22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה צללה >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של הקרן הגדולה בעולם - הנה ההחזקות המרכזיות >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

כחלון: "אנחנו רגע לפני הורדת מסים; ולקראת שינוי מגמה בשוק הדיור"

 |  26
מצב המשק
Share
שר האוצר משה כחלון אמר אתמול בתכנית 'פגוש את העיתונות' עם רינה מצליח בערוץ 2, כי הוא לא רואה כעת צורך לצעדים נוספים על מנת לקרר את שוק הדיור, וכי הנתונים של החודשיים האחרונים עם לא ארוע חד פעמי אלא שינוי מגמה.


וכך אמר כחלון: "מחר (א') הולכים להתפרסם נתונים מאוד מעודדים לגבי מצב הדיור בארץ, יש לנו עוד הרבה עבודה אבל הכי חשוב לא להפסיק לעשות את זה. עשינו דברים קשים שלא עשו בעבר, כולל מיסוי, לא היתה ברירה. אני לא המצאתי את המיסוי - הוא היה - אבל היו אנשים שפחדו לעשות את זה ואני משלם מחיק פוליטי, למשל, בסקרי דעת הקהל. אני מוכן לקחת את הסיכון בשביל הזוגות הצעירים".

לגבי הנתונים שהצביעו על האטה בשוק הדיור אמר: "הלכנו על מדד הלמ"ס שאני חושב שהוא הכי קרוב למציאות. יש את הלמ"ס, הכלכלה בנויה לפי נתוניה. הירידה הכי גדולה ב-10 שנים האחרון היתה בחודש האחרון - אין לי ספק שאנחנו לקראת שינוי מגמה. עשינו דברים קשים שלא עשו בעבר, כולל מיסוי בתחום הנדל"ן. לא היתה ברירה, שרים חששו, אני לא המצאתי את המיסוי הם פשוט פחדו לעשות את זה - שרי האוצר הקודמים השאירו לי את העבודה"."כל נושא מחירי השכירויות זה עניין של היצע וביקוש. לפי הנתונים שכר הדירה לא עלה. מס ריבוי נכסים זה על הרבה דירות, 3-4-5 זה ריבוי נכסים. הסיבה להעלאת שכר דירה היא כי החוק לא נכנס. בינתיים החוק בבג"צ וייקחו חודש חודשיים עד שיעבור"."העלנו את מס הרכישה והמסר המרכזי הוא שהמשקיעים זזו מהשוק. אני לא רואה כעת צעדים נוספים בנושא מיסוי הנדל"ן. העסק עובד. הרכבת על המסילה והיא תגיע לתחנה. העלינו את המס על משקיעי הדירות. אנחנו רואים שינויים בשוק הדיור לאחרונה ויש התמתנות משמעותית במחירים". לגבי עניין של 'דירות רפאים' אמר כחלון: "זה עניין של הרשויות המקומיות. אני לא צייד דירות ולא רודף אחר משקיעים, אנחנו עובדים על ערוצי השקעה אחרים, יהיו להם עוד אפשרויות השקעה".

"אנחנו כרגע לפני הורדת מסים, אם יהיה, אבל לפני זה צריך להחזיר כסף לשכבות החלשות. עשינו את כל מה שחלמתי עליו בתור ילד. הצמחנו את המשק. כסף לא יישאר בקופת האוצר - הכל יחזור לציבור, למי שזקוק", אמר כחלון
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

26 תגובות ב-24 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
24 אדי 13/03/2017 14:50 תוריד את המס על הבורסה
ככה גם תחייה את שוק ההון וגם תתן אלטרנטיבה למשקיעים, בזכות שוק ההון המשק יצמח.
ראם 13/03/2017 15:50 מסכים לכל מילה (ל"ת)
23 אזרח 13/03/2017 14:43 מה שישתנה בקרוב אלו הבחירות .
ואחרי הבחירות מקווה שתעלם לנצח מחיינו איש קטן רע ומזיק .
22 בוחר כחלון לשעבר 13/03/2017 14:04 אתה משלם מחיר פוליטי לא בגלל המיסים...
כחלון היקר, בתור אחד המאמינים בך (לשעבר) אני יכול להגיד לך שאתה משלם מחיר פוליטי לא בגלל שהטלת מס, אלא בגלל שהבטחותיך - הסיבה שבגללה בחרנו בך לא הוכיחו את עצמם. בוודאי ש"ירידת המחירים" שאנו רואים היא אינה אמתית ומשקפת את "מחיר למשתכן" בתוכה, כמובן שאם נוציא מהחישובים את "מחיר למשתכן" עדיין ישנה עלייה. אני לא חושב שאפשר להגיד שלא ניסית, אבל מה שבוודאות אפשר להגיד - נכשלת.
21 אנונימי 13/03/2017 11:15 לרוב שוכרי הדירות אין את ההון הדרוש לקניית דירה
מה עשית בזה ? עכשיו הם משלמים מאות שקלים יותר בשכירויות
20 אילן 13/03/2017 11:00 המיתון בדרך וזה הרבה יותר גרוע מעליות מחיר (ל"ת)
19 דן 13/03/2017 09:57 כחלון
אנחנו רגע לפני כלכלת בחירות, לא מאמינים לך !
18 דנה 13/03/2017 04:13 מדוע אסרת להעלות את קצבאות הנכות לשכר המינימום?
אולי אדם בריא לחלוטין שלא זקוק לתרופות מרובות שחלקן לא בסל הבריאות גם לא סובל מהגבלה תזונתית ולכן יכול לאכול הכל ויכול להכין אוכל מחומרי הגלם הכי בסיסיים שיש ולא זקוק לחימום בחורף ולחלונות שאינם שבורים כי בריאותו יציבה מספיק וכל כך קל לו להתקלח שיכול כמעט לא לשלם חשבון מים אולי אדם כזה יוכל לשרוד לאורך זמן מסכום שהוא פחות משכר מינימום. נכים שאינם יכולים לעבוד לא מסוגלים לשרוד מקצבה שהיא פחות משכר מינימום, זה לא עוזר שאתה מתכוון להעלות את הקצבאות בכמה מאות ל3,000 ש"ח, הוטו שהטלת על השוואת קצבאות הנכות לשכר המינימום הוא פשוט גזר דין מוות איטי ומלא יסורים לנכים שאינם יכולים לעבוד!
17 דן 12/03/2017 20:05 להוריד מס על הבורסה ל 10% או 15% מ 25%! (ל"ת)
16 בן 12/03/2017 20:04 תודיד את המס על דיבידנד לחברות מייצאות ל 15%
העלתם אותו ל 20% ב 2014. תזכה להרבה מצביעים
15 דמוקרטיה=חופש המידע 12/03/2017 19:45 מדוע השר כחלון השתיק ואסר דיווח נתוני השמאי הממשלתי? (ל"ת)
14 תם 12/03/2017 19:40 חיר המשכנתאות הוכפל - ככה שמחיר הדירה כבר לא רלוונטי
ניראה את קח לו עוצר חזירות הבנקים הרי אם בפועל התיקרה המשכנתא בעשרות אחוזים הרי לא קרה כלום והכל יעצור לא קונים לא מוכרים = מיתון עמוק
13 יאיא 12/03/2017 19:36 האמת מאמין לך : הגשמת חלומות כילד
קח מהחברים מקיסריה וחדרה לטובת ילדי אולגה מה אשם המעמד הבינוני עליו ניסמכת המדינה ששר האוצר הנוכחי חלומו העיקרי הוא : "קח לו " קח ותן , ובסוף זה מגיע לישיבות למתנחלים לעמונה ולרבנים לפחות הקח-לו הזה היה מעביר את הכסף ל רווחה לחד-הוריים לדיור ציבורי לשיקום לזקנים לבתי חולים לניצולי שואה אבל הקח לו בשלו קודם ניקח ונספר לכולם את סיפור ילדותי אבל נספר בכנות וגילוי לב שמפתיעים כל פעם את הכתבים.....
12 יעקב 12/03/2017 19:27 פסטיבל שרים מספרי סיפורים
גלנט מוריד מחירי דירות. כחלון מוריד מיסים. ליצמן מקצר תורים לניתוח. ישראל כץ נוסע 35 דקות מת"א לירושלים. ..ויש עוד ציזבאטים
11 גג 12/03/2017 17:51 להוריד מיסוי על שוק ההון ומייד לאזן תפסיקו לעבוד עלינו (ל"ת)
10 אספן דירות חזיר צבוע 12/03/2017 16:48 שר שמוריד מיסים ומחירים ובכל זאת קללות בתגובות הצבועות (ל"ת)
9 יורם 12/03/2017 14:51 בגללו או לא בגללו שוק הדיור בדרך קריסה
המחירים באמת יורדים אומר מי שמסתובב במשרדי מכירות..
8 עוד לא אבדה תקותנו 12/03/2017 14:12 כחלון הבלוף לנזקקים -דואג לטיקונים
כחלון יד ימינו של נתניהו ועלה התאנה על ערוות הליכוד ממשיך לצחקק ולפזר דמגוגיה בגרוש . הזקנה עדיין במסדרון ביה"ח , הצעירים עברו לגור באוהלים ואף אחד לא מאמין לכחלון הבלוף
7 ישראלי 12/03/2017 13:10 אל תתן מתנות ללאע רך
בפעם הקודמת נתנתה סכוםשל כ בפעם הקודמת נתנתה סכום של כ-80 שח לידעתך קוטג עולה כ_5 שח הסכות מספיק לשבויים של קוטג עגבניו עולות כ_8 שח כך שרפשר לקנות 10 קג בכל קילו יש בממוצא 7-8 עגבניות בתוספת מלפפון התוספת לא מספיקה לסלט ערבי למשל כל החודש אנא ממך אומנם אגורה לאחד שאין זה הרבה מאוד יותר מ-1000 שי לזה שמרוויח 10000 שח בחודש תפסיק להסתתקל על מדדים ויחסיות מזה נכים לא חיים הם חיים מכסף ביד
6 איציק 12/03/2017 12:34 תמשיך כחלון
תמשיך בכל הכח
5 אנונימי 12/03/2017 12:24 ומה עים הורדת המס בשוק ההון...????? (ל"ת)
4 ערן 12/03/2017 10:18 ל- 1 ו- 2, תגובות של שמאלנים
יכולים לראות רק חתיכת החרא שנמצאת על הר של דבש. המחירים יירדו וכחלון הוא שר האוצר הראשון שלפחות מנסה וכנראה גם מצליח. בהצלחה!
3 מישהו 12/03/2017 10:15 תותח
היחיד שעובדמבממשלה הזאת, תמשיך כחלון ותוריד את מחירי הדיור!! הזוגות הצעירים מאחוריך.
שמטוב 12/03/2017 13:20 כחלון רק עובד עלינו בעיניים, כמו פטרונו שקרניהו
אין שום שיפור במצב הדיור: מחיר דירה ללוקחי משכנתא התייקר ב- 33 אחוז בשנה האחרונה (את המשכנתה צריך לשלם = לא היום אבל מחר החזר. החזר המשכנתה עלה ביותר מ- 50 אחוזים בגלל העלאת ריבית המשכנתא. . את זה השר משה כשלון מסתיר מעינינו.
2 נטע 12/03/2017 10:09 אדיוט מושלם, שיפוץ נתונים סטטיסטיים עוד לא מורידים מחיר
והכול עולה, וברגע שהנתונים יתבררו למרות ההכחשות, המחירים יטוסו למעלה. המשקיעים העבירו נכסים בתוך המשפחה או העבירו הכספים לחול. שר אדיוט כול כך עוד לא היה עוד מימי התנך, וביבי מינה אותו רק להציל את עצמו. שניההם כישלון מוחלט!
1 י. 12/03/2017 10:07 תסלח לי אבל אינני מאמין לך
חוכמה קטנה ובזויה לגרום לעליית מחירי דירות עד שלא ניתן לקנות אותן ולהציג זאת כהישג. היית יכול לגרום למחיר גבוה עד כדי כך שלא הייתה נרכשת אפילו דירה אחת. איננו זקוקים לאנשים מסוגך.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש