15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

12:41 פורסייט השלימה בהצלחה פיילוט נוסף בסין - המניה עולה 3.3% >>

10:56 באירופה - הדאקס מטפס 0.6%, הקאק עולה 0.4%

10:55 מניית מנדלסון תשתיות בולטת בעלייה של 3.4% במחזור חריג

10:55 הדולר מטפס 0.2% ונסחר סביב 3.53 שקלים

07:52 עליות באסיה - המדד בהונג קונה עולה 1%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

תגובות לנתוני האוצר: "חששות כבדים ששוק הדיור ייכנס למיתון עמוק ביותר"

 |  113
ההאטה בדיור
Share
הכלכלן הראשי באוצר פרסם הבוקר נתונים על כך שמגמת ההאטה נמשכת בשוק הדיור. לפיו, במהלך ינואר 2017 נרכשו 9,700 דירות בלבד, ירידה של 5% בהשוואה לחודש הקודם. בנוסף, נמשכת מגמת יציאת המשקיעים מהשוק שרכשו 1,600 דירות בלבד בינואר; ירידה של 2% בהשוואה לחודש הקודם וירידה חדה של 18% בהשוואה לאשתקד. בעקבות הנתונים, גורמים בענף מסבירים את המצב ואף הביעו חשש מפני מיתון מתקרב. 


אמיר רוזנבלום, מנכ"ל ובעלים של עידן ש.נ.י מסר בתגובה:  "לטעמי הנתון המדאיג ביותר בנתוני האוצר שפורסמו היום והמצביעים על ירידה מתמשכת ברכישת דירות, הנם הנתונים המתייחסים למשקיעי נדל"ן. העובדה שבחודש שעבר נרכשו רק 1,600 דירות על ידי משקיעים, ירידה של 18% לעומת ינואר אשתקד, ולעומת זאת 'נפטרו' המשקיעים מכ-3,000 דירות שברשותם, הינו ללא ספק נתון מדאיג מאין כמותו המצביע כאלף עדים על כך שהמשקיעים הפסיקו כליל לתת אמון בשוק הדיור".

לדבריו של רוזנבאום מיסוי דירה שלישית הנו "הקש ששבר את גב הגמל, ללא ספק, הינו המס על דירה שלישית, שיותר מאשר פוגע בכיסם של המשקיעים, לכאורה סכום מתון יחסית, ערער אצלם את האמון בכוונות הממשלה והם מעדיפים, באופן ברור, להפנות את המשאבים שלהם לחו"ל, לאותן מדינות שבהן הם מתקבלים בחמימות רבה. גם העובדה שאחוז המשקיעים בשוק נחתך בכמחצית מכ-32%-34% לפני שנתיים, לכ-16%-17% בלבד, וכשמדובר במשקיעי חו"ל, האחוז אף נמוך עוד יותר, מעורר חששות כבדים ביותר ששוק הדיור בכללותו ייכנס למיתון עמוק ביותר, באין משקיעים".לסיום קורא הוא לביטול חוק מיסוי דירה שלישית: "אני קורא בזאת לממשלה ולמקבלי ההחלטות: אנא, עצרו את המגמה הזו לפני שיהיה מאוחר מידי. בטלו את המס על דירה שלישית. אל תשכחו את המשקיעים. כי ללא משקיעים גם לא תהיה פעילות כלכלית כפי שצריך, הבנקים יסבלו, שוק ההון יסבול, הצעירים שוכרי הדירות יסבלו(והם כבר סובלים קשות יום כתוצאה מהעלאת דמי השכירות!) והמשק כולו ייכנס לקיפאון עמוק!".
 
לשעבר יו״ר לשכת השמאים, השמאי אהוד המאירי: ״הנתונים מראים כי באזורים בהם מוצעות דירות במסגרת 'מחיר למשתכן' קיימת ירידה בביקושים לדירות בשוק החופשי. התוצאה הישירה היא כי הקבלנים יהיו יותר זהירים וימנעו מהתחלות בנייה באזורים בהם יש חשש 'לתחרות עם הממשלה' דבר שיוביל לכך שהיצע הדירות לשוק החופשי באותם אזורים ילך וירד. מאידך, הביקושים באזורים אחרים ובעיקר במרכז עדיין קיימים וטרם נראית ירידת מחירים. מחירי דירות 'יד ראשונה' מקבלן כה גבוהים ולכן אנחנו עדים לעליית המגמה של רכישת דירות 'יד שנייה".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

113 תגובות ב-55 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
55 מוצע 15/03/2017 14:48 שהקבלנים שמחזיקים מלאי
של דירות לא מכורות שיוציאו אותם לשוק.
54 שוכר 15/03/2017 13:22 חייבים לראות
אני מעלה לרשת עוד מעט חוזה של שכירות ב-2500 ש"ח לחודש 5 חדרים בפסגות אפק ראש העין
53 כלכלן 14/03/2017 19:14 נתון מעולה לצעירים, ולכלכלה
ירידת מחירי הנדלן מעולה לכלכלה,המון כספים ישתחררו, בעקבות מחירות הדירות של המשקיעים, כסף זה יזרום לשוק החופשי, לעסקים במשק. זוגות צעירים ירכשו דירות, ויתנו רוח רעננה לכל רשתות המזון, הריהוט, העיצוב, החינוך והפנאי. כולם ירוויחו, אפילו הבנקים. מזל טוב לכולם, הצמיחה בפתח
שמואל מנשר 15/03/2017 08:25 אשליות
אותם צעירים שלכאורה יהנו מהתמוטטות מחירי הנדלן , היכן הם יעבדו , מהיכן יצברו את ההון ההתחלתי ? כל אותם מקצועות שמנית שיהנו מהכסף שלכאורה ישתחרר , יהיו הראשונים להיסגר ולהתמוטט הכסף שלכאורה ישתחרר יועבר להשקעות בחו"ל או לאיגרות חוב ממשלתיות בציפיה לעליה בריבית
52 משקיע צנוע 14/03/2017 12:36 נו,בסדר,המגמה השתנתה,תמיד זה ככה,מי שהספיק
אז הספיק, מי שלא הספיק - מה לעשות ? בשביל זה לא צריך להתקמצן וצריך לראות איך מוכרים לפני - גם אם הספקולציה לא בנקודת השיא. נדלן - זה לא מט"ח - לא מוכרים נדלן מהיום למחר. צריך לזכור את זה.
51 משקיע 14/03/2017 04:05 חצי מהדירות בת"א הן היצע פוטנציאלי
חצי! עם היצע פוטנציאלי כ"כ גבוה לא יפתיע אם המחירים ירדו 20% תוך שנה שנתיים, מה שאומר מחיקת שכ"ד של עשור שלם! משוגע מי שקונה דירה להשכרה בת"א.
50 דאח-מוחי 13/03/2017 15:45 הרגתם אותנו עם הכתבות נדלן. אפשר לחשוב שדירה עולה 600 א
אלף.
49 יש לחץ 13/03/2017 14:19 ע"פ כל הסימנים ,ניתן לומר בודאות קיימת
ירידת מחיר ,כעת מתנהלת תעמולה פסיכולוגית משני הכיוונים לאייזה גודל ,אחוז ירידה אנו מתכנסים ,פה המקום לזכור שמאז 2008 המחירים הכפילו את עצמם ויותר.יש המון בשר לחתוך ולפי הלך העיסקאות ירידות מחיר ייתבצעו בגלים של מספר אחוזים בודד כל רבעון,כך שהשנה הצפייה ל20 אחוז ירידה בהחלט קיימת,אך היא יכולה למשוך מטה סצורה מהירה את השוק ,פה צריך להיזהר מקטסטרופה ולהחליט שעוצרים את הירידה על 40 אחוז ראלית ממחיר השוק כיום ...
שמטוב 13/03/2017 22:58 על פי כל הסימנים צפוי לך עתיד בחיזוי אסטרוולוגיה,
במקרה של מיתון אני חוזה מפולת בבורסה וזה יותר בטוח מהחיזויים שלך.
אב 13/03/2017 16:08 כל יום שזה נמשך
הנזק גדל וגדל עדיף לרסק את זה ומהר ככה יותר ויותר ענפים חשובים ביותר מהכלכלה שלנו ישארו ללא פגע ,יותר נכון להגיד מה שנשאר מה קטסטרופה שזה גרם פה. אם המדינה תשכיל להביא יזמים וקבלנים זרים שיתחרו מול הקרטל הבנייה שלנו ותביא את המחיר 60-80 משכורות יהיה הכי טוב. לכולם ובמיוחד לכלכלה שלנו.
כלכלן בדאעש 14/03/2017 07:59 אב, מזל שאתה לא שר אוצר בישראל. אולי בלבנון, אבל פה
השם יצילנו מאנשים חסרי ידע כמוך
48 shimon 13/03/2017 14:16 הבנת הנקרא מינימלית
1. מחירי הדירות לא יורדים 2. אנשים לא קונים 3. משקיעים לא בוטחים בממשלה התוצאה מיתון וקפאון בשוק הדיור בשונה מאבוקדו הקבלן/יזם לא חייב לבנות 10000 יח"ד דיור הוא יבנה שליש ויפטר עובדים
מעניין איזה עובדים 15/03/2017 14:57 הוא יפטר.את אלה שהוא לא משלם להם זכויות.
אם אנשים לא קונים והוא נשאר עם מלאי אז כל הרווח שלו ישחק. הממשלה תמיד יכולה לבנות בעצמה היכן שצריך ויש מחסור.ואם הוא יקטין את הבנייה הוא גם יפסיד את היתרון לגודל.
47 שקשוקה מן 13/03/2017 13:48 הקשר בין אבוקדו למחירי הדיור, כנסו:
אם יש לך 10 אבוקדו ו 1000 קונים- המחיר יעלה. אם יהיו 10 קונים ו 1000 אבוקדו המחיר יירד. שוק חופשי, היצע ביקוש. ככה נקבע המחיר
אב 13/03/2017 16:11 ואם יש אחד שמתאם מחירים
של כל האבוקדו אז המחיר יעלה ויעלה בצורה קרטליסטית זה מה שקורה פה לא היצע ולא ביקוש קרטל .
שקשוקה מן 14/03/2017 08:33 נגיד ויתאמו. כמה זמן יחזיקו? בסוף הם יקרסו. לכן הכל
טמון בהיצע וביקוש.
46 מ. 13/03/2017 13:27 גם ירידה של 50 אחוז - בסה"כ המחירים חוזרים לשפיות (ל"ת)
שמטוב 13/03/2017 23:02 המחירים של הדירות לא ירדו אפילו ב 5 אחוזים.יפסיקו לבנות
בגלל העדר משקיעים פריירים.
45 אחד העם 13/03/2017 13:02 אין סוף לצביעות ולחזירות. כל הכבוד כחלון !!
כחלון, תתעלם מכל האינטרסנטים, והמשך לעשות כפי שאתה עושה. אותם אינטרסנטים צבועים שסיפרו לנו כי כחלון נכשל במשימתו להורדת מחירי הדיור, עכשיו התהפכו. והם טוענים שזה רע אם המחירים יירדו. איזו צביעות !! איזו חזירות !! כחלון, בהצלחה גם בהמשך.
שקשוקה מן 13/03/2017 13:49 מי מימן את התגובה? בעיר שלי אין שום בניה במחיר למשתכן
כל הדיבורים על ירידת מחירים הם עבודה בעיניים. אם היה רוצה להוריד מחירים היה עושה מחיר למשתכן ישר בכל הארץ ולא במקומות שכוחי אל כמו קרית שמונה עפולה ואילת
44 ליאור 13/03/2017 12:58 אינטרסנטים מלוכלכים
די להביא את דעות מפמפי הבועה לכתבות שלכם למה לא הביא מישהו נטרלי? הם מפחדים שהמחירים יפלו ומפיצים שקרים בנסיון נואש לשכנע את הממשלה לבטל מס ריבוי דירות כדי שהמחירים ימשיכו לעלות וכל זאת על ידי הפחדה שמחירי השכירות יעלו. אינטרסנטים מלוכלכים, ברברים ערסים ומטונפים, למה נראה לכם שאנחנו לא רואים מבעד למסך השקרים שלכם? ה IQ שלכם שואף לאפס ואתם פשוט מגוחחים! תאכלו את מה שבישלתם!
43 מדאיג את מי? 13/03/2017 11:01 מי שקנה מודאג- מי שרוצה לקנות שמח
אל תאכילו אותנו בלוקשים שלכם ואל תעבירו אלינו את הדאגה שלכם. התחזרתם- שלמו את המחיר.
המוכיח 13/03/2017 11:10 ברור שיש ירידה בעסקאות, אין שטחים ואין היתרי בנייה
ולעשות עם האצבע האדומה פה לא יעזור לך. את המציאות אי אפשר לשנות בלייקים.
42 ירון 13/03/2017 10:56 מחכים שהמחירים יירדו .... למה חוששים ?
מה יש לחשוש ? המחירים צריכים לרדת . הפירמידה הפוכה ואין מצב להמשיך כך
המוכיח 13/03/2017 12:30 מי מימן את התגובה? (ל"ת)
ליאור 13/03/2017 13:04 אנונימי אפס שחי בסרט
אף אחד לא ממן תגובה בנסיון לעזור לזוגות הצעירים. לנו אין כסף למימון אבל אנחנו הרבה אנשים, בעוד שמטונפים כמוך יש קצת. מטונפים שרוצים לשתות לנו את הדם בקשית ולהתעשר על גב האוכלוסיה החלשה, שאין לה קול, בני דור ה Y שאף אחד בממשלה לא בשבילנו ואף אחד מבעלי ההון לא בשבילנו כולם חיים על גבינו. נמאס לנו נחנקו, אז אל תשחק אותה מי מימן את התגובה כי אתה יודע טוב מאוד שאף אחד לא שם בשבילנו ושאם מישהו כן היה זה היה נראה אחרת לגמרי. ביצעתם פשע נוראי, ואתם תסבלו על זה הבועה מתפוצצת ואתם בקרוב תפשטו רגל! בהצלחה בבון יקר, אפילו בננה לא תקבל ממני!
שקשוקה מן 13/03/2017 13:50 ליאור, תגובה ברברית וחסרת תרבות. תתבייש לך. (ל"ת)
המוכיח 13/03/2017 13:45 הסיבה שאני לא מצטרף לקבוצה שלכם בפייסבוק היא דיקטטורה
של הקבוצה. אני הבעתי עמדה והצעתי לפעול בכמה מישורים שיכולים לעזור. אבל אנשים כמוך יצאו נגדי וקיללו אותי והינה, התגובה הנבזית שלך מוכיחה את זה. תתבייש.
מקמה 13/03/2017 16:30 הקבוצה הזו מקבלת רוח גבית וכלכלית מהאוצר, מאד פשוט (ל"ת)
shafik 13/03/2017 14:09 הקבוצה הזו פוליטית ולא מוכנה לשמוע דעות של אחרים (ל"ת)
41 אזרח 13/03/2017 10:50 מי צריך דירה ? מי צריך קבלנים ?
לא צריך דירות גם ככה עוזבים את הארץ לחול .
בחול כולם מתקנאים 15/03/2017 15:01 בכלכלה וביזמות בארץ. אז מה יש לחפש שם. (ל"ת)
40 אלון 13/03/2017 10:47 גם בחו"ל יש מיסוי נדלן כבד !! עוקץ הנדלן הסתיים.
אל תבלבלו את המוח ותשלמו מיסים כמו כולם. לדוגמא - בברצלונה - מיסוי על שכר דירה - 24% !! מהיורו הראשון... אז פה חייתם בגן עדן בלי מיסים, ועכשיו יש מיסים אז כולם פוחדים. האמת היא שהמחירים כבר מזמן לא ריאלים ... ולהגיד בועה זה בדיחה לעומת מה שבאמת קורה פה. זה עוקץ הנדלן הגדול של המשקיעים...הרצת מניות רק בנדלן. כן כן, קבלנים יקרים, הסתיימה החגיגה על חשבון הדור הצעיר פה במדינה.
זוזו 13/03/2017 16:24 אז יורידו לי מיסים?
ליצן, אם הייתי משלם מיסים כמו כולם, היו המיסים שלי יורדים ב 80? . כל מי ששכיר ושהוא בעל 3 דירות הוא אחד שעבד קשה והרוויח הרבה ושילם על זה מס מלא ומכיוון שהרוויח הרבה שילם ומשלם הרבה מס. הלוואי ואשחם מס כמו כולם...מדינת רווחה על חשבון מעמד הביניים הקורס
39 עולים ויורדים 13/03/2017 10:32 מחירי הדירות ארבעים שנה עו
שום דבר לא יעצור את המחזורים הטבעיים בשוק. ומי שיכול ישאר על הגלגל, עד המחזור הבא.
38 כמו בתקשורת.. 13/03/2017 09:43 אין צורך להילחץ,בדיוק כמו בתקשורת סלקום פלפון ואורננג
שרדו ושורדים את השיטה והפנימו שאפשר עדיין להרוויח גם במחיר נמוך יותר,למעשה גם ב2 שליש מחיר לא פשטו רגל,גם הקבלנים שנהנו מעלייה דרסטית של יותר ממאה אחוז יכולים לרדת לרמות רווח של 60 אחוז מכפי שהוא היום,בסה"כ הדבר יגרור יותר אנשים שכן יכולים להצטרף למעגל מחיר שפוי וכולם יודעים את זה,והמשחק בין רוכשי הדיור פשוט ייתחלק בין יותר אנשים והרבה הרבה פחות רווח,אבל עדיין רווח.
צודק 14/03/2017 09:05 לכל עלייה בסופה נמצאת ירידה,יש תלולה יש חדה... (ל"ת)
37 / 13/03/2017 09:34 זו רק ההתחלה של ניפוץ הבועה, שאנשים יבינו שהמחיר הפסיק
לעלות תהיה ריצה החוצה, אני שומע כבר ממספר מקומות ברחבי הארץ על משקיעים שהסתבכו עם דירות שאינם מצליחים להשכיר ונאלצים לשאת בעלויות הדירה בנוסף למשכנתא , הייתה כאן בועה והיא מתחילה להיסדק, אנשים קנו דירות כי היו בטוחים שהמחירים רק יעלו - ככל שאנשים מחכים עם המכירה כך עולה הסיכון שהם יכנסו לצרה כלכלית משמעותית במידה והם ממונפים יתר על המידה והרוב כך.
מתיתיהו 13/03/2017 10:37 שום פיצוץ של בועה, קפאון, ירידת מחירים קלה שתלך ותתגבר
עד שהמחירים יתאזנו עם הביקוש. מי שיכל לחכות חצי שנה שיחכה שנה ומי שיכל לחכות שנה שיחכה שנתיים. כל שקל שחוסכים בזמן הזה קונה יותר מהדירה ומוזיל את המשכנתה שהריבית עליה התייקרה ב27% בשנתיים האחרונות
36 חיים 13/03/2017 09:24 אינטרסנטים
הקבלנים כל הזמן מפחידים אותנו מתרחישי אימה. לא להבהל. הרוויחו מעל ומעבר בשנים האחרונות. לא יבנו ? לא נורא. שהמדינה תבנה במחירים שפויים ונראה אותם אח"כ. הכל צ"ל בשליטה ושהמדינה לא תאפשר מחירים הזויים.
מקמה 13/03/2017 16:31 יש מישהו לא אינטרסנט במדינה? אה כן, האוצר ויחצניו (ל"ת)
35 צחי 13/03/2017 09:18 יורד ב2 אחוז ואחכ עולה ב10 ..חח (ל"ת)
מקמה 13/03/2017 16:31 מה ירד, מי ירד? חלומות באספמיה.... (ל"ת)
אלון 13/03/2017 10:53 אז תקנה מהר חחחח
לא הייתי מתקרב לנדלן בשנתיים הקרובות, הולך להיות פה מרחץ דמים של משקיעים, קבלנים ובנקים. פשיטות רגל מכל כיוון
34 נועם 13/03/2017 08:40 מדינה אוכלת יושביה
הפנסיה שהשקעתי כל חיי יעבור להשקעותבארה"ב יחד עםם נכדי. אין מה לחפש כאן יהודים גנבים
אלון 13/03/2017 10:54 חחחח
באמת אנחנו חייבים את הפנסיה שלך פה
אדי 13/03/2017 09:05 יאללה זרום כפרה (ל"ת)
איציק 13/03/2017 08:56 מצויין
מפרגנים לך
מקמה 13/03/2017 16:33 מעולה, כי הוא ימשיך לקבל פנסיה ואתה תמשיך להיות הומלס
יחצן, כול אחד והיעוד שלו...
33 מתווך בלב תל אביב 13/03/2017 08:39 ירידת מחירים של 10% מורגשת בלב תל אביב
אנשים התחילו להישבר כי חייבים למכור כי קנו דירה אחרת לפני שמכרו את הנוכחית
אלון 13/03/2017 10:55 יגיע גם לירידה של 30-40 אחוז
חכה שיסיימו לבנות את הסיטונאי בגינדי... יהיה פה היצע שלא נראה כבר הרבה זמן, ומשקיעים ששוקעים עם דירות ריקות בדיוק כמו בפסגות אפק. שצריכים לשלם משכנתא והבנק מתקשר לשאול מה קורה
מקמה 13/03/2017 16:34 הלוואי, הייתי קונה עוד דירה לפחות. אחלה השקעה (ל"ת)
אהרון 13/03/2017 09:05 העול מתחיל בתל אביב
עליה או ירידה במחירי דירות מתחיל בתל אביב והמעגל גדל כמו גל וממשיך ליתר חלקי הארץ וביתר שאת . לכן אני מצפה שמחירי הדירות ירדו לפחות ב20 30 אחוז תוך שנה .
אזרח 13/03/2017 10:51 תמשיך לחלום .
תמשיך לחלום . לך תגור בדימונה בדירה למשתכן של כחלון
32 גלאי 13/03/2017 08:31 עידן שני
הצחקתם אותי....
31 מנשה 13/03/2017 08:24 בשיטת הקטסטרופה
המוטיבציה של כחלון עלולה לגרום נזק הרבה יותר מתועלת . מחד ברור שהגדלת היצע הדירות תקטין את מחירי הדיור . ברם הטרוף חסר המעצורים עלול להקפיא את הענף לגרום לקטסטרופה ומיתון עמוק במשק שיגרור עימו פשיטות רגל של עשרות אלפי משפחות , בנקים והרשימה עוד ארוכה .
מתיתיהו 13/03/2017 10:43 עיוות של שנים במיסוי לטובת ענף הנדל"ן ייבשו את המשק...
היצרני, ויעשה מאד טוב אם משקיעים יביטו מסביב ויחפשו השקעות יצרניות.
ג'קי 13/03/2017 08:42 הבנקים, הקבלנים וכו יפשטו רגל בגלל חמדנותם
עדיף על פשיאטת הרגל של חצי מהם תמימי הדרך.
הבנקאי 13/03/2017 10:39 אל תדאג לבנקים האוצר (ז"א אתה) יחלץ אותם (ל"ת)
30 מחוברת דיור 13/03/2017 07:24 מה אתם בוכים? סוף סוף ירדו המחירים!
כל הכבוד כחלון. תורידו מחירים תראו איך קונים
29 ראובן 13/03/2017 07:17 ....יש הרבה דירות שנקנו להשקעה ....
הירידות בפתח.... היכונו.... אל תיקנו דירות כי המחירים הם אמא של הבועה. בית שנקנה ב2008 ב-250000 ש"ח נמכר לפני זמן מה ב1300000
28 vhvh 13/03/2017 07:06 הממשלה כורתת את הענף שהיא יושבת עליו
הממשלה כורתת את הענף ,הרי מכל דירה שנמכרת או נבנית 70 % מסים.מס רכוש,מס שבח,מס השבחה,מס פיתוח,מס הכנסה,מ.ע.מ, מס מעסיקים,ביטוח לאומי,עיריה.מיסים על עובדים זרים.למה מאשימים את המשקיעים שקנו דירות מהפיצויים שקיבלו על מנת להמשיך ולהתקיים,ולא לפול נטל על משרדי הממשלה.חוץ מזה שיידעו כולם שאם ענף הבנין יכנס למיתון כל המשק ייפול למיתון עמוק.כי הענף הזה מעסיק המון מגזרים במשק.כל אותם עובדים שייפלטו לאן ילכו לביטוח לאומי,לקבל דמי אבטלה.דבר שהוא הרבה יותר יקר ממיסוי על דירה שלישית.וגם המדינה תפסיד עוד המון כסף מאי תקבולי מיסויי בניה
המוכיח 13/03/2017 08:25 חבל על המאמץ להסביר. אנשים פה מקבלים כסף בשביל תגובות
ומהללים את שר האוצר. אנשים שוכחים שהמצב פה היה על הפנים ב 2006-2008 ומה שהניע את המשק זה רק הנדלן
ממש 15/03/2017 15:04 מה שהניע זה ההייטק (ל"ת)
ליאור 13/03/2017 13:18 נראה לי שזה אתה
אתה זה שמקבל כסף על תגובות ראישית את הכותב מלא, אין לך עבודה או שזה העבודה שלך? איזה זוג צעיר שבקושי סוגר את החודש יממן תגובות. תעשה טובה ולך תישן על האף
המוכיח 13/03/2017 13:47 יש פוליטיקאי שמממן את התגובות כי אם לא, לא הייתם מקללים
אותי בפייסבוק שהצעתי לכם לפנות לממשלה לפעול בכמה מישורים כדי לפתור בעיות בשוק הדיור. בהצלחה.
דני 14/03/2017 23:10 אתה היחידי שממומן פה! (ל"ת)
סרגיי 13/03/2017 08:50 אם כבר תגיד את האמת. זה יקרוס קצת ובסיבוב הבא שוב
יניע את המשק בזכות פריירים שקנו בשנתיים אחרונות.
27 יוסי 13/03/2017 06:49 משקיע בדירה הוא קדוש.משקיע בבורסה הוא ספקולנט
אף אחד לא בכה כשהועלו את המס על ניירות ערך ,הכבידו את הרגולציה בתחום וחיסלו את השוק.
26 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 12/03/2017 23:57 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת לפסיכו-הרצה עם טיפש
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
המוכיח 13/03/2017 08:25 5 שנים אותה תגובה בל האתרים. לך תמצא כבר עבודה עצלן (ל"ת)
25 חזירי דירות לכו מפה 12/03/2017 23:56 כחלון להעלות את מס דירה שלישית פי 2.דירה רק למגורי בעלה (ל"ת)
24 משה 12/03/2017 23:04 אז מודים שישנה האטה משמעותית
היה כל כך צפוי , צריך שזה יקרה עכשיו לפני שיהיה מאוחר מידי
23 חורבן המדינה 12/03/2017 21:22 זה מה שקורה ככשר אוצר מנהל מלחמה במי שמשלם מיסים. (ל"ת)
כחלון 13/03/2017 16:35 כול יחצני כחלון התגייסו לדיסלייקים, אני מאבד עוד מנדטים (ל"ת)
22 ג'קי 12/03/2017 21:11 רואים את האור
כמה שהם יותר בוכים ומתחננים על ביטול מס דירה 3 אתה מבין כמה הוא חשוב. הכנסותיהם באמת יפגעו זה נכון. הם יבנו גם פחות זה גם נכון. אבל שימו לב שהאצת הבניה בעשור האחרון לוותה גם בזינוק במחירים... הכסף השחור בנדל"ן הוביל להלבנת הכספים בבטון אבל לא למגורים, אלא לספסרות. מס דירה 3 יזרוק את כלל עודף הסחורה חזרנה לאנשים. למגורים.
21 ג'קי 12/03/2017 20:47 החששות שלהם התקווה של כולנו (ל"ת)
שמש העמים 13/03/2017 16:37 בהחלט מובן, אבל כולנו לא תעבור את אחוז החסימה בבחירות
הבאות ונתראה בבחירות.
20 מ.ז 12/03/2017 20:37 "חששות כבדים ששוק הדיור ייכנס למיתון עמוק ביותר"
זה היה ברור והנפילה בשוק הדיור תימשך לכל דבר יש סוף ולבי עם מי שקנה בשנה האחרונה ומי שממשיך לקנות כעת
19 מאיר פ 12/03/2017 20:16 היה צפוי
קצת העטה וכבר מתחילים להפחיד את הציבור , ממש חזירים הקבלנים והבנקים
18 מחפש דירה 12/03/2017 20:10 בקיפאון הזה ממש לא יורדים המחירים!! (ל"ת)
ליאור 13/03/2017 13:19 לא הבנת?
עכשיו לא קונים זאת התאבדות כלכלית כל יום שאתה ממתין אתה מרוויח!
17 מתווך 12/03/2017 19:58 בנתניה המון דירות למכירה, מחירים ברצפה ואין קונים
לפני 4 שנים צרפתים קנו כמו משוגעים אם רק ראו ים מהחלון היום מוכרים ובורחים
יוסף 12/03/2017 23:15 תיקון טעות
המחירים בריצפה? הצחקת אותי. המתווכים בנתניה הרימו מחירים לשמיים ומחכים לפריירים שיגיעו. אז זהו - החגיגה נגמרה. ההגזמות שלכם נמאסו מזמן. דפקתם את השוק ועכשיו אתה מיילל
ננ 12/03/2017 20:12 אני מחפש דירה
בנתניה והמחיר לא ירד יותר מ כמה אחוזים בודדים. המוכרים לא מתפשרים. לא יוגע מאיםה הבאת את הנתון הזה.
ליאור 13/03/2017 14:44 תן להם כמה חודשים....
המחירים לפני צלילה, מי שישמור את הכסף בכיס רק ירויח
16 צדוק 12/03/2017 19:30 הבנקים כמו מוהלים חותכים לצעירים
כל העשירים מעוניינים שהנכס שלהם יעלה מה עם הצעירים מה עם גמלאים משפרי דיור הריביות בבנקים גדולות מאוד 99% מהדירות עם ליקיים תמשיכו לשדוד את העם
15 hg 12/03/2017 19:17 כחלון זה לא בושה להתנצל עכשיו ולבטל את החוק מס דירה 3 (ל"ת)
ג'קי 12/03/2017 21:11 לא מאוחר למכור את הדירה ה3 (ל"ת)
14 hg 12/03/2017 19:16 לא מאוחר להודות בטעות כחלון ועכשיו.אנחנו דקה לפני קריסה
בטל מהר את מס דירה שלישית תעלה לשידור ותתנצל בפני המשקיעים מהר. זה נראה כמו פיגוע כלכלי
יוסף 12/03/2017 23:17 הפוך גוטה הפוך ! כחלון - אשרך ואשרינו שאתה שם (ל"ת)
13 כחלון 12/03/2017 19:09 יחמוביץ לפיד וביבי השרדן הרסו את המדינה (ל"ת)
eli 12/03/2017 20:33 בדיוק להיפך: החוק הצליח מעל למשוער
משקיע? מקומך בבורסה או בחו"ל. לא בנדלן הישראלי. (ואל תקשקשו לי על שכירות, כי אם כל המשקיעים ימכרו את דירותיהם השכירות לא תהיה גבוהה יותר. פשוט אף אחד לא ישלם שכירות וכולם יגורו בדירות בבעלותם.)
12 יוסי 12/03/2017 19:04 4 אני איתך...כמה שטויות
מנסים להפחיד פה את מי בדיוק? אנשים לוקחים משכנתאות שהם והילדים שלהם לא יצליחו לכסות. חיסלו לכל העם הזה את כל החסכונות שהיו להם...וכל זה בגלל מי? בכלל המשקעים והיזמים שיצרו פה בועה מנופחת וגרפו מליונים. דירה בבניין לא אמורה לעלות יותר ממליון שקל...עובדים פה על עם שלםץץובעלי האינטרנסים רק מנסים להפחיד כל היום...
11 אדם 12/03/2017 18:58 האינטרסנט מציע לדאוג למשקיעים ולפגוע בצעירים וחסרי דיור
אכן הצעה מתועבת ובזויה! זה שהמחירים עלו מעל 100% בשנים האחרונות זה נורמלי וקביל העיקר שגזירת הקופונים תימשך! לא מעניין את האינטרסנט שהמוני משפחות הידרדרו לעוני, טובי בנינו ירדו לחו"ל בגלל מחירי החלל של הדירות! החגיגה נגמרה ההתרסקות מתחילה. שום ממשלה לא יכולה לתחזק מחירים שהתנתקו מהערך הכלכלי!1
10 ישראל 12/03/2017 18:58 צריך לשמור על הכסף ליימים טובים (ל"ת)
9 נדלניסט בדימוס 12/03/2017 18:58 הגיע הזמן שההון במשק יפסיק לזרום לכיוון אחד (ל"ת)
8 תומי 12/03/2017 18:33 זה מה שחסר לנו, שמנכ"ל חברת לניהול ואחזקת מבנים יבכה...
נגמרה החגיגה. עצם העובדה שיש 30,000 דירות אצל קבלנים שמחכות להימכר. אותם קבלנים אגב יושבים על התחייבויות דרקוניות, הם לא יכולים לשבת ולהמתין למחיר גבוה, כפי שהיו רוצים, הם חייבים למכור. חלקם יושבים על הלוואות בין היתר מהשוק האפור. שנית, יש 112,000 דירות בבנייה פעילה. יש פועלים זרים שמגיעים לארץ לקדם בנייה. 86 אלף דירות ביד שתיים, מתוכן המון של משקיעים שבורחים מהשוק (ככה שטענה שכל ה 86 אלף יצטרכו דירות במקום ואז יכנסו למעגל מבקשי הדיור היא לא נכונה). אושרו עשרות פרוייקטים, למעשה - עשרות אלפי דירות אושרו ומחכים לקבל אור ירוק לצאת לדרך (ואז הם יתווספו ל 112 אלף שכבר בבנייה). אבל מה הדבר הכי חשוב? ההתפכחות של הציבור. הציבור יודע שעבדו עליו שנים, גרמו לו על ידי הפחדות של "היצע נמוך" להשתעבד למשכנתאות הזויות ל 30 שנה. פשוט 30 שנה לחיות מהיד לפה. היה פה פשע גדול של כל המעורבים. אז כעת הציבור לא קונה את הבלוף שהאינטרסנטים מציגים ואחרי שמחירי הדירות יתחילו לרדת (וזה יקרה, אין פה שאלה) וכדור השלג יתחיל להתגלגל לכיוון השני, דברים יראו אחרת. הצרכנים יהיו אלו בעמדות הכוח.
7 אדי 12/03/2017 18:29 ליבי ליבי על הבכי שלך, עשית מספיק כסף לך לנוח (ל"ת)
6 יזם שיוזם 12/03/2017 18:19 יש פתרון- מורידים 20% במחיר והמכירות חוזרות לקצב גבוה!! (ל"ת)
ר 13/03/2017 12:27 20% ? 40% ועדיין יקרררר (ל"ת)
5 מאיר 12/03/2017 17:40 חסרה עוד הצעה
אני קורא המון הצעות מעולות של רוזנבאום, אבל מה עם הצעה לקבלנים להוריד מחירים ?
4 ג'קי 12/03/2017 17:04 כשהענף יכנס למיתון האזרחים יפרחו (ל"ת)
אלי 12/03/2017 21:15 מיתון בדיור מוביל למיתון בכלכלה
שניהם קשורים וגוררים אחד את השני, אין ספק שהאזרחים יקבלו פריחה כשיקבלו הודעת פיטורין.
שמטוב 12/03/2017 17:33 האזרחים יפרחו לחו"ל. לגור במדינות שבהן הדיור נורמלי.
מי ישכיר דירות ? דירות להשכרה נחוצות ככה זה בכל העולם. אז מי ישכיר כאשר עושקים את בעלי הדירות הקטנים ? ישכירו רק טייקונים (שיסמכו על ידי הממשלה) הטייקונים ידרשו שכר דירה כפול ממה שיש עכשיו. מה שטיפש אחד כמו משה כשלון מקלקל - גם אלף חכמים לא יצליחו לתקן.
יוסף 12/03/2017 23:21 יש מספיק דירות להשכרה ... תירגע. הכל יהיה דבש (ל"ת)
3 y 12/03/2017 17:02 כחלון הרסת את המדינה בטל את המס עכשיו אתה צריך לשבתבכלא (ל"ת)
גלאי חזרזירים 12/03/2017 19:03 הבצה מתיבשת והדיר מתרוקן, האחרון מפסיד הכי הרבה
ואת הכסף סופרים במדרגות.
זוג צעיר 12/03/2017 18:57 ספסרי הדירות זיהו חוסר במוצר בסיסי והחלו אוספים דירות (ל"ת)
סרגיי 12/03/2017 17:33 מה קשר להרס מדינה לא משנה עם זה מס טוב או רע הוא
נוגע בקושי ל-2 אחוז מאוכלוסיה.
אבשלום 12/03/2017 21:20 מסדירה 3 עד 100 נוגע ל- 40% מהאוכלוסיה
יש 50 אלף בעלי 3 ויותר דירות. ללא המס היו כבר 150 אלף. מרובי עשרות דירות. ציבור הרוכשים 400 אלף. 150חלקי 400 מעל 35% מהרוכשים שעפו בן לילה מהשוק.
2 שם 12/03/2017 17:01 שקרן (ל"ת)
1 סרגיי 12/03/2017 16:58 מה החששות??? כמו כל דבר בכלכלה זה מחזורי.
מי שקנה למטה הרוויח, מי שקנה בצ'ופצ'יק נדפק לטובת אלה שיקנו שוב למטה. כמו בבורסה. אז לא צריך לפחד אף אחד. מניות פארמה זרקו לפח אשרות מיליארדים מכספי פנסיה והכל בסדר.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש