם יוכלו לקנות דירה במחיר סביר.
שחר 29/03/2017 14:10 מדוייק. זאת ועוד -
גם למשפרי דיור עדיף שהמחירים יירדו! הסבר: נניח בבעלותי דירת 3 חדרים שעולה 500000. באותו זמן נניח דירת 5 חדרים עולה 1000000. עכשיו נניח שאני גר בה 5 שנים. בזמן זה נניח המחירים עולים ב50%. זה אומר שהדירה שלי שווה 75000, אבל גם שהדירה שאני רוצה לשפר אליה עולה 1,500,000. כלומר- במקום שאצטרך להוסיף 500, עכשיו אני צריך להוסיף 750. בקיצור אינטרס של כולם חוץ מהקבלנים שהמחירים יירדו.
חיים 29/03/2017 14:53 מסקנה: לא קונים דירה ! ונראה מי יישבר ראשון
לא קונים דירה עד שהמחירים יחזרו להיות שפויים. מה רע בשכירות ? שכ"ד לא עולה או שכמו שרואים בגרף הוא עולה בהתאם לשכר במשק. הירידות יגיעו מהר יותר ממה שחושבים. המשקיעים יתחילו לחשוש מירידות מחירים וירצו למכור ולממש את הרווח שלהם. אבל מהר מאוד ההיצע יעלה על הביקוש.
ליאור 29/03/2017 14:07 הרוב המוחלט בעלי נכסים לכן אין להם אינטרס שירד! (ל"ת)
טדי 29/03/2017 18:27 הרב המוחלט של בעלי הנכסים לא פעיל בשוק
ולכן ברור שלרב המוחלט של בעלי הנכסים אין גם השפעה על המחיר בשוק.כאילו מה?
בא 29/03/2017 15:06 הרוב המוחלט של בעלי נכסים לא יראו את גן עדן אחרי מותם,
כול אחד הולך לעולמו ,צדיק למעלה ובעלי נכסים מושחתים וחמדנים למטה .
6 איציק 29/03/2017 12:54 חובה לקרוא
ברור, כל הזמן יש בועות. זה כל פעם מקבל צורה קצת אחרת, אבל המנגנון זהה תמיד: עליה של שוק במידה מסוימת מתוך יתרון כלכלי מסוים, וכניסה של עוד ועוד אנשים לשוק גם כשהיתרון כבר לא קיים והתחזית לעליה הינה רק על סמך העבר. זה קרה בעבר ויקרה גם בעתיד. אתם קולטים שפעם היתה בהולנד בועה של פקעות צבעונים? בשיא שיגעון הצבעונים, בפברואר 1637, מחירם של פריטים מסוימים היה יותר מ-10 פעמים ההכנסה השנתית של בעל מלאכה מיומן. 120 משכורות לפקעת צבעוני….. לא ירחק היום שבו לא נבין כיצד שילמנו 160 משכורות לדירה...
דוגמא יפה 30/03/2017 02:43 ומה עוד
ששם הם השקיעו בפרחים ואנחנו משקיעים בבטון ובחול ואז אין מה לאכול. עם ישראל עוד יתעורר ויתפוס את ראשו בידיים.
שמואל 29/03/2017 15:25 צבעוני
אתה משווה בין מוצר שאורך החיים שלו קצר לעומת בית שחיי המדף שלו 50 שנה ויותר. לבית אפשר לעשות שיפורים ושיפוצים ותמא ופינוי בינוי ועוד. תראה לי מוצר כלשהו שחי שנים רבות כל כך. כל השוואה מטופשת.
בורג' 30/03/2017 06:27 שמואל, תחזיק חזק בדירות שלך
ותספוג ירידת ערך
aviv 29/03/2017 15:24 כדאי לחזור לממוצע היסטורי מדד צריך לרדת בחצי !!!! (ל"ת)
5 הוא שאמרנו כבר.. 29/03/2017 12:52 לא חסרות דירות למגורים..אין לחץ לקנייה..
אין מה למהר לרוץ ולקנות..צריך להבין שהרולטה שבה משחקים המשקיעים הן יימי הנדלן והן מי שכבר עשה סיבוב ומרגיש שהוא על הסוס ורוצה עוד אחד,נעצרה ,קיימת הבנה אצל ציבור רוכשי הדירות כי: מחיר הכסף גבוה ביחס להחזר ,מלאי דירות חדשות וישנות קיים לכל מי שרוצה לגור היום מחר ובעוד שנתיים,מי שרכש בית למגורים שיהנה ולא ירגיש פספוס,אך מי שלא ..רבעון נוסף של נתונים מעין אלו ימכישו את מה שכבר מובן לכולם ,החץ עבר כלפי מטה..
אתר חובה לכל צעיר 29/03/2017 15:29 לא חידשו לי כלום, הכל פורסם מזמן ב"הפרכת מיתוסים נדלן" (ל"ת)
שמטוב 29/03/2017 15:56 נכון. בנק ישראל רק ממחזר אינפורמציה שפורסמה קודם.
לאחר מכן הוא נותן פרשנות. הפרשנות יכולה להיות נכונה או לא נכונה.
4 הוא שאמרנו כבר.. 29/03/2017 12:51 לא חסרות דירות למגורים..אין לחץ לקנייה..
אין מה למהר לרוץ ולקנות..צריך להבין שהרולטה שבה משחקים המשקיעים הן יימי הנדלן והן מי שכבר עשה סיבוב ומרגיש שהוא על הסוס ורוצה עוד אחד,נעצרה ,קיימת הבנה אצל ציבור רוכשי הדירות כי: מחיר הכסף גבוה ביחס להחזר ,מלאי דירות חדשות וישנות קיים לכל מי שרוצה לגור היום מחר ובעוד שנתיים,מי שרכש בית למגורים שיהנה ולא ירגיש פספוס,אך מי שלא ..רבעון נוסף של נתונים מעין אלו ימכישו את מה שכבר מובן לכולם ,החץ עבר כלפי מטה..
3 גיא 29/03/2017 12:51 הסבר אחר
אולי ליזמים נשאר מלאי גדול כי הם לא מצליחים למכור? לא יודע אם זאת הסיבה האמיתית אבל זאת אפשרות סבירה.
2 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 29/03/2017 12:45 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת לפסיכו-הרצה עם טיפש
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
1 דני 29/03/2017 12:37 עלאק תכנית הדגל מחיר למשתכן ..
על מי אתם באים לעבוד???? דירה ב-500.000 זה מחיר ריאלי . ממשיכים לחלוב את הצעירים ללא התחשבות בשרות צבאי ומיסים כבדים למשלמים למדינה.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש