15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

14:38 צפי לפתיחה יציבה בוול סטריט: כל העיניים מופנות לשעה 21:00 >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

12:41 פורסייט השלימה בהצלחה פיילוט נוסף בסין - המניה עולה 3.3% >>

10:56 באירופה - הדאקס מטפס 0.6%, הקאק עולה 0.4%

10:55 מניית מנדלסון תשתיות בולטת בעלייה של 3.4% במחזור חריג

10:55 הדולר מטפס 0.2% ונסחר סביב 3.53 שקלים

07:52 עליות באסיה - המדד בהונג קונה עולה 1%

07:51 הדולר נסחר ביציבות מול האירו ברמה של 1.194 דולר לאירו

07:51 הנפט נסחר הבוקר בצמוד לרמה של 50 דולר לחבית

16:20 מניית בית שמש השלימה טיסה של יותר מ-30% בשבוע >>

15:05 מניות שנסחרות בשיא: מיטרוניקס, אמות, חילן - צפו בטבלה >>

14:53 הגיעה ליעד: העלאת המלצה לשופרסל ל'תשואת שוק' >>

10:50 מיטב-דש במו"מ לרכישה פעילות הברוקראז' של בנק ירשלים >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

"אתרי המכירות ריקים, יזמי נדל"ן בלחץ אטומי"

שוק הדיור נכנס בחודשים האחרונים להאטה ברורה. Bizportal שוחח עם גורמי שטח
מבט מהשטח
Share
שוק הדיור בהאטה שנראה שהולכת ומחריפה. לפי נתונים שפרסם בשבוע שעבר בנק ישראל, הציבור נטל בחודש ינואר משכנתאות ב-4.4 מיליארד שקלים בלבד. להוציא את חודש אוקטובר שהיה חריג בשל ריבוי חגים, חודש ינואר היה החלש ביותר בשוק הדיור מזה חודשים ארוכים, כלומר ניכרת התקררות ברורה בשוק הדיור.


בניסיון להבין את תמונת המצב בשטח, שוחחנו עם מספר מתווכים בת"א ופעילים בשוק שעובדים גם בפריפריה. "יש הרבה פחות טלפונים ופחות פגישות. במצב רגיל ושוק חי, היינו מקיימים 10 פגישות מכירה ביום. כרגע זה אולי 2 פגישות. פעם היינו מפרסמים נכס חדש באתר וישר היו מתקשרים אנשים ומביעים עניין. היום כשאנחנו מקבלים נכס אנחנו אלה שמתקשרים ללקוחות שאנחנו מכירים כדי להציע להם אותו", כך אמר לנו דן אלישע, בעלי סוכנות התיווך 'נכסים שינקין' שבת"א. לדבריו של אלישע, "השוק פשוט נעצר. תושבי החוץ, משביחי הדירות והמשקיעים הכבדים כל אלה נמצאים בעמדת המתנה ויש חוסר וודאות במיוחד סביב מיסוי דירה שלישית".

אבל לטענתו של אלישע, זה לא רק המיסוי על הדירה השלישית. "אין הרבה מכירות כרגע כי אין היגיון במחירים. הקפיצה הזו של השנתיים-שלוש האחרונות תקעה את השוק. 50 אלף למ"ר זה כבר ממש יקר. קשה מאוד לעשות עסקה במחירים האלה וברקע המשקיעים מפחדים שהמחירים יירדו. תוסיף לזה את התייקרות המשכנתאות ותבין מה קורה. במשרד שלי ירדנו בשל המצב מ-5 סוכנים שהיו לי ל-3 סוכנים בלבד".

מתווך אחר בהמשך הרחוב מספר ל-Bizportal שהיחידים שקונים הם אלה שמכרו דירות בתל אביב, ובעיקר משפרי דיור בתוך העיר. "בחדשות מספרים שהרבה דירות של משקיעים יוצאות לשוק. זה לא מה שקורה בשטח. אבל זה נכון שהכל תקוע".

משרד תיווך ריק בלב העירהמתווך אלישע ביקש להתייחס לסוגיית ניפוח המחירים כדבריו, "צריך להבין שאין כמעט קרקעות בת"א, ונוצר מצב שבונים דירות בעיר על הגגות במסגרת תמ"א 38. והרי דירות על גגות הן מראש יקרות. חוץ מזה, רוב העסקאות באזור זה אנשים שבאים מחו"ל ורוצים לקנות דירות. אח"כ אותם אנשים באים אליי שאנהל להם את הנכס או אמכור אותו שוב. התג מחיר שהם שמים לדירה אחרי ששיפצו והשביחו אותה הוא כ"כ גבוה וככה השוק נעצר".

עוד מספר אלישע, "אני מכיר אנשים שפגשתי פה ככה סתם בסופר לפני כמה שנים, קנו ממני דירות ב-1.6 מיליון והיום הדירות שוות פי 2. אותם אנשים עזבו את התחום שלהם ועוסקים היום בנדל"ן. פשוט כל שנה עלייה של 10% משביחה לך את ההון יופי. אין יותר תשואה שנתית וחודשית בעסק הזה. אולי בדירות מחולקות שאנחנו לא מתעסקים, רואים תשואות יותר גבוהות משכ"ד. יש גם דירות AIRBNB שעושים תשואה יפה להבנתי".

יועץ משכנתאות בכיר שעובד בליווי פרויקטים אמר בשיחה עם Bizportal כך: "אתרי המכירות ריקים. היזמים בלחץ אטומי. יזם שתכנן מכירה של 6-7 דירות בחודש, מוכר אולי דירה אחת או שתיים. תקופת החגים היא התקופה הטובה ביותר של היזמים לצאת עם מבצעי פרי-סייל וכרגע אנחנו לא רואים שום פרי-סייל של פרויקטים גדולים. יותר מזה אגיד לך, אני הייתי אמור להתחיל לטפל בקרוב בפרויקט חדש, ולאחרונה הודיעו לי שדוחים את היציאה עם הפרי-סייל. זו אינדיקציה לכך שהשוק עצר. לא תשמע מהיזמים שהמצב גרוע, כי הם רוצים לשדר מצב כרגיל, אבל זה המצב בשטח. והבעיה האמיתית היא שבהסתכלות קדימה ליזמים שלא רוצים להיכנס לסיפור של מחיר למשתכן פשוט אין קרקעות לבנות עליהן, לכן ברור שהם בלחץ כי אין להם משהו לגלגל, שלא לדבר על רווח. כרגע השוק מיובש".

יועץ משכנתאות אחר איתו שוחחנו שאינו עובד עם יזמי נדל"ן אלא רק עם לקוחות פרטיים, אמר כך: "בחודשים ינואר-פברואר בהחלט כבר הרגשנו האטה משמעותית. אני לא אגיד לך שהמצב קטסטרופה אבל בהחלט האטה. וזה גם ניכר מצד הבנקים. לקוחות שלפני חודשיים-שלושה הבנקים סירבנו להם, עכשיו פתאום יועצי המשכנתאות בבנקים מתקשרים אליהם ואפילו רודפים אחריהם, כי הם הבינו שנעלמה להם העבודה. אני לא רואה את המצב מוביל לכך שהריביות בבנקים יירדו אבל בהחלט יש שינוי בגישה מצב הבנקים, ואגב - אני גם לא רואה את מחירי הדירות יורדים כרגע".

יועץ משכנתאות נוסף איתו שוחחנו טען כי "כל מה שקשור לדירות חדשות, אכן יש האטה מאוד משמעותית וזה מזכיר את מה שקרה בתקופתו של לפיד כשר אוצר. לגבי דירות יד-2, השוק באופן יחסי מתנהל בצורה סבירה".

צריך להגיד שבראיון ל-Bizportal אמר לאחרונה ארנון פרידמן, מנכ"ל אשדר שהינה אחת מחברות הנדל"ן למגורים הגדולות בישראל, כך "ההאטה הזו מדאיגה אותי כי היא אומרת שיש ביקושים כבושים שעתידים להתפרץ בהמשך. והתופעה הזו שבמקום שאנשים יקנו כשהם צריכים הם מחכים ואז הקונים באים בגלים. זה לא טוב לנו. אנו מעדיפים קצב מכירות שיהיה זהה לאורך כל השנים ולכל תקופת הבנייה. אנחנו לא מעוניינים שיהיו לנו חודשים 'מתים' מה שנקרא עם קצב מכירות נמוך ואחרי זה חודשים אחרים עם קצב מכירות גבוה. זה לא משהו שמתאים לנו. אנו מעדיפים קצב אחיד ושהמחירים לא ימשיכו לעלות".

בעניין המחירים אמר פרידמן באותו ראיון כי "אני אומר שאם תהיה ירידה במחירים היא תהיה בפריפריה או באזורים בהם יש כמות עצומה של דירות שנמצאות בבנייה ולא נמכרו. עלולים להיות שם יזמים קבלנים שעושים את אותו שיקול שאני אמרתי קודם לכן ומסתכלים ואומרים 'רגע, יש בניין שמסתיים עוד חצי שנה, נשארו הרבה דירות. אז אנחנו מגדילים את שיעור ההנחה באותו האתר'. אבל אני חייב לומר שאני לא רואה לפחות באתרים שלנו את המצב הזה קורה".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

161 תגובות ב-79 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
79 אלי 14/04/2017 18:34 מתעניין
כתבה מענינת שמשדרת את המציאות
78 א.נ 12/03/2017 12:07 לאסור בניית קוטגים ובתים פרטיים גם בקרקע פרטית !הכנסו!
לאסור בניית קוטוגי'ם כולל וילות גם על קרקע פרטית. רק בנייה לגובה בלב'ד !מי שרותה לבנות קוטג' ישלם מס בסך 50% מערך הבנייה . ואם יסכים לשלם ישלם ארנונה כפול 3 ממה שמשלמים היום ! רכישת קוטג'ים ובתים פרטיים ישלמו מס קנייה בגובה 30% מעלות המכירה . זו הדרך לגרום לכל מי שרכש קרע פרטית להעביר אותה לרשות המדינה לצורך בניית רבי קומות גם במחיר של פינוי בינוי שכונות קוטג'ים קיימות לצורכי בניית רבי קומות !
ישראלי 15/03/2017 09:01 תגיד לי, איפה אתה חושב שאתה נמצא??
בקובה??? מה זה "להעביר את הקרקעות למדינה"? אתה נורמאלי??? איזה חשיבה של קומוניסט מהסוג הנאלח ביותר. אם למישהו יש קרעקע פרטית אז היא פ ר ט י ת. מי אתה שתגיד למישהו מה לבנות על השטח שלו?? אנחנו פה השתגעו.
77 אהרון 11/03/2017 14:54 כול העולה גם יורד
עליית המחירים עברה את המשך הרגיל של 7 עד 8 שנים תמיד אחרי פיק יש ירידה כמו שאחרי שפל יש עליה . . הממשלה עושה הכול על מנת לעצור את העליה וכמובן גם להורידם . לדעתי לא עושה מספיק מתוך פחד כמו למשל העלאת מס רכישה על דירה שלישית ל25 אחוז . או הצגת הצהרת הון של קונה דירה .אבל לפי כול הדיווחים המחירים יורדים ושאלת השאלות עד כמה אני מחזיק 5 דירות וקוטגים במחירים של 6 מיליון שח ליחידה כך שאין אינטרס שמחירים ירדו אבל כנראה שהם ירדו
76 המכירות יורדים 08/03/2017 23:42 מלא תגובות של מתווכחים. רק מראה שיש להם זמן כי (ל"ת)
75 בעל עסק 08/03/2017 15:09 ירידות מחירי הנדלן יגרמו לצמיחת הכלכלה
המון כסף יזרום לשוק וכולם ירוויחו, כך שזה אינטרס של כולם שמחירי הנדלן ירדו, מי שירוויח זה משקיעים שיממשו את הרווח והעסקים הבינוניים והקטנים שיהנו מהתנועה של הכסף שיזרום לשוק
74 תל אביבי 07/03/2017 10:49 הסכמי חוץ
חוק דירה 3+ מביא את סף המס ל-30%, 40%, 50% או אפילו יותר בפריפריה. ישראל חתומה על הסכמי מס עם כ-80 מדינות בעולם לגבי חלוקת תשלומי המס לאנשים בעלי נכסים גם בארץ וגם בחו"ל. בחו"ל שיעור המס המירבי על שכירות הוא 15%. החוק החדש יכניס את כל מערכת ההסכמים לכאוס מוחלט וזו אחת הסיבות לכך שהוא יבוטל. קשה למשל לתאר שהסנט האמריקאי יקפוץ לדום וימהר להתכנס כדי לאשרר הסכמים חדשים עם ישראל רק משום שמישהו באוצר לא חשב עד הסוף. הדבר יאלץ את האוצר להגיש הצעת חוק חדשה שסף המס החדש המירבי בה יהיה 15%.
אודי 11/03/2017 14:31 שטויות במיץ עגבניות
1. ברוב העולם משלמים בין 20 ל 25 אחוזים מהשקל הראשון.אין פטור עד 5000 כמו במדינת הקובינות(ישראל) 2. שנית המנת המס היא השלמה כלומר אם במדינה שהנכס נמצא בא משלמים יותר מס.אין צורך להשלים מס במדינת המקור. 3.אני מציע לך לבדוק את הנתונים לפני שאתה כותב שטויות
73 מיכאל 07/03/2017 02:23 אני בעל דירות במרכז ומודיע חגיגית שמשהו משתנה!
דירה אחת מושכרת בשלמותה לדיירים טובים הלוואי שיישארו כל החיים מצידי ודירה שנייה מחולקת ל 3 יחידות של שוכרים הולכים ובאים...ב2015 שהייתי מפרסם את אחת היחידות הייתי מקבל 10 15 טלפונים ביום ומשכיר בתוך 24 שעות, לפני חצי שנה שפירסמתי יחידה היו כמה טלפונים זה לקח איזה שבוע ובסוף הושכר. עכשיו יחידה אחרת עומדת ריקה כבר למעלה משבועיים ובקושי יש טלפון אחד ביום...אנשים אשכרה מנסים להוריד אותי! חברים אם המחיר של הדירות יעלה או ירד זה לא מעניין אותי אני לא מוכר. אין לי שום אינטרס כאן. הדירות משולמות ואני לא חייב לאף אחד כלום. מצידי שהמחירים יעלו ל4 מליון או ירדו ל400 אלף. לא מוכר ולא אמכור (בעתיד אפרק את המחיצות ואגור בדירה הגדולה, הקטנה שתישאר) אבל אני ממש לא קונה יותר. לא במזומן ולא במשכנתא. לבי עם מי שהשתעבד בשלוש ארבע שנים האחרונות. הייתי ממש על סף לעשות את הטעות הזו רציתי דירה נוספת מטבע הדברים ויש לי אפשרות...כבר ישבתי אצל יועצי משכנתאות רק מי מבטיח לי בדיוק שיהיו שוכרים 30 שנה?? אם לא יבואו מאיפה אשלם? משהו בהחלט משתנה בשוק ואני מודה כל יום על מקום טוב באמצע..בריאות לכולם
שגר 09/03/2017 11:25 להסתובב בתל אביב ולראות את כל הבניינים שנבנו בעיקר...
בדרום העיר
חחח 07/03/2017 19:34 עוד תגובה לא אמינה.
לפני חצי שנה היו עומדים בתור לשכור אצלך דירה והיום אף אחד לא מגיע? מה קרה. כל המדינה עזבה את הארץ ? כולם חזרו לגור אצל ההורים? או שפשוט פתאום אחרי הגשם צצו להם אלפי דירות חדשות באזור שלך?. בקיצור סבבה שאתם ממציאים תגובות כדי להוכיח לכולם שהשוק מת ואף אחד לא רוצה או צריך יותר דירות במדינה הזאת אבל ראבאק טיפה אמינות.
מיכאל 08/03/2017 12:44 אולי אשלח לך צילומי טאבו? השוק השתנה ואני בתור בעל
שתי דירות מרגיש את השינוי לפני שנתיים אף אחד לא היה מעיז להתמקח והיחידות הושכרו בין לילה. תאמין למה שאתה רוצה אבל כמו שכתבתי אין לי שום עניין שהמחירים ירדו או יעלו אני לא מוכר ולא קונה. יש לי ציפור אחת ביד ואני יכול לקנות דירה נוספת להשקעה מחר בבוקר ולא עושה זאת. לדעתי תהיה ירידה עם כמה שאנחנו המשקיעים לא רוצים בזה כי אין למחירים יותר לאן לעלות. האם דירה בפתח תקווה תעלה 5 מיליון שקלים? זוגות צעירים יתחילו לקנות חצאי דירות ולגור שתי משפחות ביחד? גם אם אנחנו המשקיעים של 2008 הסתדרנו הילדים שלנו יום אחד יצאו לשם ויהיו מסכנים...אלא אם כן יש לך 10 15 דירות אז אנחנו לא באותו מקום ושיהיה לך אלף לבריאות. הכל מעבודה לא שדדנו אף אחד. רק חבל שאנשים בסוף יגורו במחסנים זה ישפיע על כולם בסופו של יום. כולם.
חחח 11/03/2017 12:28 הסיפור על הילדים מאוד נוגע ללב ונכון אבל כלכלה
לא עובדת על רגשות .ולעובדה שכן יהיה או לא יהיה לילדים שלנו יכולת לקנות אין השפעה על השוק. ומה הקשר בין מחירי הדירות לעובדה שאין לך שוכרים? אם אף אחד לא קונה אז שוכרים אמורים לעמוד בתור כי אוכלוסיית המדינה רק גדלה. אם אתה אומר שאף אחד לא רוצה לקנות וגם אף אחד לא רוצה לשכור וגם אנשים לא גרים ברחוב אז לאיפה כולם נעלמו???
המוכיח 07/03/2017 09:25 אתה בעל דירות כמו שאני גניקולוג בכיר
הדירות היחידות שיש לך זה מלגו ותו לא
מיכאל 07/03/2017 15:53 שתי דירות ידידי והאחת מחולקת. משהו לא מסתדר לך? (ל"ת)
מיכאל 07/03/2017 15:52 כן תסביר לי למה אדוני המוכיח? 2 דירות להשכרה חבר יקר
ואחת מחולקת ליחידות דיור את הצבע שם עשיתי בעצמי. משהו לא מסתדר לך?
חחח 07/03/2017 13:47 בינתיים אתא מוכיח שאתא אולי מוצץ בכיר לכל היותר (ל"ת)
ים 07/03/2017 10:31 הלוואי
הלוואי וזה יקרה .קשה לי להאמין הבנקים יקרסו, וזה ישפיע על כולנו ביבי לא יתן שזה יקרה, אלא יקרה משהו שאנחנו לא מדמיינים
72 חן 06/03/2017 22:07 לא מוכן לקנות דירה שמחירה עלה פי 2
וגם לא פי 1 וחצי !!!. אני לא פרייר. אחכה ואחכה עד שהמחיר יירד.
חחח 07/03/2017 19:36 ואחכה ואחכה ואחכה ואחכה ......
חיכתי שעלה פי 1.5 חיכיתי שעלה פי 2 חיכיתי שעלה פי 2.3 ואני עדיין מחכה ומחכה ומחכה. אופטימיות זו תכונה טובה.
אדם 08/03/2017 05:57 ההיסטוריה מלמדת שבועות מתפוצצות! וזה קורה עכשיו!!
משך מכירה של דירה בממוצע ארצי הוא מעל 15 חודש!! השוק מת! הירידות התחילו. וזו רק התחלה.
71 רועי 06/03/2017 20:41 המחירים חייבים לרדת ב40% לפחות. כל הדיבורים על ירידה
פחותה מכך שגויה. הכמות משכורות שאנחנו צריכים פה לקניית דירה היא כפולה מחו"ל. אני מאמין שזה גם יקרה, הבועה פה מטורפת בכל קנה מידה עולמי. פוף.
70 ח 06/03/2017 19:17 גם אם יבטלו מס דירה3.אבד אמון המשקעים בנדלן כחלון=אסון (ל"ת)
69 שוקו 06/03/2017 19:14 מלא הודעות ממתווכים
כולם רוצים לדעת אם אני מחפש דירה...אני לא! תחפשו עבודה! בשנים שכן חיפשתי דירה הבנתי מה תרומתם לבועה-הרבה מאד שקרנים,לא מקצועיים ואפילו נוכלים...חייב להודות שהיו גם ישרים אך מדובר במיעוט
68 מוטי 06/03/2017 18:40 מחירים
חסל ברברת למי שיש אפשרות יקנה למי שאין שלא יעיז המחירים וכולם יודעים לא מציאותיים כך שממש לא כדאי להסתבך חבל ישברו לכם את העצמות
67 רבותיי בבקשה.. 06/03/2017 16:36 כנסו למשרד מכירות אקראי ואין צורך לבקש
הנחה של 10 אחוז כיוון שהמחיר כבר שם..
בוב מר לי 07/03/2017 20:12 אתה אומר את זה מבדיקה או מדימיון?
לפי מה שאתה אומר דירה שנמכרה לפני חודשיים ב 1.5 מליון אחרי הנחה היום נמכרת ב 1.35 מליון . גדול מעולה אחי . אתה חייב לתת לי קצת מהחומר שאתה לוקח. אבל נראה לי שכדאי להוריד טיפה את המינון זה גורם להזיות חזקות מדי.
66 רם 06/03/2017 15:44 אתם כותבים את זה כבר ממחצית 2011
עברו 6 שנים......
איציק 06/03/2017 16:11 בועה
מ 2008 עד 2011 עליית המחירים היוותה תיקון והתכנסות לממוצע ארוך הטווח. מ 2011 המחירים החלו להתנתק לגמרי מהשווי לפי קו המגמה ארוך הטווח והתפתחה בועה. הבעיה עם בועות שלא ניתן לחזות כמה הן תתנפחנה. אבל מה שבטוח הן מתפוצצות.
65 רון 06/03/2017 14:51 הבועה מתפוצצת...נגמר הסיפור...
יועת משכנתאות אמר שהוא לא רואה ירידה? ברור שיאמר - הוא רוצה שימשיכו לקנות דירות כדי שתהיה לו עבודה. מנכ"ל אשדר אמר גם? נו באמת....הבן אדם בלחץ אטומי. זה נשמע נראה ומריח כמו בועה - אז זו בועה. כמו שקרה באירלנד, כמו שקרה בארה"ב, זה קורה גם פה...מחירים לא עולים בצורה כזו לעד, הכלכל המתקנת את עצמה... . אידיוט מי שקונה עכשיו דירה.
שמטוב 06/03/2017 15:25 האשליות שלך יתפוצצו. המחירים לא יורדים ואם ירדו רק
אחוזים בודדים. כרגע יש כאילו שדוחים את הקניות עד שיראו שאין שום הוזלה במחירי הדירות. כמו בזמן יאיר לפיד. נתוני היסוד לא משתנים ופסיכולוגיה לא מפוצצת כלום.
איציק 06/03/2017 16:51 איזה קשקוש
הבעיה שעכשיו, בניגוד ל 2014, אין כסף. גם אין חשק למען האמת
נטע 07/03/2017 12:41 אתה הרי אף פעם לא תקנה, ואפילו אם יהיה אסון ותהיה ירידת
מחירים לא תקנה, אז למה לבלבל לכולם את המוח עם סיפורי סבתא? היחצנים של כחלון פתטיים עד נלעגים, וגם אתה לומר את האמת....
שמטוב 07/03/2017 07:48 מי שאין לו כסף לא קונה בין כה וכה. ישלם לשכירות ויבכה.
מה שיקרה הוא שהשוק יכנס לצמצום בניה, כי אף אחד לא ינדב את עצמו למכור בהפסד. רק אילו שחולמים בהקיץ חושבים שמישהו מוכן למכור בבהפסד למענם. לבעלי דיור לא בוער כלום. לקבלנים לא בוער כלום. רק למחוסרי דיור בוער. ימתינו עד שכחלון יעוף או ביבי יעכוף או שניהם יעופו ואז תתחדש בניה בהיקף גדול.
64 סמי 06/03/2017 14:46 דנוס קורא את הכתבה ומתפחלץ
בימים הקרובים תראו כתבה עם דנוס שבה הוא מאיים, מנבא נבואות זעם, ואומר שהמחירים יעלו מאוד לאחר שהביקוש הכבוש ישתחרר. אין לאיש הזה מעצורים, ויש לו גישה לכל אולפן ואמצעי תקשורת.
איציק 06/03/2017 15:16 אוהד דנוס
הוא כנראה שוקד כבר על כתבה חדשה שמדברת על כך שחסרות כבר 450 אלף דירות בארץ ושפסגות אפק בראש העין זה מקרה נקודתי ולא משקף כי אין שם "תשתיות".
מתן 06/03/2017 19:16 תמשיכו להוציא את התיסכולים שלכם על השמאים במקום עלכחלון
והמחירים ימשיכו לעלות.
המוכיח 07/03/2017 13:53 חבל על המאמץ להסביר. אנשים פה מקבלים כסף בשביל תגובות
ומהללים את כחלון.
63 אני 06/03/2017 14:43 איזה מצחיקים אם אף אחד לא קונה למה להוריד מחירים???
הרי אף אחד לא קונה בשום מחיר כולם יושבים ומחכים. אז גם הקבלנים יושבים ומחכים הורדת מחיר תשחק לרעתם ןתמציח את הקיפאון והם יודעים את זה.בנתיים אם הקיפאון ימשיך הקבלנים גם יקפיאו את התחלות הבניה שעוד לא יצאו לשוק. בסוף הקונים יראו שכלום לא קורה ולאט לאט יתחילו לחזור ואז יתחיל מבול של כל אלו שחיכו.
הבנקים ממומנים 06/03/2017 20:27 אתה מצחיק
ומלווים בבנקים. צריכים להראות מכירות.. הלחץ עובד שם חזק יותר
ג'קי 06/03/2017 15:40 אתה חי בסרט
שמעת על הצע כבוש?! אז זהו שזה פועל גם בכיוון השני והבעיה שהוא גמיש יותר - הביקוש רואה שהמחירים בירידה וכל חודש המתנה חוסך אלפי שקלים... ההצע לעומת זאת המתנה בשבילו זה נזק. הכינו את הפופקורן
1 06/03/2017 16:10 כן. רק שהמחירים לא בירידה הם קפואים כמו הביקוש
זה כמו משחק של מי נשבר קודם. מה שבטוח שבסוף שהביקוש יחזור הוא יחזור במבול כמו סכר שנפתח.
נטע 07/03/2017 12:43 רבותי אולי בפריפריה, אבל בת"א והמעגל הראשון הכול כבר
נחאף עוד לפני הפרסום. אין דירות והחוכמולוגים הצליחו לקלקל גם את פינוי בינוי שכונתי, אז המחירים במרכז יעלו אש! לגזור ולשמור. או לא לחכות אף רגע מיותר.
המוכיח 07/03/2017 13:55 להיפך! דווקא בפריפריה יש התנפלות. דוגמא מרשות המיסים
גוש 2618 חלקה 38 גוש 2619 חלקה 80 סך הכל נמכרו 65 דירות מתוך 100 ועדיין לא התחילו בבניה... זה לא נתונים משמועות אלא מאתר רשות המיסים בישראל. כנסו ותראו.
62 מחר 06/03/2017 14:15 תהיה כתבה הפוכה
רוצים ירידית מחירים תהפכו את אריאל את חריש את קרית גת לערים עם רבע מיליון איש ותשפרו את התחבורה.
61 מנחם 06/03/2017 13:57 מחירי הדירות במרכז יעלו עוד השנה וכבר עולים (ל"ת)
ג'קי 06/03/2017 15:40 אבל הם כבר יורדים...
מינוס 2% בת"א ראה מדלן
חחחחחח 06/03/2017 19:18 יופי אז לך תקנה.אם הייתי רואה כזו ירידה הייתי מייד קונה (ל"ת)
60 תומי 06/03/2017 13:56 מה שחייב לקרות יקרה. הירידות המשמעותיות בדרך.
עצם העובדה שיש 30,000 דירות אצל קבלנים שמחכות להימכר. אותם קבלנים אגב יושבים על התחייבויות דרקוניות, הם לא יכולים לשבת ולהמתין למחיר גבוה, כפי שהיו רוצים, הם חייבים למכור. חלקם יושבים על הלוואות בין היתר מהשוק האפור. שנית, יש 112,000 דירות בבנייה פעילה. יש פועלים זרים שמגיעים לארץ לקדם בנייה. 86 אלף דירות ביד שתיים, מתוכן המון של משקיעים שבורחים מהשוק (ככה שטענה שכל ה 86 אלף יצטרכו דירות במקום ואז יכנסו למעגל מבקשי הדיור היא לא נכונה). אושרו עשרות פרוייקטים, למעשה - עשרות אלפי דירות אושרו ומחכים לקבל אור ירוק לצאת לדרך (ואז הם יתווספו ל 112 אלף שכבר בבנייה). אבל מה הדבר הכי חשוב? ההתפכחות של הציבור. הציבור יודע שעבדו עליו שנים, גרמו לו על ידי הפחדות של "היצע נמוך" (בדיוק כמו בכתבה הזו) להשתעבד למשכנתאות הזויות ל 30 שנה. פשוט 30 שנה לחיות מהיד לפה. היה פה פשע גדול של כל המעורבים. אז כעת הציבור לא קונה את הבלוף שהאינטרסנטים מציגים ואחרי שמחירי הדירות יתחילו לרדת (וזה יקרה, אין פה שאלה) וכדור השלג יתחיל להתגלגל לכיוון השני, דברים יראו אחרת. הצרכנים יהיו אלו בעמדות הכוח.
נשר 06/03/2017 17:07 ההזדמנות
הכל נכון , בשלב הראשון האטה תיגרום לפשיטת רגל של הקבלנים הקטנים, הבנקים ישתלטו על דירות אלו וימכרו אותן בהנחה , או שהקבלנים הקטנים יעשו זאת , במקביל תעצר הבניה כי הקבלנים הגדולים יעצרו את הבניה , ואז מהלך העליות יתחדש בעוצמה,כי רוב הדירות החדשות מצויות בפריפריה , והן ממילא זולות אבל אינן מבוקשות. לסיכום ,אם מציעים לך הנחה בין 15%ל-20% ,לך על זה ,לאורך זמן תרויח משמעותית
איציק 06/03/2017 16:13 המחירים הריאליים
להערכתי המחירים הריאליים חייבים לרדת בשליש (33%). ומאחר וכשבועה מתפוצצת המחירים נוטים לרדת עוד יותר, ייתכנו ירידות של כ 50 % ריאלית. זו תהיה נקודת כניסה נוחה.
משקיע 07/03/2017 12:45 אם יהיה תרחיש דמיוני כזה אני קונה 5 דירות (ל"ת)
59 אריק / 06/03/2017 13:17 לא בונים מדינה בלי משקעים צרכים 60000דירות חדשות כל שנה (ל"ת)
58 ישראלה 06/03/2017 13:06 רע מאד לישראל
כל יפע הנפש שרוצים לפוצץ את בועת הנדלן , יאכלו את הזבל שעשו ראשונים , המשק יכנס לאבטלה ומיתון . והכל בהובלת שר אוצר טיפש.
איציק 06/03/2017 13:20 מעניין לי את ה...
ישראלה היקרה, כלכלה שיציבותה וחוסנה תלויים בכל שאני אשלם מחיר מופרך על דיור מעניינת לי את יודעת את מה... מצדי שתקרוס
חמי 06/03/2017 19:21 בינתיים זה אתה שקורס ברגרסיה (ל"ת)
דניאל 06/03/2017 17:54 מצויין...
אני ממש שמח...כולם שם מושחתים וגנבים.מקווה שיפשטו רגל.
57 מתווך 06/03/2017 12:39 איזה בלבול מוח
על מה אתם מדברים?!?!? איזו האטה, אני לא מפסיק לעבוד הביקוש לא נגמר והמשכנתאות בשיא.
שוקו 06/03/2017 19:08 תעבור למכירת מכוניות
ומשם כנראה תחפש שוב עבודה בעוד שנתיים...ככה זה כשמשקרים ללקוחות
איציק 06/03/2017 13:20 לקחת את הכדור היום?
האדום, לא הכחול
56 ראובן 06/03/2017 12:26 עליית המחירים מעיקר הייתה בגלל מיסוי רווחי הון
הפוליטקאים יצרו מצב שבו אם יש לך כסף מיותר ואתה לא רוצה שהוא ימחק ע"י האינפלציה(שהם יוצרים), ההדפסות של הכסף(שהם יוצרים), קניית הדולרים והריבית הנמוכה(שהם יוצרים) - אתה חייב להשקיע אותו. אנשים השקיעו בשוק ההון, אבל הפוליטקאים החלו למסות אותו ב25%!! אז אנשים הלכו להשקיע בנדל"ן. ועכשיו אותם הפוליטקאים הרמאים מאשימים את משקיעי הנדל"ן במחירי הדיור הגבוהים והכריזו נגדם ג'יהאד. כמובן שגם משקיעי הדיור הם לא כבשה תמימה, והם היו מרוצים ממדיניות ממשלתית שמעלה את מחירי הדיור. אבל שיא הצביעות והנזק לציבור מגיע מהמערכת הפוליטית שמתערבת בכלכלה.
55 תכניסו כבר את חוק 06/03/2017 11:41 דירה שלישית
רק ככה ישתחררו דירות לשוק!
54 אחד 06/03/2017 11:23 באיזו קלות תושבי חוץ קונים פה דירות, כמו לחמניות
יש ארצות שאין אפשרות ךתושבים זרים לרכוש שם דירות, זה מש שצריך להיות גם כאן.
שמטוב 06/03/2017 11:50 כמעט בכל הארצות מכירת בתים לזרים חופשית.
אולי בצפון קוריאה לא.
ג'קי 06/03/2017 15:43 תבדוק לפני שאתה כותב שטויות
בכל המדינות יש רגולציה נגד משקיעים זרים
חיים 06/03/2017 11:47 אל תדאג עכשיו אחרי שהעלו את הביקוש
ובעקבות זאת ההיצע גדל משמעותית! הם ישפכו את כל הדירות האלה חזרה לשוק וההיצע יזנק והמחיר יצנח! תודה רבה לכם משקיעים מצרפת!
53 הנקניק 06/03/2017 11:13 ביזפורטל ציפיתי מכם ליותר. כתבה מ"עדות" של מתווך שרוצה
לסגור עסקה ומלחיץ את כל הצדדים? נו באמת
52 אין שכל אין דאגה 06/03/2017 11:05 אין ביקוש?תורידו מחירים. כלל ראשון בכלכלה יא סתומים (ל"ת)
משקיע 07/03/2017 12:47 בינתיים אתה הומלס והם עושים כסף, אז מי הסתום???? (ל"ת)
שש 06/03/2017 14:53 המחירים לא יורדים כי כולם מבינים שזו הקפאה זמנית
אין שום שינוי בביקוש ובהיצע הקונים פשוט יושבים על הגדר ומחכים לראות מה יקורה. במוקדם או במאוחר השוק שוב יתעורר ויהיה ביקוש שיא כמו שקרה כבר כמה פעמים בהיסטוריה. אין שום סיבה אמיתית להוריד מחיר אם אתה לא לחוץ מאוד למכור. מי שיש לו שכל מבין שדווקא זאת הזדמנות טובה ללחוץ על מי שלחוץ למכור.
ג'קי 06/03/2017 15:44 מה לעשות המחירים כבר יורדים... (ל"ת)
שמטוב 06/03/2017 11:47 לא יורידו מחירים הכל בבל"ת. מקסימום יקפיאו מחירים
וימכרו יותר. כל הכתבה היא הגזמה פראית. כמות המכירה ירדה אבל לא בקפאון. ירדה נאמר עשר עד 30 אחוז וגם לוקחים משכנתאות כמעט כמון קודם. השנה וירדו במחירים 10 אחוז בשנה שלאחר מכן. המספרים לא משקרים, הפרשנות משקרת והיא בניגוד למספרים הידועים.
משקיע 07/03/2017 12:47 מעלה מחיר כול שנה בלפחות 10%, לא טוב? אל תקנו. (ל"ת)
51 איציק 06/03/2017 11:05 כלכלת ישראל
כלכלה שיציבותה מושתתת על כך שאני אשלם מחיר מוקע על דיור היא כלכלה שמעניינת לי את הישבן. מצדי שתקרוס...
50 נירה 06/03/2017 11:02 מעולה . רוצים קונים ? שיורידו מחיר
זה שוק משוכלל
49 הברבור המתצפת 06/03/2017 10:43 ברבור שחור יתכן בכול רגע
קליע אחד יותר מדיי בטראמפ וכול העולם יכנס לכאוס בסגנון 1929.והכאוס בישראל יהיה חסר תקדים בגלל אפקט הדומינו שיש בכלכלה שפתוחה לעולם
48 אלי 06/03/2017 10:42 הטירוף התחיל עם "כולם רוצים לגור בתל-אביב"
1
47 מ 06/03/2017 10:27 מס דירה שלישית הרס את כלכלת ישראל הבריח משקיעים. תתבייש (ל"ת)
46 y 06/03/2017 10:25 זה רק כתוצאה ממיסוי דירה3הפחד ואובדן האמון בכחלון הנבל (ל"ת)
גמבו 09/03/2017 11:39 בית זה לא עסק!
חפש עבודה.
45 תיכף יוצאים משעבוד . 06/03/2017 10:09 ירידה של 10 אחוז כבר קיימת הן בנכס חדש
והן ביד שניה ,רק לפני חודש שולם על מגרש בדרום 1.58 לאחר מיסים ואתמול מוכן בעל המגרש למכור ב1.55,מטורף..
אחד 06/03/2017 10:46 ההנחה קיימת אולי אצלך בדמיון. בשטח לא קיבלתי שום הנחה
מעבר למה שהציעו לי לפני חצי שנה. בחלק מהפרויקטים שכבר כמעט מכורים לגמרי המחיר אפילו עלה קצת ובשאר האלו מחיר ונתנו הנחת שקר חזרה למחיר הישן.
גלאי חזרזירים 09/03/2017 11:40 אחד, נתפסת בגלאי (ל"ת)
44 יעקב 06/03/2017 10:06 המחירים בדרך למטה לא יעזור לכל הנוכלים (ל"ת)
מריו 06/03/2017 19:31 תרשום עוד כמה פעמים, אולי אפילו תשכנע את עצמך (ל"ת)
גבי 09/03/2017 11:42 מריו, אתה לא רוצה לפתוח את העיניים? (ל"ת)
43 תיכף יוצאים משעבוד . 06/03/2017 10:01 ירידה של 10 אחוז כבר קיימת הן בנכס חדש
והן ביד שניה ,רק לפני חודש שולם על מגרש בדרום 1.58 לאחר מיסים ואתמול מוכן בעל המגרש למכור ב1.55,מטורף..
42 תיכף יוצאים משעבוד . 06/03/2017 10:01 ירידה של 10 אחוז כבר קיימת הן בנכס חדש
והן ביד שניה ,רק לפני חודש שולם על מגרש בדרום 1.58 לאחר מיסים ואתמול מוכן בעל המגרש למכור ב1.55,מטורף..
41 תיכף יוצאים משעבוד . 06/03/2017 10:00 ירידה של 10 אחוז כבר קיימת הן בנכס חדש
והן ביד שניה ,רק לפני חודש שולם על מגרש בדרום 1.58 לאחר מיסים ואתמול מוכן בעל המגרש למכור ב1.55,מטורף..
חחחחחחחחחחחחחחחחח 06/03/2017 14:57 בבקשה לך למשרד מכירות אקראי ובקש הנחה של 10 אחוז
נראה איזה תשובה תקבל. ביד 2 אולי תמצא איזה פראייר אידיוט שמאמין לתגובות באינטרנט
נפגש ב2 למאי 06/03/2017 15:54 נראה כמה מצחיק 10 אחוז של היום ותבדוק
טוב מכיוון שהדבר דומה מאוד למניה ביום מוצלח עולה עולה ואז קונים וכאשר מתחילה לרדת קיים מנגנון שכנוע עצמי תיכף חוזרים לעליות ובלי להרגיש 10 ו20 אחוז למטה...
ללי 07/03/2017 19:54 או מניה שעולה ואתה משכנע את עצמך שהיא כבר גבוהה
ולא כדאי להכנס כי הנה מחר בבוקר היא בטוח יורדת אבל היא ממשיכה לעלות ואז אתה אוכל את עצמך שלא קנית אבל אתה עדיין לא תקנה כי עכשיו היא אפילו יותר גבוה מאתמול והפעם היא בטוח יורדת אבל היא שוב עולה. זה נראה לי תיאור מדויק שלך מ 2011 ועד היום נדל"ן זה לא אופציות בבורסה וזה לא רולטה בקזינו.
40 אבי 06/03/2017 09:57 המתווכים בתל אביב - הברונים השודדים
שנים הם מעודדים את המוכרים לנפח מחירים (מה אכפת לך, תוסיף 300,000, הפראיר כבר יבוא), אבל יום הדין מתקרב והולך.
39 והשוק תקוע!!! 06/03/2017 09:42 קיפאון ממש לא טוב לשוק!! המחירים לא יורדים (ל"ת)
38 אדי 06/03/2017 09:34 זה רק שלב ראשון והתהליך עוד ארוך
עכשיו הם מאכילים את עצמם שזה שידור חוזר של מה שהיה עם לפיד ושהקונים יחזרו לשוק אז הם יחזיקו מחירים גבוהים.יבוא יום ואז צריך לשלם ריביות ואגחים ואז לאט לאט יתחילו להוריד יקח זמן אבל סבלנות. אני לא קונה דירה ביותר מ30% הנחה מהמחיר היום.
אני 06/03/2017 10:48 אל תקנה. גם אחרי מע"מ אפס שהיו ירידות לא קנית
תמשיך לחכות ולשלם שכירות. שבקרוב תקפוץ בהצלחה.
shafik 06/03/2017 11:07 חבל על המאמץ להסביר. אנשים פה מקבלים כסף בשביל תגובות (ל"ת)
אדוארד 06/03/2017 09:58 תמשיך לחכות יא בוק
ירידה של 30% וכל המשק בסיחרור. כנראה שגם לא תהיה לך עבודה יא נעל בית.
איציק 06/03/2017 11:03 שיסתחרר המשק
אנחנו לא קונים דירה במחיר בועה. כלכלה שיציבותה מושתתת של כך שאני אשלם מחיר מופקע על דירה מעניינת לי את הישבן...
אב 06/03/2017 10:50 מאיפה איזה סיחרור
אם לא נשלם מעל חצי מיליון דולר במדינה אם שכר חיציוני אמיתי 6 אלף העולם יתפוצץ מה עוד.
37 המוכיח 06/03/2017 09:30 מי מימן את הכתבה? כחלון? (ל"ת)
36 ישראלי 06/03/2017 09:20 צחקתם על "מחיר למתבכיין", השפלתם את "פחלון" עכשיו תשלמו
את המציאות אי אפשר להחביא בתגובות - בעלי האינטרסים שפימפמו את בועת הנדל"ן המשך שנים על חשבון האזרח הקטן הולכים לשלם ובגדול - אולי תשארו עם כמה ג'ובות אבל הנדל"ן הפסיק לציית לכם - אבל תתעודדו, תמיד אפשר להחליף מקצוע במחיר של אובדן הכנסה...
הג'וקר 06/03/2017 10:00 הוא עושה צחוק מעצמו. קרקס שלא נגמר. (ל"ת)
35 טוני 06/03/2017 09:11 מחירים של מנהטן, תשתיות של בנגלדש (ל"ת)
34 שמעון 06/03/2017 09:06 כחלון תותחחחחח !!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
משקיע 07/03/2017 12:50 תותח נפל, שיורה כול הזמן כדורי סרק ורק בלגן. (ל"ת)
33 מאיר פ 06/03/2017 09:05 קשה לקבלנים להוריד מחיר
מחירים עולים כי הקבלנים מעלים, הבנקים מעלים מוכרי הקרקעות מילים מצב מופלא ... כולם מרויחים כולל האזרח אשר מאמין שמחיר הדירה רק עולה, בעיות עם שוכרים , החזקה אין ... הכול סבבה... להוריד מחיר מה פתאום ? לא בארצנו.. פה המחירים תמיד עולים... הצעירים המוכשרים שלנו חוזרים לתקופת מצרים... עבדים בארצנו... כן יש עשירים ויש פריירים ( הדור החדש )
יעקב 06/03/2017 10:06 על כל בנין הקבלן תופר מיליונים ועוד גונב בחומרים (ל"ת)
32 תורידו מחירים 06/03/2017 09:03 ואז יבואו והרבה לקנות...לא להיות גרידים (ל"ת)
31 אא 06/03/2017 08:37 דירה בצפון
לפני שנה פירסמתי דירה שלי בצפון הישן קיבלתי עד היום הצעה אחתשלושים אחוז פחות ממש מיואש לא יודע מה לעשות מבקש עצה מהציבור אנה עזרו לי בבקשה מוכן להתפשד חזק
חחחח 06/03/2017 15:00 מילא לשקר אבל לפחות תנסה לשמור על טיפה אמינות (ל"ת)
אין מצב שתסכים!! 06/03/2017 09:45 אני מוכן לקנות ממך ב 20% יותר ממה שקנית!!! (ל"ת)
30 זוג צעיר + 2 06/03/2017 08:18 לא קונה במחירים האלה בחמש השנים הקרובות!
ניתן לשוק להירגע להוריד קצת שומנים של 20% ואז אולי נקנה דירה. הנדלן עולה ויורד במחזורים של 10-12 שנה מאז קום המדינה, והגיע הזמן לרדת.
איציק 06/03/2017 08:41 20 אחוז?
50 אחוז ריאלית פחות לפחות
דייי 06/03/2017 15:04 50 אחוז אני פחות מ 98 אחוז לא קונה
אני מוכן לשלם 80 שקל על דירה ועד שזה לא המחיר אני לא קונה. כי ברור שאם אני לא אקנה דירה המחיר ירד , אפילו קראתי את זה בקבוצה הזויה באינטרנט שמפמפמת ל70 אלף איש שמתים לקנות דירה שאין ביקוש לדירות בארץ והמחירים סתם גבוהים.
29 ומתי 06/03/2017 07:33 כחלון ישחרר עוד כתבה שהצבור עבר לקנות מניות ומזרים
את כל הכסף הפנוי לבורסה? תכף יתראיין איזה שליח משוק ההון ויסביר לצבור שהכל עולה ויתן דוגמא את טבע, אופקו, כיל ... השקעה הכי טובה ב 10 שנים האחרונות... יש גבול לשקרים של הממשלה הזאת
28 כחלון 06/03/2017 07:31 נכשל בגדול. לא חסר דירות בכלל. הוא פשוט רעב למיסים
בקרוב נשלם עוד מיסים כי קניית הדירות נעצרה. . בקרוב מס יסף מ 650 אלף שח. תשלומי בטוח לאומי כבר גדלים העיקר כחלון מביא בשר "טרי" מפולין ועוד חורים בעולם שמסתובבים לפחות עשרה ימים בשוק . והצבור משלם יקר על מה שנדמה לו בשר איכותי טרי. כחלון לא ביטל את מע"מ על מים חשבון החשמל התייקר עיריות רבות מוסיפות דמי שמירה לארנונה מתכננים גם מס השבחה על תמ"א מיסים ומיסים ורעש וצלצולים של מר כשלון
רן 06/03/2017 09:08 החל מינואר השנה דמי ביטוח לאומי ירדו ב 5%
הבנת ? טיפש !
27 כתבה רכילותית 06/03/2017 07:28 שוב אותה כתבה ושוב המתווכים המסכנים שרודפים אחרי
קונים. כחלון חייב להישאר בתודעה ולכן כל יום עושה שטיפת מוח לצבור . אז למה כל חסרי הדירות לא מסתערים על הדירות? למה תוכנית מחיר למשתכן נכשלה בגדול?
פינקי 06/03/2017 09:53 שטיפת המוח נעשתה על ידי הקבלנים והמשקיעים במשך עשור (ל"ת)
26 דן 06/03/2017 07:24 לא הגיוני
בעוד חודשים ספורים , לא תמצאו אפילו "גאון" / "מפמפם" אחד , שיסביר למה המחירים קרסו .....כל המפמפמים והגאונים שהסבירו , מדוע דירה צריכה לעלות בעבדות של חיים שלמים , יעלמו מעל פני-האדמה ....והבעיה ( המשכנתא והחובות ) תישאר שלכם בלבד...... אם זה נשמע לכם לא הגיוני אם זה מצלצל לכם שהמחירים לא הגיוניים בעליל אם אתם נלחמים בעצמיכם שזה לא הגיוני זה פשוט לא הגיוני.....
משקיע 07/03/2017 12:51 ופילים וורודים עפים בשמיים. (ל"ת)
25 בן אהרון 06/03/2017 06:58 למה לקנות יד שנייה אם אפשר לקנות חדשה בהנחה ???
הגיון פשוט מינימאלי של רוכש דירה.
משקיע 07/03/2017 12:51 אין הנחה לא על חדשה ולא על ישנה שהמחיר נגזר ממנה. (ל"ת)
מריו 06/03/2017 19:34 אז תקנה, מאות תגובות אותו דבר ולא קונה עשר שנים (ל"ת)
24 בן אהרון 06/03/2017 06:54 חוסר אחריות לתת לאדם חסר הבנה לנהל כלכלה של מדינה.
הקריסה כבר כאן. המחירים גבוהים בעיקר בגלל משאבת המיסים של המדינה שהוא אחראי להמשך הפעלתה האגרסיבית בשוק הנדל״ן. הוא מוכר דירות יוקרה בתוכנית בהנחה ברעננה לזכאים מהעשירון העליון: 130 מר ב-2.3 מיליון, (כך על פי המפורסם). זו התוכנית החברתית שלו.
23 עמך ישראל 06/03/2017 06:52 לא מרחם עליהם בכלל, מקווה שייתרסקו.
עשו את הון העתק שלהם על חשבון העדר המטומטם במשך 10 השנים האחרונות. מחירי הדירות לא נורמליים בשום קנה מידה, בטח לא לפי משכורת חציונית וממוצעת בישראל. הגיע הזמן שהמגמה תתהפך ואנשים יוכלו לקנות דירה במחיר שפוי.
22 א 06/03/2017 06:39 במעגל השני של גוש דן משלמים 17K למ"ר
לא חייבים לשלם 50K בתל אביב
21 מיקי 06/03/2017 06:33 נקווה שהפעם שוק הנדל"ן ישנה כוון ומחירי הדירות ירדו. (ל"ת)
20 ברגר 06/03/2017 06:19 אין יצור כזה הנקרא, ירידות מחירים רק בפריפריה
זה אולי מתחיל בפריפריה, אבל כשזה מתחיל זה מתפשט לכל מקום
19 יורם 06/03/2017 05:53 השוק קפוא = המחירים יורדים
כבר התחילו לרדת וגם ממשיכים לרדת
כי יש ביקושים כבושים 06/03/2017 09:47 במע"מ 0 השוק קפא והמחירים לא ירדו.. (ל"ת)
34 06/03/2017 15:05 גם עכשיו המחירים לא באמת יורדים (ל"ת)
18 אדם 06/03/2017 05:20 בועות מתפוצצות! הפימפומים לא יעזרו!
כאשר נדרשות מעל 200 משכורות חציוניות לדירה חציונית ברור שהמצב הוא לא בר קיימא והפיצוץ בלתי נמנע!
17 yuru 06/03/2017 03:20 מה שמוריד נדל"ן זה ריבית האטה ותשואה וכעת לא כדי להשקיע (ל"ת)
16 בועה קשה 06/03/2017 03:17 הפעם העצירה אינה זמנית , זה משהו שרק ילך ויחריף
המחירים בירידה ואף אחד לא רוצה לקנות בשוק יורד ובטח שלא עם תשואות של 2%
15 נהנה מכל רגע 05/03/2017 23:43 כיף לי כיףףף
שלא תתפתו בטעות, אנחנו ניתן לקבל נים החזירים האלה להחנק עם הדירות. אם הם כותבים דברים כאלו תהיו בטוחים שהם עדינים והמצב גרוע בהרבה. גם אם הם אומרים שהמחירים לא ירדו בכלל זה ברור שהם יורדים (אני רואה את זה בעצמי בהמון מקומות) ומעבר לכך, ככל שהזמן יעבור הם יחנקו עם ההלוואת מהבנקים ויהיו חייבים להוריד משמעותית את המחירים. תוסיפו לזה את העובדה שהסינים הולכים לבנות בערימות והם כבר פה , את זה שהריבית הולכת לעלות ממש בקרוב, את זה שהאנשים מבינים כבר שהאכילו אותם שקרים במשך שנים ותקבלו את התוצאה והיא מפולת במחירים. אני קורא לכל מי שאפילו שוקל לקנות דירה לא לעשות את זה ולחכות. לקנות עכשי ודירה זו טעות כולם יכולים לראות את זה , אני במצב שאני יכול לקנות ולא קונה. עדיף לכם לחסוך ולהגדיל את ההון העצמי וגם להרויח את הירידות העתידיות. להשתעבד למשכנתא על 4 קירות ל-30 שנה זה מזוכיזם. תבינו חברים הכוח הוא שלנו והגלגל מתחיל להסתובב בכיוון השני. המחירים עדיין לא הגיוניים אבל אנחנו נעשה שהם יהיו הגיוניים אם נמשיך להחרים קניית דירות. לא קונים דירה במחירי בועה!!!
כ 06/03/2017 10:56 איך הסינים יבנו בערימות? מה הם מביאים שטח איתם מסין?
אתה חי בסרט וכדאי שתחזור למציאות. תררא למי שאתה רוצה לחרם אבל גם אם זה יעבוד (וזה אף פעם לא עבד ) בישראל תנסה לדמיין מה יקרה שהחרם יגמר וכל מי שחיכה יתנפל על הדירות ויהיו ממש מכות על כל דירה פנויה אחרי שכל הקבלנים הקפיאו את כל הפרויקטים. אין מה לעשות ההיצע לא השתנה והביקוש ירד בצורה זמנית ונקודתית וגם המחירים אם ירדו זה יהיה זמני ונקודתי.
14 עמיחי 05/03/2017 23:35 שתיים שלוש העלאות ריבית והשק קורס
זוגות צעירים מישכנו את חייהם בחובות שהם עלולים שלא לעמוד בהם. העלאת הריבית במשק תביא לפיצוץ ההועה. אם לא השנה רז בעוד שנתיים שלוש. משקיעים חגגו על הלוואות הבנקים בריבית כמעט 0 !!! אחוז. אז מה הפלא שכל אדם שלישי במדינה רכש דירה נוספת להשקעה. הריבית נמוכה נעלמה ואיתה משקיעי הנדלן
כ 06/03/2017 11:00 איך להעמיס עוד ריבית על הזוגות הצעירים יפוצץ משהו?
אם כבר זה יגרום לירידה בביקושים לדירות ועליה לביקוש בדירות להשכרה יחד עם ירידה בקניה של משקיעים בעקבות מס דירה שלישית מה שיגרום לבועה חדשה במחירי השכירות ואז לא תהיה לאנשים ברירה והם יקחו משכנתא בריבית מטורפת כמו שהם עשו לפני 10 שנים שהריבית היתה כמעט כפול מהיום. בקיצור היחידים שירוויחו מהעיניין הם הבנקים ובעלי דירות להשכרה. גם עם המחיר של הדירות ירד הירידה תתקזז עם הריבית של המשכנתא ולא עשינו בזה כלום.
13 מתווך 05/03/2017 23:21 מחירים כבר יורדים גם בתל אביב . לפחות ב 7% (ל"ת)
הג'וקר 06/03/2017 10:03 חחח, תל אביב ורמת גן נמכר הכול בפרי סייל. בקושי מצאתי ד (ל"ת)
12 ששששששששש..... 05/03/2017 23:19 לפעמים החגיגה נגמרת
ולפעמים החגיגה נגמרת. קבחני דירות חדשות יכלו להישאר ברמת מחירים סבירה ולמכור לאורך שנים.אך למה עם אפשר להרוויח 50% על דירה.עלות החומר של דירה ממוצעת כולל פועלים כולל הכל ללא מחיר הקרקע לא מגיעה ל 400,000 שח. ושאף אחד לא יבלבל לי את המוח. ואז יש מדינה שרוצה לגזור מחיר על הקרקע והקבלן החזיר שרוצה להתעשר מהר ובוא נפנק גם במעמ 18%. ומה יצא? רמיסה של החברה הישראלית. מקווה שהכלכלה הישראלית ואנחנו נצא מזה בזול. אוי עלינו
11 אדי 05/03/2017 22:45 לא קונה דירה במחירים האלה מעדיף לשלם עוד 10 שנים שכירות
במקרה "הגרוע" ארד לאמריקה
כ 06/03/2017 11:02 יופי לך. תשלם מה יהיה בעוד 10 שנים? אחרי ששילמת מאות
אלפים על שכירות? אתה חושב שבאמריקה כלכך קל למהגרים כמוך? בהצלחה
משקיע 07/03/2017 12:54 ראינו אותם חוזרים עם הזנב בין הרגליים אחרי שניקו וסיבלו
דירות בקושי. שרפו את כול הכסף ובארהב הנדלן שוב מזנק ובעוצמה גדולה. אגב, טראמפ ממש לא מתלהב ממציאות כמוך בארהב....
10 חיים 05/03/2017 22:29 סערה בכוס מים
מסתבר שהדירות נבנו והושלמו ע"י הקבלנים בזמן אך בלי תשתיות שבאחריות משרד הבינוי איש לא יתקרב אליהן . הבהלה שיצר כחלון מתנפצת לקונים בפנים כי הם לא יכולים לאכלס או להשכיר את הדירות .
9 שי 05/03/2017 22:28 הצלילה במחירי הדירות תהיה מהירה בדומה למשבר הסאב-פרים
והמשק כולו יכנס לסחרור כחלון יוריד את מחירי הדירות אבל יהרוס את המשק
דן 06/03/2017 10:12 אין מנוס, רק ככה יוקר המחייה ירד.
משק שבנוי על בועת נדל"ן עדיף שייהרס וייבנה מחדש כמו שצריך.
כ 06/03/2017 11:04 עליה באבטלה ומשבר כלכלי חמור לא מורידים את יוקר המחיה
אבל אין לכם מה לדאוג מה שכחלון עושה זה טיפה בים. אין לזה השפעה אמיתית רק פסיכולוגית זמנית.
8 אפי 05/03/2017 22:16 פיצוץ בועת הנדלן
זה רק ההתחלה, בקרוב תהיה ירידת מחיירם רצינית יותר
7 אורח 05/03/2017 21:49 המחאה הגדולה - ביחד נוריד את מחירי הדיור
חברים הסוס נגמר ! הצטרפו אלינו למאבק החשוב ותשפיעו ביחד איתנו על המחירים לא קונים דירה במחיר בועה ! דף פייסבוק "המחאה הגדולה - ביחד נוריד את מחירי הדיור"
אלון 07/03/2017 20:04 תהרגו אותי אם אני מבין איך חרם צרכנים יכול להוריד
מחירי דירות לאורך זמן? זה לא קוטג' שמה שלא קנית היום כבר לא תקנה אף פעם. מי שלא קונה היום נשאר בשוק ויקנה במועד מאוחר יותר אז גם אם באמת כל המדינה תצתרף למחרימים ובאמת תורידו את המחירים עכשיו נקודתית, במוקדם או במאוחר אחרי שנה שנתיים שלוש תחליטו שהמחיר ירד מספיק ותרצו לקנות דירה (כמובן שדירות פנויות להשכרה כבר לא יהיו במדינה בשלב הזה וגם פרויקטים חדשים כבר לא יבנו) ואז מה יקרה? 100000 אנשים שמתנפלים והולכים מכות על כל דירה. משום מה יש לי הרגשה שזה לא בדיוק יפתור את הבעיה.
6 גג 05/03/2017 21:46 הינה לכם האחראים לקטסטרופה הכלכלית
"צריך להגיד שבראיון ל-Bizportal אמר לאחרונה ארנון פרידמן, מנכ"ל אשדר שהינה אחת מחברות הנדל"ן למגורים הגדולות בישראל, כך" "ההאטה הזו מדאיגה אותי כי היא אומרת שיש ביקושים כבושים שעתידים להתפרץ בהמשך. והתופעה הזו שבמקום שאנשים יקנו כשהם צריכים הם מחכים ואז הקונים באים בגלים" הכוונה תירגום קצת ביקוש רצים לעלות מחיר ומזמינים כתבה שהמחיר עלה ב10 אחוז. הגענו למעל חצי מילון דולר לדירה במדינה שהשכר בה 6 אלף ל70 אחוז מהעובדים בו. טפו טפו על מדינה כזו שאיפשרה לבעלי השררה האלה ולכמה פקידים במנהל מקרקעי ישראל(אדמות לאום לא של פקידים) להתעלל ככה באוכלוסיה שלה.
5 עמך ישראל 05/03/2017 21:38 לא מרחם עליהם בכלל, מקווה שייתרסקו.
עשו את הון העתק שלהם על חשבון העדר המטומטם במשך 10 השנים האחרונות. מחירי הדירות לא נורמליים בשום קנה מידה, בטח לא לפי משכורת חציונית וממוצעת בישראל. הגיע הזמן שהמגמה תתהפך ואנשים יוכלו לקנות דירה במחיר שפוי.
4 blond101209 05/03/2017 21:33 שיהיו בלחץ אטומי
עוד הרבה זמן,המחירים הגיעו למחירי נשך רוב הציבור הישראלי לא יכול לשלם כאלו מחירים. טמבל מי שקונה.
3 דודו 05/03/2017 21:31 חנקו אותנו עם המחירים. המחיר צריך לרדת ב25% (ל"ת)
2 גג 05/03/2017 21:25 דורשים על דירה מעל חצי מיליון דולר
במדינה אם שכר חיציוני 6 אלף, פיצוץ נעים לכולם , אני אישית לא רוצה לראות את החברות האלה והיזמים האלה והקבלני הבנין האלה יותר בשוק פה. אם מביאים עובדים זרים שיביאו גם חברות בניה זרות פשוט נמאס כבר מהם שחטו פה עם שלם במחירים שלהם, וגמרו דור אחד עברו לדור אחריו.
1 איציק 05/03/2017 21:16 מצויין
אחת הכתבות היותר אופטימיות שפורסמו לאחרונה
חד וחלק 06/03/2017 18:06 חרם נדלן
אני קורא לכל הזוגות צעירים לא לקנות דירה למשך שנה תבינו שיש לכם כח קנייה חזק
אא 07/03/2017 20:06 רעיון גיאוני. רק חבל שלא חשבת מה תעשו אחרי שנה.
אבל למה לחשוב קדימה זה מעולם לא תרם שום דבר לאף אחד
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש