כחלון: "אנחנו רגע לפני הורדת מסים; ולקראת שינוי מגמה בשוק הדיור"

משה כחלון, צילום: תמיר ברגיג; Getty images Israel
שר האוצר משה כחלון אמר אתמול בתכנית 'פגוש את העיתונות' עם רינה מצליח בערוץ 2, כי הוא לא רואה כעת צורך לצעדים נוספים על מנת לקרר את שוק הדיור, וכי הנתונים של החודשיים האחרונים עם לא ארוע חד פעמי אלא שינוי מגמה.
וכך אמר כחלון: "מחר (א') הולכים להתפרסם נתונים מאוד מעודדים לגבי מצב הדיור בארץ, יש לנו עוד הרבה עבודה אבל הכי חשוב לא להפסיק לעשות את זה. עשינו דברים קשים שלא עשו בעבר, כולל מיסוי, לא היתה ברירה. אני לא המצאתי את המיסוי - הוא היה - אבל היו אנשים שפחדו לעשות את זה ואני משלם מחיק פוליטי, למשל, בסקרי דעת הקהל. אני מוכן לקחת את הסיכון בשביל הזוגות הצעירים".
לגבי הנתונים שהצביעו על האטה בשוק הדיור אמר: "הלכנו על מדד הלמ"ס שאני חושב שהוא הכי קרוב למציאות. יש את הלמ"ס, הכלכלה בנויה לפי נתוניה. הירידה הכי גדולה ב-10 שנים האחרון היתה בחודש האחרון - אין לי ספק שאנחנו לקראת שינוי מגמה. עשינו דברים קשים שלא עשו בעבר, כולל מיסוי בתחום הנדל"ן. לא היתה ברירה, שרים חששו, אני לא המצאתי את המיסוי הם פשוט פחדו לעשות את זה - שרי האוצר הקודמים השאירו לי את העבודה".
"כל נושא מחירי השכירויות זה עניין של היצע וביקוש. לפי הנתונים שכר הדירה לא עלה. מס ריבוי נכסים זה על הרבה דירות, 3-4-5 זה ריבוי נכסים. הסיבה להעלאת שכר דירה היא כי החוק לא נכנס. בינתיים החוק בבג"צ וייקחו חודש חודשיים עד שיעבור".
"העלנו את מס הרכישה והמסר המרכזי הוא שהמשקיעים זזו מהשוק. אני לא רואה כעת צעדים נוספים בנושא מיסוי הנדל"ן. העסק עובד. הרכבת על המסילה והיא תגיע לתחנה. העלינו את המס על משקיעי הדירות. אנחנו רואים שינויים בשוק הדיור לאחרונה ויש התמתנות משמעותית במחירים". לגבי עניין של 'דירות רפאים' אמר כחלון: "זה עניין של הרשויות המקומיות. אני לא צייד דירות ולא רודף אחר משקיעים, אנחנו עובדים על ערוצי השקעה אחרים, יהיו להם עוד אפשרויות השקעה".
"אנחנו כרגע לפני הורדת מסים, אם יהיה, אבל לפני זה צריך להחזיר כסף לשכבות החלשות. עשינו את כל מה שחלמתי עליו בתור ילד. הצמחנו את המשק. כסף לא יישאר בקופת האוצר - הכל יחזור לציבור, למי שזקוק", אמר כחלון
תגובות לכתבה(26):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    תוריד את המס על הבורסה
    אדי 13/03/2017 14:50
    הגב לתגובה זו
    5 2
    ככה גם תחייה את שוק ההון וגם תתן אלטרנטיבה למשקיעים, בזכות שוק ההון המשק יצמח.
    סגור
  • מסכים לכל מילה (ל"ת)
    ראם 13/03/2017 15:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    מה שישתנה בקרוב אלו הבחירות .
    אזרח 13/03/2017 14:43
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ואחרי הבחירות מקווה שתעלם לנצח מחיינו איש קטן רע ומזיק .
    סגור
  • 22.
    אתה משלם מחיר פוליטי לא בגלל המיסים...
    בוחר כחלון לשעבר 13/03/2017 14:04
    הגב לתגובה זו
    5 2
    כחלון היקר, בתור אחד המאמינים בך (לשעבר) אני יכול להגיד לך שאתה משלם מחיר פוליטי לא בגלל שהטלת מס, אלא בגלל שהבטחותיך - הסיבה שבגללה בחרנו בך לא הוכיחו את עצמם. בוודאי ש"ירידת המחירים" שאנו רואים היא אינה אמתית ומשקפת את "מחיר למשתכן" בתוכה, כמובן שאם נוציא מהחישובים את "מחיר למשתכן" עדיין ישנה עלייה. אני לא חושב שאפשר להגיד שלא ניסית, אבל מה שבוודאות אפשר להגיד - נכשלת.
    סגור
  • 21.
    לרוב שוכרי הדירות אין את ההון הדרוש לקניית דירה
    אנונימי 13/03/2017 11:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה עשית בזה ? עכשיו הם משלמים מאות שקלים יותר בשכירויות
    סגור
  • 20.
    המיתון בדרך וזה הרבה יותר גרוע מעליות מחיר (ל"ת)
    אילן 13/03/2017 11:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 19.
    כחלון
    דן 13/03/2017 09:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנחנו רגע לפני כלכלת בחירות, לא מאמינים לך !
    סגור
  • 18.
    מדוע אסרת להעלות את קצבאות הנכות לשכר המינימום?
    דנה 13/03/2017 04:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אולי אדם בריא לחלוטין שלא זקוק לתרופות מרובות שחלקן לא בסל הבריאות גם לא סובל מהגבלה תזונתית ולכן יכול לאכול הכל ויכול להכין אוכל מחומרי הגלם הכי בסיסיים שיש ולא זקוק לחימום בחורף ולחלונות שאינם שבורים כי בריאותו יציבה מספיק וכל כך קל לו להתקלח שיכול כמעט לא לשלם חשבון מים אולי אדם כזה יוכל לשרוד לאורך זמן מסכום שהוא פחות משכר מינימום. נכים שאינם יכולים לעבוד לא מסוגלים לשרוד מקצבה שהיא פחות משכר מינימום, זה לא עוזר שאתה מתכוון להעלות את הקצבאות בכמה מאות ל3,000 ש"ח, הוטו שהטלת על השוואת קצבאות הנכות לשכר המינימום הוא פשוט גזר דין מוות איטי ומלא יסורים לנכים שאינם יכולים לעבוד!
    סגור
  • 17.
    להוריד מס על הבורסה ל 10% או 15% מ 25%! (ל"ת)
    דן 12/03/2017 20:05
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 16.
    תודיד את המס על דיבידנד לחברות מייצאות ל 15%
    בן 12/03/2017 20:04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    העלתם אותו ל 20% ב 2014. תזכה להרבה מצביעים
    סגור
  • טען עוד
  • 15.
    מדוע השר כחלון השתיק ואסר דיווח נתוני השמאי הממשלתי? (ל"ת)
    דמוקרטיה=חופש המידע 12/03/2017 19:45
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 14.
    חיר המשכנתאות הוכפל - ככה שמחיר הדירה כבר לא רלוונטי
    תם 12/03/2017 19:40
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ניראה את קח לו עוצר חזירות הבנקים הרי אם בפועל התיקרה המשכנתא בעשרות אחוזים הרי לא קרה כלום והכל יעצור לא קונים לא מוכרים = מיתון עמוק
    סגור
  • 13.
    האמת מאמין לך : הגשמת חלומות כילד
    יאיא 12/03/2017 19:36
    הגב לתגובה זו
    2 1
    קח מהחברים מקיסריה וחדרה לטובת ילדי אולגה מה אשם המעמד הבינוני עליו ניסמכת המדינה ששר האוצר הנוכחי חלומו העיקרי הוא : "קח לו " קח ותן , ובסוף זה מגיע לישיבות למתנחלים לעמונה ולרבנים לפחות הקח-לו הזה היה מעביר את הכסף ל רווחה לחד-הוריים לדיור ציבורי לשיקום לזקנים לבתי חולים לניצולי שואה אבל הקח לו בשלו קודם ניקח ונספר לכולם את סיפור ילדותי אבל נספר בכנות וגילוי לב שמפתיעים כל פעם את הכתבים.....
    סגור
  • 12.
    פסטיבל שרים מספרי סיפורים
    יעקב 12/03/2017 19:27
    הגב לתגובה זו
    5 0
    גלנט מוריד מחירי דירות. כחלון מוריד מיסים. ליצמן מקצר תורים לניתוח. ישראל כץ נוסע 35 דקות מת"א לירושלים. ..ויש עוד ציזבאטים
    סגור
  • 11.
    להוריד מיסוי על שוק ההון ומייד לאזן תפסיקו לעבוד עלינו (ל"ת)
    גג 12/03/2017 17:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 10.
    שר שמוריד מיסים ומחירים ובכל זאת קללות בתגובות הצבועות (ל"ת)
    אספן דירות חזיר צבוע 12/03/2017 16:48
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 9.
    בגללו או לא בגללו שוק הדיור בדרך קריסה
    יורם 12/03/2017 14:51
    הגב לתגובה זו
    15 1
    המחירים באמת יורדים אומר מי שמסתובב במשרדי מכירות..
    סגור
  • 8.
    כחלון הבלוף לנזקקים -דואג לטיקונים
    עוד לא אבדה תקותנו 12/03/2017 14:12
    הגב לתגובה זו
    6 4
    כחלון יד ימינו של נתניהו ועלה התאנה על ערוות הליכוד ממשיך לצחקק ולפזר דמגוגיה בגרוש . הזקנה עדיין במסדרון ביה"ח , הצעירים עברו לגור באוהלים ואף אחד לא מאמין לכחלון הבלוף
    סגור
  • 7.
    אל תתן מתנות ללאע רך
    ישראלי 12/03/2017 13:10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בפעם הקודמת נתנתה סכוםשל כ בפעם הקודמת נתנתה סכום של כ-80 שח לידעתך קוטג עולה כ_5 שח הסכות מספיק לשבויים של קוטג עגבניו עולות כ_8 שח כך שרפשר לקנות 10 קג בכל קילו יש בממוצא 7-8 עגבניות בתוספת מלפפון התוספת לא מספיקה לסלט ערבי למשל כל החודש אנא ממך אומנם אגורה לאחד שאין זה הרבה מאוד יותר מ-1000 שי לזה שמרוויח 10000 שח בחודש תפסיק להסתתקל על מדדים ויחסיות מזה נכים לא חיים הם חיים מכסף ביד
    סגור
  • 6.
    תמשיך כחלון
    איציק 12/03/2017 12:34
    הגב לתגובה זו
    13 7
    תמשיך בכל הכח
    סגור
  • 5.
    ומה עים הורדת המס בשוק ההון...????? (ל"ת)
    אנונימי 12/03/2017 12:24
    הגב לתגובה זו
    13 3
    סגור
  • 4.
    ל- 1 ו- 2, תגובות של שמאלנים
    ערן 12/03/2017 10:18
    הגב לתגובה זו
    13 2
    יכולים לראות רק חתיכת החרא שנמצאת על הר של דבש. המחירים יירדו וכחלון הוא שר האוצר הראשון שלפחות מנסה וכנראה גם מצליח. בהצלחה!
    סגור
  • 3.
    תותח
    מישהו 12/03/2017 10:15
    הגב לתגובה זו
    16 10
    היחיד שעובדמבממשלה הזאת, תמשיך כחלון ותוריד את מחירי הדיור!! הזוגות הצעירים מאחוריך.
    סגור
  • כחלון רק עובד עלינו בעיניים, כמו פטרונו שקרניהו
    שמטוב 12/03/2017 13:20
    הגב לתגובה זו
    5 8
    אין שום שיפור במצב הדיור: מחיר דירה ללוקחי משכנתא התייקר ב- 33 אחוז בשנה האחרונה (את המשכנתה צריך לשלם = לא היום אבל מחר החזר. החזר המשכנתה עלה ביותר מ- 50 אחוזים בגלל העלאת ריבית המשכנתא. . את זה השר משה כשלון מסתיר מעינינו.
    סגור
  • 2.
    אדיוט מושלם, שיפוץ נתונים סטטיסטיים עוד לא מורידים מחיר
    נטע 12/03/2017 10:09
    הגב לתגובה זו
    10 13
    והכול עולה, וברגע שהנתונים יתבררו למרות ההכחשות, המחירים יטוסו למעלה. המשקיעים העבירו נכסים בתוך המשפחה או העבירו הכספים לחול. שר אדיוט כול כך עוד לא היה עוד מימי התנך, וביבי מינה אותו רק להציל את עצמו. שניההם כישלון מוחלט!
    סגור
  • 1.
    תסלח לי אבל אינני מאמין לך
    י. 12/03/2017 10:07
    הגב לתגובה זו
    18 9
    חוכמה קטנה ובזויה לגרום לעליית מחירי דירות עד שלא ניתן לקנות אותן ולהציג זאת כהישג. היית יכול לגרום למחיר גבוה עד כדי כך שלא הייתה נרכשת אפילו דירה אחת. איננו זקוקים לאנשים מסוגך.
    סגור