ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

כך יירדו מחירי הדירות? אכזבה בנתון התחלות הבנייה ב-2016

הצפי היה שיהיו 60 אלף התחלות בנייה אבל בפועל החלו בבנייה של 52.4 דירות בלבד. באיזו עיר בונים הכי הרבה?
 |  29
שוק הדיור
Share
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (ד') את נתוני התחלות וגמר הבנייה לשנת 2016. מצד אחד, מספר הדירות שבבנייה פעילה הנו בשיא שלא נראה מסוף שנת 1996 ועומד על 112.2 אלף דירות. מצד שני, התחלות הבנייה (נתון שמאותת על הגדלת ההיצע) הסתכמו ב-52.4 אלף דירות בלבד, קצב זהה לזה שנרשם ב-2015 ונמוך למול התחזיות.


לגבי התחלות הבנייה, מדובר בנתון מאכזב באופן יחסי שכן משה כחלון סיפק תחזית של של 60 אלף התחלות בנייה. נתון התחלות הבנייה לשנת 2016  דומה לשנת 2015 שהסתכמה בכ-52.8 אלף התחלות בנייה (ירידה קלה של 0.7%). בלמ"ס ציינו כי בהשוואת נתוני המגמה של המחצית השנייה של 2016, למחצית הראשונה של אותה שנה, עלה מספר הדירות שהוחל בבנייתן בשיעור של 4.7% .

מבחינת גמר הבנייה, בשנת 2016 הסתיימה בנייתן של כ-45.4 אלף דירות, כ-4% יותר מאשר בשנת 2015. כ-28% מהדירות נבנו בבניינים בני 2-1 דירות (בתים בודדים ובתים דו-משפחתיים). על פי נתוני המגמה, במחצית השנייה של שנת 2016 (יולי-דצמבר) נרשמה עלייה של 15% במספר הדירות שהסתיימה בנייתן, בהשוואה למחצית הראשונה של אותה שנה (ינואר-יוני).התחלות בנייה בהתחדשות עירונית
בשנת 2016, כתוצאה מהריסה ובניה מחדש, הוחל בבנייתן של 5,190 דירות, עלייה של כ-7% לעומת שנת 2015. מתוך דירות אלה, כ-53% נבנו במחוז תל אביב, כ-24% וכ-17% במחוזות המרכז וחיפה, בהתאמה. מתוך הדירות שהוחל בבנייתן, כתוצאה מהריסה והקמת בניין חדש, כ-2,970 דירות נבנו במסגרת תמ"א 38/2, כ-10% יותר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

כתוצאה מתוספת בנייה (תמ"א 38/1) בשנת 2016, הוחל בבנייתן של כ-2,780 דירות, כתוספות בנייה לבניינים קיימים, ירידה של כ-4% לעומת שנת 2015. מתוך דירות אלה, כ-30% נבנו במחוז תל אביב, וכ-27% במחוז המרכז. מתוך הדירות שהוחל בבנייתן כתוספות בנייה לבניינים קיימים, כ-1,540 דירות נבנו במסגרת תמ"א 38, ירידה של כ-5% לעומת שנת 2015. 

מצב הבנייה על פי אזורי הארץ 
המספר הגדול ביותר של דירות שהוחל בבנייתן בשנת 2016 נרשם במחוז המרכז המהווה כ-25% מכלל הדירות, ואילו במחוז ירושלים – כ-9% בלבד מסך כל הדירות. כמו כן, בשנת 2016 נרשמה, בהשוואה לשנת 2015, ירידה של כ-11% בכל אחד מהמחוזות חיפה והצפון ושל כ-4% במחוז תל אביב, בעוד שבמחוז ירושלים חלה עלייה של כ-7%.

השינויים על פני הזמן ביישובים השונים אינם אחידים. לפיכך, המספר הגבוה ביותר של דירות שהוחל בבנייתן, ב-2016, היה ביישובים: תל אביב-יפו (כ-2,530), בכ-7% יותר מאשר ב-2015, בירושלים (כ-2,050), בכ-30% פחות מאשר ב-2015, בנתניה (כ-1,550), בכ-10% יותר מאשר ב-2015 ובאשקלון (כ-1,520) בכ-23% יותר מאשר ב-2015.

בלמ"ס ציינו כי השינויים הגדולים ביותר נרשמו בלוד, בקריית גת ובנהריה, כאשר נהריה הכפילה את כמות הבנייה שעמדה על כ-1,070 דירות, בקריית גת הוחל בבנייתן של כ-900 דירות, בהשוואה ל-260 ו-100 דירות שהוחל בבנייתן בשנים 2015 וב-2014, בהתאמה, בלוד הוחל בבנייתן של כ-1,200 דירות, בהשוואה ל-100 ו-190 דירות שהוחל בבנייתן בשנים 2015 ו-2014, בהתאמה.


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

29 תגובות ב-16 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
16 יצחק 23/03/2017 23:02 מחיריהדיור
ירידות חדות בקרוב אסורלקנות מוכריםבלבד
15 אידי-אמין 23/03/2017 15:38 עצם זה שיש פה כ"כ הרבה שמגיבים נגד המחירים זה אומר
שיש ביקוש פסיכי לדירות שלא מצליח להירגע.
14 gili2042 23/03/2017 11:09 אני רק אניח את הכתבה הזאת כאן…
טרנד חם: איך לחסוך 150,000 ₪ ברכישת דירה למגורים? http://9nl.it/y6ag
אידי-אמין 23/03/2017 15:38 תעברו לפריפריה, לקרית גת, אשקלון, קרית מלאכי ולא תצטרכו
לקחת משכנתא פסיכית
תומי 26/03/2017 08:23 מעדיפים לחכות למחר נורמאלי במרכז
אבל סע אתה לפריפרייה.
13 בקיצור ממשלה שרק 22/03/2017 23:22 מדברת ולא עושה כלום!!
הרסתם את המדינה!!
12 נותן גז 22/03/2017 17:16 צחי
בזמו שכל המיואשי דיור נותנים ברקס אני רכשתי לפני חצי שנה דירה באילת וכבר מורווח עליה 50k.מה נסגר איתכם נראה לכם שלמישהו איכפת ממכם?תקנו או שתשתקו זה כבר מתחיל ךהיות פתטי המרבק שלכם
אדי 22/03/2017 21:13 מורווח? מכרת אותה? כל עוד היא שלך אתה לא מורווח
לא רווח ולא נעליים... מה עם התיווך? מה עם העורך דין? מה עם מס רכישה? מה עם מס שבח? מה עם ארנונה? ועד בית? די לספר סיפורים! יצאת פראייר גמור.. נתראה במפולת.ועוד לא שאלתי אם לקחת הלוואה/משכנתא ומשלם ריבית
11 צחי 22/03/2017 16:29 שכירות 2500 ש"ח לחודש
בראש העין 5 חדרים חדשה 2500 שח לחודש תתמקחו עם בעלי הבית הם יורדים מהר מאוד במחיר כולל בגבעתיים,רחובות,כרמי גת,עפולה,חריש וכו עוד שנה כולם מוכרים את הדירות שלהם ואז תראו ירידת מחירים דרסטית
סדאם חוסיין 23/03/2017 15:37 בחלומות שלך. תיקח את הכדורים שלך אחי (ל"ת)
גדי 22/03/2017 18:47 זה רק בפרויקט של חבר עם המטבח בתוך הסלון והחדרים הקטנים
וגם בגלל ש 1000 דירות היו מוכנות ביחד. בפרויקטים אחרים משכירים 5 חדרים ב 4200
10 יוסי 22/03/2017 15:59 הכותרת שצריכה להיות:מי יקנה את כל הדירות האלו (ל"ת)
9 מי אמר? 22/03/2017 15:54 האם 40 אלף בתים נוספים אמורים לגרום לאכזבה?או
התכוונתם שקיימת אכזבה אצל מוכרי הדירות שנוספו מספר רב של גורמים עויינים ,בכל זאת צריך להתמודד עם כמות "מאכזבת"שכזו על מנת להיצטרף לתחרות,לאור הנתונים האחרונים קצב עלייה מתונה ואפילו ירידה של מספר אחוזים לפי השיטה הקודמת(ללא מחיר למשתכן)ירידה חדה בקצב נטילת המשכנתאות ,עליית ריבית ,וכאמור יותר היצע בדירות(כמו בשנה האחרונה ויותר מבעבר)ואל נשכח את עליית מלאי הדירות וכן ירידת פלח המשקיעים בהתמדה,מצבנו לא רק שלאמאכזב אלא יותר ממעודד,איך ניתן להיות מגמתיים בכל הכח בלי לתת לציבור הפשוט את מכלול הנתונים..
8 מוש 22/03/2017 14:23 ביבי וכחלון מכוונים הכל (ל"ת)
7 למה כותרת כזו 22/03/2017 14:17 צריך להבין ,היום לא חסרות דירות במדינת ישראל.נקודה למי
משמעות העניין של הוספת 40 אלף דירות למעגל הנדלן ,חופש עצום לבחירת בית ללא לחץ,חברים המצב יגרור מנוחה קלה ואולי ירידה לא משמעותית במחירי הדירות לתווך הקצר בוודאי אך בתווך הארוך עד סוף השנה מחירי הדיור בישראל יגיעו לשפל של עשור 60-70אחוז פחות ,דירה בת ארבעה חדרים תעלה 650עד 950 אלף תלוי באיזור ואף פחות מכך...
אלעד 23/03/2017 06:01 לא נכון
חסרים דירות והרבה...עכשיו כולם יושבים על הגדר וכשזה יתפרץ..וואוו
6 יישר כח 22/03/2017 14:03 נתון פנטסטי שמצביע בוודאות על ירידה מהירה יותר
בקצב הביקוש ,משמע יש זמן שלפחות רבעון שלם להתלבט(בהנחה ש100אחוז יממשו את ההיצע)ולכן ההמתנה והעצירה תיגרום ללחץ שממילא מצואים בו כל ענפי הנדלן בינהם גם המשקיעים וגם אלו שקפצו לאחרונה ולא הבינו את גודל הטעות.כרגע המתווכים והיזמים מנסים בכל דרך להראות שהביזנס כרגיל ,אבל כל יום שעובר ללא לחץ המכירות אליו הורגלו רק מגדיל את הסיכון בנפילה מהירה יותר מטה..
5 תומי 22/03/2017 13:56 אין פה שום אכזבה
יש פה מספיק בנייה, רק צריך למסות משקיעים ולהבריח אותם מהענף. תנו להם אלטרנטיבת השקעה, זה הכל.
דן 30/03/2017 15:02 אין פה הכזבה
נכון מאוד, למסות מדירה שנייה על שכירות. הכנסה משכירות היא כמו כל הכנסה אחרת !!!!!!!
4 ו 22/03/2017 13:36 כותרתכם מעוותת , התחלות הבנייה בשיא של 20 שנה. (ל"ת)
3 קק 22/03/2017 13:27 שכחתם ש-30% מהשוק כבר לא נמצא- המשקיעים.ישאר עודף. (ל"ת)
2 אני 22/03/2017 13:19 חשוב להשוות לכמות הדירות שנמכרו
אם הסתיימו בניית 45000 דירות ונקנו בשנת 2016, 30000 דירות, אז המסקנה שההיצע גדול מהביקוש. מדובר על 30,000 דירות, שזה שיא כל הזמנים למכירה בשנה אחת. מסקנה, לא חסרים דירות.
1 קבלן 22/03/2017 13:17 לחצנו חזק על הברקס!! תכף פחלון יעוף דרך השמשה... (ל"ת)
רובי 23/03/2017 01:41 להוריד הילוך בנייה
ממליץ לך לעכב את תהליכי הבנייה אם אתה חושב להרוויח יותר ואז גם הכיס שלך יהיה שבע
אמיתית 22/03/2017 23:53 לא פייר
אם יש תוצאה כזו תודה ליושב המרומים וכחלון שליחו. ולא הצבעתי לכחלון.
שרון 22/03/2017 13:57 גם הקונים לחצו על הברקס :-)
אין קונים = מחירים צונחים!
אלעד 23/03/2017 06:04 ואיפה תגורו? ברחוב?
נו באמת...אין הרבה אפשרויות למגורים: או לקנות או שכירות. בסוף אתה מאייש דירה..
דוד 22/03/2017 13:46 קבלן מתוקי - בקרוב תמכור בכל מחיר - העיקר למכור
כי החובות שלך מצטברים ואין קונים יותר - אתם בפאניקה !!!
קרוזר 3 22/03/2017 13:29 הסינים בדרך...אף אחד לא סופר אותך. לא תבנה? קבל עוד
הגבלות על משקיעים. הכל אפשר לאזן כפרה. חוץ מזה שהשוק גמור ככה או ככה.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש